Omdat de mensheid nu eenmaal zo in elkaar zit, wil dat niet zeggen dat ik er niets van zeg.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 08:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Eeeh ja, dat schreef ik toch juist ook
[..]
Nee, ik merk er tot nu toe niets van eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ook niet de verregaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer?
Je kunt nog zo weerbaar zijn, soms is dat niet genoeg.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:18 schreef nokwanda het volgende:
Ik was blijer zonder id-plicht en zonder ov-chipkaart en zonder overal camera's Maar ik ben ook nooit zo'n type geweest dat zich overal onveilig voelt. Ben altijd heel weerbaar geweest.
Ow, en een EPD wil ik ook niet.
de vraag is of je dat fascistisch vindt, niet of je er hinder van ondervindt..quote:Op zaterdag 27 februari 2010 02:15 schreef Amos_ het volgende:
Je hebt het over de verregaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Ik merk daar niks van in mijn dagelijkse bestaan. Jij wel dan?
Dat fluiten en sissen gaat nog wel, hoer roepen is al minder , maar dat betasten, dáár zou een verbod op moeten komen, o wacht...dat mág toch al niet?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:36 schreef nokwanda het volgende:
Soms is er ook overbetutteling imo.
Lees net dat pastors wil dat er een fluit en sisverbod komt omdat vrouwen zich anders niet veilig voelen.
![]()
![]()
Wat zijn die vrouwen voor een watjes dan?
Kunnen we dan de conclusie trekken dat fascisme symptoombestrijding is?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat er beter naar de oorzaak van deze extra controles gekeken moet worden, en die aanpakken, dat wel. Maar zolang dat niet gebeurt zullen dit soort maatregelen nodig zijn.
Ja, het is symptoombestrijding, dat is een ding dat zeker is. Fascisme vind ik een te zwaar woord.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kunnen we dan de conclusie trekken dat fascisme symptoombestrijding is?
Ik ben het met je eens dat echte veiligheid niet zonder rechtvaardigheid kan bestaan, iig..
zomaar iemand voor hoer uitmaken is toch ook belachelijk? Mag van mij strafbaar worden hoor..quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat fluiten en sissen gaat nog wel, hoer roepen is al minder , maar dat betasten, dáár zou een verbod op moeten komen, o wacht...dat mág toch al niet?
Ik ben het ook met je eens!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 08:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Eeeh ja, dat schreef ik toch juist ook
[..]
Ik vind het een ontwikkeling die evenwel best eng is.. politiestaat, brrrrrquote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het is symptoombestrijding, dat is een ding dat zeker is. Fascisme vind ik een te zwaar woord.
Bovenstaande is de andere kant.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:06 schreef nokwanda het volgende:
Toen ik klein was verhuisten we naar Holland. De Nederlandse kinderen daar gingen we niet mee om. Om de een of andere vage reden die ik nooit begrepen heb werd ons aangepraat (een kind vangt iets op en geeft dat door aan andere kinderen) dat die eng waren en dat we daar niet mee om moesten gaan. We moesten er zelfs verre van blijven. Hun leefomstandigheden waren zodanig dat de vrouwen werkten en zich als hoeren gedroegen. De dapperen onder ons hadden toch een paar Nederlandse vriendjes. Hun ouders waren vriendelijk en we kregen dan negerzoenen. Toch zeiden volwassenen en hun na-apende rotapen dat het stinkende vieze kazen waren (of ze nou Friezen of Drenten waren maakte niet uit, het waren allemaal stinkkazen). Hun kinderen leerden we niet echt kennen. Als we hen al leerden kennen dan was het mot, want zij lieten zich natuurlijk niet bestelen en waren erg defensief.
Mijn generatie is erg defensief opgegroeid en nu zijn er hun kinderen, waarvan een aantal het prima maken, maar waarvan ook een deel is dat nog steeds in defensie is. Niet gek ook, want ze zochten voor al hun falen excuses zoals racisme en discriminatie. Als Ali geen baan kon krijgen kwam dat niet omdat hij amper kon lezen en altijd te laat kwam nee dat kwam door die rotkazen. Ik leerde veel van die gezinnen later goed kennen. Hun ouders kwamen hier als gastarbeider en die werkten heus erg hard in baantjes die gevaarlijk en smerig waren. En toch waren het de onderklasse uit een ver land waardoor ze in Nederland nog lager in de samenleving stonden.
Wat maar weer aantoont dat kasten, al dan niet officieel, niet werken.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Bovenstaande is de andere kant.
Ik vraag me of er in Zuid Afrika altijd iets van gezegd wordt. Misschien heb jij het toevallig zo meegemaakt of bevond je je gewoon in een groep waar het normaal was om er iets van te zeggen, maar ik denk niet dat dat standaard overal in Zuid Afrika zo gaat.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:48 schreef nokwanda het volgende:
Omdat de mensheid nu eenmaal zo in elkaar zit, wil dat niet zeggen dat ik er niets van zeg.
In Zuid Afrika heb ik ook weleens racisme van zwarte mensen ervaren, maar daar werd door anderen altijd iets van gezegd. Mensen hadden ook snel genoeg door dat ik niet zo was. Het was ook nooit boosaardig.
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat dat fluiten en sissen betreft: Ik kan me een stripverhaaltje herinneren van Jan, Jans en de Kinderen.. Is Jans helemaal boos omdat ze nagefloten wordt door bouwvakkers.. en als het niet meer gebeurt is ze onzeker en bang dat ze oud aan het worden is, tja ...
Ik bevond me als een van de zeer weinige blanken in verschillende townships van Johannesburg. Niet als standaard toerist iig. Het wilde trouwens niet zeggen dat racisme er niet voorkomt onder zwarte zuid afrikanen, maar wel dat je je welkom voelt als er mensen zijn die zeggen: zeg, doe effe normaal.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vraag me of er in Zuid Afrika altijd iets van gezegd wordt. Misschien heb jij het toevallig zo meegemaakt of bevond je je gewoon in een groep waar het normaal was om er iets van te zeggen, maar ik denk niet dat dat standaard overal in Zuid Afrika zo gaat.
[..]
![]()
Die heb ik ook ooit gelezen en het is inderdaad deze versie, maar misschien bestaan beide versies wel
.
ik had de MK-ultra bestanden op mijn PC, en er stond genoeg in wat werkte. het nadeel van brain-control is dat je de geest moet breken, met sterke drugs en elektrische schokken.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Oja, dingen als Mk-ultra (manchurian kandidate programma) wordt al sinds de gekke duitsers bestudeerd. En in de jaren 60 in Amerika (waarvan bekend is) mee geexperimenteerd. Zou het allemaal nooit hebben gewerkt en zijn zij ermee gestopt?
Tof, ik zit op de 3e laag... nu de rest ff lezenquote:
Problem Reaction Solution.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:06 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Met als aanvulling: als mensen zo gewend zijn aan individuele rijkdom en aan het vervulen van hun materiele verlangens, raken zij in crisis als die verlangens niet meer vervuld raken. Machthebbers hebben macht genoeg om hen die zaken af te kunnen (laten) nemen en kunnen dan een oplossing voor deze crisis bieden. Dat is eigenlijk wat je nu ziet gebeuren, nu er zo over crisis wordt gesproken.
Dank je wel, vorig jaar helemaal gemist inderdaadquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:09 schreef Hoedjeman het volgende:
Nog zo'n topic wat te mooi is om te begraven !
Ik denk dat de NWO waar wij nu meetemaken hebben begint bij Cecil Rhodes. En niet de Illuminati. Illuminati zijn allang opgerold of houden zich schuil binnen de vrijmetslarij. Cecil Rhodes zou zelf een vrijmetslaar zijn geweest. Maar ging daarna zijn eigen weg.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:48 schreef Buschetta het volgende:
[..]
De NWO bestaat al sinds mensenheugenis mijns inziens. Mensen werden namelijk al eeuwen gedomineerd door een kleine groep mensen. Dat we een bepaalde curve maken is wel interesant natuurlijk qua psychologische wetenschap.
[..]
De Jungiaanse psychoanalyse kenmerkt zich door een sterk normatieve component. Individuatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dank je wel, vorig jaar helemaal gemist inderdaad
Ik ben helemaal niet zo op de hoogte van Freud, studeer geen psychologie. Maar wat ik weet van Jung (archetypes) spreekt mij dan weer wel sterk aan.Ik had graag wat vragen willen stellen nav de OP maar ik kom er niet op
Zo.. dat is een mond vol, maar het klopt voor mijn gevoel helemaal omdat ik het sterk in de grote arcana van de tarot herken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De Jungiaanse psychoanalyse kenmerkt zich door een sterk normatieve component. Individuatie.
Jung ziet dit als de essentiële en eigenlijk enige weg op weg naar zelfvervulling.
Individuatie is het op weg gaan volledig je Zelf te worden.
Dus, wanneer Ego, Schaduw, Animal/Animus en Zelf en eventuele andere complexen goed met elkaar in contact staan en steeds nader tot elkaar komen, dan ben je op de goede weg.
Jung's visie sloeg in eerste instantie vooral aan in de New Age-hoek vanwege zijn aandacht en respect voor religieuze impulsen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo.. dat is een mond vol, maar het klopt voor mijn gevoel helemaal omdat ik het sterk in de grote arcana van de tarot herken.
Jij werkt dus voor IBM?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:44 schreef Ceased2Be het volgende:
Leuk nog meer leesvoer en grappig om te zien dat mijn werkgever ook een terugkerend thema lijkt te zijn in BNW
Yupsquote:
Waarom Cecil Rhodes? Denk je dat zijn idee van een wereldrijk, te beginnen met het streven om Afrika te bezitten van de Kaap tot Cairo daar een uiting van was? En hoe denk je dat hij dat zag voor de rest van de wereld? Of denk je dat hij een invloedrijke inspiratiebron was voor weer anderen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik denk dat de NWO waar wij nu meetemaken hebben begint bij Cecil Rhodes. En niet de Illuminati. Illuminati zijn allang opgerold of houden zich schuil binnen de vrijmetslarij. Cecil Rhodes zou zelf een vrijmetslaar zijn geweest. Maar ging daarna zijn eigen weg.
Dat oog is trouwens oorspronkelijk een symbool gebruikt door de Jezuieten dacht ik. Het heeft dus niet persé 'wat te maken met Illuminati. Iluminati zijn wellicht al passé. En New World Order lacht zich dan ws dood dat wij het steeds over Illuminati hebben.
http://www.google.nl/#scl(...)&fp=c938d1ca45874779quote:
Jung is een held, en wat mij betreft misschien wel de belangrijkste wetenschapper van de 20e eeuw.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jung's visie sloeg in eerste instantie vooral aan in de New Age-hoek vanwege zijn aandacht en respect voor religieuze impulsen.
Astrologen en tarot-leggers voelen vaak een verwantschap met Jungs werk, dus logisch dat je het herkent en waardeert
Dit is de kaart "De duivel"quote:Op zondag 13 maart 2011 06:21 schreef truepositive het volgende:
[..]
Jung is een held, en wat mij betreft misschien wel de belangrijkste wetenschapper van de 20e eeuw.
'you have to face your dark side, before balance is possible'.
Ja exact, waar we ons mee moeten verzoenen, angsten moeten overwinnen.quote:Op zondag 13 maart 2011 07:35 schreef truepositive het volgende:
![]()
De 'evil side' waar we allemaal mee om moeten gaan.
Ik heb je edit in mijn post weer even terugveranderd, want het was wel degelijk 'religieuze' .quote:Op zondag 13 maart 2011 06:21 schreef truepositive het volgende:
[..]
Jung is een held, en wat mij betreft misschien wel de belangrijkste wetenschapper van de 20e eeuw.
'you have to face your dark side, before balance is possible'.
quote:Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, sensing, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent sympathiek, trouw en consciëntieus. Je bent bereid offers te maken voor je gezin en gaat, als dat nodig is, tot het uiterste om anderen in nood te helpen. Je werkt het liefste in een omgeving waar duidelijke regels gelden en hebt een groot doorzettingsvermogen. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin je praktische hulp geeft. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: verpleegkundige, huisarts, en bibliothecaris. Je leert het makkelijkste: door duidelijke praktijkopdrachten. Valkuilen: je kunt je slecht kunnen ontspannen en hebt soms een te pessimistisch toekomstbeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |