abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:23:09 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78397328
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
In almere worden ze de grootste.
Was dat niet de stad waar ze "stadscommando's" voorstelden?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:34:07 #122
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78397785
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

jawel. moslims heb ik geen problemen mee, heb moslimvrienden en collega's enzo. ISLAMISERING heb ik een probleem mee. en elke goede moslim zou dat ook moeten hebben.
[..]

nee, niet archtitectonisch, maar een Eftelingmoskee is een keihard fuck you gebaar naar het westen. laten ze zich in oude scholen vestigen ofzo, geen probleem mee.
[..]

islamisering bestaat wel degelijk, kan er nu niet diep op ingaan (heb mijn hand gebroken), maar het buigen van vogelaar, de rijke en de britse minister zijn zelfislamiserende (dhimmitude) gevallen.
Nou nou, wat een islamisering. jezus zeg, je kan ook van bacteriën olifanten maken zeg. Kom maar terug zodra je verplicht wordt een baard te dragen.

En we zouden veel meer Eftelinggebouwen moeten hebben. Die zijn door de oerhollandse Anton Pieck ontworpen en ongeveer het mooiste wat er in Nederland staat.

Kan me trouwens niet voorstellen dat moslims bevriend willen zijn met iemand die zulke haatdragende opvattingen heeft als jij.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78398031
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

wat een onzin. ik heb niks tegen homos, maar ze hoeven niet voor mijn neus te seksen.

net als met opzichtige moskeeen.

de grootste islamisering komt trouwens van binnenuit. wat dat betreft had Wilders gelijk met zijn Joanie de Rijke voorbeeld.
Ah, dus kerken mogen wat jou betreft ook zo snel mogelijk tegen de vlakte?
pi_78398450
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:54 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dit staat wel dusdanig bol van tegenstrijdigheden in relatie tot mijns inziens de huidige maatschappij dat ik het niet kon laten te reageren:

Zonder een standpunt in te nemen welke voor of tegen Moslims is, of voor of tegen Islam;
- Nee, je kunt Moslims niet aanspreken op passages in de Koran. Het kan wel, maar het is nutteloos. Het is namelijk de gebruiker aanspreken op wat hij leest, niet per definitie op wat hij uitdraagt. Personen kun je uiteraard wel aanspreken op wat ze uitdragen, maar dat kun je pas doen nadat ze iets uitdragen. Niet als je denkt dat men iets uit kan gaan dragen doordat ze iets lezen.
- Ik zou niet zozeer willen zeggen dat het generaliserend is als je de Koran haatzaaiend noemt, maar ik vind het nogal vreemd. Een Koran is namelijk een ding, van zichzelf doet het niets. Daarbij, als een boek of religie haatzaaiend zou kunnen zijn, kan een politieke partij of een computerspel dat dan ook zijn? Het lijkt me dat zoiets lastig past in de huidige maatschappij, al is een tweedeling op komst.
- Zoals Mutant het al eerder zei, de Islam is onlosmakelijk verbonden met Moslims. De Islam is een onderdeel van de identiteit van Moslims. Soms sterker, soms minder sterk.
In enige vorm is voor Moslims de Islam zoals de vrouw voor een man is, of vice versa. Het ene hekelen raakt ook de ander.
Ik snap werkelijk waar niet dat je enerzijds moslims en de islam met elkaar verbindt (en dat je dus de één (moslims) raakt als je het over de ander (islam) hebt) en anderzijds moslims en de koran los van elkaar koppelt ( als je het over de één (koran) hebt de ander (moslims) zich totaal niet aangesproken hoeven te voelen.
DAT lijkt mij bol te staan van tegenstrijdigheid. Immers, om even jouw woorden te gebruiken: de koran is onlosmakelijk verbonden met moslims. De koran is een onderdeel van de identiteit van moslims.
Het is het één of het ander, jij mag kiezen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:56:47 #125
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_78398844
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:49 schreef poon het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk waar niet dat je enerzijds moslims en de islam met elkaar verbindt (en dat je dus de één (moslims) raakt als je het over de ander (islam) hebt) en anderzijds moslims en de koran los van elkaar koppelt ( als je het over de één (koran) hebt de ander (moslims) zich totaal niet aangesproken hoeven te voelen.
DAT lijkt mij bol te staan van tegenstrijdigheid. Immers, om even jouw woorden te gebruiken: de koran is onlosmakelijk verbonden met moslims. De koran is een onderdeel van de identiteit van moslims.
Het is het één of het ander, jij mag kiezen.
De Koran is inderdaad onderdeel van de identiteit van Moslims, in mijn ogen. Dus als je de Koran wil verbieden of hekelen heeft dat invloed op de Moslims, immers, zij lenen een deel van hun identiteit eraan. Het is echter geen tweerichtingsverkeer, zoals je het voor wilt stellen.

Het is niet zo dat de Moslims die hun identiteit eraan ontlenen diezelfde Koran geschreven hebben. Je kunt ze dus niet aanspreken op datgene wat er in dat boek staat. Moslims zou je kunnen zien als de gebruikers van het boek, niet de producent ervan. Die is / zijn immers al lang en breed overleden.
Mensen aanspreken op datgene wat ze lezen lijkt me vreemd. Je zou Moslims echter wel kunnen aanspreken, maar dat gaat per individu en niet per groep, op wat ze uitdragen.

Mocht een Moslims dus uitspreken dat hij het niet op homo's heeft, dan kun je hem daarop aanspreken. Je kunt een Moslim echter niet betichten van, om het zo te omschrijven, 'anti-homo' zijn als hij alleen maar de Koran leest.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_78399347
.. Wat doen we ermee?

gewoon stemmen over een kleine 3 maand.
pi_78399911
Vraagje..

de PVV wordt gekenmerkt als een extreemrechtse partij, maar nu schuift volgens sommigen de PVV op economisch gebied op naar links en is de PVV bijna te vergelijken met bijv. de SP. Waarom doen ze dat, vanwege de kredietcrisis? En, waar ik me dan speciaal over verbaasde in dat geval: waarom is de PVV tégen de verlaging van de uitkeringen. Het sluit aan op de linkse economie-politiek van de PVV, maar waarom doen ze dat? Ik zou toch denken dat ze vóór verlaging zouden zijn, want die 'luie flikkers' moeten immers toch werken..
pi_78400614
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:17 schreef Keauning het volgende:
Vraagje..

de PVV wordt gekenmerkt als een extreemrechtse partij, maar nu schuift volgens sommigen de PVV op economisch gebied op naar links en is de PVV bijna te vergelijken met bijv. de SP. Waarom doen ze dat, vanwege de kredietcrisis? En, waar ik me dan speciaal over verbaasde in dat geval: waarom is de PVV tégen de verlaging van de uitkeringen. Het sluit aan op de linkse economie-politiek van de PVV, maar waarom doen ze dat? Ik zou toch denken dat ze vóór verlaging zouden zijn, want die 'luie flikkers' moeten immers toch werken..
Jij denkt dat inderdaad JUIST OMDAT ze gekenmerkt worden als extreemrechtse partij. De PVV zal zichzelf zo niet direct noemen.
pi_78401010
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:56 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dus als je de Koran wil verbieden of hekelen heeft dat invloed op de Moslims, immers, zij lenen een deel van hun identiteit eraan.
[...]
Je kunt ze dus niet aanspreken op datgene wat er in dat boek staat.
Draai dit nou eens om.
Ik kan moslims niet aanspreken omdat ze het boek zelf niet geschreven hebben. En ze zouden misschien niet alles wat er in dat boek staat onderschrijven (als ze dat wel zouden doen, zou je ze dan wel aan kunnen spreken?*) Maar waarom beïnvloed je dan ALLE moslims als je de koran hekelt om bepaalde passages. Als ze zich beledigd voelen dan onderschrijven ze toch de gehekelde passages? Zoals jij het vertelt is het een vreemde, tegenstrijdige constructie.

*Een echte, vrome moslim ziet de koran als het letterlijke woord van god en onderschrijft dus alles wat er in de koran staat. Anders is het geen ware moslim en hoeft hij zich ook niet aangesproken te voelen als de koran (en dus alle moslims zoals jij beweert) gehekeld wordt. Maar dit is een beetje een zijspoor.
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:59:54 #130
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_78401432
Ook de gehekelde passages zijn deel van de Koran. In de Bijbel staan ook passages die in de hedendaagse maatschappij echt niet kunnen, maar ook Christenen ontlenen een deel van de identiteit van de Bijbel. De gehele Bijbel, niet slechts delen ervan. Dat betekent niet dat ze de daarmee de gehele Bijbel nemen; waarschijnlijk slechts enkele passages. De orthodoxe Christen zal de Bijbel weer letterlijker nemen dan een Katholiek, maar, goed, dat soort gradaties heb ik al eerder aangegeven.

Het is echter niet aan iemand anders om te bepalen welke passages gebruikt mogen worden voor iemands identiteit. Je kunt niet de hele Koran gaan hekelen, zoals Wilders dat doet, omdat er bepaalde passages in staan welke niet meer passen binnen de huidige maatschappij.

Dat er passages in staan die niet passen in de huidige maatschappij -en daardoor gehekeld worden- is ook niet zo vreemd, gezien de huidige maatschappij ontzettend verschilt van de maatschappij toen. In de maatschappij van Plato was pedofilie en vreemdgaan maatschappelijk geaccepteerd, maar iemand die het werk van Plato als een fundament van de Westerse democratie beschouwt zal echt niet vinden dat pedofilie binnen de huidige maatschappij hoort. Dat pedofilie nu niet geaccepteerd wordt is normaal, en het komt erg raar over om te gaan schreeuwen dat mensen die werk van Plato lezen wel eens pedofielen zouden kunnen zijn. Net zoals het erg raar is om te beweren dat mensen die de Koran lezen zich dusdanig zullen gedragen zodat ze buiten de huidige maatschappij vallen.

Mocht dat wel het geval zijn, wat sommige mensen beweren, dan moet de maatschappelijke norm het debat worden, niet de Koran. Want als mensen liever voor de levenswijze in de oude Koran, Bijbel of het werk van Plato kiezen in plaats van de huidige levenswijze, dan heeft men blijkbaar niet goed uit kunnen leggen waarom de laatstgenoemde de voorkeur geniet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_78401599
quote:
Vraagje..

Op basis van de standaard PVV punten over de islam, lastige marokkanen en hoofddoekjes/burka's scoort zij ca. 15 zetels.
Afhankelijk van de waan van de dag, incidenten die in de media komen en het optreden van betweters als Pechtold en Halsema kan dat op sommige momenten doorgroeien tot 25 zetels.
De gewone man heeft verder niks te verwachten van deze van origine rechtse liberaal. Voor het verbreden van zijn kiezerspotentieel moeten er ook wat andere thema's opgevoerd worden met bijbehorende sympathieke stellingname.
En dat doet Geert met zijn gevoel voor timing heel erg slim. Er komen nog de nodige verrassingen, let maar op.
-
pi_78401729
PVV wat te doen ermee? ehmm, verkiezingen laten winnen, dan lekker zichzelf laten opblazen binnen 2-3 maanden zodat mensen kunnen zien dat het 99% lucht was en dan weer verkiezingen? Daarna kan Wilders nog altijd bij zijn vrienden op de Kibbutz gaan zitten.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:17:41 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78401962
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:46 schreef poon het volgende:
Een echte, vrome moslim ziet de koran als het letterlijke woord van god en onderschrijft dus alles wat er in de koran staat. Anders is het geen ware moslim en hoeft hij zich ook niet aangesproken te voelen als de koran (en dus alle moslims zoals jij beweert) gehekeld wordt. Maar dit is een beetje een zijspoor.
Een echte vrome Christen ziet de Bijbel ook als het letterlijke woord van God.

Dat betekend echter nog niet dat ALLE Christenen dat ook doen. Je kunt evenzo niet alle moslims op een stapel gooien. Neem bijvoorbeeld de Turkse kunstschaatster op de Olympische Spelen die gisteren uitkwam. Kort rokje, geen hoofddoek, ouders in het publiek, moeder ook geen hoofddoek, heel moderne mensen. Maar wel moslims. Een goed voorbeeld eigenlijk van moslims die meegaan met de tijd, en (waarschijnlijk) de goede verzen uit de Koran gebruiken voor spirituele steun, en de negatieve verzen laten voor wat het is.

Je ziet het veel te zwart/wit, in jou ogen kun je alleen OF 100% Moslim zijn en 100% Koran volgen, OF 0% Moslim. Er zijn echter, net als bij het Christendom, en zelfs binnen 1 stroming van het Christendom (zeg Katholicisme) enorm veel mensen die zich WEL Christen voelen, maar niet ALLE psalmen uit de Bijbel letterlijk aannemen voor waarheid. Zo zijn er heel wat Christenen die wel geloven in de evolutietheorie, en niet in de scheppingstheorie.

En dat is iets wat moslims ook goed voor zichzelf moeten kunnen beslissen natuurlijk, en in landen als Turkije, waar een duidelijke conservatieve stroming aanwezig is, maar ook een duidelijke veel meer liberale stroming van islam, is dat ook redelijk afgespiegeld in de maatschappij.

Dat we in een WESTERS land, waar we gewend zijn dat iedereen vrije keuzes maakt, en MAG maken willen praten over het verbieden van een boek waar een groot deel van de lezers slechts een relatief klein deel ook daadwerkelijk gebruikt als leidraad voor het leven.... is gewoon van de zotte.

De focus moet liggen op het aanpakken van extremisme, haat-imams, en dat soort zaken. Het verbieden van de Koran helpt daar dus echt niet bij, je dwingt namelijk gematigde moslims om iets van een "schuilmoskee" te gebruiken, wat alles oncontroleerbaar maakt.

Het afdwingen van zaken met betrekking tot religie is ook een gevaarlijke zaak. De Sovjets en Chinezen hebben in het verleden tevergeefs geprobeerd alle uitingen van religie uit de maatschappij te verwijderen, maar het enige wat het opleverde is dat religieuzen gewoon ondergronds gingen. Ruim 50 jaar zwaar Stalinisme in de Sovjet-Unie, en toen in de jaren 70 eindelijk men een wat losser beleid had mbt tot religie, bleek ineens dat er heel wat meer oosters-orthodoxe priesters waren dan men dacht dat er nog waren.... Het verbieden van religieuze aspecten betekend gewoon dat het ondergronds verdwijnt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78403678
Wat te doen ermee?
De andere partijen moeten het niet teveel over Wilders hebben en zichzelf profileren in de campagnes. De kiezer vertrouwen geven en dat zij de goede oplossingen hebben.

Scoort Wilders daarna nog steeds gigantisch veel, kiest Nederland duidelijk voor verandering. Meer kan ik er helaas ook niet van maken. Marco Pastors met EenNL vorige verkiezingen was meer genuanceerd dan Wilders (echter rechtser dan de vvd) maar scoorde helaas geen zetels en Wilders wel (had het liever andersom gezien). Blijkbaar wil Nederland dit.

Dan gaan partijen met elkaar praten en komt er water bij de wijn, zoals dat hoort in een democratie.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_78418024
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:59 schreef Bowlingbal het volgende:

Het is echter niet aan iemand anders om te bepalen welke passages gebruikt mogen worden voor iemands identiteit. Je kunt niet de hele Koran gaan hekelen, zoals Wilders dat doet, omdat er bepaalde passages in staan welke niet meer passen binnen de huidige maatschappij.

Zo kun je alles doodrelativeren. Het zou toch wat zijn als iedere letter in de koran inderdaad haat zou uitdragen. Als jij vindt dat je een boek (of wat dan ook) niet kan hekelen zo lang er ook maar iets neutraals of positiefs in staat dan is dat jouw mening, maar daar ben ik het niet mee eens. Kan je mein kampf (om het ook nog een beetje ontopic te houden) volgens jou dan ook niet hekelen (er staan vast ook 'normale' dingen in)? De woorden 'ik vind de koran een haatzaaiend boek' wil toch niet zeggen dat je iedere zin als haatzaaiend beschouwd. Dan kan je alles wel letterlijk nemen en het zo onderuit halen als het je uitkomt.
Bovendien heeft Wilders vaak genoeg aangegeven waar volgens hem het haatzaaiende in zit (zie fitna). Ook zijn woorden 'moslims moeten de helft van de bladzijden uit de koran scheuren' geven al aan dat hij natuurlijk niet ieder woord van de koran bedoelt als hij zegt dat het een haatzaaiend boek is.
Ik blijf er bij dat je een boek als de koran haatdragend kunt noemen. Of met de volgende woorden: "Ik hekel de koran". Dit betekend natuurlijk niet dat je iedere passage hekelt, net als je bijvoorbeeld één scene van een film kan waarderen, maar dat je het in z'n geheel toch flut vindt. En dus vind ik ook niet dat je alle moslims met zo'n opmerking beledigd, ookal is de gehele koran onderdeel van hun identiteit. Dan moeten ze zich maar beseffen dat een deel van hun identiteit (de koran) haatzaaiende passages bevat en dat mensen daarover kunnen vallen. Dus, al onderschrijven ze die passages niet, ze maken wel deel uit van een boek dat om die reden op zichzelf best gehekeld kan worden.
pi_78418449
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Een echte vrome Christen ziet de Bijbel ook als het letterlijke woord van God.

Volgens mij is er wel degelijk een verschil. Zeker bij het nieuwe testament. Maar ook in het oude testament staan zinsneden als: "En Mozes riep tot het volk israel:.." Dit terwijl de koran als een openbaring van god tot Mohammed is geweest (als ik me niet vergis).
quote:
Je ziet het veel te zwart/wit, in jou ogen kun je alleen OF 100% Moslim zijn en 100% Koran volgen, OF 0% Moslim. Er zijn echter, net als bij het Christendom, en zelfs binnen 1 stroming van het Christendom (zeg Katholicisme) enorm veel mensen die zich WEL Christen voelen, maar niet ALLE psalmen uit de Bijbel letterlijk aannemen voor waarheid. Zo zijn er heel wat Christenen die wel geloven in de evolutietheorie, en niet in de scheppingstheorie.

Ik schets de verhoudingen bewust zwart/wit om een punt te maken. Ik blijf het namelijk raar vinden dat jij en Bowlingbal het zelf heel erg zwart/wit zien als men de koran of de islam hekelt. Bijvoorbeeld de woorden: "ik hekel de koran en de islam". Volgens jullie is dat beledigend voor ALLE moslims. DAT lijkt mij nogal zwart/wit. Voor verdere uitleg verwijs ik naar mijn post hierboven.

[quote]
pi_78418554
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:40 schreef poon het volgende:
Volgens mij is er wel degelijk een verschil. Zeker bij het nieuwe testament. Maar ook in het oude testament staan zinsneden als: "En Mozes riep tot het volk israel:.." Dit terwijl de koran als een openbaring van god tot Mohammed is geweest (als ik me niet vergis).
Dat verschil is er voor jou, niet voor een moslim of christen. De interpretaties van deze 2 schriften liggen immers nog altijd behoorlijk ver uiteen.
pi_78421863
net als elke politici een hoop bla bla maar een vlieg slaan ze nog niet dood! Kom op lui, we hebben in Nederland een compromis politiek: A+B=C2 dus waar maken we ons druk om?? Stop Wilders, Fortuyn en Rita bij elkaar en je hebt nog steeds niks!
Ik stem voor links of rechts en de rest kan me gestolen worden. Er is geen land ter wereld met zoveel politieke partijen, verenigingen en Tv zenders per hoofd van de bevolking: Hup Holland Hup!! We zijn trots op je!!
pi_78425064
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:05 schreef Stiggie het volgende:
Wat te doen ermee?
De andere partijen moeten het niet teveel over Wilders hebben en zichzelf profileren in de campagnes. De kiezer vertrouwen geven en dat zij de goede oplossingen hebben.

Scoort Wilders daarna nog steeds gigantisch veel, kiest Nederland duidelijk voor verandering. Meer kan ik er helaas ook niet van maken. Marco Pastors met EenNL vorige verkiezingen was meer genuanceerd dan Wilders (echter rechtser dan de vvd) maar scoorde helaas geen zetels en Wilders wel (had het liever andersom gezien). Blijkbaar wil Nederland dit.

Dan gaan partijen met elkaar praten en komt er water bij de wijn, zoals dat hoort in een democratie.
Nee, dan vindt dat deel van Nederland dat op de PVV gestemd heeft dat het tijd is voor verandering op de wijze van de PVV.
pi_78425805
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:31 schreef poon het volgende:

[..]

Zo kun je alles doodrelativeren. Het zou toch wat zijn als iedere letter in de koran inderdaad haat zou uitdragen. Als jij vindt dat je een boek (of wat dan ook) niet kan hekelen zo lang er ook maar iets neutraals of positiefs in staat dan is dat jouw mening, maar daar ben ik het niet mee eens. Kan je mein kampf (om het ook nog een beetje ontopic te houden) volgens jou dan ook niet hekelen (er staan vast ook 'normale' dingen in)? De woorden 'ik vind de koran een haatzaaiend boek' wil toch niet zeggen dat je iedere zin als haatzaaiend beschouwd. Dan kan je alles wel letterlijk nemen en het zo onderuit halen als het je uitkomt.
Bovendien heeft Wilders vaak genoeg aangegeven waar volgens hem het haatzaaiende in zit (zie fitna). Ook zijn woorden 'moslims moeten de helft van de bladzijden uit de koran scheuren' geven al aan dat hij natuurlijk niet ieder woord van de koran bedoelt als hij zegt dat het een haatzaaiend boek is.
Ik blijf er bij dat je een boek als de koran haatdragend kunt noemen. Of met de volgende woorden: "Ik hekel de koran". Dit betekend natuurlijk niet dat je iedere passage hekelt, net als je bijvoorbeeld één scene van een film kan waarderen, maar dat je het in z'n geheel toch flut vindt. En dus vind ik ook niet dat je alle moslims met zo'n opmerking beledigd, ookal is de gehele koran onderdeel van hun identiteit. Dan moeten ze zich maar beseffen dat een deel van hun identiteit (de koran) haatzaaiende passages bevat en dat mensen daarover kunnen vallen. Dus, al onderschrijven ze die passages niet, ze maken wel deel uit van een boek dat om die reden op zichzelf best gehekeld kan worden.
Zou mooi worden wanneer alles verboden moet worden wat men hekelt. Blijft er niet veel over. Zo kan jij natuurlijk ook alles doodrelativeren maar ik geloof dat Wilders de koran wil verbieden. Dat geeft toch aan dat het verder als "het hekelen van enkele passages" gaat.Verder zijn de stukken aangehaald in Fitna uiterst selectief, de passages voor en na het stuk wat wilders gebruikte die de context bepaalde van die passage werden weggelaten. Alsof je zegt "Hamas heeft een hekel aan joden" en dan gemakshalve weglaat "die palestijnen uitmoorden op de gazastrook. Je kan alles wel naar je hand zetten. Wilders is geen korangeleerde, niet eens een kenner. Hij grijpt gewoon alles aan om zijn, in Israel gewortelde, haat tegen moslims in het algemeen duidelijk te maken. Een halve waarheid gebruiken schuwt hij daarin niet.
Verder lijkt het me dat iedere religieuze die zijn of haar heilig schrift letterlijk neemt niet helemaal in orde. Of het nu christenen, joden of moslims zijn....dat soort ultra religieus volk zorgt overal voor problemen. Maar het wordt nog gevaarlijker wanneer zo'n kleine groep radicalen gebruikt wordt door één of andere populistische pipo die die groep zo groot mogelijk wil maken, gewoon omdat hij ze allemaal haat, niet de zgn uitwassen. Blijkbaar had wilders geen problemen met de verjoding van palestijns gebied.....Lijkt me dat de haat er bij hem al vroeg in heeft gezeten.

[ Bericht 6% gewijzigd door dramatiek op 25-02-2010 10:18:04 ]
pi_78430946
OTP :

WEG ERMEE HOPSAKEE
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:26:50 #142
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78431162
quote:
Vraagje..

PVV is ook een vrij linkse politieke partij, maar is alleen tegen massale immigratie uit kansloze landen, en islamisering.
Voor de linkse media is dit laatste feit alles wat ze zien en leiden dan meteen aan een tunnelvisie en noemt het meteen extreem-rechts, en gaat met hiteler vergelijkingen gooien nsb, hitler holocaust ze worden allemaal van stal gehaalt. Maar het is eigenlijk een erg sociale en linkse partij.
Laat weer zien wat een nivo in Nederland alleen omdat je liever niet 100 000 moskeen in je polder landje ebt wordt je meteen als extreem-rechts gezien en met hitler vergeleken.
Lees het partij programma eens op http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139 en je zal zien dat er van extreem-rechts of van een aanstaande holocaust geen sprake is.

Dus wat gaan we ermee doen?
Er massaal op stemmen uiteraard laat die linkse media eens weten dat je ze door hebt en dat we can cause change too .
pi_78431333
quote:
Vraagje..

Ow Keanuning is de mol Plant het zaadje maar.
De PVV wil iedereen te vriend houden, daarom draaien ze al voordat ze uberhaupt in de regering zitten:

Geert Wilders vond in 2005 nog dat de te royale Nederlandse verzorgingsstaat moest worden uitgekleed. Hij was voor afschaffing van het minimumloon, voor versoepeling van het ontslagrecht, voor één belastingtarief (vlaktaks) en uitkeringsgerechtigden moesten verplicht worden tot nuttig werk in de plantsoendienst of in een verpleeghuis. Hij schreef dat na zijn afscheiding van de VVD in een ‘onafhankelijkheidsverklaring’.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:35:29 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78431482
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:26 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

PVV is ook een vrij linkse politieke partij, maar is alleen tegen massale immigratie uit kansloze landen, en islamisering.
Voor de linkse media is dit laatste feit alles wat ze zien en leiden dan meteen aan een tunnelvisie en noemt het meteen extreem-rechts, en gaat met hiteler vergelijkingen gooien nsb, hitler holocaust ze worden allemaal van stal gehaalt. Maar het is eigenlijk een erg sociale en linkse partij.
Laat weer zien wat een nivo in Nederland alleen omdat je liever niet 100 000 moskeen in je polder landje ebt wordt je meteen als extreem-rechts gezien en met hitler vergeleken.
Lees het partij programma eens op http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139 en je zal zien dat er van extreem-rechts of van een aanstaande holocaust geen sprake is.

Er massaal op stemmen uiteraard laat die linkse media eens weten dat je ze door hebt en dat we can cause change too .
Ze zijn natuurlijk wel rechts denk aan hypotheek aftrek/top tarief/ontslagrecht Alleen op de aow is een links standpunt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_78431875
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:26 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

De PVV is moeilijk te duiden met een politieke kleur. De partij bedient zich namelijk van populisme. Wilders en consorten waaien met alle winden mee zolang zij het volk ermee kunnen paaien. Het is uiterst laffe opstelling en bovendien erg gevaarlijk. Ik zit namelijk niet te wachten op een regeringspartij die zijn oor teveel laat hangen naar de burger. Dat belemmert gedegen besluitvorming.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78432425
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:23 schreef maartena het volgende:

Was dat niet de stad waar ze "stadscommando's" voorstelden?
Ja, weer een loze kreet. Wordt geen invulling aangegeven en navragen leidt tot grote stilte en het domme volk stemt er op. Whatever, ze krijgen de regering die ze verdienen.

En nu is alles ineens bespreekbaar bij Wilders, ja, want Wilders, die is pas rechtdoorzee en zegt wat we denken...ja...tot om de knikkers gaat en dan laat Wilders alle principes gewoon varen om macht te krijgen.
Ik ben er klaar mee, als Wilders in de regering komt zet ik geen voet meer in Nederland, jullie zoeken het maar uit.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 13:06:25 ]
pi_78434036
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:07 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Zou mooi worden wanneer alles verboden moet worden wat men hekelt. Blijft er niet veel over. Zo kan jij natuurlijk ook alles doodrelativeren maar ik geloof dat Wilders de koran wil verbieden. Dat geeft toch aan dat het verder als "het hekelen van enkele passages" gaat.Verder zijn de stukken aangehaald in Fitna uiterst selectief, de passages voor en na het stuk wat wilders gebruikte die de context bepaalde van die passage werden weggelaten. Alsof je zegt "Hamas heeft een hekel aan joden" en dan gemakshalve weglaat "die palestijnen uitmoorden op de gazastrook. Je kan alles wel naar je hand zetten. Wilders is geen korangeleerde, niet eens een kenner. Hij grijpt gewoon alles aan om zijn, in Israel gewortelde, haat tegen moslims in het algemeen duidelijk te maken. Een halve waarheid gebruiken schuwt hij daarin niet.
Verder lijkt het me dat iedere religieuze die zijn of haar heilig schrift letterlijk neemt niet helemaal in orde. Of het nu christenen, joden of moslims zijn....dat soort ultra religieus volk zorgt overal voor problemen. Maar het wordt nog gevaarlijker wanneer zo'n kleine groep radicalen gebruikt wordt door één of andere populistische pipo die die groep zo groot mogelijk wil maken, gewoon omdat hij ze allemaal haat, niet de zgn uitwassen. Blijkbaar had wilders geen problemen met de verjoding van palestijns gebied.....Lijkt me dat de haat er bij hem al vroeg in heeft gezeten.
Ik zeg nergens dat ik vind dat de koran verboden moet worden. Mijn punt was dat je de koran (of de islam) best kan hekelen zonder dat je daarmee ALLE moslims beledigd of over één kam scheert. En ik gaf aan dat Wilders niet ieder woord uit de koran haatzaaiend vindt. Dit geeft hij aan oa. door geselecteerde teksten die in fitna voorkomen. Dat jij die geslecteerde passages uit z'n verband gerukt vindt is niet relevant met betrekking tot mijn punt. Dat is weer een andere discussie, maar ook wat dat betreft heb ik mijn twijfels of jij het bij het juiste eind hebt (zie eventueel mijn eerdere posts in dit topic over het verschil tussen koran en bijv. de bijbel).
En naar aanleiding van de uitspraak 'gewoon omdat hij ze allemaal haat' moet ik je toch vragen waar je dat vandaan haalt. En het feit dat hij de koran wil verbieden is geen reden om te zeggen dat hij alle moslims haat.
pi_78434365
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:39 schreef poon het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik vind dat de koran verboden moet worden. Mijn punt was dat je de koran (of de islam) best kan hekelen zonder dat je daarmee ALLE moslims beledigd of over één kam scheert. En ik gaf aan dat Wilders niet ieder woord uit de koran haatzaaiend vindt. Dit geeft hij aan oa. door geselecteerde teksten die in fitna voorkomen.
Door bepaalde teksten te selecteren geeft Wilders aan dat hij niet de hele koran een verwerpelijk boek vindt? Wat had Wilders in dat geval anders moeten doen? De hele koran citeren in de film Fitna?
quote:
Dat jij die geslecteerde passages uit z'n verband gerukt vindt is niet relevant met betrekking tot mijn punt. Dat is weer een andere discussie, maar ook wat dat betreft heb ik mijn twijfels of jij het bij het juiste eind hebt (zie eventueel mijn eerdere posts in dit topic over het verschil tussen koran en bijv. de bijbel).
Wie rukt wat uit de context? Ik geloof dat inmiddels de geciteerde teksten al zo vaak zijn weerlegd dat die discussie hier niet meer gevoerd hoeft te worden.
quote:
En naar aanleiding van de uitspraak 'gewoon omdat hij ze allemaal haat' moet ik je toch vragen waar je dat vandaan haalt. En het feit dat hij de koran wil verbieden is geen reden om te zeggen dat hij alle moslims haat.
Oh, Wilders gelooft wel in een gematigde islam?
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:16:35 #149
3542 Gia
User under construction
pi_78435694
Onderstaand filmpje geeft voldoende redenen om op Wilders te stemmen!

http://en.tackfilm.se/?id=1267103549609RA15

pi_78435954
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Gia het volgende:

Hahaha wat ontzettend zielig zeg. Wel grappig gemaakt. Maar als dit serieus bedoeld is wel erg triest.
pi_78436025
quote:

Wat, een reclamefilmpje van de zweedse overheid (oproep om je kijk- en luistergeld te betalen, kennelijk) waar iemand wat afbeeldingen van Wilders in heeft gemikt?
pi_78436164
quote:

Lol .
I´m back.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:46:01 #153
3542 Gia
User under construction
pi_78437036
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:23 schreef morg78 het volgende:

[..]

Wat, een reclamefilmpje van de zweedse overheid (oproep om je kijk- en luistergeld te betalen, kennelijk) waar iemand wat afbeeldingen van Wilders in heeft gemikt?
Je kunt er ook jezelf in zetten.

Is ook als grapje bedoeld, overigens.
pi_78437340
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt er ook jezelf in zetten.

Is ook als grapje bedoeld, overigens.
Hij is leuk!

Zag het aan het einde dat je er zelf eentje kunt maken. Heb er eentje voor mijn dochter gemaakt en ben benieuwd hoe ze straks zal reageren.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:53:35 #155
3542 Gia
User under construction
pi_78437422
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Hij is leuk!

Zag het aan het einde dat je er zelf eentje kunt maken. Heb er eentje voor mijn dochter gemaakt en ben benieuwd hoe ze straks zal reageren.
Hadden we hier gisteren ook bij onze jongste gedaan. Hij zag het in het begin niet eens! En toen: "Hé, ben ik dat?"
pi_78439013
Laten we wel zijn. De bestaansreden voor de PVV is dat alle andere partijen de onvrede "in den lande"over politieke keuzes niet zijn opgepikt. Als je het nieuws een beetje volgt weten we allemaal dat criminele (jeugd)bendes hun gang maar kunnen gaan. Optreden?? hard aanpakken? zwaar straffen?? nee dat doen we in een beschaafd land anders. We gaan ze begeleiden door de jeugdwerkers één op één in te zetten op deze criminelen. Zijn die ook weer van straat. Het is alang duidelijk dat deze aanpak in ieder geval niet werkt.
Het is ook bekend dat onze blauwe jongens 65% van hun werktijd achter het buro zitten om papierwerk af te handelen. Als je hiervoor administratief personeel inzet, kun je met hetzelfde aantal mensen het blauw weer op straat brengen. Dan hebben we nog maar één probleem over. Juist ja, de kwaliteit van deze mensen. Qua oplossingspercentage voor wat betreft de misdaden zweven we ergens helemaal onderaan in de EU. Ons openbaar ministerie verliest de ene naar de andere grote zaak door vormfouten en het manipuleren van het bewijsmateriaal. Ik zag enkele weken terug een documentaire over dit probleem, Officieren van justitie die de ene blunder na de andere produceren en dan ook nog gepromoveerd worden tot hoofdofficier of rechter. Er is hier iets gigantisch mis in dit land. Ik ben het lang niet in alles met Wilders eens, maar laten we in godsnaam met elkaar proberen om hem de kans te geven iets aan bovenstaand probleem te doen.
Politici manipuleren de waar heid vaak net zo lang, tot ze zichzelf overtuigd hebben en van de leugen hun waarheid hebben gemaakt.
Deze mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen
pi_78439466
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:27 schreef dinamite het volgende:
Laten we wel zijn. De bestaansreden voor de PVV is dat alle andere partijen de onvrede "in den lande"over politieke keuzes niet zijn opgepikt. Als je het nieuws een beetje volgt weten we allemaal dat criminele (jeugd)bendes hun gang maar kunnen gaan. Optreden?? hard aanpakken? zwaar straffen?? nee dat doen we in een beschaafd land anders. We gaan ze begeleiden door de jeugdwerkers één op één in te zetten op deze criminelen. Zijn die ook weer van straat. Het is alang duidelijk dat deze aanpak in ieder geval niet werkt.
Het is ook bekend dat onze blauwe jongens 65% van hun werktijd achter het buro zitten om papierwerk af te handelen. Als je hiervoor administratief personeel inzet, kun je met hetzelfde aantal mensen het blauw weer op straat brengen. Dan hebben we nog maar één probleem over. Juist ja, de kwaliteit van deze mensen. Qua oplossingspercentage voor wat betreft de misdaden zweven we ergens helemaal onderaan in de EU. Ons openbaar ministerie verliest de ene naar de andere grote zaak door vormfouten en het manipuleren van het bewijsmateriaal. Ik zag enkele weken terug een documentaire over dit probleem, Officieren van justitie die de ene blunder na de andere produceren en dan ook nog gepromoveerd worden tot hoofdofficier of rechter. Er is hier iets gigantisch mis in dit land. Ik ben het lang niet in alles met Wilders eens, maar laten we in godsnaam met elkaar proberen om hem de kans te geven iets aan bovenstaand probleem te doen.
Ten eerste: bronnen voor die cijfers?

Ten tweede: ik doe niets in gods naam (atheïst ) en al helemaal niet stemmen op de PVV.
pi_78439530
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Hadden we hier gisteren ook bij onze jongste gedaan. Hij zag het in het begin niet eens! En toen: "Hé, ben ik dat?"
Ik voel me echt zo slecht he.
Die mond viel wagenwijd open en ging niet meer dicht. Vervolgens liep ze weg met traantjes in haar ogen omdat ze denkt de heldin van Zweden te zijn.
Ze is nu buiten spelen, weet zeker dat straks het hele dorp op de hoogte is. .
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:46:53 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78439689
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:40 schreef poon het volgende:
Bijvoorbeeld de woorden: "ik hekel de koran en de islam". Volgens jullie is dat beledigend voor ALLE moslims. DAT lijkt mij nogal zwart/wit. Voor verdere uitleg verwijs ik naar mijn post hierboven.
Lees dat nou ook eens zelf: "ik hekel de koran en de islam". Het is nogal logisch dat je daarmee ALLE moslims beledigd. Ook de moslims die alleen een paar positieve verzen uit de Koran gebruiken als leidraad voor het leven.

Het lijkt mij gewoon een enorm SLECHT idee om een religieus boek, welke door 1 miljoen moslims in Nederland in mindere of meerdere mate en vaak slechts ten dele gebruikt wordt te gaan verbieden. Het verdwijnt dan compleet ondergronds, en dan heb je er geen vat meer op.
-
pi_78439819
-edit- off topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')