Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
over welke allochtonen heb je het uberhaupt?
- alle allochtonen dus ook de westerse en de allochtonen die niks om de koran geven?
- alle moslims van allochtone afkomst?
of misschien:
- alle moslims plus ook alle Nederlandse moslims?
Iets zegt me dat je het wij-zij denken wel makkelijk vindt.
Ik heb geen problemen met westerse allochtonen met hun dito levensstijl en volledig aan het westen aangepaste "moslim allochtonen" de rest mag wat mij betreft vertrekken. ( De groep autochtone moslims is met 6000 behoorlijk constant en goed beheersbaar en vormt dan ook geen probleem)quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iets zegt me dat je het wij-zij denken wel makkelijk vindt.
Ik snap het wel natuurlijk maar voor de mensen waarover het gaat kan het onduidelijk zijn. Zo'n Brit kan denken, WTF?!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:01 schreef more het volgende:
[..]
Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"
J.A.A.Van Doorn? (27/12/2007 Trouw?)quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:
De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
zolang je geen verschil ziet tussen ordinaire reljeugd van arabische/berber kom-af en diverse moslimgemeenschappen wereldwijd, ben je per definitie niet de persoon om dit soort topics te openen.
Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:
Ik haal maar even iemand anders aan, die mijn visie hierop beter verwoordde dan ik:
"het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar".
De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
Ja, ik onderschrijf dat standpunt. Provocerende meningen dienen niet juridisch verboden te zijn. Maar dat is geen reden om zo veel mogelijk provocatie toe te juichen, het is ook geen reden om provocaties niet af te keuren. Het is wel een lakmoesproef, wie bij voldoende -podium, tegenspraak,provocatie,.. - zich zo provocerend mogelijk gaat uitlaten, valt wat mij betreft af. Of valt door de mand, zogezegd.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.
en jij wil mij met droge ogen vertellen dat geweld en onderdrukking typisch niet-westerse zaken zijn?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:30 schreef more het volgende:
[..]
Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.
Welke criteria zijn er dan precies? Met andere woorden, hoe kunnen onze moslims deze test succesvol doorlopen?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef more het volgende:
De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.
Tien minuten opgehypete propaganda?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:43 schreef OldJeller het volgende:
Ah ja, dit zal een goede test zijn voor de aziatische en australische allochtonen in Nederland, ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen.
My thoughts exacly.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Ringo het volgende:
Die fucking film duurt zo'n TIEN MINUTEN!
Tien fucking minuten..![]()
Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
Submission duurde wel 11 minuten en leverde een dooie op. Misschien dat Wilders er met coma en een geamputeerd lichaamsdeel vanaf komt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Ringo het volgende:
Die fucking film duurt zo'n TIEN MINUTEN!
Tien fucking minuten..![]()
Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
Mja. Behalve als Wilders 'ff getest' wordt. Met een rapje, of een filmpje. Dan zit ie binnen 3 minuten op een politiebureau als een geblondeerde Calimero aangifte te doen van 'bedreiging'.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:24 schreef fokje het volgende:
als er hier geen rellen uitbreken weet je dat het best goed zit hier in NL. Kan iedereen weer verzuchtend achterover leunen en heeft Wilders ongelijk. Komen er wel rellen, dan heeft Wilders wel een punt. Tuurlijk is het provocatie. Er moet ff getest worden. Niks mis mee toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |