abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78055750
been het wel met Maartena eens.
Alhier, wordt het onderwijsorgeen betaald door de overheid niet de student.
Prima 4 of 5 jaar Uni Gratis
Als je een jaar te kort komt zoek je maar een sponsor in het bedrijfsleven.
Kom je meer te kort...wel jammer maar dan mis je de boot
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_78055880
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, gelukkig heb je het niet over de VS want dan maak ik je in met schrikbarende statistieken over uitval, studieschulden en nog meer kromme dingen.

Studeren moet gewoon proper gebeuren. Studeren behoort een full-time bezigheid te zijn. Dus 35-40 uur werken ipv de 20-25 uur nu. Dit land is echt een derdewereldland wat dat betreft zeker omdat juist hier de kosten zo absurd hoog zijn. Alleen in Engeland zijn de kosten hoger.

Ook raar is dat het niveau hier niet veel hoger is dan elders maar we wel relatief veel minder studenten hebben die studeren.

Dit land is een rechts VVD-land en het wordt tijd dat daar wat aan gedaan gaat worden. We denken wel dat er genoeg kansen zijn voor iedereen maar dat valt bitter tegen. Ik heb respect voor de studenten die snachts werken om hun studie te kunnen betalen maar zo iemand kan never nooit het maximale eruit halen. Dat is triest als je dus in ogenschouw neemt dat nederland al niet erg ruim zit in de studenten.
Nee, want al dat verdiende geld moet ook nog eens opgemaakt worden in de kroeg en dus blijft er nog minder tijd over om te studeren.

Kom op, je kunt gewoon lenen tegen een net tarief. Als je goed je best doet krijg je een goede baan en heb je dat bedrag met een paar jaar weer afgelost
pi_78056593
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:12 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Nee, want al dat verdiende geld moet ook nog eens opgemaakt worden in de kroeg en dus blijft er nog minder tijd over om te studeren.

Kom op, je kunt gewoon lenen tegen een net tarief. Als je goed je best doet krijg je een goede baan en heb je dat bedrag met een paar jaar weer afgelost
Niks Lenen
Waarom iemand met de stress van een schuld opzadelen, terwijl dat ook in te perken valt.

Strippenkaart voor 5 jaar gratis onderwijs
Daarna zoek je het maar uit

En om het rijkeluis kindje/eeuwige student perikel te voorkomen, daarna alleen verder stuideren op sponsorship vanuit het bedrijfsleven...niet vanuit Pa en mas portomonee

Geen gelul hier die bul
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 14:55:36 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78057549
Waarom hebben jullie het over studeren?
Carpe Libertatem
pi_78058122
Natuurlijk is shoppen geen zondagsrust, het is kan echter wel ontspanning zijn en laten we wel wezen, degenen die een normale werkweek hebben plus reistijd hebben anders maar weinig gelegenheid om te shoppen.

Ik begrijp best dat middenstanders daar moeite mee kunnen hebben maar aan de andere kant, ze kunnen bijvoorbeeld dan ook op maandag dicht gaan ipv. zondag, lijkt mij het probleem ook op te lossen en als het om religieuze bezwaren gaat, tja, principes kunnen geld kosten, dat moet je dan maar voor over hebben.
pi_78058251
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
Natuurlijk is shoppen geen zondagsrust, het is kan echter wel ontspanning zijn en laten we wel wezen, degenen die een normale werkweek hebben plus reistijd hebben anders maar weinig gelegenheid om te shoppen.

Ik begrijp best dat middenstanders daar moeite mee kunnen hebben maar aan de andere kant, ze kunnen bijvoorbeeld dan ook op maandag dicht gaan ipv. zondag, lijkt mij het probleem ook op te lossen en als het om religieuze bezwaren gaat, tja, principes kunnen geld kosten, dat moet je dan maar voor over hebben.
Heeft het dan zoveel meerwaarde?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:21:48 #160
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_78058569
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is dit ettertje er ook weer....
Dan had je maar wat beters moeten bedenken dan 'hoort niet'.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:26:08 #161
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_78058784
quote:

[..]

Inderdaad, hoe dúrven ze met een geschatte studielast van zo'n 35 uur per week ook af en toe te ontspannen Te lang studeren wil trouwens niemand, want dan mag je ook terugbetalen. Studeren is al lang niet meer wat het ooit was.
quote:
'Pas op. Geld lenen kost geld'. De overheid die die mededeling verlicht onder leenreclame's laat zetten, is dezelfde overheid die straks studenten dwingt te gaan lenen. Nogal krom als je het mij vraagt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:06:57 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_78060718
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:30 schreef sneakypete het volgende:

[..]

jonge
Bedankt voor het compliment. De rest is bullshit. Ook mensen met toekomstplannen houden van uitslapen en zelf keuzes maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:08:38 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78060802
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom hebben jullie het over studeren?
Omdat men hier vond dat niemand 's avonds laat of op zondag in winkels wilde werken, en men tegengas gaf dat studenten dat prima konden doen, en ook willen doen. Vervolgens kwam een discussie dat studenten niet behoren te werken, maar te studeren, afijn we raakten behoorlijk off-topic inderdaad.

Ontopic: Het zou gewoon mooi zijn als in ieder geval bepaalde winkels op zondagen open mogen, zoals supermarkten, bouwmarkten, tuincentra, etc.... zaken die je net in het weekend nodig zou hebben. Maar van mij mag een "winkeliersweekend" ook maandag en dinsdag zijn voor de kleine ondernemers, maar ze kunnen ook gewoon het personeel in het weekend laten werken zodat ze zelf vrij zijn.

Hier zijn op zondagen de grote winkels open van 10:00 tot 19:00 meestal, uitgezonderd supermarkten. De kleine winkeltjes zijn meestal open van 11:00 tot 18:00 ongeveer, en worden meestal geopend en gesloten door personeel. Als ik op zondag bij een bepaalde winkel kom is de eigenaar er nooit bijvoorbeeld.

Supermarkten zijn meestal 7 dagen per week van 7:00 tot 23:00 open, en enkele supermarkten en drogisterijen dus 24/7, en ik geloof dat er ook ergens een 24/7 walmart zit.

Ideaal!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78061096
Als de partijen het zo doen is het misschien wel eerlijk:

Belasting heffen als je zondag open ben.
Dus meer openingstijden=meer inkomstenbelasting.
pi_78061168
quote:

[..]

Met een paar jaar, tuurlijk jongen. Ik betaal toch niet voor niets straks ook meer belasting? Gewoon die stufi blijven houden dus, als het ergens in mag gaan dan is het wel de toekomst ipv een paar kloterige minima's of gepensioneerde babyboomers. De overheid wordt steeds duurder en verleend steeds minder diensten, wat gaat er fout?
Doe eens lief!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:25:59 #166
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_78061510
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:15 schreef Idiota het volgende:
Als de partijen het zo doen is het misschien wel eerlijk:

Belasting heffen als je zondag open ben.
Dus meer openingstijden=meer inkomstenbelasting.
Waarom?

Mensen die 60 uur werken voor 2.000 euro betalen toch net zo veel belasting als mensen die 40 uur werken voor 2.000 euro?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78062037
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:16 schreef Klopkoek het volgende:
Werkslaven zullen we zijn. Volgens de VVD. Een klein gedeelte onder ons althans. De Uitverkorenen mogen genieten van de aangeboden diensten.

Dat gelul over een 24 uurs economie komt me mijn strot uit. Beetje meer begrip en respect graag. Als jij na een avondje comazuipen nog graag een pizzatje wilt halen betekent dat mooi wel dat om 1 uur snachts iemand achter de kassa zal staan. Denk er even om.

Nu werken mensen nog graag op zondagen. Omdat ze dubbel betaald worden vaak. Zal rap veranderen wanneer om 1 uur snachts normaal gaat worden. Beschaving door het afvoerputje noem ik dit.
Komt ie weer aan met z'n VVD dit, VVD dat. Je plaat blijft hangen.

Wat is er mis met 's nachts werken? Er zijn genoeg beroepen waarin van de werknemer wordt gevraagd om in de nacht te werken. Ooit gehoord van de horeca bijvoorbeeld? Of moet iedere horecagelegenheid ook maar om 24:00 gesloten worden en bijvoorbeeld op zondag helemaal dicht zijn?

En wat studenten betreft: het is altijd nog hun keuze om wel of niet 's nachts te werken. De ene student werkt bijvoorbeeld graag in het weekend, de andere student werkt graag in de nachtelijke uren. Of wat te denken van kroegcommissies bij studentenverenigingen? Leden moeten dan ook regelmatig tappen gedurende de hele nacht. Laat ze dat lekker voor zichzelf bepalen. Wil je niet 's nachts werken? Prima, dan kies je een baan waarin dat niet van je wordt gevraagd. Waar maak je jezelf druk om zeg .

[ Bericht 0% gewijzigd door StarGazer op 16-02-2010 17:00:14 ]
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_78063828
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:25 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Waarom?

Mensen die 60 uur werken voor 2.000 euro betalen toch net zo veel belasting als mensen die 40 uur werken voor 2.000 euro?
Omdat ik niet weet wat eerlijk is.

Is het eerlijker dat de sterkste zullen overwinnen? Omdat het 'normaal' is?

Alleen supermarkten en grote ketens kunnen dit alleen volhouden. Minder inkomsten voorkleine buurtsupers.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:36:11 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_78064782
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:15 schreef Idiota het volgende:

[..]

Het is iig niet eerlijk om mensen iets te verbieden vanwege jouw persoonlijke voorkeur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_78064873
quote:

[..]

Alleen supermarkten en grote ketens kunnen dit alleen volhouden. Minder inkomsten voorkleine buurtsupers.
volgens mij moet je je aan de markt aanpassen, als je een zaak hebt, niet andersom. dat de buurtsupers verdwijnen, dat is al 20 jaar aan de gang. in een kapitalistisch systeem overwint altijd de strekste/ slimste. dat is ook nu het geval, met zondagsrust.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:02:41 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78065902
quote:

Dat was ook het argument tegen de grote "Supermarches" buiten Franse dorpjes die op zondag open mogen zijn.... maar in de praktijk maakte het niet zoveel uit. Ook hier in de VS is nog voldoende markt voor de kleine winkels, ik ga bijvoorbeeld zelf veel liever naar o.a. een Duitse en Italiaanse slager hier in de buurt dan naar de 24/7 supermarkt. Het is verser.

En die markt heeft een slager, kaasboer, en bakker in Nederland ook, alles is verser en niet ergens in een massa-bakkerij gebakken elders in het land. Ook kan een lokale buurtsuper contracteren met lokale boeren voor kaas, eieren en melk. Zelfs in het oer-drukke Los Angeles waar de dichtsbijzijnde boeren 2 uur verderop liggen heb je buurtsupers die exclusief kaas van Californische koeien verkopen bijvoorbeeld. ("It's the cheese!")

Het is een beetje een bangmakerij argument. Het zou best wel eens kunnen dat financieel gezien ongezonde bedrijven die al 15 jaar niets aan vernieuwing doen omdat ze in hetzelfde dorpje al 15 jaar dezelfde klanten bedienen inderdaad onderuit gaan.

Maar je kunt ook slim zijn en je zaak vernieuwen. Een slager kan bijvoorbeeld ook een terrasje openen en op zondagen verse broodjes met ham, bacon, rosbief etc verkopen voor lunch, en daarvoor tijdelijk personeel inhuren. Het brood koopt hij middels een handige deal van de lokale bakker, zodat ook hij er beter van wordt. In het dorpje waar mijn ouders wonen is op zondag NIETS open, maar het is wel een toeristische bestemming in de regio, zeker op zondagen met goed weer.... ook vanuit Duitsland. Gooi daar wat winkels open op zondagen, en ik denk dat ze er financieel gezien alleen maar beter op worden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:21:50 #172
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_78066729
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is 25 tot 30%
Nu is het al 35% bron

De jeugd van nu gaat een percentage van 50%
Echte mannen hebben altijd honger
pi_78066879
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat was ook het argument tegen de grote "Supermarches" buiten Franse dorpjes die op zondag open mogen zijn.... maar in de praktijk maakte het niet zoveel uit. Ook hier in de VS is nog voldoende markt voor de kleine winkels, ik ga bijvoorbeeld zelf veel liever naar o.a. een Duitse en Italiaanse slager hier in de buurt dan naar de 24/7 supermarkt. Het is verser.

En die markt heeft een slager, kaasboer, en bakker in Nederland ook, alles is verser en niet ergens in een massa-bakkerij gebakken elders in het land. Ook kan een lokale buurtsuper contracteren met lokale boeren voor kaas, eieren en melk. Zelfs in het oer-drukke Los Angeles waar de dichtsbijzijnde boeren 2 uur verderop liggen heb je buurtsupers die exclusief kaas van Californische koeien verkopen bijvoorbeeld. ("It's the cheese!")

Het is een beetje een bangmakerij argument. Het zou best wel eens kunnen dat financieel gezien ongezonde bedrijven die al 15 jaar niets aan vernieuwing doen omdat ze in hetzelfde dorpje al 15 jaar dezelfde klanten bedienen inderdaad onderuit gaan.

Niet geheel waar
Ik verkies ook mijn slager boven supermarkt vlees qualiteit ed
Echter geen bakkerij in het dorp dus dat wordt toch de Lidl of de Supervalue Nou zal ik geen vlees halen bij lidl maar supervalue heeft vaak genoeg een aanbieding dik ik 50% van de tijd daarna weer berouw, als ik zie hoeveel water er uit mijn vlees komt.

De slager is vaak genoeg lastig ik werk van 10-6 en ben gedurende slagers openingstijden dus niet in stata vlees te halen.
Dat moet het weekend en dan moet ik weer invriezen etc etc dus helaas..... ik heb slechts 3 van de 7 dagen lecht lekker qualiteitsvlees in huis.

Echter wat belet die slager om van 12- 8 open te zijn
Dan weet ik wel waar ik mijn vlees haal hoor
En nogmaals ik kan die slager niet dwingen dat te doen, hij kan mij echter ook niet dwingen vrije uremn op te nemen danwel de slager in de super te boycotten.

Het is niet meer uren het is andere uren
quote:
Maar je kunt ook slim zijn en je zaak vernieuwen. Een slager kan bijvoorbeeld ook een terrasje openen en op zondagen verse broodjes met ham, bacon, rosbief etc verkopen voor lunch, en daarvoor tijdelijk personeel inhuren. Het brood koopt hij middels een handige deal van de lokale bakker, zodat ook hij er beter van wordt. In het dorpje waar mijn ouders wonen is op zondag NIETS open, maar het is wel een toeristische bestemming in de regio, zeker op zondagen met goed weer.... ook vanuit Duitsland. Gooi daar wat winkels open op zondagen, en ik denk dat ze er financieel gezien alleen maar beter op worden.
dat is niet altijd waar...dat ligt aan de wetgeving
Hier kan ik bij de slager niet eens , een plakkie worst vopor de kleine krijgen.
Vlees en vleeswaren (heet dat geloof ik) zijn twee verschillende dingen en daar zijn apparte koelingen voor verplicht en ik bedoel opslag, niet presentatie.

En als je koffie zou willen serveren ..dan ga je bediening nodig hebben...en sanitaire voorzieningen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:40:58 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78067391
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:26 schreef desiredbard het volgende:
Het is niet meer uren het is andere uren
Dat sowieso inderdaad. Winkels moeten gewoon van 11:00 tot 20:00 open zijn in plaats van 09:00 tot 18:00, dat scheelt al een hele hoop.

Echter, de meeste bakkers en slagers zijn nu ook niet open na 18:00 (in Nederland), maar de supermarkt is tot 21:00 open.... En hebben de slagers en bakkers echt zoveel omzet verloren sinds dat de supermarkten sinds 1995 ook na 18:00 open mochten gaan? (en slijters? kaashandels? slagers?) Volgens mij valt dat wel mee.... en dan kan een zondag voor de supermarkt er ook nog wel bij.
quote:
dat is niet altijd waar...dat ligt aan de wetgeving
Hier kan ik bij de slager niet eens , een plakkie worst vopor de kleine krijgen.
Vlees en vleeswaren (heet dat geloof ik) zijn twee verschillende dingen en daar zijn apparte koelingen voor verplicht en ik bedoel opslag, niet presentatie.

En als je koffie zou willen serveren ..dan ga je bediening nodig hebben...en sanitaire voorzieningen
Ja natuurlijk moet je je legale zaken en vergunningen herzien als je zoiets als een broodjeszaak wil openen in combinatie met je bakker en/of slager. Maar het betekend niet dat het niet kan. Met name bakkers in Nederland zijn deze trend aan het invullen in Nederland.... veel banketbakkers verkochten toch al vlaai met koffie en dat soort zaken, en het is voor een bakker helemaal niet zo moeilijk om je zaak zo aan te passen dat je op zondag broodjes en koffie gaat verkopen. Het grootste obstakel is de ruimte..... maar als investering in een nieuwe zaak kun je daar wat aan doen natuurlijk.
-
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:52:50 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78067848
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:26 schreef desiredbard het volgende:
Echter wat belet die slager om van 12- 8 open te zijn
Dan weet ik wel waar ik mijn vlees haal hoor
En nogmaals ik kan die slager niet dwingen dat te doen, hij kan mij echter ook niet dwingen vrije uremn op te nemen danwel de slager in de super te boycotten.
Hier heb je ook een goed punt.

De wereld is veranderd. Waar in de jaren 70 en 80 moeder de vrouw nog voornamelijk huisvrouw was, en met de fiets overdag alle boodschappen kon doen, is de moderne vrouw ook een carrière vrouw. Zij werkt net zulke lange dagen als de man, en winkelt ook steeds minder overdag.

En zoals de opmerking eerder werd gemaakt: Men moet zich aanpassen aan de markt, de markt hoeft zicht niet aan te passen aan ons.

En ik ben van mening dat er over de gehele linie behoefte is aan winkelen BUITEN de uren 09:00-18:00....

Het kan ook een hele hoop andere problemen oplossen, als je de winkelsluitingstijden wet aanpast, en de standaarduren twee uur opschuift, van 09:00 tot 18:00 naar 11:00 tot 20:00, dan los je daar ook een hoop spitsdrukteproblemen mee op, want winkelpersoneel hoeft nu pas om 10:00 van huis te vertrekken en gaat pas om 20:00 weer naar huis. Verder kunnen meerdere koopvonden tot 21:00 of 22:00 in plaats van slechts 1 koopavond ook parkeerproblemen oplossen. Donderdag EN Vrijdag bijvoorbeeld. In veel grotere plaatsen kun je na 11:00 's ochtend op de Zaterdag geen dure parkeerplek meer vinden, en dat geldt net zo goed voor lokale centra zoals bijvoorbeeld Zutphen of Tiel, niet alleen voor de grote steden. Openingstijden op zondagen zouden hiervoor perfect zijn. Op Maandag (en evt. Dinsdag) kun je dan helemaal dicht zijn als compensatie.
-
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:15:41 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78068687
quote:
Men moet zich aanpassen aan de markt, de markt hoeft zicht niet aan te passen aan ons.
Wat een belachelijke redenatie. Alsof de markt een objectief gegeven is en heilig. Dit is nou exemplarisch voor waar het mis is gegaan met de beschaving
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78071889
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een belachelijke redenatie. Alsof de markt een objectief gegeven is en heilig. Dit is nou exemplarisch voor waar het mis is gegaan met de beschaving
Dat je er nog op gaat reageren
  woensdag 17 februari 2010 @ 00:43:19 #178
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_78084430
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:00 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik vind persoonlijk dat die 200% op zondag weg zou moeten. het moet een dag zijn als alle anderen.
het voordeel is dat winkels dan zelf kunnen kiezen wanneer ze een rustdag (of 2) hebben.

ik zeg religie omdat dat is waar dit systeem vandaan komt. volgens mij is het voor winkels alleen maar goed als ze zelf kunnen kiezen. winkels moeten toch open zijn als de mensen vrij hebben? dan verkoop je het meest. maar hier is het de omgekeerde wereld. is eindelijk iedereen vrij, zijn de winlkels dicht.
dat geld ook voor s'avonds. als iedereen uit kantoor komt, alles gaat dicht. alleen supermarkten snappen het tegenwoordig, en blijven open tot 8 of 9 uur. we moeten gewoon elke avond koopavond hebben en ook zondag open. veel beter voor de economie ook.
Mijn punt is eerder dat of het nou religieus is of niet, dat weekend gewoon zo gehouden moet worden als het nu is. Als je daar ook nog eens gaat ingrijpen en ipv het 200% argument ook nog eens het argument er in gooit dat kinderen leerplicht hebben, waardoor die ouders hun winkel wel op dinsdag dicht kunnen gooien om geen quality time aan hun kroost kunnen besteden, omdat ze dan een leerplichtambtenaar op hun dak krijgen en dat evt naschoolse opvang, die op dit moment al behoorlijk vol zit, laatstaan dat ze genoeg personeel kunnen krijgen om het ook in het weekend te doen , lijkt het mij gewoon een ondoordacht plan van de VVD, hoe leuk het ook zal zijn dat in iedere gemeente de winkels op zondag open zouden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 17-02-2010 00:52:38 ]
pi_78084666
Als de ene winkel dicht is in de stad en de andere open is het geen koopzondag, allemaal of niet,
de gemeente strijden met de winkeliers, net zoals opeens de markt in Helmond van 10 tot 16.00 uur moet, niemand van de marktkooplui zijn het er mee eens, na 13.00 uur is het uitgestorven,
de gemeente drukt het toch door.
op 2 kerstdag is het volgens het schema dat de winkels in Helmond open moeten zijn . koopzondag, niemand van de winkeliers heeft er zin in, en toch wil de gememeente, zonder hoofdletter het doorzetten.......
op koopzondagen heb je meer kijkers als kopers, met 2e kerstdag hebben al veel winkels besloten om niet open te gaan.
De Puta Madre
  woensdag 17 februari 2010 @ 00:57:33 #180
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_78084766
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 00:53 schreef Killer_Mom het volgende:
Als de ene winkel dicht is in de stad en de andere open is het geen koopzondag, allemaal of niet,
de gemeente strijden met de winkeliers, net zoals opeens de markt in Helmond van 10 tot 16.00 uur moet, niemand van de marktkooplui zijn het er mee eens, na 13.00 uur is het uitgestorven,
de gemeente drukt het toch door.
op 2 kerstdag is het volgens het schema dat de winkels in Helmond open moeten zijn . koopzondag, niemand van de winkeliers heeft er zin in, en toch wil de gememeente, zonder hoofdletter het doorzetten.......
op koopzondagen heb je meer kijkers als kopers, met 2e kerstdag hebben al veel winkels besloten om niet open te gaan.
Afgezien van een zondag voor sinterklaas en twee zondagen voor kerst heb je als kleine ondernemer idd geen baat aan meer koopzondagen,tenzij dat er een goede ondernemersvereinigng is die zich ook bezig houd met andere activiteiten, waaraan de meeste grootwinkelbedrijven over het algemeen niet mee willen werken, omdat het ze extra geld kost.
pi_78084789
nog iets, Sinterklaas intocht in Helmond. eerst bouwen ze een paviljoen van 20. 000 Euro op de centrale markt.
ook lelijk .
dan ontvangen ze Sinterklaas buiten de stad, , alle winkels en kroegen zijn open, groot feest zou je denken ,
vervolgens trekt de stoet om de stad, naar het kasteel, buiten de stad. heel de winkeliers staan voor lul.
Stadsbelijd kan ik het noemen.
De Puta Madre
pi_78085074
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 00:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Afgezien van een zondag voor sinterklaas en twee zondagen voor kerst heb je als kleine ondernemer idd geen baat aan meer koopzondagen,tenzij dat er een goede ondernemersvereinigng is die zich ook bezig houd met andere activiteiten, waaraan de meeste grootwinkelbedrijven over het algemeen niet mee willen werken, omdat het ze extra geld kost.
en veel geld om erbij te horen, te veel. een winkel is verhuisd om er niet meer bij te horen, al die regeltjes en gekonkel koste hem zijn zaak die er al 16 jaar zat.
weg uit dat gekonkel, en nu heeft hij een straat verder een bloeiende zaak.

de winkels in "het ondernemings centum" lijden regelrecht armoede, ze verbouwen en veranderen . alleen de grote ketens blijven er, die halen hun geld uit andere ondernemingen. de rest komt om.
letterlijk.
van gezellig winkelen is geen sprake. eenheidsworst in iedere stad zie ik dit.
De Puta Madre
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:15:59 #183
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_78085291
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:06 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

en veel geld om erbij te horen, te veel. een winkel is verhuisd om er niet meer bij te horen, al die regeltjes en gekonkel koste hem zijn zaak die er al 16 jaar zat.
weg uit dat gekonkel, en nu heeft hij een straat verder een bloeiende zaak.

de winkels in "het ondernemings centum" lijden regelrecht armoede, ze verbouwen en veranderen . alleen de grote ketens blijven er, die halen hun geld uit andere ondernemingen. de rest komt om.
letterlijk.
van gezellig winkelen is geen sprake. eenheidsworst in iedere stad zie ik dit.
Ach hier is de ondernemingsvereniging al 3x over de kop gegaan, omdat er te weinig ondenemers mee wilde doen en dat ze zelfs geld bij elkaar moesten schrapen om iets van kerstverlichting aan te brengen, simpele feit is dat die groot winkelbedrijven het geen ruk scheelt om iets leuks rond een koopzondag te organiseren, en een paar medewerkers uit een ander filiaal sturen als er toevallig wel een koopzondag is, om kosteloos mee te genieten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:25:14 #184
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_78085448
Maar afgezien van dat, kan je van een leraar eisen dat hij op zondag les moet geven, omdat je op de dinsdag vrij bent?
pi_78085485
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ach hier is de ondernemingsvereniging al 3x over de kop gegaan, omdat er te weinig ondenemers mee wilde doen en dat ze zelfs geld bij elkaar moesten schrapen om iets van kerstverlichting aan te brengen, simpele feit is dat die groot winkelbedrijven het geen ruk scheelt om iets leuks rond een koopzondag te organiseren, en een paar medewerkers uit een ander filiaal sturen als er toevallig wel een koopzondag is, om kosteloos mee te genieten.
de zelfstandigen met 2 mensen personeeel doet het wel de das om en nekt ze. zo zie je bij ons in Helmond nog alleen grote winkelketens. wat ik al erder aanhaalde , allemaal van het zelfde.

geen wonder dat er zoveel winkelverkeer is op internet.
De Puta Madre
pi_78085519
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Maar afgezien van dat, kan je van een leraar eisen dat hij op zondag les moet geven, omdat je op de dinsdag vrij bent?
hij wel, hij heeft zijn loon toch wel . winkeliers moeten het dag na dag verdienen met de verkoop.
De Puta Madre
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:29:47 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78085530
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
En toch klopt het. De wereld is continue aan verandering onderhevig, en waar 20, 30 jaar geleden gezinsvorming in de klassieke vorm het meest gebruikelijk was, is dat nu niet meer zo, en heb je vaak twee werkende ouders. Het is daarom juist erg aangenaam als je 's avonds je boodschappen, nieuwe kleren, huishoudsartikelen, noem maar op te kunnen halen.

Verder is het een stuk beter voor de verkeersdrukte, (en dus het milieu) om de winkeltijden over de gehele linie aan te passen naar 11:00 tot 20:00, aangezien iedereen die in winkels en aanverwante dienstverlening werkt dan later naar het werk toe gaat, en later naar huis gaat.

Dat soort spreiding is gewoon goed voor de samenleving. Als je winkels vervolgens ook gewoon de vrije keus geeft om op zondag open te kunnen, en tevens de keuze geeft om zowel maandag als dinsdag dicht te zijn, los je op die manier ook een hoop parkeerproblemen op die vaak op zaterdagen plaatsvinden in een gemiddeld groot centrum.

En is het echt mis gegaan met de beschaving? Hadden we het in 1960 of 1970 echt zoveel beter? En is de verandering van de winkelopeningstijden wet onder Wim Kok (PvdA) begin jaren 90 echt zoveel negativiteit gebracht? Supermarkten mochten sindsdien langer open zijn, en koopzondagen werden een mogelijkheid.

Verder is de markt niet "heilig" inderdaad. Maar als de markt veranderd, dan moet je met de wetgeving niet in de jaren 70.
-
pi_78085533
trusten tot morgen, na sluitingstijd.
De Puta Madre
  woensdag 17 februari 2010 @ 01:43:11 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78085755
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Een leraar is misschien een slecht voorbeeld, aangezien er dan ook klassen moeten zijn op zondagen. Dat gezegd, er zijn leraren die wel 's avonds les geven aan de avondschool, een school voor werkenden die zeg maar elke avond van 18:00 tot 22:00 draait, of zoiets...... Sommige scholen hebben ook lesprogramma's voor de zaterdag.

Maar voor dat soort banen, zoals lesgeven op een avondschool of zaterdagen neem je personeel aan die dat WIL. Ik denk dat gezien religieuze overtuigingen dat voor de zondagen ook altijd vrijwillig moet zijn. Zondag open willen/kunnen zijn is 1 ding.... maar mensen verplichten op een zondag te werken terwijl dat niet mag van hun Godsdienst is iets anders.

Ik voorzie dat steden als Rijssen, Staphorst, Ede, Putten, Barneveld, etc, etc..... NOOIT de winkels open zullen doen op zondag. Maar dat betekend niet dat relatief liberale, middelgrote steden zoals Zoetermeer, Leiden, Nieuwegein, of Alphen aan de Rijn dat niet zouden moeten mogen.
-
pi_78086145
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:29 schreef maartena het volgende:
-knip-
Precies: aanpassen. Dat blijft een van de zwakke punten van West-Europese democratieën, we (lees: sommigen) willen krampachtig vasthouden aan niet werkende ideeën. Al die ideeën worden natuurlijk gerationaliseerd om toch nog enig fundament te hebben, zoals elk mens dat graag doet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78092340
Jij en maartena hebben geen enkele argumenten. Jullie passen de lawine tactiek toe maar daar van ben ik niet onder de indruk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78092414
Het zou mij wat waard zijn als de VVD vandaag nog definitief verdwijnt.

Wat een verschrikkelijke partij is dat toch.
pi_78092845
Helemaal mee eens. Eerst gaan ze vrouwen de arbeidsmarkt op schoppen zodat de lonen kunnen dalen en nu met dat argument willen ze de winkels 24 uur per dag open houden. Kutpartij. En dat alleen maar voor de happy few die zo nodig op elk tijdstip wil winkelen zonder in de file te staan of tussen de drukte te lopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78092876
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:14 schreef Idiota het volgende:

Heeft het dan zoveel meerwaarde?
Ik heb weleens met winkeliers gesproken over de omzet op zondag en de meesten geven aan dat zondagen topdagen voor ze zijn, er werd gesproken over percentages waarbij de zondag meer opleverde dan alle weekdagen bij elkaar. Ik geef onmiddelijk toe dat dit geen bewijs is, overigens, het is slechts een indicatie.

Heeft het meerwaarde voor de consument? Dat ligt eraan, hoe veel waarde je hecht aan de mogelijkheid om flexibeler met je tijd om te kunnen gaan. Ik denk het wel, ja.
pi_78092955
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
Helemaal mee eens. Eerst gaan ze vrouwen de arbeidsmarkt op schoppen zodat de lonen kunnen dalen en nu met dat argument willen ze de winkels 24 uur per dag open houden. Kutpartij. En dat alleen maar voor de happy few die zo nodig op elk tijdstip wil winkelen zonder in de file te staan of tussen de drukte te lopen.
Ach kom nou, doe eens kijken in het centrum van Rotterdam op zondag, het is op zondag drukker dan op willekeurig welk ander tijdstip tegenwoordig dus het onzin dat je dan niet in de drukte loopt, eerder het tegenovergestelde.
Het geeft wel duidelijk aan dat de behoefte onder de bevolking duidelijk aanwezig is en veel van de toeloop komt uit de randgemeentes waar men geen zondagsopening heeft.
pi_78093164
quote:
24 uur per dag? En wat is er in vredesnaam mis met vrouwen die werken? . Wat praat je toch weer heerlijk poep. Maar ja, je aversie tegen werken schuif je nou eenmaal niet onder stoelen of banken.
Porcupine Tee - Normal
pi_78093195
Ik geloof ook niet in het spreidingsargument. Grosso modo zullen de meeste mensen gewoon blijven werken op de gangbare tijden.

Ik zie gewoon de voordelen niet van langere openingen. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat de AH supermarkt om de hoek dicht ging om 6 uur savonds. Zo hoort het.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 11:50:13 #198
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78093224
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ik geloof ook niet in het spreidingsargument. Grosso modo zullen de meeste mensen gewoon blijven werken op de gangbare tijden.

Ik zie gewoon de voordelen niet van langere openingen. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat de AH supermarkt om de hoek dicht ging om 6 uur savonds. Zo hoort het.
"Zo hoort het". Als ze weer om 6 uur 's avonds dicht gaan kan ik geen boodschappen meer doen.
Carpe Libertatem
pi_78093247
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

"Zo hoort het". Als ze weer om 6 uur 's avonds dicht gaan kan ik geen boodschappen meer doen.
Ik vind het heerlijk dat de Albert Heijn op de Vismarkt pas om 21:45 dichtgaat . En dat 6 dagen per week .
Porcupine Tee - Normal
pi_78093293
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Klopkoek het volgende:

Grosso modo, mischien als je daarmee een kleine meerderheid bedoeld, maar een groot percentage van de werknemers in Nederland werkt al met flexibele werktijden, het is dus een logisch gevolg dat ook de middenstand met die verandering meegaat.
pi_78093303
Dan ben ik het voor een keertje met de VVD eens. Waarom zouden mensen allemaal rekening moeten houden met een bepaald geloof van anderen?
Ze hoeven toch niet zelf naar een winkel te gaan als ze dat niet willen?

Het is juist vervelend voor mensen die werken dat er zo weinig tijd is om boodschappen te halen nadat ze vrij zijn. Op doordeweekse dagen gaan de winkels ook al meestal om 6 uur dicht.

Lekker logisch allemaal weer
pi_78093326
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:52 schreef VanLotje het volgende:
Dan ben ik het voor een keertje met de VVD eens. Waarom zouden mensen allemaal rekening moeten houden met een bepaald geloof van anderen?
Ze hoeven toch niet zelf naar een winkel te gaan als ze dat niet willen?

Het is juist vervelend voor mensen die werken dat er zo weinig tijd is om boodschappen te halen nadat ze vrij zijn. Op doordeweekse dagen gaan de winkels ook al meestal om 6 uur dicht.

Lekker logisch allemaal weer
Ach sommigen hier hebben een blinde haat tegen alles wat de VVD is, dat ze niet meer logisch kunnen redeneren
Porcupine Tee - Normal
pi_78093607
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:53 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ach sommigen hier hebben een blinde haat tegen alles wat de VVD is, dat ze niet meer logisch kunnen redeneren
Ik geloof niet dat alleen de VVD voorstander is van zondagsopening, PvdA is volgens mij ook voor in de grote steden.
pi_78093690
quote:
ik ben helemaal geen vvd fan, echt het tegenovergestelde. maar ze hebben hier gelijk.

vrouwen de arbeidsmarkt 'opschoppen', meen je dat? lol. arme vrouwen. beter achter het fornuis zeker, als t aan jou ligt?
en niemand wordt gedwongen 24 uur per dag open te zijn. het gaat erom dat als je dat wilt, dat het dan ook kan. dat is vrijheid, lijkt mij zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')