Misschien een dualiteit/dualisme in je?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb als uitslag ESTP. Maar vind em voor de helft niet kloppen. Ik ben wel dymaisch en sociaal maar niet extravert irl.
Wat mij opvalt is dat beide keuzen bij het maken van de vragen wel op toepassing zijn op mij. Dus wat zegt dat?
Welk mens niet?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien een dualiteit/dualisme in je?
Sommige vragen waarom ook echt helemaal tegenovergesteld, een middenweg was er niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Welk mens niet?
Ook al moest ik soms een compromis maken in de keuzes, dan nog klopt ie wel.
ENFJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.
Terwijl ik, en de meesten van ons, de neiging hebben om in nuances te denken.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sommige vragen waarom ook echt helemaal tegenovergesteld, een middenweg was er niet.
Die vragen zijn vooral bedoeld om er voor te zorgen dat mensen niet valsspelen in de test.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:39 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Terwijl ik, en de meesten van ons, de neiging hebben om in nuances te denken.
Grappig is dat bij uitgebreide psychologische testen en assassments. Daar heb je vaak ongeveer dezelfde vraag in andere woorden die ergens later in de test terugkomt. Dan kun je de ene keer het ene invullen en de andere keer het andere uiterste. Je weet dat er dan vragen over zullen komen en dan kun je het toelichten
Dat weet ik. Maar omdat er nu eenmaal nuances zijn probeer ik ook niet om die vragen steeds ongeveer hetzelfde te beantwoorden, maar juist om de tegenstelling die ik voel aan te geven. Dat kan maken dat ik dan mezelf lijk tegen te spreken en dat kan zo ook uit een test komen. Maar als er zaken in een uitslag erg opvallen, dan wordt er ook naar gevraagd en dan kun je het uitleggen. Tenminste... bij een assessment wel.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die vragen zijn vooral bedoeld om er voor te zorgen dat mensen niet valsspelen in de test.
BIj die vragenlijsten en assasments weet de kandidaat namelijk waar hij/zij op getoetst wordt en sommigen zullen bewust proberen de uitslag te beinvloeden. Door dezelfde vraag een aantal keren terug te laten komen (of soortgelijke vraag) wordt er een failsafe ingebouwd waardoor degene die de test afneemt toch een eerlijke uitslag krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |