abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:53:00 #121
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78822402
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:45 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vermaak me altijd wel met politieke onderwerpen. Maar ja, die benader ik ook lang niet altijd bloedserieus.
Alleen als het om de PvdA gaat ben ik altijd onverschrokken bloedserieus. Dat kwaad moet uitgeroeid worden, ik ben naarstig op zoek naar een Endlösung der PvdAfrage.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:53:41 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822426
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:42 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ik vind dat een ontzettend rare aanname. Waarom zou dat in hemelsnaam zo zijn?
Ik kan me zo voorstellen dat als de een zo star is dat hij SGP stemt en zijn vrouw zo vrij dat ze de baricades opgaat om het recht op abortus te verdedigen dat je dan qua ideeen zo ver uit elkaar ligt dat het niet alleen om de politieke voorkeur gaat.

Of iemand die PVV stemt samen met iemand die GL stemt bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:54:02 #123
3542 Gia
User under construction
pi_78822438
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, het is mijn soort werk niet, Gia.
Tja, er zijn toch 9 van die kantoren, verspreid over heel Nederland, waar ook de kinderbijslag vandaan komt.
De mensen die die kinderbijslag afhandelen, komen ook weleens dossiers tegen waar ze hun vraagtekens bij hebben. Zelfs daarmee wordt soms gefraudeerd.

Maar goed, dat is weer een andere afdeling.

Over het algemeen deelt mijn man namens de Nederlandse staat alleen maar geld uit. Hij is niet aangesteld om alleen maar te zoeken naar fraudeurs. Het komt alleen zo vaak voor dat al zijn collega's weleens zo'n geval tegenkomen. En gelukkig maar. Fraude kost de belastingbetaler alleen maar heel veel geld.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:56:12 #124
3542 Gia
User under construction
pi_78822511
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijn medewerkers van de SVB tegenwoordig geen ambtenaren meer??
Nee. Vroeger wel. Toen werd dat semi-ambtenaar en tegenwoordig hebben ze gewoon een normaal arbeidscontract. Geen eed meer en zo. Bij ontslag volgt WW en geen wachtgeld.

Mijn man werkte er al toen het nog Raad van Arbeid heette. Toen was hij nog wel ambtenaar, heeft hij ook de eed afgelegd. Maar dat is tegenwoordig niet meer zo.

Er zijn nog wel medewerkers die wél ambtenaar zijn, zoals de sociaal rechercheurs, maar de gewone administratief medewerker niet.
pi_78822535
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat als de een zo star is dat hij SGP stemt en zijn vrouw zo vrij dat ze de baricades opgaat om het recht op abortus te verdedigen dat je dan qua ideeen zo ver uit elkaar ligt dat het niet alleen om de politieke voorkeur gaat.

Of iemand die PVV stemt samen met iemand die GL stemt bijvoorbeeld.
Dan pas je niet bij elkaar vanwege een fundamenteel verschil in ideologie, cultuur (tot in zekere mate), moraliteit en principes. Volgens mij is er geen enkele relatie die inderdaad zou werken met zo'n basis.

Wat een van beide personen stemt is dan eigenlijk totaal irrelevant. Het gaat om een verschil in persoonlijkheden, niet stemgedrag. En zelfs al lig je qua ideeën heel dicht bij elkaar, maar de een stemt graag PvdA en de ander graag SP, kan je nog steeds in een heftige discussie belanden die nooit enige vrolijkheid zal opleveren binnen je relatie. In een relatie doe ik liever leuke dingen, voor bloedkokende politieke discussies heb ik al die vervelende, starre, eigenwijze mensen hier in POL.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:58:16 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822573
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:50 schreef bendk het volgende:
[..]
lijkt me nogal een kleurloze gedachte...temeer...daar de kleurenboog zo wonderlijk is...
Ik ben nou eenmaal vrij conservatief.... en conservatief betekent meestal bij het oude blijven
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78822579
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, er zijn toch 9 van die kantoren, verspreid over heel Nederland, waar ook de kinderbijslag vandaan komt.
De mensen die die kinderbijslag afhandelen, komen ook weleens dossiers tegen waar ze hun vraagtekens bij hebben. Zelfs daarmee wordt soms gefraudeerd.

Maar goed, dat is weer een andere afdeling.

Over het algemeen deelt mijn man namens de Nederlandse staat alleen maar geld uit. Hij is niet aangesteld om alleen maar te zoeken naar fraudeurs. Het komt alleen zo vaak voor dat al zijn collega's weleens zo'n geval tegenkomen. En gelukkig maar. Fraude kost de belastingbetaler alleen maar heel veel geld.
Lijkt me toch meer werk, waar je in verzeild raakt eh als niets anders meer kan, of per ongeluk in een periode in between jobs, via een uitzendbaan?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:00:11 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822648
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:56 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Dan pas je niet bij elkaar vanwege een fundamenteel verschil in ideologie, cultuur (tot in zekere mate), moraliteit en principes. Volgens mij is er geen enkele relatie die inderdaad zou werken met zo'n basis.
Dat is wat ik probeerde aan te geven: als je er geen gewoon gesprek over kunt hebben omdat zo verschillend is, dan zijn er meer inzichten verschillend dan alleen de politieke voorkeur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:00:15 #129
3542 Gia
User under construction
pi_78822652
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me toch meer werk, waar je in verzeild raakt eh als niets anders meer kan, of per ongeluk in een periode in between jobs, via een uitzendbaan?
Of gewoon na je militaire dienstplicht ingerold?

Vrijwel al zijn collega's hebben een HBO-opleiding. Dat is de hedendaagse eis.
pi_78822661
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben nou eenmaal vrij conservatief.... en conservatief betekent meestal bij het oude blijven
en nu dan:

De sier van leeftijd.

Op de vleugels van de wind

worden de jaren meegevoerd

De tijd, gewillig, doch ongenadig

ruimtescheppend en beperkend ineen

trekt met alle kracht aan het jeugdige, het prille

en het frisse

Hem verslaan is onmogelijk

Winnen een illusie

Berusting lijkt alles wat rest

Verouderen past niet in onze tijdgeest

Om het hardst wordt getracht de jeugd in netten te

verstrikken

Waarom niet de kracht van de jaren, de rijpheid

en sier van de leeftijd ?

Prachtig verjaren, mooi en wijs

en met behoud van het kind in je hart.....

toch jong blijven.

uit: ik ben Ben
nothing will change without a rebel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:00:42 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822668
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar jij wist niet dat ik een relatie heb, dus daarom was ik dat even kwijt.
Ja, dat wist ik dus wel
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:03:42 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822775
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Of je komt er jong en onverschrokken terecht omdat je als ambtenaar eigenlijk heel leuk verdient, ongeacht je opleidingsniveau, en 25 jaar later zit je daar nog....

Daar stikt het van bij instanties als de SVB, het UWV en voormalige ziekenfondsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78822801
Ik zou wel problemen hebben met overtuigde PVV'ers en SGP'ers ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:05:09 #134
3542 Gia
User under construction
pi_78822811
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wat ik probeerde aan te geven: als je er geen gewoon gesprek over kunt hebben omdat zo verschillend is, dan zijn er meer inzichten verschillend dan alleen de politieke voorkeur.
Maar je politieke voorkeur kan veranderen gedurende de jaren dat je bij elkaar bent.
Ik was vroeger, je gelooft het niet, heel erg links. Tegenwoordig ben ik best wel rechts. Heb afgelopen woensdag Trots gestemd. De voorkeur van mijn man ligt over het algemeen meer iets links van het midden.

En wij zijn het over bepaalde zaken totaal niet eens, maar over andere weer wel. Soms moet je dan gewoon er maar over ophouden. Zo stond mijn man achter de PvdA wat betreft de val van het kabinet. Ik was juist voor voortzetting van hulp in Afghanistan, juist vanwege de veranderde omstandigheden.

Je moet toch in een relatie een meningsverschil ergens over kunnen hebben! Lijkt me doodsaai als wij het altijd overal over eens zouden zijn. Dan heb je niet eens iets om over te discussieren.

Hij: Ik vind dat de PvdA gelijk heeft.
Zij: Vind ik ook.
Hij: Okay, nog koffie?
pi_78822858
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Of gewoon na je militaire dienstplicht ingerold?

Vrijwel al zijn collega's hebben een HBO-opleiding. Dat is de hedendaagse eis.
Ja, dat zegt toch niets, Gia, dat opleidingsniveau, de kassajuffrouwen bij de Appie hebben ook al 20 jaar op zijn minst HAVO gedaan.
Na een periode van dienstplicht of als beroeps kan ook idd, zo raken ook veel mensen verzeild in het beroep van gevangenisbewaarder, of beveiliger, politie-agent, douanier, lid van de marechaussee, rijschoolhouder, postbode etc. Dat is precies wat ik ook bedoelde. Maar het geeft verder ook niets, dat impliceerde ik toch al, of heb je dat niet begrepen uit mijn text?
Het lijkt alleen mij niets.
I´m back.
pi_78822883
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik dus wel
.
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:09:09 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78822956
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou wel problemen hebben met overtuigde PVV'ers en SGP'ers ja.
Zelfs iemand die niet heel overtuigd is maar wel een "proteststem" op Geert of Rita zou uitbrengen zou ik een probleem vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78823013
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:00 schreef bendk het volgende:

[..]

en nu dan:

De sier van leeftijd.

Op de vleugels van de wind

worden de jaren meegevoerd

De tijd, gewillig, doch ongenadig

ruimtescheppend en beperkend ineen

trekt met alle kracht aan het jeugdige, het prille

en het frisse

Hem verslaan is onmogelijk

Winnen een illusie

Berusting lijkt alles wat rest

Verouderen past niet in onze tijdgeest

Om het hardst wordt getracht de jeugd in netten te

verstrikken

Waarom niet de kracht van de jaren, de rijpheid

en sier van de leeftijd ?

Prachtig verjaren, mooi en wijs

en met behoud van het kind in je hart.....

toch jong blijven.

uit: ik ben Ben
Zit jij nu keihard met Leandra te flirten joh?
I´m back.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:14:34 #139
3542 Gia
User under construction
pi_78823194
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je komt er jong en onverschrokken terecht omdat je als ambtenaar eigenlijk heel leuk verdient, ongeacht je opleidingsniveau, en 25 jaar later zit je daar nog....

Daar stikt het van bij instanties als de SVB, het UWV en voormalige ziekenfondsen.
Klopt. Als ambtenaar had het nog wel voordelen. Zeker met de interimregeling van de particuliere ziektekostenverzekering destijds. Is nu allemaal weg. Maar ach, wij zijn tevreden met wat we hebben. Onze kinderen zijn bijna volwassen, dus we hebben niet meer nodig.

Maar goed, hij vindt het werk heel leuk, veel contact met klanten, veel dankbare klanten ook.
't Is echt niet alleen kommer en kwel. En het is een bedrijf waar ook veel voor het personeel georganiseerd wordt. En soms......mogen de partners ook mee.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:17:23 #140
3542 Gia
User under construction
pi_78823290
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

Het lijkt alleen mij niets.
Wat voor werk doe jij dan? Als ik dat mag vragen?

Ikzelf ben begonnen als verpleegkundige B. Nog in mijn linkse periode. Was het dus echt niet. Ben uiteindelijk secretaresse geworden, totdat ik arbeidsongeschikt raakte door een medische fout. Daarom kan ik zo goed typen!! Was een echte typmiep. Nog steeds 10 vingers, blind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')