abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78321184
Zoals de topic titel al zegt, geef jij maandelijks zo'n beetje al je geld uit of ben je meer het type spaarder?
Ik val zelf in de laatste categorie maar ik vraag me soms wel af waarom ik nog spaar, waarom niet nu leven, straks profiteert iemand anders van mijn geld.

Dus:

In welke categorie val jij ?

Wat houd je over per maand NA vaste lasten ?

Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?
  maandag 22 februari 2010 @ 21:36:45 #2
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_78321247
Ik spaar altijd 10 euro per maand voor WoW
Op weg naar sint juttemes.
  maandag 22 februari 2010 @ 21:37:50 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78321298
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef Monco10 het volgende:
Zoals de topic titel al zegt, geef jij maandelijks zo'n beetje al je geld uit of ben je meer het type spaarder?
Ik val zelf in de laatste categorie maar ik vraag me soms wel af waarom ik nog spaar, waarom niet nu leven, straks profiteert iemand anders van mijn geld.

Dus:

Spaarder. Ik heb geen vrouw die mijn geld uitgeeft.
quote:
Wisselt per maand.
quote:
Hypotheek.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_78321384
Fanatieke spaarder, meer omdat ik nooit dingen mocht uitgeven(naja "weet je het zeker? etc") waardoor ik nu eigenlijk heel lang doe over een grote aankoop. Xbox360 na 2 jaar ofzo pas gekocht.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_78321436
Spaarder (ben een vrouw die niet veel uitgeeft)
Hou na aftrek van vaste lasten niet veel over, zou wel kunnen, maar dan moet ik meer uren werken.
Geef nauwelijks geld uit aan onnodige dingen (zelfs die giga schoenencollectie was niet duur).
pi_78321533
Gat in mn hand? Ik heb alleen een outline, altijd blut
  maandag 22 februari 2010 @ 21:46:53 #7
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_78321738
Ik geef nu vooral mijn spaargeld uit
Echte mannen hebben altijd honger
  Licht Ontvlambaar maandag 22 februari 2010 @ 21:46:54 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78321739
In welke categorie val jij?
Geld mag rollen...

Wat houd je over per maand NA vaste lasten?
Niet veel, een klein buffertje om de eerste vaste lasten van de maand erop weer te betalen.

Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit?
Poeh... op het moment aan de aanschaf van kampeerspullen, maar dat is een investering. En met vlagen aan luxe lingerie, nagellak, mooie kleren/schoenen, uiteten gaan en leuke dingen doen met dochter.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78321821
Ik zit sinds september in een verbouwing en sindsdien niet meer gespaard (spaargeld is zelfs erg geslonken)
Normaal spaar ik 500 euro per maand en dit zal ook wel weer gebeuren zodra de verbouwing klaar is.
namaste
  maandag 22 februari 2010 @ 21:49:40 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78321903
quote:
Daar is een simpele oplossing voor: elke keer dat je iets "te duur" vindt, en het daarom niet wilt kopen/doen, stop je 50 euro in een potje. Aan het eind van de maand maak je dat verplicht op aan leuke dingen voor jezelf.
censuur :O
pi_78321969
Ik koop nooit "onzin", maar ik geef wel redelijk wat geld uit per week aan stappen
pi_78321972
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar is een simpele oplossing voor: elke keer dat je iets "te duur" vindt, en het daarom niet wilt kopen/doen, stop je 50 euro in een potje. Aan het eind van de maand maak je dat verplicht op aan leuke dingen voor jezelf.
In dat geval zullen veel mensen een bijbaantje moeten aannemen om dat vol te houden.
  maandag 22 februari 2010 @ 21:54:39 #13
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_78322175
Spaarder.

Sinds ik van de overheid niets meer krijg niks, komt immers ook niets binnen.
Eerder een tekort van 125 euro per maand, en daar moet eten etc nog bij.
(helaas ook werkloos)

Niet, anders leven we van dag tot dag. Is niet anders met een gezin. (vrouw kleine partime baan he)

Leven nu nog even van spaargeld, maar de bodem komt heel hard in zicht. (let op eerste bodem was een zachte de laatste zal de hardste worden.)
pi_78322286
Categorie: pennywise & poundfoolish.
pi_78323459
Ik ben meer van het sparen, dat lukt behoorlijk goed. Al geef de laatste tijd toch wel behoorlijk wat uit aan dingen voor mijzelf (kleding, blu-ray's), maar er komt nog altijd meer binnen dan eruit gaat.
pi_78323769
Ik ben het spaarder type, hoewel ik de laatste (dure) maanden wat minder heb gespaard. Ook nu ik nog enkele boeken moet halen voor het 2e semester, zal het komende maand weer wat minder worden. Maar daarna zal ik wel wat meer gaan sparen.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:47:52 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78324869
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:46 schreef Spatzmann het volgende:
geld moet rollen.
Wel de goede kant op.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_78325011
Heb totaal geen vaste lasten (behalve telefoonabonnement), ben dan ook thuiswonend student
Maar die 900 euro/maand gaat meestal maar 100 euro naar de spaarrekening
  maandag 22 februari 2010 @ 22:51:15 #19
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_78325034
quote:
Denk zelden na over geld. Je hebt het meestal gewoon
quote:
5/6e deel van m'n salaris
quote:
Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?[
weed
pi_78325069
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:50 schreef Adames het volgende:
Heb totaal geen vaste lasten (behalve telefoonabonnement), ben dan ook thuiswonend student
Maar die 900 euro/maand gaat meestal maar 100 euro naar de spaarrekening
Jij geeft 800 euro per maand uit als thuiswonende student? Waaraan? Daar moet ik zowat mijn best voor doen...
pi_78325619
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jij geeft 800 euro per maand uit als thuiswonende student? Waaraan? Daar moet ik zowat mijn best voor doen...
een collega van mij brengt dat bedrag elke maand naar de kroeg
namaste
  maandag 22 februari 2010 @ 23:40:31 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78327275
Ik hou een reserve achter de hand, verder laat ik het lekker rollen. Heb vrij kostbare hobby's, die gelukkig wel hun waarde behouden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78328270
K spaar 1/5e deel van me salaris, van die 4/5e die over blijft gaat het meeste toch wel naar de kroeg / uitgaan. Buiten nog wat ziektekosten, telefoonrekening en studieschuld aflossen.

Nu ben ik wel het type spaarder dat wat er gespaard wordt ook op die rekening blijft, als ik een wat grotere uitgaaf doe gaat dat van me betaalrekening en blijft me spaarrekening ongeroerd.

Maarja voor de rest is de keus uit de TT nogal beperkt Een gat in je hand hoe je over het algemeen niet heel lang vol
pi_78328312
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:40 schreef eriksd het volgende:
Ik hou een reserve achter de hand, verder laat ik het lekker rollen. Heb vrij kostbare hobby's, die gelukkig wel hun waarde behouden.
Je maakt me wel benieuwd
pi_78328681
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik ga me dan ook wel rot schrikken als ik ga bijhouden waar ik het aan uitgeef.
pi_78328859
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik ga me dan ook wel rot schrikken als ik ga bijhouden waar ik het aan uitgeef.
Dat lijkt mij ook, dat heb ik nu al. Ik hou eigenlijk helemaal niet bij wat er per maand uitgaat, maar als ik dat eens ga bijhouden word ik volgens mij ook niet vrolijk. Ik werk ook met verschillende 'potjes' waardoor ik bijvoorbeeld kleding niet eens als een uitgave zie, maar als ik bij mijn maandelijkse uitgaven ga optellen kom ik ook een heel eind
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:53:35 #27
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78329548
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:07 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Je maakt me wel benieuwd
1 van de 2 is horloges
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78338891
quote:
fanatieke spaarder
quote:
+- 40 à 50% van m'n netto-salaris (daar komt 13de maand, vakantiegeld en bonus nog bij)
quote:
lekker eten
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_78338919
Ik spaar een hoop per maand.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:27:45 #30
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78341228

Fanatieke spaarder

Ergens tussen de 500 en 750 per maand, varieert soms.

DVD's en boeken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_78341407
quote:
Achterlijke spaarder
quote:
Weet niet precies, na alle lasten, boodschappen etc. Houd ik x bedrag van over. Daarvan gaat 90% naar de spaarrek.
quote:
Niet

Mja... vakantie misschien? Hoewel... da's weer backpacken met een los ticket.

Ik vind het serieus moeilijk om geld uit te geven. En niemand snapt dat. Da's ook best lastig.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:33:02 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78341413
Ik kan niet sparen. Hooguit een maand of drie. En dan MOET het geld weg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_78341437
Middenweg, maar meer richting spaarder.

Ongeveer 2/3 van het gezamenlijke inkomen. Sparen valt voor mij ook onder vaste lasten, er gaat maandelijks zo'n 300,- direct naar de spaarrekening, daar komen we dan ook niet meer aan. We hebben maandelijks zo'n 600,- te besteden aan niet-primaire levensbehoeften.

Uit eten, vakantie, kleding, boeken, dvd's, cd's, uitgaan.
pi_78341739
Ik hou van sparen!!

Elke maand gaat er sowieso een vast bedrag naar de spaarrekening, ook al weet ik nog niet waar ik het aan wil uitgeven.
Noot noot.
pi_78342317
Ik spaar standaard een vast bedrag, en wanneer ik aan het einde van de maand nog geld overhou, gaat dit ook naar mijn spaar. Een echt gat in mijn hand heb ik niet, maar ik mag van mezelf een bepaald bedrag per maand "vrij besteden" aan dingetjes die ik leuk vind.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:23:35 #36
152789 karr-1
pi_78343529
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef jack4ya het volgende:
Ik vind het serieus moeilijk om geld uit te geven. En niemand snapt dat. Da's ook best lastig.
Hier net zo hoor. Bij alles wat ik wil kopen denk ik meteen " Heb ik dat wel nodig?" en dan koop ik het dus niet.
pi_78352037
Categorie: Geld moet rollen
Over na vaste lasten: ca 200 euro, maar moet erbij zeggen dat ik een automatische incasso van 500 euro per maand heb lopen met geld dat naar de spaarrekening (dus eigenlijk 700 euro). Dit is ex 13e maand, vakantiegeld etc.
Aan welke niet primaire levensbehoefte geef je veel geld uit: nagellak en aanverwante spullen , abonnement voor het zwembad, benzine.
pi_78355427
Ik ben een spaarder. Spaar zo'n 500 euro per maand om het zo nu en dan met bakken tegelijk uit te geven aan bijvoorbeeld woninginrichting, reizen, fotocamera of nieuwe auto.

Verder Spaar ook 12% van mn salaris in levenslloopverlof zodat ik 11 weken per jaar op vakantie kan, of opsparen voor écht lange reizen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:33:19 #39
246373 Idler
Simplicity!
pi_78356161
Echt een spaarder, misschien zelfs een beetje té. Ik heb er echter totaal geen moeite mee om (veel) geld uit te geven aan dingen die ik echt graag wil hebben/doen, maar ik ben gelukkig met weinig tevreden.

Geef redelijk wat uit in de kroeg, maar geen hele gekke bedragen. Vind ik ook gewoon een goede investering
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_78356669
TS dan ook maar.

Fanatieke spaarder

Zo'n 1000 per maand naar de spaarrekening

Daarnaast gaat zo'n 400 per maand op aan lekker eten, concerten, cd's, dvd's, gadgets, sporten, etc.
pi_78359362
Redelijk fanatieke maar geen structurele spaarder. Bedoeling is om maandelijks ¤ 600,- te sparen. Lukt helaas niet elke maand....
pi_78359731
Ik ben gek op sparen, en ben daarom soms ook wel een beetje vrekkig. Het liefst zie ik mijn spaarrekening elke maand groeien, daar word ik blij van. Dus in het dagelijks leven geef ik niet extreem veel geld uit aan eten, cd's en dat soort dingen. Kleren kopen vind ik wel leuk om te doen maar ik ben met een paar keer per jaar tevreden ipv elke week. Het is gewoon een soort sport om lekker te kunnen sparen.

Het geld wat ik vervolgens gespaard heb geef ik dan vaak wel weer in 1 klap uit aan dure dingen zoals fotocamera's en reizen. Maar ik zorg dat ik altijd minstens 2000 laat staan op de spaarrekening. Vind het gewoon fijn om die rekening te kunnen zien en te weten dat ik heel veel vrijheid heb om leuke dingen te doen met dat geld (wat ik dus ook echt wel doe, zie het nut er niet van in om alleen maar te sparen en er vervolgens niks leuks mee te doen).

Momenteel lukt het sparen niet zo goed, ben afstuderend student zonder baan op het moment dus er gaat meer uit dan er in komt.
pi_78360278
quote:
In welke categorie val jij?
De categorie waarin teveel geld wordt uitgegeven.
quote:
Wat houd je over per maand NA vaste lasten?
Hm. Grofweg £2,000 na belasting, huur en GWL (geen auto).
quote:
Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit?
Erg veel aan reizen (vriendin in Zweden en verder veel weekendjes weg), dat is de grootste post momenteel. Vervolgens geef ik redelijk wat uit aan dinertjes en beetje uitgaan. Over het algemeen koop ik geen idioot dure, maar ook zeker geen goedkope kleding. Gelukkig koop ik daar echter niet zoveel van, dus dat valt qua kosten per jaar wel mee. Verder zijn de enige grotere uitgaven voornamelijk op meubels gericht, ik verzamel stukje bij beetje design meubelen. Electronica of PCs kan me niet boeien, daar doe ik het met het minimale.

Samenvattend: Het vormt geen financieel probleem, maar ik zou graag wat meer gaan overhouden. Niet zozeer omdat ik het geld nodig heb, maar meer omdat ik vind dat ik nu teveel uitgeef.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78365362
Ik ben echt geen brasser of dat we op grote voet leven, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om eerder genoemde bedragen als 600,- of 1000,- per maand te sparen, hoor!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:45:19 #45
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78375071
Fanatieke spaarder/belegger. Thans op extreem lage vaste lasten.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik geen geld kan uitgeven. Heb eind vorig jaar een Nikon DSLR gekocht en kort erna een extra macro lens.

Mijn grootste variabele uitgave zijn nu studiekosten (OU).
pi_78375444
even tussendoor: ik was iemand met een enorm gat in mn hand. Student, wel veel erbij werken, niet veel kosten, maar toch nooit genoeg om te sparen. Sinds ik yunoo.nl gebruik heb ik een strak overzicht waaraan wat opgaat en is het gat in mijn hand veel kleiner geworden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78375718
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:51 schreef Holy_Goat het volgende:
even tussendoor: ik was iemand met een enorm gat in mn hand. Student, wel veel erbij werken, niet veel kosten, maar toch nooit genoeg om te sparen. Sinds ik yunoo.nl gebruik heb ik een strak overzicht waaraan wat opgaat en is het gat in mijn hand veel kleiner geworden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik een ouderwets kasboekje waarin ik alles opschrijf, je krijgt super goed overzicht en na een poosje wordt het nog leuk ook om te zien waar je geld allemaal heen gaat en waar je (makkelijk) op kunt besparen.
pi_78380716
quote:
"Ik probeer het maar lukt niet goed" spaarder. P/m 400 naar spaarrekening, maar meestal heb ik er wel iets van nodig.
quote:
¤500/600
quote:
Diesel, pak te veel de auto. Probeer het nu wel te verminderen sinds ik verhuisd ben.
Hobby, dure hobby.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_78380773
Bepaald geen spaarder geweest in het verleden maar hoop dat wel te worden, ga per 1 maart een stuk meer verdienen dan ik nu doe (en meer dan ik ooit heb gedaan) en ik woon sinds een tijdje heel goedkoop.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:06:59 #50
152789 karr-1
pi_78381321
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:04 schreef jack4ya het volgende:
Ik ben echt geen brasser of dat we op grote voet leven, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om eerder genoemde bedragen als 600,- of 1000,- per maand te sparen, hoor!
Tot enkele jaren geleden kon ik dat ook niet, maar als je het eenmaal gewend bent gaat het bijna vanzelf. Ik heb echt een leuk leven en het is niet zo dat ik te gierig ben, ik geef echt wel geld uit als ik iets perse wil of op vakantie of zo.
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:11:20 #51
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_78382114
Spaar 90 euro per week als student. Wat ik over hou spaar ik ook
pi_78382208
Het ligt er ook nogal aan wat je verder situatie is, lijkt me. Hoewel ik teveel uitgeef (vind ik zelf), spaar ik nog steeds stevig sinds een jaar of drie. Tijdens mijn studie vond ik het echt onzin (vind ik trouwens nog steeds) en de eerste periode erna heb ik gewoon veel lol gehad en dat kost nou eenmaal geld. Wel kans gezien om de meeste schuld in die periode rap weg te werken.

Hoe dan ook, nu ik wat ouder wordt is het volgens mij wel handig om de buffer op te bouwen. En dat doe ik dan ook.
pi_78382506
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:16 schreef Drive-r het volgende:
Het ligt er ook nogal aan wat je verder situatie is, lijkt me. Hoewel ik teveel uitgeef (vind ik zelf), spaar ik nog steeds stevig sinds een jaar of drie. Tijdens mijn studie vond ik het echt onzin (vind ik trouwens nog steeds) en de eerste periode erna heb ik gewoon veel lol gehad en dat kost nou eenmaal geld. Wel kans gezien om de meeste schuld in die periode rap weg te werken.

Hoe dan ook, nu ik wat ouder wordt is het volgens mij wel handig om de buffer op te bouwen. En dat doe ik dan ook.
Waarom onzin?

Het is altijd handig om iets achter de hand te hebben, toch? Mijn vriend en ik hebben twee spaarrekeningen, de één is gewoon 'voor later', de ander voor onverwachte uitgaven en vakantie. Degene 'voor later' komt altijd wel van pas, als we een huis gaan kopen en een nieuwe badkamer willen laten plaatsen bijvoorbeeld. Het is toch nooit onzin om te sparen?
pi_78382698
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Waarom onzin?

Het is altijd handig om iets achter de hand te hebben, toch? Mijn vriend en ik hebben twee spaarrekeningen, de één is gewoon 'voor later', de ander voor onverwachte uitgaven en vakantie. Degene 'voor later' komt altijd wel van pas, als we een huis gaan kopen en een nieuwe badkamer willen laten plaatsen bijvoorbeeld. Het is toch nooit onzin om te sparen?
Sorry, onzin is niet de juiste term. Echter, toen ik studeerde reisde overal heen, organiseerden we mooie feesten, ging ik veel uit en zorgde ik dat mijn buikje altijd rond was (en ja, ik heb daarbij ook goed gestudeerd ). Maar goed, om dat te betalen moest ik wel bijbaantjes hebben en wat lenen. Uiteindelijk was die lening na een jaar werken ook weg. Nog een jaar later stond ik meer in de plus dan ik ooit had kunnen sparen in 8 jaar studie en reizen.

Kijk, elke euro die je spaart in je studenten tijd "kost" je meer lol dan elke euro die je later spaart. Je krijgt als student immers elke maand maar weinig binnen, terwijl je later op een grotere som makkelijker kan sparen.

Ik zou het nooit anders doen.
pi_78382992
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, onzin is niet de juiste term. Echter, toen ik studeerde reisde overal heen, organiseerden we mooie feesten, ging ik veel uit en zorgde ik dat mijn buikje altijd rond was (en ja, ik heb daarbij ook goed gestudeerd ). Maar goed, om dat te betalen moest ik wel bijbaantjes hebben en wat lenen. Uiteindelijk was die lening na een jaar werken ook weg. Nog een jaar later stond ik meer in de plus dan ik ooit had kunnen sparen in 8 jaar studie en reizen.

Kijk, elke euro die je spaart in je studenten tijd "kost" je meer lol dan elke euro die je later spaart. Je krijgt als student immers elke maand maar weinig binnen, terwijl je later op een grotere som makkelijker kan sparen.

Ik zou het nooit anders doen.
Ja ok, dan is het meer een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk. Het is voor mij gewoon een kwestie van een gerust hart hebben - ik zou niet meer kunnen slapen als ik schuld had bij DUO (heb nu alleen een prestatiebeurs, die dus, als het goed is, omgezet wordt in een gift). Maar prima als je er tevreden mee bent zoals je het nu hebt gedaan.
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 09:59:40 #56
9859 crew  Karina
Woman
pi_78383124
Spaarder, maar niet fanatiek.

Verschilt per maand, iets van 100 euro gemiddeld denk ik.

Niets eigenlijk, ik ben niet zo'n gelduitgever. Iets teveel aan eten/drinken, dat wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78385610
Spaarder, zo veel mogelijk

Wat houd je over per maand NA vaste lasten zonder boodschappen ?
kleine 200 euro

Op dit moment doe ik er alles aan om rond te komen, buiten bezoekjes met de trein naar m'n ouders zit er niets in. er komt namelijk nog een rekening van 350 voor de gemeenteheffingen aan
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:42:36 #58
85962 ioko
I Appear Missing
pi_78386280
Spaarder, indien mogelijk (sindskort houd ik meer over).

Wat houd je over per maand NA vaste lasten zonder boodschappen ?
Zo'n 750 euro (en dan heb ik al mijn vaste lasten betaald ook boodschappen). Probeer 400 of 500 euro te sparen.

Eigenlijk niets. Dure vakantie in het verschiet, dat wel. Maar recent verhuist, dus probeer eerst weer een buffer op te bouwen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_78386430
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:46 schreef Gras_eter het volgende:
Ik geef nu vooral mijn spaargeld uit
Werkeloos?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78386590
Ik probeer altijd een bepaald bedrag op m'n rekening te houden en ik wil niet dat er minder opstaat dan dat bedrag. Ik spaar dus eigenlijk om gewoon die basis (buffer) te hebben.
pi_78388123
Is de vraag hier niet:

Wat hou je over na je vasten lasten? en hoeveel spaar je van dat deel (lijkt mij een logischere).
Overigens verschilt het dan nog of mensen boodschappen of benzine onder vaste lasten scharen...
pi_78389629
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tot enkele jaren geleden kon ik dat ook niet, maar als je het eenmaal gewend bent gaat het bijna vanzelf. Ik heb echt een leuk leven en het is niet zo dat ik te gierig ben, ik geef echt wel geld uit als ik iets perse wil of op vakantie of zo.
De reden dat ik geen 600/1000/1400 pm kan sparen is simpelweg omdat ik het niet overhoud.
De mensen die dat wel kunnen, wonen óf thuis bij hun ouders, óf zijn student, óf hebben een giga inkomen.
Vermoed ik dan, want ik heb een modaal inkomen en normale lasten volgens mij.
pi_78389801
quote:

Dus:

Ik heb een gat in mijn hand, maar dwing mezelf om ook te sparen.
Sparen doe ik op 2 manieren, gewoon een extraatje achter de hand voor onverwachte uitgaven en sparen via investeringen e.d. voor de oude dag.

Ben wel van het type wil genieten van het leven, we werken om te leven en leven niet om te werken.
We doen dan ook zat leuke dingen, eten lekker, hebben hobby's die best wel wat geld kosten.
Het geld is aan het eind van de maand dan ook wel op(niet in het rood, ik heb een hekel aan schulden en wil niets meer dan de hypotheek die heerlijk laag is), maar het sparen gaat mee als vaste kosten post en die gaan voor het lekkere geld verbrassen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:26:10 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78390078
ik spaar netjes
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_78390314
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:14 schreef jack4ya het volgende:

[..]

De reden dat ik geen 600/1000/1400 pm kan sparen is simpelweg omdat ik het niet overhoud.
De mensen die dat wel kunnen, wonen óf thuis bij hun ouders, óf zijn student, óf hebben een giga inkomen.
Het inkomen is natuurlijk het grootste verschil. Met 1000 euro extra netto inkomen kan je als snel een 800 euro meer sparen. Natuurlijk gaan je uitgaven ook omhoog als je meer verdient, maar over het algemeen kan je dat zelf bepalen en dus eventueel behoorlijk meer sparen.

Met modaal is het gewoon lastig, dan is sparen gewoon echt sparen en niet alleen wat je over hebt op een aparte rekening zetten omdat je het toch niet op kunt maken.
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:35:44 #66
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_78390447
De ene maand een big spender en de andere maand ben ik echt obsessief aan het sparen
Heb er maanden tussen zitten dat ik geen cent spaar, en de andere maanden gaat al mijn loon naar me spaarrekening. Zo ongeveer toch wel in balans op een jaar gezien.

Genoeg om nog andere dingen te doen.

Veel geld gaat op aan kleding en sieraden.
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:04:29 #67
152789 karr-1
pi_78391678
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:14 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik woon al jaren niet meer bij mijn ouders, ben al jaren geen student meer en heb zeker geen giga inkomen. Ik heb geen koophuis, geen dure kledingsmaak, geen dure boodschappensmaak etc
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:35:08 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_78392884
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:30 schreef keko het volgende:
Is de vraag hier niet:

Wat hou je over na je vasten lasten? en hoeveel spaar je van dat deel (lijkt mij een logischere).
Overigens verschilt het dan nog of mensen boodschappen of benzine onder vaste lasten scharen...
Ik (wij eigenlijk) scharen een bedrag aan spaargeld onder de vaste lasten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_78396408
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:30 schreef keko het volgende:
Is de vraag hier niet:

Nee
pi_78401482
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik woon al jaren niet meer bij mijn ouders, ben al jaren geen student meer en heb zeker geen giga inkomen. Ik heb geen koophuis, geen dure kledingsmaak, geen dure boodschappensmaak etc
Dan zullen je vaste lasten laag zijn want op 1 ding na, is het precies gelijk:
Ik woon al jaren niet meer bij mijn ouders, ben al jaren geen student meer en heb zeker geen giga inkomen. Ik heb een koophuis, geen dure kledingsmaak, geen dure boodschappensmaak etc
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 18:54:06 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78403152
Ik spaar om gelijk aan het einde van het jaar het gespaarde dubbel en dwars uit te geven aan collegegeld
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:11:48 #72
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_78419884
Categorie: Genieter geef redelijk uit, maar heb weinig vaste lasten.

Spaar ongeveer 1000 euro per maand.

Hobbies: Kroeg, festivals/concerten en reizen.
The more debt, the better
pi_78419975
Ik kan enorm hard uitgeven en ook enorm beknibbelen.
Net wat kan of wat nodig is.

Verder geef ik relatief veel uit aan eten, drinken en muziek
En houd op dit moment met zuinig doen een 700 per maand over
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_78420178
Wat is een gat in je hand hebben?
Ik eet graag wat duurder, neem graag een goede wijn erbij. En ik rook ... das best duur...
Mijn andere hobby is dat ik toch wel eens per 2 jaar of zo een grote of bijzondere reis maak, wat best wat mag kosten.
Mijn vent is zelf erg gek op wintersport. Dit jaar ga ik pas in maart mee, maar dan is het zijn 4e keer al weer dit jaar.

Tja...daar geven wij ons geld aan uit...En we houden genoeg over om van te sparen.
De afspraak hier is om niet meer echt te sparen. Het spaarsaldo moet volgend jaar (bij belastingaangifte ) even hoog zijn als nu. We hebben ooit een gesprek gehad van wanneer heb je genoeg...is dat bij 10K, 20K 100K? Verzin maar wat...maar onze conclusie was dat als we samen een jaar kunnen leven op spaargeld (zuiniger dan nu...) dan is het wel goed.

De situatie waarin je zit is ook belangrijk. Hier:
Tweeverdiener, geen kinderen. En beiden eind 30. Geen hoge hypotheek, geen verdere schulden.
Volgens mij is het merendeel van de posters hier jonger. En dan zit je toch in een andere situatie dan dat je beiden modaal of zo verdient.

Veel geld aan stappen, kleding enzo geven we niet uit. Dat houdt mij ook gewoon minder bezig. Ieder zijn ding natuurlijk!

Leuk topic BTW

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 25-02-2010 00:37:00 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:50:06 #75
152789 karr-1
pi_78427162
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:01 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Dan zullen je vaste lasten laag zijn want op 1 ding na, is het precies gelijk:
Ik woon al jaren niet meer bij mijn ouders, ben al jaren geen student meer en heb zeker geen giga inkomen. Ik heb een koophuis, geen dure kledingsmaak, geen dure boodschappensmaak etc
We betalen de vaste lasten samen, dat scheelt ook een stuk. Ik denk dat ik per maand iets van 400 a 500 euro per maand kwijt ben aan vaste lasten.
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 11:23:58 #76
45833 crew  Fogel
pi_78428476

Onbewuste spaarder. Wat overblijft gaat naar een spaarrekening waar op zich al genoeg op staat.

Verschillend per maand, maar ca 2000-2500¤ is geen uitzondering.

Tweede auto, parkeerplekken huren, reizen en mijn vrouw geeft vrij veel geld uit aan kleding de laatste tijd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78428556
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:23 schreef Fogel het volgende:
mijn vrouw geeft vrij veel geld uit aan kleding de laatste tijd.
Scheiding
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78428558
Onze lasten liggen veel en veel hoger. Ik vergeet af en toe kennelijk dat we in een dure regio wonen, en vrij hoge (oudedags)lasten hebben. We verdienen beiden, geen kids en een normale hypotheek voor deze regio. Alleen is dat dus mijn referentiekader geworden, ik vind dat bedrag 'normaal'. Maar ik denk dat menigeen zich de tandjes schrikt van onze vaste lasten.

Maar goed. Slecht hebben we het niet hoor, maar ik wordt wel eens jaloersig als ik zie dat mensen 600/1000/1400 pm kunnen sparen. Aan de andere kant nu durf ik het ook niet op te maken. (Of is dat juist weer omdat ik er zo hard voor moet sparen... hehe.)

Aan de andere kant, we hebben afgelopen jaren, veel financiele tegenvallers gehad. Schades, diefstal, oplichting. Dat ging echt richting de vele duizenden euro's. Dat helpt natuurlijk ook niet echt.

[ Bericht 12% gewijzigd door jack4ya op 25-02-2010 11:31:34 ]
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 11:32:56 #79
45833 crew  Fogel
pi_78428852
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheiding
ze ziet er goed uit in die kleding en het gaat niet ten koste van iets anders, dus ze doet maar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78429647
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheiding
Alsof dat goedkoop is...
pi_78429677
Als je het slim doet wel
pi_78430067
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je het slim doet wel
Naar Argentinie verhuizen en de telefoon niet meer opnemen?
pi_78430193
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Naar Argentinie verhuizen en de telefoon niet meer opnemen?
Uruguay, Argentinie is te makkelijk
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:27:28 #84
152789 karr-1
pi_78431187
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef jack4ya het volgende:
Onze lasten liggen veel en veel hoger. Ik vergeet af en toe kennelijk dat we in een dure regio wonen, en vrij hoge (oudedags)lasten hebben. We verdienen beiden, geen kids en een normale hypotheek voor deze regio. Alleen is dat dus mijn referentiekader geworden, ik vind dat bedrag 'normaal'. Maar ik denk dat menigeen zich de tandjes schrikt van onze vaste lasten.

Maar goed. Slecht hebben we het niet hoor, maar ik wordt wel eens jaloersig als ik zie dat mensen 600/1000/1400 pm kunnen sparen. Aan de andere kant nu durf ik het ook niet op te maken. (Of is dat juist weer omdat ik er zo hard voor moet sparen... hehe.)

Aan de andere kant, we hebben afgelopen jaren, veel financiele tegenvallers gehad. Schades, diefstal, oplichting. Dat ging echt richting de vele duizenden euro's. Dat helpt natuurlijk ook niet echt.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar het is inderdaad per regio anders. Zelf woon ik in de Randstad, ook niet bepaald de goedkoopste. Wel moet ik toegeven dat wij inderdaad geen financiele tegenvallers hebben gehad in de afgelopen tijd, eerder het tegenovergestelde.
pi_78432413
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:23 schreef Fogel het volgende:

Onbewuste spaarder. Wat overblijft gaat naar een spaarrekening waar op zich al genoeg op staat.
Dat dus
Ik koop alles wat ik wil, en er blijft altijd geld over aan het eind van de maand
pi_78435696
quote:

Dus:

Ik spaar veel, maar wel met een reden: Ik spaar voor een ander huis, ik maak verlies op mijn huidige woning dus dat verschil moet ik al overbruggen en omdat mijn vriendin niet zo'n enorm inkomen heeft moeten we ook nog een deel zelf betalen aan een andere woning.

Als alles straks weer op de rit is zorgen we voor een leuke buffer en blijven we wel veel sparen maar gaat het wel op een iets lager pitje als nu

Ik hou per maand na ALLE vaste lasten ongeveer 400 euro over en dat gaat bijna allemaal direct naar de spaarrekening.

waar ik momenteel geld aan uitgeef naast primaire levensbehoeften: Ik heb een auto, die kost elke maand geld maar ik heb niet direct een auto nodig, bijna alles is op fietsafstand en de auto rijdt dan ook nauwelijks maarja, het is wél handig om te hebben dus dat kost geld aan verzekering en wegenbelasting.

Daarnaast onderhoud aan mijn fiets(en), alhoewel dat wel bijna een primaire levensbehoefte is voor mij.

Verder eigenlijk nergens aan heb alles wat ik nodig heb, TV , PC, telefoon etc, Ben best snel tevreden wat dat betreft.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hier net zo hoor. Bij alles wat ik wil kopen denk ik meteen " Heb ik dat wel nodig?" en dan koop ik het dus niet.
Hier nog 1

Hebben trouwens meer mensen het volgende rare fenomeen:

Ik kan een uur lang staan twijfelen of ik iets van 25 euro zal kopen of voor mijn parts iets van 2 euro terwijl ik zonder blikken of blozen een auto van 4000 euro of een fiets van 500 euro koop?

Iets moet voor mij wel echt nut hebben, ook al is het nog zo goedkoop. Herkenbaar?

[ Bericht 8% gewijzigd door Metro2005 op 25-02-2010 14:40:08 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_78436917
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:

Hebben trouwens meer mensen het volgende rare fenomeen:

Ik kan een uur lang staan twijfelen of ik iets van 25 euro zal kopen of voor mijn parts iets van 2 euro terwijl ik zonder blikken of blozen een auto van 4000 euro of een fiets van 500 euro koop?

Iets moet voor mij wel echt nut hebben, ook al is het nog zo goedkoop. Herkenbaar?

Herkenbaar, ja. Dingen van een paar euro koop ik soms niet omdat ik ze toch niet zo hard nodig heb en het geld wil uitsparen, maar voor een fotocamera of een vliegticket knal ik zomaar en zonder twijfel 1000 euro uit mijn pinpas.
pi_78437914
Gatje, geef meestal uit wat ik heb

500

Duur eten en drinken, avondjes weg en vakanties/weekendjes weg
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:34:08 #89
152789 karr-1
pi_78439266
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:

Volledig herkenbaar. Ik kan uren nadenken over een prul van 50 cent, maar als ik iets heel duurs echt graag wil hebben denk ik er geen seconde over na.
pi_78441010
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Volledig herkenbaar. Ik kan uren nadenken over een prul van 50 cent, maar als ik iets heel duurs echt graag wil hebben denk ik er geen seconde over na.
Enorm herkenbaar. Ik loop hier naar de Boots (Engelse versie van Kruitvat ofzo) en zoek dan snel goedkoopste deal voor tandpasta, douchegel, etc.. Wellicht bespaar ik dan 2 pond ofzo. Om vervolgens een camera van 500 pond ergens te kopen omdat ik meer foto's wil maken
pi_78441128
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb een gat in mijn hand, maar dwing mezelf om ook te sparen.
Sparen doe ik op 2 manieren, gewoon een extraatje achter de hand voor onverwachte uitgaven en sparen via investeringen e.d. voor de oude dag.
Dat. Hier behoorlijk hoge vaste lasten (prijzig huurappartement), maar ook heel aardige inkomsten. Na sparen en aflossen van studieschuld gaat het geld schoon op aan lekker eten en drinken, reizen, kleding en wat al niet meer.
pi_78441427
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Half herkenbaar. Een auto kochten we in een vloek en een zucht. (Ging achterlijk snel.) Een digitale spiegelreflex die ik al zeker een jaar of 5 wil, gun ik mezelf dan weer niet. Verder shop ik veel (online) rond, waar te besparen is probeer ik dat, gaat soms om weinig. Om vervolgens weer voor 60,- euro sushi af te halen.

Ik kenmerk mezelf meer met "bang for buck". ('n Echte hollandse dus.) Die auto was een goede deal, dus zo beklonken. Maar sokken die een euro te duur zijn laat ik liggen.

Sja... vrouwen!
pi_78441601
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:28 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Half herkenbaar. Een auto kochten we in een vloek en een zucht. (Ging achterlijk snel.) Een digitale spiegelreflex die ik al zeker een jaar of 5 wil, gun ik mezelf dan weer niet. Verder shop ik veel (online) rond, waar te besparen is probeer ik dat, gaat soms om weinig. Om vervolgens weer voor 60,- euro sushi af te halen.

Ik kenmerk mezelf meer met "bang for buck". ('n Echte hollandse dus.) Die auto was een goede deal, dus zo beklonken. Maar sokken die een euro te duur zijn laat ik liggen.

Sja... vrouwen!
Niks met vrouwen te maken, ik doe exact hetzelfde en ik ben toch echt man Gewoon een trekje van vrekken denk ik
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_78441683
Ik heb gisteren na een discussie hierover mijn signature ook maar weer aangepast, vond hem wel toepasselijk
pi_78441731
Ik ben echt totaal niet prijsbewust Ik ga echt niet online rondspeuren voor het goedkoopste, ik koop het liever bij een winkel in de buurt, zodat ik er desgewenst mee terug kan gaan - lekker makkelijk.
pi_78441841
Als ex-werkloze vrijgezel (zal nog wel een tijdje zo blijven) spaar ik iets van... ik zou het niet weten. Ik denk iets van 300-400 euro per maand. Jammer dat ik niet al kon sparen toen ik nog bij mijn ouders woonde.

Vakantie geef ik niet veel aan uit, uit eten ga ik niet vaak en aan een auto heb ik geen behoefte.
pi_78441844
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:35 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben echt totaal niet prijsbewust Ik ga echt niet online rondspeuren voor het goedkoopste, ik koop het liever bij een winkel in de buurt, zodat ik er desgewenst mee terug kan gaan - lekker makkelijk.
Hm, ik heb gewoon een hekel aan electronica zaken, computer handels, etc... Dus liever via internet via een goedkope, maar betrouwbare site dan via zo'n vervelende verkoper in een winkel die tegenwoordig toch geen service meer biedt.

Kleding nog wel, verder alles online.
pi_78441996
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, ik heb gewoon een hekel aan electronica zaken, computer handels, etc... Dus liever via internet via een goedkope, maar betrouwbare site dan via zo'n vervelende verkoper in een winkel die tegenwoordig toch geen service meer biedt.

Kleding nog wel, verder alles online.
Mijn echtgenoot koopt altijd al het electronica-spul, ik zou me er niet aan durven wagen Als enthousiast amateurkok mag ik graag veel geld uitgeven aan fijne kookspullen, en dan heb ik echt liever de kookwinkel twee straten verder dan eBay of webshops. Om maar eens wat te noemen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:45:22 #99
152789 karr-1
pi_78442116
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:28 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Sja... vrouwen!
Dan ben ik vast ook een vrouw, want ik herken dit helemaal.
pi_78442260
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan ben ik vast ook een vrouw, want ik herken dit helemaal.
Ik begin mij nu dan ook wel een beetje vrouwelijk te voelen Goede deals kan ik vaak ook niet laten liggen, maar een Blu-ray film die ik een paar euro te duur vind koop ik dan weer niet totdat ze in de aanbieding zijn ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')