Leuke pta blundersquote:De Seat Toledo heeft een geheel eigen stijl, die de consument ofwel bevalt, ofwel tegenstaat. Maar karakter heeft ’ie zeker. Technisch heeft de Toledo grote overeenkomsten met de VW Golf, dus dat zit wel goed.
Seat zegt dat ze ‘emotie’ in haar producten stopt. Maar wat voor emotie roept de Toledo op? In ieder geval verbazing. De Toledo lijkt het midden te houden tussen een MPV en een sedan. Hij combineert een hoge koets met een kort dik achterste dat doet denken aan dat van de Renault Vel Satis. Dat roept op z’n minst vragen op over de kansen van
de Toledo nieuwe stijl.
Bestuurder en bijrijder zitten op ruime stevige stoelen. Het stuur is verstelbaar. Het instrumentenpaneel bestaat uit drie ronde meters met elk hun eigen behuizing. Achter de versnellingspook loopt de tunnelconsole omhoog om over te gaan ineen armsteun – met dubbel opbergvak – tussen de voorstoelen. Behalve in de middenarmsteun kun je ook spullen kwijt in ruime portiervakken. Er is aflegruimte op de tunnelconsole en naast de handrem vinden we bekerhouders.
We gaan naar de achterbank. Daar wordt eens te meer duidelijk dat de nieuwe Toledo een soort MPV is. Hij biedt voor drie personen een prima hoeveelheid beenruimte en dankzij het hoge dak zelfs veel hoofdruimte. Losse spullen kunnen de achterpassagiers kwijt in flinke portiervakken en in bakjes links en rechts naast de achterbank. Het middelste gedeelte van de achterbankleuning vormt voorover geklapt een soort tafeltje, met twee bekerhouders.
De rugleuning laat zich in een aantal standen vastzetten. En klap je hem neer – wat in ongelijke delen kan – dan schuift de zitting een stukje naar voren.Onder het gedrongen achterste van de Toledo gaat een grote, goed toegankelijke bagageruimte schuil. Hij is zelfs groter dan hij op het eerste gezicht lijkt, want onder de dubbele bodem is nog méér plaats voor bagage.
Pompverstuiver
Seat kan putten uit de collectie motoren van Volkswagen. Vandaar dat we in de Toledo 1.9 TDI de 1.896 cc achtkleps viercilinder terugvinden, die met pompverstuiverinjectie goed is voor 105 pk en een koppel van 250 Nm. De Toledo loopt volgens de fabriek 183 km/h en uit de technische gegevens leren we dat de Toledo 12,4 seconden voor de spurt van nul naar honderd nodig heeft. Wij klokten de Seat op 11,7 seconden.
Bij de koude start en als je vol gas geeft, zijn er wel wat dieselgeluiden te horen. Bij
constant snelwegtempo constateerden we geen hinderlijk gerucht en de geluidsmeter gaf nette waarden aan. De motor is prettig soepel, doordat hij een hoog koppel ontwikkelt.
Bij een betrekkelijk gering aantal krukasomwentelingen kun je makkelijk vanuit lage toeren versnellen. Bij de Toledo nieuwe stijl hadden we zo onze twijfels; een hoge zit in een MPV-achtig model associeer je niet met een pittig rijkarakter. De Toledo heeft een duidelijk op comfort afgestemd onderstel dat alleen af en toe een korte oneffenheid duidelijk doorgeeft.
Het is niet week en de Seat helt in bochten ook niet hinderlijk over. Het lijkt dat de auto een karakter heeft waarmee hij z’n bestuurder niet te veel ‘lastig valt’. Z’n elektromechanische stuurbekrachtiging werkt bij lage snelheden vrij licht, maar assisteert minder als het harder gaat. Dat wil nog niet zeggen dat de Spanjaard dan
scherp stuurt, maar de wielen volgen wel het opgedragen spoor. De wagen ligt degelijk en solide op de weg. Z’n vijfbak, die zich met een lichte weerstand laat bedienen, schakelt exact.
ABS is standaard, net als noodstopbekrachtiging,airbags, hoofd- en zijairbags vóór. Hetzelfde geldt voor airconditioning, een boordcomputer, cruise control en mistlampen vóór. De Toledo heeft ook lichtmetalen velgen, een audio-installatie en elektrisch bedienbare zijruiten achter.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjesquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
Ik dacht dat je gewoon lekker sarcastisch wasquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik ga hier een beetje vloeken, maar ondanks dat ik zo'n DAF mooi vind moet ik elke keer als ik zo'n auto zie rijden aan een Manta-A denken:quote:Op zondag 21 februari 2010 11:54 schreef daNpy het volgende:
Meld
Lelijke Volkswagen-OP compensatie:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
quote:Op zondag 21 februari 2010 16:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ga hier een beetje vloeken, maar ondanks dat ik zo'n DAF mooi vind moet ik elke keer als ik zo'n auto zie rijden aan een Manta-A denken:
[ afbeelding ]Niks mis met een Manta-ASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Da bennik noooooooooooit.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik dacht dat je gewoon lekker sarcastisch was
Je zat niet toevallig in zoeen Leeuwarden uit zaterdagmiddag?quote:Op zondag 21 februari 2010 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister in een Samara gereden, tofheid
Apart dingquote:
quote:Op zondag 21 februari 2010 16:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ga hier een beetje vloeken, maar ondanks dat ik zo'n DAF mooi vind moet ik elke keer als ik zo'n auto zie rijden aan een Manta-A denken:
[ afbeelding ]SjonnieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Geen ideequote:Op zondag 21 februari 2010 21:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Apart ding.. Die moet je dan zeker uit Frankrijk gaan halen? Vraag me altijd af hoeveel gezeik het is om een auto op Nederlands kenteken te krijgen.
Jij bent echt dol op BX'en ofniet?quote:Op zondag 21 februari 2010 21:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geen ideeMaar ik heb iemand die me wil helpen
Nee, niet echt, maar tot lijkwagen of ambulance omgebouwde Eenden vind je niet zo veelquote:Op zondag 21 februari 2010 21:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jij bent echt dol op BX'en ofniet?
Eenden sowieso vind je niet veelquote:Op zondag 21 februari 2010 21:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, niet echt, maar tot lijkwagen of ambulance omgebouwde Eenden vind je niet zo veel
Ik zou er ook wel een willen. Zal ik mijn username nog maar een keer wijzigen, maar dan in Anitaquote:
Maar dan krijg ik m tenminste thuisquote:Op zondag 21 februari 2010 23:13 schreef 2cv het volgende:
APK zegt niet zo heel veel hoor. Maar ik zou niets weten helaas ...
Tja ik doe het toch liever legaalquote:Op zondag 21 februari 2010 23:17 schreef 2cv het volgende:
Zonder APK kan een auto niet rijdenIk zal het niet promoten om zonder APK te rijden, maar ik heb het zelf wel gedaan. Het ding kwam niet door de keuring wegens een lekke remklauw. En de 2e keer ook niet
Stond wel een leuke 1300 op Marktplaats, alleen die heeft genoeg flinke palen geraaktquote:Op zondag 21 februari 2010 23:28 schreef 2cv het volgende:
Ik ben ook geen monteur, maar met een flinke dosis doorzetingsvermogen en genoeg mensen die je advies willen geven kom je een heel eind.
Heb je een link ?quote:Op zondag 21 februari 2010 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Stond wel een leuke 1300 op Marktplaats, alleen die heeft genoeg flinke palen geraakt.. Dat is dan weer net wat te hoog gegrepen
..
En t lijkt me ook juist leuk om er nog wat aan te kunnen doen
Hoeft niet superstrak natuurlijk, maar dit is ook geen porem. En ik ben ook zo'n gek die t liefst een felgele of groene heeftquote:Op zondag 21 februari 2010 23:56 schreef 2cv het volgende:
Zo te zien is de dorpel onbeschadigd. Die deuk maakt voor de APK niets uit. Alleen als je het strak wilt hebben zijn die kreukels een probleem.
Heb nu wel een mooie groene via de Daf Club gevonden. Alleen die is vast een stukje duurder dan mijn budgetquote:Op maandag 22 februari 2010 00:02 schreef 2cv het volgende:
Deurpaneel er uit, deuk met de hand (!) zoveel mogelijk terug drukken (als dat niet lukt: hamer + blokje hout) en het is een stuk strakker. De kreukels in het achterscherm zitten er dan nog wel natuurlijk, maar misschien kan je daar op vergelijkbare wijze bij (ik ben geen DAF kenner).
En als die deur je echt dwars zit kan je misschien voor weinig een andere roggelen en die er in schroeven. Volgens mij zit er geen electrische ramen of portiervergrendeling in dus je hebt geen gedonder met kabelbomen
Ja maar met max 1000 euro beschikbaar zit ik toch aardig krapquote:Op maandag 22 februari 2010 00:12 schreef 2cv het volgende:
Dat kan een voordeel zijn omdat je er wellicht minder kosten aan hebt. Uiteindelijk kan die daarom zelfs goedkoper zijn
Kenner ken ik nietquote:Op maandag 22 februari 2010 00:19 schreef 2cv het volgende:
Ga bij beide kijkenLiefst met een kenner er bij.
Mijn pa in zijn wilde jonge jaren kennende heeft hij wel genoeg gedaan jaquote:Op maandag 22 februari 2010 00:23 schreef 2cv het volgende:
Dan zal hij zijn eigen DAFje vast zelf onderhouden hebben en derhalve een kenner zijn
Sowieso gaat hij meequote:Op maandag 22 februari 2010 00:27 schreef 2cv het volgende:
Neem die man mee. Als hij een beetje van die DAFjes of oldtimers in het algemeen houdt heb je daar veel aan.
Dat sowiesoquote:Op maandag 22 februari 2010 00:30 schreef 2cv het volgende:
Als je ook maart een topic over het apparaat maakt op het moment dat je hem gekocht hebt
Citrofiel dusquote:Op maandag 22 februari 2010 00:34 schreef 2cv het volgende:
Een BX, een Eend in stukjes en een verlangen naar een XXL Franse BX
Volgens mij word er amper mee geredenquote:
Maar hij is wel mooi! Sowieso vind ik het een hele gave auto, niet alleen om te zien maar ook motorisch en interieur!quote:
Moeten ze niks voor mijn neus wegkapenquote:Op maandag 22 februari 2010 02:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar hij is wel mooi! Sowieso vind ik het een hele gave auto, niet alleen om te zien maar ook motorisch en interieur!
Enneuh Sjoegerd, koop nou onderhand eens wat![]()
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb net vanochtend een auto gekocht en mag haar zaterdag ophalen!Ik begreep dat het hier gezellig was om over autootjes te praten
![]()
Ja, ik heb dus een Lada Samara (in Rusland heten ze Sputnik) gekocht uit 1992quote:
Welkom in de SCquote:Op maandag 22 februari 2010 12:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb net vanochtend een auto gekocht en mag haar zaterdag ophalen!Ik begreep dat het hier gezellig was om over autootjes te praten
![]()
Ook dat niet dusquote:Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef Anne het volgende:
Nouja, wit is wel een mooie kleur.
Ghehe.. hier staat alles al dik over de ton, behalve de Lincolnquote:Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef Anne het volgende:
Mijn teller staat op dit moment op 99.945.
100.000 klinkt meteen weer zoveel.
Mijn Polo, die nu niet meer van mij is, maar van mijn vader, die nog steeds zegt dat ie van mij is, terwijl ie hem allang betaald heeft, maar hij zegt dat nog steeds omdat mensen anders denken dat ie zijn mercedes niet meer heeft, staat al bijna op 4 ton. En hij rijdt nog prima.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ghehe.. hier staat alles al dik over de ton, behalve de Lincoln![]()
De Astra al over de 2 zelfs
Dankjequote:Op maandag 22 februari 2010 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welkom in de SC![]()
Gefeli met je auto; ik zou er graag wat leuks over zeggen, maar er komt niks in me op behalve : LELIJK !!!!![]()
Het spijt me![]()
![]()
![]()
Wit is geen kleurquote:
Onze astra zit net niet op de 106.000quote:Op maandag 22 februari 2010 13:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn Polo, die nu niet meer van mij is, maar van mijn vader, die nog steeds zegt dat ie van mij is, terwijl ie hem allang betaald heeft, maar hij zegt dat nog steeds omdat mensen anders denken dat ie zijn mercedes niet meer heeft, staat al bijna op 4 ton. En hij rijdt nog prima.
Tof is dat! Ik heb een tijdje bij een Mercedes dealer gewerkt en daar waren serieus particulieren die meer dan een miljoen op de teller hadden staanquote:Op maandag 22 februari 2010 13:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn Polo, die nu niet meer van mij is, maar van mijn vader, die nog steeds zegt dat ie van mij is, terwijl ie hem allang betaald heeft, maar hij zegt dat nog steeds omdat mensen anders denken dat ie zijn mercedes niet meer heeft, staat al bijna op 4 ton. En hij rijdt nog prima.
Ow. Laten we hopen dat Volkswagen net zo gul is dan *onthouden gaat*.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:08 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Tof is dat! Ik heb een tijdje bij een Mercedes dealer gewerkt en daar waren serieus particulieren die meer dan een miljoen op de teller hadden staanDie kregen dan ook een onderscheiding en een prijs of iets
Wit isquote:Op maandag 22 februari 2010 13:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dankje
En ach, ieder z'n ding toch? Ik vind em wel mooi en dat is het belangrijksteWant het is MIJN auto!
![]()
[..]
Wit is geen kleur![]()
![]()
Neequote:Op maandag 22 februari 2010 13:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Onze astra zit net niet op de 106.000, voor een 10 jaar oude auto niet veel
Ja, dat zou echt tof zijn!quote:Op maandag 22 februari 2010 13:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow. Laten we hopen dat Volkswagen net zo gul is dan *onthouden gaat*.
Hihihi, nope de hele auto is witquote:Op maandag 22 februari 2010 13:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wit isOp een auto als je een zwarte dak er bij hebt
Leukquote:Op maandag 22 februari 2010 13:10 schreef sararaats het volgende:
ik zal wel eens een foto posten van m'n autootje
Ja, wel alleen van je auto hè Saraquote:Op maandag 22 februari 2010 13:10 schreef sararaats het volgende:
ik zal wel eens een foto posten van m'n autootje
Weinigrijdersquote:Op maandag 22 februari 2010 13:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee. Mijn auto is pas 2 en half jaar oud en staat dus bijna op een ton.
quote:Op maandag 22 februari 2010 13:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, wel alleen van je auto hè Sara.
Volgens mij was er bij VW toch zo'n actie dat je een hele oud golf in kon ruilen tegen een nieuwe?quote:Op maandag 22 februari 2010 13:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow. Laten we hopen dat Volkswagen net zo gul is dan *onthouden gaat*.
Ja, als je de eerste eigenaar was ofzo, dan mocht je een nieuwequote:Op maandag 22 februari 2010 13:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij was er bij VW toch zo'n actie dat je een hele oud golf in kon ruilen tegen een nieuwe?
Of wat was dat ook alweer..
Ik heb een Ibiza:quote:Op maandag 22 februari 2010 13:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Foei!
![]()
Wat voor auto heb jij dan Anne?
Whehe, op papier staat dat ik wel de eerste eigenaar ben van bovenstaande Ibiza.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, als je de eerste eigenaar was ofzo, dan mocht je een nieuwe
quote:Op maandag 22 februari 2010 13:14 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb een Ibiza:
[ afbeelding ]
Eindelijk een auto waar ik *niks* aan hoef te doen en waar *niks* mis mee is!
Ja, dát is mijn autoquote:Op maandag 22 februari 2010 13:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]En ook in het zwart? Mooi wagentje
Heb je helemaal gelijk inquote:Op maandag 22 februari 2010 13:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dankje
En ach, ieder z'n ding toch? Ik vind em wel mooi en dat is het belangrijksteWant het is MIJN auto!
![]()
[..]
Wit is geen kleur![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |