abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55794271
De "cartoonrellen" in Denemarken werden veroorzaakt omdat een Deense imam niet tegen kunst kon en zich schuldig maakte aan het ophitsen van "domme" moslims in minder ontwikkelde landen die de cartoons niet eens gezien hadden. De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.

[ Bericht 0% gewijzigd door more op 05-01-2008 14:58:24 ]
pi_55794367
over welke allochtonen heb je het uberhaupt?

- alle allochtonen dus ook de westerse en de allochtonen die niks om de koran geven?
- alle moslims van allochtone afkomst?

of misschien:
- alle moslims plus ook alle Nederlandse moslims?

Iets zegt me dat je het wij-zij denken wel makkelijk vindt.
pi_55794506
Wat hebben mensen die uit polen komen hier aan
pi_55794598
Overigens is het geen test. De mensen hebben hun oordeel al klaar en in dit geval terecht. Wilders is uit op provocatie want dat is blijkbaar de enige manier hoe hij politiek kan bedrijven. Als het escaleert dan zal hij zeggen dat hij gelijk heeft en dat is hard nodig want op rechts is het nu dringen wie het meest ongenuanceerd mag zijn. Voor een hoop reljongeren is het een nieuwe aanleiding om rotzooi te schoppen ook al geloven ze niet of nauwelijks... ze zien maar al te graag dat een of andere blonde idioot een gat creeert tussen hun en de maatschappij want zij zien zich al Neder-Tony Montana's, outkasts... en zijn dol op mensen die tegen hun zijn. Wilders laat zich gewoon gebruiken door de reljeugd, alleen beseft ie het zelf nog niet Je moet ze doodnegeren in de media en op straat keihard aanpakken.
pi_55794834
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
over welke allochtonen heb je het uberhaupt?

- alle allochtonen dus ook de westerse en de allochtonen die niks om de koran geven?
- alle moslims van allochtone afkomst?

of misschien:
- alle moslims plus ook alle Nederlandse moslims?

Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"
pi_55794950
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik heb geen problemen met westerse allochtonen met hun dito levensstijl en volledig aan het westen aangepaste "moslim allochtonen" de rest mag wat mij betreft vertrekken. ( De groep autochtone moslims is met 6000 behoorlijk constant en goed beheersbaar en vormt dan ook geen probleem)
pi_55794953
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:01 schreef more het volgende:

[..]

Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"
Ik snap het wel natuurlijk maar voor de mensen waarover het gaat kan het onduidelijk zijn. Zo'n Brit kan denken, WTF?!
pi_55795034
Ik haal maar even iemand anders aan, die mijn visie hierop beter verwoordde dan ik:

"het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar"
.

De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_55795136
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:

De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
J.A.A.Van Doorn? (27/12/2007 Trouw?)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:21:08 #10
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55795302
zolang je geen verschil ziet tussen ordinaire reljeugd van arabische/berber kom-af en diverse moslimgemeenschappen wereldwijd, ben je per definitie niet de persoon om dit soort topics te openen.

Anderzijds is het openen van dit topic op zich al een uiting van ernstige verwarring.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_55795536
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
zolang je geen verschil ziet tussen ordinaire reljeugd van arabische/berber kom-af en diverse moslimgemeenschappen wereldwijd, ben je per definitie niet de persoon om dit soort topics te openen.
Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 16:03:30 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55796470
Die fucking film duurt zo'n TIEN MINUTEN!

Tien fucking minuten..

Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55797213
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:
Ik haal maar even iemand anders aan, die mijn visie hierop beter verwoordde dan ik:

"het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar"
.

Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55797566
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.
Ja, ik onderschrijf dat standpunt. Provocerende meningen dienen niet juridisch verboden te zijn. Maar dat is geen reden om zo veel mogelijk provocatie toe te juichen, het is ook geen reden om provocaties niet af te keuren. Het is wel een lakmoesproef, wie bij voldoende -podium, tegenspraak,provocatie,.. - zich zo provocerend mogelijk gaat uitlaten, valt wat mij betreft af. Of valt door de mand, zogezegd.

Het idee dat zo'n film een goede test is voor de moslims is verwerpelijk. Het is een goede graadmeter om Wilders op te beoordelen.

Het is Wilders juridisch toegestaan, ik zou niet willen dat het hem verboden zou worden. Maar het is onbeschoft een film te maken met als doel te testen of mensen erdoor getergd worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:34:42 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55798942
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:30 schreef more het volgende:

[..]

Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.
en jij wil mij met droge ogen vertellen dat geweld en onderdrukking typisch niet-westerse zaken zijn?

Beetje onzin natuurlijk he?

Ik snap wel waar je heen wil hoor, en dat is in principe een punt dat gemaakt mag (en moet) worden. Net als Wilders heb je echter moeite het punt af te bakenen, waardoor het punt weinig validiteit meer bezit.

Wat betreft de grote groep zwijgende moslims: zolang je over ze praat en niet met ze, heb je denk ik geen goed beeld van hoe en wat. Mensen als Wilders willen ook geen debat, ze geven hun visie en willen dat moslims die volledig onderschrijven en zich er aan aanpassen. Zo werkt de wereld echter niet.

Ik merk dat er genoeg Moslims zijn met hun eigen ideeen over moslim radicalisme. Ze hebben echter ook terechte vraagtekens bij de westerse inmenging in de moslim wereld.

Sommige mensen hier denken dat wij als westerlingen wel weten hoe het zit. De rest is gek. De rest verzet zich terecht tegen dit denkbeeld. Ik laat me door een ander niets opdringen en ik kan het alleen maar toejuichen wanneer anderen dit ook niet doen.

Als je wat wilt met moslims zul je het mét ze moeten doen. Alle andere wegen leiden naar teleurstelling en/of oorlog.

Ook prima, maar doe dan niet alsof het niet aan 'ons' heeft gelegen.

En bedenk je dat dat Marokkaantje op de hoek van de straat hier feitelijk helemaal buiten staat maar er door Wilders constant aan de haren wordt bijgesleept.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_55799146
Ah ja, dit zal een goede test zijn voor de aziatische en australische allochtonen in Nederland, ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:23:00 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55800189
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef more het volgende:

De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.
Welke criteria zijn er dan precies? Met andere woorden, hoe kunnen onze moslims deze test succesvol doorlopen?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:24:00 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55800227
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:43 schreef OldJeller het volgende:
Ah ja, dit zal een goede test zijn voor de aziatische en australische allochtonen in Nederland, ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen.
Tien minuten opgehypete propaganda?

Ik zou een dikke drol leggen en gewoon doorgaan met leven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55803264
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Ringo het volgende:

Tien fucking minuten..

Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
My thoughts exacly.

Wat een onzin om een partijfilmpje. Je hoeft er niet naar te kijken, er zit nog altijd een knop op je tv. Als er niet zo'n ophef over was geweest had ik hem waarschijnlijk nooit gezien, probeer niet zoveel tv te kijken, maar nu moet ik hem wel zien. Anders kun je niet mee lullen.
Maar hoogstaand zal het niet worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_55806021
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Ringo het volgende:

Tien fucking minuten..

Submission duurde wel 11 minuten en leverde een dooie op. Misschien dat Wilders er met coma en een geamputeerd lichaamsdeel vanaf komt.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:16:16 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_55806438
Al die heisa over zo'n stom filmpje, als je denkt dat je het niet leuk gaat vinden moet je gewoon niet gaan kijken
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:20:44 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_55806615
Ach ik vind zelf dat wilder het van mij part zo erg kan maken als hij zelf wilt.
het is zijn mening en die mag hier toch vrij uit gesproken worden in dit land.

Of is het net andersom bang dat de moslim in deze wereld eens de waarheid onder ogen krijgt te zien.
En daarom gaan ze nu moeilijk doen om 1 man die een filmpje aan het maken is.
Misschien is het wel een film die gaat over een teddy beer die heet Mohamed

maar waarom hoor ik nooit eens van linkse lui dat het toch echt anders is met de moslims dan hun ons doen geloven.

Kijk maar eens op You tube genoeg filmpjes die zeker van moslims afkomstig zijn en veel grover zijn dan wat Wilders ooit van plan is.

Zoek maar eens op ISLAM: What the west needs to know
Of andere Islam filmpjes dan zijn wij als westerlingen nog zeer terug houdend tegen over het geloof MOSLIM.

ja het wordt gewoon eens tijd dat meer mensen hun oog kleppen gaan af doen en eens zien wat er met deze hele wereld aan de hand is.

Zo lang het een mening blijft van Wilders vind ik het niet erg , zo lang ze me maar niet zijn mening door drukken om mij het zelfde te laten geloven wat hij doet, vind ik het best.
En al zeker mij de oorlog niet verklaren als ik niet het zelfde geloof heb als meneer Wilders.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_55807476
Waar heb je het over echt? Ben je aan de drugs?
Allah Al Watan Al Malik
pi_55809115
als er hier geen rellen uitbreken weet je dat het best goed zit hier in NL. Kan iedereen weer verzuchtend achterover leunen en heeft Wilders ongelijk. Komen er wel rellen, dan heeft Wilders wel een punt. Tuurlijk is het provocatie. Er moet ff getest worden. Niks mis mee toch?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:42:31 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_55809796
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:24 schreef fokje het volgende:
als er hier geen rellen uitbreken weet je dat het best goed zit hier in NL. Kan iedereen weer verzuchtend achterover leunen en heeft Wilders ongelijk. Komen er wel rellen, dan heeft Wilders wel een punt. Tuurlijk is het provocatie. Er moet ff getest worden. Niks mis mee toch?
Mja. Behalve als Wilders 'ff getest' wordt. Met een rapje, of een filmpje. Dan zit ie binnen 3 minuten op een politiebureau als een geblondeerde Calimero aangifte te doen van 'bedreiging'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')