Zou K van Scorpion toch echt gaan bevallen in dit topic?!quote:Op maandag 22 februari 2010 20:44 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Hmm ok![]()
![]()
Voorlopig puft ze nog alles weg. Wie weet zet het vannacht door.
quote:Op maandag 22 februari 2010 21:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Spannend hoor scorpion! Hopelijk zet het nu echt door!!!
Vergeet ik net helemaal te zeggen dat een vriendin van mij ook zwanger isZo leuk!!!
Ik wist dat ze bezig waren en vandaag belde ze om te zeggen dat ze ook een kindje krijgt
Is mijn alleroudste vriendinnetje en ben zooooo blij voor dr!!!!!!
quote:Op maandag 22 februari 2010 22:22 schreef Asyniur het volgende:
ooh, ik zie opeens dat flugel een jongetje in haar buik verstopt heeft![]()
jongetjes zijn zoooooooooooo leuk...
Ik had vorige keer 6 weken gekozen maar had daar spijt van. Ik beviel met 41 weken en 7 weken niksdoen was toch wel lang.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:11 schreef flugeltje het volgende:
Wat gaat iedereen hier trouwens doen met zwangerschapsverlof? Ik zat een beetje te twijfelen tussen 4 en 6 weken tevoren, maar ga nu toch kiezen voor 6 weken. Ik ga dan half juni met verlof en kan hopelijk dan nog wat genieten van mooi weer ook. Vraag ik ook nog 2 weken vakantie na m'n verlof aan en heb ik dan toch de 12 weken erna... Nu maar hopen dat het zo allemaal goedgekeurd gaat worden.
Er nog eens voor lijkt me ook wel veel (zoals Lily hierboven zegt, kan het effectief 'zomaar' 8 weken worden natuurlijk).quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:05 schreef flugeltje het volgende:
leonieke, ik zou eventueel ook nog wat vakantie ervoor kunnen plakken, maar daar wil ik vooralsnog niet mee beginnen. Ik wil in het begin namelijk wekelijks wat extra uren opnemen ipv meteen minder te gaan werken. Dan kost het met nog geen salaris... Vooralsnog zeg ik dus 6 weken tevoren stoppen...
Ik kijk even hoe ik het met ml regel. Ik heb opvang aangevraagd vanaf 1 dec. Maar als M. nog veel vrije dagen heeft zal ik hem zeker vragen of hij de maand dec nog thuis kan blijven...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:50 schreef leonieke het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik er zo zal tegenop zien om terug te gaan werken. Gewoon weer eens een volwassen gesprek kunnen voeren![]()
Wat ook wel fijn zal zijn, is dat de zoon dan nog niet naar de onthaalmoeder moet, maar voornamelijk bij de papa zal blijven. En dan af en toe een snipperdag erbij voor mij zodat we met ons drietjes samen thuis kunnen zijn. Lijkt me heerlijk
Ik heb onlangs ook beseft dat mijn man in april 2 weken paasvakantie heeft en dan dus ook thuis is(hij moet dan wel werken en studeren voor zijn examens, maar is toch thuis). Grappig eigenlijk hoe vlug je zo'n dingen vergeet eens je thuis bent (want ik heb normaalgezien ook die 2 weken vakantie). Maar het lijkt me wel super dat we dan twee weken samen gaan thuis zijn
I knowquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:45 schreef leonieke het volgende:
En idd, happy, nog maximum 2 wekenZo kort
Maar bij jou is het nog korter hoor
Jep, maar ook ik denk dat ik het tegen die tijd ook niet zo heel erg zal vinden hoor (zegt zij stoerquote:Moet jij ook op 1 juni terug gaan werken, happy? Dan kunnen we opnieuw samen aftellen
Ik heb een administratieve job in een hogeschool. Wij moeten dus eigenlijk open zijn tot ongeveer 20 juli (hangt er een beetje vanaf op welke dag dat precies valt) en uiterlijk 15 augustus beginnen we opnieuw. Het is dan ook een heel drukke periode voor de inschrijvingen en voorbereidingen van het nieuwe jaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:01 schreef mijsje het volgende:
Moet jij dan in die grote vakantie wel gewoon werken Leonieke? jij werkte toch ook op een school/universiteit? is jouw afdeling dan gewoon open in die tijd?
Die vrije dagen zitten er inderdaad ook nog eens tussen. Veel verlengde weekendjes samen thuisquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:06 schreef happyme28 het volgende:
[..]
I know![]()
![]()
[..]
Jep, maar ook ik denk dat ik het tegen die tijd ook niet zo heel erg zal vinden hoor (zegt zij stoer) en het zijn maar 2 maandjes en dan al weer 3 weken vakantie.
Er zit in ons verlof idd veel feestdagen en vakantie (pasen, pinksteren, hemelvaartsdag, in NL koninginnedag, bevrijdingsdag) dus dat is wel gezellig dat (naast de vakantie die hij opneemt) hij nog regelmatig een dagje thuis is.
En waarover gaat de mail dan verder? Over het feit dat ik enkele weken moet wachten vooraleer ik de draad op seksueel gebied terug kan oppikkenquote:Goeiedag Leonie
Nog 0 dagen vóór uw bevalling!
Weken?? dagen toch? In het kraambedquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:16 schreef leonieke het volgende:voor de sticker van Webkim
![]()
En ik krijg net een mail van ABCZWanger:
[..]
En waarover gaat de mail dan verder? Over het feit dat ik enkele weken moet wachten vooraleer ik de draad op seksueel gebied terug kan oppikken
Mja, dat is dan weer in het ziekenhuis bij ons.. lijkt me ook alleen maar handig als ik zeker in een éénpersoonskamer ga liggen want anders hoeft het niet voor mijquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Weken?? dagen toch? In het kraambed
dat is inderdaad wel heel fijn van docent zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb een administratieve job in een hogeschool. Wij moeten dus eigenlijk open zijn tot ongeveer 20 juli (hangt er een beetje vanaf op welke dag dat precies valt) en uiterlijk 15 augustus beginnen we opnieuw. Het is dan ook een heel drukke periode voor de inschrijvingen en voorbereidingen van het nieuwe jaar.
Mijn man werkt op dezelfde school, maar als docent. Geen lessen of examens betekent voor hem vrij. Dus ergens eind mei beginnen de examens en dan moet hij normaalgezien enkel gaan als hij zelf moet examineren of moet bijzitten bij een examen. Hetzelfde tussen 15 augustus en 10 september (tweede zittijd).
Nu hebben ze voor dit jaar wel een nieuwe uitvinding gedaan en dat is dat docenten meer aanwezig zullen moeten zijn tijdens de examenperiode als ze geen examens hebben, maar daar zal er dit jaar nog een hartig woordje over gebabbeld worden met het departementshoofd. We hebben hem namelijk in augustus uitgelegd hoe het zat met de kinderopvang en of we er konden op rekenen dat we het zo mochten oplossen zoals we het nu in gedachten hebben (dus mijn man voornamelijk thuis) en toen was het oké. Dan moeten ze in februari niet meer van gedachten veranderen natuurlijk
Maar dat is juist spannendquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja, dat is dan weer in het ziekenhuis bij ons.. lijkt me ook alleen maar handig als ik zeker in een éénpersoonskamer ga liggen want anders hoeft het niet voor mij
Langs de ene kant een baby die ons zit aan te gapen en langs de andere kant een vrouw die net bevallen is. Nah, noem me maar ouderwets, die paar dagen kan ik dan wel nog wachten. Op dag 5 ben ik toch terug thuis en kan de kleine direct in zijn eigen kamer gaan slapenquote:
Baby kun je toch ff op de gang zetten?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Langs de ene kant een baby die ons zit aan te gapen en langs de andere kant een vrouw die net bevallen is. Nah, noem me maar ouderwets, die paar dagen kan ik dan wel nog wachten. Op dag 5 ben ik toch terug thuis en kan de kleine direct in zijn eigen kamer gaan slapen
Thuis ja, maar in het ziekenhuis? Gaan ze me dan geen vreselijke moeder vinden?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Baby kun je toch ff op de gang zetten?
Nee joh...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thuis ja, maar in het ziekenhuis? Gaan ze me dan geen vreselijke moeder vinden?Alhoewel, zo koud zal het wel niet zijn zeker op de gang en als we de deur op een kiertje zetten, kunnen we het ook wel horen als hij begint te wenen.
Fijn Floria, dat dat bij jullie zo goed kan en uitkomt!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:25 schreef Floria het volgende:
Dit is een combinatie van gewoon verlof, ouderschapsverlof en schoolvakanties dat het nu zo uitkomt.
Het is voor mij echt essentieel om de eerste maanden exclusief bij mijn verse baby te zijn. Het zijn zulke belangrijke maanden waarin op sociaal emotioneel vlak de basis bij je baby wordt gelegd en ik wil daar continu bij zijn. Bovendien wil ik gewoon alles live voeden het eerste half jaar. En ik wil dat mijn baby het grootste gedeelte van de dag gedragen zal worden door en op verzoek wodt gevoed en niet teveel prikkels of veel andere verzorgers ziet.
Disclaimer: het is erg luxe dat ik dit kan doen. je bent IMO geen slechte moeder als je snel weer (wil) gaat werken, geen bv geeft, je kindje niet gaat dragen, elke dag door iemand anders laat verzorgen of of of of of... dit is gewoon hoe man en ik het graag willen met ons kindje.
Webkim; was de controle ok bij de co? Plannen gemaakt voor 'grote' baby? Whats next?
Dat is hier ook de reden waarom ik geen borstvoedingsverlof neem. Is onbetaald... zou niet zo handig zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:55 schreef mijsje het volgende:
[..]
Fijn Floria, dat dat bij jullie zo goed kan en uitkomt!ik zou het ook wel willen, maar ben bang dat dat financieel niet gaat werken...
dan heb je nog mazzel gehad... dat ben ik ondertussen wel helemaal gewend... (de gyn ziet me nauwelijks andersquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef ymme het volgende:
Vandaag. Als ze kunnen strippen dan natuurlijk hè.
Ben wel enorm zenuwachtig daarvoor. Ben een beetje 'preuts' enzo. En dit is de eerste keer dat ik echt bloot met de benen wijd, voor iemand moet liggen. Naja, dat wist ik voordat ik zwanger werd natuurlijk al dat dat er aan zat te komen. Maar goed, blijf het spannend vinden enzo. En hopelijk doet het iets!
Leo, HOERA, voor je 40 wekenHopelijk duurt het nu niet lang meer!
voordat je bevallen bent heeft het halve ziekenhuis wel even gevoeld hoever je bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef ymme het volgende:
Vandaag. Als ze kunnen strippen dan natuurlijk hè.
Ben wel enorm zenuwachtig daarvoor. Ben een beetje 'preuts' enzo. En dit is de eerste keer dat ik echt bloot met de benen wijd, voor iemand moet liggen. Naja, dat wist ik voordat ik zwanger werd natuurlijk al dat dat er aan zat te komen. Maar goed, blijf het spannend vinden enzo. En hopelijk doet het iets!
Leo, HOERA, voor je 40 wekenHopelijk duurt het nu niet lang meer!
En ik blijf erbij: op het moment zelf zal het je waarschijnlijk toch niets kunnen schelen wie er nu juist aan het voelen is (althans, dat is toch mijn ideequote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
voordat je bevallen bent heeft het halve ziekenhuis wel even gevoeld hoever je bent.
Haha, nee op dat moment kan het je niets schelen nee...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
En ik blijf erbij: op het moment zelf zal het je waarschijnlijk toch niets kunnen schelen wie er nu juist aan het voelen is (althans, dat is toch mijn idee)
Ook zo'n voordeel van een universitair ziekenhuisZou het storen als de stagiair eerst eens even voelt? Dan controleer ik het direct erna of hij het juist had.
Die smiley is toch niet sarcastisch bedoeld, hé?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha, nee op dat moment kan het je niets schelen nee...
Nee, was niet sarcastisch. Meer dat het best triets is dat jan en allemaal in je gat staan te woelen en je het wel best vind..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Die smiley is toch niet sarcastisch bedoeld, hé?(even niet helemaal duidelijk)
Tjah, het "best vinden"? Het hoort er nu eenmaal bij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, was niet sarcastisch. Meer dat het best triets is dat jan en allemaal in je gat staan te woelen en je het wel best vind..
Jep gyn = medische indicatie...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:28 schreef Orea het volgende:
Nou ik ben terug, ze kunnen nu niet zoveel voor me doenZe geven aan dat heel veel vrouwen pijn hebben bij de zwangerschap, en dat dit bij mijne kan horen. Opereren doen ze niet zolang er geen medische noodzaak voor is. En pijn is in dit geval helaas geen medische noodzaak.
Wel blijf ik vanaf nu onder controle bij de gyn. Ze willen me wel in de gaten houden (dat is al een fijn idee!) Vraag me nu alleen af of dat ook betekent dat ik een medische indicatie voor ziekenhuis bevallen heb, weet iemand dat? Ik ben het vergeten te vragen...
Uiteraard ben ik blij dat het allemaal geen kwaad kan en dat het alleen maar zwaar ongemakkelijk is, maar het voelt wel als een domper dat ik me dus neer moet leggen bij deze pijn. Kan dus alleen maar duimen dat het weg gaat trekken, naarmate de zwangerschap vordert.
Maargoed, klagen helpt ook niet. Dus ik ga me maar proberen te richten op de leuke dingen... Zoals de echo van morgenavond!hopelijk laat etterbakje zien of het een jongen of een meisje is!
Nou het hoort erbij....quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Tjah, het "best vinden"? Het hoort er nu eenmaal bij.
En ik wist het op voorhand dat het ging gebeuren. Het wordt ook wel verteld bij de intake dat je in een universitair ziekenhuis bent en dat een deel van hun taak dus ook opleiding bieden is aan toekomstige artsen. Plus dat ze me ook direct gezegd hebben dat ze geen garanties geven over wie de gynaecoloog zal zijn bij de bevalling. De kans is dus vrij groot dat ik niet mijn vaste gyn ga zien als ik moet bevallen. Of ze zou net van wacht moeten zijn.
Ja, het is niet dat ze alle stagiairs erbij roepen, héquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou het hoort erbij....
Ik denk dat ik bij deze wel iets mondiger ben... Niet dat de stagiair van 3 verdiepingen beneden ook nog even mag komen voelen zeg maar. Nee, daar zou ik wel wat van zeggen, sprak ik stoer.
Simmu begon er al overquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahh Sangdrax.. ook al 2 van die kleine mensjes...en zo te horen echte vechtertjes
![]()
kom je ook snel met je 2 kleintjes naar het kleine babietjes-topic?
Simmu herstelt snel! Loopt al rond, is soms wat te overmoedig daarmee maar verder gaat het prima. Zes weken niet mogen tillen en autorijden is vervelend mja dat hoort erbij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:37 schreef Raissa het volgende:
Wat leuk om foto's te zien sangdrax! Hoe gaat het met simmu?
Nou ik vond het helemaal niet best.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, was niet sarcastisch. Meer dat het best triets is dat jan en allemaal in je gat staan te woelen en je het wel best vind..
Er zit een piemel in jequote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:06 schreef nytar het volgende:
wat een mooie foto's zeg!
Ik ben zelf net terug van de 20 weken echo, alles wat ze nagekeken heeft was goed of niets op aan te merken. We zijn stom genoeg helemaal vergeten om een dvd te vragen, maar we hebben wel een rits foto's meegekregen. Onder andere 2 met piemel erop!!![]()
Vanavond gaan we het grote nieuws aan onze ouders vertellen met blauwe spikkels op de chocolade koekjes
Sangdrax en Simmu Gefeliciteerd met de twee kleine mannen, en Selene gefeliciteerd met je broertjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:28 schreef sangdrax het volgende:
Eindelijk wat fotos kunnen maken en uploaden!
Hier is Ravi:
[ afbeelding ]
En Kiro:
[ afbeelding ]
Zo'n plakkertje is 2cm breed, daarmee schat ik Ravi op 35cm en Kiro op 30cm.
Ze maken het beiden prima. Ravi blijkt een relaxed gastje en Kiro erg energiek. Trapt vanalles weg. Ik moet wel zeggen dat in het echt minder eng is dan op fotos met al die buisjes en draadjesJe stoort je daar zelf vrij snel al niet meer aan trouwens.
Ook hebben we ze tegen de borst mogen houdenRavi eergisteren al en Kiro gisteren. Ze kwamen helemaal tot rust en er kwamen tevreden geluidjes uit. Hier alvast een foto van Ravi, ik heb nu ook een schattige met Kiro en die zal ik dan vanavond even posten. Kan nog net onder dit geboortetopic vind ik
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:43 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Simmu herstelt snel! Loopt al rond, is soms wat te overmoedig daarmee maar verder gaat het prima. Zes weken niet mogen tillen en autorijden is vervelend mja dat hoort erbij.
De naweeen waren een nare verrassing de nacht na de bevalling, en ook de dagen erna elke keer als ze de babies zag of vasthield wel een paar. Dat vertellen ze je niet van tevoren.. maar die zijn nu ook al een stuk minder, en drukken de pret van het eindelijk kunnen vasthouden van je kindjes natuurlijk nauwelijks.
Edit: ze zal zelf d'r bevallingsverhaal nog komen vertellen trouwens
Dit mag je in principe weigerenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:02 schreef octopussy het volgende:
8< inkortknipje >8
Na de bevalling kijkt de kraam trouwens ook elke dag de hechtingen na dus dan moet je ook met de benen wijd. Wen je vanzelf aan.
De babyborrel of het aantal mensen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef amaranta het volgende:
Ik zit nu ff naar the pfaffs te kijken, en Debby heeft zo een babyborrel met 250 gasten![]()
(dat is toch niet gebruikelijk in Belgie of wel Leonieke??)
haha ik ook, ik heb geschreeuwd ala André van duin( m'n gras m'n gras) ; haaaal weg die hand, haaaaal weg! Randje wegmasseren klinkt veel te lief. Ik kon me nog net inhouden om niet haar neus met m'n voet weg te masseren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ik vond het helemaal niet best.![]()
Heb de opgetrommelde gyneacoloog dan ook 'vriendelijk' verzocht haar vingers daar weg te halen (zowel bij het laatste randje weg masseren als bij het helpen rekken)
Mooie omschrijvingquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:32 schreef Mone het volgende:
[..]
haha ik ook, ik heb geschreeuwd ala André van duin( m'n gras m'n gras) ; haaaal weg die hand, haaaaal weg! Randje wegmasseren klinkt veel te lief. Ik kon me nog net inhouden om niet haar neus met m'n voet weg te masseren.
Sorry dat ik effe inbreek, tis nog vers.
als het goed is, is dat met ruggeprik ook niet nodig, dan voel je die helse laatste centimeter helemaal niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:37 schreef mijsje het volgende:
alleen laten wegmasseren van het laatste randje met de ruggeprik... check...
goeie tip!
Nou dat helpen rekkenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ik vond het helemaal niet best.![]()
Heb de opgetrommelde gyneacoloog dan ook 'vriendelijk' verzocht haar vingers daar weg te halen (zowel bij het laatste randje weg masseren als bij het helpen rekken)
ik wil dus echt zooooo een ruggeprik als ik ooit nog in die situatie kom... (wel handig om allerlei dingen alvast van te voren te weten, zodat ik dat op een geboorteplan kan noteren als ik zwanger wordquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:47 schreef Mone het volgende:
[..]
als het goed is, is dat met ruggeprik ook niet nodig, dan voel je die helse laatste centimeter helemaal niet.
Ben je al klaar dan??quote:
Naja joh tis toch ook bij iedereen anders?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:25 schreef bodpa09 het volgende:
Bij mij deed dat wegmasseren echt geen zeer hoor.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ben je al klaar dan??. En waarom weet ik niks???
.
Gefeliciteerd ouwe stiekemerd!!!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:40 schreef Mone het volgende:
[..]
![]()
het zit er alweer op! Nog een zoontje!
Nee wel Scorp news...quote:
Gefeliciteerd met Robinquote:Op woensdag 24 februari 2010 07:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Nee wel Scorp news...
Ben net terug van het zkh. Gisterenavond rond 23:00 kwam een andere vk en om bepaalde redenen moesten we naar het zkh. Gevolg na een uur bad, uur persen en daarna nog de vacuumpomp eindelijk rond 5:30 onze zoon Robin geboren. (ja weer een Robin) (net geen 7 pond)
Alles goed met K en R(obin). Papa is nu dus kapot, eet nog wat vanwege de honger en duikt dan zijn bed in. Voor mijn gevoel ben ik nu wel 24 uur op en ben ik gaarder dan gaar. Ik ga pitten en morgen weer terug naar het zkh. Dan mogen ze naar huis.
Truste dus en ik lees morgen misschien hier nog wel even![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |