Aan de rechterkant heb je alleen de VVD.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie de vvd ook nog niet in 1 2 3 in een links progressief kabinet zitten. En al helemaal niet in moeilijke economische tijden.
Ik ook niet, het rechts-conservatieve gedeelte van die partij (en die hebben het momenteel voor het zeggen) zal er ook alles aan doen om zo'n kabinet te saboteren. Die geven niks om het landsbelang en laten liever nog maar een kabinet struikelen of blokkeren de oprichting ervan. Ze gaan nog liever in een minderheidscoalitie zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie de vvd ook nog niet in 1 2 3 in een links progressief kabinet zitten. En al helemaal niet in moeilijke economische tijden.
Landsbelang? Meelullen met links, dát is juist NIET in het landsbelang!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ook niet, het rechts-conservatieve gedeelte van die partij (en die hebben het momenteel voor het zeggen) zal er ook alles aan doen om zo'n kabinet te saboteren. Die geven niks om het landsbelang en laten liever nog maar een kabinet struikelen of blokkeren de oprichting ervan. Ze gaan nog liever in een minderheidscoalitie zitten.
Geert was de meest rechte vvd'er die er was. Als er eenmaal duidelijk afspraken worden gemaakt met cda en de vvd dan gaan ze gewoon regeren, Wilders slikt wel wat in (op de aow na). Hoe weet ik dat? Ik heb een boek over'm gelezen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:30 schreef Barca het volgende:
[..]
Aan de rechterkant heb je alleen de VVD.De PVV is van alles niks.
Van Balen heeft niks meer te vertellen daar, en Rutte is meer links van de vvd.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ook niet, het rechts-conservatieve gedeelte van die partij (en die hebben het momenteel voor het zeggen) zal er ook alles aan doen om zo'n kabinet te saboteren. Die geven niks om het landsbelang en laten liever nog maar een kabinet struikelen of blokkeren de oprichting ervan. Ze gaan nog liever in een minderheidscoalitie zitten.
PvdA, GL, D66 en VVD zijn allen middenpartijen. Eigenlijk hebben we maar twee partijen die echt van het midden af zijn, dat zijn aan de linkerzijde SP en aan de rechterzijde PVV, alhoewel de laatste ook sociale trekjes heeft.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
PVDA gaat echt rigide beleid voeren hoor, ik zie ze niet opschuiven richting centrum rechts, d66 zou in principe zo met de vvd kunnen regeren maar hun huidige zetelaantal is daar niet toereikend genoeg voor. GL weet ik niet, ze zijn het meest linkse van de politiek en de meeste punten van hun staan haaks op die van de VVD ondanks dat GL ook liberale trekjes heeft. Allicht zou GL ook wel is het geluk van het pluche willen proeven en derhalve toch flink te gaan inleveren in de coalitie onderhandelingen, maar als ze dat doen dan zijn ze wel hun achterban kwijt.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:35 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
PvdA, GL, D66 en VVD zijn allen middenpartijen. Eigenlijk hebben we maar twee partijen die echt van het midden af zijn, dat zijn aan de linkerzijde SP en aan de rechterzijde PVV, alhoewel de laatste ook sociale trekjes heeft.
Mijn boek over 'm heb ik uitgeleend en ga ik na volgende week lezen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geert was de meest rechte vvd'er die er was. Als er eenmaal duidelijk afspraken worden gemaakt met cda en de vvd dan gaan ze gewoon regeren, Wilders slikt wel wat in (op de aow na). Hoe weet ik dat? Ik heb een boek over'm gelezen.
Inderdaad!quote:
PvdA is inderdaad gen middenpartij. Dat is een ultra (s)linkse geldverspillende bende!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PVDA gaat echt rigide beleid voeren hoor, ik zie ze niet opschuiven richting centrum rechts, d66 zou in principe zo met de vvd kunnen regeren maar hun huidige zetelaantal is daar niet toereikend genoeg voor. GL weet ik niet, ze zijn het meest linkse van de politiek en de meeste punten van hun staan haaks op die van de VVD ondanks dat GL ook liberale trekjes heeft. Allicht zou GL ook wel is het geluk van het pluche willen proeven en derhalve toch flink te gaan inleveren in de coalitie onderhandelingen, maar als ze dat doen dan zijn ze wel hun achterban kwijt.
Welke heb je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef Barca het volgende:
[..]
Mijn boek over 'm heb ik uitgeleend en ga ik na volgende week lezen.
[..]
Inderdaad!
Kijkje achter de schermen of zo. Geschreven door een studente journalistiek. Haar verhaal stond al in HP de Tijd of zo. Ik heb het boek nog maar 2 weken terug gekocht. Maar nu ff uitgeleend aan vakantiegangers. Zij hebben het inmiddels uit (leuk boek zeggen ze!), maar zijn nog niet terug van vakantie.quote:
Die heb ik ook, van karen Geurtsen van HP de tijd. Opzich geinig boek als is het niet altijd objectief.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:44 schreef Barca het volgende:
[..]
Kijkje achter de schermen of zo. Geschreven door een studente journalistiek. Haar verhaal stond al in HP de Tijd of zo. Ik heb het boek nog maar 2 weken terug gekocht. Maar nu ff uitgeleend aan vakantiegangers. Zij hebben het inmiddels uit (leuk boek zeggen ze!), maar zijn nog niet terug van vakantie.
Maar ik vrees geen bekwame politici.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die heb ik ook, van karen Geurtsen van HP de tijd. Opzich geinig boek als is het niet altijd objectief.
Komt erop neer dat het een vrij amateuristisch clubje is waar Geert op een autoritaire manier leiding geeft, is streng doch rechtvaardig. Heeft een paar goede kamerleden en die zijn Bosma Fritsma en De Roon.
Ondanks dat heb ik het gevoel dat de pvv rond mei met zwaar geschut om de hoek komt.
Juist wel, oud politici denken dat als hij iets gematigder was geweest dat ie fractievoorzitter was geweest of minister. Maar hij koos het andere pad...quote:
De afgelopen jaren veel draaien om keuze's.quote:
Hm ... ik verwacht eerder types als Pieter Storms, Johan Derksen en Jan Mulder.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist wel, oud politici denken dat als hij iets gematigder was geweest dat ie fractievoorzitter was geweest of minister. Maar hij koos het andere pad...
Nope, Wilders doet zich graag wat dommer voor dan dat hij is. Het is een echte control freak die het liefst overal controle op heeft. Ook heeft hij zijn goede kanten, hij schijnt aardig/en veel humor te hebben, is alleen qua contact wat gecompliceerd heb ik het idee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm ... ik verwacht eerder types als Pieter Storms, Johan Derksen en Jan Mulder.
Jammer vind ik het dat Mark Rutte de lijsttrekker van de VVD is. Hij is in mijn ogen een goed debater en kamerlid, maar 1. niet een stemmentrekker en 2. geen topkandidaat premier. Graag zou ik Ivo Opstelten zien.
Dat Wilders geen domme jongen is, dat lijkt me ook wel. Maar de andere PVV-ers?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope, Wilders doet zich graag wat dommer voor dan dat hij is. Het is een echte control freak die het liefst overal controle op heeft. Ook heeft hij zijn goede kanten, hij schijnt aardig/en veel humor te hebben, is alleen qua contact wat gecompliceerd heb ik het idee.
Mark Rutte schijnt de meest links vvd'er te zijn die er is, desalniettemin vind ik hem wel een sterke debater, hij lulde de vorige keer pechtold helemaal onder de tafel. Alleen heeft hij niet ''al te veel'' uitstraling zoals Rita.
De andere fractieleden zijn best dom op Roon Bosma Fritsma na dan. Maar dat kun je Geert ook bijna niet verwijten aangezien hij ineens out of the blue een partij moest beginnen, maar in het Europese parlement lopen nu wel 4 goeie rond. Gemeenteraad wat minder en daarom doen ze waarschijnlijk ook niet mee in een college. Aanstaande 2e kamer verkiezingen natuurlijk wel weer, schijnt dat Hiddema en nog wat goede bekende Nederlander de pvv wel sympathiseren. Dus een goede lijst zal het wel worden rond mei.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat Wilders geen domme jongen is, dat lijkt me ook wel. Maar de andere PVV-ers?
Ja, een sterk debater maar zoals Cohen wordt gezien als een ideaal premier, dat heeft Rutte denk ik niet. Opstelten heeft dat denk ik meer. Nu vind ik zowel Opstelten als Rutte veel geschikter dan Cohen. Maar ik kijk dan door een andere kleur bril.
1. Rutte is niee stemmenpakker die de VVD nodig heeft. 2. Hij is wel capabel, maar heeft niet dat imago. 3. Hij heeft al laten doorschemeren dat hij liever kamerlid is dan minister(-president). Ja, de partij wil graag regeren. Dat zouden ze ook moeten. Ten eerste vanwege het landsbelang en ten tweede omdat de VVD beter is als regeringspartij dan als oppositiepartij.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De andere fractieleden zijn best dom op Roon Bosma Fritsma na dan. Maar dat kun je Geert ook bijna niet verwijten aangezien hij ineens out of the blue een partij moest beginnen, maar in het Europese parlement lopen nu wel 4 goeie rond. Gemeenteraad wat minder en daarom doen ze waarschijnlijk ook niet mee in een college. Aanstaande 2e kamer verkiezingen natuurlijk wel weer, schijnt dat Hiddema en nog wat goede bekende Nederlander de pvv wel sympathiseren. Dus een goede lijst zal het wel worden rond mei.
Ik denk dat de vvd wel door heeft dat Rutte nooit premier zal en kan worden. 1 de zetels laten dat niet toe 2 hij is daarvoor toch niet geschikt. Daarentegen is Rutte wel geschikt als vice premier of minister. Want dat de vvd zin heeft om weer te regeren is wel duidelijk. En wisselen van fractievoorzitter zou zo kort voor de verkiezingen nogal dom zijn, zie het SP gebeuren. Je kan zo nog 10 zetels kelderen. Ik verwacht dat na de volgende periode Rutte eruit gaat.
Ja en welke sterke,charismatische,stemmentrekker had jij in gedachten dan? Teeven/Nepperus/Weekers?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:13 schreef Barca het volgende:
[..]
1. Rutte is niee stemmenpakker die de VVD nodig heeft. 2. Hij is wel capabel, maar heeft niet dat imago. 3. Hij heeft al laten doorschemeren dat hij liever kamerlid is dan minister(-president). Ja, de partij wil graag regeren. Dat zouden ze ook moeten. Ten eerste vanwege het landsbelang en ten tweede omdat de VVD beter is als regeringspartij dan als oppositiepartij.
Nu wisselen is inderdaad niet handig. Had eerder "moeten" gebeuren.
Opstelten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en welke sterke,charismatische,stemmentrekker had jij in gedachten dan? Teeven/Nepperus/Weekers?![]()
Dat het niet echt geweldig gaat met de vvd komt omdat het onrustig is op het politieke vlak, Wilders heeft stuk of 5 zetels bij ze weggekaapt, en de vvd heeft ook zwaar te lijden onder pechtold. Daar is geen fractievoorzitter tegen opgewassen. Wat Rutte wel goed doet is de pvv te vriend houden en d66 voorlopig op een afstandje. Zo kan de VVD over rechts met cda pvv, of met paars d66 pvda GL. Al zie ik dat laatste niet snel gebeuren.
Ai now. Maar opstelten is geen sterke debater toch? Ze kunnen beter iemand hebben die charismatisch is en de mensen weet te bereiken, en dat kan Rutte erg goed. Dankzij rutte staan ze nog nabij de 20 zetels. Het hadden er minder kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Opstelten.
Er zijn meerdere partijen maar PVV en D66 zijn wel de voornaamste. PvdA nu ook wel, met Cohen als ideale premier. (Volgens anderen!)
Op dit moment is het denk ik inderdaad zinloos om publiekelijk partijen uit te sluiten.
Ik zie het liefst VVD + D66 + GL. En dan kom je er lang niet. Dus als 4e partij dan maar het CDA. Maar, dan wel met de VVD als grootste zodat Opstelten premier kan worden. (Opstelten is nu onze voorzitter.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |