abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78807952
In een ander topic ging het er al over; is het belangrijk dat je vriendin/vriend, en misschien zelfs wel andere vrienden of vader/moeder dezelfde politieke voorkeur hebben als jij? Of is het mogelijk een goede relatie te hebben met iemand die volledig aan de andere politieke kant staat?

Ik ben op t moment relatieloos (mn laatste vriendin stemde SP, ik zit meer richting VVD), maar mn meeste vrienden zitten ook in de politieke hoek waar ik zit. Niet bewust erop uitgezocht (ik ken ze al vanaf mn 14e), maar dat kan je met een 'vaste' vriendin/vriend natuurlijk wel doen.

Hoe zit dat bij andere Fok!ers?

[ Bericht 1% gewijzigd door DaverzNL op 06-03-2010 11:07:21 ]
pi_78807990
Het levert wel interessante discussies op als het verschilt, alleen is het vervelend als de ander ook een sterke mening heeft.
pi_78808008
Niet.

Al is de PVV wel een uitzondering ...
En de SGP ook, maar dat hang meer samen met het soort kerken waar ze lid van zijn.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 10:48:35 #4
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_78808015
Zolang ze maar weten te beargumenteren waarom.
pi_78808033
Neen , politiek is een onbelangrijk geheel als blaadjes aan een boom, ze draaien, ze vallen en in het voorjaar komen er weer nieuwe, lekker belangrijk dus
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zaterdag 6 maart 2010 @ 10:55:02 #6
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_78808140
Het zou mij niet zoveel uitmaken. Maar ik denk dat een SGP'er of een PVV'er in bijna alle opzichten zoveel van mij verschilt dat ik een relatie met zo'n meisje heel onwaarschijnlijk acht.
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_78808174
Ik zou echt niks met een PVV'er kunnen beginnen. Ook op vriendschappelijke basis niet.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_78808189
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:55 schreef 54cm het volgende:
Het zou mij niet zoveel uitmaken. Maar ik denk dat een SGP'er of een PVV'er in bijna alle opzichten zoveel van mij verschilt dat ik een relatie met zo'n meisje heel onwaarschijnlijk acht.
Denk ook dat dat soort tegenstellingen 'natuurlijk' al moeilijk zouden zijn, zonder dat je zou weten wat diegene stemt. SGP en bijv. VVD/D66 staan natuurlijk compleet anders in het leven m.b.t. leven, dood, etc.
pi_78808213
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:56 schreef nozem het volgende:
Ik zou echt niks met een PVV'er kunnen beginnen. Ook op vriendschappelijke basis niet.
Dus als jij er achter komt dat 1 van je vrienden PVV stemt is de vriendschap-relatie over?
pi_78808278
Nee, hoewel ik denk dat een relatie met een GroenLinks vriendin niet lang goed zal gaan. Als het op persoonlijk vlak klikt dan maakt het niet uit natuurlijk. En hoewel ik niet echt religieus ben geef ik Christelijk conservatief pluspunten.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:03:02 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78808287
Nee, het maakt mij niets uit, ik zou het alleen wel een probleem vinden als mijn partner SGP zou stemmen, want daarmee zou hij aangeven dat mijn mening in zijn ogen ondergeschikt is aan die van hem, al even afgezien van het feit dat er dan dusdanig verschillende meningen over leven en dood zouden zijn en die wellicht op belangrijke momenten problemen zouden opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78808297
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:58 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Dus als jij er achter komt dat 1 van je vrienden PVV stemt is de vriendschap-relatie over?
Niet als hij al een vriend is natuurlijk. Dan heb je er al een geschiedenis mee.
pi_78808312
Nee.
pi_78808408
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:03 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Niet als hij al een vriend is natuurlijk. Dan heb je er al een geschiedenis mee.
Hee. Ik kan zelf ook antwoorden hoor.

Maar wat mij betreft zijn alle PVV-stemmers slecht geinformeerde, ontevreden en bange mensen die zich op laten naaien door een eng figuur die met vage beloftes komt en deze beloftes op een dusdanige manier wil verwezenlijken dat je wel vergelijkingen moet trekken met bepaalde totalitaire bewinden in het verleden.

Ik zou me dan afvragen of ik me niet in zo'n persoon vergist heb, ooit.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:15:30 #15
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_78808528
Liever een vriendin die het hartstochtelijk met me oneens is en prima weet te beargumenteren waarom dan een vriendin die maar met mij meestemt omdat ze geen eigen mening heeft.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_78808571
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Telecaster het volgende:
Liever een vriendin die het hartstochtelijk met me oneens is en prima weet te beargumenteren waarom dan een vriendin die maar met mij meestemt omdat ze geen eigen mening heeft.
Dat is ook wel zo.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:19:08 #17
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_78808611
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:02 schreef Picchia het volgende:
En hoewel ik niet echt religieus ben geef ik Christelijk conservatief pluspunten.
Maar dat is dan meer op levensbeschouwend vlak dan op politiek gebied.

Zelf zou ik denk ik geen relatie kunnen hebben met iemand die serieus gelovig is.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:19:58 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_78808627
LInks/rechts interesseert me niet zoveel maar zodra er religieuze aspecten bij zouden komen kijken dan zou het wel eens onoverkomelijke verschillen in opvattingen kunnen opleveren.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_78808638
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Telecaster het volgende:
Dat inderdaad. En daaraan is inherent dat ik nooit een PVV of SGP stemmende vriendin zou kunnen hebben, omdat ik nog nooit iemand ben tegengekomen van die kleur die diens voorkeur goed kon onderbouwen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:22:23 #20
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_78808673
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:20 schreef Thomas B. het volgende:

[..]
Dat inderdaad. En daaraan is inherent dat ik nooit een PVV of SGP stemmende vriendin zou kunnen hebben, omdat ik nog nooit iemand ben tegengekomen van die kleur die diens voorkeur goed kon onderbouwen.
Ook dat. Maar even vanuit mijn heterosexueel mannelijk standpunt: zwaar generaliserend gesproken, in mijn ervaring zijn vrouwen gemiddeld linkser dan mannen.
pi_78808734
Ik zou denk ik geen relatie kunnen hebben met iemand die PVV stemt. Ook SGP lijkt mij uitgesloten. Ook mensen die op zo'n zinloos lokaal partijtje stemmen zijn denk ik niet echt relatie/vriendschapmateriaal voor mij. Maar zeg nooit, nooit.
pi_78808754
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:22 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ook dat. Maar even vanuit mijn heterosexueel mannelijk standpunt: zwaar generaliserend gesproken, in mijn ervaring zijn vrouwen gemiddeld linkser dan mannen.
Hehe. Nou kom je op het profiel van de gemiddelde kiezer. Nee, ik val ook niet op blanke mannen van middelbare leeftijd, maar ik ken wel enkele meisjes die PVV gestemd hebben. Sommigen daarvan zou ik zeker niet uit mijn schoppen mocht het zover komen, maar een relatie... nee
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 maart 2010 @ 11:26:53 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_78808761
Bram Peper neukte met Neelie Smit Kroes

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:30:31 #24
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78808837
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:26 schreef tong80 het volgende:

Die kon het dan ook betalen
pi_78808869
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:26 schreef tong80 het volgende:

Joop Wijn regelde het huwelijk van Wouter Bos
pi_78808930
Ik vind het zeker belangrijk, het zou ook raar zijn om te vinden dat het helemaal niets uitmaakt, net zoals ik mensen niet geloof wanneer ze zeggen dat iemands uiterlijk helemaal niets uitmaakt. Het is niet zo dat je altijd hetzelfde moet vinden (dat is even saai als onmogelijk) en mijn vrouw is minder geïnteresseerd in politiek dan ik. Maar ze heeft er wel een mening over, die ze kan motiveren.
En hoewel er verschillen mogen zijn, kan niemand toch ontkennen dat een relatie waarin de ene persoon een ultralinks activist is en de ander een VVDstemende zakenvrouw, best moeizaam zal verlopen.
Met de gemeenteraad hebben we (ik en partner) hetzelfde gestemd en landelijk zou het ook wel ´ns hetzelfde kunnen worden.
pi_78809019
90% van al mijn vrienden zijn links, mijn huidige vriendin is dat ook. Alleen in mijn Nederlandse vriendenkring ken ik wat mensen die nog rechtser zijn dan ik zijn. Maar het zijn er niet veel. Mijn Nederlandse familie is centrum-rechts, terwijl aangetrouwde familie links is. Dat botst nog wel eens, dan worden er soms valse beschuldigingen gemaakt.

Mooi voorbeeld was een discussie over het grondig fouilleren op vliegvelden. Mijn standpunt was dat ze beter hun aandacht konden focuseren op mensen die iets kwaads in de zin hadden, zoals onderbroekbombers en shoebombers, terwijl modelburgers - zoals ik - met rust worden gelaten. "Wie bepaalt er dan wie een modelburger is?? Waarom ben jij een modelburger? Wat doe jij voor de maatschappij? Doe je vrijwilligerswerk, help je andere mensen?" Sorry hoor, maar wat doet dat er toe? Waar het om gaat is een onderscheid maken tussen mensen die van plan zijn om een vliegtuig op te blazen, en mensen die dat niet van plan zijn. Daarvoor hoef je geen Sean Penn te zijn. Als er een seriemoordenaar wordt gezocht, dan wordt er ook aan profiling gedaan. Waarom niet dezelfde technieken toepassen op een vliegveld?

Ik ben gewend aan het feit dat ik alleen sta, en gelijk heb, maar dat het vaak even duurt voordat andere mensen daar achter komen. Kwestie van een dikke huid hebben en niet snel happen. Zo heb ik ook jarenlang geroepen dat de oorlog in Irak best gewonnen kan worden. Binnenkort nog maar eens met de familie over hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78809098
Als mijn vrouw PVV stemt en ik PvdA dan zal ze me de hele dag van alles de schuld geven.
I´m back.
pi_78809131
Iedereen vindt zichzelf een modelburger Lyrebird ....

Natuurlijk wordt er aan profiling gedaan, maar dat gaat andersom net zo goed op: de terroristen weten donders goed hoe ze er uit moeten zien als modelburger. Denk je nu echt dat de 9/11 kapers een gewaad aan hadden met een tulband op?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:00:03 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78809554
Nee mijn vriendin stemt over het algemeen veel linkser dan ik.

Alleen de PVV zou ik het moeilijk mee. Dat staat imo voor een mentaliteit waar ik niets mee aankan.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:04:57 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78809683
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:00 schreef Hexagon het volgende:
Nee mijn vriendin stemt over het algemeen veel linkser dan ik.

Alleen de PVV zou ik het moeilijk mee. Dat staat imo voor een mentaliteit waar ik niets mee aankan.
Niet alleen de mentaliteit, als mijn partner PVV zou stemmen dan zou ik me toch gaan afvragen of het hem niet dusdanig aan intelligentie ontbreekt dat hij op grond daarvan al geen geschikte partner is
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78809888
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet alleen de mentaliteit, als mijn partner PVV zou stemmen dan zou ik me toch gaan afvragen of het hem niet dusdanig aan intelligentie ontbreekt dat hij op grond daarvan al geen geschikte partner is
Dat vroeg je je dan niet af toen je die relatie met hem begon? Of heb je het nu over een one night stand-relatie?
Volgens mij heeft het niets met intelligentie te maken, maar met psychologie. In de PVV'er zit iets van een altijd en eeuwig verongelijkt kind. Star, nukkig, ontevreden, de schuld altijd bij een ander leggend, niet open staan voor zelfkritiek of nuance. Dat werkt alleen maar als je zelf ook zo in elkaar steekt en een gezamenlijke vijand hebt. Ontbreekt die vijand dan wordt die negatieve energie tegen elkaar gericht en volgt van zelf een scheiding, denk ik.
I´m back.
pi_78809935
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:43 schreef Ryan3 het volgende:
Als mijn vrouw PVV stemt en ik PvdA dan zal ze me de hele dag van alles de schuld geven.
Dat doen vrouwen toch wel dus da's niet zo'n probleem
pi_78809973
Volgens mij heb je weer 'ns niet goed gelezen Ryan.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:19:08 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78810138
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat vroeg je je dan niet af toen je die relatie met hem begon? Of heb je het nu over een one night stand-relatie?
Volgens mij heeft het niets met intelligentie te maken, maar met psychologie. In de PVV'er zit iets van een altijd en eeuwig verongelijkt kind. Star, nukkig, ontevreden, de schuld altijd bij een ander leggend, niet open staan voor zelfkritiek of nuance. Dat werkt alleen maar als je zelf ook zo in elkaar steekt en een gezamenlijke vijand hebt. Ontbreekt die vijand dan wordt die negatieve energie tegen elkaar gericht en volgt van zelf een scheiding, denk ik.
Uiteraard wist ik bij het aangaan van mijn relatie dat ik een intelligente partner heb, daarom zou ik ook pas gaan twijfelen als hij PVV zou stemmen.
Wat hij overigens niet doet en niet zal doen.

Overigens hebben wij idd verschillende politieke voorkeuren, maar dat is geen enkel probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:19:33 #36
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78810154
Tuurlijk is het belangrijk. Het is niet alleen een knopje waar je op drukt, een politieke partij kiezen is ook een voorbeeld van hoe iemand in het leven staat en welke dingen diegene belangrijk vindt. Iemand die VVD stemt zal toch andere prioriteiten, verwachtingen en ideeën hebben dan iemand die PvdD stemt. Ik zal denk ik ook minder snel een relatie kunnen aangaan met iemand die in de CDA/VVD hoek zit, dan iemand die Groenlinks/PvdA stemt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:21:51 #37
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78810212
Op zich doe ik daar niet zo moeilijk over, zolang ze maar niet PvdA stemt. Dan is het echt schluss.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78810277
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uiteraard wist ik bij het aangaan van mijn relatie dat ik een intelligente partner heb, daarom zou ik ook pas gaan twijfelen als hij PVV zou stemmen.
Wat hij overigens niet doet en niet zal doen.
Ja, okee, jij hebt toevallig een intellligente partner, maar minstens de helft van iedereen die in aanmerking komt bij de teeltkeuze heeft een IQ lager dan 100 hè. Ikzelf ben bijv. ook niet zo intelligent en toch stem ik niet PVV. Ook met middelmatig intelligente mensen valt prima samen te leven, denk ik. Er komt dus wrs iets meer bij kijken, bij die metamorphose tot PVV'er, dan slechts intelligentieniveau.
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:24:25 #39
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_78810280
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:48 schreef SwissDutchy het volgende:
Zolang ze maar weten te beargumenteren waarom.
Dit dus. En zolang die argumenten ook nog ergens op slaan uiteraard Mijn vriendin zit wel redelijk in dezelfde hoek als ik, alhoewel ze nog iets meer naar links neigt
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:29:21 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78810434
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, jij hebt toevallig een intellligente partner, maar minstens de helft van iedereen die in aanmerking komt bij de teeltkeuze heeft een IQ lager dan 100 hè. Ikzelf ben bijv. ook niet zo intelligent en toch stem ik niet PVV. Ook met middelmatig intelligente mensen valt prima samen te leven, denk ik. Er komt dus wrs iets meer bij kijken, bij die metamorphose tot PVV'er, dan slechts intelligentieniveau.
Die zouden dus niet in aanmerking komen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78810486
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zouden dus niet in aanmerking komen
Jij staart je toch niet blind op een cijfertje, toch?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:32:50 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78810544
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij staart je toch niet blind op een cijfertje, toch?
Nee, maar ik weet wel dat het uiteindelijk niet zou werken.
Of laat ik het zo stellen: dat het met iemand wiens IQ in de buurt zit van het mijne beduidend beter werkt.

En dat hoeft niet eens gemeten te worden door een testje, dat merk je snel genoeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78810631
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:58 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Ik zou me ernstig vergist hebben in mijn vrienden als ik erachter zou komen dat ze PVV stemmen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:38:27 #44
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_78810720
Ik heb in het verleden relaties gehad waarin ex vriendinnen totaal van mij verschilden qua politieke voorkeur maar dat gaf nooit problemen. M'n huidige vriendin is ondanks dat je op basis van haar inkomen zou verwachten dat ze VVD stemt nog linkser als mij.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_78810855
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar ik weet wel dat het uiteindelijk niet zou werken.
Of laat ik het zo stellen: dat het met iemand wiens IQ in de buurt zit van het mijne beduidend beter werkt.

En dat hoeft niet eens gemeten te worden door een testje, dat merk je snel genoeg.
Maar je hebt überhaupt nooit verkering gehad oid met iemand die een laag intelligentieniveau heeft dan, of wat bedoel je?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:44:42 #46
3542 Gia
User under construction
pi_78810869
Zoals dat filmpje bij (was het) DWDD waar een moslima in Almere werd gevraagd wat ze vond over het hoofddoekjesverbod. Haar antwoord: Moet ik aan mijn man vragen of dat goed is.
pi_78810878
Niet bij vrienden, alhoewel het met lijkt dat je nooit echt heel goede vrienden kunt worden als je er compleet tegenstrijdige meningen op nahoudt. Zolang mijn vriendin redelijk kan onderbouwen waarom ze een bepaalde keuze maakt, kan ik met bijna alles wel vrede hebben.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:11:25 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78811541
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je hebt überhaupt nooit verkering gehad oid met iemand die een laag intelligentieniveau heeft dan, of wat bedoel je?
Nou, de tijd dat ik "lul niet zo dom" te horen kreeg om dat hij niet het vermogen had om te begrijpen wat ik bedoelde is idd een hele tijd geleden

En dan nog denk ik niet dat er ooit iemand bij was die onder de 100 zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:18:15 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78811728
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:44 schreef 9x19 het volgende:
Niet bij vrienden, alhoewel het met lijkt dat je nooit echt heel goede vrienden kunt worden als je er compleet tegenstrijdige meningen op nahoudt. Zolang mijn vriendin redelijk kan onderbouwen waarom ze een bepaalde keuze maakt, kan ik met bijna alles wel vrede hebben.
Mijn beste vriendin heeft over bepaalde onderwerpen volstrekt andere opvattingen dan ik, en toch hebben we het al meer dan 20 jaar heel gezellig met elkaar.

We hebben echter wel respect voor de mening van de ander en proberen de ander niet te bekeren, en laten de onderwerpen waarvan we weten dat we lijnrecht tegenover elkaar staan gewoon links liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:19:03 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78811739
In het begin is het geil, en wakkert een discussie het vuur alleen maar verder aan. Maar als je de neiging hebt om je (politieke) standpunten nogal fel uit te dragen (zoals ik) dan is het snel uit met de pret.

Een VVD'er en een D66'er kunnen het nog wel met elkaar eens raken. Maar als mijn vriendin heel links zou zijn, of dol is op PVV-meeuwen, maak dan den borst maar nat. Op termijn gaat er glas breken.

Overigens, het ergste van alles (ik heb het meegemaakt) is een vrouw die helemaal niks van politiek weet en daar ook niks van wil weten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:19:20 #51
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_78811750
Politieke voorkeur maakt me niet heel veel uit, hoewel SGP of CU inderdaad een ander verhaal is maar dat ligt niet zozeer aan die politieke voorkeur an sich.

PVV zou ik ook wel moeite mee hebben maar als het verder goed klikt is het geen groot bezwaar. Er zullen dan wel de nodige politieke discussies volgen, maar dat moet kunnen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:21:33 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78811806
Het liefste laat ik politiek geen rol spelen in een relatie. Het is in veel opzichten een stankbrenger. Maar hoe hechter een relatie is, hoe groter de kans dat ook politiek op persoonlijk niveau ter sprake komt. De mens is zwak.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_78812059
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij vervelende buren. .
pi_78812191
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:09 schreef nozem het volgende:

[..]

Hee. Ik kan zelf ook antwoorden hoor.

Maar wat mij betreft zijn alle PVV-stemmers slecht geinformeerde, ontevreden en bange mensen die zich op laten naaien door een eng figuur die met vage beloftes komt en deze beloftes op een dusdanige manier wil verwezenlijken dat je wel vergelijkingen moet trekken met bepaalde totalitaire bewinden in het verleden.

Ik zou me dan afvragen of ik me niet in zo'n persoon vergist heb, ooit.
wat zou je zelf stemmen
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:37:57 #55
3542 Gia
User under construction
pi_78812263
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is iets wat voor een vrouw inderdaad niet werkt. De meeste vriendjes die ik had waren minder intelligent. De man waarmee ik getrouwd ben, zit op hetzelfde niveau, waarbij we beide onze 'specialisaties' hebben. En dat werkt wel.

Al bijna 21 jaar bij elkaar.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:01:33 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78812954
Ik zat laatst in de kroeg te praten met een heel leuk meisje. Alles ging prima, tot het op politiek aankwam en ze Wilders bleek te steunen. Toen hadden we binnen een kwartier ruzie.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78813068
Nee is niet belangrijk. Zo lang haar mening redelijk te onderbouwen is. En dat is mogelijk voor vrijwel elke mening uitgezonderd de extremen (die toch al zeldzaam zijn).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:16:05 #58
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78813380
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:01 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zat laatst in de kroeg te praten met een heel leuk meisje. Alles ging prima, tot het op politiek aankwam en ze Wilders bleek te steunen. Toen hadden we binnen een kwartier ruzie.
Wat ben jij toch een xenofoob mannetje.
pi_78815098
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is iets wat voor een vrouw inderdaad niet werkt. De meeste vriendjes die ik had waren minder intelligent. De man waarmee ik getrouwd ben, zit op hetzelfde niveau, waarbij we beide onze 'specialisaties' hebben. En dat werkt wel.

Gezien enkele andere posts die de laatste dagen van je gelezen heb hier in POL moeten die andere vriendjes toch wel aardig zmok zijn geweest dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2010 15:05:00 ]
pi_78815132
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:01 schreef ethiraseth het volgende:
Ze was zeker een keer nagefloten door een Marokkaan?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:13:57 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78815439
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een xenofoob mannetje.
Als je zo nodig dure woorden moet gebruiken, doe het dan wel goed.
pi_78818058
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als je zo nodig dure woorden moet gebruiken, doe het dan wel goed.
Xenofiel!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78818674
Je moet sowieso niet beginnen aan politieke discussies met je partner, dat loopt gewoon geheid uit op ruzie tenzij je toevallig dezelfde partij stemt.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:12:33 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78818826
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:06 schreef Xeanor het volgende:
Je moet sowieso niet beginnen aan politieke discussies met je partner, dat loopt gewoon geheid uit op ruzie tenzij je toevallig dezelfde partij stemt.
Ach welnee, dat hoeft helemaal niet, je hoeft het toch niet overal over eens te zijn in een relatie?
Het belangrijkste is dat je respect hebt voor de mening van de ander, ongeacht of dat een mening is die je deelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78818919
Politieke voorkeur is op zich niet zo belangrijk, maar de politieke voorkeur zegt natuurlijk wel wat over de manier hoe iemand in het leven staat, manier van denken, wat iemand belangrijk vindt, etc. Ik stem zelf VVD en neig naar het libertarische toe (stem VVD bij gebrek aan beter), maar ik denk niet dat ik het lang met een vriendin uit zou houden die SP stemt en een groenlinks'er wordt denk ik ook lastig. Als ze wat in het midden zweeft of geen sterke voorkeur heeft dan is het verder wel prima te doen (tot nu toe altijd het geval geweest)

Mijn vriendengroep zit verspreid over het hele spectrum, maar daar boeit het ook minder lijkt me
pi_78818928
Ik ben op zich niet zo moeilijk, maar als ze zich actief uitspreekt tegen bijvoorbeeld Duitse auto's, ondernemerschap of Israel dan raakt ze toch een aantal gevoelige snaren. Er komt bijvoorbeeld mooi geen Japanse Prius op mijn oprit.

Gelukkig bemoeien de meeste vrouwen zich daar niet mee, maar ze zitten er wel tussen. Die passen beter bij een of andere artistieke minimumloon-hippie. Ze moet wel een beetje bij mijn lifestyle passen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 06-03-2010 17:35:38 ]
pi_78819063
Ik wil een vriendin hebben die eigen verantwoordelijkheid en vrijheid in 'ons' vaandel wil dragen en zich daar in wil ontwikkelen, mentaal alswel maatschappelijk. Ik wil dat ook politiek terug zien

Ik heb er inmiddels zo'n 15 'fvaute' gestoept...

[ Bericht 3% gewijzigd door bendk op 06-03-2010 17:36:16 ]
nothing will change without a rebel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:29:14 #68
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78819404
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:44 schreef DaverzNL het volgende:
In een ander topic ging het er al over; is het belangrijk dat je vriendin/vriend, en misschien zelfs wel andere vrienden of vader/moeder dezelfde politieke voorkeur hebben als jij? Of is het mogelijk een goede relatie te hebben met iemand die volledig aan de andere politieke kant staat?

Hoe zit dat bij andere Fok!ers?
Mijn vriendin stemt totaal wat anders dan mij. Zij is wat rechtser om het zo te zeggen. Ik heb voor de grap gezegd dat de coalitie in huize slacker op springen staat Ik heb er geen problemen mee dat we hier anders over denken, we zijn het over het algemeen niet eens over politieke en wettelijke standpunten (waar regelmatig over gesproken wordt aangezien ze rechten studeert).

Nee, het kan me niet zoveel schelen waar m'n vriendin op stemt, tis haar eigen keuze, ik ga niet iemand dwingen om op een bepaalde partij te stemmen, zou best wel triest zijn nml.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:37:12 #69
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78819732
Lees trouwens allemaal mensen die geen relatie willen met aanhanger van $partij. Jullie vragen op de eerste date ook gelijk aan een persoon wat ie stemt cq. wat zijn politieke voorkeur is?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_78819973
quote:

[..]

waarbij we beide onze 'specialisaties' hebben. En dat werkt wel.

Dus jij zit thuis met je uitkering en je man gaat uitkeringstrekkers van hun bed lichten, of wat?
I´m back.
pi_78820030
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:05 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ze was zeker een keer nagefloten door een Marokkaan?
;

Dat is vast een reden waarom een aantal vrouwen PVV stemmen, naast het feit dat Wilders ook een zekere sex appeal heeft, zo!n brutale rotaap die je nasist en dan ook nog door links beschermd wordt .. bah
pi_78820033
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:37 schreef slacker_nl het volgende:
Lees trouwens allemaal mensen die geen relatie willen met aanhanger van $partij. Jullie vragen op de eerste date ook gelijk aan een persoon wat ie stemt cq. wat zijn politieke voorkeur is?
pas smorgens na de eerste date
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:46:52 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78820066
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Politieke voorkeur is op zich niet zo belangrijk, maar de politieke voorkeur zegt natuurlijk wel wat over de manier hoe iemand in het leven staat, manier van denken, wat iemand belangrijk vindt, etc. Ik stem zelf VVD en neig naar het libertarische toe (stem VVD bij gebrek aan beter), maar ik denk niet dat ik het lang met een vriendin uit zou houden die SP stemt en een groenlinks'er wordt denk ik ook lastig. Als ze wat in het midden zweeft of geen sterke voorkeur heeft dan is het verder wel prima te doen (tot nu toe altijd het geval geweest)

Mijn vriendengroep zit verspreid over het hele spectrum, maar daar boeit het ook minder lijkt me
Ah ja, een libertariër... waarom zat je dan als een een Frans Bauer josti te juichen bij elke olympische medaille voor 'ons'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:48:09 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78820111
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:45 schreef halo1 het volgende:
[..]
;

Dat is vast een reden waarom een aantal vrouwen PVV stemmen, naast het feit dat Wilders ook een zekere sex appeal heeft, zo!n brutale rotaap die je nasist en dan ook nog door links beschermd wordt .. bah
Sorry?? Volgens mij moet je dan wel stekeblind en stokdoof zijn.....
Bas vd Vlies heeft met zijn vrouwonvriendelijke denkbeelden zelfs nog meer sex-appeal dan Wilders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:49:19 #75
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_78820153
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:45 schreef bendk het volgende:

[..]

pas smorgens na de eerste date
He, was een gezellige avond, moet je een ontbijtje en btw, wat stem je eigenlijk? pom pom

Zoiets?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:06:34 #76
177885 JoaC
Het is patat
pi_78820736
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:44 schreef Gia het volgende:
Zoals dat filmpje bij (was het) DWDD waar een moslima in Almere werd gevraagd wat ze vond over het hoofddoekjesverbod. Haar antwoord: Moet ik aan mijn man vragen of dat goed is.

Kijk eens naar dit filmpje (door de haakjes in code gezet)
1http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=14181&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=146
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_78820812
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:49 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

He, was een gezellige avond, moet je een ontbijtje en btw, wat stem je eigenlijk? pom pom

Zoiets?
Grote kans dat die dames die in zijn voor een one night stand progressief stemmen natuurlijk... .
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:11:14 #78
3542 Gia
User under construction
pi_78820886
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus jij zit thuis met je uitkering en je man gaat uitkeringstrekkers van hun bed lichten, of wat?
Wow, wat ben jij stoer.

Ik bedoel wat interesses betreft. Hierdoor kunnen we onze kinderen met alle schoolvakken helpen.
Mijn talenten liggen vooral op het gebied van biologie, muziek, creativiteit en talen.

En mijn man is geen opsporingsambtenaar. Hij is niet eens ambtenaar.
pi_78820906
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:49 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Zoiets?
ja zoiets...ook afhankelijk hoe het pom pom was
maarre...nogal wat vrouwen willen links liggen...das al een waarschuwing
pi_78820960
quote:

[..]

Ik vind jou anders intelligenter overkomen dan je man.
pi_78820988
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Wow, wat ben jij stoer.

Ik bedoel wat interesses betreft. Hierdoor kunnen we onze kinderen met alle schoolvakken helpen.
Mijn talenten liggen vooral op het gebied van biologie, muziek, creativiteit en talen.

En mijn man is geen opsporingsambtenaar. Hij is niet eens ambtenaar.
Oh, wrs heb ik een keer niet goed gelezen dan, Gia. Ik meende me te herinneren dat jij thuis zat met een uitkering en je man als sociaalrechercheur iedere dag op pad ging om frauderende uitkeringstrekkers te arresteren.
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:17:18 #82
3542 Gia
User under construction
pi_78821083
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:06 schreef JoaC het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

Voor het eerst na 20 jaar, weer een vrouw in de raad in Staphorst. Prima toch, het begin is gemaakt. Sommige mensen doen er lang over om te moderniseren.

Maar goed, ook een voorbeeld van monddode vrouwen in onze samenleving. Slaat echt nergens op, zoiets.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:19:15 #83
3542 Gia
User under construction
pi_78821162
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oh, wrs heb ik een keer niet goed gelezen dan, Gia. Ik meende me te herinneren dat jij thuis zat met een uitkering en je man als sociaalrechercheur iedere dag op pad ging om frauderende uitkeringstrekkers te arresteren.
Het eerste deel klopt. Ik ben 100 % afgekeurd. Het tweede deel klopt niet. Mijn man komt met zijn werk wel zaken tegen die wijzen op fraude. Hij geeft deze zaken dan door aan de sociaal rechercheur.
pi_78821183
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:11 schreef bendk het volgende:

[..]

Jij bent in your own right wrs wel een Don Giovanni natuurlijk, of niet? Maar dan weet je toch wel dat die one night stands toch vaker wel dan niet progressief en onafhankelijk zijn? Waarom ga je dan niet eens een gewone burgelijke/langdurige relatie aan? Grote kans dat ze dan ook stemmen wat jij stemt?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:21:17 #85
3542 Gia
User under construction
pi_78821235
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
Grote kans dat ze dan ook stemmen wat jij stemt?
Want het vrouwtje moet braaf doen wat het mannetje zegt?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:23:43 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78821311
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:11 schreef bendk het volgende:
[..]
Ach, een vrouw die haar man graag links laat liggen zal ook wel weer niet goed zijn
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78821336
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Het eerste deel klopt. Ik ben 100 % afgekeurd.
Veel users lezen nu eenmaal in jouw reacties iets wat er volgens jou niet in staat, Gia; beschouw dit als opbouwende kritiek hè
quote:
Het tweede deel klopt niet. Mijn man komt met zijn werk wel zaken tegen die wijzen op fraude. Hij geeft deze zaken dan door aan de sociaal rechercheur.
.
Zit er dan nog iets tussen sociaalrechercheur en telefonist die de kliklijn bemant?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:24:48 #88
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78821347
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Bij moslims wel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:24:55 #89
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78821354
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik vind jou anders intelligenter overkomen dan je man.
Zit de man van Gia ook al op Fok? Wie is het dan?
pi_78821368
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat zoekt bendk toch? Of lees ik dit ook al weer niet goed. .
I´m back.
pi_78821369
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach, een vrouw die haar man graag links laat liggen zal ook wel weer niet goed zijn
.
pi_78821424
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zit de man van Gia ook al op Fok? Wie is het dan?
Dat mag Gia zelf vertellen. Hij post heel erg laat en logt nog wel eens verkeerd in ook en dat merk je toch meteen.
pi_78821453
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent in your own right wrs wel een Don Giovanni natuurlijk, of niet? Maar dan weet je toch wel dat die one night stands toch vaker wel dan niet progressief en onafhankelijk zijn? Waarom ga je dan niet eens een gewone burgelijke/langdurige relatie aan? Grote kans dat ze dan ook stemmen wat jij stemt?
too youg to die...relaties is iets voor vrouwen, ook onafhankeliijke vrouwen bekennen op termijn haar werkelijke kleur.
pi_78821498
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:27 schreef bendk het volgende:

[..]

too youg to die...relaties is iets voor vrouwen, ook onafhankeliijke vrouwen bekennen op termijn haar werkelijke kleur.
Cheers mate.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:29:16 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78821511
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:26 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat mag Gia zelf vertellen. Hij post heel erg laat en logt nog wel eens verkeerd in ook en dat merk je toch meteen.
Darn, vroeger zat ik nog wel eens 's nachts of laat te FOK!ken maar dat is tegenwoordig ook over... en nou weet ik het niet
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:29:21 #96
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78821519
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:06 schreef JoaC het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]
Ja Klopkoek maar daar komen er wel steeds minder van....bij die anderen het tegenovergestelde.
pi_78821587
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ah ja, een libertariër... waarom zat je dan als een een Frans Bauer josti te juichen bij elke olympische medaille voor 'ons'
Is daar wat mis mee dan? Ik juich niet om het feit dat sporters en hun faciliteiten gesubsidieerd worden, maar ik mag toch wel blij zijn dat er een Nederlander wint!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:32:45 #98
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78821656
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is toch niet scanman01? Dat zou wel een giller zijn
pi_78821716
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:27 schreef bendk het volgende:

[..]

Relaties is iets voor vrouwen?
I´m back.
pi_78821740
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:32 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat zou idd een giller zijn. .
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:35:29 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78821753
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Relaties is iets voor vrouwen?
Oh oh, je zelfbeeld.... daar gaat het
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:36:06 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78821773
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Is daar wat mis mee dan? Ik juich niet om het feit dat sporters en hun faciliteiten gesubsidieerd worden, maar ik mag toch wel blij zijn dat er een Nederlander wint!
Het is niet consequent. Wel typisch VVD trouwens. Om dat platvoers nationalisme aan te grijpen om het volk koest te houden
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78821780
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh oh, je zelfbeeld.... daar gaat het
Wiens zelfbeeld, mijn zelfbeeld?
I´m back.
pi_78821804
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

tja...van kleur veranderen kan natuurlijk wel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:39:20 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78821890
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wiens zelfbeeld, mijn zelfbeeld?
Ja.... blijk je ineens een meisje te zijn
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78821899
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Als ze jouw piemeltjuh zien, of wat?
I´m back.
pi_78821909
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach welnee, dat hoeft helemaal niet, je hoeft het toch niet overal over eens te zijn in een relatie?
Het belangrijkste is dat je respect hebt voor de mening van de ander, ongeacht of dat een mening is die je deelt.
Het hoeft niet, maar ik vind het wel verstandig. Ik vermijd het dan ook gewoon ten alle tijden. Praat gewoon over iets anders, iets leuks. Politiek is sowieso een gespreksonderwerp wat nooit grappig is.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:39:54 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78821911
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:36 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een andere kleur gehad, maar ik lig dan ook niet links
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:41:35 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78821981
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:39 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar ik vind het wel verstandig. Ik vermijd het dan ook gewoon ten alle tijden. Praat gewoon over iets anders, iets leuks. Politiek is sowieso een gespreksonderwerp wat nooit grappig is.
Ik denk dat als de verschillen zo groot zijn dat er niet over gepraat kan worden, dat het dan ook op een aantal andere inzichten zo verschilt dat het hebben van een relatie lastig is....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78821989
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja.... blijk je ineens een meisje te zijn
Ik ben even paar redeneringsstapjes kwijt nu hoor.... .
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:42:08 #111
3542 Gia
User under construction
pi_78822012
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

Veel users lezen nu eenmaal in jouw reacties iets wat er volgens jou niet in staat, Gia; beschouw dit als opbouwende kritiek hè
Dat is dan dom. Die moeten toch beter leren lezen. Ik denk dat het vaak meer een geval is van lezen wat je wil dat er staat. Eigen interpretatie dus. En ja, vaak klopt dat niet met wat ik wil zeggen.
En dan maakt het niet uit hoe duidelijk ik iets neerschrijf, uitleg of wat dan ook. Men vindt dan toch dat ik wat anders bedoel. Hun fout, niet de mijne dus.
quote:
.
Zit er dan nog iets tussen sociaalrechercheur en telefonist die de kliklijn bemant?
Gewoon afhandelen van aanvragen en toekenningen voor ANW, AOW e.d. En dan kom je weleens zaakjes tegen die stinken. Mensen menen echt dat je met alle uitkeringen gewoon stiekem mag samenwonen.
Ook zijn er weleens klikbrieven inderdaad. Die gaan dan naar de sociaal rechercheur en die onderzoekt dat verder.

En er zijn gevalletjes van AOW-ers in het buitenland die al jaren overleden zijn, maar waar de kinderen of partner nog rustig maandelijks cashen. Wordt gewoon terugbetalen!
En om die personen dan op te sporen, is het internet tegenwoordig wel heel handig.
Hoeveel mensen niet te vinden zijn via sites als hyves, facebook e.d.

Best leuk werk, dus eigenlijk.
pi_78822038
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is niet consequent. Wel typisch VVD trouwens. Om dat platvoers nationalisme aan te grijpen om het volk koest te houden
Waarom is dat niet consequent? Mag ik ook niet naar de publieke omroepen kijken? Niet met het openbaar vervoer gaan? Geen musea bezoeken? Sport kijken en blij zijn dat een landgenoot wint koppelen aan niet consequent zijn in je politieke voorkeur

Jij als linkse rakker mag dus ook geen merkartikelen kopen, niet meer verdienen dan Jan Modaal en geen auto bezitten? Doe even normaal zeg

Wij zouden denk ik geen relatie kunnen krijgen
pi_78822045
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat als de verschillen zo groot zijn dat er niet over gepraat kan worden, dat het dan ook op een aantal andere inzichten zo verschilt dat het hebben van een relatie lastig is....
Ik vind dat een ontzettend rare aanname. Waarom zou dat in hemelsnaam zo zijn?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:44:23 #114
3542 Gia
User under construction
pi_78822101
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:32 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar dan ben ik toch wel degene die heel hard gilt en vervolgens wegloopt!!

Puhlease.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:45:34 #115
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78822150
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:39 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Ik vermaak me altijd wel met politieke onderwerpen. Maar ja, die benader ik ook lang niet altijd bloedserieus.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:48:03 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822247
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben even paar redeneringsstapjes kwijt nu hoor.... .
Volgens Bendk zijn relaties toch iets voor vrouwen??
Dus als jij een relatie hebt.... dan blijk je een meisje te zijn

Dat zelfbeeld bedoelde ik
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78822294
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is dan dom. Die moeten toch beter leren lezen. Ik denk dat het vaak meer een geval is van lezen wat je wil dat er staat. Eigen interpretatie dus. En ja, vaak klopt dat niet met wat ik wil zeggen.
En dan maakt het niet uit hoe duidelijk ik iets neerschrijf, uitleg of wat dan ook. Men vindt dan toch dat ik wat anders bedoel. Hun fout, niet de mijne dus.
[..]
Ik heb dan ook maar een middelmatig IQ, Gia, niet die vette (wat was het ook weer?) 140, die jij scoort.
Aan de andere kant zeg ik, als vleesgeworden mediocraat, op mijn beurt: probeer eens wat minder multi-interpretabel te formuleren dan je (als hyperintelligente) nu doet. Dit alles in het nette en even goede vrienden. Indachtig Iblis, we zijn niet allemaal hoogvliegers hè. .
quote:
Gewoon afhandelen van aanvragen en toekenningen voor ANW, AOW e.d. En dan kom je weleens zaakjes tegen die stinken. Mensen menen echt dat je met alle uitkeringen gewoon stiekem mag samenwonen.
Ook zijn er weleens klikbrieven inderdaad. Die gaan dan naar de sociaal rechercheur en die onderzoekt dat verder.

En er zijn gevalletjes van AOW-ers in het buitenland die al jaren overleden zijn, maar waar de kinderen of partner nog rustig maandelijks cashen. Wordt gewoon terugbetalen!
En om die personen dan op te sporen, is het internet tegenwoordig wel heel handig.
Hoeveel mensen niet te vinden zijn via sites als hyves, facebook e.d.

Best leuk werk, dus eigenlijk.
Ja, het is mijn soort werk niet, Gia.
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:50:02 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822313
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:42 schreef Gia het volgende:
Gewoon afhandelen van aanvragen en toekenningen voor ANW, AOW e.d.
Zijn medewerkers van de SVB tegenwoordig geen ambtenaren meer??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78822325
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een andere kleur gehad, maar ik lig dan ook niet links
lijkt me nogal een kleurloze gedachte...temeer...daar de kleurenboog zo wonderlijk is...
pi_78822389
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens Bendk zijn relaties toch iets voor vrouwen??
Dus als jij een relatie hebt.... dan blijk je een meisje te zijn

Dat zelfbeeld bedoelde ik
Ja, okee, maar jij wist niet dat ik een relatie heb, dus daarom was ik dat even kwijt.
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:53:00 #121
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78822402
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vermaak me altijd wel met politieke onderwerpen. Maar ja, die benader ik ook lang niet altijd bloedserieus.
Alleen als het om de PvdA gaat ben ik altijd onverschrokken bloedserieus. Dat kwaad moet uitgeroeid worden, ik ben naarstig op zoek naar een Endlösung der PvdAfrage.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:53:41 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822426
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:42 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ik vind dat een ontzettend rare aanname. Waarom zou dat in hemelsnaam zo zijn?
Ik kan me zo voorstellen dat als de een zo star is dat hij SGP stemt en zijn vrouw zo vrij dat ze de baricades opgaat om het recht op abortus te verdedigen dat je dan qua ideeen zo ver uit elkaar ligt dat het niet alleen om de politieke voorkeur gaat.

Of iemand die PVV stemt samen met iemand die GL stemt bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:54:02 #123
3542 Gia
User under construction
pi_78822438
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, het is mijn soort werk niet, Gia.
Tja, er zijn toch 9 van die kantoren, verspreid over heel Nederland, waar ook de kinderbijslag vandaan komt.
De mensen die die kinderbijslag afhandelen, komen ook weleens dossiers tegen waar ze hun vraagtekens bij hebben. Zelfs daarmee wordt soms gefraudeerd.

Maar goed, dat is weer een andere afdeling.

Over het algemeen deelt mijn man namens de Nederlandse staat alleen maar geld uit. Hij is niet aangesteld om alleen maar te zoeken naar fraudeurs. Het komt alleen zo vaak voor dat al zijn collega's weleens zo'n geval tegenkomen. En gelukkig maar. Fraude kost de belastingbetaler alleen maar heel veel geld.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:56:12 #124
3542 Gia
User under construction
pi_78822511
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijn medewerkers van de SVB tegenwoordig geen ambtenaren meer??
Nee. Vroeger wel. Toen werd dat semi-ambtenaar en tegenwoordig hebben ze gewoon een normaal arbeidscontract. Geen eed meer en zo. Bij ontslag volgt WW en geen wachtgeld.

Mijn man werkte er al toen het nog Raad van Arbeid heette. Toen was hij nog wel ambtenaar, heeft hij ook de eed afgelegd. Maar dat is tegenwoordig niet meer zo.

Er zijn nog wel medewerkers die wél ambtenaar zijn, zoals de sociaal rechercheurs, maar de gewone administratief medewerker niet.
pi_78822535
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat als de een zo star is dat hij SGP stemt en zijn vrouw zo vrij dat ze de baricades opgaat om het recht op abortus te verdedigen dat je dan qua ideeen zo ver uit elkaar ligt dat het niet alleen om de politieke voorkeur gaat.

Of iemand die PVV stemt samen met iemand die GL stemt bijvoorbeeld.
Dan pas je niet bij elkaar vanwege een fundamenteel verschil in ideologie, cultuur (tot in zekere mate), moraliteit en principes. Volgens mij is er geen enkele relatie die inderdaad zou werken met zo'n basis.

Wat een van beide personen stemt is dan eigenlijk totaal irrelevant. Het gaat om een verschil in persoonlijkheden, niet stemgedrag. En zelfs al lig je qua ideeën heel dicht bij elkaar, maar de een stemt graag PvdA en de ander graag SP, kan je nog steeds in een heftige discussie belanden die nooit enige vrolijkheid zal opleveren binnen je relatie. In een relatie doe ik liever leuke dingen, voor bloedkokende politieke discussies heb ik al die vervelende, starre, eigenwijze mensen hier in POL.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:58:16 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822573
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:50 schreef bendk het volgende:
[..]
lijkt me nogal een kleurloze gedachte...temeer...daar de kleurenboog zo wonderlijk is...
Ik ben nou eenmaal vrij conservatief.... en conservatief betekent meestal bij het oude blijven
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78822579
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, er zijn toch 9 van die kantoren, verspreid over heel Nederland, waar ook de kinderbijslag vandaan komt.
De mensen die die kinderbijslag afhandelen, komen ook weleens dossiers tegen waar ze hun vraagtekens bij hebben. Zelfs daarmee wordt soms gefraudeerd.

Maar goed, dat is weer een andere afdeling.

Over het algemeen deelt mijn man namens de Nederlandse staat alleen maar geld uit. Hij is niet aangesteld om alleen maar te zoeken naar fraudeurs. Het komt alleen zo vaak voor dat al zijn collega's weleens zo'n geval tegenkomen. En gelukkig maar. Fraude kost de belastingbetaler alleen maar heel veel geld.
Lijkt me toch meer werk, waar je in verzeild raakt eh als niets anders meer kan, of per ongeluk in een periode in between jobs, via een uitzendbaan?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:00:11 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822648
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:56 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Dan pas je niet bij elkaar vanwege een fundamenteel verschil in ideologie, cultuur (tot in zekere mate), moraliteit en principes. Volgens mij is er geen enkele relatie die inderdaad zou werken met zo'n basis.
Dat is wat ik probeerde aan te geven: als je er geen gewoon gesprek over kunt hebben omdat zo verschillend is, dan zijn er meer inzichten verschillend dan alleen de politieke voorkeur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:00:15 #129
3542 Gia
User under construction
pi_78822652
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me toch meer werk, waar je in verzeild raakt eh als niets anders meer kan, of per ongeluk in een periode in between jobs, via een uitzendbaan?
Of gewoon na je militaire dienstplicht ingerold?

Vrijwel al zijn collega's hebben een HBO-opleiding. Dat is de hedendaagse eis.
pi_78822661
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben nou eenmaal vrij conservatief.... en conservatief betekent meestal bij het oude blijven
en nu dan:

De sier van leeftijd.

Op de vleugels van de wind

worden de jaren meegevoerd

De tijd, gewillig, doch ongenadig

ruimtescheppend en beperkend ineen

trekt met alle kracht aan het jeugdige, het prille

en het frisse

Hem verslaan is onmogelijk

Winnen een illusie

Berusting lijkt alles wat rest

Verouderen past niet in onze tijdgeest

Om het hardst wordt getracht de jeugd in netten te

verstrikken

Waarom niet de kracht van de jaren, de rijpheid

en sier van de leeftijd ?

Prachtig verjaren, mooi en wijs

en met behoud van het kind in je hart.....

toch jong blijven.

uit: ik ben Ben
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:00:42 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822668
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar jij wist niet dat ik een relatie heb, dus daarom was ik dat even kwijt.
Ja, dat wist ik dus wel
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:03:42 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822775
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Of je komt er jong en onverschrokken terecht omdat je als ambtenaar eigenlijk heel leuk verdient, ongeacht je opleidingsniveau, en 25 jaar later zit je daar nog....

Daar stikt het van bij instanties als de SVB, het UWV en voormalige ziekenfondsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78822801
Ik zou wel problemen hebben met overtuigde PVV'ers en SGP'ers ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:05:09 #134
3542 Gia
User under construction
pi_78822811
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wat ik probeerde aan te geven: als je er geen gewoon gesprek over kunt hebben omdat zo verschillend is, dan zijn er meer inzichten verschillend dan alleen de politieke voorkeur.
Maar je politieke voorkeur kan veranderen gedurende de jaren dat je bij elkaar bent.
Ik was vroeger, je gelooft het niet, heel erg links. Tegenwoordig ben ik best wel rechts. Heb afgelopen woensdag Trots gestemd. De voorkeur van mijn man ligt over het algemeen meer iets links van het midden.

En wij zijn het over bepaalde zaken totaal niet eens, maar over andere weer wel. Soms moet je dan gewoon er maar over ophouden. Zo stond mijn man achter de PvdA wat betreft de val van het kabinet. Ik was juist voor voortzetting van hulp in Afghanistan, juist vanwege de veranderde omstandigheden.

Je moet toch in een relatie een meningsverschil ergens over kunnen hebben! Lijkt me doodsaai als wij het altijd overal over eens zouden zijn. Dan heb je niet eens iets om over te discussieren.

Hij: Ik vind dat de PvdA gelijk heeft.
Zij: Vind ik ook.
Hij: Okay, nog koffie?
pi_78822858
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Of gewoon na je militaire dienstplicht ingerold?

Vrijwel al zijn collega's hebben een HBO-opleiding. Dat is de hedendaagse eis.
Ja, dat zegt toch niets, Gia, dat opleidingsniveau, de kassajuffrouwen bij de Appie hebben ook al 20 jaar op zijn minst HAVO gedaan.
Na een periode van dienstplicht of als beroeps kan ook idd, zo raken ook veel mensen verzeild in het beroep van gevangenisbewaarder, of beveiliger, politie-agent, douanier, lid van de marechaussee, rijschoolhouder, postbode etc. Dat is precies wat ik ook bedoelde. Maar het geeft verder ook niets, dat impliceerde ik toch al, of heb je dat niet begrepen uit mijn text?
Het lijkt alleen mij niets.
I´m back.
pi_78822883
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik dus wel
.
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:09:09 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822956
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou wel problemen hebben met overtuigde PVV'ers en SGP'ers ja.
Zelfs iemand die niet heel overtuigd is maar wel een "proteststem" op Geert of Rita zou uitbrengen zou ik een probleem vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78823013
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef bendk het volgende:

[..]

en nu dan:

De sier van leeftijd.

Op de vleugels van de wind

worden de jaren meegevoerd

De tijd, gewillig, doch ongenadig

ruimtescheppend en beperkend ineen

trekt met alle kracht aan het jeugdige, het prille

en het frisse

Hem verslaan is onmogelijk

Winnen een illusie

Berusting lijkt alles wat rest

Verouderen past niet in onze tijdgeest

Om het hardst wordt getracht de jeugd in netten te

verstrikken

Waarom niet de kracht van de jaren, de rijpheid

en sier van de leeftijd ?

Prachtig verjaren, mooi en wijs

en met behoud van het kind in je hart.....

toch jong blijven.

uit: ik ben Ben
Zit jij nu keihard met Leandra te flirten joh?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:14:34 #139
3542 Gia
User under construction
pi_78823194
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je komt er jong en onverschrokken terecht omdat je als ambtenaar eigenlijk heel leuk verdient, ongeacht je opleidingsniveau, en 25 jaar later zit je daar nog....

Daar stikt het van bij instanties als de SVB, het UWV en voormalige ziekenfondsen.
Klopt. Als ambtenaar had het nog wel voordelen. Zeker met de interimregeling van de particuliere ziektekostenverzekering destijds. Is nu allemaal weg. Maar ach, wij zijn tevreden met wat we hebben. Onze kinderen zijn bijna volwassen, dus we hebben niet meer nodig.

Maar goed, hij vindt het werk heel leuk, veel contact met klanten, veel dankbare klanten ook.
't Is echt niet alleen kommer en kwel. En het is een bedrijf waar ook veel voor het personeel georganiseerd wordt. En soms......mogen de partners ook mee.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:17:23 #140
3542 Gia
User under construction
pi_78823290
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

Het lijkt alleen mij niets.
Wat voor werk doe jij dan? Als ik dat mag vragen?

Ikzelf ben begonnen als verpleegkundige B. Nog in mijn linkse periode. Was het dus echt niet. Ben uiteindelijk secretaresse geworden, totdat ik arbeidsongeschikt raakte door een medische fout. Daarom kan ik zo goed typen!! Was een echte typmiep. Nog steeds 10 vingers, blind.
pi_78823354
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zit jij nu keihard met Leandra te flirten joh?
neuh...heel zachtjes
pi_78823458
Zeg, kunnen jullie even ergens anders gaan zeveren? Jullie hebben al drie pagina's van een interessant topic omzeep geholpen...
pi_78823462
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij dan? Als ik dat mag vragen?

Ikzelf ben begonnen als verpleegkundige B. Nog in mijn linkse periode. Was het dus echt niet. Ben uiteindelijk secretaresse geworden, totdat ik arbeidsongeschikt raakte door een medische fout. Daarom kan ik zo goed typen!! Was een echte typmiep. Nog steeds 10 vingers, blind.
Ik doe ook niet waar ik voor gekozen heb hoor. Heb geschiedenis gestudeerd, maar op een vreemde manier ben ik dmv technische opleidingen in de procestechnologie beland.
I´m back.
pi_78823504
Het is goed dat een vrouw zorgzaam en sociaal is, niet een egoïstische feeks.
pi_78823527
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:18 schreef bendk het volgende:

[..]

neuh...heel zachtjes
Hoef je dit morgen bij het ontbijt niet meer te vragen iig, maar bendk, Leandra is ook eh.... progressief hoor.
I´m back.
pi_78823556
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:21 schreef Thomas B. het volgende:
Zeg, kunnen jullie even ergens anders gaan zeveren? Jullie hebben al drie pagina's van een interessant topic omzeep geholpen...
zonde van je bijdrage dan
pi_78823622
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoef je dit morgen bij het ontbijt niet meer te vragen iig, maar bendk, Leandra is ook eh.... progressief hoor.
Ja inderdaad...ik hoor opeens niets meer van d'r
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:31:50 #148
3542 Gia
User under construction
pi_78823784
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ook doe niet waar ik voor gekozen heb hoor. Heb geschiedenis gestudeerd, maar op een vreemde manier ben ik dmv technische opleidingen in de procestechnologie beland.
Je bent ook nog zo jong als je moet kiezen op de middelbare school! Zie ik nu ook bij onze kinderen.

Geschiedenis is dan weer mijn vak niet! Heb er wel examen in gedaan, omdat ik een 6de vak nodig had en alle -kundes sowieso afvielen. Muziek én Handvaardigheid mocht niet samen, dus toen werd het geschiedenis.
1e schoolonderzoek 4,5, tweede keer ook en het CS ook een 4,5. Was toch een 5 op mijn eindlijst!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:32:38 #149
3542 Gia
User under construction
pi_78823815
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:23 schreef OldJeller het volgende:
Het is goed dat een vrouw zorgzaam en sociaal is, niet een egoïstische feeks.
Hoppa, achter de aanrecht of de strijkplank, daar horen ze thuis!!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:36:08 #150
3542 Gia
User under construction
pi_78823928
Maar goed, om het even terug ontopic te zeveren: Het moge duidelijk zijn dat mensen gedurende hun leven veranderen. Interesses kunnen veranderen en politieke voorkeuren dus ook. Ik ben van extreem links naar behoorlijk rechts verhuisd, terwijl mijn man over het algemeen toch nog iets naar links leunt.

Maar dat moet dus gewoon wel kunnen, vind ik.

Als het echt zo ver uit elkaar ligt als in het voorbeeld van een SGP-stemmer en iemand die voor baas-in-eigen-buik is, dan denk ik dat dit al wel voor een huwelijk aan bod was geweest. Sommige dingen botsen zodanig dat het een relatie kan bederven.
pi_78824040
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoppa, achter de aanrecht of de strijkplank, daar horen ze thuis!!
Als je dat zo wilt interpreteren, prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')