abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78113740
Beste allemaal.
Om mijn goede wil te tonen m.b.t. dit forum ( en een beetje solidair te zijn met de users hier), wil ik een topic maken over een van mijn voorbeelden, namelijk Sigmund Freud. Alhoewel zijn ideeen m.b.t. psychologie vrijwel haaks tegenover de mijne staan, vond ik hem toch een genie voor zijn tijd. Het lijkt me leuk om een BNW topic op basis van mijn vakgebied te maken

Het verhaal gaat , m.b.t. de NWO e.d. dat wij mensen middels psychoanalytische technieken als "happy machines" geprogrammeerd worden door in te spelen op onze verlangens. (om zodoende het volk dom te houden). Freud, een meester in de oude psychologie en grondlegger van de klassieke stroming de psychoanalyse, werd als groot voorbeeld gebruikt om mensen op psychologische wijze massaal te beinvloeden.

Freud had verder nog een neef, Bernays, de grondlegger van de propaganda. Goebbels gebruikte Bernays en Freudiaanse technieken om het volk gedurende de oorlog te beinvloeden. Voor jullie gemak heb ik hieronder wat typische youtube filmpjes gezet.

Denk er eens over na, zie het voor jezelf en zie het verband met het dom houden van het volk. Ik heb dan ook enkele vragen erover:

1.) Psychologie en oude psycho analyse, een sterk middel tot massa beïnvloeding ja of de nee?
2.) Zou het leven er anders uitgezien hebben zonder de input van Sigmund Freud en bernays dat het leven van menig Amerikaan en wereldburger zou gaan bepalen?
3) Freud als een van de beginselen van de NWO, al sinds het begin van de vorige eeuw in werking gezet?

Disclaimer: ikzelf denk meer aan behavioristische technieken i.p.v. aan freudiaanse technieken (te weten klassieke conditionering, assosciatie). Het einddoel blijft echter hetzelfde. Ik heb zelf alleen moeite met aan te nemen dat het volk dom gehouden wordt hierdoor en dat het voor NWO doeleinden dient. Ik vind zelf dat de reclames wel overtuigend genoeg zijn om mensen tot kopen te dwingen en ze tot "happiness machines" te maken, ik begrijp alleen de link met de NWO niet echt

o.. en de filmpjes

http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bernays
http://en.wikipedia.org/wiki/Freud
Filmpje the century of the self, heeft coole oude beelden van Freud

Freud... alhoewel niet onomstreden.. een genie voor zijn tijd (r.i.p.)

barst los, barst los

[ Bericht 2% gewijzigd door Michielos op 17-02-2010 20:44:39 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:43:14 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_78114922
Wat versta je onder de NWO ?
pi_78115019
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:43 schreef Buschetta het volgende:
Wat versta je onder de NWO ?
new world order, een groter plan tot dominatie. Het volk via psychoanalyse dom houden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:48:07 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_78115166
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

new world order, een groter plan tot dominatie. Het volk via psychoanalyse dom houden.
De NWO bestaat al sinds mensenheugenis mijns inziens. Mensen werden namelijk al eeuwen gedomineerd door een kleine groep mensen. Dat we een bepaalde curve maken is wel interesant natuurlijk qua psychologische wetenschap.
quote:
Freud als een van de beginselen van de NWO,
pi_78115865
Mahl:
quote:
How does the historian avoid the charge he is indulging in conspiracy theory when he explores the activities of a thousand people, occupying two floors of Rockefeller Center, in their efforts to involve the United States in a major war? What should we properly call the rigging of a public opinion poll, the planting of a lover, or a fraudulent letter by an intelligence agency in order to gain information or influence policy? (p. xi)

http://www.amazon.com/exe(...)802/theindepeende-20
Bernays:
quote:
Freud's nephew Edward Bernays helped manipulate the masses for the Illuminati. In his book "Propaganda," he wrote:

"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government, which is the true ruling power of our country."
http://www.illuminati-news.com/makow030506.htm

En die noemen sommigen de NWO.

[ Bericht 2% gewijzigd door Resonancer op 17-02-2010 21:09:07 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_78116019
Wat is de relatie tussen psychoanalyse en handelsreclame?
pi_78117112
Wow, wat een mooi topic Michielos.
Even inlezen.
pi_78117417
Netjes man! 23 kudo's voor jou hiervoor!
pi_78117608
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:48 schreef Buschetta het volgende:

[..]

De NWO bestaat al sinds mensenheugenis mijns inziens. Mensen werden namelijk al eeuwen gedomineerd door een kleine groep mensen. Dat we een bepaalde curve maken is wel interesant natuurlijk qua psychologische wetenschap.
[..]

Bedankt voor je antwoord

[ Bericht 9% gewijzigd door Michielos op 17-02-2010 21:45:48 ]
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:37:33 #10
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_78117687
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat is de relatie tussen psychoanalyse en handelsreclame?
Het inspelen op menselijke behoeften. Zoals ik in het topic zelf aangaf, in de docu noemen ze het psychoanalyse, maar mijns inziens is het een vorm van conditionering. (bv. vrolijke mensen die cola drinken, een mooie vrouw die bij een auto staat enz.).
Als je de filmpjes checked en met name "the century of the self" , zie je iig hoe Freud gebruikt werd.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:11:05 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_78122455
via via heb ik nog wat informatie gekregen:

Freud...Velikovsky ......Egyptian
pi_78132869
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:37 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het inspelen op menselijke behoeften. Zoals ik in het topic zelf aangaf, in de docu noemen ze het psychoanalyse, maar mijns inziens is het een vorm van conditionering. (bv. vrolijke mensen die cola drinken, een mooie vrouw die bij een auto staat enz.).
Als je de filmpjes checked en met name "the century of the self" , zie je iig hoe Freud gebruikt werd.
Dat is eerder suggestie.. Ik zou het geen psychotherapie willen noemen, of analyse..
pi_78134683
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is eerder suggestie.. Ik zou het geen psychotherapie willen noemen, of analyse..
Ik spreek ook niet over psychotherapie maar over psychoanalytische inzichten?
Freud was niet enkel "psychotherapie" , hoor Wat Bernays deed in Amerika was gebaseerd op de psychoanalytische inzichten van Sigmund Freud.
pi_78135315
tvp'tje voor nu.. interessant om over mee te denken
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_78135593
Edward Louis Bernays in zijn boek ' Propaganda ' (1928) :

"As civilizations become more complex, and as the need for invisible government has been increasingly demonstrated, the technical means have been invented and developed by which opinion may be regimented ".

Om toch ff dat 'invisible' 'visible' te maken:

[ Bericht 0% gewijzigd door Goelie op 18-02-2010 13:09:27 ]
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:11:39 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78136187
tvp
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_78139075
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:52 schreef Goelie het volgende:
Edward Louis Bernays in zijn boek ' Propaganda ' (1928) :

"As civilizations become more complex, and as the need for invisible government has been increasingly demonstrated, the technical means have been invented and developed by which opinion may be regimented ".

Om toch ff dat 'invisible' 'visible' te maken:

[ afbeelding ]
En wie is dan die wereld monarch?
pi_78139230
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:21 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik spreek ook niet over psychotherapie maar over psychoanalytische inzichten?
Freud was niet enkel "psychotherapie" , hoor Wat Bernays deed in Amerika was gebaseerd op de psychoanalytische inzichten van Sigmund Freud.
Inderdaad.. Een behoorlijk goed topic!
Heb je je leven gebeterd?
pi_78155844
En ik kende je nog wel als zo'n rustige jongen
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_78171005
Ik heb begrepen dat Bernays en Freud vonden dat de massa een ongecontroleerde bende is, die zonder aansturing alleen hun impuls en instinct volgen. Hij vond dat die mensen 'aansturing' nodig hadden, en heeft bedacht dat de mensen in de gehele maatschappij kunnen worden veranderd van vrij denkende mensen die betrokken zijn in het systeem, naar consumerende slaven.

Hij was de eerste die producten begon te linken aan emoties, en bijvoorbeeld van auto's statussymbolen heeft gemaakt. Hij bedacht dat er van ieder product heel veel verschillende soorten kleuren en maten moeten worden verkocht, zodat mensen hun individualiteit konden uit drukken in de producten die ze gingen kopen.

Doordat die mensen voortaan alleen hun egoïstische materalistische verlangens vervulden, zou iedereen een quasi-individualistisch leven gaan leiden, en wanneer de mensen niet langer massaal samen komen, en hun hele leven inrichten, alleen om hun egoïstische verlangens te vervullen, zijn de mensen het beste in de hand te houden en te controleren.

Hij heeft ook 'subliminal advertising' bedacht, het onderbewust linken van emoties aan producten.
Hier een voorbeeld van Edward Bernays Subliminal Advertising.

Word jij al onderbewust getweaked, zie je het verborgen plaatje?

en nu dan?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 07:41:10 #21
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78171751
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En wie is dan die wereld monarch?
Dat wordt de Paus.
pi_78176233
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 03:36 schreef Goelie het volgende:
Ik heb begrepen dat Bernays en Freud vonden dat de massa een ongecontroleerde bende is, die zonder aansturing alleen hun impuls en instinct volgen. Hij vond dat die mensen 'aansturing' nodig hadden, en heeft bedacht dat de mensen in de gehele maatschappij kunnen worden veranderd van vrij denkende mensen die betrokken zijn in het systeem, naar consumerende slaven.

Hij was de eerste die producten begon te linken aan emoties, en bijvoorbeeld van auto's statussymbolen heeft gemaakt. Hij bedacht dat er van ieder product heel veel verschillende soorten kleuren en maten moeten worden verkocht, zodat mensen hun individualiteit konden uit drukken in de producten die ze gingen kopen.

Doordat die mensen voortaan alleen hun egoïstische materalistische verlangens vervulden, zou iedereen een quasi-individualistisch leven gaan leiden, en wanneer de mensen niet langer massaal samen komen, en hun hele leven inrichten, alleen om hun egoïstische verlangens te vervullen, zijn de mensen het beste in de hand te houden en te controleren.

Hij heeft ook 'subliminal advertising' bedacht, het onderbewust linken van emoties aan producten.

[ afbeelding ]
en nu dan?
[ afbeelding ]
Leuk gevonden!
Maar is dat een authentieke advertentie? Of een grap? Of zou het toeval kunnen zijn?

Ik kan me nl. niet voorstellen dat zo'n zoekplaatje de verkoopcijfers dramatisch verhoogt., wat je niet ziet zie je niet, ook niet onbewust.
(Ik heb ooit eens gelezen dat het effect van die onbewuste beïnvloeding in reclames toch een beetje tegenviel en dat het daarom nauwelijks meer gebruikt wordt. Ik dacht dat dat op de site van Skepsis was. Nou is dat ook geen zeer betrouwbare bron, maar goed.)
En tja.. toch wat verscheidenheid proberen te creëren, ondanks de massaproductie, onlogisch is het niet..
pi_78179525
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:20 schreef Michielos het volgende:
Beste allemaal.
Om mijn goede wil te tonen m.b.t. dit forum ( en een beetje solidair te zijn met de users hier), wil ik een topic maken over een van mijn voorbeelden, namelijk Sigmund Freud. Alhoewel zijn ideeen m.b.t. psychologie vrijwel haaks tegenover de mijne staan, vond ik hem toch een genie voor zijn tijd. Het lijkt me leuk om een BNW topic op basis van mijn vakgebied te maken

Het verhaal gaat , m.b.t. de NWO e.d. dat wij mensen middels psychoanalytische technieken als "happy machines" geprogrammeerd worden door in te spelen op onze verlangens. (om zodoende het volk dom te houden). Freud, een meester in de oude psychologie en grondlegger van de klassieke stroming de psychoanalyse, werd als groot voorbeeld gebruikt om mensen op psychologische wijze massaal te beinvloeden.

Freud had verder nog een neef, Bernays, de grondlegger van de propaganda. Goebbels gebruikte Bernays en Freudiaanse technieken om het volk gedurende de oorlog te beinvloeden. Voor jullie gemak heb ik hieronder wat typische youtube filmpjes gezet.

Denk er eens over na, zie het voor jezelf en zie het verband met het dom houden van het volk. Ik heb dan ook enkele vragen erover:

1.) Psychologie en oude psycho analyse, een sterk middel tot massa beïnvloeding ja of de nee?
2.) Zou het leven er anders uitgezien hebben zonder de input van Sigmund Freud en bernays dat het leven van menig Amerikaan en wereldburger zou gaan bepalen?
3) Freud als een van de beginselen van de NWO, al sinds het begin van de vorige eeuw in werking gezet?

Disclaimer: ikzelf denk meer aan behavioristische technieken i.p.v. aan freudiaanse technieken (te weten klassieke conditionering, assosciatie). Het einddoel blijft echter hetzelfde. Ik heb zelf alleen moeite met aan te nemen dat het volk dom gehouden wordt hierdoor en dat het voor NWO doeleinden dient. Ik vind zelf dat de reclames wel overtuigend genoeg zijn om mensen tot kopen te dwingen en ze tot "happiness machines" te maken, ik begrijp alleen de link met de NWO niet echt

o.. en de filmpjes

http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bernays
http://en.wikipedia.org/wiki/Freud
Filmpje the century of the self, heeft coole oude beelden van Freud

Freud... alhoewel niet onomstreden.. een genie voor zijn tijd (r.i.p.)

barst los, barst los
Freud? Serieus? Die man zijn ideeen worden vandaag de dag in de psychologie totaal niet meer serieus genomen. Volledig achterhaald.

En het volk dat dom is, heeft dat grotendeels aan zichzelf te danken.
pi_78197256
quote:

[ afbeelding ]
en nu dan?
[ afbeelding ]
Dan vind je dit ook wel leuk,

en hou je ook van Disney?

pi_78260303
quote:

[ afbeelding ]
en nu dan?
[ afbeelding ]
Met als aanvulling: als mensen zo gewend zijn aan individuele rijkdom en aan het vervulen van hun materiele verlangens, raken zij in crisis als die verlangens niet meer vervuld raken. Machthebbers hebben macht genoeg om hen die zaken af te kunnen (laten) nemen en kunnen dan een oplossing voor deze crisis bieden. Dat is eigenlijk wat je nu ziet gebeuren, nu er zo over crisis wordt gesproken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_78270784
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:52 schreef Goelie het volgende:
[ afbeelding ]
Die piramide
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:37:32 #27
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78439357
Invloed uitoefenen dmv. associaties zoals in de reklame-wereld?
Vb. Personen die sterk vebonden zijn met hoe de gemiddelde persoon associeert omdat zij op precies dezelfde manier associeren. Omdat zij zijn geboren in precies dezelfde wereld en onderheveig zijn geweest aan dezelfde reklames/liederen/teksten/scholing/moraal/principes/lusten etc. Deze mensen kunnen dan propaganda en reklame produceren dat de gemiddelde mensen aanspreekt. En dan kan je mensen ook manipuleren. Stront rechtbreien, de waarheid verdraaien. Maar hier heb je dus moeite mee. Ik ook omdat ik toch wil geloven dat iets bestaat als vrije wil. Mensen verschillen wel kwa voorkeur (goth/hiphop/emo/country/junk/metal/house/klassiek). Maar we werken wel hetzelfde (99% dan). We zijn sociale dieren die in hokjes denken. Alles moet ergens in passen. Termen, woorden, context, kleur, gewoontes, tradities. Alles moet 'kloppen' volgens ingegegeven traditionele beelden. Als je de psycho-mechanische principe (die term zuig ik uit mijn duim) van mensen kent. Dan moet het volgens mij mogelijk zijn om zeker 90% van alle mensen zo niet allemaal te manipuleren. Als je weet hoe mensen associeren, kun je portretten schetsen die de praktijk sturen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:57:20 #28
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78440063
OK. obvious shit ^^

Als jij veel te zien/te horen krijgt in de media dat chinezen niet kunnen auto rijden. Wat ga je op een gegeven moment denken over chinezen + autos? Als je daarnaast op tv naast beelden van chinezen en daarna beelden van auto-ongelukken te zien krijgt wat gaat onderbewust aan je knagen. Zou je je auto zonder piekeren uitlenen aan je aziatische buurman?

Als we alsmaar met gekke arabieren worden geconfronteerd op tv die "fack amerikaaa"roepen, en het NOS presenteert het als "tja dit zijn de beelden, wat denk jij ? ". Wat wordt jouw beeld over arabieren en moslims? Maar ben jij welleens zelf in Iran of Zuid-Arabie geweest, en lopen ze daar allemaal met tulbanden om en geweren op een kameel?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78442576
Ik heb deze ijzersterke documentaire al eerder gezien. Er is ook een tweede deel van Happines Machines. Dat gaat over Freud's dochter die haar vaders werk overnam.

Ik heb zelf meer met Freud. Ik denk dat de fasen in de jeugd (Orale, Anale en Latentie/Competentie fase) van zeer groot belang zijn en zijn uitwerkingen kunnen hebben op latere fases. Iets wat moeilijk gecorrigeerd kan worden. Ericsson is meer van mening dat latere fases de eerdere fases kunnen compenseren. Iets waar ik minder in geloof.

Wat ik sterk vind in deze documentaire dat onze dierlijke instincten en drives in grote mate bepalend zijn ten opzichte van keuzes die wij maken bij producten en politiek. Ik geloof wel degelijk dat Freud's en Bernay's theorieën misbruikt zijn door mensen van hogere hand.

Ook het voorbeeld van die Amerikaanse president die impopulair en stuntelig over kwam. Na het advies van Bernay's werd hij omringd door de meest populaire acteurs van die tijd. Zo wordt onbewust de koppeling gemaakt van een sexy, belangrijk acteur en een president. Een voorbeeld wat eigenlijk logisch is in deze tijd en niet meer valt weg te denken, maar wat naar mijn mening niet logisch moet zijn in politieke keuzes en besluitvorming. Daar staan wij niet meer bij stil en dat maakt deze documentaire ook duidelijk.

Ik heb sterk het gevoel dat een dergelijke praktijk, het stimuleren van diep gegronde verlangens en driften nog steeds toegepast wordt tot op de dag van vandaag. Ook in de politiek.

Naar mijn idee maakt de politiek van Wilders bijvoorbeeld gebruik van de onderbewuste behoefte om weer opnieuw verbinding te krijgen onder Nederlanders. Een vorm van nationalisme waarbij Nederlanders ervaren dat zij werkelijk een natie vormen die ergens voor staat, met een vaste cultuur waar niet van afgeweken kan worden en waar een zondebok voor nodig is. Waar zij afwijkende cultuurvormen en problemen niet langer pikken. Een onderbewuste behoefte van controle, dominantie en veiligheid.

Dat is mede het gevoel dat ik bij Wilders zijn politiek krijg. Ik kan me niet voorstellen dat Wilders bewust gebruikt maakt van Freud en Bernay's theorie, maar ik zie het er wel in terug. Er zijn natuurlijk ook andere redenen waarom mensen massaal voor de PVV zijn. Er zijn wel degelijk problemen, dat geef ik toe.

Wat ik ook eigenlijk sterk vond was het gegeven van Bernay's dat consumptiegoederen in een consumptiemaatschappij gepromoot worden in combinatie met onderbewuste diepe verlangens van succes, dominantie en exclusiviteit. Een product moet niet gekocht worden aan de hand van een rationeel functioneel argument. Maar diepgaande, onderbewuste gevoelens van de consument moeten onbewust de doorslag vormen tot consumptie. Dat is uiteindelijk gelukt door een nieuwe vorm van marketing en reclame die niet meer valt weg te denken in onze huidige manier van leven.

Vroeger kocht je nog artikelen op grond van functionaliteit, kwaliteit en duurzaamheid. Tegenwoordig zijn dat niet meer de sleutelargumenten bij consumptie imo.

[ Bericht 1% gewijzigd door poldergeist op 25-02-2010 17:25:47 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_78442668
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:26:00 #31
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78457027
TV knippert op een lage frequency waardoor je een zombie wordt en open staat voor suggestieve meningen. Wat je moet kopen, wat je leuk moet vinden, welke muziek in is wat steeds wordt herhaald, wat de nieuws 'feiten' zijn. Etcetera. Zelfs kinderen worden rustig als je ze voor een tv zet.

• Dit is hoe nieuws wordt gepresenteerd om de 'feiten' aan je overte dragen.

• Zo werkt reklame, precies omdat associaties werken bij iedereen:

• En Orwell zei al in zijn boek 1984:
    de mensheid zal zijn verstand verliezen aan de machthebbers en dat nieteens doorhebben.
  • heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    pi_78458829
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 22:26 schreef Schenkstroop het volgende:
    TV knippert op een lage frequency waardoor je een zombie wordt en open staat voor suggestieve meningen. Wat je moet kopen, wat je leuk moet vinden, welke muziek in is wat steeds wordt herhaald, wat de nieuws 'feiten' zijn. Etcetera. Zelfs kinderen worden rustig als je ze voor een tv zet.

• Dit is hoe nieuws wordt gepresenteerd om de 'feiten' aan je overte dragen.

• Zo werkt reklame, precies omdat associaties werken bij iedereen:

• En Orwell zei al in zijn boek 1984:
    de mensheid zal zijn verstand verliezen aan de machthebbers en dat nieteens doorhebben.

• Animal Farm van Orwell ook een leuk boekie.
      vrijdag 26 februari 2010 @ 04:38:02 #33
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78467449
  • Deze is ook wel leuk:

www.youtube.com/watch?v=F3m4klbEBI4

Oops

hier is de goeie:

• heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    pi_78467459
    tvp
    pi_78467484
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 16:57 schreef poldergeist het volgende:
    Ik heb deze ijzersterke documentaire al eerder gezien. Er is ook een tweede deel van Happines Machines. Dat gaat over Freud's dochter die haar vaders werk overnam.

Ik heb zelf meer met Freud. Ik denk dat de fasen in de jeugd (Orale, Anale en Latentie/Competentie fase) van zeer groot belang zijn en zijn uitwerkingen kunnen hebben op latere fases. Iets wat moeilijk gecorrigeerd kan worden. Ericsson is meer van mening dat latere fases de eerdere fases kunnen compenseren. Iets waar ik minder in geloof.

Wat ik sterk vind in deze documentaire dat onze dierlijke instincten en drives in grote mate bepalend zijn ten opzichte van keuzes die wij maken bij producten en politiek. Ik geloof wel degelijk dat Freud's en Bernay's theorieën misbruikt zijn door mensen van hogere hand.

Ook het voorbeeld van die Amerikaanse president die impopulair en stuntelig over kwam. Na het advies van Bernay's werd hij omringd door de meest populaire acteurs van die tijd. Zo wordt onbewust de koppeling gemaakt van een sexy, belangrijk acteur en een president. Een voorbeeld wat eigenlijk logisch is in deze tijd en niet meer valt weg te denken, maar wat naar mijn mening niet logisch moet zijn in politieke keuzes en besluitvorming. Daar staan wij niet meer bij stil en dat maakt deze documentaire ook duidelijk.

Ik heb sterk het gevoel dat een dergelijke praktijk, het stimuleren van diep gegronde verlangens en driften nog steeds toegepast wordt tot op de dag van vandaag. Ook in de politiek.

Naar mijn idee maakt de politiek van Wilders bijvoorbeeld gebruik van de onderbewuste behoefte om weer opnieuw verbinding te krijgen onder Nederlanders. Een vorm van nationalisme waarbij Nederlanders ervaren dat zij werkelijk een natie vormen die ergens voor staat, met een vaste cultuur waar niet van afgeweken kan worden en waar een zondebok voor nodig is. Waar zij afwijkende cultuurvormen en problemen niet langer pikken. Een onderbewuste behoefte van controle, dominantie en veiligheid.

Dat is mede het gevoel dat ik bij Wilders zijn politiek krijg. Ik kan me niet voorstellen dat Wilders bewust gebruikt maakt van Freud en Bernay's theorie, maar ik zie het er wel in terug. Er zijn natuurlijk ook andere redenen waarom mensen massaal voor de PVV zijn. Er zijn wel degelijk problemen, dat geef ik toe.

Wat ik ook eigenlijk sterk vond was het gegeven van Bernay's dat consumptiegoederen in een consumptiemaatschappij gepromoot worden in combinatie met onderbewuste diepe verlangens van succes, dominantie en exclusiviteit. Een product moet niet gekocht worden aan de hand van een rationeel functioneel argument. Maar diepgaande, onderbewuste gevoelens van de consument moeten onbewust de doorslag vormen tot consumptie. Dat is uiteindelijk gelukt door een nieuwe vorm van marketing en reclame die niet meer valt weg te denken in onze huidige manier van leven.

Vroeger kocht je nog artikelen op grond van functionaliteit, kwaliteit en duurzaamheid. Tegenwoordig zijn dat niet meer de sleutelargumenten bij consumptie imo.
    De politiek van Wilders doet mij meer denken aan: met zijn allen tegen een. Dat, en dat Nederlanders zich altijd wel tegen een volk, dat ze zelf hebben toegelaten, moeten afzetten. Joden, Christenen, Turken, Molukkers, Marokkanen, Islamieten. Het is altijd wel wat. Dit verzadigt een deel van de onvrede inherent aan de mens en behoudt de vrede in het algemeen. Al is dat laatste meer mijn persoonlijke visie.
      vrijdag 26 februari 2010 @ 19:13:35 #36
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78490622
    Ja geef de mensen iets anders om tegenaan te schoppen dan tegen het vreselijke facistische beleid van de oevrheid als afleiding. Bedoel je dat? Zo denk ik ook namelijk. Creeer één vijand/zondebok en je kan burger via links of rechts sturen.
    pi_78491710
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 19:13 schreef Schenkstroop het volgende:
    Ja geef de mensen iets anders om tegenaan te schoppen dan tegen het vreselijke facistische beleid van de oevrheid als afleiding. Bedoel je dat? Zo denk ik ook namelijk. Creeer één vijand/zondebok en je kan burger via links of rechts sturen.
    Ik weet niet of ik meega in alles, maar ik heb zeker altijd het idee gehad dat groepen tegen elkaar uit worden gespeeld om de aandacht af te leiden..
      vrijdag 26 februari 2010 @ 20:52:53 #38
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_78494693
    Trouwens ik denk dat je Freud en z'n tijdsgenoten zou kunnen zien als de "raadgevers" en orakels van deze tijd. In vroeger tijden hadden adelijke families ook raadsheren of een nar of een dienaar die listen verzonnen en ondertussen zelf de touwtjes in handen hadden. Strategieen en psychologische oorlogsvoering bestond al in de tijden van de grote keizers in Japan. Duizenden jaren geleden waren er al duizenden paginas over de menselijke geest. Meestal gebruikt voor oorlogsvoering helaas. De Romeinen en Grieken waren al bezig met indoctrinatie en ver gevorderde strategieen om hele bevolkingsgroepen te controleren. In de geschiedenis der mensheid zijn wij en onze tijdsgenoten natuurlijk ook maar een vlekje. Al zal de vlek die wij achterlaten vele malen groter zijn door de massaalheid der mensheid ten opzichte van vroeger.
      vrijdag 26 februari 2010 @ 21:20:11 #39
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78496194
    ^^ En volgens mij werden voedsel en economie/handel altijd als wapen ingezet om het volk eronder te houden.
    pi_78496332
    klein tvptje
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_78496502
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 19:13 schreef Schenkstroop het volgende:
    Ik vind het beleid van de overheid absoluut niet fascistisch.

[ Bericht 24% gewijzigd door Lavenderr op 26-02-2010 21:34:22 ]
    pi_78498902
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En daarvoor waren het weer andere groepen en daarvoor weer anderen. Het is echt niet anders....het is altijd al zo geweest. Er moet een zondebok zijn.

Toen ik klein was woonden er gastarbeiders in onze buurt. De Nederlandse kinderen gingen daar niet mee om. Om de een of andere vage reden die ik nooit begrepen heb werd ons aangepraat (een kind vangt iets op en geeft dat door aan andere kinderen) dat die eng waren en dat we daar niet mee om moesten gaan. We moesten er zelfs verre van blijven. Hun leefomstandigheden waren zodanig dat de vrouwen bij de toennog bestaande waterpomp aan de overkant van de straat, water kwamen halen in emmers. De dapperen onder ons hielpen hen toch met het dragen van het water en we kregen dan turkse snoepjes. Toch zeiden volwassenen en hun na-apende rotapen dat het stinkende vieze turken waren (of ze nou turks of marokkaans waren maakte niet uit, het waren allemaal stinkturken). Hun kinderen leerden we niet echt kennen. Als we hen al leerden kennen dan was het mot, want zij lieten zich natuurlijk niet uitschelden en waren erg defensief.
    Die generatie is dus defensief opgegroeid en nu zijn er hun kinderen, waarvan een aantal het prima maken, maar waarvan ook een deel is dat nog steeds in defensie is. Niet gek ook, want ze zijn al bij voorbaat getolereerd en niet geaccepteerd. Dara zijn ze ook niet mee opgegroeid terwijl velen van hen hier wel geboren zijn. Ik leerde veel van die gezinnen later goed kennen. Hun ouders kwamen hier als gastarbeider en die werkten heus erg hard in baantjes die gevaarlijk en smerig waren. En toch waren het vieze turken.

Dan de Suri's of de indonesiers. Molukkers zijn nooit echt geaccepteerd. Indonesiers hebben zich jaaaarenlang roomser dan de paus opgesteld in het Nederlanderschap voor ze geaccepteerd werden. Suri's waren voor de Nederlanders allemaal lui. Ook al ken ik maar een enkele surinamer die dat ook echt is.
    En ow, vergeet niet... het waren allemaal "die zwarten"

En dat zeiden en deden de meeste Nederlanders achter de ruggen van de mensen waar het over ging. Voelbaar, maar nooit openlijk. Vooral in gezelschap van andere Nederlanders. Denkend dat ze werkelijk ALLES konden zeggen omdat je vast ook "aan hun kant stond" omdat je blank was. Daarover heb ik vanaf zo ongeveer mijn 10de zoooooveel discussie over gevoerd. Het was zelfs zo dat ik daardoor een hekel kreeg aan Nederlanders en niet meer kon zien dat er ook mensen waren die niet zo geniepig en stiekem waren.
    Gelukkig ben ik erachter gekomen dat dat niet zo is.

Toen ik mijn zoon kreeg, een Afrikaanse Nederlander, werd ik daar echt op aangesproken door een heleboel mensen en op de raarste manieren. Ja, ook door mijn eigen familie. Hoe subtiel racisme werkt en wat dat met je persoonlijkheid en met je opvoeding en die van je kinderen kan doen, heb ik aan den lijve ondervonden. Daarom heb ik ook een broertje dood aan Nederlanders die vinden dat het allemaal zo erg niet is en dat je mensen kunt duwen en dan mag verwachten dat ze hun bek houden. En dat opnieuw en opnieuw.

Ja.... dit soort gelul maakt me enorm boos en het behoeft nieteens discussie
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      vrijdag 26 februari 2010 @ 22:46:12 #43
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_78501013
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 22:06 schreef nokwanda het volgende:
    ...een heleboel...
    Ik ben het niet helemaal met je eens. Tegen bijvoorbeeld mijn vader (Indo) is ook weleens gezegd waar ik bij was "Ga terug naar je eigen land".

Zo triest, want Nederland is zijn eigen land . Gewoon domheid vind ik dat. Maar sommige 'zwarten' zeggen ook weer racistische dingen tegen de blanken (bleekscheet ). Sommige blanken zeggen weer tegen andere blanken bijvoorbeeld 'dikzak'. Zo zit de mensheid nou eenmaal in elkaar. Mensen zeggen die dingen om zich hoger voelen in de rangorde en zo te overleven, denk ik (dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur hoor).

Dus boos erom worden heeft geen nut .

Als mijn moeder vroeger ergens liep met mijn broer en ik (toen we nog kindjes waren) snapten heel veel mensen ook niet dat zo'n Hollands Super-Amsterdams wijf 2 Chinese kindjes kon hebben . Tegenwoordig zie ik er wat minder Chinees uit trouwens.

Mijn familie is trouwens sowieso een mengelmoes van Surinamers(Creolen), Chinezen, Indo's, Indonesiers en Hollanders .

[ Bericht 3% gewijzigd door JoepiePoepie op 26-02-2010 22:51:50 ]
    Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
    Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
    pi_78504958
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook niet de verregaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer?
    pi_78505008
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 22:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Tegen bijvoorbeeld mijn vader (Indo) is ook weleens gezegd waar ik bij was "Ga terug naar je eigen land".

Zo triest, want Nederland is zijn eigen land . Gewoon domheid vind ik dat. Maar sommige 'zwarten' zeggen ook weer racistische dingen tegen de blanken (bleekscheet ). Sommige blanken zeggen weer tegen andere blanken bijvoorbeeld 'dikzak'. Zo zit de mensheid nou eenmaal in elkaar. Mensen zeggen die dingen om zich hoger voelen in de rangorde en zo te overleven, denk ik (dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur hoor).

Dus boos erom worden heeft geen nut .

Als mijn moeder vroeger ergens liep met mijn broer en ik (toen we nog kindjes waren) snapten heel veel mensen ook niet dat zo'n Hollands Super-Amsterdams wijf 2 Chinese kindjes kon hebben . Tegenwoordig zie ik er wat minder Chinees uit trouwens.

Mijn familie is trouwens sowieso een mengelmoes van Surinamers(Creolen), Chinezen, Indo's, Indonesiers en Hollanders .

Vraag eens aan een Turk hoe die over een Griek denkt.. Discrimineren doen we allemaal wel..
    pi_78509631
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 23:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoeveel hinder ondervind jij hiervan in je dagelijkse leven? Zeg eens eerlijk?
    Knowledge is power, use it wisely.
    TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
    pi_78509851
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:48 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Hoeveel hinder ondervind jij hiervan in je dagelijkse leven? Zeg eens eerlijk?
    pi_78510201
    Je hebt het over de verregaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Ik merk daar niks van in mijn dagelijkse bestaan. Jij wel dan?
    Knowledge is power, use it wisely.
    TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
      zaterdag 27 februari 2010 @ 03:35:46 #49
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78511297
    Ik vind dat een behoorlijke slappe houdeing. Een die toch goed weerspiegelt hoe de rest van NL erover denkt. Daarvoor dank. Ik hoop alleen dat wij er niet massaal last van onderivnden. Maar dat de nieuwe maatregelen inbreuk op je privacy maken. is toch wel duidelijk. Of niet?
      zaterdag 27 februari 2010 @ 08:08:23 #50
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_78512359
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 23:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
    Vraag eens aan een Turk hoe die over een Griek denkt.. Discrimineren doen we allemaal wel..
    Eeeh ja, dat schreef ik toch juist ook
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 22:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
    Zo zit de mensheid nou eenmaal in elkaar. Mensen zeggen die dingen om zich hoger voelen in de rangorde en zo te overleven
    pi_78512959
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 08:08 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

[..]
    Omdat de mensheid nu eenmaal zo in elkaar zit, wil dat niet zeggen dat ik er niets van zeg.
    In Zuid Afrika heb ik ook weleens racisme van zwarte mensen ervaren, maar daar werd door anderen altijd iets van gezegd. Mensen hadden ook snel genoeg door dat ik niet zo was. Het was ook nooit boosaardig.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    pi_78513081
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 23:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, ik merk er tot nu toe niets van eigenlijk.
    Ja, ik moet mijn paspoort meenemen als ik ga stemmen, er hangen veel camera's en als ik ga vliegen is de controle streng, maar dat is logisch. Last heb ik er niet van. Voel me er veiliger door.
    Ik denk dat er beter naar de oorzaak van deze extra controles gekeken moet worden, en die aanpakken, dat wel. Maar zolang dat niet gebeurt zullen dit soort maatregelen nodig zijn.
    pi_78513356
    Ik was blijer zonder id-plicht en zonder ov-chipkaart en zonder overal camera's Maar ik ben ook nooit zo'n type geweest dat zich overal onveilig voelt. Ben altijd heel weerbaar geweest.
    Ow, en een EPD wil ik ook niet.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    pi_78513477
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 10:18 schreef nokwanda het volgende:
    Ik was blijer zonder id-plicht en zonder ov-chipkaart en zonder overal camera's Maar ik ben ook nooit zo'n type geweest dat zich overal onveilig voelt. Ben altijd heel weerbaar geweest.
    Ow, en een EPD wil ik ook niet.
    Je kunt nog zo weerbaar zijn, soms is dat niet genoeg.
    pi_78513590
    Soms is er ook overbetutteling imo.
    Lees net dat pastors wil dat er een fluit en sisverbod komt omdat vrouwen zich anders niet veilig voelen.
    Wat zijn die vrouwen voor een watjes dan?
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    pi_78513640
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 02:15 schreef Amos_ het volgende:
    Je hebt het over de verregaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Ik merk daar niks van in mijn dagelijkse bestaan. Jij wel dan?
    de vraag is of je dat fascistisch vindt, niet of je er hinder van ondervindt..
    pi_78513649
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 10:36 schreef nokwanda het volgende:
    Soms is er ook overbetutteling imo.
    Lees net dat pastors wil dat er een fluit en sisverbod komt omdat vrouwen zich anders niet veilig voelen.
    Wat zijn die vrouwen voor een watjes dan?
    Dat fluiten en sissen gaat nog wel, hoer roepen is al minder , maar dat betasten, dáár zou een verbod op moeten komen, o wacht...dat mág toch al niet?
    pi_78513667
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 09:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat er beter naar de oorzaak van deze extra controles gekeken moet worden, en die aanpakken, dat wel. Maar zolang dat niet gebeurt zullen dit soort maatregelen nodig zijn.
    Kunnen we dan de conclusie trekken dat fascisme symptoombestrijding is?

Ik ben het met je eens dat echte veiligheid niet zonder rechtvaardigheid kan bestaan, iig..
    pi_78513712
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 10:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kunnen we dan de conclusie trekken dat fascisme symptoombestrijding is?

Ik ben het met je eens dat echte veiligheid niet zonder rechtvaardigheid kan bestaan, iig..
    Ja, het is symptoombestrijding, dat is een ding dat zeker is. Fascisme vind ik een te zwaar woord.
    pi_78513747
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 10:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat fluiten en sissen gaat nog wel, hoer roepen is al minder , maar dat betasten, dáár zou een verbod op moeten komen, o wacht...dat mág toch al niet?
    zomaar iemand voor hoer uitmaken is toch ook belachelijk? Mag van mij strafbaar worden hoor..

Wat dat fluiten en sissen betreft: Ik kan me een stripverhaaltje herinneren van Jan, Jans en de Kinderen.. Is Jans helemaal boos omdat ze nagefloten wordt door bouwvakkers.. en als het niet meer gebeurt is ze onzeker en bang dat ze oud aan het worden is, tja ...
    Of was het andersom? Baalde ze omdat ze een grijze haar in haar kam vond, die ochtend.. en daarna voelt ze zich beter omdat bouwvakkers flauwe opmerkingen maken Nou ja, boeiend..

Maar goed, dat laatste is dus op het randje, naar mijn idee..
    pi_78513760
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 08:08 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het ook met je eens!
    pi_78513870
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 10:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, het is symptoombestrijding, dat is een ding dat zeker is. Fascisme vind ik een te zwaar woord.
    Ik vind het een ontwikkeling die evenwel best eng is.. politiestaat, brrrrr ..

Ziektes moet je met wortel en tak uitroeien
    Dan word je weer kerngezond
      zaterdag 27 februari 2010 @ 12:00:50 #63
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_78515264
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 22:06 schreef nokwanda het volgende:
    Toen ik klein was verhuisten we naar Holland. De Nederlandse kinderen daar gingen we niet mee om. Om de een of andere vage reden die ik nooit begrepen heb werd ons aangepraat (een kind vangt iets op en geeft dat door aan andere kinderen) dat die eng waren en dat we daar niet mee om moesten gaan. We moesten er zelfs verre van blijven. Hun leefomstandigheden waren zodanig dat de vrouwen werkten en zich als hoeren gedroegen. De dapperen onder ons hadden toch een paar Nederlandse vriendjes. Hun ouders waren vriendelijk en we kregen dan negerzoenen. Toch zeiden volwassenen en hun na-apende rotapen dat het stinkende vieze kazen waren (of ze nou Friezen of Drenten waren maakte niet uit, het waren allemaal stinkkazen). Hun kinderen leerden we niet echt kennen. Als we hen al leerden kennen dan was het mot, want zij lieten zich natuurlijk niet bestelen en waren erg defensief.
    Mijn generatie is erg defensief opgegroeid en nu zijn er hun kinderen, waarvan een aantal het prima maken, maar waarvan ook een deel is dat nog steeds in defensie is. Niet gek ook, want ze zochten voor al hun falen excuses zoals racisme en discriminatie. Als Ali geen baan kon krijgen kwam dat niet omdat hij amper kon lezen en altijd te laat kwam nee dat kwam door die rotkazen. Ik leerde veel van die gezinnen later goed kennen. Hun ouders kwamen hier als gastarbeider en die werkten heus erg hard in baantjes die gevaarlijk en smerig waren. En toch waren het de onderklasse uit een ver land waardoor ze in Nederland nog lager in de samenleving stonden.
    Bovenstaande is de andere kant.
    pi_78515693
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 12:00 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Bovenstaande is de andere kant.
    Wat maar weer aantoont dat kasten, al dan niet officieel, niet werken.
    Sterker nog, ze zijn ontworpen om mensen te verdelen in plaats van een eenheid te zijn. Dat laatste lijkt helemaal niet aangemoedigd te worden.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      zaterdag 27 februari 2010 @ 17:18:46 #65
    259209 JoepiePoepie
    groetjes van opa en oma
    pi_78524188
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 09:48 schreef nokwanda het volgende:
    Omdat de mensheid nu eenmaal zo in elkaar zit, wil dat niet zeggen dat ik er niets van zeg.
    In Zuid Afrika heb ik ook weleens racisme van zwarte mensen ervaren, maar daar werd door anderen altijd iets van gezegd. Mensen hadden ook snel genoeg door dat ik niet zo was. Het was ook nooit boosaardig.
    Ik vraag me of er in Zuid Afrika altijd iets van gezegd wordt. Misschien heb jij het toevallig zo meegemaakt of bevond je je gewoon in een groep waar het normaal was om er iets van te zeggen, maar ik denk niet dat dat standaard overal in Zuid Afrika zo gaat.
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
    Wat dat fluiten en sissen betreft: Ik kan me een stripverhaaltje herinneren van Jan, Jans en de Kinderen.. Is Jans helemaal boos omdat ze nagefloten wordt door bouwvakkers.. en als het niet meer gebeurt is ze onzeker en bang dat ze oud aan het worden is, tja ...
    Die heb ik ook ooit gelezen en het is inderdaad deze versie, maar misschien bestaan beide versies wel .
    pi_78524648
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 17:18 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik vraag me of er in Zuid Afrika altijd iets van gezegd wordt. Misschien heb jij het toevallig zo meegemaakt of bevond je je gewoon in een groep waar het normaal was om er iets van te zeggen, maar ik denk niet dat dat standaard overal in Zuid Afrika zo gaat.
    [..]

Die heb ik ook ooit gelezen en het is inderdaad deze versie, maar misschien bestaan beide versies wel .
    Ik bevond me als een van de zeer weinige blanken in verschillende townships van Johannesburg. Niet als standaard toerist iig. Het wilde trouwens niet zeggen dat racisme er niet voorkomt onder zwarte zuid afrikanen, maar wel dat je je welkom voelt als er mensen zijn die zeggen: zeg, doe effe normaal.
    Niet dat het daar nou verder melk en honing is hoor. De doorsnee zimbabweaan zal zich er niet welkom voelen
    Daar hoor je ongeveer dezelfde dingen over de vluchtelingen uit andere afrikaanse landen als je hier hoort over Marokkanen.

Het is vrij stom dat mensen het nodig vinden om zich iets te voelen door zich veheven boven een ander te voelen. Dat ze snel het gevoel hebben dat hen tekortgedaan is ten bate van een ander. Dat makt de massa natuurlijk mede erg makkelijk te bespelen.

En als mensen zich daar nou bewust van zijn, waarom laten ze het dan voortduren?

Terug dus naar het psychologische aspect?
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      zaterdag 27 februari 2010 @ 19:58:08 #67
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78529249
    Het is alsof de politiek de laatste jaren een wedstrijdje hielden onder mekaar. Wie verzint en ramt er de meest belachelijke wetsvoorstellen erdoor? Ik vind het best eng al die angsvallige oude dames in de politiek die zich niet veilig voelen. En daardoor belachelijke dingen verzinnen en opleggen aan de rest van het volk. Naast die christelijke bobo's die graag schaamhaar willen registreren om een of ander vage reden. Maar wel flink oorlogje steunen als "vredelievende christen"!
      zaterdag 27 februari 2010 @ 20:20:54 #68
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_78530234
    Oja, dingen als Mk-ultra (manchurian kandidate programma) wordt al sinds de gekke duitsers bestudeerd. En in de jaren 60 in Amerika (waarvan bekend is) mee geexperimenteerd. Zou het allemaal nooit hebben gewerkt en zijn zij ermee gestopt?
      maandag 1 maart 2010 @ 07:39:57 #69
    263757 smoking-snares
    waar rook is, is ....
    pi_78579643
    tvp, ik ga vanmiddag alle filmpjes op mijn gemak kijken
    Zet heel Fok! blauw.
      maandag 1 maart 2010 @ 07:43:44 #70
    263757 smoking-snares
    waar rook is, is ....
    pi_78579668
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 20:20 schreef Schenkstroop het volgende:
    Oja, dingen als Mk-ultra (manchurian kandidate programma) wordt al sinds de gekke duitsers bestudeerd. En in de jaren 60 in Amerika (waarvan bekend is) mee geexperimenteerd. Zou het allemaal nooit hebben gewerkt en zijn zij ermee gestopt?
    ik had de MK-ultra bestanden op mijn PC, en er stond genoeg in wat werkte. het nadeel van brain-control is dat je de geest moet breken, met sterke drugs en elektrische schokken.
    als je geïnteresseerd bent, de bestanden zijn op internet te vinden.
    Zet heel Fok! blauw.
    pi_93964204
    Nog zo'n topic wat te mooi is om te begraven ! ^O^
    ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
    pi_93964394
    quote:
    1s.gif Op donderdag 18 februari 2010 12:52 schreef Goelie het volgende:
    ...

[ afbeelding ]
    Tof, ik zit op de 3e laag... nu de rest ff lezen :)
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_93968351
    quote:
    1s.gif Op zondag 21 februari 2010 13:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Met als aanvulling: als mensen zo gewend zijn aan individuele rijkdom en aan het vervulen van hun materiele verlangens, raken zij in crisis als die verlangens niet meer vervuld raken. Machthebbers hebben macht genoeg om hen die zaken af te kunnen (laten) nemen en kunnen dan een oplossing voor deze crisis bieden. Dat is eigenlijk wat je nu ziet gebeuren, nu er zo over crisis wordt gesproken.
    Problem Reaction Solution.
    “Man is free at the moment he wishes to be.”
    Voltaire.
    "There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
    "Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
      vrijdag 11 maart 2011 @ 19:00:55 #74
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_93968504
    -oeps-

[ Bericht 47% gewijzigd door Schenkstroop op 11-03-2011 19:35:20 ]
    pi_93968521
    Overigens is Jung degene die echt de moeite waard is om te bestuderen imo.
    Voltaire.
      vrijdag 11 maart 2011 @ 19:08:07 #76
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_93968802
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:09 schreef Hoedjeman het volgende:
    Nog zo'n topic wat te mooi is om te begraven ! ^O^
    Dank je wel, vorig jaar helemaal gemist inderdaad :o

Ik ben helemaal niet zo op de hoogte van Freud, studeer geen psychologie. Maar wat ik weet van Jung (archetypes) spreekt mij dan weer wel sterk aan.
    Ik had graag wat vragen willen stellen nav de OP maar ik kom er niet op ;(
    The truth was in here.
      vrijdag 11 maart 2011 @ 19:14:53 #77
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_93969102
    -knip. fuck it teveel tekst-

Ik vraag me wel af of "illuminati" nog wel bestaan als club. Mishcien is het inetressanter om te lezne over 'Cecil Rhodes'. Verder mis ik eigenlijk Machiavelli. Was hij geen hele bekende voorloper van massa-manipulatie nog voor Freud zijn ding deed?

[ Bericht 32% gewijzigd door Schenkstroop op 11-03-2011 19:35:26 ]
      vrijdag 11 maart 2011 @ 19:24:02 #78
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_93969591
    quote:
    1s.gif Op woensdag 17 februari 2010 20:48 schreef Buschetta het volgende:

[..]

[..]
    Ik denk dat de NWO waar wij nu meetemaken hebben begint bij Cecil Rhodes. En niet de Illuminati. Illuminati zijn allang opgerold of houden zich schuil binnen de vrijmetslarij. Cecil Rhodes zou zelf een vrijmetslaar zijn geweest. Maar ging daarna zijn eigen weg.

Dat oog is trouwens oorspronkelijk een symbool gebruikt door de Jezuieten dacht ik. Het heeft dus niet persé 'wat te maken met Illuminati. Iluminati zijn wellicht al passé. En New World Order lacht zich dan ws dood dat wij het steeds over Illuminati hebben.

[ Bericht 19% gewijzigd door Schenkstroop op 11-03-2011 19:53:33 ]
      Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 23:00:49 #79
    249559 crew  Lavenderr
    pi_93982123
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dank je wel, vorig jaar helemaal gemist inderdaad :o

Ik ben helemaal niet zo op de hoogte van Freud, studeer geen psychologie. Maar wat ik weet van Jung (archetypes) spreekt mij dan weer wel sterk aan.Ik had graag wat vragen willen stellen nav de OP maar ik kom er niet op ;(
    De Jungiaanse psychoanalyse kenmerkt zich door een sterk normatieve component. Individuatie.
    Jung ziet dit als de essentiële en eigenlijk enige weg op weg naar zelfvervulling.
    Individuatie is het op weg gaan volledig je Zelf te worden.
    Dus, wanneer Ego, Schaduw, Animal/Animus en Zelf en eventuele andere complexen goed met elkaar in contact staan en steeds nader tot elkaar komen, dan ben je op de goede weg.
    pi_93993555
    En hij zit erg dichtbij de waarheid daarmee.
    Voltaire.
      zaterdag 12 maart 2011 @ 08:47:02 #81
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_93994047
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 23:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De Jungiaanse psychoanalyse kenmerkt zich door een sterk normatieve component. Individuatie.
    Jung ziet dit als de essentiële en eigenlijk enige weg op weg naar zelfvervulling.
    Individuatie is het op weg gaan volledig je Zelf te worden.
    Dus, wanneer Ego, Schaduw, Animal/Animus en Zelf en eventuele andere complexen goed met elkaar in contact staan en steeds nader tot elkaar komen, dan ben je op de goede weg.
    Zo.. dat is een mond vol, maar het klopt voor mijn gevoel helemaal omdat ik het sterk in de grote arcana van de tarot herken. ;)
    The truth was in here.
      Moderator zaterdag 12 maart 2011 @ 13:05:11 #82
    249559 crew  Lavenderr
    pi_93999730
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:47 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zo.. dat is een mond vol, maar het klopt voor mijn gevoel helemaal omdat ik het sterk in de grote arcana van de tarot herken. ;)
    Jung's visie sloeg in eerste instantie vooral aan in de New Age-hoek vanwege zijn aandacht en respect voor religieuze impulsen.
    Astrologen en tarot-leggers voelen vaak een verwantschap met Jungs werk, dus logisch dat je het herkent en waardeert :)
    pi_94001308
    Er bestaat dus een NWO handleiding. Een kopie van dit geschrift die in 1969 werd gevonden, was in het bezit van de Marine Intelligence service. Het onderstaande document, gedateerd op mei 1979, werd op 7 juli 1986 aangetroffen op de glasplaat van een tweedehands IBM kopieermachine. Het document beschrijft tot in detail hoe men de NWO tot stand wil gaan brengen.

Samengevat komt de inhoud van deze gruwelijke handleiding tot een stille oorlog tegen de burgers van de wereld op het volgende neer: ”De ervaring heeft geleerd dat de meest simpele manier om een geluidloos wapen en de controle van het publiek zeker te stellen, is om hen enerzijds ongedisciplineerd te houden en onwetend van basale systeemprincipes; en om hen anderzijds tegelijkertijd verward en ongeorganiseerd te houden, en bovendien afgeleid door niet ter zake doende aangelegenheden.

Dit wordt bereikt door:

1. het afleiden van hun gedachten; het saboteren van hun mentale activiteit; het presenteren van een openbaar onderwijsprogramma van slechte kwaliteit in wiskunde, systeemontwerp en economie, naast het ontmoedigen van technische creativiteit;

2. het afleiden van hun emoties, het kweken van genotzucht, en het bevredigen van emotionele en fysieke activiteiten door:

a. onophoudelijke emotionele barrages en aanvallen (mentale en emotionele verkrachtingen) via een constante aanvoer van seks, geweld en oorlog in de media, in het bijzonder op televisie en in de dagbladen;

b. ’junkfood voor gedachten’: in overdreven mate aan hen geven wat ze willen; en aan hen onthouden wat ze in essentie nodig hebben;

c. het herschrijven van de geschiedenis en van de wetten, en het publiek aan deze afwijkende creaties blootstellen; daarmee hun denken afleiden van hun persoonlijke behoeften en deze richten naar hogelijk kunstmatig gecreëerde, buiten henzelf gelegen prioriteiten.

Hiermee voorkomen we hun belangstelling voor, en hun ontdekking van de stille wapens van de sociale automatiseringstechnologie. De vuistregel daarbij is dat er profijt kan worden behaald in verwarring. Hoe meer verwarring, des te meer profijt. Daarom is de beste benadering om problemen te creëren, en vervolgens oplossingen aan te bieden.

[De‘ Hegeliaanse strategie’: probleem - reactie - oplossing, DLR].

MEDIA:
    Leid de aandacht van het volwassen publiek af van wezenlijke maatschappelijke zaken, en houd hen gevangen in zaken zonder enige importantie;

SCHOLEN:
    Houd het jonge publiek onwetend in essentiële wiskunde, economie, recht, en geschiedenis;

VERMAAK:
    Houd het publieke entertainment onder het niveau van groep acht (13 jaar!);

WERK:
    Houd het publiek bezig, bezig, bezig: zonder tijd om na te denken… terug op de boerderij met de andere dieren.”

Het document Geruisloze Wapens voor een Stille Oorlog is de doctrine, aanvaard door het Beleidscomité van de Bilderberg Groep, vermoedelijk tijdens de eerst bekende vergadering daarvan in 1954.

http://www.conspiracyarch(...)apons_quiet_wars.htm

Wie de versie wil inzien met daarin 10 extra pagina’s, waaronder enkele diagrammen bij
    wijze van uitleg van de industriële circuits,verwijs ik naar:
    http://usp-db.com/PDFs/Silent%20Weapons%20for%20Quiet%20Wars.pdf
    pi_94004902
    Leuk nog meer leesvoer en grappig om te zien dat mijn werkgever ook een terugkerend thema lijkt te zijn in BNW ;)
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_94011432
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:44 schreef Ceased2Be het volgende:
    Leuk nog meer leesvoer en grappig om te zien dat mijn werkgever ook een terugkerend thema lijkt te zijn in BNW ;)
    Jij werkt dus voor IBM?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2011 19:01:16 ]
    pi_94011900
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij werkt dus voor IBM?
    Yups :)
    pi_94012664
    quote:
    1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:24 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik denk dat de NWO waar wij nu meetemaken hebben begint bij Cecil Rhodes. En niet de Illuminati. Illuminati zijn allang opgerold of houden zich schuil binnen de vrijmetslarij. Cecil Rhodes zou zelf een vrijmetslaar zijn geweest. Maar ging daarna zijn eigen weg.

Dat oog is trouwens oorspronkelijk een symbool gebruikt door de Jezuieten dacht ik. Het heeft dus niet persé 'wat te maken met Illuminati. Iluminati zijn wellicht al passé. En New World Order lacht zich dan ws dood dat wij het steeds over Illuminati hebben.
    Waarom Cecil Rhodes? Denk je dat zijn idee van een wereldrijk, te beginnen met het streven om Afrika te bezitten van de Kaap tot Cairo daar een uiting van was? En hoe denk je dat hij dat zag voor de rest van de wereld? Of denk je dat hij een invloedrijke inspiratiebron was voor weer anderen?
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    pi_94021640
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Yups :)
    http://www.google.nl/#scl(...)&fp=c938d1ca45874779

Veel leesplezier ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2011 22:48:00 ]
    pi_94035163
    Massa-beïnvloeding is vrijwel niet mogelijk in de Westerse Wereld, google maar eens Bauer over The Obstinate Audience...
    You know fuck all about heavy manners...
    pi_94035661
    quote:
    1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jung's visie sloeg in eerste instantie vooral aan in de New Age-hoek vanwege zijn aandacht en respect voor religieuze impulsen.
    Astrologen en tarot-leggers voelen vaak een verwantschap met Jungs werk, dus logisch dat je het herkent en waardeert :)
    Jung is een held, en wat mij betreft misschien wel de belangrijkste wetenschapper van de 20e eeuw.
    'you have to face your dark side, before balance is possible'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 13-03-2011 10:43:13 ]
    Voltaire.
      zondag 13 maart 2011 @ 07:11:50 #91
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_94035727
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:21 schreef truepositive het volgende:

[..]

Jung is een held, en wat mij betreft misschien wel de belangrijkste wetenschapper van de 20e eeuw.
    Dit is de kaart "De duivel" O+
    The truth was in here.
    pi_94035784
    *)

De 'evil side' waar we allemaal mee om moeten gaan.
    Voltaire.
      zondag 13 maart 2011 @ 07:38:29 #93
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_94035790
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:35 schreef truepositive het volgende:
    *)

De 'evil side' waar we allemaal mee om moeten gaan.
    Ja exact, waar we ons mee moeten verzoenen, angsten moeten overwinnen.
    The truth was in here.
    pi_94035810
    ^O^
    Voltaire.
    pi_94035829
    Ik ben een beetje afgeleid D. Er is enorm veel aan de gang op de DI forums. Ik ben momenteel verwikkeld in een inhaalrace die ik niet kan winnen, omdat inet 7 uur down is geweest hier. Ik ben morgen weer terug als ik 'up to speed' met de wereld ben.

Peace & love naar jou, iedereen die deze thread en BNW in zn algemeen leest, en de rest van het forum :)
    Voltaire.
      Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:46:27 #96
    249559 crew  Lavenderr
    pi_94037468
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:21 schreef truepositive het volgende:

[..]

Ik heb je edit in mijn post weer even terugveranderd, want het was wel degelijk 'religieuze' .
    Lees 'Antwoord op Job' maar eens, heeft Jung het over het Godsbeeld dat ook een eigen individuatie doormaakt in zijn relatie tot de Mens.
      Moderator zondag 13 maart 2011 @ 13:56:50 #97
    249559 crew  Lavenderr
    pi_94043912
    Leuke test trouwens om eens te doen:

http://www.123test.nl/jung-persoonlijkheidstest/

Mijn resultaat:
    ISFJ
    Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, sensing, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent sympathiek, trouw en consciëntieus. Je bent bereid offers te maken voor je gezin en gaat, als dat nodig is, tot het uiterste om anderen in nood te helpen. Je werkt het liefste in een omgeving waar duidelijke regels gelden en hebt een groot doorzettingsvermogen. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin je praktische hulp geeft. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: verpleegkundige, huisarts, en bibliothecaris. Je leert het makkelijkste: door duidelijke praktijkopdrachten. Valkuilen: je kunt je slecht kunnen ontspannen en hebt soms een te pessimistisch toekomstbeeld.
      zondag 13 maart 2011 @ 14:21:00 #98
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_94044950
    Ik heb precies dezelfde uitslag !
    quote:
    Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, sensing, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent sympathiek, trouw en consciëntieus. Je bent bereid offers te maken voor je gezin en gaat, als dat nodig is, tot het uiterste om anderen in nood te helpen. Je werkt het liefste in een omgeving waar duidelijke regels gelden en hebt een groot doorzettingsvermogen. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin je praktische hulp geeft. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: verpleegkundige, huisarts, en bibliothecaris. Je leert het makkelijkste: door duidelijke praktijkopdrachten. Valkuilen: je kunt je slecht kunnen ontspannen en hebt soms een te pessimistisch toekomstbeeld.

O+
    The truth was in here.
      Moderator zondag 13 maart 2011 @ 14:30:54 #99
    249559 crew  Lavenderr
    pi_94045406
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:21 schreef Bastard het volgende:
    Ik heb precies dezelfde uitslag !

[..]

O+
    Jij kunt je ook slecht kunnen ontspannen dus ;)

Word jij de dokter en ik de zuster :P
      zondag 13 maart 2011 @ 15:58:59 #100
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_94049278
    Ik heb als uitslag ESTP. Maar vind em voor de helft niet kloppen. Ik ben wel dymaisch en sociaal maar niet extravert irl.

Wat mij opvalt is dat beide keuzen bij het maken van de vragen wel op toepassing zijn op mij. Dus wat zegt dat?
      Moderator zondag 13 maart 2011 @ 16:16:32 #101
    249559 crew  Lavenderr
    pi_94050188
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:58 schreef Schenkstroop het volgende:
    Ik heb als uitslag ESTP. Maar vind em voor de helft niet kloppen. Ik ben wel dymaisch en sociaal maar niet extravert irl.

Wat mij opvalt is dat beide keuzen bij het maken van de vragen wel op toepassing zijn op mij. Dus wat zegt dat?
    Misschien een dualiteit/dualisme in je?
      zondag 13 maart 2011 @ 16:25:41 #102
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_94050668
    Ik heb de vragen nog een keer doorgelezen en natuurlijk zijn niet bij alle vragen beide antwoorden van toepassing op mij. Maar de meesten wel. Ik staar me bv. blind op details maar kan ook het groter geheel zien. Wellicht ben ik daarom altijd zo besluiteloos.
    pi_94052099
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien een dualiteit/dualisme in je?
    Welk mens niet?
    Ook al moest ik soms een compromis maken in de keuzes, dan nog klopt ie wel.

ENFJ
    Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      Moderator zondag 13 maart 2011 @ 16:59:28 #104
    249559 crew  Lavenderr
    pi_94052280
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:55 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Welk mens niet?
    Ook al moest ik soms een compromis maken in de keuzes, dan nog klopt ie wel.

ENFJ
    Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.
    Sommige vragen waarom ook echt helemaal tegenovergesteld, een middenweg was er niet.
    pi_94054077
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sommige vragen waarom ook echt helemaal tegenovergesteld, een middenweg was er niet.
    Terwijl ik, en de meesten van ons, de neiging hebben om in nuances te denken.
    Grappig is dat bij uitgebreide psychologische testen en assassments. Daar heb je vaak ongeveer dezelfde vraag in andere woorden die ergens later in de test terugkomt. Dan kun je de ene keer het ene invullen en de andere keer het andere uiterste. Je weet dat er dan vragen over zullen komen en dan kun je het toelichten :D
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      zondag 13 maart 2011 @ 17:42:59 #106
    11736 Ceased2Be
    Misantroop
    pi_94054225
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:39 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Terwijl ik, en de meesten van ons, de neiging hebben om in nuances te denken.
    Grappig is dat bij uitgebreide psychologische testen en assassments. Daar heb je vaak ongeveer dezelfde vraag in andere woorden die ergens later in de test terugkomt. Dan kun je de ene keer het ene invullen en de andere keer het andere uiterste. Je weet dat er dan vragen over zullen komen en dan kun je het toelichten :D
    Die vragen zijn vooral bedoeld om er voor te zorgen dat mensen niet valsspelen in de test.
    BIj die vragenlijsten en assasments weet de kandidaat namelijk waar hij/zij op getoetst wordt en sommigen zullen bewust proberen de uitslag te beinvloeden. Door dezelfde vraag een aantal keren terug te laten komen (of soortgelijke vraag) wordt er een failsafe ingebouwd waardoor degene die de test afneemt toch een eerlijke uitslag krijgt.
    pi_94054815
    quote:
    1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die vragen zijn vooral bedoeld om er voor te zorgen dat mensen niet valsspelen in de test.
    BIj die vragenlijsten en assasments weet de kandidaat namelijk waar hij/zij op getoetst wordt en sommigen zullen bewust proberen de uitslag te beinvloeden. Door dezelfde vraag een aantal keren terug te laten komen (of soortgelijke vraag) wordt er een failsafe ingebouwd waardoor degene die de test afneemt toch een eerlijke uitslag krijgt.
    Dat weet ik. Maar omdat er nu eenmaal nuances zijn probeer ik ook niet om die vragen steeds ongeveer hetzelfde te beantwoorden, maar juist om de tegenstelling die ik voel aan te geven. Dat kan maken dat ik dan mezelf lijk tegen te spreken en dat kan zo ook uit een test komen. Maar als er zaken in een uitslag erg opvallen, dan wordt er ook naar gevraagd en dan kun je het uitleggen. Tenminste... bij een assessment wel.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')