quote:1 ‘Houd hun ook deze regels voor:
2 Wanneer je een Hebreeuwse slaaf koopt, moet hij je zes jaar lang dienen; in het zevende jaar mag hij als vrij man vertrekken, zonder iets te hoeven betalen. 3 Als hij alleen is gekomen, moet hij ook alleen weggaan; was hij getrouwd, dan mag zijn vrouw met hem meegaan. 4 Als zijn meester hem een vrouw heeft gegeven en zij heeft hem zonen of dochters gebaard, blijven de vrouw en haar kinderen eigendom van de meester en moet de slaaf alleen weggaan. 5 Mocht hij echter te kennen geven dat hij zo aan zijn meester en aan zijn vrouw en kinderen gehecht is dat hij niet als vrij man wil vertrekken, 6 dan moet zijn meester hem naar het heiligdom brengen, hem tegen de deur of de deurpost zetten, en zijn oor met een priem doorboren. Hij blijft dan voorgoed zijn slaaf.
7 Wanneer iemand zijn dochter als slavin verkoopt, kan zij niet vrijkomen zoals de mannelijke slaven. 8 Als haar meester haar voor zichzelf bestemd had en zij hem niet meer aanstaat, moet hij haar laten terugkopen; hij heeft niet het recht haar aan derden te verkopen, omdat hij zijn verplichtingen tegenover haar niet is nagekomen. 9 Bestemt hij haar voor zijn zoon, dan moet hij haar als een dochter behandelen. 10 Neemt hij naast haar een andere vrouw, dan mag hij de slavin niet minder voedsel of kleding geven en niet minder vaak gemeenschap met haar hebben; 11 doet hij haar op een van deze drie punten tekort, dan mag ze weggaan zonder ook maar iets te hoeven betalen.
* mompelt iets over de Amerikaanse burgeroorlog, slavernij, en de Negerhut van Oom Tom *quote:20 Wanneer iemand zijn slaaf of slavin met een stok slaat en hij of zij sterft ter plekke, dan moet er vergelding plaatsvinden. 21 Als de slaaf of slavin nog enkele dagen in leven blijft, gaat de eigenaar vrijuit; door het verlies van zijn eigendom is hij genoeg gestraft.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:50 schreef vosss het volgende:
Kijk een daar gaat het dus mis. De Christenen weten dat dergelijke onzin in dat kutboek van hun staat en handelen daar verder niet naar.
Het gros van de Moslims weten dat in hun boek ook van dergelijke onzin staat en handelen daar wél naar.
Dat is het hele eieren eten. De hedentendaagse Christenen plaatsen hun boek in de tijdsgeest van toen en de Moslims doen dat niet.
Daarom vinden zij het de normaalste zaak van de wereld om vrouwen te slaan/verkrachten en weet ik wat al dies meer.
Moslims zouden gewoon eens moeten beseffen dat die zogenaamde profeet van hun eigenlijk niets meer was dan een vrouwonderdrukkende pedofiel.
Net zoals Jezus gewoon een oplichter was. Waar denk je dat de uitdrukking "iemand een oor aannaaien" vandaan komt? Juist, van Jezus die wel eventjes een oor aan zou zetten.
Heel het geloof moet afgeschaft worden en het liefst vandaag nog.
Dat je iets gelooft prima, maar val anderen daar niet mee lastig en doe dat lekker thuis (bij voorkeur zonder je vrouw stelselmatig in elkaar te beuken) een veroordeel andere mensen ook niet op hun geloof of het juist niet geloven.
Volgens mij is het een hond.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:12 schreef tarantism het volgende:
[..]
Als de poster hierboven serieus denkt dat 'ie een foto van een orka heeft gepost laat ik m'n zwembad vollopen
quote:Op zondag 7 maart 2010 00:54 schreef klaasdj het volgende:
Tiefus hee, anders neem je de bijbel even letterlijk.
Ja, en een kat is een soort hondquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:17 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
Een orka is een soort dolfijn
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Orka horen gewoon in zee, niet in een dierenpark ter amusement van het publiek. Net als dolfijnen trouwens.
In en telenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:50 schreef vosss het volgende:
Kijk een daar gaat het dus mis. De Christenen weten dat dergelijke onzin in dat kutboek van hun staat en handelen daar verder niet naar.
Het gros van de Moslims weten dat in hun boek ook van dergelijke onzin staat en handelen daar wél naar.
Dat is het hele eieren eten. De hedentendaagse Christenen plaatsen hun boek in de tijdsgeest van toen en de Moslims doen dat niet.
Daarom vinden zij het de normaalste zaak van de wereld om vrouwen te slaan/verkrachten en weet ik wat al dies meer.
Moslims zouden gewoon eens moeten beseffen dat die zogenaamde profeet van hun eigenlijk niets meer was dan een vrouwonderdrukkende pedofiel.
Net zoals Jezus gewoon een oplichter was. Waar denk je dat de uitdrukking "iemand een oor aannaaien" vandaan komt? Juist, van Jezus die wel eventjes een oor aan zou zetten.
Heel het geloof moet afgeschaft worden en het liefst vandaag nog.
Dat je iets gelooft prima, maar val anderen daar niet mee lastig en doe dat lekker thuis (bij voorkeur zonder je vrouw stelselmatig in elkaar te beuken) een veroordeel andere mensen ook niet op hun geloof of het juist niet geloven.
Omdat een Orca een doder is en een hond nietquote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Ehm, nee, dat zegt de schrijver nergens, de schrijver van de column roept wel op om de orka te doden.
Niet geheel onlogisch of onterecht. Een hond die een mens verwondt wordt gedood, waarom niet een orka die al drie mensen gedood heeft?
Een hond wordt afgemaakt als hij een mens wat aandoet uit agressie of valsheid. Die orka vond het gewoon grappig om een mens mee te slepen onder water, wist hij veel dat mensen dan dood kunnen gaan. Hoe kun je een orka zijn gevoel voor humor kwalijk nemen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:48 schreef Dagonet het volgende:
Ehm, nee, dat zegt de schrijver nergens, de schrijver van de column roept wel op om de orka te doden.
Niet geheel onlogisch of onterecht. Een hond die een mens verwondt wordt gedood, waarom niet een orka die al drie mensen gedood heeft?
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:15 schreef tarantism het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wil van Jezus, maar dansen kon 'ie
[ afbeelding ]
Pas maar op! De christelijke wereld zal deze posts veroordelen en een bloederige, heilige oorlog tegen jullie starten!quote:Op zondag 7 maart 2010 01:00 schreef tarantism het volgende:
[..]
inderdaad hee, wat moet Maria wel niet denken
[ afbeelding ]
Waarom zou iemand er uberhaupt over nadenken of deze beren gedood moeten worden, typisch gevalletje van eigen schuld.quote:Een bezoekje aan een dierentuin in de Amerikaanse staat Wisconsin is voor een 47-jarige vrouw uitgedraaid op een nachtmerrie. Terwijl de vrouw vrijdag een beer wilde voeren, beet het gulzige dier zowel de duim als de wijsvinger van de vrouw er compleet af.
De vrouw bracht samen met haar vriend en kleindochter een bezoekje aan de Lincoln Park Zoo in Manitowoc. Ze wilde de twee zwarte beren zo graag voeren, dat ze alle omheiningen en waarschuwingen negeerde en haar hand hand door het hek stak. Hierop hapte een van de beren direct toe, met een afgekloven duim en wijsvinger als gevolg. Twee andere vingers zijn gedeeltelijk afgehapt.
Haar vriend snelde toe om de arme vrouw te helpen, maar raakte hierbij zelf ook gewond. Het driejarige meisje bleef gelukkig ongedeerd.
De dierentuin heeft vrijdag direct de poorten gesloten. De beren zullen echter waarschijnlijk niet worden gedood. Naar verluidt zou de vrouw te veel hebben gedronken.
Gewoon een domme trut.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:09 schreef Malev het volgende:
[..]
Waarom zou iemand er uberhaupt over nadenken of deze beren gedood moeten worden, typisch gevalletje van eigen schuld.
The killer whale (Orcinus orca), commonly referred to as the orca and, less commonly, blackfish, is the largest species of the dolphin family.quote:
Ja maar een 'familie' is dus wel wat anders dan een soort. Dus een orka is geen 'soort' dolfijn. Te meer omdat er geen familie binnen de cetacea(die dikke zwemzoogdieren) is die 'dolphin' heet.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
The killer whale (Orcinus orca), commonly referred to as the orca and, less commonly, blackfish, is the largest species of the dolphin family.
serieus, knul. Ik post eerst iets over cetacea en daarna een plaatje van een penis van 1.5 meter.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik volg je niet helemaal. Er is wel een familie dolfijnen binnen de walvissen, of zoals jij dat zo mooi zegt cetacea. Een orka is dus een soort dolfijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
excuus,quote:
Ja, nee, maar dat mag nou juist niet: op de barbecue. Je mag het beest niet opeten.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:00 schreef Nemephis het volgende:
Nou.. stenigen en daarna een flinke barbecue.. er is iets voor te zeggen natuurlijk.
serieus: een dier afrekenen op zijn natuur onder verwijzing naar de wetten van het oude Israel .. hoe dom kan je zijn
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:17 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
Een orka is een soort dolfijn
Volgens mij is het nog steeds echt een zoogdier.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja je kunt een orka nog zo goed een trucje leren, het is en blijft een stomme vis en is dus gewoon onbetrouwbaar.
Of je verdiep je iets meer in het christelijk geloof zodat je erachter komt hoe hun het oude testament zienquote:Op zondag 7 maart 2010 23:14 schreef Boldface het volgende:
Ik dacht een topic over een moslimland aan te treffen, maar nee... christenfundi's kunnen er ook wat van. Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga geloven in een "heilig" boek waarin staat dat christenfundi's uitgeroeid moeten worden...
Als ze echt zo slim waren, zouden ze zichzelf niet laten vangen om in een bassin gestopt te worden.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:33 schreef paul280 het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds echt een zoogdier.
Het is 1 van de slimste dieren die er bestaat.
Een mens kan ook gemakkelijk gevangen genomen worden.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als ze echt zo slim waren, zouden ze zichzelf niet laten vangen om in een bassin gestopt te worden.
Nee, dat is niet vreemd, dat is een open deur.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:50 schreef zeemonster het volgende:
Is het heel vreemd als ik nu schrijf dat een kinderverkrachter/seriemoordenaar of iemand die zijn eigen gezin ombrengt niet (althans in de meeste landen niet meer) ter dood mag worden veroordeeld , maar een dier dat instinctief reageert en niet bedoelt is als truukjesapparaat wel ?
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hond - huisdier
Orka ook wel: killer whale - dodelijk, wild dier
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:45 schreef DeZoektocht het volgende:
Volgens mij is devoor dit soort berichten uitgevonden.
Yessss!quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef spermanent het volgende:
Stiekem hoop ik trouwens ook altijd bv dat de stier bij het stierenvechten de 'vechter' ramhard afmaakt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |