abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75334040
Discussieer hier over de PVV en Wilders

Game on
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75334544
Wilders!
Lebensraum!
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 15:19:37 #3
137949 Disana
pi_75338378
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:02 schreef SimpelZat het volgende:

[..]

En hierrrr maak je een klassiek linkse denkfout. Geert Wilders is slechts een marionet van een sentiment binnen het Nederlandse volk. Je kunt Wilders af laten gaan, afknallen, maar een groot deel van de kiezers vindt nu eenmaal dat het zo niet meer kan in Nederland. Vooral het extreem softe beleid op het gebied van niet-westerse allochtonen (en dan met name marokkanen en turken) is de mensen een doorn in het oog. Ook als Wilders af gaat, hij is slechts volksvertegenwoordiger en wordt binnen een aantal jaren vast weer opgevolgd zolang de klachten van de mensen niet opgelost worden. Dus je bewering slaat helemaal nergens op.
Wilders is de marionet niet, Wilders is de poppenspeler die een invulling geeft aan onderbuikgevoelens. Ik denk dat het een stuk rustiger in de hoofden van veel Nederlanders zou worden als hij daarmee zou stoppen.
pi_75338890
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Wilders is de marionet niet, Wilders is de poppenspeler die een invulling geeft aan onderbuikgevoelens. Ik denk dat het een stuk rustiger in de hoofden van veel Nederlanders zou worden als hij daarmee zou stoppen.
Welnee, voorgaande poster heeft helemaal gelijk: het maakt echt niet uit hoeveel Pimmen en Geertjes je afschiet. Als Geert er nu mee stopt stapt er zo weer iemand anders in zijn plaats. Er is wel degelijk een reden dat zulke politici nu meer succes hebben dan in de tijd van Hans Janmaat. Een reden die niets te maken heeft met die politici zelf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 6 december 2009 @ 16:21:32 #5
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_75339953
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:38 schreef Molurus het volgende:
Als Geert er nu mee stopt stapt er zo weer iemand anders in zijn plaats. Er is wel degelijk een reden dat zulke politici nu meer succes hebben dan in de tijd van Hans Janmaat. Een reden die niets te maken heeft met die politici zelf.
De reden dat zulke politici nu meer succes hebben ligt denk ik eerder aan de ver-medialisering van tegenwoordig. Ongenuanceerd blčren en boute uitspraken lenen zich nou eenmaal beter voor sound bites.

Ik zal niet op een rechtse partij stemmen, maar zo iemand als Fred Teeven maakt op mij een veel betere indruk dan Wilders en consorten.. btw het schijnt dat Richard Krajicek zich ook gaat inzetten voor de VVD, ik denk dat de PVV daar nog last van zal krijgen.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zondag 6 december 2009 @ 16:30:22 #6
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_75340177
Zolang de autochtone inwoners van Nederland het gevoel hebben vreemden te zijn in eigen land en zolang allerlei multiculturele projectjes blijven doorgaan terwijl de hardwerkende Nederlander binnenkort ten prooi valt aan allerlei bezuinigingen zal er een draagvlak bestaan voor dergelijke politici. Toen de LPF zoveel zetels haalde werd duidelijk dat dit soort gevoelens leven in de samenleving en de peilingen van 25 a 30 zetels voor de PVV bewijzen dat het sentiment nog steeds bestaat.
pi_75340299
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:21 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

De reden dat zulke politici nu meer succes hebben ligt denk ik eerder aan de ver-medialisering van tegenwoordig. Ongenuanceerd blčren en boute uitspraken lenen zich nou eenmaal beter voor sound bites.

Ik zal niet op een rechtse partij stemmen, maar zo iemand als Fred Teeven maakt op mij een veel betere indruk dan Wilders en consorten.. btw het schijnt dat Richard Krajicek zich ook gaat inzetten voor de VVD, ik denk dat de PVV daar nog last van zal krijgen.
De VVD.

Ja, de rechtse partij waar je, als je een iets te uitgesproken of controversiele mening hebt, je biezen kunt pakken en voor jezelf kunt beginnen. Die partij is zo ingedut dat zelfs Wiegel van stal halen niet meer zal helpen.
pi_75341195
Om te bewijzen dat Wilders een gevolg is van diegaande en werkelijke sentimenten uit de bevolking, in plaats van dat deze sentimenten het gevolg zijn van Wilders, hoef je je alleen maar het volgende voor te stellen:

Stel dat Wilders een partij had opgericht die alle Aziaten het land uit wou zetten, Aziatische reljongeren keihard wou aanpakken, Boedhistische gebedsplaatsen wou sluiten, de aziatisering van Nederland wou tegengaan en de gewelddadige cultuur van het Boedhisme bespreekbaar wou maken....

... denk je dan dat mensen ineens negatieve sentimenten jegens Aziaten gaan ontwikkelen, of denk je dat men hem vierkant zal uitlachen?
An unstable system is a system that is not stable
  zondag 6 december 2009 @ 17:03:47 #9
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_75341228
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:30 schreef thewishmaster het volgende:
..terwijl de hardwerkende Nederlander..
Het valt me op dat in dit soort discussies altijd De Hardwerkende Nederlandertm wordt aangehaald. De Nederlanders die ik in mijn werkzame leven heb mogen meemaken zijn over het algemeen liever lui dan moe (en nee, ik heb nooit bij de overheid gewerkt).

maar goed, dat terzijde..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zondag 6 december 2009 @ 17:08:28 #10
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_75341348
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:03 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Het valt me op dat in dit soort discussies altijd De Hardwerkende Nederlandertm wordt aangehaald. De Nederlanders die ik in mijn werkzame leven heb mogen meemaken zijn over het algemeen liever lui dan moe (en nee, ik heb nooit bij de overheid gewerkt).

De meeste allochtonen die ik tegenkom hebben een hekel aan de westerse stijl van leven en verder valt het mij op hoeveel allochtonen bij mij in de wijk een uitkering hebben voor het een of ander.
pi_75341915
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:02 schreef Cyclonis het volgende:
... denk je dan dat mensen ineens negatieve sentimenten jegens Aziaten gaan ontwikkelen, of denk je dat men hem vierkant zal uitlachen?
Natuurlijk niet. Er is een wezenlijk probleem met jongeren uit Marokko, de Nederlandse Antillen etc. Er is tevens een wezenlijk probleem met moslims die geen bericht hebben aan de Westerse manier van leven.

Wilders stelt simpelweg een bepaalde oplossing voor waar niet iedereen het mee eens is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75342210
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:03 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

Als je dan zulke berichten (als onderstaand) voorbij ziet komen dan is het, mijn inziens, niet erg vreemd dat er op zo'n wijze wordt geīllustreerd.

'Te snel uitkering voor inburgeraar'

http://www.dumpert.nl/med(...)e_lichte_muziek.html

Maar goed, dit terzijde.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75342305
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:28 schreef waht het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Er is een wezenlijk probleem met jongeren uit Marokko, de Nederlandse Antillen etc. Er is tevens een wezenlijk probleem met moslims die geen bericht hebben aan de Westerse manier van leven.

Wilders stelt simpelweg een bepaalde oplossing voor waar niet iedereen het mee eens is.
En daar wringt hem precies de schoen: zijn politieke tegenstanders zijn het niet eens met de voorgestelde oplossingen, maar bieden zelf geen alternatieven. En wat doet men dan? Precies, het probleem ontkennen en doen alsof Wilders zelf het probleem is.
pi_75342862
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

En daar wringt hem precies de schoen: zijn politieke tegenstanders zijn het niet eens met de voorgestelde oplossingen, maar bieden zelf geen alternatieven. En wat doet men dan? Precies, het probleem ontkennen en doen alsof Wilders zelf het probleem is.
Volgens mij loop je een paar jaar achter. Het probleem wordt allang niet meer ontkend.
pi_75342976
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
Volgens mij loop je een paar jaar achter. Het probleem wordt allang niet meer ontkend.
Als je het mij vraagt is er sinds Fortuyn helemaal niets veranderd.
  zondag 6 december 2009 @ 18:28:52 #16
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_75343651
Het is de laatste tijd wat stil rondom de geilste verlosser der Nederlanden. Het wordt weer eens tijd voor een krasse uitspraak.

Tip voor Wilders:
Voer een moslimbadge in; moslims moeten in het straatbeeld direct herkenbaar zijn.En deze badge wordt wel belast, dus iedere moslim moet 1000 euro betalen voor het recht deze badge te moeten dragen.
  zondag 6 december 2009 @ 18:41:38 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75343996
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat had er moeten veranderen dan?

Ja, de problemen hadden opgelost moeten worden. Maar hoe zie jij dat voor je dan? Wat voor oplossingen biedt Wilders dan volgens jou?
Intelligent, but fucked up.
pi_75344111
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd. Zie ook de ontwikkelingen omtrent ontwikkelingshulp. Uiteindelijk kan niemand het meer ontkennen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 6 december 2009 @ 18:48:01 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75344161
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja, de problemen hadden opgelost moeten worden. Maar hoe zie jij dat voor je dan? Wat voor oplossingen biedt Wilders dan volgens jou?
http://www.nujij.nl/video(...)iew%29.5919620.lynkx

Komt de Betuwelijn toch nog van pas...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75344175
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Oplossingen waar ik ook grote twijfels over heb. Niet zozeer de mate waarin die effectief zullen zijn, maar meer het menselijke aspect. Dit is grotendeels een ethisch vraagstuk.

Het punt is, wie ben ik om kritiek te hebben op zulke oplossingen als ik zelf daar geen betere oplossingen tegenover kan zetten?

De ongecontroleerde groei van de wereldbevolking is een probleem. Stel nu dat iemand zou voorstellen om een voor mensen dodelijk virus te ontwikkelen dat 80% van de mensheid uitroeit. Je kunt niet ontkennen dat het een oplossing is, maar het druist in tegen alle menselijke normen en waarden. Wat doe je dan? Het probleem ontkennen? Het probleem erkennen en toegeven dat je geen oplossing hebt? Het een goede oplossing noemen?

Het mes snijdt aan twee kanten.
pi_75344809
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:30 schreef thewishmaster het volgende:
Zolang de autochtone inwoners van Nederland het gevoel hebben vreemden te zijn in eigen land en zolang allerlei multiculturele projectjes blijven doorgaan terwijl de hardwerkende Nederlander binnenkort ten prooi valt aan allerlei bezuinigingen zal er een draagvlak bestaan voor dergelijke politici. Toen de LPF zoveel zetels haalde werd duidelijk dat dit soort gevoelens leven in de samenleving en de peilingen van 25 a 30 zetels voor de PVV bewijzen dat het sentiment nog steeds bestaat.
Krijg je werkelijk het gevoel dat je een vreemdeling bent in eigen land? Kom op man. Dat gehuil van PVV-aanhangers over dat het de verkeerde kant opgaat met ons land komt echt mn reet uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 19:14:25 #22
137949 Disana
pi_75344940
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:02 schreef Cyclonis het volgende:
Om te bewijzen dat Wilders een gevolg is van diegaande en werkelijke sentimenten uit de bevolking, in plaats van dat deze sentimenten het gevolg zijn van Wilders, hoef je je alleen maar het volgende voor te stellen:

Stel dat Wilders een partij had opgericht die alle Aziaten het land uit wou zetten, Aziatische reljongeren keihard wou aanpakken, Boedhistische gebedsplaatsen wou sluiten, de aziatisering van Nederland wou tegengaan en de gewelddadige cultuur van het Boedhisme bespreekbaar wou maken....

Ja, ik denk inderdaad dat er mensen te vinden zijn die dat ook weer zullen volgen. Zodra het zaad is gezaaid zal men om zich heen kijken en constateren dat het slecht gesteld is in Nederland.

Zulke mensen heb je en houd je. Mensen die ontevreden zijn, mensen die angstig zijn, en mensen die een leider nodig hebben.
  zondag 6 december 2009 @ 19:21:54 #23
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75345124
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.nujij.nl/video(...)iew%29.5919620.lynkx

Komt de Betuwelijn toch nog van pas...
Dank voor het filmpje. Zijn Engels moge niet perfekt zijn, maar het is beter dan dat van Fortuyn. De interviewer blijft hem pressen over de aantallen moslims die een probleem zijn en waar Geert van zegt dat ze op de trein moeten. Door een statische blunder (70% van de gevanengen bestaat uit moslims, dus 70% van de moslims zal uitgezet moeten worden komt hij op die onzinnige getallen.
Het zal de geschiedenis wel halen als we ooit miljoenen moslims gaan deporteren! Grootste landverhuizing sinds de emigratie van de joden in de jaren veertig naar onbekende bestemmingen.
Here we are now, entertain us.
  zondag 6 december 2009 @ 19:25:35 #24
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75345213
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oplossingen waar ik ook grote twijfels over heb. Niet zozeer de mate waarin die effectief zullen zijn, maar meer het menselijke aspect. Dit is grotendeels een ethisch vraagstuk.

Het punt is, wie ben ik om kritiek te hebben op zulke oplossingen als ik zelf daar geen betere oplossingen tegenover kan zetten?

De ongecontroleerde groei van de wereldbevolking is een probleem. Stel nu dat iemand zou voorstellen om een voor mensen dodelijk virus te ontwikkelen dat 80% van de mensheid uitroeit. Je kunt niet ontkennen dat het een oplossing is, maar het druist in tegen alle menselijke normen en waarden. Wat doe je dan? Het probleem ontkennen? Het probleem erkennen en toegeven dat je geen oplossing hebt? Het een goede oplossing noemen?

Het mes snijdt aan twee kanten.
Maar Wilders wil dus op grote schaal moslims gaan deporteren. Denk je dat dit onze economie ten goede zal komen? Nederland handelland massaal geboycot, uit allerlei internationale verdragen gezet, geen aanwezigheid meer op G20´s en andere fora, maar een paria staat als Noord-Korea. Zie je dat echt als een oplossing?
Here we are now, entertain us.
pi_75345468
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:25 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar Wilders wil dus op grote schaal moslims gaan deporteren. Denk je dat dit onze economie ten goede zal komen? Nederland handelland massaal geboycot, uit allerlei internationale verdragen gezet, geen aanwezigheid meer op G20´s en andere fora, maar een paria staat als Noord-Korea. Zie je dat echt als een oplossing?
En jij denkt echt dat het uberhaupt zo ver KAN komen?
Lebensraum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')