abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 13:41:15 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78680180
Het vorige deel: van kleuter tot puber deel 45

Kinderen:
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan Pieter Willem, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
09 juli 2004 Sander zoon van LovelyLady en Cryothic
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: M., dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:42:00 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78680223
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:34 schreef easy-going het volgende:
Maar ik heb ook wel eens het idee dat ouders van kinderen die slecht opgevoed worden en daardoor lastig en druk zijn het wel makkelijk vinden als er een etiketje opgeplakt word.
"Jaaa, hij luistert niet he, maarja hij heeft vast ADHD"

Waardoor de echte "gevallen" weer de geqoute reacties opwekken.
maar ja, het ligt gewoon niet zo simpel. de kans op het ontwikkelen van ADHD neemt toe als het kind in een onrustige opvoedingssituatie zit. goede begeleiding van de ouders, die meer structuur leren bieden bijvoorbeeld, is dan ook vaak een belangrijk onderdeel van de behandeling. uit onderzoek blijkt dat wanneer ouders goed begeleid worden, de kinderen in kwestie met een flink lagere dosering van de medicatie toe kunnen. ze hebben evengoed meestal nog wel wat daarvan nodig (ritalin doorgaans) maar als het met minder kan is dat mooi meegenomen. nou ja, wat ik hiermee wilde zeggen: het is vaak een combinatie van omgevingsinvloeden en aanleg.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 13:43:21 #3
13151 crew  Rewimo
pi_78680287
En enkele van de laatste berichten in het vorige topic:
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:26 schreef lily het volgende:
Ze weten er nu gewoon meer van daarom lijkt het alsof het "in" is. Vroeger waren deze kinderen gewoon of raar of vervelend of moeilijk opvoedbaar.
Het viel rauw op ons dak toen de school ermee kwam dat er iets mis zou zijn met ons kind want daar hadden wij nooit bij stilgestaan, dat klopt.
Maar wat ook kwetsend is, is dat mensen roepen (als je het over ADHD hebt); oh, ja, tuurlijk! Een verzinsel van mensen die hun kind niet kunnen opvoeden..

Niet dat ik vind dat er heel makkelijk met etiketjes moet worden omgegaan hoor. Als ouder svp heel kritisch blijven!
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:29 schreef trui het volgende:

[..]

OK, dat heb ik dan verkeerd begrepen. maar ook als 't niet specifiek over kim gaat vind ik 't wel wat te simpel om maar te stellen dat het alleen maar om een tendens gaat. ik snap (denk ik) wat je bedoelt, maar ook weet ik dat je als ouder over 't algemeen juist liever niet hebt dat er echt iets is met je kind, en dat je echt niet voor de lol zo'n onderzoekstraject in gaat. wij hebben zelf ook pas echt op aanraden van leidsters bij 't kdv en later de juffen op school die stap gezet, en nu ben ik toch blij dat we dat gedaan hebben ipv de kop in 't zand laten zitten. hoe eerder een en ander duidelijk is, hoe beter.
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:32 schreef lily het volgende:

[..]

dat bedoel ik
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:34 schreef easy-going het volgende:

[..]

Maar ik heb ook wel eens het idee dat ouders van kinderen die slecht opgevoed worden en daardoor lastig en druk zijn het wel makkelijk vinden als er een etiketje opgeplakt word.
"Jaaa, hij luistert niet he, maarja hij heeft vast ADHD"

Waardoor de echte "gevallen" weer de geqoute reacties opwekken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78680547
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:42 schreef trui het volgende:

[..]

maar ja, het ligt gewoon niet zo simpel. de kans op het ontwikkelen van ADHD neemt toe als het kind in een onrustige opvoedingssituatie zit. goede begeleiding van de ouders, die meer structuur leren bieden bijvoorbeeld, is dan ook vaak een belangrijk onderdeel van de behandeling.
Oei, dit zou weer een hele andere discussie op kunnen leveren
Maar daar brand ik mijn vingers niet meer aan, ik ga nu maar eens lekker in de zon zitten.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 13:50:37 #5
13151 crew  Rewimo
pi_78680635
Ik heb weleens iemand heel verbaasd aan zitten kijken die vroeg of Christan (toen 4 of 5) soms ADHD had. "Hij is wel druk hè?" Van al zijn vriendjes is hij veruit de rustigste (en zijn vriendjes hebben ook geen ADHD)
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:51:20 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78680669
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:48 schreef easy-going het volgende:
ik ga nu maar eens lekker in de zon zitten.
groot gelijk!
in de haak.
pi_78681955
de term ADHD wordt inderdaad vaak misbruikt, dat is een feit (helaas, voor de mensen die de aandoening zelf hebben).

en "druk zijn" is maar een heel klein onderdeeltje van ADHD en dat weten veel mensen niet

[ Bericht 5% gewijzigd door lily op 03-03-2010 14:26:22 ]
pi_78682081
en goede begeleiding van school een slechte omgeving daar kan ook verkeerd uitpakken bij kinderen die daar gevoelig voor zijn.
pi_78690105
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb weleens iemand heel verbaasd aan zitten kijken die vroeg of Christan (toen 4 of 5) soms ADHD had. "Hij is wel druk hè?" Van al zijn vriendjes is hij veruit de rustigste (en zijn vriendjes hebben ook geen ADHD)
Tot je die van mij met die van jou in een kamer zet
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 18:35:33 #10
13151 crew  Rewimo
pi_78693070
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:16 schreef Muks het volgende:

Tot je die van mij met die van jou in een kamer zet
Ja, okee, die drie bij elkaar zijn meer een soort van cycloon Wel een leuke, trouwens
pi_78693464
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, okee, die drie bij elkaar zijn meer een soort van cycloon Wel een leuke, trouwens
Ja ! En ach ruimte genoeg buiten
(ze tellen hier trouwens alweer af)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 19:16:21 #12
13151 crew  Rewimo
pi_78694706
Ja, hier ook Het matras schijnt alweer zichtbaar te zijn
pi_78702164
Bij Kim wordt al jarenlang geroepen dat ze vast wel adhd heeft, want ze is (soms) zo druk.
En ik maar zeggen dat ze ook gewoon druk kan zijn.
Wel klote vandaag weer discussie over de fiets en dat ze zo nog gepest gaat worden op school als ze buiten gaan spelen.
En ik ben heeeel trots op Kim! Het ging supergoed bij de tandarts! Geen kik gegeven en keurig de hele tijd haar mond open gehouden. Het minigaatje heeft hij schoongemaakt. Over 3 maanden terugkomen.
pi_78702464
goed van Kim

En laat maar praten over dat fietsen. Je kunt haar toch niet dwingen.

Wij hadden dus ondertussen 3 verschillende maten fietsen in de schuur staan maar Damon bleef weigeren, jaar na jaar. En wij maar fietsen naar zijn maat kopen
Ze hadden op school een keer een fietsdag. Moesten ze hun fiets meenemen.. wist ik niets van, had hij niet verteld, komt de dag erna een juf naar me toe om te vragen waarom D geen fiets had!

Hij had dus verteld dat hij geen fiets had

Uiteindelijk heeft hij vorige zomer middagenlang geoefend. Scheldend en tierend en de fiets op de grond gooiend, steeds weer...niemand mocht hem helpen....en uiteindelijk kon hij het!!
Dolblij was ie
hij fietst nog steeds niet vaak hoor
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:48:48 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_78703690
Kim is nog maar 4 jaar. Job is nu 6 jaar en begint voor het eerst te tekenen. Hij schrijft sinds kort zowaar zijn naam. Toen hij 4 was heeft hij een jaar lang op de kleuterschool gewoon helemaal niks gedaan. Hij zal wel gespeeld hebben, maar een werkje of een tekening, vergeet het maar. Dat is natuurlijk ook één van de redenen dat hij een jaar extra is aan het kleuteren en gelukkig kan dat ook en gelukkig zie ik dus nu in dit extra kleuterjaar ook dat hij ineens mee is gaan doen. Hij doet mee aan de werkjes, hij knutselt en dat is net op tijd. Kim heeft ook nog tijd om het allemaal te leren. Ik zou me niet te druk maken over het tekenen, knippen en fietsen.

Ik begrijp wel heel goed dat je je zorgen maakt om de agressie en dat is ook fijn dat het onderkend is en dat je daar hulp voor krijgt. Zoals je wellicht begrepen hebt, herken ik helaas de agressiviteit. Ik vind het heel erg dat mijn kind van die agressieve buien heeft en ik kan er soms echt wanhopig van worden. Ik schrik er ook iedere keer weer van. Ik heb helaas geen tips voor je, behalve dat je alle hulp die je kunt krijgen daarmee moet aanpakken. Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat wij het meest baat hebben gehad bij de video home training. Daarmee hebben we in ieder geval thuis een manier gevonden om er mee om te gaan en om echte uitbarstingen te voorkomen. Het kost veel energie, maar het werkt wel. Sterkte!

Lily, wat een doorzettingsvermogen van D., ik heb daar echt bewondering voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_78720412
We kregen gisteren de schoolverslagen van de jongens.
Over kleine D niks dan lof, fijn

Grote D is altijd afwachten (ook gezien de zorgen van de leerkracht over zijn concentratie de laatste tijd) maar het was heel goed, ik moest er van huilen wat zijn leerkracht schreef.

Het begon met: Damon, jij bent me er eentje
Maar hij benadrukte zijn positieve kanten heel erg, veel complimenten over zijn sterke kanten en natuurlijk ook wat over zijn probleemkanten maar zelfs die in een positief jasje gestoken.
En een; wij gaan daar wat aan doen samen en wij komen daar wel uit.

Chapeau voor mijn zoon en ook zeker chapeau voor zijn leerkracht, die de moeite en energie erin steekt om onze zoon te zien zoals hij echt is en mee te denken! Echt top!

Ik heb het allemaal wel tien keer gelezen...heerlijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 maart 2010 @ 10:17:49 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78720529
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef lily het volgende:
We kregen gisteren de schoolverslagen van de jongens.
Over kleine D niks dan lof, fijn

Grote D is altijd afwachten (ook gezien de zorgen van de leerkracht over zijn concentratie de laatste tijd) maar het was heel goed, ik moest er van huilen wat zijn leerkracht schreef.

Het begon met: Damon, jij bent me er eentje
Maar hij benadrukte zijn positieve kanten heel erg, veel complimenten over zijn sterke kanten en natuurlijk ook wat over zijn probleemkanten maar zelfs die in een positief jasje gestoken.
En een; wij gaan daar wat aan doen samen en wij komen daar wel uit.

Chapeau voor mijn zoon en ook zeker chapeau voor zijn leerkracht, die de moeite en energie erin steekt om onze zoon te zien zoals hij echt is en mee te denken! Echt top!

Ik heb het allemaal wel tien keer gelezen...heerlijk
wat een mooi schoolverslag
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:24:24 #18
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78720741
Lily wat geweldig! Ik kan het me zó voorstellen he, dat je van die woorden van zijn leerkracht moest huilen. En die niks dan lof voor je jongste zoon, ook heel fijn!

Wij hebben gisteren de cito uitslag van Wouter gekregen. Dat was wel even schrikken! Had hij bij de Cito entreetoest vorig jaar nog een percentielscore van 96%, nu 'maar' 82%. Gelukkig heeft hij wel genoeg punten om naar het gymnasium te mogen, maar we hadden dit even niet zien aankomen. Nu had hij wel een erg slechte citoweek,hij zei wel dat ie het allemaal makkelijk vond, maar had enorme slaapproblemen en kon zich daardoor veel slechter focussen (hij vertelde ook achteraf dat hij bezig was en dan echt regelmatig uit een soort trancetoestand wakker schrok tijdens die Cito. Nou, het rekengedeelte heeft ie dus volledig verknald met een percentielscore van 55% ). Maar ja, gebeurd is gebeurd, en gelukkig heeft het verder geen consequenties voor zijn schoolkeuze.
pi_78720765
Wat super Lily!

Ik kreeg gister een compliment over Amber van een van de hulpmoeders. Ze vond dat Amber al zo goed met letters was
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 10:29:59 #20
13151 crew  Rewimo
pi_78720907
lily, wat heerlijk om te lezen, wat een fijne leerkracht is dat!

spuug, wat zonde van Wouters cito, volgens mij schreef je toen al iets over slecht slapen en zenuwen. Dat heeft dus wel invloed gehad Gelukkig maar dat hij toch naar het gym kan. Dat is wel het grootste nadeel van zo'n Cito: het is een momentopname en als je die verknalt... Gelukkig is dat niet het enige dat telt maar zonde is het wel.
pi_78720963
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Wij hebben gisteren de cito uitslag van Wouter gekregen. Dat was wel even schrikken! Had hij bij de Cito entreetoest vorig jaar nog een percentielscore van 96%, nu 'maar' 82%. Gelukkig heeft hij wel genoeg punten om naar het gymnasium te mogen, maar we hadden dit even niet zien aankomen. Nu had hij wel een erg slechte citoweek,hij zei wel dat ie het allemaal makkelijk vond, maar had enorme slaapproblemen en kon zich daardoor veel slechter focussen (hij vertelde ook achteraf dat hij bezig was en dan echt regelmatig uit een soort trancetoestand wakker schrok tijdens die Cito. Nou, het rekengedeelte heeft ie dus volledig verknald met een percentielscore van 55% ). Maar ja, gebeurd is gebeurd, en gelukkig heeft het verder geen consequenties voor zijn schoolkeuze.
En daarom heb ik dus moeite met die Cito-toetsen. Stel dat zijn score niet hoog genoeg was, dan zou hij door een slechte week niet naar de school kunnen waar hij thuishoort? De indruk van het hele jaar is toch veel belangrijker. Maar gelukkig is de score gewoon hoog genoeg.

(Zelf was ik altijd heel goed in Cito's en examens,die vertekenden het niveau wat goed voor mij was, gelukkig had de leraar het destijds wel goed ingeschat)

Dat klinkt als een hele fijne leraar lily, heb je het verslag al gekopieerd?
pi_78721214
Gelukkig heeft de slechte week van Wouter inderdaad geen consequenties voor zijn schoolkeuze zeg en inderdaad easy; het zou maar eens wel zo zijn.
Ik vind dat toch niet kunnen. Je bekijkt een kind toch een hele basisschoolperiode?

en ja, goed heh...dat verslag
pi_78721263
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:24 schreef Vicky het volgende:
Ik kreeg gister een compliment over Amber van een van de hulpmoeders. Ze vond dat Amber al zo goed met letters was

hulpmoeders zijn bij ons juist altijd een issue; die zijn altijd erg negatief naar D
Nee, wacht ff, niet de hulpmoeders maar de overblijfmoeders, excuse moi....
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:44:31 #24
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78721416
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef easy-going het volgende:

[..]

En daarom heb ik dus moeite met die Cito-toetsen. Stel dat zijn score niet hoog genoeg was, dan zou hij door een slechte week niet naar de school kunnen waar hij thuishoort? De indruk van het hele jaar is toch veel belangrijker. Maar gelukkig is de score gewoon hoog genoeg.
Als zijn score te laag was geweest, had hij nog een toets mogen doen bij het gymnasium. Maar gelukkig is dat niet nodig. Het advies wat school geeft is trouwens ook van belang hoor, evenals hoe ze gepresteerd hebben tijdens de hele schoolperiode.
Ik zal blij zijn als volgend schooljaar is begonnen, dan krijgt hij tenminste ook weer meer zin in school, het is nu heel erg moeilijk om hem te motiveren. Hij verheugt zich enorm op al die nieuwe vakken die hij volgend jaar gaat krijgen, en dat hij bij allemaal andere kinderen in de klas komt vindt hij ook enórm fijn. Gisteren had hij een Open Lesmiddag bij de school waar hij volgend jaar naartoe gaat, en dan zie je hem opbloeien.
pi_78721533
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Hij verheugt zich enorm op al die nieuwe vakken die hij volgend jaar gaat krijgen, en dat hij bij allemaal andere kinderen in de klas komt vindt hij ook enórm fijn. Gisteren had hij een Open Lesmiddag bij de school waar hij volgend jaar naartoe gaat, en dan zie je hem opbloeien.
leuk

Hoe ervaar je het zelf eigenlijk? Een kind naar het middelbaar onderwijs..
Mij lijkt het best moeilijk maar toch verheug ik me er ook weer op.
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2010 @ 10:53:59 #26
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78721854
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:48 schreef livelink het volgende:
Kim is nog maar 4 jaar. Job is nu 6 jaar en begint voor het eerst te tekenen. Hij schrijft sinds kort zowaar zijn naam. Toen hij 4 was heeft hij een jaar lang op de kleuterschool gewoon helemaal niks gedaan. Hij zal wel gespeeld hebben, maar een werkje of een tekening, vergeet het maar. Dat is natuurlijk ook één van de redenen dat hij een jaar extra is aan het kleuteren en gelukkig kan dat ook en gelukkig zie ik dus nu in dit extra kleuterjaar ook dat hij ineens mee is gaan doen. Hij doet mee aan de werkjes, hij knutselt en dat is net op tijd. Kim heeft ook nog tijd om het allemaal te leren. Ik zou me niet te druk maken over het tekenen, knippen en fietsen.

Ik begrijp wel heel goed dat je je zorgen maakt om de agressie en dat is ook fijn dat het onderkend is en dat je daar hulp voor krijgt. Zoals je wellicht begrepen hebt, herken ik helaas de agressiviteit. Ik vind het heel erg dat mijn kind van die agressieve buien heeft en ik kan er soms echt wanhopig van worden. Ik schrik er ook iedere keer weer van. Ik heb helaas geen tips voor je, behalve dat je alle hulp die je kunt krijgen daarmee moet aanpakken. Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat wij het meest baat hebben gehad bij de video home training. Daarmee hebben we in ieder geval thuis een manier gevonden om er mee om te gaan en om echte uitbarstingen te voorkomen. Het kost veel energie, maar het werkt wel. Sterkte!

Lily, wat een doorzettingsvermogen van D., ik heb daar echt bewondering voor.
Kim probeert wel goed mee te doen met de werkjes, maar lukt niet altijd. Ze vind het wel leuk om te doen.
De kans op video home training is hier wel aanwezig. 1 van de opties die je kunt doen. Dezelfde "leidsters" van de dagbehandeling doen dat. Lijkt me wel heel vreemd dat er in je huis gefilmd word, maar misschien helpt het wel goed. Kunnen ze wel alles beter zien natuurlijk.

Fijn rapport Lily.

Spuug wat zonde, gelukkig kan hij wel naar gymnasium.
pi_78721895
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:44 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Gisteren had hij een Open Lesmiddag bij de school waar hij volgend jaar naartoe gaat, en dan zie je hem opbloeien.
Heb je nog een meeting gehad?
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:58:46 #29
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78721948
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:47 schreef lily het volgende:

[..]

leuk

Hoe ervaar je het zelf eigenlijk? Een kind naar het middelbaar onderwijs..
Mij lijkt het best moeilijk maar toch verheug ik me er ook weer op.
Niet alleen hij is er aan toe, ik ook. Op de een of andere manier ben ik beter in loslaten dan ik van tevoren had ingeschat. Wat me heel erg sterkt is het idee dat ik het anders wil doen dan mijn ouders. (Ja, daar heb je het weer, kritiek op je ouders ) Ik had heel graag naar het gymnasium gewild, had ook het advies van school en een enorm goede Citoscore, maar ja, mijn ouders durfden mij niet los te laten. Dachten dat ik te kinderlijk, te onvolwassen was om het aan te kunnen om zelfstandig met de bus naar de grote stad te reizen. Daar heb ik heel erg veel verdriet van gehad, en ik moet eerlijk zeggen dat die pijn en frustratie daarover in deze periode, nu mijn oudste kind die stap naar de middelbare school maakt, in alle hevigheid terugkomt (dat ik tijdens het typen nu tranen in mijn ogen heb staan zegt wel wat ).
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:01:04 #30
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722051
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:57 schreef easy-going het volgende:

[..]

Heb je nog een meeting gehad?
Nee! Maar dan had je het wel gehoord hoor, ik hou van hints.
pi_78722133
[anjelierenmodus] Maar dan zou ik graag de visie van je moeder horen [/eindeanjelierenmodus]

Wouter boft met je
pi_78722323
easy

Toch fijn, dat je (en ik ook) in staat bent om te leren van de fouten van onze ouders. Ik heb echt het idee dat onze generatie daar beter toe in staat is...
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:08:30 #33
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722352
Dank je wel Easy (Denk aan je reputatie he, je doet te lief! )
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:10:05 #34
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_78722414
Ach Spuug en Wouter..... Het is ook echt superspannend die periode. Ik vond dat ook, dat toetsenmaakgebeuren. Ik weet het nog.

Jolie en ik zijn gister naar Het regent gehaktballen 3D geweest in de bioscoop. Nou euhm, tijdens de film was het allemaal lollig en Jolie lag helemaal dubbel. Maar dat 3d-gebeuren was nogal aangekomen ze heeft echt tot 23 uur wakker gelegen. Herkenbaar?
pi_78722436
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:07 schreef lily het volgende:
easy

Toch fijn, dat je (en ik ook) in staat bent om te leren van de fouten van onze ouders. Ik heb echt het idee dat onze generatie daar beter toe in staat is...
Ik ook. Mede omdat onze generatie een heel stuk 'vrijer' is.

LB, ikzelf kan absoluut niet tegen 3D films. Daar word ik
helemaal eng van en krijg er koppijn van. Wat sneu dat Jolie niet in slaap kon komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:12:56 #36
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722526
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:07 schreef lily het volgende:
easy

Misschien zijn we wel dankzij die fouten van onze ouders daar beter toe in staat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 11:13:06 #37
13151 crew  Rewimo
pi_78722535
Spuug Wat goed dat je dat omzet in positieve boodschappen naar je eigen kinderen toe

Ik vind het ook allemaal heel spannend hoor. Christan is een stuk jonger natuurlijk, al is dat hier gebruikelijk om rond je 10e naar het hoger onderwijs te gaan. Hij is een vroege leerling, dus hij is dan nog steeds 9. Ik wil het liefst nu al helemaal weten hoe het met de schoolbus zit en zo Maar ja, dan komt ook omdat de andere ouders hier aan het systeem met die bussen gewend zijn en wij kennen het helemaal niet. Dus ik vraag elke keer maar aan de voetbalouders hoe het allemaal werkt.

Hij moet om 9 over 7 al op de bus Die gaat dan wel vlakbij ons huis maar je moet een half uur vantevoren bellen. Ik probeer nog uit te vinden of ik hem bij een andere halte af kan zetten op een iets later tijdstip

Na een paar maanden vinden we het vast allemaal heel gewoon maar nu in elk geval nog niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 11:14:36 #38
13151 crew  Rewimo
pi_78722604
Ik heb eens een 3D-film gezien van een helicoptervlucht. Ik heb het grootste deel van de tijd met mijn ogen dicht gezeten omdat ik luchtziek werd
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:15:12 #39
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78722628
Jeetje Luchtbel, dat is ook wat! Ik heb er geen ervaring mee, omdat ik dat niet kan zien (mijn ogen werken niet samen), dus wij gaan altijd naar de niet-3D versie van een film.
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:23:40 #40
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_78722949
Ja echt he, mijn hemel wat kan dat binnenkomen bij een kind ik had er zelf ook last van en ik wist het vooraf. Maar ik had beloofd dat we zoiets zouden doen op woensdagmiddag en ze was al naar die Dinseyfilm geweest en pffff wat heb ik ons aan gedaan ze ging helemaal pips naar school vanmorgen
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:24:42 #41
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78723004
9 over 7 met de bus! Dat is vroeg!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 11:27:13 #42
13151 crew  Rewimo
pi_78723133
Ja gruwelijk vroeg. Vandaar dat ik wil kijken of ie niet een stukje verderop kan maar volgens mij is er maar 1 bus en komt die rond half 8 bij school aan. Nou ja, over een paar jaar kan ie met de fiets als het goed weer is.

Wat wel weer fijn is, is dat er opvang is op school tot kwart voor 4 (dus tot de bussen weer vertrekken). En dat is nog gratis ook, met activiteiten en huiswerk maken en zo.
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:45:45 #43
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78731136
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:24 schreef Spuuglokje het volgende:
9 over 7 met de bus! Dat is vroeg!
Vond Wouter het leuk? Daan is helemaal vrolijk van gister, en van het feit dat ie ondanks buikpijn, er tegen opzien en alles tóch (op het nippertje) de benodigde score heeft gehaald. Het was hoe dan ook wel goed gekomen maar dit is nét ff lekkerder.
En hij moet met de bus van 6.56 Ik weet niet hoe laat het eerste uur begint, maar dan is hij rond 8 uur op school.
En ik was Plundra met Bram gister. Later dacht ik, we hadden wel even kunnen afspreken. Maar ja, dat is achteraf.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 14:55:51 #44
13151 crew  Rewimo
pi_78731523
Je hebt altijd bus boven bus natuurlijk
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:33:28 #45
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78733075
Wat een tijden om met de bus te gaan
Spuugje wat jammer van de Citotest maar gelukkig kan hij wel gewoon o school terecht, én heeft hij er zin in
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:44:04 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78733508
Ff niet ver genoeg terug gelezen. Zo, da's een mooie tegenvaller dan Spuug! Hier ook rekenen helemaal verknald, zelfs een percentiel van 48 Ik kan het niet snappen. echt niet. Maar goed, hakjes over de sloot genoeg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:42:00 #47
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78735990
Wel 'grappig' dat ze allebei die Cito zo vernoikt hebben! Nou ja, ik was gisteren ook niet zo in de stemming voor een gezellige meeting, ik heb lekker even bij mijn zus de stress eruit gejankt en me door haar laten geruststellen (en toen ik Wouter ophaalde kon ik het daar navragen, en toen bleek dus dat ik voor niks had zitten stressen ). Maar als ik het goed begrijp kiest Daan dus ook definitief voor deze school? Dat vind ik zó cool! En heb je nog wat gescoord bij de Plundra?
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:58:54 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78736745
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Wel 'grappig' dat ze allebei die Cito zo vernoikt hebben! Nou ja, ik was gisteren ook niet zo in de stemming voor een gezellige meeting, ik heb lekker even bij mijn zus de stress eruit gejankt en me door haar laten geruststellen (en toen ik Wouter ophaalde kon ik het daar navragen, en toen bleek dus dat ik voor niks had zitten stressen ). Maar als ik het goed begrijp kiest Daan dus ook definitief voor deze school? Dat vind ik zó cool! En heb je nog wat gescoord bij de Plundra?
oh ja, dat is lekker dan, dat dat kan! Ik had al even geinformeerd toen die eerste avond gezien resultaten entreetoets zag ik de bui al hangen maar een puntje te weinig zal geen probleem zijn schat ik. Ik heb niks plundra, wel nieuwe moltons en ja!! Hij gaat!! Ik ben blij toe, je weet mijn mening over de andere keuze.. Ja tof he. Wij zijn moeders van predinianen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:27:12 #49
37150 livelink
pi_78745653
Cito-stress , maar gelukkig is het toch goed afgelopen allemaal. En dan naar de middelbare school, weer een mijlpaal en een nieuwe fase met bussen en zo! Wij zijn zover nog lang niet. En ik hoop dat het busje ons nog een tijd lang bespaard blijft. Vandaag zeiden ze op school dat Job deze week zo lief en gezellig meedoet. Dat hebben we echt nog nooit gehoord
Vorig jaar ging het de week na de voorjaarsvakantie helemaal fout met Job, dus we waren eigenlijk behoorlijk zenuwachtig voor deze week. Maar tot nog toe gaat het dus goed.

Kunnen jullie je de discussie van laatst nog herinneren over te laat komen op school? Wij zijn dus altijd heel erg op tijd, maar kregen een paar weken geleden het verzoek van school om Job pas zo laat mogelijk te brengen, dus net voordat de bel gaat. En ik krijg het niet voor elkaar. Het ruim op tijd zijn zit zo in mijn bloed, dat het me gewoon niet lukt om dat los te laten. Nu nemen we Job eerst mee naar de klas van Katja en dan brengen we hem pas als de bel gaat naar zijn eigen klas.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2010 @ 21:09:00 #50
13151 crew  Rewimo
pi_78747762
Wat goed van Job, fijn om te horen hoor, zoiets

Ik heb ook een hekel aan te laat komen, livelink, dat zou voor mij ook niks zijn Maar zo heb je het goed opgelost lijkt me.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 08:53:18 #51
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78761818
ik zit met een probleempje dat misschien meer in het peutertopic hoort, maarja daar hoor ik niet meer

Max poept nogsteeds niet op de wc. een maand geleden heb het met veel moeite eindelijk voor elkaar gekregen dat hij op de pot poept, en dat vind ie nu heel fijn, maar op de wc wil hij écht niet gevolg - op school in zijn broek gepoept zo zielig voor hem.
Komt de andere juf vandaag naar me toe; ja ik hoorde van *juf 1* dat het helemaal niet goed ging gisteren.
ging dus over dat poepen. Dinsdag had ie blijkbaar ook gemoeten en niet gewild want hij wilde persé thuis op de pot en heeft het toen dus tot thuis opgehouden.
Nja ik moet er echt iets aan doen enzo, veel oefenen. Maarja dat doe ik. als ik hem op de wc zet, komt het gewoon niet.

Dus, iemand tips? vandaag kreeg ik van een andere mama al de tip om een opstapje/trapje/krukje bij de wc te zetten zodat hij iets onder zijn voeten voelt. Dat ga ik eerst maar eens proberen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:04:22 #52
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78762049
Ik denk dat die tip van het krukje heel goed gaat werken, Pinquit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 09:16:00 #53
13151 crew  Rewimo
pi_78762320
Lastig pinq, gaat hij op andere plekken ook niet, als jullie niet thuis zijn bedoel ik? Wat vervelend voor hem zeg Het is echt iets wat ze moeten leren. Ik hoop dat het werkt met het krukje.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:18:59 #54
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78762404
bij opa en oma gaat ie op de pot of in de luier wel.

pasgeleden bij een vriendje waar ze geen pot hadden maar wel luiers ging ie wel in een luier. dus dat is het niet echt geloof ik. tis echt dat grote gat dat wc heet
maar ik ga snel een goed passend opstapje zoeken!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 09:22:42 #55
13151 crew  Rewimo
pi_78762504
Er bestaat volgens mij ook een soort bril-met-opstapje (maar ik weet niet wat het kost en of het de investering waard is).
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:24:53 #56
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78762562

ik ga es kijken wat dat allemaal kost
pi_78769435
Wat sneu dat hij in zn broek had gepoept. Hier geen tips, duurde bij Kim lang om zindelijk te worden. En poepen ging zomaar ineens vanzelf op de wc.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:42:20 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78769722
oh pinq, dat hebben we met 'catootje' ook gehad. zij wilde 't zelfs niet op een potje doen, alleen maar in een luier. wij hebben toen in stapjes toch naar 't wc-poepen toegewerkt, en dat ging als volgt, zie hieronder. telkens als 1 stap goed gaat kun je (rustig aan) over naar de volgende. bij ons heeft stap 2 nogal lang geduurd. maar gewoon volhouden, uiteindelijk gaat 't lukken!

1. poepen mag alleen in de ruimte van de wc. dus het mag gerust in de luier, maar je moet je wel in dat hokje bevinden.

2. poepen mag nog steeds in de luier, maar alleen zittend op de wc. (dit was voor cato de moeilijkste stap, omdat die houding zo anders is. lange tijd lukte het alleen als ik dan op een krukje voor haar ging zitten en ze mij mocht vasthouden).

3. de luier onder de wc bril vastplakken. dus luier uit, maar ze zitten er nog wel min of meer tegenaan.

4. luier in de wc-pot leggen.

5 'gewoon' in de wc poepen.

je hoeft niet alle tussenstapjes te doorlopen, maar 't kan wel helpen om dit soort tussendoelen te bepalen.

stap 3 hebben we maar 1x gedaan, toen konden we al door naar stap 5.

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 05-03-2010 13:02:36 ]
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 12:46:26 #59
13151 crew  Rewimo
pi_78769857
Ik kan me nog een verhaal herinneren over iemand wiens kind ook alleen maar in een luier wilde poepen. Ze hebben hem eraan gewend wel op de wc te zitten als dat gebeurde en op een gegeven moment een gat in de luier geknipt Alles viel dus in de pot, probleem was ineens opgelost

Ik geloof dat het ermee te maken heeft dat kinderen moeite hebben om als het ware een stukje van henzelf los te laten. Toen het kind zag dat het niet ineens "verdween" was het goed.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:51:25 #60
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78770027
maar hij poept ook liever niet meer in de luier, tis hier nu de pot.

in de wc op de pot is misschien ook een goed begin dan
net geprobeerd met een krukje ervoor, maar hij wilde niet eens gaan zitten en hij moest te nodig om hem over te halen nouja, morgen nog eens proberen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 12:52:23 #61
13151 crew  Rewimo
pi_78770072
Misschien heeft ie hoogtevrees Krukje onder het potje schuiven?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:52:44 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78770088
nou, das ook wel een idee!
  † In Memoriam † vrijdag 5 maart 2010 @ 18:07:15 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78782966
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:51 schreef pinquit het volgende:
maar hij poept ook liever niet meer in de luier, tis hier nu de pot.

in de wc op de pot is misschien ook een goed begin dan
net geprobeerd met een krukje ervoor, maar hij wilde niet eens gaan zitten en hij moest te nodig om hem over te halen nouja, morgen nog eens proberen.
op mijn werk doen ze een ondersteek onder de bril als er urine opgevangen moet worden.
misschien kan dat met jouw potje ook?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:36:59 #64
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78787087
Pinq wat een vervelend probleem!
Vaak wordt het alleen maar lastiger naarmate je er meer mee bezig bent

Oh en ik ben ff heel erg blij! 6 Weken na zijn A mag middelste voor zijn B afzwemmen
Dan hoeven we de komende 3 jaar niet meer naar het zwembad voor lessen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2010 @ 21:19:15 #65
13151 crew  Rewimo
pi_78792261
Zo TF, die zet er vaart achter!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:51:34 #66
37150 livelink
pi_78794196
TF, geniet maar lekker van de komende 3 jaar
Wij zijn echte stamgasten bij het zwembad. We zitten er al vanaf maart 2006 iedere week.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:53:53 #67
37150 livelink
pi_78794343
Trui, ik was heftig onder de indruk van jullie stappenplan om Catootje op de wc te laten poepen. Wat een geduld, zeg. Fijn dat het ook wel gewerkt heeft.

Pinq, sterkte ermee. Kan je het potje niet in de wc zetten? Zodat hij eigenlijk tegelijkertijd in het potje en op de wc is? Ik verzin ook maar wat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 12:24:33 #68
13151 crew  Rewimo
pi_78884203
Christan heeft geen suikerziekte Maar bij de echo zag de huisarts iets dat lijkt op cystes op zijn nieren Vanmiddag daarom naar een uroloog met hem.
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 12:38:02 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_78884644
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:24 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft geen suikerziekte Maar bij de echo zag de huisarts iets dat lijkt op cystes op zijn nieren Vanmiddag daarom naar een uroloog met hem.
oeps.. dat zijn ook geen leuke berichten, sterkte vanmiddag, ik hoop dat het meevalt!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_78884723
oeh, fijn dat het geen suikerziekte was, maar cystes klinken ook niet zo gezellig
Hopelijk snel meer nieuws vanmiddag!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 12:55:06 #71
13151 crew  Rewimo
pi_78885284
Ehm ja, ik ben maar snel gestopt met googlen...
  maandag 8 maart 2010 @ 12:59:04 #72
37150 livelink
pi_78885433
Ik hoop dat ze vanmiddag meteen meer duidelijkheid kunnen geven, Rewimo. Succes!
  maandag 8 maart 2010 @ 13:06:29 #73
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78885695
Oh getsie Rewimo Hoop dat het alles meevalt!
  maandag 8 maart 2010 @ 13:29:04 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78886468
he bah, spannend rewimo. ik hoop ook dat 't meevalt!
in de haak.
pi_78886721
Rewimo ik hoop dat het meevalt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 13:50:58 #76
13151 crew  Rewimo
pi_78887387
Jullie zijn lief Dank je wel!
pi_78892616
Weet je al iets meer ?

*duimen blijft draaien en ook gestopt met google*
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 15:57:56 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_78892890
We gaan gewoon alvast jompelen voor vals alarm
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 16:36:20 #79
13151 crew  Rewimo
pi_78894800
We zijn er weer Er zitten inderdaad een paar hele kleine cystes in de nieren. Maar er is niks ernstigs aan de hand * diepe zucht van opluchting

Wel moet hij iedere 3 maanden voor controle komen. En goed drinken
pi_78894849
PFIEUW *zucht heel hard mee
pi_78895172
pfieuw, dat valt dus nog mee..

Wat het wel de bron van de buikpijn en vermoeiheid dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 17:04:46 #82
13151 crew  Rewimo
pi_78896029
Tja, dat is de vraag. We gaan nu in elk geval opletten dat hij goed drinkt en ook even wat strenger op de bedtijd letten in de hoop dat dat samen zorgt voor een verbetering.
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2010 @ 18:51:46 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_78900617
Veel slapen, veel drinken en goed plassen
pi_78900932
Gelukkig dat het meevalt Rewimo!

Vandaag de evaluatie gehad bij Accare. En Kim heeft een vorm van autisme, pdd-nos. Verklaart een hoop!
pi_78901208
Hee, fijn, Rewimo Hopen nu dat het snel beter gaat!

pdd-nos, Ingrid ... wel heftig hoor..
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dan hoeven we de komende 3 jaar niet meer naar het zwembad voor lessen
lekker

wij beginnen net met nummer 2 (moeten nog beginnen, ben benieuwd)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2010 @ 20:15:07 #86
13151 crew  Rewimo
pi_78905079
En hoe gaat het nu verder, Ingrid?
  maandag 8 maart 2010 @ 20:23:33 #87
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78905564
Dat valt gelukkig mee Rewimo.

Heftige diagnose Ingrid, hoe worden jullie nu verder begeleid?

Voor het zwemmen hoop ik een dealtje te kunnen sluiten met een moeder uit de buurt, dat we om beurten die stoomruimtes in kunnen gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 8 maart 2010 @ 22:00:25 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78910644
Ingrid, da's niet niks inderdaad. maar wel prettig dat het een aantal dingen verklaart en je daardoor ook beter met haar om zult leren gaan waarschijnlijk. zoals je waarschijnlijk weet zitten we met 'Cato' in een vergelijkbare situatie. krijgen jullie nu ook begeleiding aangeboden hierin? eerst maar even laten bezinken misschien. sterkte ermee!

rewimo, ik ben blij te lezen dat het mee lijkt te vallen met die cystes. maar verklaren die dan wel zijn klachten van de afgelopen tijd? oh wacht ik had niet goed genoeg teruggelezen, dat weet je dus nog niet zeker. ik hoop dat 't snel beter zal gaan!
in de haak.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:01:12 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78910688
TF, wat heerlijk snel zeg, dat diploma B! en dat vooruitzicht, jaloersmakend! wij zitten er voorlopig nog wel aan vast...
in de haak.
  maandag 8 maart 2010 @ 23:24:23 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78914818
TF wat goed van oudste

Rewimo, hopenlijk bied het meer drinken slapen etc oplossing.

Ingrid ik ben ook benieuwd naar wat het vervolgplan gaat zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:33:07 #91
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78920370
Ik was dit topic gewoon kwijt...

TF wat goed dat middelst al snel voor B mag afzwemmen en dat je voorlopig even klaar bent met zwemles!!

Rewimo, gelukkig valt het allemaal mee en wordt het nu goed in de gaten gehouden met die 3-maandelijkse controle. Voelt Chrstan zich ook wel weer wat beter inmiddels?

Ingrid, heftige diagnose zeg. Heel veel succes met het vervolgtraject.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2010 @ 09:38:22 #92
13151 crew  Rewimo
pi_78920512
Hij lijkt inderdaad wat op te krabbelen, Diaan. Misschien ook omdat we hem nu een strategische paracetamol mee naar school geven, die hij in kan nemen als hij zich niet lekker voelt

En het zonnetje werkt vast ook mee
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:48:38 #93
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78920808
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Hij lijkt inderdaad wat op te krabbelen, Diaan. Misschien ook omdat we hem nu een strategische paracetamol mee naar school geven, die hij in kan nemen als hij zich niet lekker voelt

En het zonnetje werkt vast ook mee
preventief is altijd het beste!! Goed opgelost.

Ja, en het moet nu gewoon een keer echt lente worden..

Ow Twan weet iets voor zn verjaardag.. strijkkralen!! Zo grappig...
Make love, not war ☮
pi_78923458
We kunnen naar een maandagochtendgroep. Daar kan Kim vaardigheden leren en krijg je tips hoe je het beste met Kim om kan gaan. Je krijgt dan ook huiswerk mee. Video home training is een optie en nogmaasl dagbehandeling en dan speciaal op bepaalde situaties letten/mee omgaan.
Verder wordt er met school overlegd of er nog een soort iq test komt. Dat we weten op welk niveau ze zit. Al er een rugzakje aangevraagd moet worden, dan met zo'n test sowieso.

En nu heeft ze een oorontsteking. Vanaf 5.00 gillend wakker van de pijn. Sneutje. Nu aan de zetpillen 3x daags en neusspray, helpt het niet, dan vrijdag terugkomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2010 @ 11:21:32 #95
13151 crew  Rewimo
pi_78923655
Jullie krijgen dus een hoop begeleiding, Ingrid, prettig voor je!

Beterschap voor Kim, zielig dat ze zoveel pijn heeft
pi_78924010
Ja idd, wel even kijken of we de maandagochtend doen of de dagbehandeling. En of Tyler weer mee kan. Video home training kan in principe altijd wel.
Gelukkig helpt de zetpil wel nu.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:51:09 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78924580
klinkt goed, ingrid! nou ja, behalve de oorontsteking dan.
in de haak.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 14:15:15 #98
37150 livelink
pi_78929523
Een voortvarende aanpak dus voor jullie, voor Kim en voor school. Dat klinkt goed, Ingrid.
Sterkte met de oorontsteking.

Bij ons heeft de school nu ook aangedrongen op een iq-test voor Job. Wij wilden het niet zo graag, want we hebben wat moeite met al die testen en de stempels die daarmee gepaard gaan. Maar voor school was het wel heel belangrijk om te weten wat Job nou kan en niet kan. Tot nog toe hadden ze hem nog nooit echt getest, alleen maar individueel en op laag niveau. Hij had per slot van rekening ook nog niet echt iets van zichzelf laten zien qua werkjes.
Op aandringen van de zorgcommissie hebben ze hem nu gewoon mee laten doen met de citotoets met de hele groep op het niveau van groep 2 en dat was goed gegaan. Sterker nog, hij had erg goed gescoord. Het gaat de laatste tijd ook goed met hem, ook qua gedrag. Gisteren een heel positief 10-minutengesprek over hem gehad
Hij is nu echt een oudste kleuter (of zoals Job zelf zegt: "ik ben de oudste en de stoutste!") en heeft zijn draai helemaal gevonden. Spannend wel, de overgang naar groep 3. Hoe gaat het worden met een nieuwe juf en met de structuur binnen groep 3? Voorlopig maar even genieten van het feit dat het nu zo lekker met hem gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2010 @ 14:20:16 #99
13151 crew  Rewimo
pi_78929693
Wat fijn om te lezen livelink En knap van hem dat hij de toets zo goed heeft gemaakt, en vooral dat het er ook uitkomt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')