Het allerbeste op een pizzasteen in je oven en die steen dan inderdaad voorverwarmen op de hoogste stand! Ik voeg de info even toe aan de OP.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:17 schreef TeleluvR het volgende:
Kun je het bakken in een gewone oven dan ook gewoon het beste doen op de maximale temperatuur?
Het is ook niet persé een probleem - heel veel mensen bakken naar hartelust gewoon pizza's op de normale bakplaat van een reguliere oven.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:23 schreef TeleluvR het volgende:
Pizzasteen heb ik helaas niet en vandaag ook hier pizzadag.
Yep, doorgaans wel. Al verschilt zoiets toch echt per oven, en kunnen er nogal wat verschillen zitten in temperatuur en bereidingstijd, afhankelijk van het soort en de dikte van je deeg, het soort en de hoeveelheid beleg en de specifieke neigingen van je oven.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:26 schreef TeleluvR het volgende:
Maar blijft de grote barbatruc: zo heet mogelijk bakken?
Absoluut Bestron! Is in maximaal 15 minuten (vaak nog veel minder!) op 450 graden, werkt supermakkelijk en je pizza is in drie minuten klaar om op te eten.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:30 schreef TeleluvR het volgende:
Ok. Voor later: Liever of een pizzasteen of zo'n Bestron-oventje?
Ik vind zo'n bodem bij de Italiaan juist helemaal niet lekkerquote:Op zondag 7 maart 2010 09:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is ook niet persé een probleem - heel veel mensen bakken naar hartelust gewoon pizza's op de normale bakplaat van een reguliere oven.
Punt is dan dat er eerder sprake is van een groot, belegd brood dan van een pizza. Kan hartstikke lekker zijn, maar een deegbodem en korst zoals bij de Italiaan zul je er nooit bij krijgen.
Kun je nou afgezien van pizza en naan-broodjes nog meer toffe dingen bakken in de Bestron (waar een gewone oven dus minder handig voor is)? Aangezien er eigenlijk echt geen plek meer is in huis, moet een apparaat toch wel redelijk multi-functioneel zijn wil het er nog in komenquote:Op zondag 7 maart 2010 10:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Absoluut Bestron! Is in maximaal 15 minuten (vaak nog veel minder!) op 450 graden, werkt supermakkelijk en je pizza is in drie minuten klaar om op te eten.Zoals het hoort!
Ja, dat kan natuurlijk prima!quote:Op zondag 7 maart 2010 10:11 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kan ook aan de kwaliteit van de Italiaan liggen natuurlijk
Nou, er zit ook een pan met anti-aanbaklaag bij die er precies in past. Je kunt er dus waarschijnlijk van alles mee doen en er van alles in bakken en koken, maar daarin heb ik me nooit zo verdiept.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:52 schreef mjan het volgende:
[..]
Kun je nou afgezien van pizza en naan-broodjes nog meer toffe dingen bakken in de Bestron (waar een gewone oven dus minder handig voor is)? Aangezien er eigenlijk echt geen plek meer is in huis, moet een apparaat toch wel redelijk multi-functioneel zijn wil het er nog in komen
Zelfde probleem hier - geen plek voor een echte oven. Ik heb alleen zo'n kabouteroventje, op een plankje. Daar past niks in en als je het deurtje opendoet ben je meteen alle warmte kwijt.. En ik kan hoogstens zes koekjes tegelijk bakken.quote:Op zondag 7 maart 2010 09:56 schreef Windigo het volgende:
Ik wil een oven, maar die past niet in mn huis en kan geen vervanging betalen voor mn combimagnetron![]()
Dagje ruilen: jij mijn grote oven, ik even de bestron uittestenquote:Op zondag 7 maart 2010 11:01 schreef minilot het volgende:
Zelfde probleem hier - geen plek voor een echte oven. Ik heb alleen zo'n kabouteroventje, op een plankje. Daar past niks in en als je het deurtje opendoet ben je meteen alle warmte kwijt.. En ik kan hoogstens zes koekjes tegelijk bakken.![]()
Jij hebt tenminste nog een magnetronfunctie.![]()
![]()
Bedankt voor het aanbod, maar jouw oven past vast niet in mijn rugzak.quote:Op zondag 7 maart 2010 11:25 schreef mjan het volgende:
[..]
Dagje ruilen: jij mijn grote oven, ik even de bestron uittesten
Oeps, te laat gezien!quote:Op zondag 7 maart 2010 16:09 schreef minilot het volgende:
TeleluvR, post je ook foto's van jouw pizzazondag?
Uit het vorige topic.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Afgelopen zondag dus de bakplaat in de oven gelaten.
Oven op 250graden voorverwarmd. Pizza op bakpapier gemaakt.
Bakplaat uit de oven. Pizza erop en hoppa erin terug.
het vocht was een heeeeel stuk minder. Beleg was alleen wat karig. Had wel nog saus van de vorige keer uit de vriezer. Had er ham, salami en ui op gedaan. Ja meer hadden we niet in huis
Probleem wat ik alleen nog vind is hoelang moet hij erin. Hij stond er nu een minuut of 8 in. Maar deeg was vrij compleet gebleven en mocht eigenlijk wel iets langer.
Maar hoe lang doen jullie hem erin?
Dat is een pizza met aardappels erop?quote:Op maandag 8 maart 2010 13:21 schreef ColdFeet het volgende:
Zijn er hier meer mensen die weleens aardappelpizza eten? Zo lekker is dat
gare aardappel of rauwe? Anders moeten het wel heel dunne plakjes zijn gezien de tijd die het heeft om gaar te worden.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:39 schreef ColdFeet het volgende:
Nee, met dunne plakjes aardappel erop. Zo lekker is dat! Liefst aardappel gemarineerd met wat olie en knoflook, ofzo.
Rauw en superdun, ja. Met rozemarijn is lekker, of met salie... Ik denk dat ik die morgen weer eens ga makenquote:Op maandag 8 maart 2010 13:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
gare aardappel of rauwe? Anders moeten het wel heel dunne plakjes zijn gezien de tijd die het heeft om gaar te worden.
In Duitsland heb je ook bloem met de naam type 550.Dat is vergelijkbaar met typo 00.Heb ik ook een aantal keren gebruikt en goede resultaten mee gekregen.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
even een vraagje...
ik kan hier dus in de buurt zo snel niet vinden waar ik type 00 bloem vandaan kan halen..
De molen (st.Annamolen) hier vertelde me dat veel italianen wel bij hun het bloem halen, maar dat als ik echt type 00 wil ik naar Duitsland moet (zit hier 10km verderop).
Jumbo heb ik gehoord dat ze het verkopen, maar die zit hier niet meer in de buurt.. dus iemand een idee?
Moet je wel voorkomen dat je dit krijgt: Dus niet te dik beleggen zodat het te zwaar wordt. En te dun bakpapier gebruiken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef sig000 het volgende:
Tip voor in de gewone oven, gebruik bakpapier op het ovenrooster in plaats van de bakplaat.
Wordt de bodem beter.
ik vind dat zo'n gehannes... Krijg je een ribbeltjesbodemquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef sig000 het volgende:
Tip voor in de gewone oven, gebruik bakpapier op het ovenrooster in plaats van de bakplaat.
Wordt de bodem beter.
Die ziet er lekker uitquote:Op maandag 15 maart 2010 19:29 schreef MissMSX het volgende:
OK, hier kom ik dan met m'n boerenpizza:
[ afbeelding ]
Owh ja, de ingredienten ,op volgordequote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:50 schreef Parlay het volgende:
[..]
Die ziet er lekker uitWat voor vlees heb je gebruikt?
Daar zie ik geen bakpapier.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:27 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Moet je wel voorkomen dat je dit krijgt: Dus niet te dik beleggen zodat het te zwaar wordt. En te dun bakpapier gebruiken.
[ afbeelding ]
Je krijgt inderdaad wel wat ribbels in de bodem.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
ik vind dat zo'n gehannes... Krijg je een ribbeltjesbodem
Ik dacht iets van reepjes vlees te zien, maar dat zullen stukjes paprika zijn denk ik. Zilveruitjes, goed ideequote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Owh ja, de ingredienten ,op volgorde:
- Bodem uit een pakje
- Kaas
- Salami
- Prei
- Ui
- Paprika
- Olijven en zilveruitjes
- Italiaanse kruiden
Bij deze dan eindelijk:quote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef DrukVout het volgende:
Heb een foto gemaakt, maar die staat op de camera die thuis ligt.
Cook & Co in de molenpoort verkoopt het ookquote:Op maandag 15 maart 2010 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
even een vraagje...
ik kan hier dus in de buurt zo snel niet vinden waar ik type 00 bloem vandaan kan halen..
De molen (st.Annamolen) hier vertelde me dat veel italianen wel bij hun het bloem halen, maar dat als ik echt type 00 wil ik naar Duitsland moet (zit hier 10km verderop).
Jumbo heb ik gehoord dat ze het verkopen, maar die zit hier niet meer in de buurt.. dus iemand een idee?
Die ziet er wel erg tof uit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 08:03 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Bij deze dan eindelijk:
[ afbeelding ]
1,90 per kiloquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
La Padella.. *noteert* dank! Zal 's kijken!
als je dat hebt maak dan alvast porties deeg en laat ze daarna ff een kwartiertje rijzen. Doordat er dan weer lucht in komt wordt het deeg wat minder massief en beter uitrekbaar/kneedbaarquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:08 schreef Erasmo het volgende:
Heel raar, mijn deeg heeft een kauwgomachtige structuur, maar ik het recept van de OP gevolgd... Anyway hopen dat een beetje meel erbij het oplost
Ah, oké!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
neuh.. maar het wordt wel prut als 't goed isna een kwartiertje
Ja echt! Ga je je toch zorgen makenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
ja, vies he??
mijnzat ook zo te kijken van ' wtf..
![]()
'
dan kan je toch niet typen op je toetsenbord ......quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:22 schreef LieLie het volgende:
Nu heb ik een niet kneedbare natte massa..
gewoon helemaal omheen wikkelenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:31 schreef LieLie het volgende:
Ik ben benieuwd, doch niet overtuigd dat dit lukt
En waarom wil vershoudfolie niet gewoon plakken??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |