abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:41:35 #1
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_78817954
quote:
"Orka die trainer doodde, moet gestenigd worden"
Als The American Family Association, een rechts-religieuze groepering, haar zin krijgt, ziet de toekomst voor de orka Tillikum (Tilly) er niet rooskleurig uit. De groep eist dat het dier, dat vorige week zijn trainer doodde in SeaWorld Orlando, wordt omgebracht. En als het even kan, dan liefst door steniging. Dat meldt de website Huffington Post.

Bijbelse wet
De groepering baseert zich op gewelddadige incidenten in Tilly's verleden om haar eis kracht bij te zetten, en vindt dat SeaWorld het dier moet straffen zoals de Heilige Schrift dat bepaalt. Een oude bijbelse wet luidt immers: "Indien een os een man of vrouw doodt, moet hij gestenigd worden. Zijn vlees mag niet worden opgegeten, en de eigenaar van het dier zal niet aansprakelijk worden gehouden." (Exodus 21:28)

Sea World past
Een paragraaf die perfect van toepassing is op Tilly, zo menen ze bij The American Family Association. De groep houdt nochtans ook Chuck Thompson, de curator die moest toezien op het gedrag van de dieren in het aquarium, verantwoordelijk voor het drama. Chuck kan maar beter bidden dat er niet nog een dodelijk incident met Tilly plaatsvindt, want dan heeft de bijbel ook met hem geen medelijden. Indien een dier een tweede keer het leven van een mens eist, moet volgens de leer ook de eigenaar ter dood worden gebracht.

Los van eventuele morele bezwaren kan de uitvoering van het voornemen ook technisch een heikel karwei worden. Er zijn weinig gevallen bekend waarbij dieren die zich onder water bevinden succesvol gestenigd werden. In elk geval liet SeaWorld al weten dat het geen plannen koestert om Tilly te executeren. (tw)
bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)stenigd-worden.dhtml

en trouwens... succes met het gooien van stenen naar een joekel van 10 ton die op de bodem van het zwembad ligt te chillen... hij zal nogal onder de indruk zijn
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_78817994
Kunnen ze die gasten niet voeren aan die orca?
pi_78818014
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:41 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

en trouwens... succes met het gooien van stenen naar een joekel van 10 ton die op de bodem van het zwembad ligt te chillen... hij zal nogal onder de indruk zijn
Ja precies.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_78818052
Volgens mij is de voor dit soort berichten uitgevonden.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:48:51 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78818146
Ehm, nee, dat zegt de schrijver nergens, de schrijver van de column roept wel op om de orka te doden.

Niet geheel onlogisch of onterecht. Een hond die een mens verwondt wordt gedood, waarom niet een orka die al drie mensen gedood heeft?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_78818152
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:50:07 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78818182
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:48 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
TheFreeWilliedockSaints!
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_78818202
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Niet geheel onlogisch of onterecht. Een hond die een mens verwondt wordt gedood, waarom niet een orka die al drie mensen gedood heeft?
Hond - huisdier
Orka ook wel: killer whale - dodelijk, wild dier
pi_78818222
quote:

Ja oké maar stenigen zal weinig nut hebben niet? Zou voor de rest niet weten hoe ze zo'n ding wel onschadelijk moeten maken, zouden ze een orka ook laten inslapen
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:52:08 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78818250
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:51 schreef geppie het volgende:

[..]

Ja oké maar stenigen zal weinig nut hebben niet? Zou voor de rest niet weten hoe ze zo'n ding wel onschadelijk moeten maken, zouden ze een orka ook laten inslapen
Ja, dat doen ze bij seaworld wel vaker. De columnist heeft nergens gezegd dat de orka gestenigd moet worden, hij haalde alleen de bijbeltekst aan ter ondersteuning van z'n oproep.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:52:58 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78818275
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:50 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hond - huisdier
Een leeuw in het wild die een mens dood wordt afgeschoten. Een olifant die een mens dood, al dan niet in het wild, wordt afgeschoten. Als een dier een mens dood gaat dat beest ook dood, sim-pel.
pi_78818313
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een leeuw in het wild die een mens dood wordt afgeschoten. Een olifant die een mens dood, al dan niet in het wild, wordt afgeschoten. Als een dier een mens dood gaat dat beest ook dood, sim-pel.
Beetje risico van het vak als je met beesten van dit kaliber wilt spelen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:58:25 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78818435
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:54 schreef Malev het volgende:

[..]

Beetje risico van het vak als je met beesten van dit kaliber wilt spelen.
Als SeaWorld (die op de hoogte waren van het mensdodende karakter van deze orka) hoor je je personeel daartegen te beschermen. Die orka was onbetrouwbaar.
pi_78818468
het blijft maar ontzettend stom hoe mensen denken dat ze over dieren moeten regeren.... wie heeft het recht om deze wilde dieren in gevangenschap te nemen en te houden en dan ook nog eens kunstjes te leren? het zijn roofdieren die vrij moeten kunnen zwemmen!
we zouden ze moeten respecteren en met rust moeten laten. de mens moet ook overal ingrijpen...geen wonder dat dat dier gestrest was!
pi_78818495
Nou.. stenigen en daarna een flinke barbecue.. er is iets voor te zeggen natuurlijk.

serieus: een dier afrekenen op zijn natuur onder verwijzing naar de wetten van het oude Israel .. hoe dom kan je zijn
pi_78818528
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als SeaWorld (die op de hoogte waren van het mensdodende karakter van deze orka) hoor je je personeel daartegen te beschermen. Die orka was onbetrouwbaar.
Ik denk niet dat er Orca's zijn die 100% te vertrouwen zijn, met elk wild beest loop je het risico dat hij zich uit het niets tegen je keert.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:02:05 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78818534
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:00 schreef Nemephis het volgende:
serieus: een dier afrekenen op zijn natuur onder verwijzing naar de wetten van het oude Israel .. hoe dom kan je zijn
Het gebeurt dagelijks hoor, een beest afrekenen op z'n natuur, daar komt de bijbel vrij weinig bij kijken.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:03:08 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78818565
Orka horen gewoon in zee, niet in een dierenpark ter amusement van het publiek. Net als dolfijnen trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:03:35 #19
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_78818580
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Onbetrouwbaar? Dier deed precies wat je van hem kon verwachten...
Dat mensen zo dom zijn om hem trucjes te leren en hem verplichten om hem te laten optreden is gewoon dom. Zeker als er al eerder incidenten plaats hebben gevonden met het betreffende dier.
pi_78818599
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Orka horen gewoon in zee, niet in een dierenpark ter amusement van het publiek. Net als dolfijnen trouwens.
juist
pi_78818628
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het gebeurt dagelijks hoor, een beest afrekenen op z'n natuur, daar komt de bijbel vrij weinig bij kijken.
In dit geval verwijst die christelijke groep naar de oude wetten van Israel, vandaar
pi_78818675
quote:

[..]

Nee, in 9 van de 10 gevallen zoeken mensen die dieren op.
Wie de vingers brandt, moet op de blaren zitten.
pi_78818717
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

TheFreeWilliedockSaints!
Geniaal! Bedankt!
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_78818755
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:06 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, in 9 van de 10 gevallen zoeken mensen die dieren op.
Wie de vingers brandt, moet op de blaren zitten.
Daarom zeg ik, risico van het vak. Je wilt een wild beest kunstjes laten doen om mensen er tegen betaling naar te laten kijken. Om dit geld binnen te halen loop je het risico dat het betreffende beest een mindere dag heeft en zich aan jou vergrijpt.
  Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 17:10:48 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78818778
quote:

[..]

verschil is dat dit beest niet in het wild leeft

het zit opgesloten in een aquarium
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_78818834
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:10 schreef Malev het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, risico van het vak. Je wilt een wild beest kunstjes laten doen om mensen er tegen betaling naar te laten kijken. Om dit geld binnen te halen loop je het risico dat het betreffende beest een mindere dag heeft en zich aan jou vergrijpt.
Precies. Jammer maar helaas, maar voor iedereen (trainer, directie als publiek) was dit risico bekend.
En zo'n beest hoort, zoals hierboven al werd gezegd, helemaal niet in zo'n zwembad, maar gewoon vrij in de zee. Als je dat dier wil zien, kijk je maar Animal Planet.
pi_78818896

FU whale, FU dolphin.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:23:42 #28
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78819209
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:12 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Precies. Jammer maar helaas, maar voor iedereen (trainer, directie als publiek) was dit risico bekend.
En zo'n beest hoort, zoals hierboven al werd gezegd, helemaal niet in zo'n zwembad, maar gewoon vrij in de zee. Als je dat dier wil zien, kijk je maar Animal Planet.
Maar dit is wel interessant. Waarom hoort een orca niet in een zwembad? ik zeg niet dat een orca op zijn plaats is in een Amerikaans waterpretpark, maar is er een geldig argument te verzinnen om geen orca's in zwembaden te stoppen?(denk eraan dat er meer dieren zijn die in gevangenschap worden gehouden, en dat een orca voornamelijk geïnteresseerd is in eten en neuken. De mooie zonsondergang boven de oceaan zal 'em worst wezen lijkt me)
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:25:53 #29
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_78819286
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:41 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Bijbelse wet
De groepering baseert zich op gewelddadige incidenten in Tilly's verleden om haar eis kracht bij te zetten, en vindt dat SeaWorld het dier moet straffen zoals de Heilige Schrift dat bepaalt. Een oude bijbelse wet luidt immers: "Indien een os een man of vrouw doodt, moet hij gestenigd worden. Zijn vlees mag niet worden opgegeten, en de eigenaar van het dier zal niet aansprakelijk worden gehouden." (Exodus 21:28)

Ehm.... domme vraag misschien, maar sinds wanneer is een orka een os geworden?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_78819315
Het blijft toch een gevalletje Darwin-award, ze noemen de beesten niet voor de lol killer whales.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:27:15 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_78819337
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:25 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ehm.... domme vraag misschien, maar sinds wanneer is een orka een os geworden?
De zeeos. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 17:29:08 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78819401
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:23 schreef tarantism het volgende:

[..]

Maar dit is wel interessant. Waarom hoort een orca niet in een zwembad? ik zeg niet dat een orca op zijn plaats is in een Amerikaans waterpretpark, maar is er een geldig argument te verzinnen om geen orca's in zwembaden te stoppen?(denk eraan dat er meer dieren zijn die in gevangenschap worden gehouden, en dat een orca voornamelijk geïnteresseerd is in eten en neuken. De mooie zonsondergang boven de oceaan zal 'em worst wezen lijkt me)
oeh!!!!

je zou verwachten dat hier echt een heel simpel antwoord voor is te bedenken
maar ja ...
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:31:23 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78819489
quote:

[..]

Orcas zijn wilde dieren die in de oceaan leven, waar ze jagen en vele kilometers per dag zwemmen, en deel uitmaken van een ecosysteem.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_78819601
quote:

[..]

Heb je op zich wel gelijk in, er zijn genoeg dieren die in gevangenschap leven. Maar hier ging het er om dat de orca dood moest omdat hij zich als een orca had gedragen. Je draait thuis toch ook niet de kanarie zijn nek om als hij een keer in je vingers pikt?
pi_78819841
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

verschil is dat dit beest niet in het wild leeft

het zit opgesloten in een aquarium
Ik wilde het al zeggen. Als men zo achterlijk is om een wild en in principe zeer gevaarlijk beest in een zwembadje te stoppen, moet je niet gaan miepen als het mis gaat. Om het dier dan af te maken zou natuurlijk helemaal belachelijk zijn.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:46:46 #36
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78820065
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Orcas zijn wilde dieren die in de oceaan leven, waar ze jagen en vele kilometers per dag zwemmen, en deel uitmaken van een ecosysteem.
Ik dank u: hierbij mijn repliek

1) Orca's jagen en zwemmen om aan eten en neuken(en baren) toe te komen, het is helemaal niet vanzelfsprekend dat die orca het ook echt leuk vindt om zoveel te jagen en te zwemmen, maar er moet nu eenmal geneukt en gegeten worden: dat kan je ook bieden aan een orca in een zwembad. Vergelijk het met mijn eigen leven: ik praat heel veel met meisjes, maar dat vind ik niet leuk en ook niet noodzakelijk: als ik ze kon neuken zonder al dat gezwam van tevoren zou ik dat prima vinden. Het praten van mij is gelijk aan het jagen van de orca: het is een middel om het doel te bereiken en in zichzelf niet van belang.

2) een ecosysteem functioneert (gelukkig) nog als je er een dier uitvist. Dat een orca deel uitmaakt van een ecosysteem is dus geen reden om diezelfde orca niet in een zwembad te dumpen; het ecosysteem heeft lak aan een enkele orca(het uitsterven van een volledige populatie of soort is daarentegen wel een probleem, maar daar hebben we het nu niet over)

[ Bericht 0% gewijzigd door tarantism op 06-03-2010 17:48:37 (even een spelfoutje verbeteren) ]
pi_78820178
Uiteindelijk is het voor elk beest het beste om in zijn natuurlijke leefomgeving te leven. Kun je niet begrijpen dat dat beest enorm gefrustreerd is door verveling, en door alle onnatuurlijke kunstjes die het moet doen?
pi_78820254
quote:

[..]

Het geldt niet alleen voor orka's, ik ben van mening dat geen enkel dier in gevangenschap moet worden gehouden (de uitzonderingen om te fokken en dan weer terug in de natuur te zetten daargelaten).
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:56:27 #39
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78820390
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:50 schreef svefn het volgende:
Uiteindelijk is het voor elk beest het beste om in zijn natuurlijke leefomgeving te leven. Kun je niet begrijpen dat dat beest enorm gefrustreerd is door verveling, en door alle onnatuurlijke kunstjes die het moet doen?
Kijk, je stelt: 'Uiteindelijk is het voor elk beest het beste om in zijn natuurlijke leefomgeving te leven.' Dit is alleen maar een aanname. Waarom zou dat het beste zijn? ik kan heel veel situaties bedenken waar het helemaal niet het beste zou zijn voor een beest om in zijn natuurlijke leefomgeving te leven(bosbrand, vervuiling van leefomgeving met kwik of olie, introductie nieuwe soorten/parasieten, pandemie).

Daarnaast kan ik begrijpen dat een orka het kut vindt om kunstjes te doen; maar ik kan me ook indenken dat zo'n dier dat best wel grappig vindt(mijn hond apporteert dolgraag). Dus nogmaals; je doet een aanname die niet hoeft te kloppen, en deze is dus niet geldig als argument.

Dit redeneren op internet is wel ff trollen 2.0 zeg, bomlauw
pi_78820451
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:56 schreef tarantism het volgende:

[..]

Kijk, je stelt: 'Uiteindelijk is het voor elk beest het beste om in zijn natuurlijke leefomgeving te leven.' Dit is alleen maar een aanname.
Dat hij tevreden is in een zwembad is ook een aanname.
Anders migreerde het dier niet zoveel en bleef het gewoon in een klein leefgebied.

Veel komt uiteindelijk op speculeren uit, we kunnen immers niet communiceren met dieren. Daarom kan je ze beter gewoon in hun natuurlijke habitat laten (als de mens dat niet kapotmaakt uiteraard).
pi_78820734
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Anders migreerde het dier niet zoveel en bleef het gewoon in een klein leefgebied.

Veel komt uiteindelijk op speculeren uit, we kunnen immers niet communiceren met dieren. Daarom kan je ze beter gewoon in hun natuurlijke habitat laten (als de mens dat niet kapotmaakt uiteraard).
Daar sluit ik me bij aan.

Bovendien maakt de actie van deze orka ook een hoop duidelijk lijkt me.
pi_78820739
Wat een idioten. Het gaat om een wild dier dat helemaal niet in zo'n amusementspark thuis hoort.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:09:00 #43
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78820820
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

1) ik stel niet dat een orka tevreden is in een zwembad! Ik heb geen idee of zo'n dier het daar leuk vindt, als we dat zouden weten verviel de vraag waar deze discussie mee begon(waarom een orka niet in een zwembad te dumpen).

2) Het migreren is vooral het gevolg van foerageren en het zoeken naar wat te neuken. Je stelt zelf al dat het migreren een doel heeft:
quote:
Anders migreerde het dier niet zoveel
. Biedt de orka de doelen aan van de migratie en de migratie is niet meer nodig.

3) Het is niet noodzakelijk om te kunnen communiceren met dieren om hun doelen en behoeften te leren kennen, daarnaast is het niet noodzakelijk met dierne te communiceren om naar ons beste inzicht een optimaal milieu voor ze te scheppen. En als klap op de vuurpijl: we kunnen zeer zeker communiceren met dieren! Wanneer een hond agressief is, of mij aan wil vallen, begrijp ik dat wel(grommen, tanden laten zien, haren opzetten), dat is toch een vorm van communicatie?
pi_78821600
Wat een stel debielen.

Het is een gevaarlijk dier. Prachtig om te zien en geweldig als het goed gaat met trainers en shows. Maar je hebt er nooit 100% controle over want het blijft een wild dier. Dan gebeurt er een keer iets serieus en moet de orka gelijk dood? Het was een triest voorval natuurlijk maar die religieuze mensjes zijn nog triester.
pi_78824475
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:12:33 #46
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78825054
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[ afbeelding ]
Als de poster hierboven serieus denkt dat 'ie een foto van een orka heeft gepost laat ik m'n zwembad vollopen
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:13:23 #47
289472 Telebankieren
Rabo Random Reader
pi_78825092
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:12 schreef tarantism het volgende:

[..]

Als de poster hierboven serieus denkt dat 'ie een foto van een orka heeft gepost laat ik m'n zwembad vollopen
het is patat
Your voice, my voice, violets are blue.
pi_78825227
quote:

[..]

Een orka is een soort dolfijn
pi_78825382
quote:
Die orka was onbetrouwbaar.
In principe zijn alle wilde dieren dat. Het zijn gewoon geen huisdieren; klaar.
En zelfs huisdieren kunnen onbetrouwbaar zijn, ondanks dat ze al duizenden jaren onze beste vriend zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:30:38 #50
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78825710
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:22 schreef vosss het volgende:

[..]

In principe zijn alle wilde dieren dat. Het zijn gewoon geen huisdieren; klaar.
En zelfs huisdieren kunnen onbetrouwbaar zijn, ondanks dat ze al duizenden jaren onze beste vriend zijn
Mwa, ik sta op gespannen voet met de katten en de honden nadat ik zei dat ze het land uitgegooid moeten worden als ze niet zuiver van ras zijn. Dus zulke goede vrienden zijn we niet meer
pi_78825958
Lek hoofdstuk trouwens, Exodus 21:
quote:
1 ‘Houd hun ook deze regels voor:
2 Wanneer je een Hebreeuwse slaaf koopt, moet hij je zes jaar lang dienen; in het zevende jaar mag hij als vrij man vertrekken, zonder iets te hoeven betalen. 3 Als hij alleen is gekomen, moet hij ook alleen weggaan; was hij getrouwd, dan mag zijn vrouw met hem meegaan. 4 Als zijn meester hem een vrouw heeft gegeven en zij heeft hem zonen of dochters gebaard, blijven de vrouw en haar kinderen eigendom van de meester en moet de slaaf alleen weggaan. 5 Mocht hij echter te kennen geven dat hij zo aan zijn meester en aan zijn vrouw en kinderen gehecht is dat hij niet als vrij man wil vertrekken, 6 dan moet zijn meester hem naar het heiligdom brengen, hem tegen de deur of de deurpost zetten, en zijn oor met een priem doorboren. Hij blijft dan voorgoed zijn slaaf.
7 Wanneer iemand zijn dochter als slavin verkoopt, kan zij niet vrijkomen zoals de mannelijke slaven. 8 Als haar meester haar voor zichzelf bestemd had en zij hem niet meer aanstaat, moet hij haar laten terugkopen; hij heeft niet het recht haar aan derden te verkopen, omdat hij zijn verplichtingen tegenover haar niet is nagekomen. 9 Bestemt hij haar voor zijn zoon, dan moet hij haar als een dochter behandelen. 10 Neemt hij naast haar een andere vrouw, dan mag hij de slavin niet minder voedsel of kleding geven en niet minder vaak gemeenschap met haar hebben; 11 doet hij haar op een van deze drie punten tekort, dan mag ze weggaan zonder ook maar iets te hoeven betalen.
quote:
20 Wanneer iemand zijn slaaf of slavin met een stok slaat en hij of zij sterft ter plekke, dan moet er vergelding plaatsvinden. 21 Als de slaaf of slavin nog enkele dagen in leven blijft, gaat de eigenaar vrijuit; door het verlies van zijn eigendom is hij genoeg gestraft.
* mompelt iets over de Amerikaanse burgeroorlog, slavernij, en de Negerhut van Oom Tom *
pi_78826465
Kijk een daar gaat het dus mis. De Christenen weten dat dergelijke onzin in dat kutboek van hun staat en handelen daar verder niet naar.

Het gros van de Moslims weten dat in hun boek ook van dergelijke onzin staat en handelen daar wél naar.

Dat is het hele eieren eten. De hedentendaagse Christenen plaatsen hun boek in de tijdsgeest van toen en de Moslims doen dat niet.

Daarom vinden zij het de normaalste zaak van de wereld om vrouwen te slaan/verkrachten en weet ik wat al dies meer.

Moslims zouden gewoon eens moeten beseffen dat die zogenaamde profeet van hun eigenlijk niets meer was dan een vrouwonderdrukkende pedofiel.
Net zoals Jezus gewoon een oplichter was. Waar denk je dat de uitdrukking "iemand een oor aannaaien" vandaan komt? Juist, van Jezus die wel eventjes een oor aan zou zetten.

Heel het geloof moet afgeschaft worden en het liefst vandaag nog.

Dat je iets gelooft prima, maar val anderen daar niet mee lastig en doe dat lekker thuis (bij voorkeur zonder je vrouw stelselmatig in elkaar te beuken) een veroordeel andere mensen ook niet op hun geloof of het juist niet geloven.

vosss is de naam,
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:15:09 #53
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78829516
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:50 schreef vosss het volgende:
Kijk een daar gaat het dus mis. De Christenen weten dat dergelijke onzin in dat kutboek van hun staat en handelen daar verder niet naar.

Het gros van de Moslims weten dat in hun boek ook van dergelijke onzin staat en handelen daar wél naar.

Dat is het hele eieren eten. De hedentendaagse Christenen plaatsen hun boek in de tijdsgeest van toen en de Moslims doen dat niet.

Daarom vinden zij het de normaalste zaak van de wereld om vrouwen te slaan/verkrachten en weet ik wat al dies meer.

Moslims zouden gewoon eens moeten beseffen dat die zogenaamde profeet van hun eigenlijk niets meer was dan een vrouwonderdrukkende pedofiel.
Net zoals Jezus gewoon een oplichter was. Waar denk je dat de uitdrukking "iemand een oor aannaaien" vandaan komt? Juist, van Jezus die wel eventjes een oor aan zou zetten.

Dat je iets gelooft prima, maar val anderen daar niet mee lastig en doe dat lekker thuis (bij voorkeur zonder je vrouw stelselmatig in elkaar te beuken) een veroordeel andere mensen ook niet op hun geloof of het juist niet geloven.

Je kunt zeggen wat je wil van Jezus, maar dansen kon 'ie

pi_78829558
vosss is de naam,
  zondag 7 maart 2010 @ 00:44:29 #55
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_78834764
quote:

[..]

Volgens mij is het een hond.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 7 maart 2010 @ 00:54:23 #56
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_78835024
Tiefus hee, anders neem je de bijbel even letterlijk.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 7 maart 2010 @ 01:00:44 #57
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78835150
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:54 schreef klaasdj het volgende:
Tiefus hee, anders neem je de bijbel even letterlijk.

inderdaad hee, wat moet Maria wel niet denken

zondag 7 maart 2010 @ 01:48:21 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78836234
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:17 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Ja, en een kat is een soort hond
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 7 maart 2010 @ 01:53:00 #59
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_78836362
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:

eingelijk is het gewoon dieptriest in zo'n vissenkom voor hun lengte
--
  zondag 7 maart 2010 @ 01:55:17 #60
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_78836410
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:50 schreef vosss het volgende:

In en telen
http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?p=31807
Snollebolt
pi_78836499
quote:
Ehm, nee, dat zegt de schrijver nergens, de schrijver van de column roept wel op om de orka te doden.

Omdat een Orca een doder is en een hond niet
  zondag 7 maart 2010 @ 02:04:53 #62
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_78836679
quote:

Een hond wordt afgemaakt als hij een mens wat aandoet uit agressie of valsheid. Die orka vond het gewoon grappig om een mens mee te slepen onder water, wist hij veel dat mensen dan dood kunnen gaan. Hoe kun je een orka zijn gevoel voor humor kwalijk nemen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 7 maart 2010 @ 03:26:08 #63
236046 NotYou
tigerblood
pi_78838018
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 22:15 schreef tarantism het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wil van Jezus, maar dansen kon 'ie

[ afbeelding ]
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:00 schreef tarantism het volgende:

[..]

inderdaad hee, wat moet Maria wel niet denken

[ afbeelding ]
Pas maar op! De christelijke wereld zal deze posts veroordelen en een bloederige, heilige oorlog tegen jullie starten!
Je suis Charlie Sheen
pi_78852003
quote:
Een bezoekje aan een dierentuin in de Amerikaanse staat Wisconsin is voor een 47-jarige vrouw uitgedraaid op een nachtmerrie. Terwijl de vrouw vrijdag een beer wilde voeren, beet het gulzige dier zowel de duim als de wijsvinger van de vrouw er compleet af.

De vrouw bracht samen met haar vriend en kleindochter een bezoekje aan de Lincoln Park Zoo in Manitowoc. Ze wilde de twee zwarte beren zo graag voeren, dat ze alle omheiningen en waarschuwingen negeerde en haar hand hand door het hek stak. Hierop hapte een van de beren direct toe, met een afgekloven duim en wijsvinger als gevolg. Twee andere vingers zijn gedeeltelijk afgehapt.

Haar vriend snelde toe om de arme vrouw te helpen, maar raakte hierbij zelf ook gewond. Het driejarige meisje bleef gelukkig ongedeerd.

De dierentuin heeft vrijdag direct de poorten gesloten. De beren zullen echter waarschijnlijk niet worden gedood. Naar verluidt zou de vrouw te veel hebben gedronken.
Waarom zou iemand er uberhaupt over nadenken of deze beren gedood moeten worden, typisch gevalletje van eigen schuld.
pi_78852097
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:09 schreef Malev het volgende:

[..]

Waarom zou iemand er uberhaupt over nadenken of deze beren gedood moeten worden, typisch gevalletje van eigen schuld.
Gewoon een domme trut.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 7 maart 2010 @ 17:21:24 #66
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78852412
quote:
Op zondag 7 maart 2010 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gewoon een domme trut.
sowieso geownd worden door dieren is echt kansloos, zeker als ze in een hok zitten
pi_78869685
Ik dacht een topic over een moslimland aan te treffen, maar nee... christenfundi's kunnen er ook wat van. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga geloven in een "heilig" boek waarin staat dat christenfundi's uitgeroeid moeten worden...
pi_78870946
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, en een kat is een soort hond
The killer whale (Orcinus orca), commonly referred to as the orca and, less commonly, blackfish, is the largest species of the dolphin family.
Facts don't care about your feelings
  zondag 7 maart 2010 @ 23:44:11 #69
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78871064
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

The killer whale (Orcinus orca), commonly referred to as the orca and, less commonly, blackfish, is the largest species of the dolphin family.
Ja maar een 'familie' is dus wel wat anders dan een soort. Dus een orka is geen 'soort' dolfijn. Te meer omdat er geen familie binnen de cetacea(die dikke zwemzoogdieren) is die 'dolphin' heet.

Beetje misleidend om domme amerikaanse teksten te quoten
  zondag 7 maart 2010 @ 23:50:15 #70
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78871309
Een voor iedereen die niet weet wat een orka is:

en welke fokker staat er op deze foto?
pi_78871397
Ik volg je niet helemaal. Er is wel een familie dolfijnen binnen de walvissen, of zoals jij dat zo mooi zegt cetacea. Een orka is dus een soort dolfijn.
  zondag 7 maart 2010 @ 23:54:35 #72
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78871474
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik volg je niet helemaal. Er is wel een familie dolfijnen binnen de walvissen, of zoals jij dat zo mooi zegt cetacea. Een orka is dus een soort dolfijn.
serieus, knul. Ik post eerst iets over cetacea en daarna een plaatje van een penis van 1.5 meter.

en jij hebt het over cetacea?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78871553
Wat lul je nou...
  maandag 8 maart 2010 @ 00:01:22 #74
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78871769
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat lul je nou...
excuus,

Ik bedoelde dat de cetacea de naam is van een rode waar de dolfijnen en de orka's beide onder vallen. Een orde bestaat uit meerdere families(en die weer uit geni en soorten). Maar omdat er met de vertaling van de familienamen van latijn naar Engels naar Nederlands wat onjuistheden in de familienamen komen stelde ik dus dat er geen famlie is die 'dolphins' heet. En dat is omdat wij dophins naar dolfijn vertalen, en er bestaan natuurlijk meerdere dolfijnen soorten, maar er wordt (in spreektaal) vaak maar een dolfijnensoort met 'dolfijn' bedoeld(die dan weer bottlenose heet in het Engels)

Dus..gebruik alleen latijnse namen voor de families

pi_78871923
  maandag 8 maart 2010 @ 00:07:51 #76
294141 tarantism
hups in die kont
pi_78872005
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]

dank
pi_78872229
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:00 schreef Nemephis het volgende:
Nou.. stenigen en daarna een flinke barbecue.. er is iets voor te zeggen natuurlijk.

Ja, nee, maar dat mag nou juist niet: op de barbecue. Je mag het beest niet opeten.

Overigens: uit de OP begrijp ik, dat een os gestenigd moet worden. Maar andere dieren die een mens doden moeten kennelijk nog een tweede kans krijgen, want hun eigenaar moet dan doodgemaakt worden.

Wat een barbaars geloof eigenlijk, dat christendom.
Het is maar goed dat wij veel beschaafder zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 8 maart 2010 @ 10:54:20 #78
221559 JarnoF
De goede goedzak
pi_78880742
Ik vraag me af hoe lang men nog blijft volhouden dat de mens het slimste wezen is. Denk zelfs dat enkele mensen de domste soort wezens zijn. Bijvoorbeeld de houders van dierenparken, circus e.d.
Een dier is nimmer te 100% te vertrouwen. Zelfs huisdieren als honden, katten, of weet ik veel wat (killerpapegaai) kunnen uit het niets aanvallen. Dat is het instinct van het dier.
Wij mensen zijn beesten, aangezien wij dieren gaan doden, wanneer zij ons iets aandoen. Beetje hypocriet als je ziet hoeveel dierenleed er plaatsvindt in de wereld
Steek geen moeite in een vrouw, maar je penis
pi_78902275
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  Donald Duck held maandag 8 maart 2010 @ 19:34:18 #80
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78902830
Tja je kunt een orka nog zo goed een trucje leren, het is en blijft een stomme vis en is dus gewoon onbetrouwbaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_78902869
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:17 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

pi_78903664
Waarom is het zo raar dat een orka een dolfijnsoort is?
pi_78906102
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja je kunt een orka nog zo goed een trucje leren, het is en blijft een stomme vis en is dus gewoon onbetrouwbaar.
Volgens mij is het nog steeds echt een zoogdier.
Het is 1 van de slimste dieren die er bestaat.
pi_78910044
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:14 schreef Boldface het volgende:
Ik dacht een topic over een moslimland aan te treffen, maar nee... christenfundi's kunnen er ook wat van. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga geloven in een "heilig" boek waarin staat dat christenfundi's uitgeroeid moeten worden...
Of je verdiep je iets meer in het christelijk geloof zodat je erachter komt hoe hun het oude testament zien
  Donald Duck held maandag 8 maart 2010 @ 21:51:17 #85
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78910176
quote:
Op maandag 8 maart 2010 20:33 schreef paul280 het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog steeds echt een zoogdier.
Het is 1 van de slimste dieren die er bestaat.
Als ze echt zo slim waren, zouden ze zichzelf niet laten vangen om in een bassin gestopt te worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 21:54:14 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78910308
naja dat mensen slimmer zijn maakt het beest nog niet dom natuurlijk
pi_78911521
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:51 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als ze echt zo slim waren, zouden ze zichzelf niet laten vangen om in een bassin gestopt te worden.
Een mens kan ook gemakkelijk gevangen genomen worden.
  Moderator maandag 8 maart 2010 @ 22:18:19 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78911643
in dit geval ving de orka zelfs de mens!!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:29:55 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78912307
lachen dat steeds meer christelijk religieuze kankelijertjes zich gesterkt voelen in hun diaree vanwege de islam. die het blijkbaar wel allemaal voor elkaar krijgt.

wat een klote toekomst. terug naar het verleden. de donkere tijden. lang-leve-religie! en haar misbruikers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78916087
Filmpje staat op Liveleak trouwens...
pi_78963714
het blijven wilde dieren die een andere taal spreken, je weet nooit wat daar gebeurd is maar de reden is vast minder ziek dan dit soort mensen

wel een indrukwekkend beest de Tilikum, check footage op 0:36 waar je hem ziet tov van de andere orca's

Jusqu'ici tout va bien...
pi_78994840
Is het heel vreemd als ik nu schrijf dat een kinderverkrachter/seriemoordenaar of iemand die zijn eigen gezin ombrengt niet (althans in de meeste landen niet meer) ter dood mag worden veroordeeld , maar een dier dat instinctief reageert en niet bedoelt is als truukjesapparaat wel ?
pi_78998801
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:50 schreef zeemonster het volgende:
Is het heel vreemd als ik nu schrijf dat een kinderverkrachter/seriemoordenaar of iemand die zijn eigen gezin ombrengt niet (althans in de meeste landen niet meer) ter dood mag worden veroordeeld , maar een dier dat instinctief reageert en niet bedoelt is als truukjesapparaat wel ?
Nee, dat is niet vreemd, dat is een open deur.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:53:30 #94
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_78999049
Lol het is een KILLER whale van 4 meter lang ofzo? En dan zeiken dat zo'n beest een keer in een rare bui een mens afmaakt, na een leven in gevangenschap en elke dag weer die tyfustruukjes uitvoeren?

Ik zeg, risico van het vak.

Stiekem hoop ik trouwens ook altijd bv dat de stier bij het stierenvechten de 'vechter' ramhard afmaakt... Maar helaas gebeurt dat zelden want dat beest is eerst flink verzwakt.

Sommige mensen zijn echt walgelijk en hebben schijt aan dierlijk (of menselijk) leed om er zelf beter uit te komen.

En dan een beetje deze orka veroordelen? En onderzoek doen naar de redenen en blablabla? Tis gewoon een wild beest. Een halve dinosaurus die in het water grote vissen verslindt. Die kunnen wel eens gek doen ja.
pi_78999284
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:50 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hond - huisdier
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 04:50:25 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79001213
je moet trouwens even over het internet gaan zoeken naar wat voor trucjes ze allemaal met die orca´s doen

ik dacht beetje ja knikken voor een vis en een salto maken ofzo maar die mafkezen gaan echt op zijn hoofd zitten of staan en laten zich dan dat aquarium door zwemmen!
dat is allemaal leuk en aardig maar dan moet je idd niet gek opkijken als er om de zoveel tijd eentje hap doet hoor
pi_79001217
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:45 schreef DeZoektocht het volgende:
Volgens mij is de voor dit soort berichten uitgevonden.

Idd.

[ Bericht 84% gewijzigd door sp3c op 11-03-2010 04:58:17 ]
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 04:58:41 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79001222
ja maar 1 of 2 is genoeg hoor
pi_79001223
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 04:58 schreef sp3c het volgende:
ja maar 1 of 2 is genoeg hoor
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79002024
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef spermanent het volgende:

Stiekem hoop ik trouwens ook altijd bv dat de stier bij het stierenvechten de 'vechter' ramhard afmaakt...
Yessss!
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  zondag 14 maart 2010 @ 17:56:25 #101
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_79134924
een orka hoort niet in een aquarium.
ik vind dat ze alleen hun kunstjes mogen vertonen in
[
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
--
  woensdag 17 maart 2010 @ 07:50:35 #102
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_79240882
Willzyx wil alleen maar dansen in zijn kasteel op de maan
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:10:25 #103
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_79267985
Ba mensen

We zouden allemaal moeten uitsterven en opnieuw moeten beginnen, en dan goed!
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:32:34 #104
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_79272485
Worden die Christenen soms gesponsord door de Japanse regering?

Dan weet ik al de slogan van hun: FUCK YOU WHALES AND FUCK YOU DOLPHINS
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')