Dat vind ik eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:19 schreef Bulletslut het volgende:
Het is niet zijn schuld vind ik
Zo blijkt maar weer, Paars was helemaal niet zo slecht...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:21 schreef Monco10 het volgende:
Het wordt gewoon tijd dat CDA geen onderdeel meer uitmaakt van de nieuwe coalitie.
Ik denk het gedoe met de LPF niemand hem kwalijk zal nemen, dat was gewoon een zooitje ongeregeld waar ze niet om heen konden tijdens de formatie. Wat betreft de andere kabinetten heb je idd gelijk. Het is zo ongeveer de enige taak van echt belang van de premier, zorgen dat het kabinet tot besluiten komt over belangrijke onderwerpen. En daar faalt JP keihard in.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:21 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk wel.
Al vier kabinetten lang doen 'zijn' ministers maar wat ze zelf willen. Balkenende geeft gewoon geen leiding. Dan is het niet zo gek dat zijn kabinetten elke keer vallen.
I rest my case.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
Geef ze eens ongelijk, ze hebben al vier verkiezingen met hem gewonnen.
Nee, in Nederland is er geen maximum aan verbonden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:05 schreef Elvislives het volgende:
Hoe lang mag Balkenende MP zijn? Dacht dat 8 jaar de max was...
Lubbers was van 1982 tot 1994 premier.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:05 schreef Elvislives het volgende:
Hoe lang mag Balkenende MP zijn? Dacht dat 8 jaar de max was...
3 keer eigenlijk...... Maar ik wil Verhagenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:12 schreef Rekkie het volgende:
Na 4 keer is het nog niet duidelijk dat die man het niet heeft?
4 keer en ik wil Verhagen helemaal niet....... het is nu al saai genoeg, laat staan als deze man gaat praten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:15 schreef zquing het volgende:
[..]
3 keer eigenlijk...... Maar ik wil Verhagen
Maar de mens is geen ezel hè....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:16 schreef antonwachter het volgende:
Zelfs een ezel stoot zich in het algemeen geen 5 keer aan dezelfde steen.
Net las ik deze tweet van Frits Wester:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Mijn steun hebben ze. Aangezien het Wouter Bos was die voor kort termijn politiek gewin het kabinet heeft laten vallen.
RogerVleugels vraagt dan:quote:Nog even hoor net dat als CDA akkoord was gegaan met PvdA eis, dan Verhagen zelf afgetreden. Hard gespeeld dus.
Antwoord:quote:@fritswester Is dit hard feit of harde spin: het geeft Balkenende nl. de ruimte om op termijn weer met de PvdA door één -brede- deur te gaan
Werpt wel weer nieuw licht op de vraag waarom het CDA niet wilde/kon inschikken.quote:@RogerVleugels feit
Klopt, maar dan omdat het CDA samen met de kneuzenkermis van de PVV moet regeren. In mei gaan we dus even stemmen en 3 maanden later weer.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:52 schreef STTSJT het volgende:
En mocht het wel zo zijn, dan kunnen we weer beginnen met aftellen
Ik denk dat het CDA in de campagne de nadruk gaat leggen op de economische crisis en dat het gezien die crisis geen tijd is voor experimenten. Het CDA zal zich opwerpen als de partij die zorgt voor stabiliteit, een degelijk financieel beleid en geen extremistische experimenten. Bij die boodschap past een vertrouwd, gereformeerd gezicht: JP.quote:
Vind ik wat te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Mijn steun hebben ze. Aangezien het Wouter Bos was die voor kort termijn politiek gewin het kabinet heeft laten vallen.
Toen er in het vorige kabinet steeds grote heibel was rond Rita Verdonk werd dat naar het linkse deel van de achterban door het CDA steeds afgedaan met "afspraak is afspraak". En nu het beter uitkomt telt "afspraak is afspraak" plotseling niet meer, dat is natuurlijk niet echt geloofwaardig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:21 schreef Lotusss het volgende:
Vind ik wat te kort door de bocht.
Twee jaar lang was afgesproken dat NL uit Afghanistan zou vertrekken, wat ook één van de compromissen toentertijd was. Nu willen de andere regeringspartijen ineens die belofte verbreken. Tsja.
Inderdaad, ik zag gisteren in de middag zelfs een videofragment op nl2 dat Balkenende zei dat "we" in nov. 2010 uit Uruzgan zouden vertrekken. Dat was zo afgesproken en 2 jaar lang hebben "wij" ons erop kunnen voorbereiden/het werk over kunnen dragen. Het is niet Bos geweest die het kabinet heeft laten vallen, maar het CDA en 't CU die Bos in een hoekje hebben gedreven. Hoe bedoelt Verhagen alternatieven? Er zijn geen alternatieven of je blijft of je vertrekt zoals afgesproken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Vind ik wat te kort door de bocht.
Twee jaar lang was afgesproken dat NL uit Afghanistan zou vertrekken, wat ook één van de compromissen toentertijd was. Nu willen de andere regeringspartijen ineens die belofte verbreken. Tsja.
Wil niet zeggen dat ik vóór de beslissing ben om het niet te verlengen hoor.
Dat is in ieder geval nog enige vorm van stabiliteit.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:51 schreef LXIV het volgende:
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.
Ik voorzie een Balkenende V, VI, VII, VIII, IX en X
Het boeit me eigenlijk niet eens welke afspraken er 2 jaar geleden zijn gemaakt, situaties kunnen namelijk veranderen. Wat mij wel boeit is dat het kabinet wederom struikelt over iets relatief onbenulligs.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:26 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Toen er in het vorige kabinet steeds grote heibel was rond Rita Verdonk werd dat naar het linkse deel van de achterban door het CDA steeds afgedaan met "afspraak is afspraak". En nu het beter uitkomt telt "afspraak is afspraak" plotseling niet meer, dat is natuurlijk niet echt geloofwaardig.
+ geen interne strijd. Meteen duidelijkheid: de balk is de leider.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:19 schreef BasEnAad het volgende:
Geef ze eens ongelijk, ze hebben al vier verkiezingen met hem gewonnen.
Verhagen die wil je niet als je buurman of Chef / collegaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:15 schreef zquing het volgende:
[..]
3 keer eigenlijk...... Maar ik wil Verhagen
Hij heeft in ieder geval ervaring!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kut, ik dacht dat Balkenende wel verleden tijd zou zijn, na 4 kabinetten moet er toch twijfel zijn over of iemand wel geschikt is om MP te zijn.
Toekomstige coalitiepartners kunnen niet meer zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn. De Balk en zijn consorten zijn continu aan het klungelen, maar de val ligt nooit aan hen. Ik ben benieuwd of d66 of vvd er nog een tweede keer intrappen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kut, ik dacht dat Balkenende wel verleden tijd zou zijn, na 4 kabinetten moet er toch twijfel zijn over of iemand wel geschikt is om MP te zijn.
Is het dan een manier van het CDA om van bepaalde intern figuren af te raken, lees verhagen, en een nieuwe coalitie met schone lei te laten beginnen, al dan niet met pvda?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef Iblis het volgende:
[..]
Net las ik deze tweet van Frits Wester:
[..]
RogerVleugels vraagt dan:
[..]
Antwoord:
[..]
Werpt wel weer nieuw licht op de vraag waarom het CDA niet wilde/kon inschikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |