maar ja, het ligt gewoon niet zo simpel. de kans op het ontwikkelen van ADHD neemt toe als het kind in een onrustige opvoedingssituatie zit. goede begeleiding van de ouders, die meer structuur leren bieden bijvoorbeeld, is dan ook vaak een belangrijk onderdeel van de behandeling. uit onderzoek blijkt dat wanneer ouders goed begeleid worden, de kinderen in kwestie met een flink lagere dosering van de medicatie toe kunnen. ze hebben evengoed meestal nog wel wat daarvan nodig (ritalin doorgaans) maar als het met minder kan is dat mooi meegenomen. nou ja, wat ik hiermee wilde zeggen: het is vaak een combinatie van omgevingsinvloeden en aanleg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:34 schreef easy-going het volgende:
Maar ik heb ook wel eens het idee dat ouders van kinderen die slecht opgevoed worden en daardoor lastig en druk zijn het wel makkelijk vinden als er een etiketje opgeplakt word.
"Jaaa, hij luistert niet he, maarja hij heeft vast ADHD"
Waardoor de echte "gevallen" weer de geqoute reacties opwekken.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:26 schreef lily het volgende:
Ze weten er nu gewoon meer van daarom lijkt het alsof het "in" is. Vroeger waren deze kinderen gewoon of raar of vervelend of moeilijk opvoedbaar.
Het viel rauw op ons dak toen de school ermee kwam dat er iets mis zou zijn met ons kind want daar hadden wij nooit bij stilgestaan, dat klopt.
Maar wat ook kwetsend is, is dat mensen roepen (als je het over ADHD hebt); oh, ja, tuurlijk! Een verzinsel van mensen die hun kind niet kunnen opvoeden..
Niet dat ik vind dat er heel makkelijk met etiketjes moet worden omgegaan hoor. Als ouder svp heel kritisch blijven!
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:29 schreef trui het volgende:
[..]
OK, dat heb ik dan verkeerd begrepen. maar ook als 't niet specifiek over kim gaat vind ik 't wel wat te simpel om maar te stellen dat het alleen maar om een tendens gaat. ik snap (denk ik) wat je bedoelt, maar ook weet ik dat je als ouder over 't algemeen juist liever niet hebt dat er echt iets is met je kind, en dat je echt niet voor de lol zo'n onderzoekstraject in gaat. wij hebben zelf ook pas echt op aanraden van leidsters bij 't kdv en later de juffen op school die stap gezet, en nu ben ik toch blij dat we dat gedaan hebben ipv de kop in 't zand laten zitten. hoe eerder een en ander duidelijk is, hoe beter.
quote:
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:34 schreef easy-going het volgende:
[..]
Maar ik heb ook wel eens het idee dat ouders van kinderen die slecht opgevoed worden en daardoor lastig en druk zijn het wel makkelijk vinden als er een etiketje opgeplakt word.
"Jaaa, hij luistert niet he, maarja hij heeft vast ADHD"
Waardoor de echte "gevallen" weer de geqoute reacties opwekken.
Oei, dit zou weer een hele andere discussie op kunnen leverenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:42 schreef trui het volgende:
[..]
maar ja, het ligt gewoon niet zo simpel. de kans op het ontwikkelen van ADHD neemt toe als het kind in een onrustige opvoedingssituatie zit. goede begeleiding van de ouders, die meer structuur leren bieden bijvoorbeeld, is dan ook vaak een belangrijk onderdeel van de behandeling.
groot gelijk!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:48 schreef easy-going het volgende:
ik ga nu maar eens lekker in de zon zitten.
Tot je die van mij met die van jou in een kamer zetquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb weleens iemand heel verbaasd aan zitten kijken die vroeg of Christan (toen 4 of 5) soms ADHD had. "Hij is wel druk hè?" Van al zijn vriendjes is hij veruit de rustigste(en zijn vriendjes hebben ook geen ADHD)
Ja, okee, die drie bij elkaar zijn meer een soort van cycloonquote:Op woensdag 3 maart 2010 17:16 schreef Muks het volgende:
Tot je die van mij met die van jou in een kamer zet
Ja ! En ach ruimte genoeg buitenquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, okee, die drie bij elkaar zijn meer een soort van cycloonWel een leuke, trouwens
wat een mooi schoolverslagquote:Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef lily het volgende:
We kregen gisteren de schoolverslagen van de jongens.
Over kleine D niks dan lof, fijn![]()
Grote D is altijd afwachten (ook gezien de zorgen van de leerkracht over zijn concentratie de laatste tijd) maar het was heel goed, ik moest er van huilen wat zijn leerkracht schreef.
Het begon met: Damon, jij bent me er eentje![]()
Maar hij benadrukte zijn positieve kanten heel erg, veel complimenten over zijn sterke kanten en natuurlijk ook wat over zijn probleemkanten maar zelfs die in een positief jasje gestoken.
En een; wij gaan daar wat aan doen samen en wij komen daar wel uit.
Chapeau voor mijn zoon en ook zeker chapeau voor zijn leerkracht, die de moeite en energie erin steekt om onze zoon te zien zoals hij echt is en mee te denken! Echt top!
Ik heb het allemaal wel tien keer gelezen...heerlijk
En daarom heb ik dus moeite met die Cito-toetsen. Stel dat zijn score niet hoog genoeg was, dan zou hij door een slechte week niet naar de school kunnen waar hij thuishoort? De indruk van het hele jaar is toch veel belangrijker. Maar gelukkig is de score gewoon hoog genoeg.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Wij hebben gisteren de cito uitslag van Wouter gekregen. Dat was wel even schrikken!Had hij bij de Cito entreetoest vorig jaar nog een percentielscore van 96%, nu 'maar' 82%. Gelukkig heeft hij wel genoeg punten om naar het gymnasium te mogen, maar we hadden dit even niet zien aankomen.
Nu had hij wel een erg slechte citoweek,hij zei wel dat ie het allemaal makkelijk vond, maar had enorme slaapproblemen en kon zich daardoor veel slechter focussen (hij vertelde ook achteraf dat hij bezig was en dan echt regelmatig uit een soort trancetoestand wakker schrok tijdens die Cito. Nou, het rekengedeelte heeft ie dus volledig verknald met een percentielscore van 55%
). Maar ja, gebeurd is gebeurd, en gelukkig heeft het verder geen consequenties voor zijn schoolkeuze.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:24 schreef Vicky het volgende:
Ik kreeg gister een compliment over Amber van een van de hulpmoeders. Ze vond dat Amber al zo goed met letters was
Als zijn score te laag was geweest, had hij nog een toets mogen doen bij het gymnasium. Maar gelukkig is dat niet nodig. Het advies wat school geeft is trouwens ook van belang hoor, evenals hoe ze gepresteerd hebben tijdens de hele schoolperiode.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef easy-going het volgende:
[..]
En daarom heb ik dus moeite met die Cito-toetsen. Stel dat zijn score niet hoog genoeg was, dan zou hij door een slechte week niet naar de school kunnen waar hij thuishoort? De indruk van het hele jaar is toch veel belangrijker. Maar gelukkig is de score gewoon hoog genoeg.
leukquote:Op donderdag 4 maart 2010 10:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Hij verheugt zich enorm op al die nieuwe vakken die hij volgend jaar gaat krijgen, en dat hij bij allemaal andere kinderen in de klas komt vindt hij ook enórm fijn. Gisteren had hij een Open Lesmiddag bij de school waar hij volgend jaar naartoe gaat, en dan zie je hem opbloeien.
Kim probeert wel goed mee te doen met de werkjes, maar lukt niet altijd. Ze vind het wel leuk om te doen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:48 schreef livelink het volgende:
Kim is nog maar 4 jaar. Job is nu 6 jaar en begint voor het eerst te tekenen. Hij schrijft sinds kort zowaar zijn naam. Toen hij 4 was heeft hij een jaar lang op de kleuterschool gewoon helemaal niks gedaan. Hij zal wel gespeeld hebben, maar een werkje of een tekening, vergeet het maar. Dat is natuurlijk ook één van de redenen dat hij een jaar extra is aan het kleuteren en gelukkig kan dat ook en gelukkig zie ik dus nu in dit extra kleuterjaar ook dat hij ineens mee is gaan doen. Hij doet mee aan de werkjes, hij knutselt en dat is net op tijd. Kim heeft ook nog tijd om het allemaal te leren. Ik zou me niet te druk maken over het tekenen, knippen en fietsen.
Ik begrijp wel heel goed dat je je zorgen maakt om de agressie en dat is ook fijn dat het onderkend is en dat je daar hulp voor krijgt. Zoals je wellicht begrepen hebt, herken ik helaas de agressiviteit. Ik vind het heel erg dat mijn kind van die agressieve buien heeft en ik kan er soms echt wanhopig van worden. Ik schrik er ook iedere keer weer van. Ik heb helaas geen tips voor je, behalve dat je alle hulp die je kunt krijgen daarmee moet aanpakken. Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat wij het meest baat hebben gehad bij de video home training. Daarmee hebben we in ieder geval thuis een manier gevonden om er mee om te gaan en om echte uitbarstingen te voorkomen. Het kost veel energie, maar het werkt wel. Sterkte!
Lily, wat een doorzettingsvermogen van D., ik heb daar echt bewondering voor.
Heb je nog een meeting gehad?quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:44 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Gisteren had hij een Open Lesmiddag bij de school waar hij volgend jaar naartoe gaat, en dan zie je hem opbloeien.
Niet alleen hij is er aan toe, ik ook. Op de een of andere manier ben ik beter in loslaten dan ik van tevoren had ingeschat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:47 schreef lily het volgende:
[..]
leuk![]()
Hoe ervaar je het zelf eigenlijk? Een kind naar het middelbaar onderwijs..
Mij lijkt het best moeilijk maar toch verheug ik me er ook weer op.
Ik ook. Mede omdat onze generatie een heel stuk 'vrijer' is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:07 schreef lily het volgende:
easy![]()
Toch fijn, dat je (en ik ook) in staat bent om te leren van de fouten van onze ouders. Ik heb echt het idee dat onze generatie daar beter toe in staat is...
Misschien zijn we wel dankzij die fouten van onze ouders daar beter toe in staat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:07 schreef lily het volgende:
easy![]()
Toch fijn, dat je (en ik ook) in staat bent om te leren van de fouten van onze ouders. Ik heb echt het idee dat onze generatie daar beter toe in staat is...
Vond Wouter het leuk? Daan is helemaal vrolijk van gister, en van het feit dat ie ondanks buikpijn, er tegen opzien en alles tóch (op het nippertje) de benodigde score heeft gehaald.quote:
oh ja, dat is lekker dan, dat dat kan! Ik had al even geinformeerd toen die eerste avondquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Wel 'grappig' dat ze allebei die Cito zo vernoikt hebben! Nou ja, ik was gisteren ook niet zo in de stemming voor een gezellige meeting, ik heb lekker even bij mijn zus de stress eruit gejankt en me door haar laten geruststellen (en toen ik Wouter ophaalde kon ik het daar navragen, en toen bleek dus dat ik voor niks had zitten stressen). Maar als ik het goed begrijp kiest Daan dus ook definitief voor deze school? Dat vind ik zó cool!
En heb je nog wat gescoord bij de Plundra?
op mijn werk doen ze een ondersteek onder de bril als er urine opgevangen moet worden.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:51 schreef pinquit het volgende:
maar hij poept ook liever niet meer in de luier, tis hier nu de pot.
in de wc op de pot is misschien ook een goed begin dan![]()
net geprobeerd met een krukje ervoor, maar hij wilde niet eens gaan zitten en hij moest te nodig om hem over te halen![]()
nouja, morgen nog eens proberen.
oeps.. dat zijn ook geen leuke berichten, sterkte vanmiddag, ik hoop dat het meevalt!quote:Op maandag 8 maart 2010 12:24 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft geen suikerziekteMaar bij de echo zag de huisarts iets dat lijkt op cystes op zijn nieren
Vanmiddag daarom naar een uroloog met hem.
lekkerquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dan hoeven we de komende 3 jaar niet meer naar het zwembad voor lessen
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Hij lijkt inderdaad wat op te krabbelen, Diaan. Misschien ook omdat we hem nu een strategische paracetamol mee naar school geven, die hij in kan nemen als hij zich niet lekker voelt![]()
En het zonnetje werkt vast ook mee
Hee schei uit zeg! Het gaat al zo hard en dan kom jij met zulke opmerkingenquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:50 schreef trui het volgende:
ik vind 9 jaar ook echt al heel veel zeg.op de helft van volwassen!
Of in je broek plassen...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb een beetje wat Moussy heeft. En ik had het niet zo hoog op laten lopen. Even meehelpen, al was het maar om de concentratie vast te houden. Ze kunnen het al zelf, maar waarom móet dat persé? Nu leer je haar dat als ze straks misschien geen zin heeft in school ze alleen maar hoeft te klieren.
ja precies!quote:
Wel een beetje lief voor jezelf zijn ook hè.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:45 schreef Suzanna het volgende:
Pff, ik denk dat jullie gewoon gelijk hebben, dat het niet goed was om haar zo'n straf te geven. Want ik voel me er ook schuldig over en voelde me gelijk al rot. Ik gun het haar ook zo graag om naar school te gaan en ze was er ook echt heel verdrietig en boos over. Bah
Mn rekenwondertje!quote:k heb de reken toets gedaan
ik weet nu een manier voor moeilijke sommen zo als
554+364=
en zo doe ik dat
eerst de honderd tallen dan de 10 tallen
en dan de 1 tallen
nog van dat sometje 554+364=
800 110 8
Zo schattig, hij had alleen geen tijd meer om het antwoord er nog neer te zetten omdat hij toen naar huis moest... hij was bij zn oma.quote:ik heb de reken toets gedaan
ik weet nu een manier voor moeilijke sommen zo als
554+364=
en zo doe ik dat
eerst de honderd tallen dan de 10 tallen
en dan de 1 tallen
nog van dat sometje 554+364=
800 110 8
quote:Op zondag 14 maart 2010 08:03 schreef Muks het volgende:
Wat fijn TF dat je er nu even vanaf bent ! Van harte voor de geslaagde
Hier hebben de heren iets langer geslapenhalf 8 is toch beter dan half 6 en ze kijken allemaal een stuk vrolijker uit hun ogen
hier hetzelfde..quote:Op maandag 15 maart 2010 14:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Waarom weiger je op te staan ingrid? ik snap dat niet zo goed eerlijk gezegd.
Als Arwen wakker is maakt ze me wakker.
Ik slaap alleen uit als ze uit logeren is.
So be it.. had ik maar geen kindje moeten krijgen.
Ik ging ook niet opstaan om 5 uur hoor. No way. Dan is het nog nacht. Dat zei ik ook tegen mijn kinderen. Als ze om 6.30 wakker werden was het weer wat anders. Maar eigenlijk heb ik ze van het begin af geleerd dan even te lezen ofzo. dus geen wakker maken van de ouders.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Dit dus.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik ging ook niet opstaan om 5 uur hoor. No way. Dan is het nog nacht. Dat zei ik ook tegen mijn kinderen. Als ze om 6.30 wakker werden was het weer wat anders. Maar eigenlijk heb ik ze van het begin af geleerd dan even te lezen ofzo. dus geen wakker maken van de ouders.Als ik nou elk weekend tot 12 uur in mijn nest lag was het wat anders, maar om 7.30 opstaan vind ik zeer redelijk eigenlijk.
Ik sta ook niet op voor 7 uur... Ook al is Jen wakker.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:17 schreef _evenstar_ het volgende:
nee hoor. ieder zijn ding.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja misschien ben ik er dan wel te makkelijk in,
Nee, en dan meteen een blonde vraagquote:Op maandag 15 maart 2010 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Heb je het al met een lampje en tijdschakelaar geprobeerd, Ingrid? Als het lampje uit/aan gaat, mag ze van haar kamer af. Lijkt me ook goed omdat ze waarschijnlijk behoefte heeft aan duidelijke instructies.
xenosquote:Op maandag 15 maart 2010 16:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nee, en dan meteen een blonde vraagWaar koop je zoiets?
Kim wil al een hele tijd niet meer bij ons in bed.
Blokker heeft ook wel tijdschakelaars denk ik. En anders bij een bouwmarkt of een lampenwinkel. En een lampje heb je wel neem ik aanquote:Op maandag 15 maart 2010 16:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, en dan meteen een blonde vraagWaar koop je zoiets?
Kim wil al een hele tijd niet meer bij ons in bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow ja, tuurlijk!!quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan ik neem aan dat de de "g" van goed is. Was bij ons vroeger op school iig zo. Goed, ruim voldoende, voldoende, onvoldoende was het geloof ik.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:55 schreef Suzanna het volgende:
Sterkte met het slaapgedoe Ingrid, lijkt me heel lastig. Ook omdat je niet weet wat aan de PDD-NOS ligt en wat gewoon komt door het vicieuze cirkeltje, of een andere reden...
Hier zijn we jouw tip maar gaan opvolgen chacama. Het werkt nog totaal niet, maar ik hou maar vol want na 1 / 2 dagen weer iets anders gaan doen heeft ook weinig zin en is ook niet duidelijk voor 't meiske. Ze plast haar luierbroekje nu de hele dag gewoon voldus ik ben er een beetje moedeloos van... ondanks de beloning van een sticker én een spelletje op de computer als ze droog is. Ze is echt dol op computerspelletjes dus dat zou wel moeten werken... maar tot nu toe nog niet. Vanochtend had ze zelfs tijdens het ontbijt in haar luier geplast. maar goed, ik hoop dat ze het snel zat is.
De juf op school vond het een goed idee om het eens zo te proberen... ik denk dat die er ook wel een beetje gek van werd dat Emma elke keer een schoon setje kleren aan moest.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:52 schreef Suzanna het volgende:
Oei Knorretje, jij hebt dus ook zo'n 'gietertje' ... naar he??Ik had echt gehoopt dat het 'vanzelf' over zou gaan... die andere meiden zijn ook zo'n beetje 'van zelf ' zindelijk geworden en dat ging zó makkelijk, maar bij haar ging het van het begin al moeilijk eigenlijk hoor...
quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:10 schreef Suzanna het volgende:
Heb je enig idee wat de 'oorzaak' kan zijn, bij Alicia, of tast je net als wij in het duister? Ik heb echt geen idee...
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:20 schreef debuurvrouw het volgende:
zo'n kind heb ik ook. toen hij een jaar of 6 was is het overgegaan naar alleen 's nachts en ik geloof dat het nu zo goed als over is (ruim 10) Het is echt een kwestie van iets niet willen missen. Mijn zoon plaste alleen kleine beetjes, de druk er af zeg maar. Maar hij stonk wel de hele dag. dus dat zei ik dan ook tegen hemEn ik geloof dat hij stinken toch erger vond dat z'n spel even onderbreken. Voor de rest er geen gedoe van gemaakt. Al moet ik er wél op letten dat hij genoeg drinkt, wat dát had ie snel in de smiezen.
Ik vond het heel frusterend. Maar het is zijn eigenaardigheidje denk ik. Dat ie mijn bank helemaal verpiest had vond ik wel wat minder.
Ja een G van Goedquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:37 schreef Diaan73 het volgende:
Muks, een G?? Ik ken dat niet
Hier ook nog even Spuug en Buuv feliciteren met hun zonen![]()
deze man ookquote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:21 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft gisteren de kangoeroetest gedaan, volgens hem was het goed te doen en hij was ruim op tijd klaar. Nu maar afwachten hoe hij het gedaan heeft (geen idee wanneer de uitslag komt).
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:38 schreef Suzanna het volgende:
Ik kreeg van de week een tip van de psz-leidster met wie ik het besprak, zij hadden het met Emma ook wel een beetje te stellen gehad op dat gebied namelijk.
Ze vertelde dat haar zoon in groep drie ook nog steeds niet zindelijk was, en dat ze toen in samenwerking met de huisarts en de school een soort 'zindelijkheidstraining' hadden bedacht. Ik vond het eigenlijk wel heel goed klinken maar voor we het gaan uitvoeren, gaan we het eerst even heel goed bespreken.
1. Op vaste momenten plassen: bij het opstaan, vóór het naar school gaan, na het drinken op school, voor het naar huis gaan weer, etc. etc.
2. Op andere momenten MAG er niet geplast worden
3. Ben je nat (bij het naar de wc gaan): sticker met een wolkje, ben je droog: sticker met een zonnetje. Eind van de week: eindstand optellen, meer zonnetjes dan wolkjes is een kleine beloning, bijv. mogen kiezen wat het avondeten wordt, samen iets speciaals doen, o.i.d.
Ik vind het eigenlijk wel heel goed en duidelijk klinken, nu nog een beetje uitwerken. Wat vinden jullie ervan??
ja echt super!!quote:
Ik heb er even over nagedacht, en zelf denk ik dat je dan je kind leert om te plassen op verstand, in plaats van op het gevoel van aandrang te reageren.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:38 schreef Suzanna het volgende:
Ik kreeg van de week een tip van de psz-leidster met wie ik het besprak, zij hadden het met Emma ook wel een beetje te stellen gehad op dat gebied namelijk.
Ze vertelde dat haar zoon in groep drie ook nog steeds niet zindelijk was, en dat ze toen in samenwerking met de huisarts en de school een soort 'zindelijkheidstraining' hadden bedacht. Ik vond het eigenlijk wel heel goed klinken maar voor we het gaan uitvoeren, gaan we het eerst even heel goed bespreken.
1. Op vaste momenten plassen: bij het opstaan, vóór het naar school gaan, na het drinken op school, voor het naar huis gaan weer, etc. etc.
2. Op andere momenten MAG er niet geplast worden
3. Ben je nat (bij het naar de wc gaan): sticker met een wolkje, ben je droog: sticker met een zonnetje. Eind van de week: eindstand optellen, meer zonnetjes dan wolkjes is een kleine beloning, bijv. mogen kiezen wat het avondeten wordt, samen iets speciaals doen, o.i.d.
Ik vind het eigenlijk wel heel goed en duidelijk klinken, nu nog een beetje uitwerken. Wat vinden jullie ervan??
Dat bedacht ik me ook, kreeg er gewoon een misselijk gevoel van. Beterschap voor Kim, fijn dat mama bij haar is. Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat en dat de oorzaak snel bekend is!quote:Op maandag 22 maart 2010 23:17 schreef Djeez het volgende:
We hebben echt mazzel gehad, we wilden haar net op bed leggen. Ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ze het boven in haar eigen bedje had gekregenMaar goed, morgenvroeg een gesprek met de artsen. Eerst maar proberen te slapen, ik hou jullie op de hoogte
Dank jullie voor jullie medeleven. Nee, Kim krijgt geen antibiotoca. Hiermee verkort je idd de ziekteduur, maar slechts met enkele uren. Dit weegt volgens de artsen niet op tegen het leed van Kim (lees krijsen en het niet willen doorslikken) En idd, zoals Piglet de uitleg gaf is de goedequote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:45 schreef maffemuts het volgende:
Jeetje Djeez en ingriddat is inderdaad behoorlijk schrikken *bibber en koude rillingen* Ze krijgt nu ook antibiotica mag ik aannemen vanwege die infectie's ?
K hoop dat t allemaal snel goed komt in iedergeval, dikke knuf voor jullie
Ik weet 'tquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:22 schreef p_iglet het volgende:
Bij een epileptisch insult of stuipen wordt stesolid geven.
Diazepam een spierverslappend middel, dat zit in een rectiole. Een soort klysma.
Heeft dus niets te maken met het reinigen van de darmen. Maar rectaal wordt diazepam snel opgenomen. En inslikken gaat niet tijdens zo'n aanval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |