Ingrid, ik lees het nu pas van Kim, wat heftig zeg

... wat voor soort dingen merkte je vooral aan haar? je zei dat het een hoop verklaarde, ik ben wel benieuwd wat voor dingen. Geen idee wat je dan 'merkt' aan een kind.
Heel veel sterkte met alles, die dagbehandelingen enzo, ik hoop dat ze goede tips geven en dat jullie leren er goed mee om te gaan. Dat is een behoorlijke last voor ouders, kan ik me zo voorstellen...

voor jullie allemaal.
Ik heb hier net een heel drama gehad

met Emma... die plast dus nog steeds vaak in haar broek. Na het eten vanmiddag vroeg ik of ze niet even naar de wc moest, nee zei ze... terwijl ze naar haar broek keek (heel stiekempjes zodat ik het niet zou merken, maar dat deed ik toch natuurlijk...).
Ik zei dus gelijk dat ze naar boven moest en een schone broek aandoen, dat kan ze namelijk héél goed al zelf (en al heel lang). En gewaarschuwd dat we zo naar school moesten, en dat ze het dus snél moest doen. Ja, ja, dat zou ze doen. Ik heb haar nog gewaarschuwd dat ze niet naar school zou kunnen als ze niet op tijd klaar was... (ze is dol op school)
Bleek dat ze boven alleen maar gespeeld had... en toen ik riep dat we nú weg moesten kwam ze boos naar beneden dat het allemaal veel werk was en dat het niet was gelukt, ze was nog niet klaar (ik zag dat ze haar vieze broek niet eens uit had gedaan...

). Heel drama toen ze niet naar school bleek te mogen... hele tijd in de bijkeuken, gekrijst etc. etc... heel vervelend allemaal. Gelukkig heb ik hier iemand vandaag (stagiaire) zodat Noa wel naar school kon, maar Emma was zelfs toen ik weer thuis was nog steeds aan het krijsen en stampvoeten... en maar 'Ik wil naar school!!! ik wil naar school!!!' roepen...

(het deed me wel echt pijn hoor, ik vind zo'n straf echt geen pretje

... )
Nu ligt ze op bed, waar ze ook heel boos over was, maar ze was zó over haar toeren dat ze echt even tot rust moest komen. Ze is nu ook stil dus ik denk eigenlijk dat ze gewoon ligt te slapen.
Maar op zulke momenten vind ik het opvoeden echt geen leuke taak

...