Alleen als het om de PvdA gaat ben ik altijd onverschrokken bloedserieus. Dat kwaad moet uitgeroeid worden, ik ben naarstig op zoek naar een Endlösung der PvdAfrage.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vermaak me altijd wel met politieke onderwerpen. Maar ja, die benader ik ook lang niet altijd bloedserieus.
Ik kan me zo voorstellen dat als de een zo star is dat hij SGP stemt en zijn vrouw zo vrij dat ze de baricades opgaat om het recht op abortus te verdedigen dat je dan qua ideeen zo ver uit elkaar ligt dat het niet alleen om de politieke voorkeur gaat.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:42 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ik vind dat een ontzettend rare aanname. Waarom zou dat in hemelsnaam zo zijn?
Tja, er zijn toch 9 van die kantoren, verspreid over heel Nederland, waar ook de kinderbijslag vandaan komt.quote:
Nee. Vroeger wel. Toen werd dat semi-ambtenaar en tegenwoordig hebben ze gewoon een normaal arbeidscontract. Geen eed meer en zo. Bij ontslag volgt WW en geen wachtgeld.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn medewerkers van de SVB tegenwoordig geen ambtenaren meer??
Dan pas je niet bij elkaar vanwege een fundamenteel verschil in ideologie, cultuur (tot in zekere mate), moraliteit en principes. Volgens mij is er geen enkele relatie die inderdaad zou werken met zo'n basis.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat als de een zo star is dat hij SGP stemt en zijn vrouw zo vrij dat ze de baricades opgaat om het recht op abortus te verdedigen dat je dan qua ideeen zo ver uit elkaar ligt dat het niet alleen om de politieke voorkeur gaat.
Of iemand die PVV stemt samen met iemand die GL stemt bijvoorbeeld.
Ik ben nou eenmaal vrij conservatief.... en conservatief betekent meestal bij het oude blijvenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:50 schreef bendk het volgende:
[..]
lijkt me nogal een kleurloze gedachte...temeer...daar de kleurenboog zo wonderlijk is...
Lijkt me toch meer werk, waar je in verzeild raakt eh als niets anders meer kan, of per ongeluk in een periode in between jobs, via een uitzendbaan?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, er zijn toch 9 van die kantoren, verspreid over heel Nederland, waar ook de kinderbijslag vandaan komt.
De mensen die die kinderbijslag afhandelen, komen ook weleens dossiers tegen waar ze hun vraagtekens bij hebben. Zelfs daarmee wordt soms gefraudeerd.
Maar goed, dat is weer een andere afdeling.
Over het algemeen deelt mijn man namens de Nederlandse staat alleen maar geld uit. Hij is niet aangesteld om alleen maar te zoeken naar fraudeurs. Het komt alleen zo vaak voor dat al zijn collega's weleens zo'n geval tegenkomen. En gelukkig maar. Fraude kost de belastingbetaler alleen maar heel veel geld.
Dat is wat ik probeerde aan te geven: als je er geen gewoon gesprek over kunt hebben omdat zo verschillend is, dan zijn er meer inzichten verschillend dan alleen de politieke voorkeur.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:56 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Dan pas je niet bij elkaar vanwege een fundamenteel verschil in ideologie, cultuur (tot in zekere mate), moraliteit en principes. Volgens mij is er geen enkele relatie die inderdaad zou werken met zo'n basis.
Of gewoon na je militaire dienstplicht ingerold?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me toch meer werk, waar je in verzeild raakt eh als niets anders meer kan, of per ongeluk in een periode in between jobs, via een uitzendbaan?
en nu dan:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben nou eenmaal vrij conservatief.... en conservatief betekent meestal bij het oude blijven
Ja, dat wist ik dus welquote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar jij wist niet dat ik een relatie heb, dus daarom was ik dat even kwijt.
Of je komt er jong en onverschrokken terecht omdat je als ambtenaar eigenlijk heel leuk verdient, ongeacht je opleidingsniveau, en 25 jaar later zit je daar nog....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me toch meer werk, waar je in verzeild raakt eh als niets anders meer kan, of per ongeluk in een periode in between jobs, via een uitzendbaan?
Maar je politieke voorkeur kan veranderen gedurende de jaren dat je bij elkaar bent.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is wat ik probeerde aan te geven: als je er geen gewoon gesprek over kunt hebben omdat zo verschillend is, dan zijn er meer inzichten verschillend dan alleen de politieke voorkeur.
Ja, dat zegt toch niets, Gia, dat opleidingsniveau, de kassajuffrouwen bij de Appie hebben ook al 20 jaar op zijn minst HAVO gedaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Of gewoon na je militaire dienstplicht ingerold?
Vrijwel al zijn collega's hebben een HBO-opleiding. Dat is de hedendaagse eis.
Zelfs iemand die niet heel overtuigd is maar wel een "proteststem" op Geert of Rita zou uitbrengen zou ik een probleem vinden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou wel problemen hebben met overtuigde PVV'ers en SGP'ers ja.
Zit jij nu keihard met Leandra te flirten joh?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef bendk het volgende:
[..]
en nu dan:
De sier van leeftijd.
Op de vleugels van de wind
worden de jaren meegevoerd
De tijd, gewillig, doch ongenadig
ruimtescheppend en beperkend ineen
trekt met alle kracht aan het jeugdige, het prille
en het frisse
Hem verslaan is onmogelijk
Winnen een illusie
Berusting lijkt alles wat rest
Verouderen past niet in onze tijdgeest
Om het hardst wordt getracht de jeugd in netten te
verstrikken
Waarom niet de kracht van de jaren, de rijpheid
en sier van de leeftijd ?
Prachtig verjaren, mooi en wijs
en met behoud van het kind in je hart.....
toch jong blijven.
uit: ik ben Ben
Klopt. Als ambtenaar had het nog wel voordelen. Zeker met de interimregeling van de particuliere ziektekostenverzekering destijds. Is nu allemaal weg. Maar ach, wij zijn tevreden met wat we hebben. Onze kinderen zijn bijna volwassen, dus we hebben niet meer nodig.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je komt er jong en onverschrokken terecht omdat je als ambtenaar eigenlijk heel leuk verdient, ongeacht je opleidingsniveau, en 25 jaar later zit je daar nog....
Daar stikt het van bij instanties als de SVB, het UWV en voormalige ziekenfondsen.
Wat voor werk doe jij dan? Als ik dat mag vragen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |