abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55794271
De "cartoonrellen" in Denemarken werden veroorzaakt omdat een Deense imam niet tegen kunst kon en zich schuldig maakte aan het ophitsen van "domme" moslims in minder ontwikkelde landen die de cartoons niet eens gezien hadden. De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.

[ Bericht 0% gewijzigd door more op 05-01-2008 14:58:24 ]
pi_55794367
over welke allochtonen heb je het uberhaupt?

- alle allochtonen dus ook de westerse en de allochtonen die niks om de koran geven?
- alle moslims van allochtone afkomst?

of misschien:
- alle moslims plus ook alle Nederlandse moslims?

Iets zegt me dat je het wij-zij denken wel makkelijk vindt.
pi_55794506
Wat hebben mensen die uit polen komen hier aan
pi_55794598
Overigens is het geen test. De mensen hebben hun oordeel al klaar en in dit geval terecht. Wilders is uit op provocatie want dat is blijkbaar de enige manier hoe hij politiek kan bedrijven. Als het escaleert dan zal hij zeggen dat hij gelijk heeft en dat is hard nodig want op rechts is het nu dringen wie het meest ongenuanceerd mag zijn. Voor een hoop reljongeren is het een nieuwe aanleiding om rotzooi te schoppen ook al geloven ze niet of nauwelijks... ze zien maar al te graag dat een of andere blonde idioot een gat creeert tussen hun en de maatschappij want zij zien zich al Neder-Tony Montana's, outkasts... en zijn dol op mensen die tegen hun zijn. Wilders laat zich gewoon gebruiken door de reljeugd, alleen beseft ie het zelf nog niet Je moet ze doodnegeren in de media en op straat keihard aanpakken.
pi_55794834
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
over welke allochtonen heb je het uberhaupt?

- alle allochtonen dus ook de westerse en de allochtonen die niks om de koran geven?
- alle moslims van allochtone afkomst?

of misschien:
- alle moslims plus ook alle Nederlandse moslims?

Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"
pi_55794950
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik heb geen problemen met westerse allochtonen met hun dito levensstijl en volledig aan het westen aangepaste "moslim allochtonen" de rest mag wat mij betreft vertrekken. ( De groep autochtone moslims is met 6000 behoorlijk constant en goed beheersbaar en vormt dan ook geen probleem)
pi_55794953
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:01 schreef more het volgende:

[..]

Ik dat dat jij slim genoeg was om te begrijpen dat het hier moslims betreft! Maar goed ik bedoel dus Nederlandse "Moslim Allochtonen"
Ik snap het wel natuurlijk maar voor de mensen waarover het gaat kan het onduidelijk zijn. Zo'n Brit kan denken, WTF?!
pi_55795034
Ik haal maar even iemand anders aan, die mijn visie hierop beter verwoordde dan ik:

"het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar"
.

De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_55795136
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:

De onbeschoftheid van dit argument, dat merkwaardig genoeg vrij algemeen wordt gedeeld, wordt onmiddellijk duidelijk voor wie beseft dat in een beschaafde samenleving niet de wet maar de moraal en het fatsoen de omgang tussen burgers en groepen bepalen – of behoort te bepalen.
J.A.A.Van Doorn? (27/12/2007 Trouw?)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:21:08 #10
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55795302
zolang je geen verschil ziet tussen ordinaire reljeugd van arabische/berber kom-af en diverse moslimgemeenschappen wereldwijd, ben je per definitie niet de persoon om dit soort topics te openen.

Anderzijds is het openen van dit topic op zich al een uiting van ernstige verwarring.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_55795536
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
zolang je geen verschil ziet tussen ordinaire reljeugd van arabische/berber kom-af en diverse moslimgemeenschappen wereldwijd, ben je per definitie niet de persoon om dit soort topics te openen.
Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 16:03:30 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55796470
Die fucking film duurt zo'n TIEN MINUTEN!

Tien fucking minuten..

Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55797213
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:
Ik haal maar even iemand anders aan, die mijn visie hierop beter verwoordde dan ik:

"het is verantwoord de grenzen van de wet te zoeken, en dus is het beledigen en vernederen van burgers en hun religie alleszins aanvaardbaar"
.

Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55797566
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Met alle respect, sigme, maar onderschrijf jij nu dit slordig denken? Het is een combinatie van wensdroom en cirkelredenering.
Ja, ik onderschrijf dat standpunt. Provocerende meningen dienen niet juridisch verboden te zijn. Maar dat is geen reden om zo veel mogelijk provocatie toe te juichen, het is ook geen reden om provocaties niet af te keuren. Het is wel een lakmoesproef, wie bij voldoende -podium, tegenspraak,provocatie,.. - zich zo provocerend mogelijk gaat uitlaten, valt wat mij betreft af. Of valt door de mand, zogezegd.

Het idee dat zo'n film een goede test is voor de moslims is verwerpelijk. Het is een goede graadmeter om Wilders op te beoordelen.

Het is Wilders juridisch toegestaan, ik zou niet willen dat het hem verboden zou worden. Maar het is onbeschoft een film te maken met als doel te testen of mensen erdoor getergd worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:34:42 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55798942
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:30 schreef more het volgende:

[..]

Wat ik vooral zie : geweld; onderdrukking; kort lontje etc. en een grote groep zwijgende moslims.
en jij wil mij met droge ogen vertellen dat geweld en onderdrukking typisch niet-westerse zaken zijn?

Beetje onzin natuurlijk he?

Ik snap wel waar je heen wil hoor, en dat is in principe een punt dat gemaakt mag (en moet) worden. Net als Wilders heb je echter moeite het punt af te bakenen, waardoor het punt weinig validiteit meer bezit.

Wat betreft de grote groep zwijgende moslims: zolang je over ze praat en niet met ze, heb je denk ik geen goed beeld van hoe en wat. Mensen als Wilders willen ook geen debat, ze geven hun visie en willen dat moslims die volledig onderschrijven en zich er aan aanpassen. Zo werkt de wereld echter niet.

Ik merk dat er genoeg Moslims zijn met hun eigen ideeen over moslim radicalisme. Ze hebben echter ook terechte vraagtekens bij de westerse inmenging in de moslim wereld.

Sommige mensen hier denken dat wij als westerlingen wel weten hoe het zit. De rest is gek. De rest verzet zich terecht tegen dit denkbeeld. Ik laat me door een ander niets opdringen en ik kan het alleen maar toejuichen wanneer anderen dit ook niet doen.

Als je wat wilt met moslims zul je het mét ze moeten doen. Alle andere wegen leiden naar teleurstelling en/of oorlog.

Ook prima, maar doe dan niet alsof het niet aan 'ons' heeft gelegen.

En bedenk je dat dat Marokkaantje op de hoek van de straat hier feitelijk helemaal buiten staat maar er door Wilders constant aan de haren wordt bijgesleept.
pi_55799146
Ah ja, dit zal een goede test zijn voor de aziatische en australische allochtonen in Nederland, ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:23:00 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55800189
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef more het volgende:

De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.
Welke criteria zijn er dan precies? Met andere woorden, hoe kunnen onze moslims deze test succesvol doorlopen?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:24:00 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55800227
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:43 schreef OldJeller het volgende:
Ah ja, dit zal een goede test zijn voor de aziatische en australische allochtonen in Nederland, ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen.
Tien minuten opgehypete propaganda?

Ik zou een dikke drol leggen en gewoon doorgaan met leven.
pi_55803264
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Ringo het volgende:

Tien fucking minuten..

Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
My thoughts exacly.

Wat een onzin om een partijfilmpje. Je hoeft er niet naar te kijken, er zit nog altijd een knop op je tv. Als er niet zo'n ophef over was geweest had ik hem waarschijnlijk nooit gezien, probeer niet zoveel tv te kijken, maar nu moet ik hem wel zien. Anders kun je niet mee lullen.
Maar hoogstaand zal het niet worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_55806021
quote:

Tien fucking minuten..

Submission duurde wel 11 minuten en leverde een dooie op. Misschien dat Wilders er met coma en een geamputeerd lichaamsdeel vanaf komt.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:16:16 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_55806438
Al die heisa over zo'n stom filmpje, als je denkt dat je het niet leuk gaat vinden moet je gewoon niet gaan kijken
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:20:44 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_55806615
Ach ik vind zelf dat wilder het van mij part zo erg kan maken als hij zelf wilt.
het is zijn mening en die mag hier toch vrij uit gesproken worden in dit land.

Of is het net andersom bang dat de moslim in deze wereld eens de waarheid onder ogen krijgt te zien.
En daarom gaan ze nu moeilijk doen om 1 man die een filmpje aan het maken is.
Misschien is het wel een film die gaat over een teddy beer die heet Mohamed

maar waarom hoor ik nooit eens van linkse lui dat het toch echt anders is met de moslims dan hun ons doen geloven.

Kijk maar eens op You tube genoeg filmpjes die zeker van moslims afkomstig zijn en veel grover zijn dan wat Wilders ooit van plan is.

Zoek maar eens op ISLAM: What the west needs to know
Of andere Islam filmpjes dan zijn wij als westerlingen nog zeer terug houdend tegen over het geloof MOSLIM.

ja het wordt gewoon eens tijd dat meer mensen hun oog kleppen gaan af doen en eens zien wat er met deze hele wereld aan de hand is.

Zo lang het een mening blijft van Wilders vind ik het niet erg , zo lang ze me maar niet zijn mening door drukken om mij het zelfde te laten geloven wat hij doet, vind ik het best.
En al zeker mij de oorlog niet verklaren als ik niet het zelfde geloof heb als meneer Wilders.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_55807476
Waar heb je het over echt? Ben je aan de drugs?
Allah Al Watan Al Malik
pi_55809115
als er hier geen rellen uitbreken weet je dat het best goed zit hier in NL. Kan iedereen weer verzuchtend achterover leunen en heeft Wilders ongelijk. Komen er wel rellen, dan heeft Wilders wel een punt. Tuurlijk is het provocatie. Er moet ff getest worden. Niks mis mee toch?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:42:31 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_55809796
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:24 schreef fokje het volgende:
als er hier geen rellen uitbreken weet je dat het best goed zit hier in NL. Kan iedereen weer verzuchtend achterover leunen en heeft Wilders ongelijk. Komen er wel rellen, dan heeft Wilders wel een punt. Tuurlijk is het provocatie. Er moet ff getest worden. Niks mis mee toch?
Mja. Behalve als Wilders 'ff getest' wordt. Met een rapje, of een filmpje. Dan zit ie binnen 3 minuten op een politiebureau als een geblondeerde Calimero aangifte te doen van 'bedreiging'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:48:56 #26
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55810018
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:24 schreef fokje het volgende:
Testen of er rellen komen. Ja, wat is daar toch mis mee? Gelukkig dat het niets te maken heeft met het aan het licht brengen van onacceptabele zaken binnen de Islam.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55810106
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mja. Behalve als Wilders 'ff getest' wordt. Met een rapje, of een filmpje. Dan zit ie binnen 3 minuten op een politiebureau als een geblondeerde Calimero aangifte te doen van 'bedreiging'.
ik weet niet wat er in het filmpje zit, maar volgens mij zijn dat geen bedreigingen. Uiteraard wachten wij in spanning af
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:53:35 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_55810209
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:51 schreef fokje het volgende:

[..]

ik weet niet wat er in het filmpje zit, maar volgens mij zijn dat geen bedreigingen.
In de rapjes zaten ook geen echte bedreigingen. Dat waren allen maar uitingen van kunst. Dat mag in Nederland. Althans, in het huidige Nederland. In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_55810250
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Testen of er rellen komen. Ja, wat is daar toch mis mee? Gelukkig dat het niets te maken heeft met het aan het licht brengen van onacceptabele zaken binnen de Islam.
nee? Het dient ook misschien wel als voorlichting. sja, weet ik veel. Wat kan het schelen trouwens.

Misschien was het handiger geweest om een stripboek uit te brengen.
pi_55810515
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In de rapjes zaten ook geen echte bedreigingen. Dat waren allen maar uitingen van kunst. Dat mag in Nederland. Althans, in het huidige Nederland. In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
Ik vind het wel een verschil op moment dat iets op de persoon is gericht of op een religieuze (of ideologische, volgens Wilders dan) gebruiken. Uiteraard doe je ook de 'kunst' geweld aan. Maar is een andere discussie. En dat 'blanke Nederlanders' gaat natuurlijk helemaal nergens over. Nog geen lelijkdoenerij gezien wat betreft de chinezen. Of de afrikanen. of indiers.
pi_55824948
quote:
In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
Is de drang om van Wilders een racist te maken in plaats van een islamofoob nu echt zo groot dat mensen dit soort onzin maar gaan verzinnen? In Wilders' Nederland mag je namelijk iedere blanke Nederlander op de korrel nemen die het niet met Wilders eens is. Een krijsende demagoog is iets anders dan een racist.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55825176
Wilders zal Bush volgen en branden in de hel!
bush will get bombs instead of flowers.
pi_55826064
quote:

[..]

In de rapjes zaten ook geen echte bedreigingen. Dat waren allen maar uitingen van kunst. Dat mag in Nederland. Althans, in het huidige Nederland.
Als het aan de moslims ligt niet.
quote:
In het Nederland van Wilders' natte dromen mag je alleen lelijk doen over moslims en niet meer over blanke Nederlanders.
Slachtoffergelul.
pi_55828816
Hoop dat de moslims zich rustig houden .. en ik hoop dat de ouders van sommige tuig hun binnen kan houden, want die willen toch alleen maar rellen no matter what.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55837190
Correctie:
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:11 schreef AzzamDeAmerikaan het volgende:
Wilders zal Bush volgen en AzzamDeAmerikaan verbranden in de hel!
pi_55838146
Waarom kunnen moslims niet gewoon lachen om een malloot als Wilders die elke dag in het nieuws komt, maar toch maar 6 lullige procentjes (waarvan 90% te dom is om te poepen, en de andere xenofoob) van de kiezers trekt.

Tuurlijk zal er tuig gaan rellen. Maar dat gebeurt ook wanneer het jaar wisselt, wanneer Ajax/PSV/Feyenoord (geen) kampioen wordt, wanneer er kermis is op het plein etc.. Dat heeft meer met het altijd aanwezig zijn van dom kut-tuig (onder alle bevolkingsgroepen) dan met religie.
  maandag 7 januari 2008 @ 01:09:42 #37
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_55838358
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:41 schreef sigme het volgende: Het is Wilders juridisch toegestaan, ik zou niet willen dat het hem verboden zou worden. Maar het is onbeschoft een film te maken met als doel te testen of mensen erdoor getergd worden.
Inderdaad.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 7 januari 2008 @ 05:53:48 #38
125878 Gabry
Lento Violento
pi_55839476
Het is een uitermate geschikte gelegenheid voor de Moslimgemeenschap om zichzelf voor schut te zetten, maar dat maakt het nog geen test. Het is echt geen kunst om een film te kijken zonder daarna als een op hol geslagen gorilla de straat op te gaan. Dat zou ik geen test durven noemen.

Het ligt in de lijn der verwachtingen dat sommige personen zich gaan misdragen, maar bij wie ligt dan de schuld? Als een persoon denkt dat crimineel gedrag een normale reactie zou moeten zijn op een film dan heeft die persoon niet alles op een rijtje. Als ze besluiten te rellen dan is daar absoluut geen excuus voor en dan ligt de schuld bij niemand anders dan bij die relschopper.

Zelfs als het een provocerende film zou zijn hoeven Moslims zich niet terug te houden om gepast te kunnen reageren, behalve als ze criminele neigingen hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gabry op 07-01-2008 06:59:54 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  maandag 7 januari 2008 @ 12:36:10 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55844692
Wanneer komt dit clipje uit eigenlijk?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55845729
Ik denk niet dat het een goede test is. Ik denk dat de uitkomst namelijk allang valt te voorspellen. Moslims gaan er sowieso aanstoot aan nemen. Ze winden zich al op als een stel kleuters een teddybeer Mohammed noemt.
pi_55846053
Wat een immens slechte vergelijking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55846175
Ik bedoelde ermee aan te geven dat de inhoud van Wilders' film niet zodanig zal zijn dat er twijfel zal zijn onder moslims of ze er al dan niet aanstoot aan nemen. Wat Wilders ook precies gaat melden, het zal vele malen pittiger zijn dan het onschuldige teddybeer-incident. En als je bedankt dat er moslims zijn die DAAR AL aanstoot aan nemen, hoef je je echt niet af te vragen hoe de film van Wilders wordt ontvangen.
pi_55847309
Wat een immens slechte uitleg van je immens slechte vergelijking. Allereerst bleek dat bepaalde moslims in een bepaald land, dat overigens bekend staat om haar interne strubbelingen, lage scholingsniveau, immense corruptie, armoede, frustratie en werkeloosheid er aanstoot aan namen. Getuige het verleden van dat land en hun visie op buitenlanders in het algemeen, is het niet vreemd dat ze zo overdadig reageerden op een dergelijk onschuldig incident. Het feit dat deze kleine groep mensen in dit armzalige land, geen enkele bijstanders konden verwerven buiten hun dorp, zegt al genoeg. Het feit dat in geen enkel ander land met een moslim-meerderheid de moslims zo reageerden, zegt ook al genoeg. Het feit dat dat land zo tribaal is, dat een persoon maar hoeft te zeggen, whoa dit is slecht, en er hele hordes volgen... laat jij ook maar even in het midden.

Dat er moslims zijn die ergens aanstoot aannemen, dat zal altijd blijven. Nogal wiedes, net zoals er altijd een Nederlander zal zijn die ergens al dan niet aanstoot aan neemt. Met een groep van 1,5 miljard mensen zal dat niet anders zijn, tenzij je verwacht dat deze groep bestaat uit hordes zombies die altijd op hetzelfde moment op dezelfde manier denken natuurlijk. En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55847778
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een immens slechte uitleg van je immens slechte vergelijking. Allereerst bleek dat bepaalde moslims in een bepaald land, dat overigens bekend staat om haar interne strubbelingen, lage scholingsniveau, immense corruptie, armoede, frustratie en werkeloosheid er aanstoot aan namen. Getuige het verleden van dat land en hun visie op buitenlanders in het algemeen, is het niet vreemd dat ze zo overdadig reageerden op een dergelijk onschuldig incident. Het feit dat deze kleine groep mensen in dit armzalige land, geen enkele bijstanders konden verwerven buiten hun dorp, zegt al genoeg. Het feit dat in geen enkel ander land met een moslim-meerderheid de moslims zo reageerden, zegt ook al genoeg. Het feit dat dat land zo tribaal is, dat een persoon maar hoeft te zeggen, whoa dit is slecht, en er hele hordes volgen... laat jij ook maar even in het midden.

Dat er moslims zijn die ergens aanstoot aannemen, dat zal altijd blijven. Nogal wiedes, net zoals er altijd een Nederlander zal zijn die ergens al dan niet aanstoot aan neemt. Met een groep van 1,5 miljard mensen zal dat niet anders zijn, tenzij je verwacht dat deze groep bestaat uit hordes zombies die altijd op hetzelfde moment op dezelfde manier denken natuurlijk. En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Het feit dat jij je in allerlei bochten wringt om de reactie van Soedanese moslims te vergoeilijken, vind ik veelzeggend. Het was de RECHTER die de schooljuf veroordeelde tot een straf... - tja, laag schoolniveau, ongetwijfeld. En bij de cartoonrellen hebben we gezien dat de reacties echt niet tot één land beperkt bleven. In legio landen is gewelddadig geprotesteerd, zijn vernielingen aangericht en zelfs de nodige mensen omgekomen.

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: moslims hebben nogal vaak een kort lontje. En aangezien Wilders nogal goed is in provoceren, kun je op je klompen aanvoelen dat er straks weer een botsing komt, zo gauw die film uit is. Zelfs al ZOU die film nog zo gematigd zijn (wat ik niet verwacht), dan nog zullen moslims er aanstoot aan nemen, want Wilders is allang gebrandmerkt. Ik laat in het midden of dat terecht of onterecht is; ik bestrijd alleen dat die film een reële testcase is.
pi_55849170
Veel moslims steigeren bij voorbaat al als ze de naam Wilders horen.
pi_55850243
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het feit dat jij je in allerlei bochten wringt om de reactie van Soedanese moslims te vergoeilijken, vind ik veelzeggend. Het was de RECHTER die de schooljuf veroordeelde tot een straf... - tja, laag schoolniveau, ongetwijfeld. En bij de cartoonrellen hebben we gezien dat de reacties echt niet tot één land beperkt bleven. In legio landen is gewelddadig geprotesteerd, zijn vernielingen aangericht en zelfs de nodige mensen omgekomen.

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: moslims hebben nogal vaak een kort lontje. En aangezien Wilders nogal goed is in provoceren, kun je op je klompen aanvoelen dat er straks weer een botsing komt, zo gauw die film uit is. Zelfs al ZOU die film nog zo gematigd zijn (wat ik niet verwacht), dan nog zullen moslims er aanstoot aan nemen, want Wilders is allang gebrandmerkt. Ik laat in het midden of dat terecht of onterecht is; ik bestrijd alleen dat die film een reële testcase is.
Uitermate bijzonder dat jij in mijn betoog een soort van vergoeilijking leest van de daden van deze Soedanese moslims. Afgezien daarvan, het kan mij geen reet schelen of het een rechter betrof of niet, algemene kennis omtrent dit onderwerp is genoeg.. het rechtssysteem van Sudan zuigt ballen, is corrupt en kent vriendjespolitiek. Nog afgezien van het feit dat als een rechter daar niet doet wat het volk wil, hij een groot probleem heeft (op zijn zachtst gezegd). Nu ik je vergelijking met de Teddybear-case met de grond gelijk gemaakt heb, in de zin dat jij er een veralgemenisering over uitsprak, zal ik overgaan tot het betoog met betrekking tot de cartoonrellen. Er is inmiddels al bekend dat in de meeste landen waar het uit de hand liep (tevens ook meteen de "nieuwswaardige landen") de rellen geregisseerd werden door de overheid, met name in Syrie en Iran. Daarnaast is ook bekend dat een of andere imam alles heerlijk overdreef en uit de context plaatste bij het publiek, waardoor alles nog meer op scherp werd gezet. Ten slotte wil ik melden dat er ook talloze vreedzame demonstraties zijn geweest waaruit weer eens te meer blijkt, de ene moslim is de andere niet.

Kom ik weer tot dezelfde conclusie als in mijn vorige post: Ja er zijn mensen die zullen gaan rellen, ja er zijn mensen die niet gaan rellen. Een behoorlijk nuanceverschil als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 januari 2008 @ 16:55:00 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55851613
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Tja, maar ik vind het ook niet helemaal onbegrijpelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55851764
quote:
Inderdaad... eigenlijk is dat de korte versie van wat ik probeerde aan te geven. Daarbij wees ik nog even fijntjes op de teddybeer in Soedan. Het ging me eigenlijk vooral om dat korte lontje, niet om een uitvoerige vergelijking van het Soedanese rechtssysteem en weet ik veel wat Mutant01 er allemaal bij haalt.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:09:16 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55853248
quote:
Ja vreselijk hè? Dat is nou gepolariseerde politiek. De pot verwijt de ketel.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:45:20 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55854128
quote:

Tien fucking minuten..

Hij wou het 3 minuten maken omdat de aandachtsspanne van zijn doelgroep de 10 minuten niet haalt, maargoed, je moet ook wel overkomen alsof je daadwerkelijk wat hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:56:12 #51
3542 Gia
User under construction
pi_55854449
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Ik verwacht dat er ook een groepje, of misschien wel eenling, zal zijn die het filmpje zal voorzien van Arabische vertaling, het opstuurt naar landen als Iran, Afghanistan en Pakistan, waardoor daar de ambassades en Nederlanders niet meer veilig zijn. Of ze nou wel of niet achter Wilders staan.
Het zijn Nederlanders, dus afmaken!! , zal het devies zijn.

Ik hoop dat dit niet gebeurt, maar ja, het gebeurde ook in Denemarken, dus ik ben er bang voor.

En dat is dan echt niet de schuld van Wilders, maar van de langetenenallochtonen.

Als je een probleem hebt met Wilders en je wilt een auto in de fik steken, doe dat dan met zijn auto.
Wil je iemand in elkaar slaan, sla hem dan in elkaar.

Mag allemaal niet, weet ik wel, maar in elk geval richt je je dan op jouw vermeende dader en niet op onschuldige landgenoten.
pi_55867717
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Tja, maar ik vind het ook niet helemaal onbegrijpelijk.
Nou, ik wel.

Wilders heeft alleen een grote bek maar iets voorelkaar krijgen is totaal iets anders.

Als moslims zich net zo druk zouden maken over degenen die hun religie zodanig kapen dat de islam een slechte naam bezorgt zou ik meer toejuichen dan over een film die nog niemand gezien heeft druk te maken.
pi_55869745
quote:
YouTube wacht anti-Koran film af
SAN BRUNO (ANP) - YouTube verbiedt niet op voorhand de anti-Koranfilm die Geert Wilders op deze videosite wil zetten. Dat heeft een woordvoerder van de website woensdag gezegd in San Bruno in de Verenigde Staten. Wel ,,heeft YouTube duidelijke richtlijnen voor het materiaal''.

YouTube verdedigt ,,het recht op vrije meningsuiting en dus ook het recht van iedereen om impopulaire zienswijzen te verkondigen''. De site, waar mensen privéfilmpjes op kunnen plaatsen, verbiedt echter ,,haatdragende retoriek'' en het aanvallen of vernederen van mensen ,,op basis van religie''.
Het is dan nog maar de vraag of het filmpje het lang zal uithouden op Youtube...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:23:13 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55879017
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:09 schreef wormwood het volgende:

[..]

Het is dan nog maar de vraag of het filmpje het lang zal uithouden op Youtube...
En dan natuurlijk huilen dat de tsunami der islamisering ook het hoofdkwartier van Youtube heeft bereikt, en dat die dhimmi's gezwicht zijn voor het 1 of ander, wat Youtube dan vast wel weer abject en infaam maakt. .
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:46:26 #55
3542 Gia
User under construction
pi_55879591
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En dan natuurlijk huilen dat de tsunami der islamisering ook het hoofdkwartier van Youtube heeft bereikt, en dat die dhimmi's gezwicht zijn voor het 1 of ander, wat Youtube dan vast wel weer abject en infaam maakt. .
Ach, er moet wel even bij vermeld worden waar de grote man achter youtube zich bevind. Waarom niet meteen het adres erbij zetten, dat verhoogt de druk om het filmpje te verbieden op youtube!
pi_55926825
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_55928237
quote:
Je haalt vast het nieuws!
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:03:50 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55937980
quote:
Gerasterde Arial.
pi_55938544
En wat als de allochtoon zakt. Gaan we ze dan uitroeien ofzo

Ik denk dat deze film niets nuttigs bijdraagt aan de maatschappij maar ik wil m evengoed graag zien
  vrijdag 11 januari 2008 @ 06:30:33 #60
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_55942479
Denen zijn hier ook allochtonen.

Nu jij weer.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 06:41:44 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55942527
Ik verwachte een hele documantaire maar voor 10 minuten ga ik die onzin niet bekijken
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 06:43:16 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55942532
quote:
Sorry maar ik hoop dat dit een parodie is vriend
"meki studios" het leek wel paint geweldig.

Je weet iig dat ik het goed bedoel
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_55942739
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 06:30 schreef OFfSprngr het volgende:
Denen zijn hier ook allochtonen.

Nu jij weer.
Kutvolk!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:17:14 #64
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_55949060
Zou toch wat zijn als Wilders, na met veel tamtam gedreigd te hebben over provocaties, ineens met 10 minuten mierzoete politiek-correcte multicultishit aan komt zetten.....dan ontwapen je die extremisten pas echt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_55962482
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zou toch wat zijn als Wilders, na met veel tamtam gedreigd te hebben over provocaties, ineens met 10 minuten mierzoete politiek-correcte multicultishit aan komt zetten.....dan ontwapen je die extremisten pas echt.
hehe, ik had dezelfde gedachte
  zondag 13 januari 2008 @ 12:17:25 #66
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_55994157
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:23 schreef Montov het volgende:

Welke criteria zijn er dan precies? Met andere woorden, hoe kunnen onze moslims deze test succesvol doorlopen?
Misschien als ze het recht op vrije meningsuiting leren respecteren. Of, met de woorden van Hans Teeuwen, dat men eens leert dat niet alleen gelovigen zich beledigd kunnen voelen.

Overigens is de film van Wilders geen belediging. De koran is fascistisch en Mohammed was een pedofiel.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_55994212
quote:
Op zondag 13 januari 2008 12:17 schreef Akkersloot het volgende:
Overigens is de film van Wilders geen belediging. De koran is fascistisch en Mohammed was een pedofiel.
!
pi_55994397
quote:
Duidelijk een low budget film
GRATIS TIP

Vraag subsidie aan, er zijn idioten genoeg in Nederland die een anti-Wilders film willen subsidieren:
- Groen Links
- SP
- Vluchtelingen werk
- NOVA
- etc etc,
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:04:07 #69
60090 Akkersloot
pi_55996833
quote:
Op zondag 13 januari 2008 12:20 schreef Monidique het volgende:

[Overigens is de film van Wilders geen belediging. De koran is fascistisch en Mohammed was een pedofiel.]

!
Is beweren dat Hitler een fascist was en Dutroux een pedofiel ook zo komisch ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 13 januari 2008 @ 14:13:24 #70
3542 Gia
User under construction
pi_55997082
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee, net zo waar.

Niet elke moslim staat achter elke letter van de koran, zoals niet elke Christen achter elke letter van de Bijbel staat.
Daarom kun je dus niet elke moslim zien als fascistisch, maar het geloof (delen ervan) wel.
Daarom kun je dus niet elke Christen zien als homo-hater, hoewel het wel wordt afgekeurd in de Bijbel.

Als dus Wilders zegt dat de Islam niet deugt, zegt hij niet dat geen enkele moslim deugt.

Maar ja, da's te moeilijk voor sommigen om te begrijpen.
Die scheren, als dat zo uitkomt, liefst iedereen over één kam.
Maar als dat niet zo uitkomt, doen ze dat niet.

Vreemd.
  zondag 13 januari 2008 @ 15:10:20 #71
60090 Akkersloot
pi_55998771
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:13 schreef Gia het volgende:
Als dus Wilders zegt dat de Islam niet deugt, zegt hij niet dat geen enkele moslim deugt.

Maar ja, da's te moeilijk voor sommigen om te begrijpen.
Sommigen schijnen het toch te begrijpen en zijn dan ook over gegaan op het afschilderen van de koran als een vredelievend boek zoals ook de massamoordenaar die dat boek schreef een vredelievend persoon geweest zou zijn.

En natuurlijk was Aisha een arm meisje en wilde Mohammed dat kind helpen door er mee te trouwen.
pi_56002321
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wilders is bijvoorbeeld ook een fascist, maar ik vermoed dat hij dat toch echt als een belediging ervaart. Dat iets is, in jouw visie, maakt iets nog niet geen belediging voor anderen. Er bestaat geen absolute belediging.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 17:53:23 #73
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56135258
quote:
Milli Görüs: laat je niet door film provoceren

AMSTERDAM - De Turkse islamitische beweging Milli Görüs heeft vrijdag de achterban gewaarschuwd zich niet door de komende film van PVV-leider Geert Wilders te laten provoceren. De imams en bestuursleden riepen tijdens het vrijdaggebed de aanhang op het hoofd koel te houden.

Dat liet Milli Görüs vrijdag weten. Volgens de beweging bereikt Wilders juist zijn doel, als moslims zich tot onrechtmatige en overdreven acties laten verleiden. Want de PVV-leider is juist uit op eigenbelang en eigen succes ten koste van een vreedzame en harmonieuze samenleving.
Wilders mag zijn mening geven, aldus Milli Görüs, maar het is wel kwalijk dat hij zo kortzichtig, respectloos en onfatsoenlijk het heilige boek en het geloof van de moslims aanvalt.
Als die brave mensen nu netjes geïntregeerd zouden zijn, was er helemaal geen film van dhr Wilders nodig geweest. We zitten nu al in de derde generatie en nog steeds weigeren zij zich aan ons aan te passen.

Milli Görüs is een organisatie die vanwege zijn radicale opvattingen in sommige landen verboden is en bij verschillende schandalen is betrokken. Dat hebben we dus in Nederland gehaald ... waaruit maar weer eens blijkt dat Wilders wel degelijk gelijk heeft.

Enfin, het zal niet meevallen om bij die groep het hoofd koel te houden. Overal in de wereld waar maar iets in hun ogen verkeerd gezegd wordt barst de bom (letterlijk en figuurlijk). Alleen zij proberen een ieder naar hun pijpen te laten dansen. Als het niet goedschiks gebeurt dan maar kwaadschiks en daar hebben ze geen moeite mee.
pi_56148801
Je bedoelt waarom hebben ze hun geloof nog niet aan ons aangepast ? Aint gonna happen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56148893
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, net zo waar.

Niet elke moslim staat achter elke letter van de koran

Vreemd.
Grappig, volgens de Koran ben je dan geen echte moslim als je de Koran niet in z'n geheel volgt. Het is een dictaat voor het Islamitisch geloof en geen TomTom om je slechts op weg te helpen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:56:19 #76
3542 Gia
User under construction
pi_56150356
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 10:21 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Grappig, volgens de Koran ben je dan geen echte moslim als je de Koran niet in z'n geheel volgt. Het is een dictaat voor het Islamitisch geloof en geen TomTom om je slechts op weg te helpen.
Dat is wat fundamentalisten het liefst willen. Maar zoals het met elk geloof gaat, bij welvaart en vrede glijdt dat allemaal wat naar de achtergrond. Pas bij armoede en oorlog grijpen mensen zich weer heel stevig vast in hun geloof. En oorlog kun je dan breed zien. Kritiek op je geloof en cultuur is al iets waartegen men zich meent te moeten verdedigen. Hierdoor zie je steeds meer jonge mensen steeds fanatieker worden in hun geloof en inderdaad de koran op de letter volgen.

De meeste moslims die ik ken hebben een relaxt leventje, baan, woning, kinderen op school enz....
Die vrouwen dragen geen hoofddoekje, dragen gewoon westerse kleding, kinderen doen mee met gym en zwemmen, vieren sinterklaas, pa drinkt 's avonds een biertje, ramadan? ach da's niet zo nodig, moskeebezoek op vrijdag ook niet.
Tja, en dan kun je zeggen dat dát dan geen moslims zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Als die mensen bidden, wanneer ze daar behoefte aan hebben en zich daar goed bij voelen, dan hoeft geen mens daarover te oordelen.

En zo geldt dat hetzelfde voor christenen, joden, hindoe's enz....
pi_56157430
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is wat fundamentalisten het liefst willen. Maar zoals het met elk geloof gaat, bij welvaart en vrede glijdt dat allemaal wat naar de achtergrond. Pas bij armoede en oorlog grijpen mensen zich weer heel stevig vast in hun geloof. En oorlog kun je dan breed zien. Kritiek op je geloof en cultuur is al iets waartegen men zich meent te moeten verdedigen. Hierdoor zie je steeds meer jonge mensen steeds fanatieker worden in hun geloof en inderdaad de koran op de letter volgen.

De meeste moslims die ik ken hebben een relaxt leventje, baan, woning, kinderen op school enz....
Die vrouwen dragen geen hoofddoekje, dragen gewoon westerse kleding, kinderen doen mee met gym en zwemmen, vieren sinterklaas, pa drinkt 's avonds een biertje, ramadan? ach da's niet zo nodig, moskeebezoek op vrijdag ook niet.
Tja, en dan kun je zeggen dat dát dan geen moslims zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Als die mensen bidden, wanneer ze daar behoefte aan hebben en zich daar goed bij voelen, dan hoeft geen mens daarover te oordelen.

En zo geldt dat hetzelfde voor christenen, joden, hindoe's enz....
Je kan zeggen wat je wil. Je moet de regels van God volgen in de Islam. Dat sommige mensen dat niet doen zegt wat over hun.

groetjes een moslim.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:06:31 #78
272 R@b
No-nonsens
pi_56158524
Die Wilders film lijkt me eerder een goede test over hoe benepen Nederland omgaat met het fenomeen 'moslims die wel eens boos zouden kunnen worden'.

Van lokale politici tot Balkenende aan toe, komen ze nú al woorden tekort over iemand de een kritische film over de Koran gaat maken.

Neem nu dit PvdA-burgemeestertje dat zich oh zo belangrijk vindt:

Na overleg met maatschappelijke organisaties, kerken en moskeeën zei Horselenberg donderdagavond dat Lelystad de film zal negeren.

Lelystad, de places of all places.

Hier een video'tje waarin je haar hoort reutelen.

http://www.omroepflevolan(...)f0.aspx?NewsID=44447
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_56158758
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil. Je moet de regels van God volgen in de Islam. Dat sommige mensen dat niet doen zegt wat over hun.

groetjes een moslim.
Zonder het boek te lezen durf ik je te zeggen dat er ergens een passage in zal staan die je vertelt dat jij, nietig, onwetend mensje dat je bent, niet de aangewezen persoon bent om te oordelen.

Oftewel: hou je smoel en bemoei je met je eigen zaken.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:30:24 #80
3542 Gia
User under construction
pi_56159114
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

groetjes een moslim.
Weet je wat ik niet snap: Waarom hebben moslims zo'n strenge regels gekregen van God en de Christenen veel soepelere regels? 't Is dezelfde God.

Ik hoef bijvoorbeeld geen 5 keer per dag te bidden.
Hoef niet te ramadannen.
Hoef geen lap stof op mijn hooft, behalve (eigenlijk) tijdens het bidden in de kerk, maar dat wordt in Nederland al niet meer gedaan.
Bij ons zijn man en vrouw gewoon gelijkwaardig.
We mogen in de kerk gewoon door elkaar zitten. En dat leidt totaal niet tot verkrachtingen of zo.

Waarom is God voor de moslims nu eigenlijk zoveel strenger?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:39:55 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56159389
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet je wat ik niet snap: Waarom hebben moslims zo'n strenge regels gekregen van God en de Christenen veel soepelere regels? 't Is dezelfde God.

Hoef niet te ramadannen.
Hoef geen lap stof op mijn hooft, behalve (eigenlijk) tijdens het bidden in de kerk, maar dat wordt in Nederland al niet meer gedaan.
We mogen in de kerk gewoon door elkaar zitten. En dat leidt totaal niet tot verkrachtingen of zo.

Omdat dat, op dat 5x bidden na, bij Christenen hetzelfde kan zijn. Het ligt aan de gradatie. Dat ziet men blijkbaar wel bij Christenen, maar op de 1 of andere rare manier niet bij Moslims.
pi_56159888
quote:

Islam is de godsdienst van de onderwerping, hè? Bukken zal je. "Ies goed voor jou."
Christenen zijn natuurlijk sowieso al fucked. Die mogen bidden voor redding en verlossing.

Dat, of Allah is gewoon een rancuneuze klootzak.
pi_56160304
quote:

[..]

Hoef niet te ramadannen.

Moslims hebben een strenge religie.. omdat wij Allah als god hebben.
De Islaam is voor ons belangrijker dan alles.

Islaam moet uit je hart komen..
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56162015
Omdat Christenen het geloof naar eigen Duivelse standaarden heeft aangepast en Moslims niet. Het lijkt streng voor jou en dat is precies wat de Duivel en je eigen ego wilt.

p.s.

Vrouwen en Mannen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Ontken die tieten en je baarmoeder nou niet. Dat is zelfs zo in het Christendom dus praat niet over iets wat je niet weet.
pi_56162123
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Omdat dat, op dat 5x bidden na, bij Christenen hetzelfde kan zijn. Het ligt aan de gradatie. Dat ziet men blijkbaar wel bij Christenen, maar op de 1 of andere rare manier niet bij Moslims.
Bagataliseer het bidden niet. Er zijn trouwens duizenden etische dingen waarmee de Islam verschilt van het (huidige)Christendom.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:35:05 #86
3542 Gia
User under construction
pi_56163781
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:32 schreef Burakius het volgende:
Omdat Christenen het geloof naar eigen Duivelse standaarden heeft aangepast en Moslims niet. Het lijkt streng voor jou en dat is precies wat de Duivel en je eigen ego wilt.

p.s.

Vrouwen en Mannen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Ontken die tieten en je baarmoeder nou niet. Dat is zelfs zo in het Christendom dus praat niet over iets wat je niet weet.
Door mijn tieten en mijn baarmoeder ben ik verschillend van mijn man, maar absoluut niet ondergeschikt.

Aan Jezus' rechterhand zat Maria. Hij zag haar als gelijkwaardig aan mannen. Niet als de eerste de beste huishoudster en broedkip.

Verder staat gewoon in de bijbel dat Christenen mogen bidden. Jezus heeft ons dat geleerd. Het is echter, gelukkig, geen plicht.
pi_56163949
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Door mijn tieten en mijn baarmoeder ben ik verschillend van mijn man, maar absoluut niet ondergeschikt.

Aan Jezus' rechterhand zat Maria. Hij zag haar als gelijkwaardig aan mannen. Niet als de eerste de beste huishoudster en broedkip.

Verder staat gewoon in de bijbel dat Christenen mogen bidden. Jezus heeft ons dat geleerd. Het is echter, gelukkig, geen plicht.
In de Islam is de vrouw ook niet ondergeschikt. Sterker nog Muhammad(vzmh) was de gene die vrouwen rechten gaf die totaal ongekend waren en nu zelfs in sommige landen nog ongekend zijn. Verder besef je dat wij ook in Maria (vzmh) geloven?

Geen plicht hebben jullie er van gemaakt. Dat is je eigen ego die je vertelt van heey.. ik bid lekker wanneer ik wil. Je probeert je boven God te zetten met zulke uitspraken.
pi_56164842
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:41 schreef Burakius het volgende:

Geen plicht hebben jullie er van gemaakt. Dat is je eigen ego die je vertelt van heey.. ik bid lekker wanneer ik wil. Je probeert je boven God te zetten met zulke uitspraken.
Precies. En daarom heeft de christelijke samenleving zich cultureel en maatschappelijk kunnen ontwikkelen, en leeft een groot deel van de islamitische wereld nog steeds in de middeleeuwen. Hoor jij daar niet te zijn?
pi_56164952
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:16 schreef Mugger het volgende:

[..]

Precies. En daarom heeft de christelijke samenleving zich cultureel en maatschappelijk kunnen ontwikkelen, en leeft een groot deel van de islamitische wereld nog steeds in de middeleeuwen. Hoor jij daar niet te zijn?
Achteruit ontwikkelt. De patiënten met psychologische problemen hopen zich op en de drank en drugs problemen zijn sky high. De mensen zitten in een uiterst leeg leven door deze ontkerking. Het heet niet 'ontwikkelen' het heet gewoon niet doen wat er staat en veranderen naar eigen ego gevoelens.

Trouwens is het wel geinig dat je zegt dat de Christelijke samenleving zich heeft ontwikkelt.. Ja en die ontwikkeling heet de ontkerkelijking
pi_56165211
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:21 schreef Burakius het volgende:

Trouwens is het wel geinig dat je zegt dat de Christelijke samenleving zich heeft ontwikkelt.. Ja en die ontwikkeling heet de ontkerkelijking
Liever ongelovig dan slaaf.
pi_56165421
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef more het volgende:
De "cartoonrellen" in Denemarken werden veroorzaakt omdat een Deense imam niet tegen kunst kon en zich schuldig maakte aan het ophitsen van "domme" moslims in minder ontwikkelde landen die de cartoons niet eens gezien hadden. De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.
precies, en of ze slagen of zakken, remigratie gaat toch ooit wel gebeuren.
pi_56165509
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens is het geen test. De mensen hebben hun oordeel al klaar en in dit geval terecht. Wilders is uit op provocatie want dat is blijkbaar de enige manier hoe hij politiek kan bedrijven. Als het escaleert dan zal hij zeggen dat hij gelijk heeft en dat is hard nodig want op rechts is het nu dringen wie het meest ongenuanceerd mag zijn. Voor een hoop reljongeren is het een nieuwe aanleiding om rotzooi te schoppen ook al geloven ze niet of nauwelijks... ze zien maar al te graag dat een of andere blonde idioot een gat creeert tussen hun en de maatschappij want zij zien zich al Neder-Tony Montana's, outkasts... en zijn dol op mensen die tegen hun zijn. Wilders laat zich gewoon gebruiken door de reljeugd, alleen beseft ie het zelf nog niet Je moet ze doodnegeren in de media en op straat keihard aanpakken.
Zal niet direct je analyse weerleggen maar wat is er mis met het creeeren van een gat?
pi_56165907
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:29 schreef Mugger het volgende:

[..]

Liever ongelovig dan slaaf.
Liever slaaf van God dan slet van de duivel.

p.s.

Altijd leuk hoe je het woordje 'slaaf' als negatief kan laten klinken, waar je niet beseft dat het woordje slaaf een hele andere betekenis heeft in de Islam dan de Westerse.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:51:13 #94
3542 Gia
User under construction
pi_56165942
quote:
het heet gewoon niet doen wat er staat
Er staat helemaal nergens in de bijbel dat christenen moeten bidden.
Jezus leert de mensen bidden, zodat ze een manier hebben om met God te 'spreken'. Er wordt nergens over een plicht gesproken of zoveel keer per dag. Hooguit in bepaalde kloosters, maar niet in de bijbel.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:52:56 #95
3542 Gia
User under construction
pi_56165987
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

p.s.

Altijd leuk hoe je het woordje 'slaaf' als negatief kan laten klinken, waar je niet beseft dat het woordje slaaf een hele andere betekenis heeft in de Islam dan de Westerse.
Altijd leuk hoe alles goedgepraat wordt. Zelfs slavernij.

Slavernij is niet erg, het is onderwerping en dat is goed. Het is een eer om een slaaf te zijn.

Mja.
pi_56166385
Amusant om te zien dat veel 'Moslims' niet eens weten/ begrijpen wat er nou echt in de Koran staan. Ik wist het ook niet totdat ik er echt de moeite voor heb genomen om me er in te verdiepen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_56166427
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

Is dat dan mijn enige optie, de duivel?

En ongeconditioneerde liefde voor de hele mensheid en de wereld dan? Ze hebben mij nooit kunnen uitleggen waarom je zo'n vaag opperwezen en een boek nodig hebt om een goed mens te zijn.
pi_56168152
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:05 schreef Mugger het volgende:

[..]

Is dat dan mijn enige optie, de duivel?

En ongeconditioneerde liefde voor de hele mensheid en de wereld dan? Ze hebben mij nooit kunnen uitleggen waarom je zo'n vaag opperwezen en een boek nodig hebt om een goed mens te zijn.
Ongeconditioneerde terwijl je als ongelovige beweert dat er geen God is is een paradox omdat je geen beweegreden heb tot die ongeconditioneerde liefde. Of zoals sommige atheïsten vaak zeggen bij een oorlogje: Dat zit hem in de aard van het beestje. Maar dit kun je liever bespreken in een topic over atheïsme en ethiek die al reeds bestaat.

Trouwens vind ik het leuk dat je vaag opperwezen zeg, maar dat jouw redeneringen totaal nog geen argumenten bevat hebben en jij dus degene bent die vaag doet.

De reden dat jij dit goed mens zijn gevoel heb komt uberhaupt van het Abrahamisme af. Laat ik niet vertellen hoe het ging in de paganistische tijden.
pi_56168177
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Altijd leuk hoe alles goedgepraat wordt. Zelfs slavernij.

Slavernij is niet erg, het is onderwerping en dat is goed. Het is een eer om een slaaf te zijn.

Mja.
Slaaf in Islam is het adopteren van een kansloos kind en deze een volledige opleiding geven en zelfs erfrecht geven aan dit geadopteerd kind. Dat zijn 'slaven' in de Islam. Als we het nu echter over 'slaven' gaan hebben in de Westerse termen.. dan kan ik al snel conclusies trekken.
pi_56168197
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Er staat helemaal nergens in de bijbel dat christenen moeten bidden.
Jezus leert de mensen bidden, zodat ze een manier hebben om met God te 'spreken'. Er wordt nergens over een plicht gesproken of zoveel keer per dag. Hooguit in bepaalde kloosters, maar niet in de bijbel.
Hoe weet je dat nou... het is al zovaak veranderd. Ff voor gemakszucht moet veranderd in mag zeker
pi_56168343
quote:

[..]

Achteruit ontwikkelt. De patiënten met psychologische problemen hopen zich op en de drank en drugs problemen zijn sky high. De mensen zitten in een uiterst leeg leven door deze ontkerking. Het heet niet 'ontwikkelen' het heet gewoon niet doen wat er staat en veranderen naar eigen ego gevoelens.

bijzondere hersenkronkel moet ik zeggen. Overigens heeft geen enkel godsdienst een bijzondere bijdrage geleverd in de hedendaagse ontwikkelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')