chorizo is nu niet bepaald Italiaans...quote:Op zondag 28 december 2008 13:08 schreef Baird het volgende:
Toast met chorizo
Kleine carpaccio's van parmaham, beetje olijfolie erover met pijnboompitjes. Kan ook op de toast eventueel met wat pesto (groen) erbij.
Chickenwings (maar dan kleiner) met een pesto/tomatensausje
Chickenwings toch ook niet?quote:Op zondag 28 december 2008 13:18 schreef David het volgende:
[..]
chorizo is nu niet bepaald Italiaans...
Omgeving Florence.quote:Op zondag 28 december 2008 13:23 schreef Oblivion het volgende:
Welke streek komen ze vandaan?
Heb hier een boek liggen met heerlijke streek gerechten..
Ik zoek hem even op!!!!!!quote:Op zondag 28 december 2008 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Als ik me goed herinner is er een typisch Italiaans gerecht dat met nieuwjaar wordt gegeten. Varkensworst met linzen. De linzen staan voor rijkdom in het nieuwe jaar.
't Heet cotechino con lenticchie.
De Toscaanse keuken heeft erg veel lekkere gerechten.quote:
sorry, dubbelquote:Op zondag 28 december 2008 16:21 schreef boku het volgende:
Misschien heb je hier iets aan....het gaat over de traditionele Oud & Nieuw viering in Italie en op de site zijn ook recepten te vinden.
http://www.italie.nl/Oud+en+nieuw/3773/default.html
Thx! Ik ga ff kijkenquote:Op zondag 28 december 2008 16:21 schreef boku het volgende:
Misschien heb je hier iets aan....het gaat over de traditionele Oud & Nieuw viering in Italie en op de site zijn ook recepten te vinden.
http://www.italie.nl/Oud+en+nieuw/3773/default.html
Heb je een tip-uit-ervaring voor me Golfer?quote:Op zondag 28 december 2008 15:15 schreef golfer het volgende:
[..]
De Toscaanse keuken heeft erg veel lekkere gerechten.
In het boek van Claudia Roden staan erg veel recepten daarvoor.
Hmm. Daar zit wel wat in natuurlijk.quote:Op zondag 28 december 2008 19:03 schreef piepster het volgende:
Ik vind het altijd nogal een risico om Italiaans te koken voor Italianen. Stel je voor dat jij oud & nieuw viert in Italiė, en je krijgt hel rare snert en mislukte stamppot voorgezet. Daar zit je toch ook niet op te wachten? (En ik twijfel niet aan je kookkunsten hoor, maar de ingrediėnten hier zijn gewoon anders dan daar, en daarbij is het heel erg moeilijk om iets exact zo te maken als daar).
Volgens mij maak je ze veel blijer als je ze gastvrij ontvangt en lekkere Hollandse hapjes serveert. Die Italiaanse dingen eten ze elke dag, en maken ze zelf beter klaar. Hollandse hapjes zijn veel bijzonderder voor ze.
Het wisselt per streek.quote:Op zondag 28 december 2008 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Als ik me goed herinner is er een typisch Italiaans gerecht dat met nieuwjaar wordt gegeten. Varkensworst met linzen. De linzen staan voor rijkdom in het nieuwe jaar.
't Heet cotechino con lenticchie.
Spumante ga ik halen inderdaad en ik vermoed dat de Pannettone inderdaad meekomt uit Italie.quote:Op maandag 29 december 2008 22:39 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Het wisselt per streek.
Napoli = Vis
En dat dus in alle gangen t/m hoofdgerecht.
Zal als ik jou was i.i.g. wel wat Spumante (Asti) in huis halen i.p.v. Champagne, dat zullen ze wel waarderen.
Panettone zullen ze zelf wel mee aankomen.
Als je het qua hapjes makkelijk en veilig wilt houden neem je i.i.g. iets van olijven en je kunt natuurlijk ook olijven gebruiken, bv. in combinatie met ansjovis om toastjes/kleine broodjes mee te beleggen.
Als je iets warms doet kun je tomaten en mozzarella goed, snel en makkelijk maken, plus overal verkrijgbaar qua ingredienten.
Maak het je i.i.g. niet te moeilijk als je er niet heel bedreven in bent, je moet het voor jezelf leuk houden.
Het was supergeslaagd. De hapjes waren heerlijk en de italianen gingen lachend (en met volle buiken) naar het hotel.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:29 schreef DIGGER het volgende:
Was het wat?
De eethoeveelheden waren hier enorm (kerstavond, 1e en 2e kerstdag, oudjaar, nieuwjaarsdag, de zaterdag) maar da's normaal in Italiaanse kringen (geen gastheer/vrouw die ooit op en vraag voor nog een beetje het woord "Nee" zou moeten gebruiken, da's zo ongeveer het ergste wat ze kan overkomen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |