quote:![]()
Persoonlijk woord Geert Wilders tijdens regiezitting
Meneer de voorzitter, leden van de rechtbank. Ik wil graag een paar minuten gebruik maken van mijn spreekrecht. Van al onze verworvenheden is vrijheid het meest dierbaar en het meest kwetsbaar. Het is waar mensen hun leven aan hebben gewijd en waar mensen hun leven voor hebben gegeven. Onze vrijheid, in dit land, is het resultaat van eeuwen. Het is het gevolg van een geschiedenis die zijn gelijke niet kent en heeft ons gebracht waar we nu zijn. Ik geloof met heel mijn hart en ziel dat de vrijheid in Nederland bedreigd wordt. Dat wat ons erfdeel is, waar generaties alleen maar van konden dromen, dat die vrijheid niet langer een gegeven is, niet langer een vanzelfsprekendheid.
Ik wijd mijn leven aan de verdediging van onze vrijheid. Ik weet wat de risico’s zijn en ik betaal er elke dag de prijs voor. Ik klaag daar niet over; het is mijn eigen beslissing. Ik zie dat als mijn plicht en daarom sta ik hier.
Ik weet dat de woorden die ik gebruik soms hard zijn, maar ze zijn nooit onbesuisd. Het is niet mijn intentie de ideologie van verovering en vernietiging te sparen, maar ik ben er evenmin op uit mensen te kwetsen. Ik heb niets tegen moslims. Ik heb een probleem met de islam en de islamisering van ons land omdat de islam haaks op vrijheid staat.
Toekomstige generaties zullen zich afvragen hoe wij in 2010 op deze plaats, in deze zaal, onze dierbaarste verworvenheid hebben gediend. Of vrijheid er is voor beide partijen in dit debat en dus ook voor islam-critici, of dat in Nederland nog slechts één kant van de discussie mag worden gehoord? Of vrijheid van meningsuiting in Nederland voor iedereen geldt, of slechts voor sommigen? Het antwoord daarop is meteen het antwoord op de vraag of vrijheid nog een thuis heeft in dit land.
Vrijheid was nooit het eigendom van een kleine groep, maar is altijd het erfdeel geweest van ons allen. We zijn er allemaal door gezegend.
Vrouwe Justitia draagt een blinddoek, maar ze kan uitstekend luisteren. Ik hoop dat zij de volgende zinnen goed hoort, luid en duidelijk:
Het is niet alleen het recht, maar ook de plicht van vrije mensen zich uit te spreken tegen elke ideologie die de vrijheid bedreigt. Thomas Jefferson, de derde President van de Verenigde Staten had gelijk: De prijs voor vrijheid is eeuwige waakzaamheid.
Ik hoop dat de vrijheid van meningsuiting in dit proces zal zegevieren. Ik hoop niet alleen dat ik zal worden vrijgesproken. Maar ook dat de vrijheid van meningsuiting zal blijven bestaan.
Ten slotte, meneer de voorzitter, leden van de rechtbank.
Het gaat in dit proces natuurlijk om de vrijheid van meningsuiting. Maar het gaat in dit proces zeker ook om waarheidsvinding. Zijn de uitspraken die ik heb gedaan en de vergelijkingen die ik heb getrokken zoals genoemd in de dagvaarding waar? Als iets waar is kan het toch niet strafbaar zijn? Daarom vraag ik u met klem niet alleen mijn verzoeken tot het horen van getuigen en deskundigen op het terrein van de vrijheid van meningsuiting in te willigen. Maar ik vraag u ook expliciet mijn verzoeken tot het horen van getuigen en deskundigen op het terrein van de islam allemaal en in volle openbaarheid te honoreren. Ik doel dan niet alleen op de heren Jansen en Admiraal maar ook op de getuigen-deskundigen uit Israël, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en andere landen. Ik moet mij kunnen verdedigen, ik moet kunnen aantonen dat ik de waarheid heb gesproken, weerhoud mij daar alstublieft niet van. Zonder deze getuigen kan ik me niet goed verdedigen en is er naar mijn mening geen sprake van een eerlijk proces.
Geert Wilders
En leg mij eens even heel precies uit hoe het anders is als Wilders de Koran vergelijkt met Mein Kampf.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:17 schreef damian5700 het volgende:
Nu zijn deze uitlatingen gepresenteerd als voorstel van de PVV en gelijkgetrokken met verschrikkingen uit de Tweede Wereldoorlog. Heel opportuun, mijn inziens.
Uiteraard mag hij dat. Waarom zou je 2 boeken niet met elkaar mogen vergelijken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:32 schreef maartena het volgende:
[..]
En leg mij eens even heel precies uit hoe het anders is als Wilders de Koran vergelijkt met Mein Kampf.
Wilders mag dergelijke vergelijkingen blijkbaar WEL maken?
Maar als je zijn politieke wensenlijstje zou vergelijken met wat in Mein Kampf geschreven is, mag het dan ook nog?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:33 schreef El_Matador het volgende:
Uiteraard mag hij dat. Waarom zou je 2 boeken niet met elkaar mogen vergelijken?
Het gaat mij niet om een verbod of iets dergelijks. Zo'n zinsnede als 'Geert Wilders mag wel een vergelijking maken' vind ik simpelweg infantiel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:32 schreef maartena het volgende:
[..]
En leg mij eens even heel precies uit hoe het anders is als Wilders de Koran vergelijkt met Mein Kampf.
"Maatregelen komen redelijk overeen".quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet helemaal gefaald. Want alhoewel de joden wellicht een heel stuk succesvoller waren dan de moslims in de Nederlandse maatschappij, neemt dat niet weg dat de maatregelen die Wilders wil nemen toch redelijk overeenkomen.
Ik denk dat je binnen de SP genoeg medestanders vindt. Daarbij; er zijn sinds 1945 ook niet meer zoveel snelwegen bijgebouwd als tussen januari 2005 en september 2008 (fictief voorbeeld).quote:Of het nu rijke Joden of arme Moslims zijn, het verbieden van geloofsgebouwen, het gebieden van geloofsgeorienteerde scholen, het verbieden van het dragen van religieus getinte kledij, etc.... is eigenlijk niet meer voorgekomen sinds 1945. Er zijn wel wat figuren geweest (zoals Janmaat en de NVU) die er openlijk voor hebben gepleit, maar niet zo opvallend als nu.
Dat ZEG ik toch niet? Ik leg uit waarom je racisme en "geloofskritiek" NIET kan vergelijken!quote:Wat betreft de keuze: Als moslims in Nederland zouden kiezen om Christen te worden, denk je dat dan opeens de problemen met straatcriminaliteit zouden verdwijnen?
Je luistert niet goed. Wilders wil NAAST het verbieden van die geloofsuitingen etc. (in mijn ogen een slecht en onliberaal idee) het drastisch ONMOGELIJK maken dat allochtoons straattuig nog onze mooi opgebouwde samenleving kunnen verzieken, door ze hun Nederlandse paspoort te ontnemen en terug te flikkeren in die zandbak die ze bij de geboorte een paspoort -en dientengevolge nationale VERANTWOORDELIJKHEID- heeft geschonken.quote:De problemen die Nederland heeft, met name in de sfeer van criminaliteit worden voor een groot deel veroorzaakt door 1 volk: "De Marokkanen". En als 2e en 3e op de lijst van criminele kutjochies staan - ook volgens cijfers van het CBS - de Antilianen en Surinamers, beiden geen moslims.
Maar wel volk zorgt nu juist voor de MINSTE problemen onder de allochtonen? Juist, de Turken. En tevens de Indonesiërs. Twee groepen die wel Islamitisch/Moslims zijn, maar niet/nauwelijks voor problemen zorgen - Althans, een stuk minder dan de bovengenoemde drie groepen.
En Wilders heeft het ook voor een deel exclusief over het volk Marokkanen, en voor het andere deel over moslims..... maar het enige wat je hem over Turken specifiek hoort kakelen is dat ie Turkije niet in de EU wil..... En over andere allochtonen rept ie af en toe wel is, maar elke keer als ie het over niet-westerse allochtonen heeft, is het woord moslim, islam, etc niet ver te zoeken.
En toch wil hij moskeeën verbieden, islamitische scholen verbieden, de Koran verbieden, etc.... en het verbieden van dergelijke geloofs-zaken (en dan met name de soort van het ene geloof wel, het andere niet) hoort gewoon niet in een democratie thuis. En als er iets is wat het verleden ons geleerd heeft, is dat het wel.
Natuurlijk mag dat, waar zeg ik van niet dan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar als je zijn politieke wensenlijstje zou vergelijken met wat in Mein Kampf geschreven is, mag het dan ook nog?
Of het politieke wensenlijstje van de PVV en het politieke wensenlijstje van de NSDAP?
Jij mag toch ook een vergelijking trekken tussen WOII en Wilders? Alleen worden die vergelijkingen keer op keer weerlegt. Het is aan jou om te weerleggen dat er inderdaad overeenkomsten zijn tussen de Koran en Mein Kampf, daar zal je een zware kluif aan hebben kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:32 schreef maartena het volgende:
[..]
En jij vind het een normaal onderdeel van een democratie dat mensen die IN Nederland geboren zijn, bij het minste of geringste straatkabaal de Nederlandse nationaliteit af te pakken en de grens over te zetten?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:38 schreef El_Matador het volgende:
Je luistert niet goed. Wilders wil NAAST het verbieden van die geloofsuitingen etc. (in mijn ogen een slecht en onliberaal idee) het drastisch ONMOGELIJK maken dat allochtoons straattuig nog onze mooi opgebouwde samenleving kunnen verzieken, door ze hun Nederlandse paspoort te ontnemen en terug te flikkeren in die zandbak die ze bij de geboorte een paspoort -en dientengevolge nationale VERANTWOORDELIJKHEID- heeft geschonken.
Weg d'r mee.
Wie stelt, die bewijst geldt toch nog steeds? Oftewel jij of je geblondeerde leiderswezen mag eerst 'ns proberen uit te leggen wat die overeenkomsten tussen Mein Kampf en de Koran zijn, dan reageer ik wel als ik klaar ben met lachen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:42 schreef Opinio_Iuris het volgende:
[..]
Jij mag toch ook een vergelijking trekken tussen WOII en Wilders? Alleen worden die vergelijkingen keer op keer weerlegt. Het is aan jou om te weerleggen dat er inderdaad overeenkomsten zijn tussen de Koran en Mein Kampf, daar zal je een zware kluif aan hebben kan ik je vertellen.
Die mensen hebben NAAST de Europese identiteit (ik wil dit graag EU-breed ingevoerd zien worden) OOK nog een andere identiteit. Gratiesj gekregen. Bij de geboorte. Hoeven ze niks voor te doen. Trekken ze een hoop profijt van. Lekker kinderbijslag cashen, lekker makkelijk reizen en wat al niet nog meer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:03 schreef maartena het volgende:
[..]
En jij vind het een normaal onderdeel van een democratie dat mensen die IN Nederland geboren zijn, bij het minste of geringste straatkabaal de Nederlandse nationaliteit af te pakken en de grens over te zetten?
En geen argumenten DUS maar vergelijkingen trekken met het ergste decennium van de Nederlandse geschiedenis.quote:Om de vergelijkingen maar weer aan te halen, de laatste keer dat een land voor MINDER dan moord de nationaliteit afnam van een individueel en ze de grens over knikkerde.... was bij de oosterburen in de jaren 30.
Daar heb je gelijk in inderdaadquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Wie stelt, die bewijst geldt toch nog steeds?
Dat geldt ook voor Grieken en Argentijnen. Tevens hebben Italianen en Fransen onder het Tweede Protocol verdrag ook de eigen nationaliteit nog als ze Nederlander worden (of in Nederland geboren worden).quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:08 schreef El_Matador het volgende:
Die mensen hebben NAAST de Europese identiteit (ik wil dit graag EU-breed ingevoerd zien worden) OOK nog een andere identiteit. Gratiesj gekregen. Bij de geboorte. Hoeven ze niks voor te doen. Trekken ze een hoop profijt van. Lekker kinderbijslag cashen, lekker makkelijk reizen en wat al niet nog meer.
Het is ook een compleet non-issue. Er zijn veel meer Nederlanders met twee nationaliteiten, hetzij bij de geboorte verkregen door verschillende ouders, hetzij verkregen (zoals ik) door de naturaliseren in een ander land.quote:Hoor ik nooit iemand over.
Ze zijn geboren als Nederlander, en staan onder de Nederlandse grondwet geheel gelijk als Nederlander. Er zijn bepaalde zaken, zoals hoogverraad, terrorisme, etc waarbij de Nederlandse nationaliteit gewoon afgepakt kan worden, en bij terroristen als Mohamed B heb ik daar ook geen enkel probleem mee.quote:Maar nu werkt het ineens TEGEN de allochtone klootzakjes die ons land bevuilen, en dan is het ineens een probleem?
Bij wat voor criminaliteit vind JIJ het gerechtigd om de nationaliteit af te pakken dan?quote:Kom nou gauw zeg. Opdonderen met dat tuig. En dat "minste of geringste straatkabaal" verzin je hier ter plekke.
Deze opmerking is niet echt volwassen te noemen eigenlijk.quote:Ik spreek je wel als jouw dochter opengereten ligt met de loverboy er nog op. Pervert.
Ik maak vergelijkingen met de politieke campagne, en met de eerste jaren van de NSDAP en de maatregelen die ze tussen zo ongeveer 1933 en 1935 maakten..... Ik maak geen vergelijkingen met het resultaat van die maatregelen, noch maak ik vergelijkingen met de endlosung, WO2, en ik heb ook aangegeven dat vergelijkingen met Hitler totaal onterecht zijn, hier loopt ook al een ander topic over. Maar de maatregelen die de NSDAP nam in de eerste jaren zijn voor een groot deel goed te vergelijken met wat Wilders van plan is.quote:En geen argumenten DUS maar vergelijkingen trekken met het ergste decennium van de Nederlandse geschiedenis.
En dat heb dan een grote bek over Wilders.
Triest ventje.
Een lijstje met overeenkomsten, net als mijn lijstje met overeenkomsten met de NSDAP.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:43 schreef Opinio_Iuris het volgende:
Daar heb je gelijk in inderdaad
Hier alvast een korte selectie, veel plezier:
Jij legt steevast mensen woorden in de mond, ik heb al eerder aangegeven dat vergelijkingen trekken JUIST mag. Wat er echter schort aan jouw vergelijking is dat de NSDAP geen andere grondslag voor deze punten had dan Jodenhaat (hetzelfde waarop de Islam deels is gebaseerd), die weer gebaseerd was op afgunst en/of jaloezie . Er zijn relatief veel moskeeën in Nederland gezien het aantal moslims dat geschat wordt - logisch gevolg, geen nieuwe moskeeën meer. Islamitische scholen presteren stuk voor stuk erg slecht, besturen zijn zelfs meermalen betrapt op frauderen met overheidsgeld, logisch gevolg - geen islamitische scholen meer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Een lijstje met overeenkomsten, net als mijn lijstje met overeenkomsten met de NSDAP.
Blijkbaar mogen lijstjes met overeenkomsten dus wel.....
Er is namelijk HEEL weinig verschil tussen:
Mein Kampf - States that Germans are the superior race of mankind and that Germany is destined to rule the world , and dominate all other races and nations.
Q'uran -States that Islam and Muslims are the superiors of mankind and that Islam is divinely mandated to rule the world and dominate all other races, creeds and nations.
en:
NSDAP wilde in 1933 dat er geen nieuwe synagoges worden gebouwd, geen nieuwe joodse scholen worden geopend, en dat joden niet langer in traditionele kledij over straat mogen.
PVV wil in 2010 dan er geen nieuwe moskees worden gebouwd, geen nieuwe islamitische scholen worden geopend, en dat moslims niet langer in traditionele kledij over straat mogen.
Grieken vallen onder Schengen. Kan je dus niet eruitgooien.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Grieken en Argentijnen.
Schengen, dus niks aan te doen. Liever niets aan doen ook, is een mooi systeem.quote:Tevens hebben Italianen en Fransen onder het Tweede Protocol verdrag ook de eigen nationaliteit nog als ze Nederlander worden (of in Nederland geboren worden).
Het is helemaal geen non-issue en degene die het SLECHTS op Marokkanen betrekt, ben jij.quote:Het is ook een compleet non-issue. Er zijn veel meer Nederlanders met twee nationaliteiten, hetzij bij de geboorte verkregen door verschillende ouders, hetzij verkregen (zoals ik) door de naturaliseren in een ander land.
Maar op een of andere manier is het bij Marokkanen WEL fout.
Meervoudige geweldpleging (3x), moord, verkrachting, dat soort zaken.quote:Ze zijn geboren als Nederlander, en staan onder de Nederlandse grondwet geheel gelijk als Nederlander. Er zijn bepaalde zaken, zoals hoogverraad, terrorisme, etc waarbij de Nederlandse nationaliteit gewoon afgepakt kan worden, en bij terroristen als Mohamed B heb ik daar ook geen enkel probleem mee.
Maar als je te pas en te onpas de nationaliteit gaat afnemen van mensen die in Nederland geboren zijn, en het land van hun ouders alleen kennen van de vakanties naar Oma, dan ben je gewoon niet goed bezig. En ik snap ook niet dat iemand die vrijheid en democratie in een hoog vaandel heeft staan daar voorstander van is.
[..]
Bij wat voor criminaliteit vind JIJ het gerechtigd om de nationaliteit af te pakken dan?
Zeer. Het laat zien wat voor perverse geest jij hebt. Veilig in de States vanuit je SUVje zwaaien naar Nederland dat met krap 17 miljoen inwoners het op 2 na dichtstbevolkte land ter wereld is (hellholes als Bangladesh en Zuid-Korea gaan ons nog voor). Die perverse geest raak je wel kwijt als je de zaken eens niet vanuit de ivoren toren, maar aan den lijve ondervindt.quote:Deze opmerking is niet echt volwassen te noemen eigenlijk.
Een compleet zinloze vergelijking dus. Precies. Zover mogelijk downscalen tot het wat lijkt. Na een eerst grote scheur opzetten natuurlijk. De Bush-strategie. Eerst moord en brand schreeuwen en vervolgens vingers in de oren als je kritiek krijgt.quote:Ik maak vergelijkingen met de politieke campagne, en met de eerste jaren van de NSDAP en de maatregelen die ze tussen zo ongeveer 1933 en 1935 maakten..... Ik maak geen vergelijkingen met het resultaat van die maatregelen, noch maak ik vergelijkingen met de endlosung, WO2, en ik heb ook aangegeven dat vergelijkingen met Hitler totaal onterecht zijn, hier loopt ook al een ander topic over. Maar de maatregelen die de NSDAP nam in de eerste jaren zijn voor een groot deel goed te vergelijken met wat Wilders van plan is.
Eigenlijk niet nee. Het geeft aan in wat voor wereld de IvorenTorenwachters zijn afgezakt. Geweldplegend tuig wordt gereduceerd tot "straatkabaal", meisjesmisbruikers worden "liefkozend" loverboy genoemd en Nederland moet maar verzuipen in de allochtoonse straatterroristjes, die vreten en schijten in Nederland en hun geld naar Marokko brengen.quote:Maar ik moet eerlijk zeggen dat de loverboy opmerking en zaken als "triest ventje" je nou niet echt een waardige discussie partner maakt. Kan dat wat minder?
Dit is vrij normaal met ALLE landen. Mijn kinderen zouden bijvoorbeeld ook Nederlander EN Amerikaan worden. Kinderen erven namelijk de nationaliteit van de ouders, en in gevallen waar de ouders zowel Marokkaan als Nederlander zijn, worden dus beide nationaliteiten automatisch toegekend. Dat zal ook gaan gebeuren als jij een Spaanse huwt, en je kinderen gaat krijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:21 schreef El_Matador het volgende:
Waar komt toch het stupide idee vandaan dat WIJ alle problemen op ons hals moeten halen en landen als Marokko, Algerije, Libie, Turkije, Kameroen en China (om er maar een paar te noemen) slechts de lusten??? Waarom moeten die landen overstromen van het geld dat emigranten binnenbrengen maar mogen ze NIET aangesproken worden op de verantwoordelijkheid die ze dragen door een kind van Marokkaanse ouders in een willekeurig buitenland dan Marokko de Marokkaanse nationaliteit te schenken?
Nee, maar ik heb door mijn eigen naturalisatie tot Amerikaan me wel enigszins verdiept in naturalisatiezaken en de dubbele nationaliteit.quote:Ben jij adviseur van de Marokkaanse overheid ofzo?
Dat zijn stuk voor stuk misdrijven waarvoor je in Nederland een gevangenisstraf krijgt. Doe me een lol, en haal de cijfers van het CBS er eens bij en kijk naar het aantal gedetineerde Marokkanen, Antilianen, Surinamers en Turken.quote:Meervoudige geweldpleging (3x), moord, verkrachting, dat soort zaken.
Natuurlijk moet je niet tolerant zijn. Er is niets mis met zwaar straffen. Het afnemen van een nationaliteit echter is iets waar je heel voorzichtig mee moet omspringen, zeker wanneer het gaat om hen die in Nederland geboren zijn.quote:Jammer dan. Dan moet je maar geen geweld plegen. Denk je dat een school tolerant is tegen geweldplegers, verkrachters en moordenaars?
Waarom ZOU je uberhaupt tolerant zijn tegen tuig?
Ten eerste lijkt me dat als een Marokkaan geld verdiend met werk, dat ze ook zelf mogen beslissen waar hun geld heen gaat. Dat doen Haitianen en Mexicanen in de VS ook al jaren.quote:Eigenlijk niet nee. Het geeft aan in wat voor wereld de IvorenTorenwachters zijn afgezakt. Geweldplegend tuig wordt gereduceerd tot "straatkabaal", meisjesmisbruikers worden "liefkozend" loverboy genoemd en Nederland moet maar verzuipen in de allochtoonse straatterroristjes, die vreten en schijten in Nederland en hun geld naar Marokko brengen.
Allemaal gratiesj.
Het is uitverkoop bij maartena. Uitverkoop van andermans waren welteverstaan.
Ik vergelijk ook alleen de maatregelen, niet de oorzaak. Hoe je het ook went of keert, bepaalde geloofspraktijken verbieden, en andere toelaten druist tegen alle grondbeginselen van een stabiele democratie in.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:16 schreef Opinio_Iuris het volgende:
Jij legt steevast mensen woorden in de mond, ik heb al eerder aangegeven dat vergelijkingen trekken JUIST mag. Wat er echter schort aan jouw vergelijking is dat de NSDAP geen andere grondslag voor deze punten had dan Jodenhaat (hetzelfde waarop de Islam deels is gebaseerd), die weer gebaseerd was op afgunst en/of jaloezie.
Ik ben het er helemaal mee eens dat als een school zich NIET houdt aan het curriculum zoals voorgeschreven door het ministerie van onderwijs dat zo'n school gesloten moet worden, hetzelfde geldt voor scholen waarbij gefraudeerd wordt.quote:Er zijn relatief veel moskeeën in Nederland gezien het aantal moslims dat geschat wordt - logisch gevolg, geen nieuwe moskeeën meer. Islamitische scholen presteren stuk voor stuk erg slecht, besturen zijn zelfs meermalen betrapt op frauderen met overheidsgeld, logisch gevolg - geen islamitische scholen meer.
Dan ben je het dus niet eens met Wilders met betrekking van zijn "Joods-Christelijke cultuur blijven handhaven", waar onderwijs zoals het is, of onderwijs zoals het was met Christelijke, Katholieke, en enkele Joodse scholen ook onderdeel van uit maakt?quote:Daarbij heeft het wat mij betreft verder weinig te maken met om welk geloof het gaat. Als het Joodse scholen waren die standaard ondermaats presteerden zou ik tegen Joodse scholen zijn. Sterker nog, persoonlijk ben ik tegen elke vorm van onderwijs gestoeld op een religieuze leer. Geloven doe je maar thuis en hoort in elk geval niet thuis in het onderwijs, waar kinderen worden klaargestoomd voor een vervolgopleiding of de arbeidsmarkt.
Deze opmerking doet mij deugd. Ik denk echter dat je één van de weinigen bent die dit zal onderschrijven. De meeste willen maar al te graag impliceren dat Wilders net zo gevaarlijk is als... Dat als we niet ingrijpen dan... Dat het 2 voor 12 is en dat we moeten leren van de geschiedenis (scanman anyone?).quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:01 schreef maartena het volgende:
Ik maak geen vergelijkingen met het resultaat van die maatregelen, noch maak ik vergelijkingen met de endlosung, WO2, en ik heb ook aangegeven dat vergelijkingen met Hitler totaal onterecht zijn, hier loopt ook al een ander topic over.
Omdat de laatste keer dat in west-Europa een politieke partij kwam met het verbieden van bepaalde religieuze gebouwen en/of scholen, het verbieden van in het openbaar dragen van klederdracht die verbonden is aan die religie, en mensen van die religie in principe over een redelijk grote linie minder burgerrechten verschaffen..... inderdaad de NSDAP is geweest bij onze oosterburen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:17 schreef poon het volgende:
Maar als jij het niet zo ziet zoals je hierboven aangeeft dan vraag ik mij af wat de relevantie is van het maken van nsdap vergelijkingen (oftewel de oorzaak vergelijkingen).
En dus? Omdat het normaal is bij alle landen is het een argument om maar geen mocro's die rotzooi trappen eruit te flikkeren?quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is vrij normaal met ALLE landen. Mijn kinderen zouden bijvoorbeeld ook Nederlander EN Amerikaan worden. Kinderen erven namelijk de nationaliteit van de ouders, en in gevallen waar de ouders zowel Marokkaan als Nederlander zijn, worden dus beide nationaliteiten automatisch toegekend. Dat zal ook gaan gebeuren als jij een Spaanse huwt, en je kinderen gaat krijgen.
En wij gaan ONS in de vingers snijden door HUN wetgeving? Wat is dat voor kolder? Als de Marokkaanse overheid redeneert "eens een Marokkaan, altijd een Marokkaan", dan mogen ze daar dus -naast alle VOORdelen- OOK de nadelen van hebben.quote:Hoe mochten de Marokkanen die Nederlander werden echter hun Marokkaanse nationaliteit behouden, wat toch moest gebeuren VOOR ze kinderen kregen....? Dat heeft te maken met de Marokkaanse wetgeving die in het heel kort "eens een Marokkaan, altijd een Marokkaan" luidt.
Er is niets mis met het toekennen van het Nederlanderschap aan migranten (mits niet-crimineel en een eigen verdiend legaal inkomen). Waar het om gaat is het oplossen van problemen met straattuig. Ons voorland ligt rondom Parijs. Dat is een hel, echt verschrikkelijk. Wil jij DAARheen, alleen door een of andere abstracte "discussie" over nationaliteiten?quote:In Nederland hebben we dus twee keuzes:
1) De Nederlandse nationaliteit pertinent weigeren aan inwoners van landen die de nationaliteit niet kunnen opgeven. Hieronder vallen naast Marokko o.a. Griekenland, Argentinië, Colombia, en een stuk of 15 andere landen ter wereld.
2) De Nederlandse nationaliteit toekennen met een uitzondering waardoor ze de eigen nationaliteit kunnen behouden.
Bij die keuze moet je ook naar de toekomst kijken. Want iemand die gegarandeerd NIET Nederlander mag worden, produceert ook alleen kinderen die gegarandeerd NIET Nederlander zijn.... en hoelang kun je dat volhouden als deze groep mensen al 30, 40, soms zelfs 50 jaar in Nederland woont?
Ik ben Wilders niet en Wilders is mij niet.quote:Dat zijn stuk voor stuk misdrijven waarvoor je in Nederland een gevangenisstraf krijgt. Doe me een lol, en haal de cijfers van het CBS er eens bij en kijk naar het aantal gedetineerde Marokkanen, Antilianen, Surinamers en Turken.
Wat betreft Marokkanen kom je zo ongeveer aan de 1500 die in Nederlandse cellen zitten momenteel. Als Wilders het ook daadwerkelijk over die groep had, dan geloofde ik nog wel in je betoog.
Prima. Opdonderen. Het doen alsof dat allemaal "kleine kwajongensstreken" zijn, is PRECIES de reden dat het er zo aan toe gaat in Nederland. Die gasten hebben volledig vrij spel omdat ze niet gecorrigeerd worden. En als het aan nuttige idioten als jijzelf ligt, blijft dat ook zo.quote:Maar Wilders heeft het niet over geweldsdelicten en verkrachtingen, maar over het straattuig dat Omaatjes lastig valt, Nederlandse vrouwen die sexy gekleed gaan uitschelden voor hoer, en bushokje in de fik steken.
IK heb nergens gesteld dat het alleen om Marokkanen zou gaan en zelfs Wilders heeft dat niet gedaan. Hij heeft hen als voorbeeld genomen omdat zij zo hardnekkig negatief in het nieuws komen.quote:Kijk bijvoorbeeld eens goed naar deze cijfers:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=80316NED&D1=a&D2=0&D3=0&D4=0-2,5-8&D5=a&D6=5-7&HDR=T,G5&STB=G1,G3,G2,G4&VW=T
Dan zul je tot de ontdekking komen dat de 4 grote allochtonengroepen van Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken, de hoeveelheid geweldsmisdrijven ongeveer even hoog is. Nou ja, in vergelijking zijn er veel minder Antillianen dan de eerste 3, dus je zou kunnen zeggen dat de Antillianen in verhouding het gewelddadigst zijn.
Bij geweldsmisdrijven heb je het over zo'n 1200 Marokkanen per jaar. Maar wat daarbij niet duidelijk is of het gaat om een knokpartij buiten de kroeg of verkrachting, en je zou je kunnen afvragen wat voor democratie Nederland nog is als je van iemand die in een dronken bui loopt te matten de nationaliteit gaat afnemen.....
Het is dus wel mogelijk om -volkomen terecht- blanke bierzuipende bullebakken een levenslang STADIONverbod op te leggen, maar niet mogelijk om krijsende kroeshaartjes uit Nederland te zetten?quote:Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat je enorm moet uitkijken met het zomaar afnemen van de nationaliteit. En daarmee heb je nog steeds geen vat op de categorie "vernieling en openbare orde" waar vooral veel Marokkanen en Surinamers onder vallen, maar onder diezelfde categorie vallen ook voetbalsupporters na een wedstrijd Ajax - Juventus.
Bij herhaaldelijke blijk van structurele onwil, is het volkomen duidelijk.quote:Natuurlijk moet je niet tolerant zijn. Er is niets mis met zwaar straffen. Het afnemen van een nationaliteit echter is iets waar je heel voorzichtig mee moet omspringen, zeker wanneer het gaat om hen die in Nederland geboren zijn.
Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo IS. Tering, wat vermoeiend dit.quote:Ten eerste lijkt me dat als een Marokkaan geld verdiend met werk, dat ze ook zelf mogen beslissen waar hun geld heen gaat. Dat doen Haitianen en Mexicanen in de VS ook al jaren.
Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Ouders moeten kinderbijslag juist besteden naar EIGEN goeddunken. Geen Staat die voorschrijft wat men wel en niet mag kopen zeg. BRRRRR.quote:Uitkeringen en kinderbijslag is een ander verhaal, maar ik ben al jaren voorstander van een kaart die alleen in bepaalde winkels en voor bepaalde producten geldt, zoals in de VS bij de extra hulp die je als uitkeringsgerechtigde kan krijgen voor je kinderen.....men krijg gewoon een kaart die je alleen in supermarkten, kledingzaken, etc kunt gebruiken, en zo zou de kinderbijslag ook moeten zijn in Nederland.
Hoeveel ouders misbruiken de kinderbijslag wel niet om op vakantie te kunnen? Daarvoor is het ook niet bedoeld.
Op sommige plekken is dat inderdaad het geval.quote:Verder moet je wat beter kijken naar de cijfers. Het CBS duidt vrij goed aan welke criminaliteit er in Nederland is, wie er veroordeeld zijn voor wat, etc. Je doet een beetje alsof Nederland een groot ghetto is waar de criminaliteit de spuigaten uitloopt.
Och, arme mennekes toch.quote:En in wijken waar dat het geval is, heb ik ook geen enkel probleem met hardere aanpak. Waar ik wel problemen mee heb is mensen die bij relatief lichte criminaliteit de Nederlandse nationaliteit willen afpakken van in Nederland geborenen, en ze meteen willen deporteren uitzetten naar een land waar ze niet eens geboren zijn.
quote:AOW-leeftijd is breekpunt voor Wilders
Uitgegeven: 22 februari 2010 07:10
AMSTERDAM - De PVV wil alleen in de regering als de AOW-leeftijd niet wordt verhoogd.![]()
Dat zegt PVV-leider Geert Wilders maandag in een interview in De Telegraaf. Op andere punten, zoals een immigratiestop, is hij bereid water bij de wijn te doen.
Wilders wijst erop dat de verhoging van de AOW-leeftijd nog niet door de Kamer is. Daarom hoeft er niets worden teruggedraaid.
Dat hij op andere punten bereid is water bij de wijn te doen, betekent volgens hem niet dat hij 'Haags' bezig is. "Als wij geen deals sluiten, worden we een tweede SP, die heel hard roept, maar nooit iets kan veranderen", stelt hij in de krant.![]()
Wel moeten er volgens hem stappen worden ondernomen om de immigratie te beperken.![]()
Wilders heeft veel kritiek op het CDA gehad, maar is wel bereid met de partij te regeren. Het CDA heeft volgens hem veel gezichten. "Ik zeg niet dat ze hun moeder verkopen om te gaan regeren, maar ze hebben er wel heel veel voor over om in een kabinet te komen."![]()
Eventueel is de partijleider bereid gedoogsteun te geven aan een minderheidskabinet van CDA en VVD, maar hij zit liever zelf in de regering.![]()
Het is nog maar de vraag of de mensen die nu in de Kamer zitten daar straks ook nog zitten. Wilders wil sommigen op de lijst laten dalen en anderen op de lijst laten stijgen.
Wat een opportunist ook weer....quote:AMSTERDAM - De PVV wil alleen in de regering als de AOW-leeftijd niet wordt verhoogd.
Dat zegt PVV-leider Geert Wilders maandag in een interview in De Telegraaf. Op andere punten, zoals een immigratiestop, is hij bereid water bij de wijn te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |