Ik begrijp niet waar die PVV'ers vandaan komen. Kees reageert zelden in PVV/Wilders topics en ik heb PVV'ers nooit dom genoemd. En waarom zijn jullie ineens domme mods?quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
[..]
In jouw ogen, en die van Kees, zal het goed onderbouwd zijn. In de ogen van anderen is dat niet zo en dus is het dom. PVV'ers zijn in jullie ogen dom terwijl zij vinden dat ze het zelf goed onderbouwen. Ach ja...wij zijn ook domme mods... who cares![]()
Tijd voor koffie
Ik vind je nu zo lief dat ik best een foto van mezelf wil posten:quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:47 schreef Frutsel het volgende:
Ik weet niet eens waar jullie het over hadden, of welk topic van Kees. Het was om een algemeen voorbeeld te geven... maar ik merk al hoe kort de lontjes zijn, laat maar dan
Wanneer ik het wil.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:12 schreef Frutsel het volgende:
Wanneer ontploft die? Zomertijd is nog niet ingegaan
Ow, blijkbaar je post gemistquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom maakt paddy van die vreemde statements in topics, waarop ik dan reageer en hetgeen weerleg, waarop zij dan kiest nooit meer in het topic te reageren.
Motor rij weerquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:13 schreef Frutsel het volgende:
de lente![]()
volgende week vooralsnog een mooie week in het vooruitzicht... temperaturen zo tussen 10 en 15 graden, veel zon en weinig neerslag
Maar...niets zo veranderlijk als het weer, alweer
Een linkje zou toch wel handig zijnquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom maakt paddy van die vreemde statements in topics, waarop ik dan reageer en hetgeen weerleg, waarop zij dan kiest nooit meer in het topic te reageren.
Ja, dat weet ik allemaal wel. En de neerhaler valt meestal ook wel snel door zijn eigen mand. Maar dat helpt er allemaal niet aan: ik blijf gevoelig voor die neerbuigendheid.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je dom genoemd wordt, kan de ander vaak niet tegen je op. Of hij kan je niet volgen. Het ligt dan voor de hand je omlaag te trekken. Dat is echt niet iets waardoor je aan jezelf hoeft te gaan twijfelen.
Met je IQ zit het dus wel goed
Heb ik een antwoord op gekregen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal wel. En de neerhaler valt meestal ook wel snel door zijn eigen mand. Maar dat helpt er allemaal niet aan: ik blijf gevoelig voor die neerbuigendheid.
Het zit in mijzelf, en daarom heeft het ook geen zin als de neerhaler zich inhoudt, zoals DeParo aanbood.
Maar de vraag was, waarom het verwijt antisemiet te zijn me koud laat en het verwijt dom te zijn me wel raakt.
Je weet van jezelf toch wel of je het bent of niet? En het maakt wel degelijk uit. Je kan het nl proberen vanuit die gedachte met tegenargumenten (voorbeelden) te weerleggen, wanneer je het wil weerleggen.quote:Of iemand mij antisemiet vindt of niet, maakt me niks uit. En het zou me zelfs niks uitmaken om het te zijn. Het is geen eigenschap of standpunt waar ik veel waarde aan hecht. De beschuldiging is hoogstens hinderlijk in de discussie, omdat daarmee blijkbaar het denken van veel mensen stopt.
Antisemitisme is een opvatting, intelligentie is een eigenschap. Het een is meer eigen dus dichter op de huid dan het andere. Opvattingen kun je maken of breken, intelligentie niet.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal wel. En de neerhaler valt meestal ook wel snel door zijn eigen mand. Maar dat helpt er allemaal niet aan: ik blijf gevoelig voor die neerbuigendheid.
Het zit in mijzelf, en daarom heeft het ook geen zin als de neerhaler zich inhoudt, zoals DeParo aanbood.
Maar de vraag was, waarom het verwijt antisemiet te zijn me koud laat en het verwijt dom te zijn me wel raakt.
Ik heb eens een post gezien waarin iemand probeerde te achterhalen wat voor soort antisemiet ik nou was. Hij kwam er niet uit.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb ik een antwoord op gekregen.
[..]
Je weet van jezelf toch wel of je het bent of niet? En het maakt wel degelijk uit. Je kan het nl proberen vanuit die gedachte met tegenargumenten (voorbeelden) te weerleggen, wanneer je het wil weerleggen.
Ik begrijp niet goed wat en waarom je dit schrijft.quote:Er zijn hier bepaalde users waarvan ik weet dat ze een hekel hebben aan de Islam en denken dat 99% van de moslims hetzelfde denken als de radicale moslim. Wanneer je dat weet ga je proberen gerichter tegenargumenten te zoeken. Desnoods met spiegelingen (moet je wel eerst uitzoeken of de persoon een zwak heeft voor weer een ander volk/religie/of juist geen religie)
Er is dus niets mis met niet neutraal denken volgens mij. Maakt het juist interessanter om goede tegenargumenten te lezen van andere users.
Ikzelf ben dus ook wel veranderd. Heb bijvoorbeeld veel geleerd over de verschillende manieren van belijden van de Islam. Net als bij christenen zit er een wereld van verschil in het belijden van dat geloof binnen het geloof.
Als je het over Iblis hebt: een user die ik uitermate en zeer hoog acht. Weet veel, is intelligent en is beschaafd. Ik buig voor hem.quote:(Stukje over de reacties over iblis)
En nog even over Iblis..deze user waardeer ik door zijn niet selectieve in kunnen leven. Zelfs naar argumenten luistert. Soms het gevoel alsof hij geen boosheid in zich heeft. Mensen in hun waarde laat. Je moet bij Iblis wel heel erg ver gaan wil je een neerbuigende reactie van hem krijgen. Hij doet me denken aan een wijze indiaan met een pijp die bedachtzaam alles eerst opslaat voor hij gaat reageren
Ow, en iemand dom, debiel, nazi etc noemen vind ik dus ook een soort van woordgebrek. Denk ik dus niet anders over.
Een beschuldiging helpt idd de discussie niet, net als iemand een user xenofoob noemt.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb eens een post gezien waarin iemand probeerde te achterhalen wat voor soort antisemiet ik nou was. Hij kwam er niet uit.
Mij interesseert het echt niet.
Ik heb vast wel vooroordelen over donkere huid, zwarte wenkbrauwen en samengeknepen ogen en zo. Vooroordelen heeft iedereen, dat is niet te vermijden. Een weerleggen helpt niet: het succes daarvan hangt af van de luisteraar. Maar iemand die een dergelijke beschuldiging uit, is al niet bereid om te luisteren. Want heeft al niet goed geluisterd.
Om duidelijk te maken dat ik niets tegen users heb die niet neutraal denken. Maakt het juist interessant. Volgens mij haalde jij juist het woordje neutraal aan. Was dus niet zo.achterafquote:Ik begrijp niet goed wat en waarom je dit schrijft.
Nou ja, maak ik het gewoon algemeenquote:tot onafhankelijke oordelen te kunnen komen
Duidelijkquote:Om bij mezelf te blijven: mijn (vermeende) antisemitisme interesseert me niet, dus daar maak ik geen woorden aan vuil.
Een beschuldiging van domheid probeer ik te pareren met argumenten, niet met de uitslag van een IQ-test.
Buigen doe ik niet voor iemand, maar deze user en mod heeft ook mijn respect. Een wijze indiaanquote:Als je het over Iblis hebt: een user die ik uitermate en zeer hoog acht. Weet veel, is intelligent en is beschaafd. Ik buig voor hem.
Mja, voor mij dus hetzelfde. Ik noem het woordgebrek. Maar dit gaat voor mij ook op qua denigreren naar medeusers. Iemand de mond willen snoeren op die manier is niet tof.quote:Ach, schelden.
De Romeinen hadden het idee, dat iemand idee een ander uitschold, vooral zichzelf naar beneden haalde.
Een principe dat mij zeer aanspreekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |