Scheidingquote:Op donderdag 25 februari 2010 11:23 schreef Fogel het volgende:
mijn vrouw geeft vrij veel geld uit aan kleding de laatste tijd.
quote:
Alsof dat goedkoop is...quote:
Naar Argentinie verhuizen en de telefoon niet meer opnemen?quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je het slim doet wel
Uruguay, Argentinie is te makkelijkquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Naar Argentinie verhuizen en de telefoon niet meer opnemen?
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar het is inderdaad per regio anders. Zelf woon ik in de Randstad, ook niet bepaald de goedkoopste. Wel moet ik toegeven dat wij inderdaad geen financiele tegenvallers hebben gehad in de afgelopen tijd, eerder het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef jack4ya het volgende:
Onze lasten liggen veel en veel hoger. Ik vergeet af en toe kennelijk dat we in een dure regio wonen, en vrij hoge (oudedags)lasten hebben. We verdienen beiden, geen kids en een normale hypotheek voor deze regio. Alleen is dat dus mijn referentiekader geworden, ik vind dat bedrag 'normaal'. Maar ik denk dat menigeen zich de tandjes schrikt van onze vaste lasten.![]()
Maar goed. Slecht hebben we het niet hoor, maar ik wordt wel eens jaloersig als ik zie dat mensen 600/1000/1400 pm kunnen sparen. Aan de andere kant nu durf ik het ook niet op te maken. (Of is dat juist weer omdat ik er zo hard voor moet sparen... hehe.)
Aan de andere kant, we hebben afgelopen jaren, veel financiele tegenvallers gehad. Schades, diefstal, oplichting. Dat ging echt richting de vele duizenden euro's. Dat helpt natuurlijk ook niet echt.
Dat dusquote:Op donderdag 25 februari 2010 11:23 schreef Fogel het volgende:
In welke categorie val jij ?
Onbewuste spaarder. Wat overblijft gaat naar een spaarrekening waar op zich al genoeg op staat.
Ik spaar veel, maar wel met een reden: Ik spaar voor een ander huis, ik maak verlies op mijn huidige woning dus dat verschil moet ik al overbruggen en omdat mijn vriendin niet zo'n enorm inkomen heeft moeten we ook nog een deel zelf betalen aan een andere woning.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef Monco10 het volgende:
Zoals de topic titel al zegt, geef jij maandelijks zo'n beetje al je geld uit of ben je meer het type spaarder?
Ik val zelf in de laatste categorie maar ik vraag me soms wel af waarom ik nog spaar, waarom niet nu leven, straks profiteert iemand anders van mijn geld.
Dus:
In welke categorie val jij ?
Wat houd je over per maand NA vaste lasten ?
Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?
Hier nog 1quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier net zo hoor. Bij alles wat ik wil kopen denk ik meteen " Heb ik dat wel nodig?" en dan koop ik het dus niet.
Herkenbaar, ja. Dingen van een paar euro koop ik soms niet omdat ik ze toch niet zo hard nodig heb en het geld wil uitsparen, maar voor een fotocamera of een vliegticket knal ik zomaar en zonder twijfel 1000 euro uit mijn pinpas.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:
Hebben trouwens meer mensen het volgende rare fenomeen:
Ik kan een uur lang staan twijfelen of ik iets van 25 euro zal kopen of voor mijn parts iets van 2 euro terwijl ik zonder blikken of blozen een auto van 4000 euro of een fiets van 500 euro koop?
Iets moet voor mij wel echt nut hebben, ook al is het nog zo goedkoop. Herkenbaar?
Volledig herkenbaar. Ik kan uren nadenken over een prul van 50 cent, maar als ik iets heel duurs echt graag wil hebben denk ik er geen seconde over na.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:
Ik kan een uur lang staan twijfelen of ik iets van 25 euro zal kopen of voor mijn parts iets van 2 euro terwijl ik zonder blikken of blozen een auto van 4000 euro of een fiets van 500 euro koop?
Iets moet voor mij wel echt nut hebben, ook al is het nog zo goedkoop. Herkenbaar?
Enorm herkenbaar. Ik loop hier naar de Boots (Engelse versie van Kruitvat ofzo) en zoek dan snel goedkoopste deal voor tandpasta, douchegel, etc.. Wellicht bespaar ik dan 2 pond ofzo. Om vervolgens een camera van 500 pond ergens te kopen omdat ik meer foto's wil makenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volledig herkenbaar. Ik kan uren nadenken over een prul van 50 cent, maar als ik iets heel duurs echt graag wil hebben denk ik er geen seconde over na.
Dat. Hier behoorlijk hoge vaste lasten (prijzig huurappartement), maar ook heel aardige inkomsten. Na sparen en aflossen van studieschuld gaat het geld schoon op aan lekker eten en drinken, reizen, kleding en wat al niet meer.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb een gat in mijn hand, maar dwing mezelf om ook te sparen.
Sparen doe ik op 2 manieren, gewoon een extraatje achter de hand voor onverwachte uitgaven en sparen via investeringen e.d. voor de oude dag.
Half herkenbaar. Een auto kochten we in een vloek en een zucht. (Ging achterlijk snel.) Een digitale spiegelreflex die ik al zeker een jaar of 5 wil, gun ik mezelf dan weer niet. Verder shop ik veel (online) rond, waar te besparen is probeer ik dat, gaat soms om weinig. Om vervolgens weer voor 60,- euro sushi af te halen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volledig herkenbaar. Ik kan uren nadenken over een prul van 50 cent, maar als ik iets heel duurs echt graag wil hebben denk ik er geen seconde over na.
Niks met vrouwen te maken, ik doe exact hetzelfde en ik ben toch echt manquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:28 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Half herkenbaar. Een auto kochten we in een vloek en een zucht. (Ging achterlijk snel.) Een digitale spiegelreflex die ik al zeker een jaar of 5 wil, gun ik mezelf dan weer niet. Verder shop ik veel (online) rond, waar te besparen is probeer ik dat, gaat soms om weinig. Om vervolgens weer voor 60,- euro sushi af te halen.![]()
Ik kenmerk mezelf meer met "bang for buck". ('n Echte hollandse dus.) Die auto was een goede deal, dus zo beklonken. Maar sokken die een euro te duur zijn laat ik liggen.
Sja... vrouwen!
Hm, ik heb gewoon een hekel aan electronica zaken, computer handels, etc... Dus liever via internet via een goedkope, maar betrouwbare site dan via zo'n vervelende verkoper in een winkel die tegenwoordig toch geen service meer biedt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:35 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben echt totaal niet prijsbewustIk ga echt niet online rondspeuren voor het goedkoopste, ik koop het liever bij een winkel in de buurt, zodat ik er desgewenst mee terug kan gaan - lekker makkelijk.
Mijn echtgenoot koopt altijd al het electronica-spul, ik zou me er niet aan durven wagenquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, ik heb gewoon een hekel aan electronica zaken, computer handels, etc... Dus liever via internet via een goedkope, maar betrouwbare site dan via zo'n vervelende verkoper in een winkel die tegenwoordig toch geen service meer biedt.
Kleding nog wel, verder alles online.
Dan ben ik vast ook een vrouw, want ik herken dit helemaal.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:28 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Half herkenbaar. Een auto kochten we in een vloek en een zucht. (Ging achterlijk snel.) Een digitale spiegelreflex die ik al zeker een jaar of 5 wil, gun ik mezelf dan weer niet. Verder shop ik veel (online) rond, waar te besparen is probeer ik dat, gaat soms om weinig. Om vervolgens weer voor 60,- euro sushi af te halen.![]()
Ik kenmerk mezelf meer met "bang for buck". ('n Echte hollandse dus.) Die auto was een goede deal, dus zo beklonken. Maar sokken die een euro te duur zijn laat ik liggen.
Sja... vrouwen!
Ik begin mij nu dan ook wel een beetje vrouwelijk te voelenquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan ben ik vast ook een vrouw, want ik herken dit helemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |