Ben wel benieuwd hoe die verschuivingen nu precies zitten. 5 zetels van D66 / GL / SP lijken me een optie, maar zouden er ook nog mensen van VVD naar PvdA zijn gegaan b.v.?quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:55 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
PvdA stijgt na de wissel Bos/Cohen 7 zetels.
Want?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:02 schreef franske19 het volgende:
Kortzichtige idioten. Daarmee vat je het Nederlands volk wel goed samen.
Twee grootste partijen hebben 3 jaar lang wanbeleid gevoerd, zowat alle heikele punten uitgesteld en op een cruciaal moment voor de economie de boel opgeblazen. Als je dit gaat belonen met je stem ben je een kortzichtige idioot.quote:
Ach ik was ook niet echt fan van dit kabinet, maar zo dramatisch was het nou allemaal ook niet hoor. Daarbij hebben die partijen samen iets meer dan 1/3e van de stemmen in deze peiling. Op basis daarvan uitspraken doen over 'het Nederlandse volk' slaat ook nergens op.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:04 schreef franske19 het volgende:
[..]
Twee grootste partijen hebben 3 jaar lang wanbeleid gevoerd, zowat alle heikele punten uitgesteld en op een cruciaal moment voor de economie de boel opgeblazen. Als je dit gaat belonen met je stem ben je een kortzichtige idioot.
Dat moet wel, want links is zo'n 3 zetels groter geworden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:02 schreef Monolith het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die verschuivingen nu precies zitten. 5 zetels van D66 / GL / SP lijken me een optie, maar zouden er ook nog mensen van VVD naar PvdA zijn gegaan b.v.?
Ik snap echt niet dat zoveel mensen opeens van partij wisselen na een verandering van lijsttrekker. Het is niet alsof de standpunten nou opeens heel anders zijn, het wordt misschien net een beetje anders gebracht, voor zo ver er überhaupt al iets inhoudelijks te zien is geweest afgelopen week.quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:59 schreef Hexagon het volgende:
Dat schud de zaak flink op
Bizar hoe zo'n persoonswissel kan werken. Ik ben benieuwd of ze het volhouden.
Ja dat is typisch Nederlands.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:58 schreef Barca het volgende:
Typisch Nederlands dat het gaat om de poppetjes!
Denk je dat andere partijen het beter kunnen dan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:04 schreef franske19 het volgende:
[..]
Twee grootste partijen hebben 3 jaar lang wanbeleid gevoerd, zowat alle heikele punten uitgesteld en op een cruciaal moment voor de economie de boel opgeblazen. Als je dit gaat belonen met je stem ben je een kortzichtige idioot.
Heb je wel eens de Amerikaanse verkiezingen gevolgd in de media?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 07:58 schreef Barca het volgende:
Typisch Nederlands dat het gaat om de poppetjes!
Ja, nog erger! Maar ik bedoel slechts te zeggen: Nederlanders kiezen niet rationeel maar emotioneel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Heb je wel eens de Amerikaanse verkiezingen gevolgd in de media?
Hoezo is vertrouwen hebben in een persoon en in de koers die de betreffende persoon gaat voeren niet rationeel?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:28 schreef Barca het volgende:
Ja, nog erger! Maar ik bedoel slechts te zeggen: Nederlanders kiezen niet rationeel maar emotioneel!
Hou het maar bij voetbal Barca.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:28 schreef Barca het volgende:
PvdA + CDA + Groen Links + ChristenUnie = 79. Dit zou het wel eens kunnen worden. Men had het over PvdA + CDA + D66, maar PvdA en CDA zouden D66 wel eens 1. te liberaal en 2. te pro-Europa kunnen vinden.
Echt om vrolijk van te worden.
[..]
Ja, nog erger! Maar ik bedoel slechts te zeggen: Nederlanders kiezen niet rationeel maar emotioneel!
Wat is die zogenaamde koers dan precies?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoezo is vertrouwen hebben in een persoon en in de koers die de betreffende persoon gaat voeren niet rationeel?
Men kiest niet voor een programma maar voor een sympathiek voorkomen. Vertrouwen is een gevoel en dus emotioneel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoezo is vertrouwen hebben in een persoon en in de koers die de betreffende persoon gaat voeren niet rationeel?
In die zin is de D66 wel geschikt maar heb zo'n idee dat vooral PvdA de D66 te pro-Europa vindt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:15 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Hou het maar bij voetbal Barca.
Je denkt toch niet dat GL het vorige kabinet aan een meerderheid gaat helpen.
En D66 is voor CDA en PvdA juist een goede partner. Die kunnen er voor zorgen dat dingen waarover nu compromissen worden gesloten, de ene kant wat meer naar het CDA (bv arbeidsmarkt) en de andere keer wat meer naar de PvdA (woningmarkt) uitvallen.
Whehequote:Op donderdag 18 maart 2010 22:55 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
PvdA stijgt na de wissel Bos/Cohen 7 zetels.
PvdA en CDA zijn zelf heel erg pro-Europa en allebei (tegenwoordig) ook erg economisch liberaal.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:28 schreef Barca het volgende:
PvdA + CDA + Groen Links + ChristenUnie = 79. Dit zou het wel eens kunnen worden. Men had het over PvdA + CDA + D66, maar PvdA en CDA zouden D66 wel eens 1. te liberaal en 2. te pro-Europa kunnen vinden.
Echt om vrolijk van te worden.
[..]
De Elsevier kritiek op Cohen een beetje gevolgd de laatste jaren?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is die zogenaamde koers dan precies?
De peilingen worden eigenlijk pas écht interessant de laatste paar dagen voor de verkiezingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Whehe
Maar goed, de echte verkiezingen duren nog een paar maanden, er kan nog van alles gebeuren.
Zelden dat ik de Elsevier lees.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Elsevier kritiek op Cohen een beetje gevolgd de laatste jaren?
Je kan natuurlijk ook niet zeggen of er 3-4-5- zetels winst waren geweest wanneer er geen wissel was geweest. Lijkt me ook te makkelijk aan te nemen dat elke winst aan de wissel ligt. Net zoals elk eventueel verlies aan een wissel gelegen zou kunnen hebben.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zelden dat ik de Elsevier lees.
Ik vind zeven zetels significant, terwijl er weinig meer is gebeurd dan de bekendmaking van de machtswissel zelf en een aantal televisie-optredens.
Vandaar mijn vraag, want ik zie evident niet wat deze koers is, terwijl dit voor pak hem beet 350.000-400.000 kiezers wel glashelder is.
Wat is deze zogenaamde koers precies?
Er wordt gewag gemaakt over koers en dat het effect van de virtuele zetelwinst van de PvdA gelegen ligt in het rationele en niet het emotionele, dus lijkt me de vraag legitiem wat die koers dan inhoudt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:19 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook niet zeggen of er 3-4-5- zetels winst waren geweest wanneer er geen wissel was geweest. Lijkt me ook te makkelijk aan te nemen dat elke winst aan de wissel ligt. Net zoals elk eventueel verlies aan een wissel gelegen zou kunnen hebben.
Vrij kansloos inderdaadquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het Roemer-effect blijft uit zo te zien.
Nee, dat zien we juist.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het Roemer-effect blijft uit zo te zien.
Welnee, de Pvda is ook behoorlijk pro-europa en waarschijnlijk zijn de verschillen tussen beide partijen qua europese ambities geen struikelblokken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:43 schreef Barca het volgende:
In die zin is de D66 wel geschikt maar heb zo'n idee dat vooral PvdA de D66 te pro-Europa vindt.
Van 3 zetels naar 15 is inderdaad vrij dramatisch.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou Hexagon, dat gaat niet goed met D66...
Met de peilingen. Ze hebben meen ik op 24 gestaan. Cohen zuigt ze nu leeg.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van 3 zetels naar 15 is inderdaad vrij dramatisch.
Jep, en de kiezer maar zeuren over de politiek. Echt, zum kotzen hoe de hedendaagse kiezer op drift is. Alles draait om de waan van de dagquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, over 2 weken zegt Cohen iets doms en hop, is de PvdA weer 10 zetels kwijt. Zo gaat dat op het moment.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jep, en de kiezer maar zeuren over de politiek. Echt, zum kotzen hoe de hedendaagse kiezer op drift is. Alles draait om de waan van de dag
Ja, dat gaat inderdaad nog spannend worden bij de debatten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, over 2 weken zegt Cohen iets doms en hop, is de PvdA weer 10 zetels kwijt. Zo gaat dat op het moment.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |