abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:19:01 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78358520
pfff wat vervelend dat het zo langzaam gaat scorpion
Ben ook erg benieuwd of Ymme al bezig is.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:21:10 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78358658
ze zijn mooi sangdrax de simmu!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:27:35 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78359073
Ik zit nu ff naar the pfaffs te kijken, en Debby heeft zo een babyborrel met 250 gasten

(dat is toch niet gebruikelijk in Belgie of wel Leonieke??)
pi_78359628
Sangdrax en simmu mooie foto's hopelijk groeien ze snel in de coufeuse en fijn dat je ze af en toe lekker tegen je borst kunt houden en merkt dat ze daar van genieten met geluidjes

Leonieke gefeliciteerd met je mijlpaal van 40 weken

Orea morgen een echo en dan weet je of het een meisje of jongen wordt.. spannend!

Scorpioen, succes vanavond, hopeljk kun je nog wat slaap meepikken

Sonnetje fijn dat je weer een stickertje hebt gekregen, ook mooi voor alle andere dames, die ik even ben vergeten die weer goed zijn gekeurd door de VK

Mijn schoonzusje is ook net zwanger, ga zondag op bezoek, ze woont wat verder weg jammer genoeg, maar vind het leuk om wat ervaringen uit te wisselen. Geen vriendinnen die zwanger zijn, wel een aantal collega's

Ik moet er niet aan denken dat een stagiaire daar beneden aan het graaien is.. ik heb er geen probleem mee dat ze bij de VK aan mijn buik voelt. Ik moet nog maar eens goed bedenken of ik wel een stagiaire bij mijn bevalling wil hebben, zoals ik er nu over denk zie ik dat niet zitten, ik hoef de kamer niet helemaal vol te hebben.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:02:49 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78361108
ik heb geen problemen met stagieres, assistenten of co's. Iedereen moet het leren tenslotte, heb inmiddels ook al zo vaak met 'de kooi open' voor diverse disciplines gelegen dat ik flink wat schaamte kwijt ben. (voor m'n miskramen en deze zwangerschap ook verschillende operaties in m'n liezen gehad) Ik ga echter wel de afspraak maken dat ze accuut verdwijnen als ik daar om vraag. Vooralnog ben ik ook niet van het wroeten, maar zal geen nee zeggen als ze vragen of er op me geoefend mag worden. Ook daarbij geldt echter weer dat het voorbij is zodra ik er genoeg van heb. Ik kan mezelf daarbij voorstellen dat ik in het begin ietwat toeschietelijker zal zijn dan wanneer ik in een uitputingsslag zit...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_78361119
Ohh ik zag de van Simmu voorbij komen Wat een mini-frummels, maar ze zien er goed uit vind ik

Scorp, wat duurt dat al lang Hopelijk zet het vannacht goed door en heb je morgen je kindje.

Orea, stom dat ze je gewoon door laten lopen met deze pijn Is hier nu echt de kous mee af?

Ymme, je geduld wordt wel op de proef gesteld he? Nog heel even en je bent ook mamma hoor

Leonieke 40 weken! Ook jij dus binnen 2 weken mamma

Voor alle dames met stickers.

Over het toucheren: ik had voor de bevalling ook niet echt een idee hoe dat was. Ik kreeg wel de complimenten dat ik zo goed kon ontspannen De ene toucheert echt veel ruwer dan de ander helaas, en ze houden er ook nog eens verschillende metingen op na (natte vingerwerk zeg maar ). Zo had ik zondagavond nog 2 cm ontsluiting en de volgende ochtend 1,5 cm bij verschillende verloskundigen.
Toen de ruggenprik eenmaal erin zat was het toucheren echt ontzettend niet boeiend meer. Ik voelde er immers niets van, dus ik heb de arts in opleiding ook haar gang laten gaan.
Ze moeten het ook leren immers.

Na de bevalling kijkt de kraam trouwens ook elke dag de hechtingen na dus dan moet je ook met de benen wijd. Wen je vanzelf aan.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:21:50 #107
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78362321
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:02 schreef octopussy het volgende:
8< inkortknipje >8

Na de bevalling kijkt de kraam trouwens ook elke dag de hechtingen na dus dan moet je ook met de benen wijd. Wen je vanzelf aan.
Dit mag je in principe weigeren Het is geen noodzakelijke controle aangezien de VK dit de eerste week ook al controleert. Je kan natuurlijk wel vragen als je er echt last van hebt of ze wil kijken, maar het hoeft dus niet als je je er niet prettig bij voelt

(en ja dit was gelijk een nuttige TVP)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78362672
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:27 schreef amaranta het volgende:
Ik zit nu ff naar the pfaffs te kijken, en Debby heeft zo een babyborrel met 250 gasten

(dat is toch niet gebruikelijk in Belgie of wel Leonieke??)
De babyborrel of het aantal mensen?
Babyborrel is vrij gebruikelijk aan het worden, maar het aantal mensen hangt natuurlijk af van je kennissenkring. Wij zouden alleszins niet aan 250 mensen geraken, maar iemand van de Pfaffs? Ah, alle BV's moeten toch ook aanwezig zijn, hé
pi_78363076
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou ik vond het helemaal niet best.
Heb de opgetrommelde gyneacoloog dan ook 'vriendelijk' verzocht haar vingers daar weg te halen (zowel bij het laatste randje weg masseren als bij het helpen rekken )
haha ik ook, ik heb geschreeuwd ala André van duin( m'n gras m'n gras) ; haaaal weg die hand, haaaaal weg! Randje wegmasseren klinkt veel te lief. Ik kon me nog net inhouden om niet haar neus met m'n voet weg te masseren.
Sorry dat ik effe inbreek, tis nog vers .
pi_78363258
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:32 schreef Mone het volgende:

[..]

haha ik ook, ik heb geschreeuwd ala André van duin( m'n gras m'n gras) ; haaaal weg die hand, haaaaal weg! Randje wegmasseren klinkt veel te lief. Ik kon me nog net inhouden om niet haar neus met m'n voet weg te masseren.
Sorry dat ik effe inbreek, tis nog vers .
Mooie omschrijving
Maar idd, de naam massage doet anders vermoeden....
pi_78363505
alleen laten wegmasseren van het laatste randje met de ruggeprik... check...
goeie tip!
pi_78364246
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:37 schreef mijsje het volgende:
alleen laten wegmasseren van het laatste randje met de ruggeprik... check...
goeie tip!
als het goed is, is dat met ruggeprik ook niet nodig, dan voel je die helse laatste centimeter helemaal niet.
pi_78364400
Zoo pas hier bijgekomen en moest al 2 hele nieuwe topics bijlezen zo ongeveer!

Wat is er een mooie tweeling geboren.. wat klein!!
Weet niet meer wie er op mijn voorstelronde reageerde maar dacht vertel even uitgebreid wat over mezelf aangezien hier ook bevallingsverhalen van alles op staan..

Las over streepjes en plopnavel.. Dit is mij niet bekend van mijn eerste maar nu de tweede komt groei ik veel en veel sneller dus wie weet..

AUW toucheren... Ik ervaarde het als iets vreselijks, hoe ontspannen ik ook was het deed me zo'n pijn! Alleen toen op e 5 cm mijn vliezen braken tijdens het toucheren dat deed geen pijn.. Hier dus liever ook geen stagaires en weet ik veel wie allemaal in mijn doos.

Spannend zeg al die dames die al op of over die grens heen zijn.. Het kan zo ineens beginnen...

Hier op de helft, a.s Vrijdag hebben we de 20 weken echo en weten we wat het word! Ben heel benieuwd. Denk zelf een jongen maar of dat nou komt omdat ik al een meid heb?! haha
Altijd blijven lachen... :)
pi_78364765
Het blijft wel stil aan de kant van Ymme! Hopenlijk was alles ok bij de vk en is het gewoon direct begonnen na het strippen!

Nuttige tips komen er weer langs hier
pi_78366422
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou ik vond het helemaal niet best.
Heb de opgetrommelde gyneacoloog dan ook 'vriendelijk' verzocht haar vingers daar weg te halen (zowel bij het laatste randje weg masseren als bij het helpen rekken )
Nou dat helpen rekken , ik had daar dus nog nooit van gehoord Ik was ook echt kwaad op die vk toen ze dat deed, dat deed echt pijn. En ze bleef er maar mee doorgaan. Was wel makkelijk voor haar, omdat ik steeds wegviel door die medicijnen. Maar dat gaat een volgende keer dus echt niet meer gebeuren.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:21:21 #116
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78366569
simmu en sangdrax gefeliciteerd! Twee jongens toch wéér bijzonder om zo te zien!
pi_78366680
Wat een schattige foto Sangdrax, die laatste bedoel ik. Ze zien er goed uit jullie jongens. Heel erg gefeliciteerd met Ravi en Kiro!
pi_78366831
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:47 schreef Mone het volgende:

[..]

als het goed is, is dat met ruggeprik ook niet nodig, dan voel je die helse laatste centimeter helemaal niet.
ik wil dus echt zooooo een ruggeprik als ik ooit nog in die situatie kom... (wel handig om allerlei dingen alvast van te voren te weten, zodat ik dat op een geboorteplan kan noteren als ik zwanger word )
pi_78366887
Bij mij deed dat wegmasseren echt geen zeer hoor.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:27:09 #120
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78366977
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:32 schreef Mone het volgende:

[..]
tis nog vers .
Ben je al klaar dan?? . En waarom weet ik niks??? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78367790
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:25 schreef bodpa09 het volgende:
Bij mij deed dat wegmasseren echt geen zeer hoor.
Naja joh tis toch ook bij iedereen anders?
pi_78368166
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:27 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ben je al klaar dan?? . En waarom weet ik niks??? .
het zit er alweer op! Nog een zoontje!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:42:10 #123
14746 k_i_m
pi_78368386
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:40 schreef Mone het volgende:

[..]

het zit er alweer op! Nog een zoontje!
Gefeliciteerd ouwe stiekemerd!!! . Wanneer dan???

ik trapte die rotvent die ongevraagd aan mijn randje zat ook bijna op zijn neus. Dat gaat dus mooi nooit meer gebeuren, in het geval van je weet maar nooit .
In my life
Why do I smile
pi_78369027
Thankyou
Het is alweer 2,5 maand geleden, maar dat weggemasseer was ineens weer heel dichtbij .
Jij vond het meevallen toch, alles bij elkaar bedoel'k??
pi_78369081
of was dat een gebbetje?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:59:22 #126
14746 k_i_m
pi_78370677
Nee, ik vond het inderdaad meevallen. Maar dat kwam omdat ik me had voorbereid op een groot gapend gat van de voor- naar achterkant en blijvend incontinent worden enzo .

Ik vond het laconieke ziekenhuis personeel vele malen erger dan de bevalling ansich. Daar zijn een hoop "goede" voornemens uit voort gekomen, mocht het nog een keer gaan gebeuren .
In my life
Why do I smile
pi_78381023
Nog geen ymmenieuws?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78381111
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:00 schreef Vicky het volgende:
Nog geen ymmenieuws?
Nee wel Scorp news...

Ben net terug van het zkh. Gisterenavond rond 23:00 kwam een andere vk en om bepaalde redenen moesten we naar het zkh. Gevolg na een uur bad, uur persen en daarna nog de vacuumpomp eindelijk rond 5:30 onze zoon Robin geboren. (ja weer een Robin ) (net geen 7 pond)

Alles goed met K en R(obin). Papa is nu dus kapot, eet nog wat vanwege de honger en duikt dan zijn bed in. Voor mijn gevoel ben ik nu wel 24 uur op en ben ik gaarder dan gaar. Ik ga pitten en morgen weer terug naar het zkh. Dan mogen ze naar huis.

Truste dus en ik lees morgen misschien hier nog wel even
♥ K, N, R en F ♥
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:01:50 #129
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_78381283
Sc0rp, whaaaa, wat goed! Ontzettend gefeliciteerd met Robin's geboorte!! Ik wens jullie ontzettend veel liefde en geluk

En even een héle dikke kus voor de LLM's, zet ' op meiden!

En alle niet-LLM's óók een dikke

En qua stagaires/nieuwe mensen is mijn oordeel wel veranderd, ik wilde zo min mogelijk mensen bij mijn bevalling maar toen het eenmaal zo ver was kon het me geen reet schelen. Er was een zuster voor wie ik de eerste bevalling was en zij was zo lief! Bovendien was zij de enige in de ruimte die ook kinderen had en aan haar praktijkervaring heb ik erg veel gehad: zij vertelde toen ik helemaal over de zeik ging omdat het persen maar niet opschoot (voor mijn gevoel dan) dat zij bij haar bevalling telkens naar de draad van de elektrode op het hoofd van de baby keek. Daaraan kun je nl precies zien dat het hoofdje wel telkens wat verder kwam en dat was zó fijn! Toucheren deed iedereen trouwens érg voorzichtig, behalve dan mijn VK, maar die was gelukkig toch meteen 'ontslagen' omdat ik voor pijnbestrijding ging
3!
pi_78381304
Scorp en K, gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78381357
Scorpion en K gefeliciteerd!!!!!
*poef* nu is het weg
pi_78381386
mornings gefeliciteerd Scorp met de geboorte van jullie zoontje Robin!

en ik heb wel een stagaire bij mij bevalling gehad; en het was ook nog eens haar allereerste bevalling die ze mee zou maken..
had ze met mij wel mooi geluk; denk dat ik om 12:05 uur op de verloskamer was en om 12:18 uur was Evie al geboren...hoop niet dat dat meisje straks denkt dat alle bevallingen zo soepel gaan...

en over toucheren etc: ik heb maar 1 keer wat vingers gehad; de gyn. En toen bleek ik dus al 10 cm te hebben. (de verloskundige had thuis niet getoucheerd), maar als ik jullie zo lees ben ik daar ook blij van,..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:16:55 #133
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_78381393
Joepie daar is hij dan! Gefeliciteeeeerd!
pi_78381471
daar iessie eindelijk!!!! Gefeliciteerd met robin. Leuke naam ook!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:44:27 #135
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_78381665
Sc0rp en K, eindelijk

Van harte met jullie zoon
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_78381701
Daar is hij dan Gefeliciteerd met Robin

En nog helemaal geen nieuws over ymme sinds de strippoging? Dat belooft toch wel iets goeds, hoop ik
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:46:43 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78381706
Gefeliciteerd Scorpion!
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:49:46 #138
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78381745
Gefeli Scorp en K en welkom R(obin)
En ymme doe ons eens verlossen ?
toch maar wat richting de "overtijdse" llm's
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78381800
Gefeliciteerd Scorp!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_78382177
Gefeliciterd Simmu en man met de tweeling.

Scorpion ook gefeliciteerd!

@ Toucheren, nou ik was daar ook niet zo'n fan van maar op dat moment boeide mij het allemaal niet zo en dacht ik, het zal wel goed zijn.
pi_78382221
Scorpion en K, gefeliciteerd met R!!!
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:49 schreef maffemuts het volgende:
En ymme doe ons eens verlossen ?
goeie woordkeus...
pi_78382235
Scorpion, gefeliciteerd met jullie zoon Robin!!!

Ik had ook een behoorlijk aantal mensen in eerste instantie aan mijn bed staan maar bij mij wou iedereen op een gegeven moment voelen... GRRR!
Ik ging van 5 CM naar volledig in 5 minuten tijd en dat geloofden ze niet.. Twijfelden allemaal aan hun eigen oordeel...

Denk dat het bij een ieder anders is want ik vond toucheren erg pijnlijk maar ja het kind erdoor drukken was pijnlijker
pi_78382315
Gefeliciteerd Scorpion en K met jullie zoon!! Wow!

Over stagiaires... ik was er zelf altijd vanuit gegaan dat er veel meer weerstand zou zijn, maar ik heb t in mijn complete opleiding nooit meegemaakt dat ik als stagiaire niet actief aanwezig mocht zijn!! Blijkbaar komt dat gevoel dan óf toch pas achteraf, óf maakt t ze op dat moment echt werkelijk niets meer uit, óf voelen mensen zich zo voor het blok gezet dat ze daar op het moment supreme geen nee tegen durven te zeggen
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:25:05 #144
258612 nytar
boys boys boys
pi_78382370
Scorpion en K, van harte gefeliciteerd met Robin!
pi_78382387
@Poppedein: voor mij telt er op dat gebied eigenlijk maar één iets: die mensen moeten het ook ergens leren en dat doe je nu eenmaal niet op poppen, maar in het echt. Iedereen wil de beste dokter hebben, maar die mensen moeten wel de kans krijgen om ervaring op te doen.
pi_78382395
Scorpion, gefeliciteerd met jullie zoon Robin.
Verwen je vrouwtje maar goed!
pi_78382430
Ik wist niet dat je ook mocht weigeren dat de kraam elke dag naar je doos staat te gluren. Dat vond ik echt heel onplezierig. Ook het temperaturen... god ik had er en hekel aan!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78382462
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Nee wel Scorp news...

Ben net terug van het zkh. Gisterenavond rond 23:00 kwam een andere vk en om bepaalde redenen moesten we naar het zkh. Gevolg na een uur bad, uur persen en daarna nog de vacuumpomp eindelijk rond 5:30 onze zoon Robin geboren. (ja weer een Robin ) (net geen 7 pond)

Alles goed met K en R(obin). Papa is nu dus kapot, eet nog wat vanwege de honger en duikt dan zijn bed in. Voor mijn gevoel ben ik nu wel 24 uur op en ben ik gaarder dan gaar. Ik ga pitten en morgen weer terug naar het zkh. Dan mogen ze naar huis.

Truste dus en ik lees morgen misschien hier nog wel even
Gefeliciteerd met Robin
pi_78382519
Simmu en sandrax, van harte met jullie mooie kereltjes! Wat een gave namen ook zeg, heel tof!

Scorp en k. Jullie ook van harte met de komst van Robin!!! Na zon lange tijd is hij er dan toch... Geniet ervan met zijn 3-tjes!

Oh over toucheren en stagaires, hier geen last van de vingers en wel een stagaire bij de bevalling maardat heb ik pas achteraf gemerkt... Ze heeft geloof ik ook alleen maar in de hoek gestaan of gediend als voetensteun tijdens het persen. Ik vond het prima, was alle schaamte allang voorbij. Tevens wisseling van de wacht net voor de pers fase, dus in totaal ook een man of tien aan en in me gehad. na de bevalling kwam er ook een man feliciteren, toen ie weg was vroeg ik mijn man wie dat was, bleek de gyn te zijn
pi_78382801
@ Poppedein, Ik vind ook dat iedereen het vak moet leren en vond het niet erg om stagaires erbij te hebben maar mijn ervaring met toucheren was gewoon heel naar.. Niks tegen stagaires. Ik mijn beroep ook als stagaire geleerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')