Denk ook dat dat soort tegenstellingen 'natuurlijk' al moeilijk zouden zijn, zonder dat je zou weten wat diegene stemt. SGP en bijv. VVD/D66 staan natuurlijk compleet anders in het leven m.b.t. leven, dood, etc.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:55 schreef 54cm het volgende:
Het zou mij niet zoveel uitmaken. Maar ik denk dat een SGP'er of een PVV'er in bijna alle opzichten zoveel van mij verschilt dat ik een relatie met zo'n meisje heel onwaarschijnlijk acht.
Dus als jij er achter komt dat 1 van je vrienden PVV stemt is de vriendschap-relatie over?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:56 schreef nozem het volgende:
Ik zou echt niks met een PVV'er kunnen beginnen. Ook op vriendschappelijke basis niet.
Niet als hij al een vriend is natuurlijk. Dan heb je er al een geschiedenis mee.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:58 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Dus als jij er achter komt dat 1 van je vrienden PVV stemt is de vriendschap-relatie over?
Hee. Ik kan zelf ook antwoorden hoor.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Niet als hij al een vriend is natuurlijk. Dan heb je er al een geschiedenis mee.
Dat is ook wel zo.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Telecaster het volgende:
Liever een vriendin die het hartstochtelijk met me oneens is en prima weet te beargumenteren waarom dan een vriendin die maar met mij meestemt omdat ze geen eigen mening heeft.
Maar dat is dan meer op levensbeschouwend vlak dan op politiek gebied.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:02 schreef Picchia het volgende:
En hoewel ik niet echt religieus ben geef ik Christelijk conservatief pluspunten.
Dat inderdaad. En daaraan is inherent dat ik nooit een PVV of SGP stemmende vriendin zou kunnen hebben, omdat ik nog nooit iemand ben tegengekomen van die kleur die diens voorkeur goed kon onderbouwen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:15 schreef Telecaster het volgende:
Liever een vriendin die het hartstochtelijk met me oneens is en prima weet te beargumenteren waarom dan een vriendin die maar met mij meestemt omdat ze geen eigen mening heeft.
Ook dat. Maar even vanuit mijn heterosexueel mannelijk standpunt: zwaar generaliserend gesproken, in mijn ervaring zijn vrouwen gemiddeld linkser dan mannen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat inderdaad. En daaraan is inherent dat ik nooit een PVV of SGP stemmende vriendin zou kunnen hebben, omdat ik nog nooit iemand ben tegengekomen van die kleur die diens voorkeur goed kon onderbouwen.
Hehe. Nou kom je op het profiel van de gemiddelde kiezer. Nee, ik val ook niet op blanke mannen van middelbare leeftijd, maar ik ken wel enkele meisjes die PVV gestemd hebben. Sommigen daarvan zou ik zeker niet uit mijn schoppen mocht het zover komen, maar een relatie... neequote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:22 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ook dat. Maar even vanuit mijn heterosexueel mannelijk standpunt: zwaar generaliserend gesproken, in mijn ervaring zijn vrouwen gemiddeld linkser dan mannen.
Niet alleen de mentaliteit, als mijn partner PVV zou stemmen dan zou ik me toch gaan afvragen of het hem niet dusdanig aan intelligentie ontbreekt dat hij op grond daarvan al geen geschikte partner isquote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:00 schreef Hexagon het volgende:
Nee mijn vriendin stemt over het algemeen veel linkser dan ik.
Alleen de PVV zou ik het moeilijk mee. Dat staat imo voor een mentaliteit waar ik niets mee aankan.
Dat vroeg je je dan niet af toen je die relatie met hem begon? Of heb je het nu over een one night stand-relatie?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen de mentaliteit, als mijn partner PVV zou stemmen dan zou ik me toch gaan afvragen of het hem niet dusdanig aan intelligentie ontbreekt dat hij op grond daarvan al geen geschikte partner is
Dat doen vrouwen toch wel dus da's niet zo'n probleemquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:43 schreef Ryan3 het volgende:
Als mijn vrouw PVV stemt en ik PvdA dan zal ze me de hele dag van alles de schuld geven.
Uiteraard wist ik bij het aangaan van mijn relatie dat ik een intelligente partner heb, daarom zou ik ook pas gaan twijfelen als hij PVV zou stemmen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat vroeg je je dan niet af toen je die relatie met hem begon? Of heb je het nu over een one night stand-relatie?
Volgens mij heeft het niets met intelligentie te maken, maar met psychologie. In de PVV'er zit iets van een altijd en eeuwig verongelijkt kind. Star, nukkig, ontevreden, de schuld altijd bij een ander leggend, niet open staan voor zelfkritiek of nuance. Dat werkt alleen maar als je zelf ook zo in elkaar steekt en een gezamenlijke vijand hebt. Ontbreekt die vijand dan wordt die negatieve energie tegen elkaar gericht en volgt van zelf een scheiding, denk ik.
Ja, okee, jij hebt toevallig een intellligente partner, maar minstens de helft van iedereen die in aanmerking komt bij de teeltkeuze heeft een IQ lager dan 100 hè. Ikzelf ben bijv. ook niet zo intelligent en toch stem ik niet PVV. Ook met middelmatig intelligente mensen valt prima samen te leven, denk ik. Er komt dus wrs iets meer bij kijken, bij die metamorphose tot PVV'er, dan slechts intelligentieniveau.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uiteraard wist ik bij het aangaan van mijn relatie dat ik een intelligente partner heb, daarom zou ik ook pas gaan twijfelen als hij PVV zou stemmen.
Wat hij overigens niet doet en niet zal doen.
Dit dus. En zolang die argumenten ook nog ergens op slaan uiteraardquote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:48 schreef SwissDutchy het volgende:
Zolang ze maar weten te beargumenteren waarom.
Die zouden dus niet in aanmerking komenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, jij hebt toevallig een intellligente partner, maar minstens de helft van iedereen die in aanmerking komt bij de teeltkeuze heeft een IQ lager dan 100 hè. Ikzelf ben bijv. ook niet zo intelligent en toch stem ik niet PVV. Ook met middelmatig intelligente mensen valt prima samen te leven, denk ik. Er komt dus wrs iets meer bij kijken, bij die metamorphose tot PVV'er, dan slechts intelligentieniveau.
Jij staart je toch niet blind op een cijfertje, toch?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zouden dus niet in aanmerking komen
Nee, maar ik weet wel dat het uiteindelijk niet zou werken.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij staart je toch niet blind op een cijfertje, toch?
Ik zou me ernstig vergist hebben in mijn vrienden als ik erachter zou komen dat ze PVV stemmen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:58 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Dus als jij er achter komt dat 1 van je vrienden PVV stemt is de vriendschap-relatie over?
Maar je hebt überhaupt nooit verkering gehad oid met iemand die een laag intelligentieniveau heeft dan, of wat bedoel je?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel dat het uiteindelijk niet zou werken.
Of laat ik het zo stellen: dat het met iemand wiens IQ in de buurt zit van het mijne beduidend beter werkt.
En dat hoeft niet eens gemeten te worden door een testje, dat merk je snel genoeg.
Nou, de tijd dat ik "lul niet zo dom" te horen kreeg om dat hij niet het vermogen had om te begrijpen wat ik bedoelde is idd een hele tijd geledenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je hebt überhaupt nooit verkering gehad oid met iemand die een laag intelligentieniveau heeft dan, of wat bedoel je?
Mijn beste vriendin heeft over bepaalde onderwerpen volstrekt andere opvattingen dan ik, en toch hebben we het al meer dan 20 jaar heel gezellig met elkaar.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:44 schreef 9x19 het volgende:
Niet bij vrienden, alhoewel het met lijkt dat je nooit echt heel goede vrienden kunt worden als je er compleet tegenstrijdige meningen op nahoudt. Zolang mijn vriendin redelijk kan onderbouwen waarom ze een bepaalde keuze maakt, kan ik met bijna alles wel vrede hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |