abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78320729
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 630

15 februari 2010: Ymme (jongen)
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
09 maart 2010: Webkim (jongen)
07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
09 juni 2010: proud_mami (jongetje)
11 juni 2010: Becky1983
11 juni 2010: Frummelmuis
16 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: Sonnetje85 (jongetje)
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
08 juli 2010: Lieszdraaijer
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
15 juli 2010: nytar
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje
27 juli 2010: Pessie
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
20 september 2010: Rixtje
21 september 2010: Mardis
27 september 2010: Tessie
09 oktober 2010: devilishbaby
14 oktober 2010: kaatjejannie

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_78320811
Laatste posts:
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:44 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Hmm ok
Voorlopig puft ze nog alles weg. Wie weet zet het vannacht door.
Zou K van Scorpion toch echt gaan bevallen in dit topic?!

En mijn laatste post:
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Spannend hoor scorpion! Hopelijk zet het nu echt door!!!

Vergeet ik net helemaal te zeggen dat een vriendin van mij ook zwanger is Zo leuk!!!
Ik wist dat ze bezig waren en vandaag belde ze om te zeggen dat ze ook een kindje krijgt
Is mijn alleroudste vriendinnetje en ben zooooo blij voor dr!!!!!!
  maandag 22 februari 2010 @ 21:30:57 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78320946
Tof sonnetje, dat je vriendin ook zwanger is....

Zelf heb ik niet echt mensen in m'n omgeving die nu ook zwanger zijn. Wel wat collega's maar dat is toch wat anders.

Ik zal het dus met jullie hier op FOK! moeten doen... * Theatrale zucht slaakt
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_78321172
Hé Sonnetje wat tof dat jouw vriendin ook zwanger is. Bij mij zijn er enkel nog een paar vriendinnen zwanger, maar die wonen allemaal op meer dan 100km van hier. Dus het is niet dat we elkaar vaak zien. Maar mail doet het ook wel goed op dat moment

En ow, mijn heeft gezegd dat hij het hier zal posten als ik bevallen ben Dus dan moeten jullie (als hij het niet vergeet ) geen 5 dagen wachten op nieuws
pi_78321185
Het lijkt me zo geweldig om tegelijk met een vriendin zwanger te zijn
pi_78321333
Ja ik vind het echt zo leuk voor dr, ik wist t gewoon eerder dan haar ouders haha.
Ondanks dat ik haar tegenwoordig niet meer zo vaak spreek enzo (druk druk druk).
Grappig dat onze levens zo gelijk lopen met elkaar. Heb vanaf de peuterspeelzaal, toen ik dus 2,5 was, tot en met 5 vwo bij haar in de klas gezeten. Zij is iets eerder dan ik samen gaan wonen. Ongeveer tegelijk met mij begonnen voor een kindje, maar bij haar duurde het wat langer. Maar nu is ze toch echt zwanger
pi_78321382
terugvindpapa
♥ K, N, R en F ♥
pi_78321472
Spannend Scorpion. Hopelijk zet t vannacht door.

Wat leuk sonnetje!! Ik heb in mijn omgeving geen zwangeren. Zou het wel leuk vinden!
*poef* nu is het weg
  maandag 22 februari 2010 @ 22:22:46 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78323731
ooh, ik zie opeens dat flugel een jongetje in haar buik verstopt heeft
jongetjes zijn zoooooooooooo leuk...
pi_78324612
Hier zojuist weer thuis van een bezoekje aan schoonmama.
Daar pijntjes in de buik en ook in mijn rug.
Maar nu thuis, lijkt het weer minder te zijn. Word er zo onzeker van. Dacht echt ff dat het door ging zetten, maar nu twijfel ik weer heel erg. Naja, ik wacht af maar de hoop is weer weg hoor.
pi_78326960
Ymme meid, maak jezelf niet zo gek joh. Niet elk pijntje proberen te analyseren. Gewoon afwachten, over maximaal een week heb je je kindje!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_78331664
Ymme, hij komt wanneer ie komt. Hij heeft het nog veel te fijn bij mama.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:11:41 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78331881
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:22 schreef Asyniur het volgende:
ooh, ik zie opeens dat flugel een jongetje in haar buik verstopt heeft
jongetjes zijn zoooooooooooo leuk...

Moet alleen nog even over het minder keuze principe heenstappen. Wat overigens ook bij volwassen mannen nog steeds geldt. Enfin, dus niet iets wat ik met m'n naaimachine en een paar lappen 70's stof niet op kan lossen. Straks heb ik gewoon een heerlijk stoer doch fleurig knulletje in m'n armen

ymme, nog max een week meid. Even doorbijten nog...

Ik slaap overigens de laatste dagen weer perfect! Dat was vorige week een paar dagen heel anders. Zal er aan moeten wennen dat m'n lichaam een beetje stuitert af en toe.

Wat gaat iedereen hier trouwens doen met zwangerschapsverlof? Ik zat een beetje te twijfelen tussen 4 en 6 weken tevoren, maar ga nu toch kiezen voor 6 weken. Ik ga dan half juni met verlof en kan hopelijk dan nog wat genieten van mooi weer ook. Vraag ik ook nog 2 weken vakantie na m'n verlof aan en heb ik dan toch de 12 weken erna... Nu maar hopen dat het zo allemaal goedgekeurd gaat worden.
pi_78332466
Goeiemorgen

Scorpion, wordt dit jouw topic? Of zouden Ymme of Happy nog voor een inhaalbeweging zorgen?

Hier vandaag de mijlpaal der mijlpalen: 40 weken

En qua vakantie, flugeltje? Als je er nog twee weken verlof kunt achter plakken, is het waarschijnlijk wel fijn om zo vroeg mogelijk te stoppen (hoor wie het zegt ) Nee serieus, ik sta helemaal anders in mijn zwangerschap sinds ik thuis ben van het werk dan toen ik ging werken. Maar dat hangt ook veel af van je werk natuurlijk en hoe streng je kunt zijn voor jezelf (ik alleszins niet genoeg )
Al ben ik wel blij dat ik ook direct een week verlof aan mijn zwangerschapsverlof heb geplakt. Heb ik toch nog evenveel weken achteraf als dat ik maar één week vroeger was gestopt
pi_78332486
Ik heb dat kledingprobleem nooit, flugeltje. Ik vind altijd hele leuke en stoere kleding voor mijn zonen. Ook met veel kleur want ik houd ook niet van dat eeuwige blauw en grijs

Ik vind wel dat veel jongetjes (op school) er saai en kleurloos uitzien (of van die nietszeggende teksten/tekeningen op shirts) dus blijkbaar moet je wel iets beter zoeken dan ofzo?
pi_78332511
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:11 schreef flugeltje het volgende:
Wat gaat iedereen hier trouwens doen met zwangerschapsverlof? Ik zat een beetje te twijfelen tussen 4 en 6 weken tevoren, maar ga nu toch kiezen voor 6 weken. Ik ga dan half juni met verlof en kan hopelijk dan nog wat genieten van mooi weer ook. Vraag ik ook nog 2 weken vakantie na m'n verlof aan en heb ik dan toch de 12 weken erna... Nu maar hopen dat het zo allemaal goedgekeurd gaat worden.
Ik had vorige keer 6 weken gekozen maar had daar spijt van. Ik beviel met 41 weken en 7 weken niksdoen was toch wel lang.
Nu heb ik voor 4 weken gekozen en heb die 2 weken er nu lekker bij
de eerste keer had ik niks te kiezen want ik lag in het ziekenhuis
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:05:32 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78332597
leonieke, ik zou eventueel ook nog wat vakantie ervoor kunnen plakken, maar daar wil ik vooralsnog niet mee beginnen. Ik wil in het begin namelijk wekelijks wat extra uren opnemen ipv meteen minder te gaan werken. Dan kost het met nog geen salaris... Vooralsnog zeg ik dus 6 weken tevoren stoppen...

lily, het is echt best lastig. Het is niet dat het er helemaal niet is, maar veel minder. Stond bij de H&M en zelfs de verkoopster gaf aan dat het eigenlijk wel heel erg jammer is. Er was echt maar een klein hoekje voor de knullen. Bij een boetiekje waar ik binnen was werd ook aangegeven dat bij jongens toch vaak naar stoer gegrepen wordt en men voor meisjes blijkbaar makkelijker koopt. Ik vind het zonde. Ik heb inmiddels ook echt wel wat dingen gevonden hoor, maar ik ben zo dol op die retro stoffen en die zie je nu eigenlijk alleen in jurkjes enzo terug. Aan de andere kant is het overigens helemaal niet verkeerd, minder keus betekent ook minder kopen wat weer goed is voor de portomonnee
pi_78332748
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:05 schreef flugeltje het volgende:
leonieke, ik zou eventueel ook nog wat vakantie ervoor kunnen plakken, maar daar wil ik vooralsnog niet mee beginnen. Ik wil in het begin namelijk wekelijks wat extra uren opnemen ipv meteen minder te gaan werken. Dan kost het met nog geen salaris... Vooralsnog zeg ik dus 6 weken tevoren stoppen...
Er nog eens voor lijkt me ook wel veel (zoals Lily hierboven zegt, kan het effectief 'zomaar' 8 weken worden natuurlijk).
Maar het is een beetje hetzelfde als bij mij Ik moet op 1 juni terug gaan werken, maar zal dan ook niet fulltime terug gaan. Ik heb dan nog meer dan genoeg verlof staan voor de rest van het jaar (meer dan 12 weken denk ik) dat ik elke week wel minstens 1 dag kan thuisblijven zonder dat ik loon moet inleveren. Dan liever zo'n vorm van 'ouderschapsverlof' ipv het echte waarbij ik 1 dag per week thuis ben, loon moet inleveren en mijn werk niet vermindert (want dat heeft mijn baas al aangegeven dat hij mij qua werk heel moeilijk op 80% kan zetten). Dan zou ik gewoon 4 langere dagen moeten werken tegen minder loon. Nee, dank u. Dan neem ik wel verlof op
pi_78332788
goede morgen!

Mijlpaal leonieke je bent gewoon 40 weken zwanger

wat betreft verlof, ik doe pas 4 weken van te voren, maar ja ik werk ook maar 4 uur in de week, die ik als het echt niet anders zou kunnen ook nog eens in de hele week kan verdelen!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:18:02 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78332852
Dat het ook 8 weken kan worden heb ik zeker meegenomen in m'n overwegingen trouwens... Maar uiteindelijk toch maar voor de 6 weken gekozen, ook omdat het dan als het goed is best okay weer zal zijn en ik daar wellicht nog wel van weet te genieten. (als het niet te warm wordt dan ) Ik doe het overigens ook alleen omdat ik die weken er waarschijnlijk nog achter kan plakken, dan heb ik m'n vakantie gewoon aansluitend aan m'n verlof ipv ergens nog een weekje of wat los....

@draculadinges... Het aantal uur dat je werkt zal ook wel schelen ja. Ik werk 36 uur. (4x9) dus eerder stoppen klinkt wel aanlokkelijk...
pi_78333019
er kunnen idd altijd "onvoorzienbare" dingen gebeuren waardoor het niet anders zou kunnen,
maar ik heb ook voor die 4 gekozen zodat ik de 2 extra nog erna heb
nadeel van maar 4 uur werken is ook niet veel weken vakantie, dus dan hoef ik geen vakantie op te nemen zodat we later in het jaar nog wat samen vakantie kunnen nemen
pi_78333115
Maar hebben jullie dan niet evenveel weken vakantie als iemand die fulltime werkt?
Iemand die bij ons fulltime werkt, krijgt 40 (volledige) dagen verlof, iemand die deeltijds werkt, krijgt 40 (halve) dagen verlof. Maar dat is ook logisch, want ze moeten maar 5 halve dagen opnemen om een week thuis te zijn en ik moet 5 volledige dagen opnemen om even lang thuis te zijn.
pi_78333284
Ik neem 4 weken vooraf.. En dan hoop ik nog met mijn baas iets te kunnen regelen dat ik lekker thuis verder werk. Dan wil ik op 1 dec weer beginnen met werken... Dus ik gebruik dan ook een beetje vakantie...
Ik heb maar 5 weken vakantie over een heel jaar, dat is zo inleveren, bij mijn vorige baas had ik 11 weken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78333497
ik kwam even voor de 40 weken van Leonieke!!! wie had dat kunnen denken meid!
pi_78333562
Hi all! *meldt* met opkomende verkoudheid en irritante keelpijn

Leonieke, gefeliciteerd met je 40 weken mijlpaal Je bent er! Nog max 2 weken ... wat klinkt dat kort hè?!

Ymme, hopenlijk komen de echte weeën snel op gang! Sterkte nog even!

Scorpion is nog stil..... zou het??

Hier blij dat ik tot 4 weken heb kunnen doorwerken aangezien ik nu toch overtijd loop. Anders had het wel heel lang geworden. Daarnaast hebben we ook voor 2 dagen pas vanaf 1 juni plek op de opvang, dus daar had ik dan toch een oplossing voor moeten vinden met extra verlof achteraf Dat doe ik nu niet en dan gaan we in augustus weer 3 weken met vakantie.
pi_78333634
Thx mijsje Ik had het alleszins een tijd geleden niet durven denken

En idd, happy, nog maximum 2 weken Zo kort Maar bij jou is het nog korter hoor

Moet jij ook op 1 juni terug gaan werken, happy? Dan kunnen we opnieuw samen aftellen
pi_78333669
Ik vond het toch wel lekker toen ik weer aan de slag mocht hoor!

Gewoon weer lekker met mn collega's, ik miste volwassen contact!
pi_78333806
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik er zo zal tegenop zien om terug te gaan werken. Gewoon weer eens een volwassen gesprek kunnen voeren
Wat ook wel fijn zal zijn, is dat de zoon dan nog niet naar de onthaalmoeder moet, maar voornamelijk bij de papa zal blijven. En dan af en toe een snipperdag erbij voor mij zodat we met ons drietjes samen thuis kunnen zijn. Lijkt me heerlijk

Ik heb onlangs ook beseft dat mijn man in april 2 weken paasvakantie heeft en dan dus ook thuis is (hij moet dan wel werken en studeren voor zijn examens, maar is toch thuis). Grappig eigenlijk hoe vlug je zo'n dingen vergeet eens je thuis bent (want ik heb normaalgezien ook die 2 weken vakantie). Maar het lijkt me wel super dat we dan twee weken samen gaan thuis zijn
pi_78333936
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:50 schreef leonieke het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik er zo zal tegenop zien om terug te gaan werken. Gewoon weer eens een volwassen gesprek kunnen voeren
Wat ook wel fijn zal zijn, is dat de zoon dan nog niet naar de onthaalmoeder moet, maar voornamelijk bij de papa zal blijven. En dan af en toe een snipperdag erbij voor mij zodat we met ons drietjes samen thuis kunnen zijn. Lijkt me heerlijk

Ik heb onlangs ook beseft dat mijn man in april 2 weken paasvakantie heeft en dan dus ook thuis is (hij moet dan wel werken en studeren voor zijn examens, maar is toch thuis). Grappig eigenlijk hoe vlug je zo'n dingen vergeet eens je thuis bent (want ik heb normaalgezien ook die 2 weken vakantie). Maar het lijkt me wel super dat we dan twee weken samen gaan thuis zijn
Ik kijk even hoe ik het met ml regel. Ik heb opvang aangevraagd vanaf 1 dec. Maar als M. nog veel vrije dagen heeft zal ik hem zeker vragen of hij de maand dec nog thuis kan blijven...
pi_78333973
Ik heb nu mijn verlof op 4 weken staan maar ga toch veranderen naar 6 weken dnek ik.
Het gaat nu al niet van een leien dakje moet ik eerlijk zeggen (hoge bloeddruk en eiwit in urine, dus elke week verloskundige, soms 2x). Tegen de tijd dat ik met verlof mag gaat Mahre naar school en dan lijkt het me heerlijk haar nog een paar weekjes weg te brengen en wat rust te pakken voor de kleine er is. Dus morgen ga ik het maar omzetten naar 6 weken vooraf en dan zien we achteraf wel weer hoe het dan gaat. Als ik terug kom na de zwangerschap heb ik nog 7 dagen staan dus dat komt dan wel goed!
pi_78334050
Wij hadden niet zoveel te kiezen. De onthaalmoeder had maar plaats vanaf 1 september, dus moesten we het wel geregeld krijgen (maar er zit gelukkig een grote vakantie in waarbij mijn man van ongeveer 1 juli tot 15 augustus thuis is). Maar in totaal moeten we toch een zestal weken kunnen overbruggen Maar dat zal ook wel lukken
Maar zo een tijdje bij de papa lijkt me ook voor de papa zelf leuk . Want die zal het volgens mij toch allemaal anders gaan ervaren.
pi_78334112
Moet jij dan in die grote vakantie wel gewoon werken Leonieke? jij werkte toch ook op een school/universiteit? is jouw afdeling dan gewoon open in die tijd?
pi_78334126
Yes, Leo! D-day!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78334237
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:45 schreef leonieke het volgende:
En idd, happy, nog maximum 2 weken Zo kort Maar bij jou is het nog korter hoor
I know
quote:
Moet jij ook op 1 juni terug gaan werken, happy? Dan kunnen we opnieuw samen aftellen
Jep, maar ook ik denk dat ik het tegen die tijd ook niet zo heel erg zal vinden hoor (zegt zij stoer ) en het zijn maar 2 maandjes en dan al weer 3 weken vakantie.

Er zit in ons verlof idd veel feestdagen en vakantie (pasen, pinksteren, hemelvaartsdag, in NL koninginnedag, bevrijdingsdag) dus dat is wel gezellig dat (naast de vakantie die hij opneemt) hij nog regelmatig een dagje thuis is.
pi_78334253
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:01 schreef mijsje het volgende:
Moet jij dan in die grote vakantie wel gewoon werken Leonieke? jij werkte toch ook op een school/universiteit? is jouw afdeling dan gewoon open in die tijd?
Ik heb een administratieve job in een hogeschool. Wij moeten dus eigenlijk open zijn tot ongeveer 20 juli (hangt er een beetje vanaf op welke dag dat precies valt) en uiterlijk 15 augustus beginnen we opnieuw. Het is dan ook een heel drukke periode voor de inschrijvingen en voorbereidingen van het nieuwe jaar.
Mijn man werkt op dezelfde school, maar als docent. Geen lessen of examens betekent voor hem vrij. Dus ergens eind mei beginnen de examens en dan moet hij normaalgezien enkel gaan als hij zelf moet examineren of moet bijzitten bij een examen. Hetzelfde tussen 15 augustus en 10 september (tweede zittijd).

Nu hebben ze voor dit jaar wel een nieuwe uitvinding gedaan en dat is dat docenten meer aanwezig zullen moeten zijn tijdens de examenperiode als ze geen examens hebben, maar daar zal er dit jaar nog een hartig woordje over gebabbeld worden met het departementshoofd. We hebben hem namelijk in augustus uitgelegd hoe het zat met de kinderopvang en of we er konden op rekenen dat we het zo mochten oplossen zoals we het nu in gedachten hebben (dus mijn man voornamelijk thuis) en toen was het oké. Dan moeten ze in februari niet meer van gedachten veranderen natuurlijk
pi_78334321
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:06 schreef happyme28 het volgende:

[..]

I know
[..]

Jep, maar ook ik denk dat ik het tegen die tijd ook niet zo heel erg zal vinden hoor (zegt zij stoer ) en het zijn maar 2 maandjes en dan al weer 3 weken vakantie.

Er zit in ons verlof idd veel feestdagen en vakantie (pasen, pinksteren, hemelvaartsdag, in NL koninginnedag, bevrijdingsdag) dus dat is wel gezellig dat (naast de vakantie die hij opneemt) hij nog regelmatig een dagje thuis is.
Die vrije dagen zitten er inderdaad ook nog eens tussen. Veel verlengde weekendjes samen thuis (ja wij maken daar vaak bruggen van ).
De vraag is natuurlijk: wie van ons tweeën zal er op 1 juni het eerst naar huis/opvang bellen om te zien of alles ok is
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:09:37 #37
186094 Floria
Ghost of shark
pi_78334336
Ik had de vorige 6 weken vantevoren verlof en dat was echt HEERLIJK! Ik ben toen nog allemaal leuke dingen gaan doen, heb dagen series zitten kijken op DVD, uitgebreid gaan koken... echt heerlijk cocoonen.

Ik koos voor 6wk omdat ik wist dat dit de laatste echt vrije weken zouden zijn en ik heb mijn baan niet nodig om me nuttig te voelen ofzo. Daarbij komt dat ik pas weer hoefde te werken toen L 8maanden was dus die twee weken ervoor miste ik niet echt aan het einde

Nu ga ik met verlof als ik 30 wk ben en ga ik weer werken als baby 6mnd is. Belachelijke luxe, I know. maar het kan dus we doen het zo.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_78334375
Is dat dan door een combinatie met ouderschapsverlof of borstvoedingsverlof ofzo Floria dat je zo lang kunt thuisblijven?
Mijn schoonzus is bv thuis van juli vorig jaar (grote vakantie in het onderwijs), bevallen 20 augustus en moet pas eind juni 1 dag terug (en dan weer 2 maand grote vakantie ). Maar zij heeft een combinatie van zwangerschapsverlof, borstvoedingsverlof en ouderschapsverlof van haar twee kinderen en de gewone vakantie in het secundair onderwijs (maar zo lang zou ik echt echt echt niet willen thuis zijn )
pi_78334396
10 weken thuis zijn... Dat zou echt te lang zijn voor mij!! Ik vond die 4 weken vooraf al lang.
pi_78334454
Leo 40 weken!

Hier vandaag 38 en net weer goedgekeurd in het zkh.
Afwachten maar weer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_78334512
voor de sticker van Webkim

En ik krijg net een mail van ABCZWanger:
quote:
Goeiedag Leonie

Nog 0 dagen vóór uw bevalling!
En waarover gaat de mail dan verder? Over het feit dat ik enkele weken moet wachten vooraleer ik de draad op seksueel gebied terug kan oppikken
pi_78334526
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:16 schreef leonieke het volgende:
voor de sticker van Webkim

En ik krijg net een mail van ABCZWanger:
[..]

En waarover gaat de mail dan verder? Over het feit dat ik enkele weken moet wachten vooraleer ik de draad op seksueel gebied terug kan oppikken
Weken?? dagen toch? In het kraambed
pi_78334553
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weken?? dagen toch? In het kraambed
Mja, dat is dan weer in het ziekenhuis bij ons.. lijkt me ook alleen maar handig als ik zeker in een éénpersoonskamer ga liggen want anders hoeft het niet voor mij
pi_78334560
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:06 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik heb een administratieve job in een hogeschool. Wij moeten dus eigenlijk open zijn tot ongeveer 20 juli (hangt er een beetje vanaf op welke dag dat precies valt) en uiterlijk 15 augustus beginnen we opnieuw. Het is dan ook een heel drukke periode voor de inschrijvingen en voorbereidingen van het nieuwe jaar.
Mijn man werkt op dezelfde school, maar als docent. Geen lessen of examens betekent voor hem vrij. Dus ergens eind mei beginnen de examens en dan moet hij normaalgezien enkel gaan als hij zelf moet examineren of moet bijzitten bij een examen. Hetzelfde tussen 15 augustus en 10 september (tweede zittijd).

Nu hebben ze voor dit jaar wel een nieuwe uitvinding gedaan en dat is dat docenten meer aanwezig zullen moeten zijn tijdens de examenperiode als ze geen examens hebben, maar daar zal er dit jaar nog een hartig woordje over gebabbeld worden met het departementshoofd. We hebben hem namelijk in augustus uitgelegd hoe het zat met de kinderopvang en of we er konden op rekenen dat we het zo mochten oplossen zoals we het nu in gedachten hebben (dus mijn man voornamelijk thuis) en toen was het oké. Dan moeten ze in februari niet meer van gedachten veranderen natuurlijk
dat is inderdaad wel heel fijn van docent zijn en inderdaad, wat is beloofd in augustus, moet niet in februari nog even worden aangepast!

wow Floria, dat is inderdaad een enorme luxe! Hoe kan het dat op jouw werk zo lang verlof gegeven wordt? wat doe je voor werk?
pi_78334592
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mja, dat is dan weer in het ziekenhuis bij ons.. lijkt me ook alleen maar handig als ik zeker in een éénpersoonskamer ga liggen want anders hoeft het niet voor mij
Maar dat is juist spannend
pi_78334622
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dat is juist spannend
Langs de ene kant een baby die ons zit aan te gapen en langs de andere kant een vrouw die net bevallen is. Nah, noem me maar ouderwets, die paar dagen kan ik dan wel nog wachten. Op dag 5 ben ik toch terug thuis en kan de kleine direct in zijn eigen kamer gaan slapen
pi_78334650
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Langs de ene kant een baby die ons zit aan te gapen en langs de andere kant een vrouw die net bevallen is. Nah, noem me maar ouderwets, die paar dagen kan ik dan wel nog wachten. Op dag 5 ben ik toch terug thuis en kan de kleine direct in zijn eigen kamer gaan slapen
Baby kun je toch ff op de gang zetten?
pi_78334691
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Baby kun je toch ff op de gang zetten?
Thuis ja, maar in het ziekenhuis? Gaan ze me dan geen vreselijke moeder vinden? Alhoewel, zo koud zal het wel niet zijn zeker op de gang en als we de deur op een kiertje zetten, kunnen we het ook wel horen als hij begint te wenen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:25:43 #49
186094 Floria
Ghost of shark
pi_78334770
Dit is een combinatie van gewoon verlof, ouderschapsverlof en schoolvakanties dat het nu zo uitkomt.

Het is voor mij echt essentieel om de eerste maanden exclusief bij mijn verse baby te zijn. Het zijn zulke belangrijke maanden waarin op sociaal emotioneel vlak de basis bij je baby wordt gelegd en ik wil daar continu bij zijn. Bovendien wil ik gewoon alles live voeden het eerste half jaar. En ik wil dat mijn baby het grootste gedeelte van de dag gedragen zal worden door en op verzoek wodt gevoed en niet teveel prikkels of veel andere verzorgers ziet.

Disclaimer: het is erg luxe dat ik dit kan doen. je bent IMO geen slechte moeder als je snel weer (wil) gaat werken, geen bv geeft, je kindje niet gaat dragen, elke dag door iemand anders laat verzorgen of of of of of... dit is gewoon hoe man en ik het graag willen met ons kindje.

Webkim; was de controle ok bij de co? Plannen gemaakt voor 'grote' baby? Whats next?
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_78334772
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Thuis ja, maar in het ziekenhuis? Gaan ze me dan geen vreselijke moeder vinden? Alhoewel, zo koud zal het wel niet zijn zeker op de gang en als we de deur op een kiertje zetten, kunnen we het ook wel horen als hij begint te wenen.
Nee joh...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')