Ben wel benieuwd hoe die verschuivingen nu precies zitten. 5 zetels van D66 / GL / SP lijken me een optie, maar zouden er ook nog mensen van VVD naar PvdA zijn gegaan b.v.?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:55 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
PvdA stijgt na de wissel Bos/Cohen 7 zetels.
Want?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:02 schreef franske19 het volgende:
Kortzichtige idioten. Daarmee vat je het Nederlands volk wel goed samen.
Twee grootste partijen hebben 3 jaar lang wanbeleid gevoerd, zowat alle heikele punten uitgesteld en op een cruciaal moment voor de economie de boel opgeblazen. Als je dit gaat belonen met je stem ben je een kortzichtige idioot.quote:
Ach ik was ook niet echt fan van dit kabinet, maar zo dramatisch was het nou allemaal ook niet hoor. Daarbij hebben die partijen samen iets meer dan 1/3e van de stemmen in deze peiling. Op basis daarvan uitspraken doen over 'het Nederlandse volk' slaat ook nergens op.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:04 schreef franske19 het volgende:
[..]
Twee grootste partijen hebben 3 jaar lang wanbeleid gevoerd, zowat alle heikele punten uitgesteld en op een cruciaal moment voor de economie de boel opgeblazen. Als je dit gaat belonen met je stem ben je een kortzichtige idioot.
Dat moet wel, want links is zo'n 3 zetels groter geworden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:02 schreef Monolith het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die verschuivingen nu precies zitten. 5 zetels van D66 / GL / SP lijken me een optie, maar zouden er ook nog mensen van VVD naar PvdA zijn gegaan b.v.?
Ik snap echt niet dat zoveel mensen opeens van partij wisselen na een verandering van lijsttrekker. Het is niet alsof de standpunten nou opeens heel anders zijn, het wordt misschien net een beetje anders gebracht, voor zo ver er überhaupt al iets inhoudelijks te zien is geweest afgelopen week.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:59 schreef Hexagon het volgende:
Dat schud de zaak flink op
Bizar hoe zo'n persoonswissel kan werken. Ik ben benieuwd of ze het volhouden.
Ja dat is typisch Nederlands.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:58 schreef Barca het volgende:
Typisch Nederlands dat het gaat om de poppetjes!
Denk je dat andere partijen het beter kunnen dan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:04 schreef franske19 het volgende:
[..]
Twee grootste partijen hebben 3 jaar lang wanbeleid gevoerd, zowat alle heikele punten uitgesteld en op een cruciaal moment voor de economie de boel opgeblazen. Als je dit gaat belonen met je stem ben je een kortzichtige idioot.
Heb je wel eens de Amerikaanse verkiezingen gevolgd in de media?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:58 schreef Barca het volgende:
Typisch Nederlands dat het gaat om de poppetjes!
Ja, nog erger! Maar ik bedoel slechts te zeggen: Nederlanders kiezen niet rationeel maar emotioneel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Heb je wel eens de Amerikaanse verkiezingen gevolgd in de media?
Hoezo is vertrouwen hebben in een persoon en in de koers die de betreffende persoon gaat voeren niet rationeel?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:28 schreef Barca het volgende:
Ja, nog erger! Maar ik bedoel slechts te zeggen: Nederlanders kiezen niet rationeel maar emotioneel!
Hou het maar bij voetbal Barca.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:28 schreef Barca het volgende:
PvdA + CDA + Groen Links + ChristenUnie = 79. Dit zou het wel eens kunnen worden. Men had het over PvdA + CDA + D66, maar PvdA en CDA zouden D66 wel eens 1. te liberaal en 2. te pro-Europa kunnen vinden.
Echt om vrolijk van te worden.
[..]
Ja, nog erger! Maar ik bedoel slechts te zeggen: Nederlanders kiezen niet rationeel maar emotioneel!
Wat is die zogenaamde koers dan precies?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoezo is vertrouwen hebben in een persoon en in de koers die de betreffende persoon gaat voeren niet rationeel?
Men kiest niet voor een programma maar voor een sympathiek voorkomen. Vertrouwen is een gevoel en dus emotioneel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoezo is vertrouwen hebben in een persoon en in de koers die de betreffende persoon gaat voeren niet rationeel?
In die zin is de D66 wel geschikt maar heb zo'n idee dat vooral PvdA de D66 te pro-Europa vindt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Hou het maar bij voetbal Barca.
Je denkt toch niet dat GL het vorige kabinet aan een meerderheid gaat helpen.
En D66 is voor CDA en PvdA juist een goede partner. Die kunnen er voor zorgen dat dingen waarover nu compromissen worden gesloten, de ene kant wat meer naar het CDA (bv arbeidsmarkt) en de andere keer wat meer naar de PvdA (woningmarkt) uitvallen.
Whehequote:Op donderdag 18 maart 2010 22:55 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
PvdA stijgt na de wissel Bos/Cohen 7 zetels.
PvdA en CDA zijn zelf heel erg pro-Europa en allebei (tegenwoordig) ook erg economisch liberaal.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:28 schreef Barca het volgende:
PvdA + CDA + Groen Links + ChristenUnie = 79. Dit zou het wel eens kunnen worden. Men had het over PvdA + CDA + D66, maar PvdA en CDA zouden D66 wel eens 1. te liberaal en 2. te pro-Europa kunnen vinden.
Echt om vrolijk van te worden.
[..]
De Elsevier kritiek op Cohen een beetje gevolgd de laatste jaren?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is die zogenaamde koers dan precies?
De peilingen worden eigenlijk pas écht interessant de laatste paar dagen voor de verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Whehe
Maar goed, de echte verkiezingen duren nog een paar maanden, er kan nog van alles gebeuren.
Zelden dat ik de Elsevier lees.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Elsevier kritiek op Cohen een beetje gevolgd de laatste jaren?
Je kan natuurlijk ook niet zeggen of er 3-4-5- zetels winst waren geweest wanneer er geen wissel was geweest. Lijkt me ook te makkelijk aan te nemen dat elke winst aan de wissel ligt. Net zoals elk eventueel verlies aan een wissel gelegen zou kunnen hebben.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zelden dat ik de Elsevier lees.
Ik vind zeven zetels significant, terwijl er weinig meer is gebeurd dan de bekendmaking van de machtswissel zelf en een aantal televisie-optredens.
Vandaar mijn vraag, want ik zie evident niet wat deze koers is, terwijl dit voor pak hem beet 350.000-400.000 kiezers wel glashelder is.
Wat is deze zogenaamde koers precies?
Er wordt gewag gemaakt over koers en dat het effect van de virtuele zetelwinst van de PvdA gelegen ligt in het rationele en niet het emotionele, dus lijkt me de vraag legitiem wat die koers dan inhoudt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:19 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook niet zeggen of er 3-4-5- zetels winst waren geweest wanneer er geen wissel was geweest. Lijkt me ook te makkelijk aan te nemen dat elke winst aan de wissel ligt. Net zoals elk eventueel verlies aan een wissel gelegen zou kunnen hebben.
Vrij kansloos inderdaadquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het Roemer-effect blijft uit zo te zien.
Nee, dat zien we juist.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het Roemer-effect blijft uit zo te zien.
Welnee, de Pvda is ook behoorlijk pro-europa en waarschijnlijk zijn de verschillen tussen beide partijen qua europese ambities geen struikelblokken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:43 schreef Barca het volgende:
In die zin is de D66 wel geschikt maar heb zo'n idee dat vooral PvdA de D66 te pro-Europa vindt.
Van 3 zetels naar 15 is inderdaad vrij dramatisch.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou Hexagon, dat gaat niet goed met D66...
Met de peilingen. Ze hebben meen ik op 24 gestaan. Cohen zuigt ze nu leeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van 3 zetels naar 15 is inderdaad vrij dramatisch.
Jep, en de kiezer maar zeuren over de politiek. Echt, zum kotzen hoe de hedendaagse kiezer op drift is. Alles draait om de waan van de dagquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, over 2 weken zegt Cohen iets doms en hop, is de PvdA weer 10 zetels kwijt. Zo gaat dat op het moment.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jep, en de kiezer maar zeuren over de politiek. Echt, zum kotzen hoe de hedendaagse kiezer op drift is. Alles draait om de waan van de dag
Ja, dat gaat inderdaad nog spannend worden bij de debatten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, over 2 weken zegt Cohen iets doms en hop, is de PvdA weer 10 zetels kwijt. Zo gaat dat op het moment.
quote:
Ach ja, het is ook een manier om te proberen de PVV de loef af te steken natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:01 schreef pberends het volgende:
[..].
Die man heeft echt te weinig intellectuele bagage om het land überhaupt te "leiden" heb ik het idee.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat zoveel mensen opeens van partij wisselen na een verandering van lijsttrekker. Het is niet alsof de standpunten nou opeens heel anders zijn, het wordt misschien net een beetje anders gebracht, voor zo ver er überhaupt al iets inhoudelijks te zien is geweest afgelopen week.
in de barometer sowieso zo hoog niet. Maar dat was ook wel enigzins te verwachten u de Pvda populair aan het doen is. Het ligt in dit geval meer aan de Pvda dan aan D66.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met de peilingen. Ze hebben meen ik op 24 gestaan. Cohen zuigt ze nu leeg.
Ik had altijd het idee dat Bos liever nog liberaler was.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:12 schreef Ravvie het volgende:
[..]
, Hoe kan je nou zeggen dat datgene waar de partij voor staat ed. niet veranderd met een verandering van lijsttrekker. Met Cohen ipv. Bos zal de PvdA een minder liberale koers gaan varen en wat meer naar gaan links kijken. Mensen die zich niet langer konden vinden in de"liberale" Bos en PvdA, kunnen nu weer terug komen.
Inderdaad, er wordt de laatste tijd veel positiever over D66 gesproken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
in de barometer sowieso zo hoog niet. Maar dat was ook wel enigzins te verwachten u de Pvda populair aan het doen is. Het ligt in dit geval meer aan de Pvda dan aan D66.
Hoe meer zetels hoe beter natuurlijk. Maar het doel van D66 moet gewoon zijn om meer dan de huidige 3 zetels te halen. Als dat er straks 10 zouden zijn dan kunnen we heel tevreden zijn. Zeker als je het vergelijkt met de toestand van 4 jaar terug.
Overigens zijn de hogere peilingen voor de val van het kabinet desondanks erg goed geweest voor D66. Het ledental is verdubbeld en de lokale basis, waar flinke gaten in waren gevallen, is hersteld. Als het gaat om de vitaliteit van afdelingen dan kwam de piek precies op het juiste moment. Eveneens is ook de enorme sfeer van negativiteit rondom D66 grotendeels verdwenen.
D66 zal zeker wel zetels mislopen vanwege Cohen maar ik denk dat we een resultaat behalen waar we tevreden mee kunnen zijn en verder mee kunnen. De uitgangspositie is in ieder geval beter dan hij in vele jaren is geweest.
PvdA VVD D66 GL kan ook makkelijk met deze peiling.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:46 schreef Barca het volgende:
PvdA - 32
PVV - 25
CDA - 24
VVD - 21
D66 - 16
GroenLinks - 11
SP - 9
CU - 7
SGP - 2
PvdD - 2
TON - 1
PvdA ook in deze peiling de grootste.![]()
Nu een coalitie PvdA - CDA + D66 NIET mogelijk!Dan hebben ze de CU nodig. CU + GL ipv D66 zal wel niet gebeuren als je deze peiling mag geloven. Levert nl. maar 75 zetels op.
VVD + D66 + GL = 48. Nou, dat wordt niet wat.
PvdA + CDA + VVD? Ik hoop het niet!(Dit vanwege PvdA en CDA.)
Het lijkt toch een coalitie met PvdA + CDA te worden. Nou, hoezo ongeloofwaardig!?!
Dat mag je niet willen! PvdA, kom op zeg! Of je moet echt al willen dat Nederland naar de kloten gaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
PvdA VVD D66 GL kan ook makkelijk met deze peiling.
68% van de kiezers geeft niet aan wie er dan wél zouden moeten regerenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:49 schreef Barca het volgende:
68% van de kiezers wil PvdA en CDA niet samen in de regering. Terecht! Maar, dan moet je ook niet op hen stemmen!
Kiezen voor CDA, PvdA of PVV is het domste wat je kunt doen! Kort gevolgd door stemmen op extremisten als TON, SP, CU en SGP.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
68% van de kiezers geeft niet aan wie er dan wél zouden moeten regeren
Als dat betekent dat we van Balkenende af zijn vind ik dat een pré.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:58 schreef Barca het volgende:
Ben bang dat PvdA uiteindelijk wel de grootste zal worden. Partijen als D66 en GroenLinks scoren bij verkiezingen vaak minder dan in polls. VVD zal mogelijk ook iets minder scoren.
Hoeft niet perse, ze hebben ook op 14 zetels gestaan, ik bid voor het cda en de pvv, zij moeten pvda onderuit schoppenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:58 schreef Barca het volgende:
Ben bang dat PvdA uiteindelijk wel de grootste zal worden. Partijen als D66 en GroenLinks scoren bij verkiezingen vaak minder dan in polls. VVD zal mogelijk ook iets minder scoren.
Nou, ik heb nog liever Balkellende dan Cohen. Dit omdat het CDA toch minder een zooitje verbrassers is dan de PvdA.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als dat betekent dat we van Balkenende af zijn vind ik dat een pré.
Ik bid niet voor het CDA en de PVV.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeft niet perse, ze hebben ook op 14 zetels gestaan, ik bid voor het cda en de pvv, zij moeten pvda onderuit schoppen
Wie wel?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:09 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog liever Balkellende dan Cohen. Dit omdat het CDA toch minder een zooitje verbrassers is dan de PvdA.
[..]
Ik bid niet voor het CDA en de PVV.
Genoeg gekken!quote:
Ik bedoelde op wie je wel stemt. En noem jij mij een gek?quote:
Daar gaat het niet om, de PvdA komt toch wel in de coalitie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:09 schreef Barca het volgende:
Nou, ik heb nog liever Balkellende dan Cohen. Dit omdat het CDA toch minder een zooitje verbrassers is dan de PvdA.
Oh, ik ga VVD stemmen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoelde op wie je wel stemt. En noem jij mij een gek?
Ja, dat verwacht ik HELAAS ook!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, de PvdA komt toch wel in de coalitie.
Niet mee eens. De kleinere partijen zijn tenminste herkenbaar. In Balk-4 heb ik noch het CDA, noch de PvdA kunnen herkennen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:33 schreef thettes het volgende:
Ik heb absoluut een voorkeur voor D66 en Groenlinks, maar een parlement waarin in ieder geval twee partijen met meer dan 40 zetels zitten heeft absoluut mijn voorkeur. Die versnippering in Nederland is echt rampzalig voor de bestuurbaarheid.
Sorry, ik wist niet dat jij mij niet mocht.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:24 schreef Barca het volgende:
[..]
Oh, ik ga VVD stemmen.
Hoe ik jou noem boeit jou vast niet. Hoop ik voor JOU.
[..]
Ja, dat verwacht ik HELAAS ook!
Huh? Ik jou niet mogen? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat jij mij niet mocht.
Ik kijk net op je pro en ik zag dat je Moslim bent (no offense verder) maar wat ik zo vreemd vind is dat jij vvd stemt. Dat zie je namelijk niet vaak
'Wil niet' moet je lezen als 'in het ideale geval zouden we dat niet willen'. Er zal straks toch echt een kabinet moeten komen hé!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Kiezen voor CDA, PvdA of PVV is het domste wat je kunt doen! Kort gevolgd door stemmen op extremisten als TON, SP, CU en SGP.
16% is wél voor PvdA en CDA in een regering en 16% weet het niet. 63% van de PvdA-ers wil niet regeren met het CDA. Logisch. Maar met wie dan wel? (Wat is dan haalbaar?)
O zo, ik refereerde de ramadan meteen naar de islam.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Huh? Ik jou niet mogen? Hoe kom je daarbij?
Ik vind alleen maar dat stemmen op het CDA of de PVV heel onverstandig is. En, jij vroeg me of ik jou gek noem. Lijkt me dat je je niet moet druk maken wat een collega Fok!ker EVENTUEEL van je vindt.
Overigens: ik ben GEEN moslim! Ik ben oorspronkelijk Rooms-Katholiek. Later ook opgegroeid met Nederlands Hervormde dogma's. Sinds zo'n 15 jaren niet meer religieus. Heb alleen wel 4x meegedaan aan de Ramadan. Zij het de laatste 2x niet tot het einde.
Sja .. I know. En aangezien er nauwelijks chocola van te maken valt ...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
'Wil niet' moet je lezen als 'in het ideale geval zouden we dat niet willen'. Er zal straks toch echt een kabinet moeten komen hé!
Dat is niet zo vreemd. Maar ik ben geen Moslim. Deed alleen mee uit nieuwsgierigheid. Het is me goed (wél zwaar) bevallen. Ik lig echter niet 5x per dag op mijn knieën of zo.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O zo, ik refereerde de ramadan meteen naar de islam.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:10 schreef pberends het volgende:
Met de huidige peiling is PvdA-VVD-D66-GL en PvdA-CDA-D66 het meest reëel.
Optie 1 vind ik waarschijnlijker, ondanks dat daarbij 4 partijen betrokken zijn. Het kan toch niet dat het huidige kabinet nagenoeg blijft zitten, terwijl de enige regeringspartij die niet verliest (CU) weg moet?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:10 schreef pberends het volgende:
Met de huidige peiling is PvdA-VVD-D66-GL en PvdA-CDA-D66 het meest reëel.
Maar die PvdAquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Optie 1 vind ik waarschijnlijker, ondanks dat daarbij 4 partijen betrokken zijn. Het kan toch niet dat het huidige kabinet nagenoeg blijft zitten, terwijl de enige regeringspartij die niet verliest (CU) weg moet?
Aan de rechterkant heb je alleen de VVD.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie de vvd ook nog niet in 1 2 3 in een links progressief kabinet zitten. En al helemaal niet in moeilijke economische tijden.
Ik ook niet, het rechts-conservatieve gedeelte van die partij (en die hebben het momenteel voor het zeggen) zal er ook alles aan doen om zo'n kabinet te saboteren. Die geven niks om het landsbelang en laten liever nog maar een kabinet struikelen of blokkeren de oprichting ervan. Ze gaan nog liever in een minderheidscoalitie zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie de vvd ook nog niet in 1 2 3 in een links progressief kabinet zitten. En al helemaal niet in moeilijke economische tijden.
Landsbelang? Meelullen met links, dát is juist NIET in het landsbelang!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ook niet, het rechts-conservatieve gedeelte van die partij (en die hebben het momenteel voor het zeggen) zal er ook alles aan doen om zo'n kabinet te saboteren. Die geven niks om het landsbelang en laten liever nog maar een kabinet struikelen of blokkeren de oprichting ervan. Ze gaan nog liever in een minderheidscoalitie zitten.
Geert was de meest rechte vvd'er die er was. Als er eenmaal duidelijk afspraken worden gemaakt met cda en de vvd dan gaan ze gewoon regeren, Wilders slikt wel wat in (op de aow na). Hoe weet ik dat? Ik heb een boek over'm gelezen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:30 schreef Barca het volgende:
[..]
Aan de rechterkant heb je alleen de VVD.De PVV is van alles niks.
Van Balen heeft niks meer te vertellen daar, en Rutte is meer links van de vvd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ook niet, het rechts-conservatieve gedeelte van die partij (en die hebben het momenteel voor het zeggen) zal er ook alles aan doen om zo'n kabinet te saboteren. Die geven niks om het landsbelang en laten liever nog maar een kabinet struikelen of blokkeren de oprichting ervan. Ze gaan nog liever in een minderheidscoalitie zitten.
PvdA, GL, D66 en VVD zijn allen middenpartijen. Eigenlijk hebben we maar twee partijen die echt van het midden af zijn, dat zijn aan de linkerzijde SP en aan de rechterzijde PVV, alhoewel de laatste ook sociale trekjes heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
PVDA gaat echt rigide beleid voeren hoor, ik zie ze niet opschuiven richting centrum rechts, d66 zou in principe zo met de vvd kunnen regeren maar hun huidige zetelaantal is daar niet toereikend genoeg voor. GL weet ik niet, ze zijn het meest linkse van de politiek en de meeste punten van hun staan haaks op die van de VVD ondanks dat GL ook liberale trekjes heeft. Allicht zou GL ook wel is het geluk van het pluche willen proeven en derhalve toch flink te gaan inleveren in de coalitie onderhandelingen, maar als ze dat doen dan zijn ze wel hun achterban kwijt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:35 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
PvdA, GL, D66 en VVD zijn allen middenpartijen. Eigenlijk hebben we maar twee partijen die echt van het midden af zijn, dat zijn aan de linkerzijde SP en aan de rechterzijde PVV, alhoewel de laatste ook sociale trekjes heeft.
Mijn boek over 'm heb ik uitgeleend en ga ik na volgende week lezen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geert was de meest rechte vvd'er die er was. Als er eenmaal duidelijk afspraken worden gemaakt met cda en de vvd dan gaan ze gewoon regeren, Wilders slikt wel wat in (op de aow na). Hoe weet ik dat? Ik heb een boek over'm gelezen.
Inderdaad!quote:
PvdA is inderdaad gen middenpartij. Dat is een ultra (s)linkse geldverspillende bende!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PVDA gaat echt rigide beleid voeren hoor, ik zie ze niet opschuiven richting centrum rechts, d66 zou in principe zo met de vvd kunnen regeren maar hun huidige zetelaantal is daar niet toereikend genoeg voor. GL weet ik niet, ze zijn het meest linkse van de politiek en de meeste punten van hun staan haaks op die van de VVD ondanks dat GL ook liberale trekjes heeft. Allicht zou GL ook wel is het geluk van het pluche willen proeven en derhalve toch flink te gaan inleveren in de coalitie onderhandelingen, maar als ze dat doen dan zijn ze wel hun achterban kwijt.
Welke heb je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef Barca het volgende:
[..]
Mijn boek over 'm heb ik uitgeleend en ga ik na volgende week lezen.
[..]
Inderdaad!
Kijkje achter de schermen of zo. Geschreven door een studente journalistiek. Haar verhaal stond al in HP de Tijd of zo. Ik heb het boek nog maar 2 weken terug gekocht. Maar nu ff uitgeleend aan vakantiegangers. Zij hebben het inmiddels uit (leuk boek zeggen ze!), maar zijn nog niet terug van vakantie.quote:
Die heb ik ook, van karen Geurtsen van HP de tijd. Opzich geinig boek als is het niet altijd objectief.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:44 schreef Barca het volgende:
[..]
Kijkje achter de schermen of zo. Geschreven door een studente journalistiek. Haar verhaal stond al in HP de Tijd of zo. Ik heb het boek nog maar 2 weken terug gekocht. Maar nu ff uitgeleend aan vakantiegangers. Zij hebben het inmiddels uit (leuk boek zeggen ze!), maar zijn nog niet terug van vakantie.
Maar ik vrees geen bekwame politici.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die heb ik ook, van karen Geurtsen van HP de tijd. Opzich geinig boek als is het niet altijd objectief.
Komt erop neer dat het een vrij amateuristisch clubje is waar Geert op een autoritaire manier leiding geeft, is streng doch rechtvaardig. Heeft een paar goede kamerleden en die zijn Bosma Fritsma en De Roon.
Ondanks dat heb ik het gevoel dat de pvv rond mei met zwaar geschut om de hoek komt.
Juist wel, oud politici denken dat als hij iets gematigder was geweest dat ie fractievoorzitter was geweest of minister. Maar hij koos het andere pad...quote:
De afgelopen jaren veel draaien om keuze's.quote:
Hm ... ik verwacht eerder types als Pieter Storms, Johan Derksen en Jan Mulder.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist wel, oud politici denken dat als hij iets gematigder was geweest dat ie fractievoorzitter was geweest of minister. Maar hij koos het andere pad...
Nope, Wilders doet zich graag wat dommer voor dan dat hij is. Het is een echte control freak die het liefst overal controle op heeft. Ook heeft hij zijn goede kanten, hij schijnt aardig/en veel humor te hebben, is alleen qua contact wat gecompliceerd heb ik het idee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm ... ik verwacht eerder types als Pieter Storms, Johan Derksen en Jan Mulder.
Jammer vind ik het dat Mark Rutte de lijsttrekker van de VVD is. Hij is in mijn ogen een goed debater en kamerlid, maar 1. niet een stemmentrekker en 2. geen topkandidaat premier. Graag zou ik Ivo Opstelten zien.
Dat Wilders geen domme jongen is, dat lijkt me ook wel. Maar de andere PVV-ers?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope, Wilders doet zich graag wat dommer voor dan dat hij is. Het is een echte control freak die het liefst overal controle op heeft. Ook heeft hij zijn goede kanten, hij schijnt aardig/en veel humor te hebben, is alleen qua contact wat gecompliceerd heb ik het idee.
Mark Rutte schijnt de meest links vvd'er te zijn die er is, desalniettemin vind ik hem wel een sterke debater, hij lulde de vorige keer pechtold helemaal onder de tafel. Alleen heeft hij niet ''al te veel'' uitstraling zoals Rita.
De andere fractieleden zijn best dom op Roon Bosma Fritsma na dan. Maar dat kun je Geert ook bijna niet verwijten aangezien hij ineens out of the blue een partij moest beginnen, maar in het Europese parlement lopen nu wel 4 goeie rond. Gemeenteraad wat minder en daarom doen ze waarschijnlijk ook niet mee in een college. Aanstaande 2e kamer verkiezingen natuurlijk wel weer, schijnt dat Hiddema en nog wat goede bekende Nederlander de pvv wel sympathiseren. Dus een goede lijst zal het wel worden rond mei.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat Wilders geen domme jongen is, dat lijkt me ook wel. Maar de andere PVV-ers?
Ja, een sterk debater maar zoals Cohen wordt gezien als een ideaal premier, dat heeft Rutte denk ik niet. Opstelten heeft dat denk ik meer. Nu vind ik zowel Opstelten als Rutte veel geschikter dan Cohen. Maar ik kijk dan door een andere kleur bril.
1. Rutte is niee stemmenpakker die de VVD nodig heeft. 2. Hij is wel capabel, maar heeft niet dat imago. 3. Hij heeft al laten doorschemeren dat hij liever kamerlid is dan minister(-president). Ja, de partij wil graag regeren. Dat zouden ze ook moeten. Ten eerste vanwege het landsbelang en ten tweede omdat de VVD beter is als regeringspartij dan als oppositiepartij.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De andere fractieleden zijn best dom op Roon Bosma Fritsma na dan. Maar dat kun je Geert ook bijna niet verwijten aangezien hij ineens out of the blue een partij moest beginnen, maar in het Europese parlement lopen nu wel 4 goeie rond. Gemeenteraad wat minder en daarom doen ze waarschijnlijk ook niet mee in een college. Aanstaande 2e kamer verkiezingen natuurlijk wel weer, schijnt dat Hiddema en nog wat goede bekende Nederlander de pvv wel sympathiseren. Dus een goede lijst zal het wel worden rond mei.
Ik denk dat de vvd wel door heeft dat Rutte nooit premier zal en kan worden. 1 de zetels laten dat niet toe 2 hij is daarvoor toch niet geschikt. Daarentegen is Rutte wel geschikt als vice premier of minister. Want dat de vvd zin heeft om weer te regeren is wel duidelijk. En wisselen van fractievoorzitter zou zo kort voor de verkiezingen nogal dom zijn, zie het SP gebeuren. Je kan zo nog 10 zetels kelderen. Ik verwacht dat na de volgende periode Rutte eruit gaat.
Ja en welke sterke,charismatische,stemmentrekker had jij in gedachten dan? Teeven/Nepperus/Weekers?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:13 schreef Barca het volgende:
[..]
1. Rutte is niee stemmenpakker die de VVD nodig heeft. 2. Hij is wel capabel, maar heeft niet dat imago. 3. Hij heeft al laten doorschemeren dat hij liever kamerlid is dan minister(-president). Ja, de partij wil graag regeren. Dat zouden ze ook moeten. Ten eerste vanwege het landsbelang en ten tweede omdat de VVD beter is als regeringspartij dan als oppositiepartij.
Nu wisselen is inderdaad niet handig. Had eerder "moeten" gebeuren.
Opstelten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en welke sterke,charismatische,stemmentrekker had jij in gedachten dan? Teeven/Nepperus/Weekers?![]()
Dat het niet echt geweldig gaat met de vvd komt omdat het onrustig is op het politieke vlak, Wilders heeft stuk of 5 zetels bij ze weggekaapt, en de vvd heeft ook zwaar te lijden onder pechtold. Daar is geen fractievoorzitter tegen opgewassen. Wat Rutte wel goed doet is de pvv te vriend houden en d66 voorlopig op een afstandje. Zo kan de VVD over rechts met cda pvv, of met paars d66 pvda GL. Al zie ik dat laatste niet snel gebeuren.
Ai now. Maar opstelten is geen sterke debater toch? Ze kunnen beter iemand hebben die charismatisch is en de mensen weet te bereiken, en dat kan Rutte erg goed. Dankzij rutte staan ze nog nabij de 20 zetels. Het hadden er minder kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Opstelten.
Er zijn meerdere partijen maar PVV en D66 zijn wel de voornaamste. PvdA nu ook wel, met Cohen als ideale premier. (Volgens anderen!)
Op dit moment is het denk ik inderdaad zinloos om publiekelijk partijen uit te sluiten.
Ik zie het liefst VVD + D66 + GL. En dan kom je er lang niet. Dus als 4e partij dan maar het CDA. Maar, dan wel met de VVD als grootste zodat Opstelten premier kan worden. (Opstelten is nu onze voorzitter.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |