abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55794271
De "cartoonrellen" in Denemarken werden veroorzaakt omdat een Deense imam niet tegen kunst kon en zich schuldig maakte aan het ophitsen van "domme" moslims in minder ontwikkelde landen die de cartoons niet eens gezien hadden. De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.

[ Bericht 0% gewijzigd door more op 05-01-2008 14:58:24 ]
pi_55794367
over welke allochtonen heb je het uberhaupt?

- alle allochtonen dus ook de westerse en de allochtonen die niks om de koran geven?
- alle moslims van allochtone afkomst?

of misschien:
- alle moslims plus ook alle Nederlandse moslims?

Iets zegt me dat je het wij-zij denken wel makkelijk vindt.
pi_55794506
Wat hebben mensen die uit polen komen hier aan
pi_55794598
Overigens is het geen test. De mensen hebben hun oordeel al klaar en in dit geval terecht. Wilders is uit op provocatie want dat is blijkbaar de enige manier hoe hij politiek kan bedrijven. Als het escaleert dan zal hij zeggen dat hij gelijk heeft en dat is hard nodig want op rechts is het nu dringen wie het meest ongenuanceerd mag zijn. Voor een hoop reljongeren is het een nieuwe aanleiding om rotzooi te schoppen ook al geloven ze niet of nauwelijks... ze zien maar al te graag dat een of andere blonde idioot een gat creeert tussen hun en de maatschappij want zij zien zich al Neder-Tony Montana's, outkasts... en zijn dol op mensen die tegen hun zijn. Wilders laat zich gewoon gebruiken door de reljeugd, alleen beseft ie het zelf nog niet Je moet ze doodnegeren in de media en op straat keihard aanpakken.
pi_55794834
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
over welke allochtonen heb je het uberhaupt?

- alle allochtonen dus ook de westerse en de allochtonen die niks om de koran geven?
- alle moslims van allochtone afkomst?

of misschien:
- alle moslims plus ook alle Nederlandse moslims?

Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"
pi_55794950
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik heb geen problemen met westerse allochtonen met hun dito levensstijl en volledig aan het westen aangepaste "moslim allochtonen" de rest mag wat mij betreft vertrekken. ( De groep autochtone moslims is met 6000 behoorlijk constant en goed beheersbaar en vormt dan ook geen probleem)
pi_55794953
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:01 schreef more het volgende:

[..]

Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"
Ik snap het wel natuurlijk maar voor de mensen waarover het gaat kan het onduidelijk zijn. Zo'n Brit kan denken, WTF?!
pi_55795034
Ik haal maar even iemand anders aan, die mijn visie hierop beter verwoordde dan ik:

"het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar"
.

De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_55795136
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:

De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
J.A.A.Van Doorn? (27/12/2007 Trouw?)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:21:08 #10
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55795302
zolang je geen verschil ziet tussen ordinaire reljeugd van arabische/berber kom-af en diverse moslimgemeenschappen wereldwijd, ben je per definitie niet de persoon om dit soort topics te openen.

Anderzijds is het openen van dit topic op zich al een uiting van ernstige verwarring.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_55795536
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
zolang je geen verschil ziet tussen ordinaire reljeugd van arabische/berber kom-af en diverse moslimgemeenschappen wereldwijd, ben je per definitie niet de persoon om dit soort topics te openen.
Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 16:03:30 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55796470
Die fucking film duurt zo'n TIEN MINUTEN!

Tien fucking minuten..

Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55797213
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:
Ik haal maar even iemand anders aan, die mijn visie hierop beter verwoordde dan ik:

"het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar"
.

Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55797566
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.
Ja, ik onderschrijf dat standpunt. Provocerende meningen dienen niet juridisch verboden te zijn. Maar dat is geen reden om zo veel mogelijk provocatie toe te juichen, het is ook geen reden om provocaties niet af te keuren. Het is wel een lakmoesproef, wie bij voldoende -podium, tegenspraak,provocatie,.. - zich zo provocerend mogelijk gaat uitlaten, valt wat mij betreft af. Of valt door de mand, zogezegd.

Het idee dat zo'n film een goede test is voor de moslims is verwerpelijk. Het is een goede graadmeter om Wilders op te beoordelen.

Het is Wilders juridisch toegestaan, ik zou niet willen dat het hem verboden zou worden. Maar het is onbeschoft een film te maken met als doel te testen of mensen erdoor getergd worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:34:42 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55798942
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:30 schreef more het volgende:

[..]

Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.
en jij wil mij met droge ogen vertellen dat geweld en onderdrukking typisch niet-westerse zaken zijn?

Beetje onzin natuurlijk he?

Ik snap wel waar je heen wil hoor, en dat is in principe een punt dat gemaakt mag (en moet) worden. Net als Wilders heb je echter moeite het punt af te bakenen, waardoor het punt weinig validiteit meer bezit.

Wat betreft de grote groep zwijgende moslims: zolang je over ze praat en niet met ze, heb je denk ik geen goed beeld van hoe en wat. Mensen als Wilders willen ook geen debat, ze geven hun visie en willen dat moslims die volledig onderschrijven en zich er aan aanpassen. Zo werkt de wereld echter niet.

Ik merk dat er genoeg Moslims zijn met hun eigen ideeen over moslim radicalisme. Ze hebben echter ook terechte vraagtekens bij de westerse inmenging in de moslim wereld.

Sommige mensen hier denken dat wij als westerlingen wel weten hoe het zit. De rest is gek. De rest verzet zich terecht tegen dit denkbeeld. Ik laat me door een ander niets opdringen en ik kan het alleen maar toejuichen wanneer anderen dit ook niet doen.

Als je wat wilt met moslims zul je het mét ze moeten doen. Alle andere wegen leiden naar teleurstelling en/of oorlog.

Ook prima, maar doe dan niet alsof het niet aan 'ons' heeft gelegen.

En bedenk je dat dat Marokkaantje op de hoek van de straat hier feitelijk helemaal buiten staat maar er door Wilders constant aan de haren wordt bijgesleept.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_55799146
Ah ja, dit zal een goede test zijn voor de aziatische en australische allochtonen in Nederland, ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:23:00 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55800189
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef more het volgende:

De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.
Welke criteria zijn er dan precies? Met andere woorden, hoe kunnen onze moslims deze test succesvol doorlopen?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:24:00 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55800227
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:43 schreef OldJeller het volgende:
Ah ja, dit zal een goede test zijn voor de aziatische en australische allochtonen in Nederland, ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen.
Tien minuten opgehypete propaganda?

Ik zou een dikke drol leggen en gewoon doorgaan met leven.
pi_55803264
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Ringo het volgende:

Tien fucking minuten..

Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
My thoughts exacly.

Wat een onzin om een partijfilmpje. Je hoeft er niet naar te kijken, er zit nog altijd een knop op je tv. Als er niet zo'n ophef over was geweest had ik hem waarschijnlijk nooit gezien, probeer niet zoveel tv te kijken, maar nu moet ik hem wel zien. Anders kun je niet mee lullen.
Maar hoogstaand zal het niet worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_55806021
quote:

Tien fucking minuten..

Submission duurde wel 11 minuten en leverde een dooie op. Misschien dat Wilders er met coma en een geamputeerd lichaamsdeel vanaf komt.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:16:16 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_55806438
Al die heisa over zo'n stom filmpje, als je denkt dat je het niet leuk gaat vinden moet je gewoon niet gaan kijken
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:20:44 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_55806615
Ach ik vind zelf dat wilder het van mij part zo erg kan maken als hij zelf wilt.
het is zijn mening en die mag hier toch vrij uit gesproken worden in dit land.

Of is het net andersom bang dat de moslim in deze wereld eens de waarheid onder ogen krijgt te zien.
En daarom gaan ze nu moeilijk doen om 1 man die een filmpje aan het maken is.
Misschien is het wel een film die gaat over een teddy beer die heet Mohamed

maar waarom hoor ik nooit eens van linkse lui dat het toch echt anders is met de moslims dan hun ons doen geloven.

Kijk maar eens op You tube genoeg filmpjes die zeker van moslims afkomstig zijn en veel grover zijn dan wat Wilders ooit van plan is.

Zoek maar eens op ISLAM: What the west needs to know
Of andere Islam filmpjes dan zijn wij als westerlingen nog zeer terug houdend tegen over het geloof MOSLIM.

ja het wordt gewoon eens tijd dat meer mensen hun oog kleppen gaan af doen en eens zien wat er met deze hele wereld aan de hand is.

Zo lang het een mening blijft van Wilders vind ik het niet erg , zo lang ze me maar niet zijn mening door drukken om mij het zelfde te laten geloven wat hij doet, vind ik het best.
En al zeker mij de oorlog niet verklaren als ik niet het zelfde geloof heb als meneer Wilders.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_55807476
Waar heb je het over echt? Ben je aan de drugs?
Allah Al Watan Al Malik
pi_55809115
als er hier geen rellen uitbreken weet je dat het best goed zit hier in NL. Kan iedereen weer verzuchtend achterover leunen en heeft Wilders ongelijk. Komen er wel rellen, dan heeft Wilders wel een punt. Tuurlijk is het provocatie. Er moet ff getest worden. Niks mis mee toch?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:42:31 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_55809796
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:24 schreef fokje het volgende:
als er hier geen rellen uitbreken weet je dat het best goed zit hier in NL. Kan iedereen weer verzuchtend achterover leunen en heeft Wilders ongelijk. Komen er wel rellen, dan heeft Wilders wel een punt. Tuurlijk is het provocatie. Er moet ff getest worden. Niks mis mee toch?
Mja. Behalve als Wilders 'ff getest' wordt. Met een rapje, of een filmpje. Dan zit ie binnen 3 minuten op een politiebureau als een geblondeerde Calimero aangifte te doen van 'bedreiging'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:48:56 #26
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55810018
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:24 schreef fokje het volgende:
Testen of er rellen komen. Ja, wat is daar toch mis mee? Gelukkig dat het niets te maken heeft met het aan het licht brengen van onacceptabele zaken binnen de Islam.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55810106
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mja. Behalve als Wilders 'ff getest' wordt. Met een rapje, of een filmpje. Dan zit ie binnen 3 minuten op een politiebureau als een geblondeerde Calimero aangifte te doen van 'bedreiging'.
ik weet niet wat er in het filmpje zit, maar volgens mij zijn dat geen bedreigingen. Uiteraard wachten wij in spanning af
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:53:35 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_55810209
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:51 schreef fokje het volgende:

[..]

ik weet niet wat er in het filmpje zit, maar volgens mij zijn dat geen bedreigingen.
In de rapjes zaten ook geen echte bedreigingen. Dat waren allen maar uitingen van kunst. Dat mag in Nederland. Althans, in het huidige Nederland. In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_55810250
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Testen of er rellen komen. Ja, wat is daar toch mis mee? Gelukkig dat het niets te maken heeft met het aan het licht brengen van onacceptabele zaken binnen de Islam.
nee? Het dient ook misschien wel als voorlichting. sja, weet ik veel. Wat kan het schelen trouwens.

Misschien was het handiger geweest om een stripboek uit te brengen.
pi_55810515
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In de rapjes zaten ook geen echte bedreigingen. Dat waren allen maar uitingen van kunst. Dat mag in Nederland. Althans, in het huidige Nederland. In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
Ik vind het wel een verschil op moment dat iets op de persoon is gericht of op een religieuze (of ideologische, volgens Wilders dan) gebruiken. Uiteraard doe je ook de 'kunst' geweld aan. Maar is een andere discussie. En dat 'blanke Nederlanders' gaat natuurlijk helemaal nergens over. Nog geen lelijkdoenerij gezien wat betreft de chinezen. Of de afrikanen. of indiers.
pi_55824948
quote:
In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
Is de drang om van Wilders een racist te maken in plaats van een islamofoob nu echt zo groot dat mensen dit soort onzin maar gaan verzinnen? In Wilders' Nederland mag je namelijk iedere blanke Nederlander op de korrel nemen die het niet met Wilders eens is. Een krijsende demagoog is iets anders dan een racist.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55825176
Wilders zal Bush volgen en branden in de hel!
bush will get bombs instead of flowers.
pi_55826064
quote:

[..]

In de rapjes zaten ook geen echte bedreigingen. Dat waren allen maar uitingen van kunst. Dat mag in Nederland. Althans, in het huidige Nederland.
Als het aan de moslims ligt niet.
quote:
In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
Slachtoffergelul.
pi_55828816
Hoop dat de moslims zich rustig houden .. en ik hoop dat de ouders van sommige tuig hun binnen kan houden, want die willen toch alleen maar rellen no matter what.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55837190
Correctie:
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:11 schreef AzzamDeAmerikaan het volgende:
Wilders zal Bush volgen en AzzamDeAmerikaan verbranden in de hel!
pi_55838146
Waarom kunnen moslims niet gewoon lachen om een malloot als Wilders die elke dag in het nieuws komt, maar toch maar 6 lullige procentjes (waarvan 90% te dom is om te poepen, en de andere xenofoob) van de kiezers trekt.

Tuurlijk zal er tuig gaan rellen. Maar dat gebeurt ook wanneer het jaar wisselt, wanneer Ajax/PSV/Feyenoord (geen) kampioen wordt, wanneer er kermis is op het plein etc.. Dat heeft meer met het altijd aanwezig zijn van dom kut-tuig (onder alle bevolkingsgroepen) dan met religie.
  maandag 7 januari 2008 @ 01:09:42 #37
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_55838358
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:41 schreef sigme het volgende: Het is Wilders juridisch toegestaan, ik zou niet willen dat het hem verboden zou worden. Maar het is onbeschoft een film te maken met als doel te testen of mensen erdoor getergd worden.
Inderdaad.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 7 januari 2008 @ 05:53:48 #38
125878 Gabry
Lento Violento
pi_55839476
Het is een uitermate geschikte gelegenheid voor de Moslimgemeenschap om zichzelf voor schut te zetten, maar dat maakt het nog geen test. Het is echt geen kunst om een film te kijken zonder daarna als een op hol geslagen gorilla de straat op te gaan. Dat zou ik geen test durven noemen.

Het ligt in de lijn der verwachtingen dat sommige personen zich gaan misdragen, maar bij wie ligt dan de schuld? Als een persoon denkt dat crimineel gedrag een normale reactie zou moeten zijn op een film dan heeft die persoon niet alles op een rijtje. Als ze besluiten te rellen dan is daar absoluut geen excuus voor en dan ligt de schuld bij niemand anders dan bij die relschopper.

Zelfs als het een provocerende film zou zijn hoeven Moslims zich niet terug te houden om gepast te kunnen reageren, behalve als ze criminele neigingen hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gabry op 07-01-2008 06:59:54 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  maandag 7 januari 2008 @ 12:36:10 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55844692
Wanneer komt dit clipje uit eigenlijk?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55845729
Ik denk niet dat het een goede test is. Ik denk dat de uitkomst namelijk allang valt te voorspellen. Moslims gaan er sowieso aanstoot aan nemen. Ze winden zich al op als een stel kleuters een teddybeer Mohammed noemt.
pi_55846053
Wat een immens slechte vergelijking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55846175
Ik bedoelde ermee aan te geven dat de inhoud van Wilders' film niet zodanig zal zijn dat er twijfel zal zijn onder moslims of ze er al dan niet aanstoot aan nemen. Wat Wilders ook precies gaat melden, het zal vele malen pittiger zijn dan het onschuldige teddybeer-incident. En als je bedankt dat er moslims zijn die DAAR AL aanstoot aan nemen, hoef je je echt niet af te vragen hoe de film van Wilders wordt ontvangen.
pi_55847309
Wat een immens slechte uitleg van je immens slechte vergelijking. Allereerst bleek dat bepaalde moslims in een bepaald land, dat overigens bekend staat om haar interne strubbelingen, lage scholingsniveau, immense corruptie, armoede, frustratie en werkeloosheid er aanstoot aan namen. Getuige het verleden van dat land en hun visie op buitenlanders in het algemeen, is het niet vreemd dat ze zo overdadig reageerden op een dergelijk onschuldig incident. Het feit dat deze kleine groep mensen in dit armzalige land, geen enkele bijstanders konden verwerven buiten hun dorp, zegt al genoeg. Het feit dat in geen enkel ander land met een moslim-meerderheid de moslims zo reageerden, zegt ook al genoeg. Het feit dat dat land zo tribaal is, dat een persoon maar hoeft te zeggen, whoa dit is slecht, en er hele hordes volgen... laat jij ook maar even in het midden.

Dat er moslims zijn die ergens aanstoot aannemen, dat zal altijd blijven. Nogal wiedes, net zoals er altijd een Nederlander zal zijn die ergens al dan niet aanstoot aan neemt. Met een groep van 1,5 miljard mensen zal dat niet anders zijn, tenzij je verwacht dat deze groep bestaat uit hordes zombies die altijd op hetzelfde moment op dezelfde manier denken natuurlijk. En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55847778
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een immens slechte uitleg van je immens slechte vergelijking. Allereerst bleek dat bepaalde moslims in een bepaald land, dat overigens bekend staat om haar interne strubbelingen, lage scholingsniveau, immense corruptie, armoede, frustratie en werkeloosheid er aanstoot aan namen. Getuige het verleden van dat land en hun visie op buitenlanders in het algemeen, is het niet vreemd dat ze zo overdadig reageerden op een dergelijk onschuldig incident. Het feit dat deze kleine groep mensen in dit armzalige land, geen enkele bijstanders konden verwerven buiten hun dorp, zegt al genoeg. Het feit dat in geen enkel ander land met een moslim-meerderheid de moslims zo reageerden, zegt ook al genoeg. Het feit dat dat land zo tribaal is, dat een persoon maar hoeft te zeggen, whoa dit is slecht, en er hele hordes volgen... laat jij ook maar even in het midden.

Dat er moslims zijn die ergens aanstoot aannemen, dat zal altijd blijven. Nogal wiedes, net zoals er altijd een Nederlander zal zijn die ergens al dan niet aanstoot aan neemt. Met een groep van 1,5 miljard mensen zal dat niet anders zijn, tenzij je verwacht dat deze groep bestaat uit hordes zombies die altijd op hetzelfde moment op dezelfde manier denken natuurlijk. En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Het feit dat jij je in allerlei bochten wringt om de reactie van Soedanese moslims te vergoeilijken, vind ik veelzeggend. Het was de RECHTER die de schooljuf veroordeelde tot een straf... - tja, laag schoolniveau, ongetwijfeld. En bij de cartoonrellen hebben we gezien dat de reacties echt niet tot één land beperkt bleven. In legio landen is gewelddadig geprotesteerd, zijn vernielingen aangericht en zelfs de nodige mensen omgekomen.

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: moslims hebben nogal vaak een kort lontje. En aangezien Wilders nogal goed is in provoceren, kun je op je klompen aanvoelen dat er straks weer een botsing komt, zo gauw die film uit is. Zelfs al ZOU die film nog zo gematigd zijn (wat ik niet verwacht), dan nog zullen moslims er aanstoot aan nemen, want Wilders is allang gebrandmerkt. Ik laat in het midden of dat terecht of onterecht is; ik bestrijd alleen dat die film een reële testcase is.
pi_55849170
Veel moslims steigeren bij voorbaat al als ze de naam Wilders horen.
pi_55850243
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het feit dat jij je in allerlei bochten wringt om de reactie van Soedanese moslims te vergoeilijken, vind ik veelzeggend. Het was de RECHTER die de schooljuf veroordeelde tot een straf... - tja, laag schoolniveau, ongetwijfeld. En bij de cartoonrellen hebben we gezien dat de reacties echt niet tot één land beperkt bleven. In legio landen is gewelddadig geprotesteerd, zijn vernielingen aangericht en zelfs de nodige mensen omgekomen.

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: moslims hebben nogal vaak een kort lontje. En aangezien Wilders nogal goed is in provoceren, kun je op je klompen aanvoelen dat er straks weer een botsing komt, zo gauw die film uit is. Zelfs al ZOU die film nog zo gematigd zijn (wat ik niet verwacht), dan nog zullen moslims er aanstoot aan nemen, want Wilders is allang gebrandmerkt. Ik laat in het midden of dat terecht of onterecht is; ik bestrijd alleen dat die film een reële testcase is.
Uitermate bijzonder dat jij in mijn betoog een soort van vergoeilijking leest van de daden van deze Soedanese moslims. Afgezien daarvan, het kan mij geen reet schelen of het een rechter betrof of niet, algemene kennis omtrent dit onderwerp is genoeg.. het rechtssysteem van Sudan zuigt ballen, is corrupt en kent vriendjespolitiek. Nog afgezien van het feit dat als een rechter daar niet doet wat het volk wil, hij een groot probleem heeft (op zijn zachtst gezegd). Nu ik je vergelijking met de Teddybear-case met de grond gelijk gemaakt heb, in de zin dat jij er een veralgemenisering over uitsprak, zal ik overgaan tot het betoog met betrekking tot de cartoonrellen. Er is inmiddels al bekend dat in de meeste landen waar het uit de hand liep (tevens ook meteen de "nieuwswaardige landen") de rellen geregisseerd werden door de overheid, met name in Syrie en Iran. Daarnaast is ook bekend dat een of andere imam alles heerlijk overdreef en uit de context plaatste bij het publiek, waardoor alles nog meer op scherp werd gezet. Ten slotte wil ik melden dat er ook talloze vreedzame demonstraties zijn geweest waaruit weer eens te meer blijkt, de ene moslim is de andere niet.

Kom ik weer tot dezelfde conclusie als in mijn vorige post: Ja er zijn mensen die zullen gaan rellen, ja er zijn mensen die niet gaan rellen. Een behoorlijk nuanceverschil als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 januari 2008 @ 16:55:00 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55851613
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Tja, maar ik vind het ook niet helemaal onbegrijpelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55851764
quote:
Inderdaad... eigenlijk is dat de korte versie van wat ik probeerde aan te geven. Daarbij wees ik nog even fijntjes op de teddybeer in Soedan. Het ging me eigenlijk vooral om dat korte lontje, niet om een uitvoerige vergelijking van het Soedanese rechtssysteem en weet ik veel wat Mutant01 er allemaal bij haalt.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:09:16 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55853248
quote:
Ja vreselijk hè? Dat is nou gepolariseerde politiek. De pot verwijt de ketel.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:45:20 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55854128
quote:

Tien fucking minuten..

Hij wou het 3 minuten maken omdat de aandachtsspanne van zijn doelgroep de 10 minuten niet haalt, maargoed, je moet ook wel overkomen alsof je daadwerkelijk wat hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')