Vrees 't ook. En dan zal 't wel niet klappen..... Of zit Trix nog in Lech en wachten ze totdat ze terug is?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:07 schreef du_ke het volgende:
Ze zullen het in elk geval wel over het weekend heen tillen
Laat het CDA maar een keer inbindenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vrees 't ook. En dan zal 't wel niet klappen..... Of zit Trix nog in Lech en wachten ze totdat ze terug is?
Ik zou die matrix van eerder topics gebruiken, dat vat de boel goed samen. Dat en "ik glunder niet!!!".quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:14 schreef RvLaak het volgende:
OP ff aangevuld met wat linkjes... Kan iemand ff een beknopte tijdslijn maken over dit geheel? Pleurt ik dat ook in de OP
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Laat het CDA maar een keer inbinden. Die zullen het ook niet zien zitten om het kabinet te laten klappen over hun standpunt om meer bodybags terug te krijgen uit Uruzgan.
Sorry, maar welk matrix?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zou die matrix van eerder topics gebruiken, dat vat de boel goed samen. Dat en "ik glunder niet!!!".
Dank, ik ga aan het werk hier meequote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:17 schreef De_Hertog het volgende:
Deze: http://nos.nl/artikel/135118-wie-zegt-wat-over-afghanistan.html
Dit is ook wel een mooie analyse: http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.html
Ja, maar ze weten dan ook dat ze zo'n beetje worden weggevaagd bij de volgende verkiezingen...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:12 schreef De_Hertog het volgende:
Volgens mij heeft de PvdA er nog steeds wel degelijk belang bij als het kabinet valt omdat zij weigeren toe te geven aan het CDA.
Er is weinig live nu. Ministerraad wordt natuurlijk niet uitgezondenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef phpmystyle het volgende:
Is er nog een live-stream beschikbaar.
Achter gesloten deuren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:18 schreef phpmystyle het volgende:
Is er nog een live-stream beschikbaar.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:20 schreef PowerAdmin het volgende:
Des te langer ze blijven aanrommelen des te groter wordt de PVV .
Ik bedoelde juist voor de verkiezingen. Ze staan er enorm laag voor in de peilingen en verder regeren onder Balkenende zal ze echt niets goeds doen, zeker niet na het afhandelen van deze crisis. Ze hebben bij veel mensen het imago van draaiers en meelopers van het CDA. Nu houden ze een keer hun poot stijf en dat wordt gewaardeerd. Ze zijn ook, voor het eerst in tijden, weer gestegen in de peilingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, maar ze weten dan ook dat ze zo'n beetje worden weggevaagd bij de volgende verkiezingen...
Nou wat een feest. Een haatdragende populist aan de macht. Dat zal geen zooitje worden. Nog meer achterdocht, maar dan niet in de kamer, maar in het landquote:
Omtrent het verzoek van de NAVO heeft Bos al gedraaid. Hij moest ook voor straf de regeringsverklaring aan het einde van de ministerraad (12 februari) voorlezen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:17 schreef De_Hertog het volgende:
Dit is ook wel een mooie analyse: http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.html
Premier Verhagenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou wat een feest. Een haatdragende populist aan de macht. Dat zal geen zooitje worden. Nog meer achterdocht, maar dan niet in de kamer, maar in het land
Daar ben ik ook bang voor. DIt kan niemand toch meer serieus nemen, wat een poppenkast.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:28 schreef ErikT het volgende:
Hopelijk is vandaag de laatste dag van deze klucht.
Maar waarschijnlijk gaat het nog minstens tot 1 maart duren.
Zal wel een tijdje duren...Balkie zal even flink moeten uithuilen op de "brede" schouders van Verhagen ofzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:33 schreef Re het volgende:
en hoe lang duurt die ministerraad eigenlijk...
We weten de cumtijd van die ministers toch nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:33 schreef Re het volgende:
en hoe lang duurt die ministerraad eigenlijk...
En het is sowieso nog niet eens begonnen, verzet naar 11:30. Eerst overleg binnen de fracties.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zal wel een tijdje duren...Balkie zal even flink moeten uithuilen op de "brede" schouders van Verhagen ofzo.
Het is geen besluit, het kabinet besluit tot missies of niet. Niet de kamer.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:56 schreef Cobra4 het volgende:
Met de motie wees de kamer het kabinet op dat genomen besluit.
Ja, maar dan was het de beslissing van de kamer geweest, en bij die eerde motie was het besluit juist bij het kabinet gelegd. Dus was met die motie teruggekomen op de eerdere motie.quote:Aanname van de motie Kant had dus betekend dat de missie in Uruzgan dit jaar zou stoppen.
Of een minderheids kabinet?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:30 schreef Semisane het volgende:
Het wordt wel lachen als het kabinet valt, want dan komt er nog een leuke klus om daarna een regering in elkaar te zetten als er uitgegaan moet worden van de polls. Een 4 partijen regering...ook zo'n garantie voor een sterk en stabiel kabinet...maar ja echt veel onstabieler dan de Balkenende kabinetten kan het bijna niet...dus we kunnen er slechts op vooruit gaan.
Dat is de vraag. Wilders krijgt straks een hele groep raadsleden die hij veel lastiger onder controle kan houden dan zijn fractie in de kamer. Daar kunnen de komende maanden nog leuke schandalen uitrollen die uitstralen op zijn 'beweging'.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:20 schreef PowerAdmin het volgende:
Des te langer ze blijven aanrommelen des te groter wordt de PVV .
Hooguit als tijdelijke vorm als men echt niks kan met de uitslag. Een breed kabinet met PvdA, CDA en VVD met als voornaamste doel de dagelijkse zaken regelen en nieuwe verkiezingen uitschrijven.quote:
Dat zeg ik dus.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is geen besluit, het kabinet besluit tot missies of niet. Niet de kamer.
quote:Ja, maar dan was het de beslissing van de kamer geweest, en bij die eerde motie was het besluit juist bij het kabinet gelegd. Dus was met die motie teruggekomen op de eerdere motie.
Ze doen alleen in Den Haag en Almere mee. Hoezo 'hele groep'?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Wilders krijgt straks een hele groep raadsleden
Of het cda vvd d66 is een mogelijkheid, en wat maakt het uit als ze net een paar zeteltjes tekort komen voor een meerderheids-kabinet? Het is een prima alternatief voor de dagelijkse zaken. Of het cda en de vvd nemen het risico en gaan met de pvv in zee. Maar dat wil je niet horenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hooguit als tijdelijke vorm als men echt niks kan met de uitslag. Een breed kabinet met PvdA, CDA en VVD met als voornaamste doel de dagelijkse zaken regelen en nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Met Balkenende V?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:46 schreef devlinmr het volgende:
eindelijk weer een stabiele regering.
Zullen er toch al snel dik 10 worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze doen alleen in Den Haag en Almere mee. Hoezo 'hele groep'?
eeh. nee. Ik had het over een STABIELE regering.quote:
Dit klopt wel. De motie Voordewind, van Dam wijst het kabinet op de gedane beloften waarmee zij het politieke en maatschappelijke draagvlak creëerde die in 2007 leidde tot de verlenging van de missie Uruzgan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is geen besluit, het kabinet besluit tot missies of niet. Niet de kamer.
Het kabinet besluit. Grondwettelijk gezien kan de Tweede Kamer geen besluiten nemen. De motie Voordewind, van Dam van 1 oktober 2009 refereert aan het besluit van het kabinet in 2007.quote:Ja, maar dan was het de beslissing van de kamer geweest, en bij die eerde motie was het besluit juist bij het kabinet gelegd. Dus was met die motie teruggekomen op de eerdere motie.
Dat zou waardeloos zijn op dit moment. Het land heeft nu toch echt eens een keer een sterk kabinet nodig, met een sterke premier.quote:
Te weinig om hem er echt last van te laten krijgen bij zijn landelijke aanhang lijkt me. Ik vrees toch dat het pas echt ophoudt als hij een keer mee 'regeert'.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zullen er toch al snel dik 10 worden.
Dat riep men na Balkenende I ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
eeh. nee. Ik had het over een STABIELE regering.
Balkenende heeft nu toch wel laten zien dat hij geen coalitie kan leiden of bijelkaar houden.
Zou misschien kunnen maar bij een minderheidskabinet zal men voor een zo breed mogelijk draagvlak willen zorgen. Met een stevige linkse oppositie van PvdA, GL en SP zal D66 op z'n tijd geneigd zijn ook haar sociale gezicht te laten zien met alle risico's voor zo'n coalitie en dat weten VVD en CDA ook.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of het cda vvd d66 is een mogelijkheid,
Inderdaad daarom zeg ik ook, hooguit als tijdelijke vorm om het land naar nieuwe verkiezingen te leiden.quote:en wat maakt het uit als ze net een paar zeteltjes tekort komen voor een meerderheids-kabinet? Het is een prima alternatief voor de dagelijkse zaken.
Ik geloof er inderdaad niks van dat die partijen zin hebben in een nieuw LPF debaclequote:Of het cda en de vvd nemen het risico en gaan met de pvv in zee. Maar dat wil je niet horen
Na Balkenende I kon men het nog wijten de LPF. En eerlijk is eerlijk, ik denk dat weinig politici goed leiding zouden kunnen geven aan een kabinet met de LPF van toen.quote:
Had men ook nooit aan moeten beginnenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Na Balkenende I kon men het nog wijten de LPF. En eerlijk is eerlijk, ik denk dat weinig politici goed leiding zouden kunnen geven aan een kabinet met de LPF van toen.
Maar dat had men aan ons, de stemmers, te danken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Had men ook nooit aan moeten beginnen
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:55 schreef De_Hertog het volgende:
De Jonge Democraten zijn verhuisdozen gaan aanbieden bij het torentje.
Eigenlijk niet. Maar de kiezer had gesproken, je kunt wel onhandig gaan doen met een cordon sanitaire maar uiteindelijk bleek dit de meest effectieve manier om er mee af te rekenenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Had men ook nooit aan moeten beginnen
Gelukkig heb ik voor geen van die kabinetten gestemdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar dat had men aan ons, de stemmers, te danken.
Net als Balkenende II t/m IV
De tijd zal het uitwijzen. Maar ik denk dat WIlders ook donders goed snapt dat hij alleen met het cda en de vvd in zee kan als hij ophoudt met zijn ''opruiende'' uitspraken. En bij sommige dingen zal hij echt water bij de wijn moeten doen. Maar als het gaat om economische dingen staan ze gelijk aan het cda en de vvd. Alleen het immigratie beleid kan een issue worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou misschien kunnen maar bij een minderheidskabinet zal men voor een zo breed mogelijk draagvlak willen zorgen. Met een stevige linkse oppositie van PvdA, GL en SP zal D66 op z'n tijd geneigd zijn ook haar sociale gezicht te laten zien met alle risico's voor zo'n coalitie en dat weten VVD en CDA ook.
[..]
Inderdaad daarom zeg ik ook, hooguit als tijdelijke vorm om het land naar nieuwe verkiezingen te leiden.
[..]
Ik geloof er inderdaad niks van dat die partijen zin hebben in een nieuw LPF debacle. De CDA aanhang trok Verdonk al amper, laat staan actief discrimineren op basis van geloof.
Als ze niet vallen door dit geneuzel, dan is de geloofwaardigheid van dit kabinet sowieso compleet weg en de sfeer in de regering danig verpest. Ik vraag me echt af of het dan nog überhaupt nut heeft om door te gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef De_Hertog het volgende:
Mocht het kabinet nu niet vallen dan komen er nog wel een hoop leuke debatten.En ik vraag me toch echt af of dat gedoe van gisteren niet ook nog een staartje gaat krijgen.
In die komende debatten wordt 't dan weer een herhaling van zetten, net zoals gisteren. Ze lullen dadelijk langer dan dat de besproken besluitvorminsprocedure heeft geduurd...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:01 schreef De_Hertog het volgende:
Mocht het kabinet nu niet vallen dan komen er nog wel een hoop leuke debatten.En ik vraag me toch echt af of dat gedoe van gisteren niet ook nog een staartje gaat krijgen.
Dat wel natuurlijk. Voor de entertainmentwaarde is het misschien nog wel grappig maar regeren gaat de komende maanden, met of zonder kabinet, niet gebeuren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In die komende debatten wordt 't dan weer een herhaling van zetten, net zoals gisteren. Ze lullen dadelijk langer dan dat de besproken besluitvorminsprocedure heeft geduurd...
quote:Gerda Verburg en Jack de Vries: kabinet moet door en geen besluit vandaag. Kortom: CDA door de pomp
Wilders heeft overigens wel een groter probleem. Ik mag hem niet en het is imho een eikel, maar hij is niet dom, verre van zelfs. Hij zal best wel snappen dat hij nauwelijks capabele mensen genoeg heeft om al die zetels te vullen, laat staan dat hij goede ministers kan leveren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De tijd zal het uitwijzen. Maar ik denk dat WIlders ook donders goed snapt dat hij alleen met het cda en de vvd in zee kan als hij ophoudt met zijn ''opruiende'' uitspraken. En bij sommige dingen zal hij echt water bij de wijn moeten doen. Maar als het gaat om economische dingen staan ze gelijk aan het cda en de vvd. Alleen het immigratie beleid kan een issue worden.
Wat voor kabinet hoop jij dan?
A, ben benieuwd of hij ook doorhad dat Balkenende hem uiteindelijk toch niet steundequote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verhagen is wakker.
http://twitter.com/MaximeVerhagen
bron?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
De val is uitgesteld tot volgende week
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:35 schreef RvLaak het volgende:
Fok werd net genoemd op BNR, als onderdeel van digitale media & politiek
3e plek, of zo. Twitter staat op 1 mbt "gesprekken"
Ah, het belangrijkste onderdeel dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Moet het wel nuanceren... Fok Forum werd genoemd, niet de FP
quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, het belangrijkste onderdeel dus.
Niet helemaal, want welke partijen met elkaar gaan regeren is niet aan ons stemmers. Het was al heel snel duidelijk dat het CDA helemaal niet met de PvdA wilde gaan regeren maar tot elkaar veroordeeld waren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:59 schreef Cobra4 het volgende:
Maar dat had men aan ons, de stemmers, te danken.
Net als Balkenende II t/m IV
quote:Begrijp dat PvdA nu toch NAVO brief vandaag van tafel wil. Afwachten maar weer
plaats eensquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef De_Hertog het volgende:
Vincentschutte: haha, op ANP komt een artikel binnen: ''ATENTIE: pas plaatsen als kabinet daadwerkelijk is gevallen''
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef De_Hertog het volgende:
Vincentschutte: haha, op ANP komt een artikel binnen: ''ATENTIE: pas plaatsen als kabinet daadwerkelijk is gevallen''
Waarom denk je dat JP dat heeft tegengehouden?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:10 schreef ErikT het volgende:
Achteraf is het toch ook een fout van Bos om niet met de SP in zee te gaan.
Samen hadden ze het CDA veel meer hun wil kunnen opleggen.
Ik zal even kijken (nee, ik zal het niet plaatsenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:11 schreef RvLaak het volgende:
Fok heb toch een ANP abo... Hey Danny, doe eens plaatsen dat bericht
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zal even kijken (nee, ik zal het niet plaatsen).
Als ik me goed herinner wilde vooral Bos de SP er niet bij hebben, omdat ze links ingehaald zouden worden binnen het kabinet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom denk je dat JP dat heeft tegengehouden?
quote:paulkrom Begrijp dat PvdA nu toch NAVO brief vandaag van tafel wil. Afwachten maar weer
Ik denk dat ik dan gedonder achter de schermen krijg. Laat dat gedonder lekker in Den Haag zou ik zeggenquote:
Hoelaat + bron?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:15 schreef De_Hertog het volgende:
Wilders straks te gast in RTL-Z. Ben benieuwd waar ze het over gaan hebben
Sorry was alleen benieuwdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:19 schreef Krambo het volgende:
[..]
12.20 uur, ennnuh waarom wil je een bron?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |