Omdat dat, op dat 5x bidden na, bij Christenen hetzelfde kan zijn. Het ligt aan de gradatie. Dat ziet men blijkbaar wel bij Christenen, maar op de 1 of andere rare manier niet bij Moslims.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je wat ik niet snap: Waarom hebben moslims zo'n strenge regels gekregen van God en de Christenen veel soepelere regels? 't Is dezelfde God.
Ik hoef bijvoorbeeld geen 5 keer per dag te bidden.
Hoef niet te ramadannen.
Hoef geen lap stof op mijn hooft, behalve (eigenlijk) tijdens het bidden in de kerk, maar dat wordt in Nederland al niet meer gedaan.
Bij ons zijn man en vrouw gewoon gelijkwaardig.
We mogen in de kerk gewoon door elkaar zitten. En dat leidt totaal niet tot verkrachtingen of zo.
Waarom is God voor de moslims nu eigenlijk zoveel strenger?
Islam is de godsdienst van de onderwerping, hè? Bukken zal je. "Ies goed voor jou."quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:30 schreef Gia het volgende:
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je wat ik niet snap: Waarom hebben moslims zo'n strenge regels gekregen van God en de Christenen veel soepelere regels? 't Is dezelfde God.
Ik hoef bijvoorbeeld geen 5 keer per dag te bidden.
Hoef niet te ramadannen.
Hoef geen lap stof op mijn hooft, behalve (eigenlijk) tijdens het bidden in de kerk, maar dat wordt in Nederland al niet meer gedaan.
Bij ons zijn man en vrouw gewoon gelijkwaardig.
We mogen in de kerk gewoon door elkaar zitten. En dat leidt totaal niet tot verkrachtingen of zo.
Bagataliseer het bidden niet. Er zijn trouwens duizenden etische dingen waarmee de Islam verschilt van het (huidige)Christendom.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat dat, op dat 5x bidden na, bij Christenen hetzelfde kan zijn. Het ligt aan de gradatie. Dat ziet men blijkbaar wel bij Christenen, maar op de 1 of andere rare manier niet bij Moslims.
Door mijn tieten en mijn baarmoeder ben ik verschillend van mijn man, maar absoluut niet ondergeschikt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:32 schreef Burakius het volgende:
Omdat Christenen het geloof naar eigen Duivelse standaarden heeft aangepast en Moslims niet. Het lijkt streng voor jou en dat is precies wat de Duivel en je eigen ego wilt.
p.s.
Vrouwen en Mannen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Ontken die tieten en je baarmoeder nou niet. Dat is zelfs zo in het Christendom dus praat niet over iets wat je niet weet.
In de Islam is de vrouw ook niet ondergeschikt. Sterker nog Muhammad(vzmh) was de gene die vrouwen rechten gaf die totaal ongekend waren en nu zelfs in sommige landen nog ongekend zijn. Verder besef je dat wij ook in Maria (vzmh) geloven?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Door mijn tieten en mijn baarmoeder ben ik verschillend van mijn man, maar absoluut niet ondergeschikt.
Aan Jezus' rechterhand zat Maria. Hij zag haar als gelijkwaardig aan mannen. Niet als de eerste de beste huishoudster en broedkip.
Verder staat gewoon in de bijbel dat Christenen mogen bidden. Jezus heeft ons dat geleerd. Het is echter, gelukkig, geen plicht.
Precies. En daarom heeft de christelijke samenleving zich cultureel en maatschappelijk kunnen ontwikkelen, en leeft een groot deel van de islamitische wereld nog steeds in de middeleeuwen. Hoor jij daar niet te zijn?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:41 schreef Burakius het volgende:
Geen plicht hebben jullie er van gemaakt. Dat is je eigen ego die je vertelt van heey.. ik bid lekker wanneer ik wil. Je probeert je boven God te zetten met zulke uitspraken.
Achteruit ontwikkelt. De patiënten met psychologische problemen hopen zich op en de drank en drugs problemen zijn sky high. De mensen zitten in een uiterst leeg leven door deze ontkerking. Het heet niet 'ontwikkelen' het heet gewoon niet doen wat er staat en veranderen naar eigen ego gevoelens.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:16 schreef Mugger het volgende:
[..]
Precies. En daarom heeft de christelijke samenleving zich cultureel en maatschappelijk kunnen ontwikkelen, en leeft een groot deel van de islamitische wereld nog steeds in de middeleeuwen. Hoor jij daar niet te zijn?
Liever ongelovig dan slaaf.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:21 schreef Burakius het volgende:
Trouwens is het wel geinig dat je zegt dat de Christelijke samenleving zich heeft ontwikkelt.. Ja en die ontwikkeling heet de ontkerkelijking
precies, en of ze slagen of zakken, remigratie gaat toch ooit wel gebeuren.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:41 schreef more het volgende:
De "cartoonrellen" in Denemarken werden veroorzaakt omdat een Deense imam niet tegen kunst kon en zich schuldig maakte aan het ophitsen van "domme" moslims in minder ontwikkelde landen die de cartoons niet eens gezien hadden. De aangekondigde Koran film van Wilders is een goede test voor "onze" moslim Allochtonen, of zij inmiddels rijp zijn voor kritiek op hun geloof.
Zal niet direct je analyse weerleggen maar wat is er mis met het creeeren van een gat?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens is het geen test. De mensen hebben hun oordeel al klaar en in dit geval terecht. Wilders is uit op provocatie want dat is blijkbaar de enige manier hoe hij politiek kan bedrijven. Als het escaleert dan zal hij zeggen dat hij gelijk heeft en dat is hard nodig want op rechts is het nu dringen wie het meest ongenuanceerd mag zijn. Voor een hoop reljongeren is het een nieuwe aanleiding om rotzooi te schoppen ook al geloven ze niet of nauwelijks... ze zien maar al te graag dat een of andere blonde idioot een gat creeert tussen hun en de maatschappij want zij zien zich al Neder-Tony Montana's, outkasts... en zijn dol op mensen die tegen hun zijn. Wilders laat zich gewoon gebruiken door de reljeugd, alleen beseft ie het zelf nog nietJe moet ze doodnegeren in de media en op straat keihard aanpakken.
Liever slaaf van God dan slet van de duivel.quote:
Er staat helemaal nergens in de bijbel dat christenen moeten bidden.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:21 schreef Burakius het volgende:
het heet gewoon niet doen wat er staat
Altijd leuk hoe alles goedgepraat wordt. Zelfs slavernij.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Liever slaaf van God dan slet van de duivel.
p.s.
Altijd leuk hoe je het woordje 'slaaf' als negatief kan laten klinken, waar je niet beseft dat het woordje slaaf een hele andere betekenis heeft in de Islam dan de Westerse.
Is dat dan mijn enige optie, de duivel?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
Liever slaaf van God dan slet van de duivel.
Ongeconditioneerde terwijl je als ongelovige beweert dat er geen God is is een paradox omdat je geen beweegreden heb tot die ongeconditioneerde liefde. Of zoals sommige atheïsten vaak zeggen bij een oorlogje: Dat zit hem in de aard van het beestje. Maar dit kun je liever bespreken in een topic over atheïsme en ethiek die al reeds bestaat.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:05 schreef Mugger het volgende:
[..]
Is dat dan mijn enige optie, de duivel?![]()
En ongeconditioneerde liefde voor de hele mensheid en de wereld dan? Ze hebben mij nooit kunnen uitleggen waarom je zo'n vaag opperwezen en een boek nodig hebt om een goed mens te zijn.
Slaaf in Islam is het adopteren van een kansloos kind en deze een volledige opleiding geven en zelfs erfrecht geven aan dit geadopteerd kind. Dat zijn 'slaven' in de Islam. Als we het nu echter over 'slaven' gaan hebben in de Westerse termen.. dan kan ik al snel conclusies trekken.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Altijd leuk hoe alles goedgepraat wordt. Zelfs slavernij.
Slavernij is niet erg, het is onderwerping en dat is goed. Het is een eer om een slaaf te zijn.
Mja.
Hoe weet je dat nou... het is al zovaak veranderd.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat helemaal nergens in de bijbel dat christenen moeten bidden.
Jezus leert de mensen bidden, zodat ze een manier hebben om met God te 'spreken'. Er wordt nergens over een plicht gesproken of zoveel keer per dag. Hooguit in bepaalde kloosters, maar niet in de bijbel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |