abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78098925
Die samen voor een avondmaaltijd zorgen We hebben een grote housewarming op komst en zodoende kunnen we niet met iedereen aan tafel eten. Dus we wilden een soort lopend buffet maken, iedereen een bord en vind ergens maar een plekje. We zijn echter niet rijk dus nu zoek ik (relatief) goedkope dingetjes om te maken

We hebben al:
-gevulde champignons met boursin
-gevulde eieren
-afbakstokbroodje met humus (nooit gedaan maar ik las dat dat lekker is?)
-soep

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 14:24:20 ]
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:25:46 #2
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_78099008
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:23 schreef heaven7 het volgende:
Die samen voor een avondmaaltijd zorgen We hebben een grote housewarming op komst en zodoende kunnen we niet met iedereen aan tafel eten. Dus we wilden een soort lopend buffet maken, iedereen een bord en vind ergens maar een plekje. We zijn echter niet rijk dus nu zoek ik (relatief) goedkope dingetjes om te maken

We hebben al:
-gevulde champignons met boursin
-gevulde eieren
-afbakstokbroodje met humus (nooit gedaan maar ik las dat dat lekker is?)
-soep
courgette met gehakt
gevulde tomaatjes
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_78099154
tapas, iets met deeg en wat groente en gehakt ofzo?
-
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 14:34:15 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_78099333
Quiche?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78099451
Rolletje rookvlees gevuld met ei
Cherry tomaatjes met kruidenkaas vulling
Kaasfondue in eierdopjes en dippen met een soepstengel
Mini garnalen cocktailtjes (ook lief in een eierdopje), of is dat misschien boven budget?
Torentjes met rode biet en zachte geitenkaas (geit mengen met bieslook en peper en zout, biet even in de balsamico leggen)
Good old toastjes met salades of stokbroodjes, altijd lekker.
Nachos met kaas uit de oven
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_78099718
hee leuk, thanks
pi_78099952
chorizo in plakjes snijden ( of blokjes of driehoekjes of whatever ), laagje goedkoper rode wijn erbij in het schaaltje. en dan eventjes opwarmen in de oven, kwartiertje op 160 c ofzo.

Lekker om gewoon los te eten prikkertje erin en je bent klaar.

nacho's doen het idd ook altijd goed. Gewoon zon grote zak dorito's oid zonder smaakje kopen. Gooi er wat kaas overheen, wat stukjes jalapeno's ( hoeft niet) wat salsa saus ( of gewoon dat spul wat als dipsaus naast de dorito's staat ). Even tien minuutjes onder de grill tot de boel warm en de kaas gesmolten is. Kwak guacamole en kwak sour cream erop en je hebt zo een heel bord nacho's
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_78099996
humus? dat is toch potgrond

U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_78100027
Kleine pannekoekjes maken, daar paturain op smeren, zalm erop, dichtrollen, in stukjes snijden en een prikkertje erop. Evt met een lenteuitje erdoor.
pi_78100079
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:50 schreef RooieHoed het volgende:
Kleine pannekoekjes maken, daar paturain op smeren, zalm erop, dichtrollen, in stukjes snijden en een prikkertje erop. Evt met een lenteuitje erdoor.
die pannenkoekjes zijn voor t makkelijk ook te vervangen door die kant en klare tortilla dingen. weet niet wat de goedkoopste optie is
pi_78100340
En wat bij ons ook altijd een hit is: Knakworstjes omwikkelen met een stukje bladerdeeg (als een spiraal er om heen) en dan even in de oven. Ik maak ze met verjaardagen vaak voor de kids maar ze zijn ook altijd heel populair bij de grote mensen
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_78100378
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:58 schreef Jurk het volgende:
En wat bij ons ook altijd een hit is: Knakworstjes omwikkelen met een stukje bladerdeeg (als een spiraal er om heen) en dan even in de oven. Ik maak ze met verjaardagen vaak voor de kids maar ze zijn ook altijd heel populair bij de grote mensen
ook lekker met een klein drupje ketchup erin en geraspte kaas eroverheen
pi_78100874
Ohja die zalmwrapjes ken ik ookwel! Doen we
pi_78101133
Kun je dingen als die wrapjes ook een dag van te voren maken en in de koelkast bewaren of is dat geen succes?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 15:18:41 ]
pi_78101255
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:18 schreef heaven7 het volgende:
Kun je dingen als die wrapjes ook een dag van te voren maken en in de koelkast bewaren of is dat geen succes?
kan gewoon is zelfs makkelijker om ze eerst te maken, strak alu folie eromheen rollen, in de koelkast en de volgende dag snijden. Dan vallen ze ook niet uit elkaar. T helpt ook om er eerst al prikkertjes in te prikken en dan plakjes te maken
pi_78101262
http://www.smulweb.nl/1312356/koken/recept/Dadels-in-spek

Deze doet het altijd goed! Zeer makkelijk en snel klaar te maken!

[ Bericht 20% gewijzigd door heiden6 op 17-02-2010 15:33:44 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78101315
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

kan gewoon is zelfs makkelijker om ze eerst te maken, strak alu folie eromheen rollen, in de koelkast en de volgende dag snijden. Dan vallen ze ook niet uit elkaar. T helpt ook om er eerst al prikkertjes in te prikken en dan plakjes te maken
Slim! Ga ik zeker doen, dankje
pi_78101971
Couscoussalade. Makkelijk te maken (de meeste couscous die in de supermarkt te koop is hoef je alleen even te laten wellen + je kunt erin stoppen wat je lekker vindt) en relatief veel salade voor weinig geld. En niet te vergeten - ook niet geheel onbelangrijk - erg lekker.
pi_78102837
Dips! Relaxter dan de meeste andere soorten hapjes. Gewoon een paar schalen met dips maken - tortillachips, toast, pita's in puntjes en crackers eromheen, veel drank erbij en aanvallen!
Geen borden nodig.

Suggesties:
- Muhamarra, pittige dip op basis van geroosterde paprika -> recepten
- Hummus, kruidige dip op basis van kikkererwten -> recepten
- Kopanisti, dip met feta -> recept
- Romige dip met spinazie en artisjok -> recepten

Enz, enz.

(Dips op Foodgawker, alle in chocolade gedoopte koekjes en aardbeien even negeren. )
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:04:58 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_78103096
Volgens mij is een grote pan chili con carne maken makkelijker. Iedereen een kom. Klaar. Ik zou dat persoonlijk ook liever hebben dan al die nikserige hapjes. Dat is toch geen avondeten?
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:54:00 #22
288730 Zooootje
is messing up her life!
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:31:43 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78117355
Bitterballen Je buffet is niet compleet voordat er iets uit de frituur komt.
pi_78119871
Waar ik vandaan kom is een buffet niet compleet zonder koude schotel, oftewel aangeklede huzarensalade.

Verkapte TVP, lekkere dingen worden hier genoemd!
Are you pondering what I'm pondering?
pi_78123238
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:21 schreef heiden6 het volgende:
http://www.smulweb.nl/1312356/koken/recept/Dadels-in-spek

Deze doet het altijd goed! Zeer makkelijk en snel klaar te maken!
lekker

ook gehaktballetjes (kleine en dan veel!)
een kom chili con carne
tortilla chips schotel
brood en dips
quiches (dag van te voren maken)
koude schotel
spiesjes met tomaat, basilicum en mozarella
wat groente enzo voor de frisheid
en veel cocktails
pi_78126985
gelruid gehakt in bladerdeeg of knakworstjes in bladerdeeg voor de minder culinaire onder ons
pi_78132558
Ja we gaan idd ook gehakt in bladerdeeg doen Helaas geen frituurpan maar then again, gevulde champignons en bitterballen? Bedankt voor de ideeën iig iedereen!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:11:49 ]
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:43:14 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78139229
Een huis zonder frituurpan?
pi_78140627
Pff we hebben een soort studio van 60m2 voor 2 personen Goed een apart slaaphok erbij maar verder is de woonkamer en keuken helemaal open, hebben we welgeteld 2 kastjes voor al het servies en eten moet dus maar ergens anders dus nee, geen ruimte voor zoiets overbodigs als een stinkende frituurpan
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:27:45 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78146413
Ik vind hapjes altijd leuk juist!
Even naar de markt voor goede en relatief goedkope aanvullingen zoals kaasjes, olijven, etc.

Ook niet duur en altijd in de smaak vallend: Gehaktballetjes!
Half-om-half gehakt, ei, brood als basis en dan afhankelijk van waar je van houdt:

- Spaanse balletjes: Gehakt kruiden met knoflook, komijn, peper, zout en gerookt paprikapoeder. Als je de balletjes hebt afgebakken een saus erbij van tomaat, ui, verse tijm, beetje chili en knoflook.
- Marokkaanse balletjes: Gehakt kruiden met knoflook, kaneel, zout, rash al hanout. Balletjes serveren met een yogurt-muntdip (nog lekkerder met lamsgehakt).
- Mexicaanse balletjes: Gehakt kruiden met fijngesneden rode ui, jalapeñopepertjes, zout, komijn, gedroogde oregano, gerookte paprika poeder. Dip van tomaat, ui, jalapeños, koriander en limoen.

Heb zelfs wel eens een soort Aziatische balletjes gemaakt, met een beetje vissaus en Thaise currypasta. En dan een dip van limoensap, spaanse pepers, gember, palmsuiker en knoflook.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_78146485
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 15:20 schreef heaven7 het volgende:
Pff we hebben een soort studio van 60m2 voor 2 personen Goed een apart slaaphok erbij maar verder is de woonkamer en keuken helemaal open, hebben we welgeteld 2 kastjes voor al het servies en eten moet dus maar ergens anders dus nee, geen ruimte voor zoiets overbodigs als een stinkende frituurpan
Tip van de dag: frituurpan op het balkon (als je dat hebt).

Maar je kunt er beter geen een kopen, want wat voor voedzaams ga je ooit daarmee klaarmaken? Als je zo vaak patat eet dat je het liever thuis klaar maakt dan het op te halen in de snackbar ben je niet goed bezig.
pi_78146671
We hebben geen balkon En die ene keer per maand dat we frituur willen eten halen we het wel aan de overkant
pi_78146826
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:27 schreef Hik het volgende:
Ik vind hapjes altijd leuk juist!
Even naar de markt voor goede en relatief goedkope aanvullingen zoals kaasjes, olijven, etc.

Ook niet duur en altijd in de smaak vallend: Gehaktballetjes!
Half-om-half gehakt, ei, brood als basis en dan afhankelijk van waar je van houdt:

- Spaanse balletjes: Gehakt kruiden met knoflook, komijn, peper, zout en gerookt paprikapoeder. Als je de balletjes hebt afgebakken een saus erbij van tomaat, ui, verse tijm, beetje chili en knoflook.
- Marokkaanse balletjes: Gehakt kruiden met knoflook, kaneel, zout, rash al hanout. Balletjes serveren met een yogurt-muntdip (nog lekkerder met lamsgehakt).
- Mexicaanse balletjes: Gehakt kruiden met fijngesneden rode ui, jalapeñopepertjes, zout, komijn, gedroogde oregano, gerookte paprika poeder. Dip van tomaat, ui, jalapeños, koriander en limoen.

Heb zelfs wel eens een soort Aziatische balletjes gemaakt, met een beetje vissaus en Thaise currypasta. En dan een dip van limoensap, spaanse pepers, gember, palmsuiker en knoflook.
Klinkt lekker! Bedankt!
pi_78157619
http://www.sandstorms-koo(...)0tussendoortjes.html

Hier staan een heleboel hapjes en tussendoortjes
pi_78168365
stokbrood omringt met saladebakjes doet het ook erg goed kun je zelf smeren wat je lekker vind
  vrijdag 19 februari 2010 @ 00:24:04 #36
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78168426
Een kaasplankje is ook altijd raak.
pi_78171317
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:58 schreef Jurk het volgende:
Idd erg goedkoop maar scoort hier ook érg goed op verjaardagen/BBQ etc
En natuurlijk gevulde tomaatjes

Gevulde courgette v Gordon Ramsey

http://www.iensrecepten.n(...)-courgette-rolletjes

Je hebt kunt ook goedkope gevulde stokbrooden uit de diepries halen met kruidenboter er al in .
Bij c1000 hebben ze in de diepvries ook kant en klare gehaktballetjes. Zet je ff in de magnetron en dan een flinke lading pindasaus erbij in een schaal

Verder kun je denken aan verschillende soorten kaas (al dan niet met een zilveruitje) (gevulde)olijfjes, gevulde pepertjes, geitenkaas gewikkeld in rauwe ham etc etc
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 05:09:21 #38
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78171319

pi_78171366
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 05:09 schreef Morgenrood het volgende:

Wat een heerlijke baggeraar ben je ook he !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 05:28:23 #40
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78171388
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 05:22 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Wat een heerlijke baggeraar ben je ook he !
Ah kom op, met deftig plastic bestek zou het best een succes kunnen worden zo'n kip midden op de tafel.
pi_78180090
Dit viel pas ook in de smaak hier, kost hooguit een halfuurtje om klaar te maken: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=361516&rq=visballetjes

Lekker met chilisaus!

(tevens tvp, zitten goede tips tussen )
Voor wat foto's, kijk hier
pi_78180206
Trouwens, ik heb roomkaas naturel gekocht voor die wrapjes, mijn vriend dacht dat gekruide roomkaas lekkerder zou zijn, met welke kruiden kan ik die kaas het beste zelf kruiden?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:41:26 #43
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_78180354
Bieslook is lekker in die roomkaas
To infinity…and beyond!
pi_78180374
Verse tuinkruiden, peper en zout. Of een snufje cayennepeper, paprikapoeder erdoor. Of een fijngesneden uitje, sjalotje of teentje knof.
Life is too short not to have fun
pi_78180483
Top, dank!
pi_78180599
Je kunt ook zelf kruidenboter maken

Ingrediënten

* 125 g roomboter ongezouten (op kamertemperatuur)
* 1/2 zakje verse bieslook (a 25 g), fijngesneden
* 1 schaaltje verse peterselie (20 g), fijngesneden
* 1 handje rucola (sla,zak a 75 g), fijngesneden

Bereiden

Meng met een vork de roomboter met de rest van de ingrediënten goed door elkaar. Zet de boter minstens 1 uur in de koelkast, zodat alle smaken zich kunnen mengen. De boter wordt beter smeerbaar als je hem een halfuur voor gebruik weer op kamertemperatuur laat komen.
pi_78181347
Taco!! Daar moet natuurlijk ook knoflook doorheen!!
pi_78181474
Of een fijngesnipperd uitje . En een kneepje citroensap kan ook nooit kwaad!
Life is too short not to have fun
pi_78184572
Mjum! Maar mis idd de knoflook?
pi_78184631
ik heb pas geleerd dat er kennelijk een verschil is tussen kruidenboter ( met kruiden, groen spul enzo) en knoflook/kruidenboter, met knof
pi_78184681
1 teentje idd
pi_78184841
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:32 schreef Winner_Taco het volgende:
1 teentje idd
pi_78184924
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

6
pi_78189022
6 Het hoeft sowieso niet 1 en al knoflook te zijn dus 1 teentje it is, dank voor het recept
pi_78189160
Dat proef je toch helemaal niet op 125 gram boter, een teentje?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:00:03 #56
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_78190483
Echt wel.
pi_78190660
Nou ja, ik denk niet dat ik dat zou proeven eerlijk gezegd. Dat weet ik wel zeker.

Maar ja ik ben een enorme knoflookfreak dus ik eet het heel veel.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:07:00 #58
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78190723
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:05 schreef heiden6 het volgende:
Nou ja, ik denk niet dat ik dat zou proeven eerlijk gezegd. Dat weet ik wel zeker.

Maar ja ik ben een enorme knoflookfreak dus ik eet het heel veel.
Het is misschien niet zo dat je direct de knoflook herkent, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het qua smaak geen toegevoegde waarde kan hebben.
pi_78193281
Rauwe knoflook proef je een stuk beter dan als je hem nog verhit hè...
Are you pondering what I'm pondering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')