Dat vind ik eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:19 schreef Bulletslut het volgende:
Het is niet zijn schuld vind ik
Zo blijkt maar weer, Paars was helemaal niet zo slecht...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:21 schreef Monco10 het volgende:
Het wordt gewoon tijd dat CDA geen onderdeel meer uitmaakt van de nieuwe coalitie.
Ik denk het gedoe met de LPF niemand hem kwalijk zal nemen, dat was gewoon een zooitje ongeregeld waar ze niet om heen konden tijdens de formatie. Wat betreft de andere kabinetten heb je idd gelijk. Het is zo ongeveer de enige taak van echt belang van de premier, zorgen dat het kabinet tot besluiten komt over belangrijke onderwerpen. En daar faalt JP keihard in.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:21 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk wel.
Al vier kabinetten lang doen 'zijn' ministers maar wat ze zelf willen. Balkenende geeft gewoon geen leiding. Dan is het niet zo gek dat zijn kabinetten elke keer vallen.
I rest my case.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
Geef ze eens ongelijk, ze hebben al vier verkiezingen met hem gewonnen.
Nee, in Nederland is er geen maximum aan verbonden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:05 schreef Elvislives het volgende:
Hoe lang mag Balkenende MP zijn? Dacht dat 8 jaar de max was...
Lubbers was van 1982 tot 1994 premier.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:05 schreef Elvislives het volgende:
Hoe lang mag Balkenende MP zijn? Dacht dat 8 jaar de max was...
3 keer eigenlijk...... Maar ik wil Verhagenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:12 schreef Rekkie het volgende:
Na 4 keer is het nog niet duidelijk dat die man het niet heeft?
4 keer en ik wil Verhagen helemaal niet....... het is nu al saai genoeg, laat staan als deze man gaat praten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:15 schreef zquing het volgende:
[..]
3 keer eigenlijk...... Maar ik wil Verhagen
Maar de mens is geen ezel hè....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:16 schreef antonwachter het volgende:
Zelfs een ezel stoot zich in het algemeen geen 5 keer aan dezelfde steen.
Net las ik deze tweet van Frits Wester:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Mijn steun hebben ze. Aangezien het Wouter Bos was die voor kort termijn politiek gewin het kabinet heeft laten vallen.
RogerVleugels vraagt dan:quote:Nog even hoor net dat als CDA akkoord was gegaan met PvdA eis, dan Verhagen zelf afgetreden. Hard gespeeld dus.
Antwoord:quote:@fritswester Is dit hard feit of harde spin: het geeft Balkenende nl. de ruimte om op termijn weer met de PvdA door één -brede- deur te gaan
Werpt wel weer nieuw licht op de vraag waarom het CDA niet wilde/kon inschikken.quote:@RogerVleugels feit
Klopt, maar dan omdat het CDA samen met de kneuzenkermis van de PVV moet regeren. In mei gaan we dus even stemmen en 3 maanden later weer.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:52 schreef STTSJT het volgende:
En mocht het wel zo zijn, dan kunnen we weer beginnen met aftellen
Ik denk dat het CDA in de campagne de nadruk gaat leggen op de economische crisis en dat het gezien die crisis geen tijd is voor experimenten. Het CDA zal zich opwerpen als de partij die zorgt voor stabiliteit, een degelijk financieel beleid en geen extremistische experimenten. Bij die boodschap past een vertrouwd, gereformeerd gezicht: JP.quote:
Vind ik wat te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Mijn steun hebben ze. Aangezien het Wouter Bos was die voor kort termijn politiek gewin het kabinet heeft laten vallen.
Toen er in het vorige kabinet steeds grote heibel was rond Rita Verdonk werd dat naar het linkse deel van de achterban door het CDA steeds afgedaan met "afspraak is afspraak". En nu het beter uitkomt telt "afspraak is afspraak" plotseling niet meer, dat is natuurlijk niet echt geloofwaardig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:21 schreef Lotusss het volgende:
Vind ik wat te kort door de bocht.
Twee jaar lang was afgesproken dat NL uit Afghanistan zou vertrekken, wat ook één van de compromissen toentertijd was. Nu willen de andere regeringspartijen ineens die belofte verbreken. Tsja.
Inderdaad, ik zag gisteren in de middag zelfs een videofragment op nl2 dat Balkenende zei dat "we" in nov. 2010 uit Uruzgan zouden vertrekken. Dat was zo afgesproken en 2 jaar lang hebben "wij" ons erop kunnen voorbereiden/het werk over kunnen dragen. Het is niet Bos geweest die het kabinet heeft laten vallen, maar het CDA en 't CU die Bos in een hoekje hebben gedreven. Hoe bedoelt Verhagen alternatieven? Er zijn geen alternatieven of je blijft of je vertrekt zoals afgesproken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Vind ik wat te kort door de bocht.
Twee jaar lang was afgesproken dat NL uit Afghanistan zou vertrekken, wat ook één van de compromissen toentertijd was. Nu willen de andere regeringspartijen ineens die belofte verbreken. Tsja.
Wil niet zeggen dat ik vóór de beslissing ben om het niet te verlengen hoor.
Dat is in ieder geval nog enige vorm van stabiliteit.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:51 schreef LXIV het volgende:
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.
Ik voorzie een Balkenende V, VI, VII, VIII, IX en X
Het boeit me eigenlijk niet eens welke afspraken er 2 jaar geleden zijn gemaakt, situaties kunnen namelijk veranderen. Wat mij wel boeit is dat het kabinet wederom struikelt over iets relatief onbenulligs.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:26 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Toen er in het vorige kabinet steeds grote heibel was rond Rita Verdonk werd dat naar het linkse deel van de achterban door het CDA steeds afgedaan met "afspraak is afspraak". En nu het beter uitkomt telt "afspraak is afspraak" plotseling niet meer, dat is natuurlijk niet echt geloofwaardig.
+ geen interne strijd. Meteen duidelijkheid: de balk is de leider.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
Geef ze eens ongelijk, ze hebben al vier verkiezingen met hem gewonnen.
Verhagen die wil je niet als je buurman of Chef / collegaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:15 schreef zquing het volgende:
[..]
3 keer eigenlijk...... Maar ik wil Verhagen
Hij heeft in ieder geval ervaring!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kut, ik dacht dat Balkenende wel verleden tijd zou zijn, na 4 kabinetten moet er toch twijfel zijn over of iemand wel geschikt is om MP te zijn.
Toekomstige coalitiepartners kunnen niet meer zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn. De Balk en zijn consorten zijn continu aan het klungelen, maar de val ligt nooit aan hen. Ik ben benieuwd of d66 of vvd er nog een tweede keer intrappen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kut, ik dacht dat Balkenende wel verleden tijd zou zijn, na 4 kabinetten moet er toch twijfel zijn over of iemand wel geschikt is om MP te zijn.
Is het dan een manier van het CDA om van bepaalde intern figuren af te raken, lees verhagen, en een nieuwe coalitie met schone lei te laten beginnen, al dan niet met pvda?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Net las ik deze tweet van Frits Wester:
[..]
RogerVleugels vraagt dan:
[..]
Antwoord:
[..]
Werpt wel weer nieuw licht op de vraag waarom het CDA niet wilde/kon inschikken.
Goede kans dat we in december Balkenende 7 of 8 hebbenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:00 schreef Caesu het volgende:
volgens peiling is CDA de grootste.
dus goeie kans dat we balkie56 krijgen.
pvv-vvd-pvv regering.
maar verwacht niet dat die regering lang aan de macht zal blijven.
Lijkt me duidelijk, dit was verhagen's spel en Balkenende had het weer eens te laat door. Dat er überhaupt nog meningen bestaan over deze farce eigenlijk, de feiten zijn overduidelijkquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Net las ik deze tweet van Frits Wester:
[..]
RogerVleugels vraagt dan:
[..]
Antwoord:
[..]
Werpt wel weer nieuw licht op de vraag waarom het CDA niet wilde/kon inschikken.
Eens! JP krijgt mijn stem dan ook zeker weerquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het CDA in de campagne de nadruk gaat leggen op de economische crisis en dat het gezien die crisis geen tijd is voor experimenten. Het CDA zal zich opwerpen als de partij die zorgt voor stabiliteit, een degelijk financieel beleid en geen extremistische experimenten. Bij die boodschap past een vertrouwd, gereformeerd gezicht: JP.
Gezien de enorme politieke chaos zou die boodschap nog best wel eens kunnen aanslaan als Nederland moet kiezen tussen de saaie, degelijke JP en de ongewisse revolutie die bijv. PVV en SP prediken. Kortom ik denk dat je het CDA en JP niet vooraf moet afschrijven, drie maanden tot de verkiezingen is nog een hele lange periode.
Het is toch echt de PVDA die de stekker er uit trok, en toch echt de PVDA (Bos) samen met DNB (Wellink) de financiële orde op Nederland heeft laten doen schudden!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:48 schreef paul280 het volgende:
Ben heel de cda beu.
Wat ik niet snap is dat alle partijen afgerekend worden op het wan beleid behalve het cda.
Ben bang dat combinatie pvv-vvd-cda
vvd en pvv de schuld krijgen en we balkelende 6 krijgen.
Zullen we dan voor een linkse verise gaan misschien houden die het wel 4 jaar vol?
Zal wel niet want kabinet balkelende is gedoemt om te vallen.
Ah, jij bent dus een van die sukkelsquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:33 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Eens! JP krijgt mijn stem dan ook zeker weer
En jij stemt op ?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus een van die sukkels
Het CDA en het CHU zullen zeker graag samenwerken met de PVV in de Gristenoorlog tegen de Islamquote:
In elk geval geen CDA, PVV, PvdA, CU, SGP, SP of GroenLinks.quote:
3/4?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:01 schreef fratsman het volgende:
Dus het Nedrlandse volk krijgt gewoon de vinger van het CDA en men schuift weer Balkenende naar voren? Hebben die gasten niet in de gaten dat 3/4 van Nederland die man spuugzat is?![]()
Dank voor het uitspreken van jouw gevoel. Dat wil niet zeggen dat het de waarheid is. CDA treft net zo goed blaam als de CU en PVDA. Al treft de PVDA natuurlijk meer blaam, vanzelfsprekend omdat zij de stekker er uit trokkenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:01 schreef fratsman het volgende:
Dus het Nedrlandse volk krijgt gewoon de vinger van het CDA en men schuift weer Balkenende naar voren? Hebben die gasten niet in de gaten dat 3/4 van Nederland die man spuugzat is?![]()
Ik kots op de Gristenhond Balkenendequote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:03 schreef Aandemur het volgende:
Ik ken vrijwel niemand die hem spuugzat is. En moet zeggen dat ik geen einzelganger ben.
Binnen het CDA zou de koffiejuffrouw momenteel nog een betere kans makenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:03 schreef Aandemur het volgende:
Welke personen zou jij dan graag zien?
Welke coalitie had jij in gedachten dan ?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Binnen het CDA zou de koffiejuffrouw momenteel nog een betere kans maken
Maar serieus, van Geel.
Maar sowieso zie ik helemaal niemand van het CDA naar voren geschoven worden. Wat mij betreft is het CDA voorlopig uitgeregeerd.
Dat is helaas nu net het probleem.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:11 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Welke coalitie had jij in gedachten dan ?
PvdA D66 GL.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:11 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Welke coalitie had jij in gedachten dan ?
Maar als het genoeg is: CDA, VVD, D66quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is helaas nu net het probleem.
Voor meer Gristenoorlog en minder samenlevingquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar als het genoeg is: CDA, VVD, D66
Stem maar lekker PvdAquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:18 schreef HBUU het volgende:
[..]
Voor meer Gristenoorlog en minder samenleving
PvdA belonen omdat ze 1 helder momentje haddenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:26 schreef HBUU het volgende:
[..]
Goed idee, sinds gisteren ga ik dat inderdaad doen ja
Ik vind het stoppen van domme zinloze oorlogen heel belangrijkquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
PvdA belonen omdat ze 1 helder momentje hadden
Doe mij nog maar een keer Paars: PvdA D66 en VVD, een imo mooie progressieve combinatie die niet teveel naar links of rechts doorslaat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
PvdA D66 GL.
Tenminste mensen die vrijzinnig positmistisch en streng kunnen zijn. Samen door 1 deur kunnen dus wél 4 jaar de rit uitzitten en stabiel moeilijke beslissingen kunnen nemen. De peilingen maken het nu nog niet mogelijk, straks wel.
Is een prima plan!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:34 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Doe mij nog maar een keer Paars: PvdA D66 en VVD, een imo mooie progressieve combinatie die niet teveel naar links of rechts doorslaat.
Kan het CDA voorlopig weer een tijdje bij zinnen komen in de oppositie.
Helaas niet, was ook voor Neu-paars.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is een prima plan!
Ben alleen bang dat hun samen geen meerderheid hebben.
In die volgorde van grote zijn we wel van Balkenende af hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb liever VVD-D66-CDA (in die orde van grote). Alleen jammer dat Balkenende en Verhagen dan ook weer in het kabinet zitten, aan de ander kant zijn we van Bos af op financiën.
Het CDA gaat echt niet zijn lijsttrekker aan de kant zetten zodat die in de Tweede Kamer-fractie mag gaan zitten denk ik.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:08 schreef MrBadGuy het volgende:
In die volgorde van grote zijn we wel van Balkenende af hoor
Ik denk niet dat Balkenende in een kabinet gaat zitten zonder zelf de hoogste positie te bekleden. Ook verwacht ik niet dat hij in de TK gaat zitten. Die krijgt dan wel een ander baantje.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het CDA gaat echt niet zijn lijsttrekker aan de kant zetten zodat die in de Tweede Kamer-fractie mag gaan zitten denk ik.
Hmm, dan zou je misschien PvdA, D66 en PVV moeten overwegen, met de PVV als stand-in voor VDD aan de rechterkant. Maar ik ben bang dat het politieke verstand dan een beetje gaat verzuipen in het geschreeuw van de PVVers.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Helaas niet, was ook voor Neu-paars.
Het ziet er naar uit dat PvdA / VVD / D66 rond de 55 - 60 zetels uitkomt.
Een eventuele 3-partijencoalitie zal in ieder geval de PVV of het CDA moeten bevatten
Dat moet de rest toch ook?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:37 schreef CantFazeMe het volgende:
PVV schreeuwt over één standpunt: richting de moslims/immigranten.
Ik vind dat ze verder wel goede standpunten hebben. Maar als PVV in de tweede kamer komt moeten ze haast wel compromissen maken...
En wat krijgen we dan in 2012?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:51 schreef LXIV het volgende:
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.
Ik voorzie een Balkenende V, VI, VII, VIII, IX en X
femke als pm dus?quote:Op zondag 21 februari 2010 01:03 schreef prupke het volgende:
[..]
voorspelling van de maya's dat de wereld vergaat....
Als het waarheid zou worden betekent dat tevens het faiiliet van NL.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
PvdA D66 GL.
Tenminste mensen die vrijzinnig positmistisch en streng kunnen zijn. Samen door 1 deur kunnen dus wél 4 jaar de rit uitzitten en stabiel moeilijke beslissingen kunnen nemen. De peilingen maken het nu nog niet mogelijk, straks wel.
Niet per se.quote:Op zondag 21 februari 2010 08:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als het waarheid zou worden betekent dat tevens het faiiliet van NL.
De leeftijd is prima, de menselijkheid ontbreektquote:Op zondag 21 februari 2010 09:30 schreef fokjunk het volgende:
Kunnen we Balkenende niet inruilen voor een jonger exemplaar?
Mwah, christenen hebben maar twee echte keuzes: CDA of CU. De SGP is voor die kleine stabiele groep. De CU is een veel minder geöliede machine dan het CDA. Het gaat denk ik minder om de resultaten en meer om de levensbeschouwelijke beweegredenen van de politici in die partijen.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
De achterban van het CDA is bijkans nog dommer dan die van Wilders.
De basis van het CDA zijn de 1.000.000 boeren en hun toeleveranciers, dus die is voor landbouwsubsidie en oorlog voor behoud van het christengeloofquote:Op zondag 21 februari 2010 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
Hij zal wel weer MP worden. CDA-stemmers kijken niet naar verkiezingsprogramma's en behaalde resultaten. Die zien die christelijke harses van Balkenende en vullen zonder na te denken het hokje in. De achterban van het CDA is bijkans nog dommer dan die van Wilders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |