Fijn Floria, dat dat bij jullie zo goed kan en uitkomt!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:25 schreef Floria het volgende:
Dit is een combinatie van gewoon verlof, ouderschapsverlof en schoolvakanties dat het nu zo uitkomt.
Het is voor mij echt essentieel om de eerste maanden exclusief bij mijn verse baby te zijn. Het zijn zulke belangrijke maanden waarin op sociaal emotioneel vlak de basis bij je baby wordt gelegd en ik wil daar continu bij zijn. Bovendien wil ik gewoon alles live voeden het eerste half jaar. En ik wil dat mijn baby het grootste gedeelte van de dag gedragen zal worden door en op verzoek wodt gevoed en niet teveel prikkels of veel andere verzorgers ziet.
Disclaimer: het is erg luxe dat ik dit kan doen. je bent IMO geen slechte moeder als je snel weer (wil) gaat werken, geen bv geeft, je kindje niet gaat dragen, elke dag door iemand anders laat verzorgen of of of of of... dit is gewoon hoe man en ik het graag willen met ons kindje.
Webkim; was de controle ok bij de co? Plannen gemaakt voor 'grote' baby? Whats next?
Dat is hier ook de reden waarom ik geen borstvoedingsverlof neem. Is onbetaald... zou niet zo handig zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:55 schreef mijsje het volgende:
[..]
Fijn Floria, dat dat bij jullie zo goed kan en uitkomt!ik zou het ook wel willen, maar ben bang dat dat financieel niet gaat werken...
dan heb je nog mazzel gehad... dat ben ik ondertussen wel helemaal gewend... (de gyn ziet me nauwelijks andersquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef ymme het volgende:
Vandaag. Als ze kunnen strippen dan natuurlijk hè.
Ben wel enorm zenuwachtig daarvoor. Ben een beetje 'preuts' enzo. En dit is de eerste keer dat ik echt bloot met de benen wijd, voor iemand moet liggen. Naja, dat wist ik voordat ik zwanger werd natuurlijk al dat dat er aan zat te komen. Maar goed, blijf het spannend vinden enzo. En hopelijk doet het iets!
Leo, HOERA, voor je 40 wekenHopelijk duurt het nu niet lang meer!
voordat je bevallen bent heeft het halve ziekenhuis wel even gevoeld hoever je bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef ymme het volgende:
Vandaag. Als ze kunnen strippen dan natuurlijk hè.
Ben wel enorm zenuwachtig daarvoor. Ben een beetje 'preuts' enzo. En dit is de eerste keer dat ik echt bloot met de benen wijd, voor iemand moet liggen. Naja, dat wist ik voordat ik zwanger werd natuurlijk al dat dat er aan zat te komen. Maar goed, blijf het spannend vinden enzo. En hopelijk doet het iets!
Leo, HOERA, voor je 40 wekenHopelijk duurt het nu niet lang meer!
En ik blijf erbij: op het moment zelf zal het je waarschijnlijk toch niets kunnen schelen wie er nu juist aan het voelen is (althans, dat is toch mijn ideequote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
voordat je bevallen bent heeft het halve ziekenhuis wel even gevoeld hoever je bent.
Haha, nee op dat moment kan het je niets schelen nee...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
En ik blijf erbij: op het moment zelf zal het je waarschijnlijk toch niets kunnen schelen wie er nu juist aan het voelen is (althans, dat is toch mijn idee)
Ook zo'n voordeel van een universitair ziekenhuisZou het storen als de stagiair eerst eens even voelt? Dan controleer ik het direct erna of hij het juist had.
Die smiley is toch niet sarcastisch bedoeld, hé?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha, nee op dat moment kan het je niets schelen nee...
Nee, was niet sarcastisch. Meer dat het best triets is dat jan en allemaal in je gat staan te woelen en je het wel best vind..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Die smiley is toch niet sarcastisch bedoeld, hé?(even niet helemaal duidelijk)
Tjah, het "best vinden"? Het hoort er nu eenmaal bij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, was niet sarcastisch. Meer dat het best triets is dat jan en allemaal in je gat staan te woelen en je het wel best vind..
Jep gyn = medische indicatie...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:28 schreef Orea het volgende:
Nou ik ben terug, ze kunnen nu niet zoveel voor me doenZe geven aan dat heel veel vrouwen pijn hebben bij de zwangerschap, en dat dit bij mijne kan horen. Opereren doen ze niet zolang er geen medische noodzaak voor is. En pijn is in dit geval helaas geen medische noodzaak.
Wel blijf ik vanaf nu onder controle bij de gyn. Ze willen me wel in de gaten houden (dat is al een fijn idee!) Vraag me nu alleen af of dat ook betekent dat ik een medische indicatie voor ziekenhuis bevallen heb, weet iemand dat? Ik ben het vergeten te vragen...
Uiteraard ben ik blij dat het allemaal geen kwaad kan en dat het alleen maar zwaar ongemakkelijk is, maar het voelt wel als een domper dat ik me dus neer moet leggen bij deze pijn. Kan dus alleen maar duimen dat het weg gaat trekken, naarmate de zwangerschap vordert.
Maargoed, klagen helpt ook niet. Dus ik ga me maar proberen te richten op de leuke dingen... Zoals de echo van morgenavond!hopelijk laat etterbakje zien of het een jongen of een meisje is!
Nou het hoort erbij....quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Tjah, het "best vinden"? Het hoort er nu eenmaal bij.
En ik wist het op voorhand dat het ging gebeuren. Het wordt ook wel verteld bij de intake dat je in een universitair ziekenhuis bent en dat een deel van hun taak dus ook opleiding bieden is aan toekomstige artsen. Plus dat ze me ook direct gezegd hebben dat ze geen garanties geven over wie de gynaecoloog zal zijn bij de bevalling. De kans is dus vrij groot dat ik niet mijn vaste gyn ga zien als ik moet bevallen. Of ze zou net van wacht moeten zijn.
Ja, het is niet dat ze alle stagiairs erbij roepen, héquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou het hoort erbij....
Ik denk dat ik bij deze wel iets mondiger ben... Niet dat de stagiair van 3 verdiepingen beneden ook nog even mag komen voelen zeg maar. Nee, daar zou ik wel wat van zeggen, sprak ik stoer.
Simmu begon er al overquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahh Sangdrax.. ook al 2 van die kleine mensjes...en zo te horen echte vechtertjes
![]()
kom je ook snel met je 2 kleintjes naar het kleine babietjes-topic?
Simmu herstelt snel! Loopt al rond, is soms wat te overmoedig daarmee maar verder gaat het prima. Zes weken niet mogen tillen en autorijden is vervelend mja dat hoort erbij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:37 schreef Raissa het volgende:
Wat leuk om foto's te zien sangdrax! Hoe gaat het met simmu?
Nou ik vond het helemaal niet best.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, was niet sarcastisch. Meer dat het best triets is dat jan en allemaal in je gat staan te woelen en je het wel best vind..
Er zit een piemel in jequote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:06 schreef nytar het volgende:
wat een mooie foto's zeg!
Ik ben zelf net terug van de 20 weken echo, alles wat ze nagekeken heeft was goed of niets op aan te merken. We zijn stom genoeg helemaal vergeten om een dvd te vragen, maar we hebben wel een rits foto's meegekregen. Onder andere 2 met piemel erop!!![]()
Vanavond gaan we het grote nieuws aan onze ouders vertellen met blauwe spikkels op de chocolade koekjes
Sangdrax en Simmu Gefeliciteerd met de twee kleine mannen, en Selene gefeliciteerd met je broertjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:28 schreef sangdrax het volgende:
Eindelijk wat fotos kunnen maken en uploaden!
Hier is Ravi:
[ afbeelding ]
En Kiro:
[ afbeelding ]
Zo'n plakkertje is 2cm breed, daarmee schat ik Ravi op 35cm en Kiro op 30cm.
Ze maken het beiden prima. Ravi blijkt een relaxed gastje en Kiro erg energiek. Trapt vanalles weg. Ik moet wel zeggen dat in het echt minder eng is dan op fotos met al die buisjes en draadjesJe stoort je daar zelf vrij snel al niet meer aan trouwens.
Ook hebben we ze tegen de borst mogen houdenRavi eergisteren al en Kiro gisteren. Ze kwamen helemaal tot rust en er kwamen tevreden geluidjes uit. Hier alvast een foto van Ravi, ik heb nu ook een schattige met Kiro en die zal ik dan vanavond even posten. Kan nog net onder dit geboortetopic vind ik
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:43 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Simmu herstelt snel! Loopt al rond, is soms wat te overmoedig daarmee maar verder gaat het prima. Zes weken niet mogen tillen en autorijden is vervelend mja dat hoort erbij.
De naweeen waren een nare verrassing de nacht na de bevalling, en ook de dagen erna elke keer als ze de babies zag of vasthield wel een paar. Dat vertellen ze je niet van tevoren.. maar die zijn nu ook al een stuk minder, en drukken de pret van het eindelijk kunnen vasthouden van je kindjes natuurlijk nauwelijks.
Edit: ze zal zelf d'r bevallingsverhaal nog komen vertellen trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |