abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55846053
Wat een immens slechte vergelijking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55846175
Ik bedoelde ermee aan te geven dat de inhoud van Wilders' film niet zodanig zal zijn dat er twijfel zal zijn onder moslims of ze er al dan niet aanstoot aan nemen. Wat Wilders ook precies gaat melden, het zal vele malen pittiger zijn dan het onschuldige teddybeer-incident. En als je bedankt dat er moslims zijn die DAAR AL aanstoot aan nemen, hoef je je echt niet af te vragen hoe de film van Wilders wordt ontvangen.
pi_55847309
Wat een immens slechte uitleg van je immens slechte vergelijking. Allereerst bleek dat bepaalde moslims in een bepaald land, dat overigens bekend staat om haar interne strubbelingen, lage scholingsniveau, immense corruptie, armoede, frustratie en werkeloosheid er aanstoot aan namen. Getuige het verleden van dat land en hun visie op buitenlanders in het algemeen, is het niet vreemd dat ze zo overdadig reageerden op een dergelijk onschuldig incident. Het feit dat deze kleine groep mensen in dit armzalige land, geen enkele bijstanders konden verwerven buiten hun dorp, zegt al genoeg. Het feit dat in geen enkel ander land met een moslim-meerderheid de moslims zo reageerden, zegt ook al genoeg. Het feit dat dat land zo tribaal is, dat een persoon maar hoeft te zeggen, whoa dit is slecht, en er hele hordes volgen... laat jij ook maar even in het midden.

Dat er moslims zijn die ergens aanstoot aannemen, dat zal altijd blijven. Nogal wiedes, net zoals er altijd een Nederlander zal zijn die ergens al dan niet aanstoot aan neemt. Met een groep van 1,5 miljard mensen zal dat niet anders zijn, tenzij je verwacht dat deze groep bestaat uit hordes zombies die altijd op hetzelfde moment op dezelfde manier denken natuurlijk. En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55847778
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een immens slechte uitleg van je immens slechte vergelijking. Allereerst bleek dat bepaalde moslims in een bepaald land, dat overigens bekend staat om haar interne strubbelingen, lage scholingsniveau, immense corruptie, armoede, frustratie en werkeloosheid er aanstoot aan namen. Getuige het verleden van dat land en hun visie op buitenlanders in het algemeen, is het niet vreemd dat ze zo overdadig reageerden op een dergelijk onschuldig incident. Het feit dat deze kleine groep mensen in dit armzalige land, geen enkele bijstanders konden verwerven buiten hun dorp, zegt al genoeg. Het feit dat in geen enkel ander land met een moslim-meerderheid de moslims zo reageerden, zegt ook al genoeg. Het feit dat dat land zo tribaal is, dat een persoon maar hoeft te zeggen, whoa dit is slecht, en er hele hordes volgen... laat jij ook maar even in het midden.

Dat er moslims zijn die ergens aanstoot aannemen, dat zal altijd blijven. Nogal wiedes, net zoals er altijd een Nederlander zal zijn die ergens al dan niet aanstoot aan neemt. Met een groep van 1,5 miljard mensen zal dat niet anders zijn, tenzij je verwacht dat deze groep bestaat uit hordes zombies die altijd op hetzelfde moment op dezelfde manier denken natuurlijk. En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Het feit dat jij je in allerlei bochten wringt om de reactie van Soedanese moslims te vergoeilijken, vind ik veelzeggend. Het was de RECHTER die de schooljuf veroordeelde tot een straf... - tja, laag schoolniveau, ongetwijfeld. En bij de cartoonrellen hebben we gezien dat de reacties echt niet tot één land beperkt bleven. In legio landen is gewelddadig geprotesteerd, zijn vernielingen aangericht en zelfs de nodige mensen omgekomen.

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: moslims hebben nogal vaak een kort lontje. En aangezien Wilders nogal goed is in provoceren, kun je op je klompen aanvoelen dat er straks weer een botsing komt, zo gauw die film uit is. Zelfs al ZOU die film nog zo gematigd zijn (wat ik niet verwacht), dan nog zullen moslims er aanstoot aan nemen, want Wilders is allang gebrandmerkt. Ik laat in het midden of dat terecht of onterecht is; ik bestrijd alleen dat die film een reële testcase is.
pi_55849170
Veel moslims steigeren bij voorbaat al als ze de naam Wilders horen.
pi_55850243
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het feit dat jij je in allerlei bochten wringt om de reactie van Soedanese moslims te vergoeilijken, vind ik veelzeggend. Het was de RECHTER die de schooljuf veroordeelde tot een straf... - tja, laag schoolniveau, ongetwijfeld. En bij de cartoonrellen hebben we gezien dat de reacties echt niet tot één land beperkt bleven. In legio landen is gewelddadig geprotesteerd, zijn vernielingen aangericht en zelfs de nodige mensen omgekomen.

Om het maar even kort door de bocht te zeggen: moslims hebben nogal vaak een kort lontje. En aangezien Wilders nogal goed is in provoceren, kun je op je klompen aanvoelen dat er straks weer een botsing komt, zo gauw die film uit is. Zelfs al ZOU die film nog zo gematigd zijn (wat ik niet verwacht), dan nog zullen moslims er aanstoot aan nemen, want Wilders is allang gebrandmerkt. Ik laat in het midden of dat terecht of onterecht is; ik bestrijd alleen dat die film een reële testcase is.
Uitermate bijzonder dat jij in mijn betoog een soort van vergoeilijking leest van de daden van deze Soedanese moslims. Afgezien daarvan, het kan mij geen reet schelen of het een rechter betrof of niet, algemene kennis omtrent dit onderwerp is genoeg.. het rechtssysteem van Sudan zuigt ballen, is corrupt en kent vriendjespolitiek. Nog afgezien van het feit dat als een rechter daar niet doet wat het volk wil, hij een groot probleem heeft (op zijn zachtst gezegd). Nu ik je vergelijking met de Teddybear-case met de grond gelijk gemaakt heb, in de zin dat jij er een veralgemenisering over uitsprak, zal ik overgaan tot het betoog met betrekking tot de cartoonrellen. Er is inmiddels al bekend dat in de meeste landen waar het uit de hand liep (tevens ook meteen de "nieuwswaardige landen") de rellen geregisseerd werden door de overheid, met name in Syrie en Iran. Daarnaast is ook bekend dat een of andere imam alles heerlijk overdreef en uit de context plaatste bij het publiek, waardoor alles nog meer op scherp werd gezet. Ten slotte wil ik melden dat er ook talloze vreedzame demonstraties zijn geweest waaruit weer eens te meer blijkt, de ene moslim is de andere niet.

Kom ik weer tot dezelfde conclusie als in mijn vorige post: Ja er zijn mensen die zullen gaan rellen, ja er zijn mensen die niet gaan rellen. Een behoorlijk nuanceverschil als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 7 januari 2008 @ 16:55:00 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55851613
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Tja, maar ik vind het ook niet helemaal onbegrijpelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55851764
quote:
Inderdaad... eigenlijk is dat de korte versie van wat ik probeerde aan te geven. Daarbij wees ik nog even fijntjes op de teddybeer in Soedan. Het ging me eigenlijk vooral om dat korte lontje, niet om een uitvoerige vergelijking van het Soedanese rechtssysteem en weet ik veel wat Mutant01 er allemaal bij haalt.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:09:16 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55853248
quote:
Ja vreselijk hè? Dat is nou gepolariseerde politiek. De pot verwijt de ketel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:45:20 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55854128
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Ringo het volgende:
Die fucking film duurt zo'n TIEN MINUTEN!

Tien fucking minuten..

Ik had op zijn minst een pamflettistisch meesterwerk van anderhalf uur verwacht. Maar TIEN MINUTEN, godschristus, is daar nou zo'n heisa over?
Hij wou het 3 minuten maken omdat de aandachtsspanne van zijn doelgroep de 10 minuten niet haalt, maargoed, je moet ook wel overkomen alsof je daadwerkelijk wat hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:56:12 #51
3542 Gia
User under construction
pi_55854449
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
En uiteindelijk, zal dat ook bij deze "film" het geval zijn, er zal een groep zijn die er aanstoot aan neemt, een andere groep die er hard om moet lachen, weer een groep die gaat huilen en voor de rest geen actie onderneemt, een andere groep die het niet eens gaat bekijken.
Ik verwacht dat er ook een groepje, of misschien wel eenling, zal zijn die het filmpje zal voorzien van Arabische vertaling, het opstuurt naar landen als Iran, Afghanistan en Pakistan, waardoor daar de ambassades en Nederlanders niet meer veilig zijn. Of ze nou wel of niet achter Wilders staan.
Het zijn Nederlanders, dus afmaken!! , zal het devies zijn.

Ik hoop dat dit niet gebeurt, maar ja, het gebeurde ook in Denemarken, dus ik ben er bang voor.

En dat is dan echt niet de schuld van Wilders, maar van de langetenenallochtonen.

Als je een probleem hebt met Wilders en je wilt een auto in de fik steken, doe dat dan met zijn auto.
Wil je iemand in elkaar slaan, sla hem dan in elkaar.

Mag allemaal niet, weet ik wel, maar in elk geval richt je je dan op jouw vermeende dader en niet op onschuldige landgenoten.
pi_55867717
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Tja, maar ik vind het ook niet helemaal onbegrijpelijk.
Nou, ik wel.

Wilders heeft alleen een grote bek maar iets voorelkaar krijgen is totaal iets anders.

Als moslims zich net zo druk zouden maken over degenen die hun religie zodanig kapen dat de islam een slechte naam bezorgt zou ik meer toejuichen dan over een film die nog niemand gezien heeft druk te maken.
pi_55869745
quote:
YouTube wacht anti-Koran film af
SAN BRUNO (ANP) - YouTube verbiedt niet op voorhand de anti-Koranfilm die Geert Wilders op deze videosite wil zetten. Dat heeft een woordvoerder van de website woensdag gezegd in San Bruno in de Verenigde Staten. Wel ,,heeft YouTube duidelijke richtlijnen voor het materiaal''.

YouTube verdedigt ,,het recht op vrije meningsuiting en dus ook het recht van iedereen om impopulaire zienswijzen te verkondigen''. De site, waar mensen privéfilmpjes op kunnen plaatsen, verbiedt echter ,,haatdragende retoriek'' en het aanvallen of vernederen van mensen ,,op basis van religie''.
Het is dan nog maar de vraag of het filmpje het lang zal uithouden op Youtube...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:23:13 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55879017
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:09 schreef wormwood het volgende:

[..]

Het is dan nog maar de vraag of het filmpje het lang zal uithouden op Youtube...
En dan natuurlijk huilen dat de tsunami der islamisering ook het hoofdkwartier van Youtube heeft bereikt, en dat die dhimmi's gezwicht zijn voor het 1 of ander, wat Youtube dan vast wel weer abject en infaam maakt. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:46:26 #55
3542 Gia
User under construction
pi_55879591
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En dan natuurlijk huilen dat de tsunami der islamisering ook het hoofdkwartier van Youtube heeft bereikt, en dat die dhimmi's gezwicht zijn voor het 1 of ander, wat Youtube dan vast wel weer abject en infaam maakt. .
Ach, er moet wel even bij vermeld worden waar de grote man achter youtube zich bevind. Waarom niet meteen het adres erbij zetten, dat verhoogt de druk om het filmpje te verbieden op youtube!
pi_55926825
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_55928237
quote:
Je haalt vast het nieuws!
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:03:50 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55937980
quote:
Gerasterde Arial.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55938544
En wat als de allochtoon zakt. Gaan we ze dan uitroeien ofzo

Ik denk dat deze film niets nuttigs bijdraagt aan de maatschappij maar ik wil m evengoed graag zien
  vrijdag 11 januari 2008 @ 06:30:33 #60
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_55942479
Denen zijn hier ook allochtonen.

Nu jij weer.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')