Dat lijkt mij ook, dat heb ik nu al. Ik hou eigenlijk helemaal niet bij wat er per maand uitgaat, maar als ik dat eens ga bijhouden word ik volgens mij ook niet vrolijk. Ik werk ook met verschillende 'potjes' waardoor ik bijvoorbeeld kleding niet eens als een uitgave zie, maar als ik bij mijn maandelijkse uitgaven ga optellen kom ik ook een heel eindquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik ga me dan ook wel rot schrikken als ik ga bijhouden waar ik het aan uitgeef.
1 van de 2 is horlogesquote:
fanatieke spaarderquote:In welke categorie val jij ?
+- 40 à 50% van m'n netto-salaris (daar komt 13de maand, vakantiegeld en bonus nog bij)quote:Wat houd je over per maand NA vaste lasten ?
lekker etenquote:Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?
Achterlijke spaarderquote:In welke categorie val jij ?
Weet niet precies, na alle lasten, boodschappen etc. Houd ik x bedrag van over. Daarvan gaat 90% naar de spaarrek.quote:Wat houd je over per maand NA vaste lasten ?
Nietquote:Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?
Hier net zo hoor. Bij alles wat ik wil kopen denk ik meteen " Heb ik dat wel nodig?" en dan koop ik het dus niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef jack4ya het volgende:
Ik vind het serieus moeilijk om geld uit te geven. En niemand snapt dat. Da's ook best lastig.
De categorie waarin teveel geld wordt uitgegeven.quote:In welke categorie val jij?
Hm. Grofweg £2,000 na belasting, huur en GWL (geen auto).quote:Wat houd je over per maand NA vaste lasten?
Erg veel aan reizen (vriendin in Zweden en verder veel weekendjes weg), dat is de grootste post momenteel. Vervolgens geef ik redelijk wat uit aan dinertjes en beetje uitgaan. Over het algemeen koop ik geen idioot dure, maar ook zeker geen goedkope kleding. Gelukkig koop ik daar echter niet zoveel van, dus dat valt qua kosten per jaar wel mee. Verder zijn de enige grotere uitgaven voornamelijk op meubels gericht, ik verzamel stukje bij beetje design meubelen. Electronica of PCs kan me niet boeien, daar doe ik het met het minimale.quote:Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:51 schreef Holy_Goat het volgende:
even tussendoor: ik was iemand met een enorm gat in mn hand. Student, wel veel erbij werken, niet veel kosten, maar toch nooit genoeg om te sparen. Sinds ik yunoo.nl gebruik heb ik een strak overzicht waaraan wat opgaat en is het gat in mijn hand veel kleiner geworden.Ik gebruik een ouderwets kasboekje waarin ik alles opschrijf, je krijgt super goed overzicht en na een poosje wordt het nog leuk ook om te zien waar je geld allemaal heen gaat en waar je (makkelijk) op kunt besparen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik probeer het maar lukt niet goed" spaarder. P/m 400 naar spaarrekening, maar meestal heb ik er wel iets van nodig.quote:In welke categorie val jij ?
¤500/600quote:Wat houd je over per maand NA vaste lasten ?
Diesel, pak te veel de auto. Probeer het nu wel te verminderen sinds ik verhuisd ben.quote:Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?
Tot enkele jaren geleden kon ik dat ook niet, maar als je het eenmaal gewend bent gaat het bijna vanzelf. Ik heb echt een leuk leven en het is niet zo dat ik te gierig ben, ik geef echt wel geld uit als ik iets perse wil of op vakantie of zo.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:04 schreef jack4ya het volgende:
Ik ben echt geen brasser of dat we op grote voet leven, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om eerder genoemde bedragen als 600,- of 1000,- per maand te sparen, hoor!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |