abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 11:23:58 #76
45833 crew  Fogel
pi_78428476
In welke categorie val jij ?

Onbewuste spaarder. Wat overblijft gaat naar een spaarrekening waar op zich al genoeg op staat.

Wat houd je over per maand NA vaste lasten ?

Verschillend per maand, maar ca 2000-2500¤ is geen uitzondering.

Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?

Tweede auto, parkeerplekken huren, reizen en mijn vrouw geeft vrij veel geld uit aan kleding de laatste tijd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78428556
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:23 schreef Fogel het volgende:
mijn vrouw geeft vrij veel geld uit aan kleding de laatste tijd.
Scheiding
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78428558
Onze lasten liggen veel en veel hoger. Ik vergeet af en toe kennelijk dat we in een dure regio wonen, en vrij hoge (oudedags)lasten hebben. We verdienen beiden, geen kids en een normale hypotheek voor deze regio. Alleen is dat dus mijn referentiekader geworden, ik vind dat bedrag 'normaal'. Maar ik denk dat menigeen zich de tandjes schrikt van onze vaste lasten.

Maar goed. Slecht hebben we het niet hoor, maar ik wordt wel eens jaloersig als ik zie dat mensen 600/1000/1400 pm kunnen sparen. Aan de andere kant nu durf ik het ook niet op te maken. (Of is dat juist weer omdat ik er zo hard voor moet sparen... hehe.)

Aan de andere kant, we hebben afgelopen jaren, veel financiele tegenvallers gehad. Schades, diefstal, oplichting. Dat ging echt richting de vele duizenden euro's. Dat helpt natuurlijk ook niet echt.

[ Bericht 12% gewijzigd door jack4ya op 25-02-2010 11:31:34 ]
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 11:32:56 #79
45833 crew  Fogel
pi_78428852
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheiding
ze ziet er goed uit in die kleding en het gaat niet ten koste van iets anders, dus ze doet maar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78429647
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheiding
Alsof dat goedkoop is...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78429677
Als je het slim doet wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78430067
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je het slim doet wel
Naar Argentinie verhuizen en de telefoon niet meer opnemen?
pi_78430193
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:01 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Naar Argentinie verhuizen en de telefoon niet meer opnemen?
Uruguay, Argentinie is te makkelijk
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:27:28 #84
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78431187
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:25 schreef jack4ya het volgende:
Onze lasten liggen veel en veel hoger. Ik vergeet af en toe kennelijk dat we in een dure regio wonen, en vrij hoge (oudedags)lasten hebben. We verdienen beiden, geen kids en een normale hypotheek voor deze regio. Alleen is dat dus mijn referentiekader geworden, ik vind dat bedrag 'normaal'. Maar ik denk dat menigeen zich de tandjes schrikt van onze vaste lasten.

Maar goed. Slecht hebben we het niet hoor, maar ik wordt wel eens jaloersig als ik zie dat mensen 600/1000/1400 pm kunnen sparen. Aan de andere kant nu durf ik het ook niet op te maken. (Of is dat juist weer omdat ik er zo hard voor moet sparen... hehe.)

Aan de andere kant, we hebben afgelopen jaren, veel financiele tegenvallers gehad. Schades, diefstal, oplichting. Dat ging echt richting de vele duizenden euro's. Dat helpt natuurlijk ook niet echt.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar het is inderdaad per regio anders. Zelf woon ik in de Randstad, ook niet bepaald de goedkoopste. Wel moet ik toegeven dat wij inderdaad geen financiele tegenvallers hebben gehad in de afgelopen tijd, eerder het tegenovergestelde.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_78432413
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:23 schreef Fogel het volgende:

Onbewuste spaarder. Wat overblijft gaat naar een spaarrekening waar op zich al genoeg op staat.
Dat dus
Ik koop alles wat ik wil, en er blijft altijd geld over aan het eind van de maand
pi_78435696
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef Monco10 het volgende:
Zoals de topic titel al zegt, geef jij maandelijks zo'n beetje al je geld uit of ben je meer het type spaarder?
Ik val zelf in de laatste categorie maar ik vraag me soms wel af waarom ik nog spaar, waarom niet nu leven, straks profiteert iemand anders van mijn geld.

Dus:

Ik spaar veel, maar wel met een reden: Ik spaar voor een ander huis, ik maak verlies op mijn huidige woning dus dat verschil moet ik al overbruggen en omdat mijn vriendin niet zo'n enorm inkomen heeft moeten we ook nog een deel zelf betalen aan een andere woning.

Als alles straks weer op de rit is zorgen we voor een leuke buffer en blijven we wel veel sparen maar gaat het wel op een iets lager pitje als nu

Ik hou per maand na ALLE vaste lasten ongeveer 400 euro over en dat gaat bijna allemaal direct naar de spaarrekening.

waar ik momenteel geld aan uitgeef naast primaire levensbehoeften: Ik heb een auto, die kost elke maand geld maar ik heb niet direct een auto nodig, bijna alles is op fietsafstand en de auto rijdt dan ook nauwelijks maarja, het is wél handig om te hebben dus dat kost geld aan verzekering en wegenbelasting.

Daarnaast onderhoud aan mijn fiets(en), alhoewel dat wel bijna een primaire levensbehoefte is voor mij.

Verder eigenlijk nergens aan heb alles wat ik nodig heb, TV , PC, telefoon etc, Ben best snel tevreden wat dat betreft.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hier net zo hoor. Bij alles wat ik wil kopen denk ik meteen " Heb ik dat wel nodig?" en dan koop ik het dus niet.
Hier nog 1

Hebben trouwens meer mensen het volgende rare fenomeen:

Ik kan een uur lang staan twijfelen of ik iets van 25 euro zal kopen of voor mijn parts iets van 2 euro terwijl ik zonder blikken of blozen een auto van 4000 euro of een fiets van 500 euro koop?

Iets moet voor mij wel echt nut hebben, ook al is het nog zo goedkoop. Herkenbaar?

[ Bericht 8% gewijzigd door Metro2005 op 25-02-2010 14:40:08 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_78436917
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:

Hebben trouwens meer mensen het volgende rare fenomeen:

Ik kan een uur lang staan twijfelen of ik iets van 25 euro zal kopen of voor mijn parts iets van 2 euro terwijl ik zonder blikken of blozen een auto van 4000 euro of een fiets van 500 euro koop?

Iets moet voor mij wel echt nut hebben, ook al is het nog zo goedkoop. Herkenbaar?

Herkenbaar, ja. Dingen van een paar euro koop ik soms niet omdat ik ze toch niet zo hard nodig heb en het geld wil uitsparen, maar voor een fotocamera of een vliegticket knal ik zomaar en zonder twijfel 1000 euro uit mijn pinpas.
pi_78437914
Gatje, geef meestal uit wat ik heb

500

Duur eten en drinken, avondjes weg en vakanties/weekendjes weg
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:34:08 #89
152789 karr-1
pi_78439266
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:

Volledig herkenbaar. Ik kan uren nadenken over een prul van 50 cent, maar als ik iets heel duurs echt graag wil hebben denk ik er geen seconde over na.
pi_78441010
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Volledig herkenbaar. Ik kan uren nadenken over een prul van 50 cent, maar als ik iets heel duurs echt graag wil hebben denk ik er geen seconde over na.
Enorm herkenbaar. Ik loop hier naar de Boots (Engelse versie van Kruitvat ofzo) en zoek dan snel goedkoopste deal voor tandpasta, douchegel, etc.. Wellicht bespaar ik dan 2 pond ofzo. Om vervolgens een camera van 500 pond ergens te kopen omdat ik meer foto's wil maken
pi_78441128
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb een gat in mijn hand, maar dwing mezelf om ook te sparen.
Sparen doe ik op 2 manieren, gewoon een extraatje achter de hand voor onverwachte uitgaven en sparen via investeringen e.d. voor de oude dag.
Dat. Hier behoorlijk hoge vaste lasten (prijzig huurappartement), maar ook heel aardige inkomsten. Na sparen en aflossen van studieschuld gaat het geld schoon op aan lekker eten en drinken, reizen, kleding en wat al niet meer.
pi_78441427
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Half herkenbaar. Een auto kochten we in een vloek en een zucht. (Ging achterlijk snel.) Een digitale spiegelreflex die ik al zeker een jaar of 5 wil, gun ik mezelf dan weer niet. Verder shop ik veel (online) rond, waar te besparen is probeer ik dat, gaat soms om weinig. Om vervolgens weer voor 60,- euro sushi af te halen.

Ik kenmerk mezelf meer met "bang for buck". ('n Echte hollandse dus.) Die auto was een goede deal, dus zo beklonken. Maar sokken die een euro te duur zijn laat ik liggen.

Sja... vrouwen!
pi_78441601
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:28 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Half herkenbaar. Een auto kochten we in een vloek en een zucht. (Ging achterlijk snel.) Een digitale spiegelreflex die ik al zeker een jaar of 5 wil, gun ik mezelf dan weer niet. Verder shop ik veel (online) rond, waar te besparen is probeer ik dat, gaat soms om weinig. Om vervolgens weer voor 60,- euro sushi af te halen.

Ik kenmerk mezelf meer met "bang for buck". ('n Echte hollandse dus.) Die auto was een goede deal, dus zo beklonken. Maar sokken die een euro te duur zijn laat ik liggen.

Sja... vrouwen!
Niks met vrouwen te maken, ik doe exact hetzelfde en ik ben toch echt man Gewoon een trekje van vrekken denk ik
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_78441683
Ik heb gisteren na een discussie hierover mijn signature ook maar weer aangepast, vond hem wel toepasselijk
pi_78441731
Ik ben echt totaal niet prijsbewust Ik ga echt niet online rondspeuren voor het goedkoopste, ik koop het liever bij een winkel in de buurt, zodat ik er desgewenst mee terug kan gaan - lekker makkelijk.
pi_78441841
Als ex-werkloze vrijgezel (zal nog wel een tijdje zo blijven) spaar ik iets van... ik zou het niet weten. Ik denk iets van 300-400 euro per maand. Jammer dat ik niet al kon sparen toen ik nog bij mijn ouders woonde.

Vakantie geef ik niet veel aan uit, uit eten ga ik niet vaak en aan een auto heb ik geen behoefte.
pi_78441844
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:35 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben echt totaal niet prijsbewust Ik ga echt niet online rondspeuren voor het goedkoopste, ik koop het liever bij een winkel in de buurt, zodat ik er desgewenst mee terug kan gaan - lekker makkelijk.
Hm, ik heb gewoon een hekel aan electronica zaken, computer handels, etc... Dus liever via internet via een goedkope, maar betrouwbare site dan via zo'n vervelende verkoper in een winkel die tegenwoordig toch geen service meer biedt.

Kleding nog wel, verder alles online.
pi_78441996
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, ik heb gewoon een hekel aan electronica zaken, computer handels, etc... Dus liever via internet via een goedkope, maar betrouwbare site dan via zo'n vervelende verkoper in een winkel die tegenwoordig toch geen service meer biedt.

Kleding nog wel, verder alles online.
Mijn echtgenoot koopt altijd al het electronica-spul, ik zou me er niet aan durven wagen Als enthousiast amateurkok mag ik graag veel geld uitgeven aan fijne kookspullen, en dan heb ik echt liever de kookwinkel twee straten verder dan eBay of webshops. Om maar eens wat te noemen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:45:22 #99
152789 karr-1
pi_78442116
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:28 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Sja... vrouwen!
Dan ben ik vast ook een vrouw, want ik herken dit helemaal.
pi_78442260
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan ben ik vast ook een vrouw, want ik herken dit helemaal.
Ik begin mij nu dan ook wel een beetje vrouwelijk te voelen Goede deals kan ik vaak ook niet laten liggen, maar een Blu-ray film die ik een paar euro te duur vind koop ik dan weer niet totdat ze in de aanbieding zijn ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')