quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:43 schreef Marc H het volgende:
Weet je het zeker?
* Marc H aait zijn 100-400
Ja het scheelt natuurlijk ook niet heel veel maar 70 euro incl Hoya UV filter. Ik blijf natuurlijk studentquote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:08 schreef Kremers het volgende:
Wat heb je geboden dan? Een nieuw exemplaar heb je al voor ¤90.
Hoeft niks te betekenen hoorquote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:06 schreef aaipod het volgende:
Hey een SC topic. Hier kan ik mijn verhaal wel even in kwijt.
Geboden op een canon 50mm f1/8. Afgesproken dat ik hem volgende week op zou halen. Verkoper ondertekent echter zijn posts steeds met een Nickname en claimt dat de 2 jaar oude lens slechts 1 maal gebruikt is. Bovendien krijg ik net een mailtje van hem of 'het niet makkelijker voor mij is om op het station af te spreken'. Ik ben een beetje in dubio nu. Ik wil de lens wel voor die prijs en hij woont best dichtbij. Zou echter een stuk gerustgestelder zijn als hij wat normaler deed.
Zijn nickname is dan echter ook weer niet die van een tekenfilmfiguurtje uit de jaren 90 denk ik?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:13 schreef Timmos het volgende:
[..]
Hoeft niks te betekenen hoor.. Mijn neef wordt ook nooit meer met zijn naam aangesproken waar die mee geboren is en sluit ook alles af met zijn nickname.. En die is verder zo normaal als het maar zijn kan..
Hoe oud is het boek Kruimeltje? De film is iig van 1999..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:18 schreef aaipod het volgende:
[..]
Zijn nickname is dan echter ook weer niet die van een tekenfilmfiguurtje uit de jaren 90 denk ik?
Je weet dat die 1.4TC je diafragma naar F8 tilt en dat je dan geen AF meer hebt he?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:40 schreef Netsplitter het volgende:
Ik was van plan om voor de 100-400 te gaan maar die laat ik nu vallen voor een 1.4TC + de 400mm F5.6
Wordt alleen "ff" sparen.
Dat is lievquote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:32 schreef Sarabi het volgende:
Chanty dat dom SPSS werk (getalletjes invoeren) vind ik stiekem wel leuk
Dus mocht je ooit hulp nodig hebben
Ik heb het afgelopen jaar ook 16 uur moeten doen (was verplicht als 1e jaars) maar ik vond het nooit erg
Kan ik het kennen?quote:Op zondag 14 februari 2010 00:17 schreef Erasmo het volgende:
Zeg ik lekker niet
Weet ook niet zeker of de locatie er überhaupt nog wel is
Je bent er ongetwijfeld wel eens voorbij geredenquote:Op zondag 14 februari 2010 00:20 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Kan ik het kennen?
Laat ik hier ook maar weer eens meedoen, de grand marnier begint er hier trouwens behoorlijk in te knallen.
hmm .. langs de N18? (waar het nu trouwens fucking glad is)quote:Op zondag 14 februari 2010 00:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je bent er ongetwijfeld wel eens voorbij gereden
Vanavond moest ik naar Eibergen, ruim een half uur over gedaan (normaal 10 minuten), ik kon niet harder dan 40 km/h. Er wordt door de provincie ook niet meer gestrooid op de route, te weinig zout...quote:
Ja. Zeg dat maar tegen de prutsers die ervoor zorgden dat we een gigantische bak achterstand kregenquote:
Das wel leuke bezigheid zo met dit weer buiten.quote:Op zondag 14 februari 2010 10:26 schreef Marc H het volgende:
Zo is het, koppen moeten rollen![]()
Ik moet toegeven dat ik ook werk gerelateerd bezig ben. Zit mijn nieuwe laptop in te richten.
Ben van een 17" naar een 15" laptop gegaan, de 17" was te groot/zwaar.
Iddquote:Op zondag 14 februari 2010 10:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Das wel leuke bezigheid zo met dit weer buiten.
Den Haag is ook wit.
Dat is altijd tof jaquote:Op zondag 14 februari 2010 10:42 schreef Chanty het volgende:
[..]
Idd
Ik kan niet wachten op de eerste knoppen, de zachte groene blaadjes en een lentezonnetje
Nou wat doe je hier nog?quote:Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat is altijd tof ja![]()
Hoewel ik nog wel 1 keer in de sneeuw op pad zou willen voor foto's. Zoals mijn Oostvaardersplassen-uitstapje begin dit jaar.
Dan had ik eerder al terug geweestquote:
Zonlicht was er vandaag geloof ik nog niet als ik zo naar de lucht kijkquote:Op zondag 14 februari 2010 10:52 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dan had ik eerder al terug geweestmet zonsopkomst heb je tof licht
![]()
En straks staat een uitstapje naar de bios op de planning. Even de nieuwe Disney film bekijken
Truequote:Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zonlicht was er vandaag geloof ik nog niet als ik zo naar de lucht kijk
Die kikkerfilm?Volgens mij is die wel tof, veel plezier.
Met de 1.4 al?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je weet dat die 1.4TC je diafragma naar F8 tilt en dat je dan geen AF meer hebt he?
Nopequote:Op zondag 14 februari 2010 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Met de 1.4 al?
Dacht dat dat pas met de 2.0 gebeurde.
quote:Op zondag 14 februari 2010 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
Hmmmmmm.....
Ik voel een huur test aankomen.
* Marc H voelt een meet aankomenquote:Op zondag 14 februari 2010 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
Hmmmmmm.....
Ik voel een huur test aankomen.
Die had ik je kunnen vertellenquote:Op zondag 14 februari 2010 11:24 schreef Marc H het volgende:
Net even getest, 100-400L (is ook 5.6 op 400mm) met 1.4 extender, op mijn 7D. Geen AF meer.
Dus op m'n 70-200 2.8 blijft m'n AF wel werken.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NopeOmdat je hoogste diafragma al 5.6 is en de 1.4x TC je hoogste diafragma met 1 stop verhoogt kom je op de F8 uit. De 2x TC gooit er twee stoppen bij.
Yupquote:Op zondag 14 februari 2010 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus op m'n 70-200 2.8 blijft m'n AF wel werken.
Das gunstig.
Vind 1.4 wel voldoende, vandaar de 400mm.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupZelfs met de 2x convertor
Alleen worden je beelden dan megasoft en de AF gaat hunten.
quote:Op zondag 14 februari 2010 13:06 schreef Kremers het volgende:
Neee! Zeg dat niet, mijn trauma's van 3 jaar terug komen weer naar boven... Klooien met PHP en een Flash app
Auwwwquote:Op zondag 14 februari 2010 16:00 schreef HMaster-II het volgende:
Hard onderuit gegaan op straat vanmorgen.
Stap de auto uit, precies op een rand ijs. Voor ik het wist lag ik met een harde plak op de grond. Vol op de rug.
Spieren in de rug verkrampt en erg pijnlijk. Dat wordt een paar dagen plat/thuis....
Zo herkenbaar.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:00 schreef HMaster-II het volgende:
Hard onderuit gegaan op straat vanmorgen.
Stap de auto uit, precies op een rand ijs. Voor ik het wist lag ik met een harde plak op de grond. Vol op de rug.
Spieren in de rug verkrampt en erg pijnlijk. Dat wordt een paar dagen plat/thuis....
Bovenste mailtje van hem, onderste van mij. Nu ik niet 's avonds af wil spreken, maar 's middags en niet op het station haakt hij ineens afquote:Hoi..
aangezien ik het afhandelen van de verkoop maar heel erg moeizaam vind verlopen,
trek ik hierbij mijn aanbod terug..
verder wens ik je veel succes met je jacht naar een lens..
groet
---------------------------------------------------------------------------
From:
To:
Subject:
Date: Sat, 13 Feb 2010 ***
Helaas heb ik vanmorgen vernomen dat mijn maandag toch niet zo rustig zou zijn als ik dacht dus maandag wordt moeilijk. Is het dinsdag ook mogelijk in de middag? Op het station zaken doen trekt me niet zo. Ook omdat ik de lens wel even wil testen en lenzen verwisselen op een winderig station is niet heel handig..
Met vriendelijke groet,
LOLquote:Op zondag 14 februari 2010 17:49 schreef aaipod het volgende:
[..]
Bovenste mailtje van hem, onderste van mij. Nu ik niet 's avonds af wil spreken, maar 's middags en niet op het station haakt hij ineens af
Wanneer kan ik mijn bon van herinneringoplinnen.nl verwachten?quote:Op zondag 14 februari 2010 19:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
LOL![]()
Nouja, misshcien moet je dan maar blij zijn ook...
Hier net terug van de nieuwe disney-kikker-film![]()
Het disney droop er af, maar was toch wel weer leuk
quote:Op zondag 14 februari 2010 19:25 schreef Kremers het volgende:
[..]
Wanneer kan ik mijn bon van herinneringoplinnen.nl verwachten?![]()
zeik niet. Het is dev :p geef liever een oplossing :pquote:Op zondag 14 februari 2010 14:48 schreef Erasmo het volgende:
P op de eerste Steden foto zit een sensorvlek
Photoshopquote:Op zondag 14 februari 2010 21:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
zeik niet. Het is dev :p geef liever een oplossing :p
Je bedoelt dat op het moment dat je met de muis over de foto gaat je regel met copyright een stukje naar beneden verspringt?quote:Op zondag 14 februari 2010 23:30 schreef PdeHoog het volgende:
OkMijn subtiele-tussen-de-concerten-door-post komt niet duidelijk genoeg over
Ik bedoel: geef me een oplossing voor mijn tekstprobleem. Niet voor die sensorvlek
Dat bedoel ik iddquote:Op zondag 14 februari 2010 23:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Je bedoelt dat op het moment dat je met de muis over de foto gaat je regel met copyright een stukje naar beneden verspringt?
edit: en dat als je er overheen gaat met je muis je ook een zwart blokje rechts er bij krijgt?
Peter, je hebt alles vast gezet. Hij propt dus dat plaatje tijdens mouse over er tussen. Logisch dat dat onderste ding dus het aantal pixels opschuift wat je gebruikt voor dat plaatje wat je er tussen propt. Kwestie van je code aanpassen zodat ie niet die pixels naar beneden schuift.quote:Op maandag 15 februari 2010 08:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat bedoel ik iddNou vind ik dat zwarte blokje rechts niet zo spannend nog, maar die regel wel
En die regel verschijnt ook als ik het formaat van de balk aanpas.
Ik ben nog niet wakker......explain? Liefst met code-voorbeeldenquote:Op maandag 15 februari 2010 08:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Peter, je hebt alles vast gezet. Hij propt dus dat plaatje tijdens mouse over er tussen. Logisch dat dat onderste ding dus het aantal pixels opschuift wat je gebruikt voor dat plaatje wat je er tussen propt. Kwestie van je code aanpassen zodat ie niet die pixels naar beneden schuift.
quote:Op maandag 15 februari 2010 08:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben nog niet wakker......explain? Liefst met code-voorbeelden
Hmm, hier dwarrelt nog wel wat. Van mij mag het afgelopen zijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 07:21 schreef Puala het volgende:
GoedemorgenHelaas deze ochtend geen verse sneeuw
Maar we hebben nog sneeuw
Ik ben het heus wel met je eens hoorquote:Op maandag 15 februari 2010 09:54 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Hmm, hier dwarrelt nog wel wat. Van mij mag het afgelopen zijn.kutsneeuw
Kan ik ookquote:Op maandag 15 februari 2010 08:58 schreef Puala het volgende:
[..]
ik dacht dat jij websites kon bouwen
Ik PM wel eventjesquote:Op maandag 15 februari 2010 10:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kan ik ookMaar dit is nieuw voor me
![]()
Box !quote:Op maandag 15 februari 2010 10:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ben het heus wel met je eens hoor
Waar code je in, in welk programma?quote:Op maandag 15 februari 2010 11:55 schreef Puala het volgende:
Ik geef het op. PHP is niet aan mij besteed. Wat een !@&@$*@#*@!! prutstaal
xampp & notepad ++quote:Op maandag 15 februari 2010 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waar code je in, in welk programma?
quote:Op maandag 15 februari 2010 12:06 schreef Puala het volgende:
[..]
xampp & notepad ++
Geloof tenminste dat dat de info is die je vraagt
Fout is gevonden.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Notepad++ gebruik ik ook.
Zodra er iets niet klopt dan veranderd de kleur.
Zeer handig.
En dat is in jouw ogen?quote:Op maandag 15 februari 2010 12:36 schreef Cryothic het volgende:
Tijd om over te stappen op een echte taal.
Gaat niet werken helaasquote:
Ik heb ook niks gezegd over een websitequote:Op maandag 15 februari 2010 14:44 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Een website bouwen in C zelf is nog een hele klus
Omdat je er geen vraagteken achter zet.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:30 schreef Chanty het volgende:
Bah waarom is het voor sommige mensen toch zo moeilijk om even een antwoord te sturen op vraag in een mailtje
.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:30 schreef Chanty het volgende:
Bah waarom is het voor sommige mensen toch zo moeilijk om even een antwoord te sturen op vraag in een mailtje
Een informatiesysteem noemen ze het op school. Ik noem het een veredelt self made helpdeskpakketquote:Op maandag 15 februari 2010 15:05 schreef Cryothic het volgende:
Nee, dat is waar, maar daar ging het simpelweg over.
Problemen met PHP, ik ging er voor t gemak maar even vanuit dat ze niet probeerde een windows app te bouwen
Alles is beter dan Topdesk powered bij Java en Remedy powered bij Java.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Een informatiesysteem noemen ze het op school. Ik noem het een veredelt self made helpdeskpakket
*schouderklopje*quote:Op maandag 15 februari 2010 18:10 schreef PdeHoog het volgende:
Zo.....chaos is voorbij hier. Wat een k**-dagZoeentje heb ik er in tijden niet meegemaakt zegt
Aan de andere kant ook wel weer een goed gevoel
We hebben het toch weer gebolwerkt om alle openstaande shit na een flinke migratie weg te werken
Haha, wij zijn nu ook bezig hier met een informatie systeem..quote:Op maandag 15 februari 2010 17:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Een informatiesysteem noemen ze het op school. Ik noem het een veredelt self made helpdeskpakket
Hmm leuk he, dat soort leraren?quote:Op maandag 15 februari 2010 17:14 schreef Chanty het volgende:
Speaking of the devil: de docent heeft een mail gestuurd. Maar alleen een algemene mail naar alle studenten over de gemaakte opdracht en natuurlijk geen antwoord op mijn specifieke vraag.
Die Moo-dingen zijn dus ook idd eigen design en een rib uit je lijfquote:Op maandag 15 februari 2010 23:00 schreef RonaldV het volgende:
Ik heb net nieuwe via VistaPrint. Maar dan wel met mijn eigen ontwerp. Ietsje duurder, maar ook weer niet zo erg dat het een rib uit je lijf kost
De oude kaartjes heb ik gewoon in de papierbak gegooid.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:43 schreef Erasmo het volgende:
Het enige nadeel, ik ben nu een flinke tijd verder en heb veel toffere foto's voor op die kaartje maar de oude lichting is nog lang niet op
Ik heb ook Moo-minicards. Echt heel mooiquote:Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die Moo-dingen zijn dus ook idd eigen design en een rib uit je lijfMaar wel tof
Aan de ene kant een plaatje, aan de andere kant de contactinfo
En ik heb voor de bandjes van die moo minicards besteld
Ah, bij ons combineer je dat gewoon. mySQL ontwerp je met sqldesigner en die genereert automatisch de SQL code en die voeg je gewoon toe aan de database. Dan genereert hij alles uit zichzelf. Werkt goedquote:Op maandag 15 februari 2010 21:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, wij zijn nu ook bezig hier met een informatie systeem..Mysql Database, gekoppeld aan een PHP-site, en daarnaast hebben weals stage-opdracht "het opzetten van een helpdesk" (moeten we een plan voor maken)
Needless to say, voor het info-systeem heb ik het Mysql gedeelte op me genomen.. Laat iemand anders maar lekker kloten met PHP, ik heb liever gui's om in te werken, waarbij ik direct kan zien wat er gebeurt.
Ja kan ookquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:35 schreef Marco001 het volgende:
Ah njah, wij gebruiken Xamp met de Mysql gebeuren.. Werkt ook goed.![]()
tabelletje aanmaken en maar lijntjes trekken naar de relations.
succesquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah, bij ons combineer je dat gewoon. mySQL ontwerp je met sqldesigner en die genereert automatisch de SQL code en die voeg je gewoon toe aan de database. Dan genereert hij alles uit zichzelf. Werkt goed![]()
Oh en goedemorgenVandaag toets php (kwart over 12)
ben nu maar aan het leren geslagen
Hoef maar 3 hoofdstukken (= 50 blz)
Op een windows machine of op linux?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:35 schreef Marco001 het volgende:
Ah njah, wij gebruiken Xamp met de Mysql gebeuren.. Werkt ook goed.![]()
tabelletje aanmaken en maar lijntjes trekken naar de relations.
Krijg ze hopelijk 3 maart binnen. Maak ik gelijk een topic aan: "Share hier je Moo minicards"quote:Op dinsdag 16 februari 2010 05:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb ook Moo-minicards. Echt heel mooi
Windows 7 hier, en klopt, daarom gebruik ik het ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op een windows machine of op linux?
Xampp is wel heel erg makkelijk.
En als je studie dit nou niet nodig acht?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
Een echte IT'er zet een linux machine neer met daar los op geinstalleerd.
Linux is zooooooooooo overratedquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
Een echte IT'er zet een linux machine neer met daar los op geinstalleerd.
Wellicht dat ik ook eens nieuwe ga laten maken... Vind het wel handig om er een paar bij me te hebben voor als iemand je foto's wil bekijken.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:10 schreef fFarl het volgende:
[..]
Krijg ze hopelijk 3 maart binnen. Maak ik gelijk een topic aan: "Share hier je Moo minicards"
Bonuspunten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:27 schreef Puala het volgende:
[..]
En als je studie dit nou niet nodig acht?
Als webserver is het wel handig.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh
[..]
Linux is zooooooooooo overrated
Schandalig.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Honneponnetje, daar doen ze bij mij op school niet aan
Hier ook niet..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Honneponnetje, daar doen ze bij mij op school niet aan
Kan ik op zich ook wel mee inkomen, maar dan zou je bv een vlan kunnen maken waar alleen die server in zit in dat lokaal.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier ook niet..
Wat, Als je alleen al met het idee komt om zelf een linux servertje neer te zetten protesteren ze al..
OOk al zou je helmaal geen netwerk erom heen bouwen.. Reden: te weinig apparatuur XDquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan ik op zich ook wel mee inkomen, maar dan zou je bv een vlan kunnen maken waar alleen die server in zit in dat lokaal.
Bv.
Dan moet iemand z'n laptop opofferen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
OOk al zou je helmaal geen netwerk erom heen bouwen.. Reden: te weinig apparatuur XD
Dat is wel handig.quote:
Mwah, ik wist er wel een hoop. Maar moet 17 punten scoren van de 25. Dus dat is streng, heel streng vind ik zelf. Heb 5 vragen zeker weten fout. Dus de rest moet gewoon goed zijn wil ik echt boven die 17 blijven.quote:
Hoezo is dat erg streng?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Mwah, ik wist er wel een hoop. Maar moet 17 punten scoren van de 25. Dus dat is streng, heel streng vind ik zelf. Heb 5 vragen zeker weten fout. Dus de rest moet gewoon goed zijn wil ik echt boven die 17 blijven.
PHPquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:01 schreef Marco001 het volgende:
Das best streng ja.. Voor welk vak?
Ik heb zelf enorm waardeloze cijfers op Wiskunde(ook MBO sprint), maar gelukkig is wiskunde geen diploma-vak.
Voldoende = voldoende toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:05 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Hoezo is dat erg streng?
Dat betekend (omgerekend naar 1-10) dat je een 6.8 moet halen.
Lijkt me redelijk reeel als je een opleiding versneld wilt doen.
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:14 schreef Puala het volgende:
[..]
PHP
[..]
Voldoende = voldoende toch?![]()
Oh en jippie, gezamelijk nakijkenMaar blijkbaar heb ik het dus helemaal niet zo slecht gedaan? Vraag 18 en 2 vragen half goed, 1 vraag fout. De rest is goed
Whehehe ja altijd leuk dat soort dingen. Mijn vriend ontving ook nog jaren na zijn verhuizing uit Enschede, berichten van zijn ex-werkgever of hij het volgende weekend kon werkenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:26 schreef Marco001 het volgende:
Ahja, boodschappen zijn ook belangrijk..
En waar ken ik dat toch van? dat werk je belt of je kan werken.. Ze belden me vorige week nog of ik dat weekend een dienstje wou draaien... terwijl i duidelijk had aangegeven dat ik toen al in Finland zou zijn..
Dus heb ik ze maar meedegedeelt, dat dat wel kon mits zij al mijn reiskosten e.d. gingen betalen..
Toen was het direct van O...O uuuhhhmmm, dan zoek ik wel even verder..
Kreeg mijn vakantierooster wel eens een dag te laat zelfs, maar dan had ik zelf al telefonisch eea uitgedokterdquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:52 schreef Marco001 het volgende:
ja, echt superhandig..
En vervolgens zijn ze pissed als je, terwijl je je rooster van die maand nog niet eens hebt, niet op komt dagen om te werken..
Heb het zelf wel eens meegemaakt, Ook al had ik er 4 keer achteraan gebeld van, waar blijft mijn rooster?
Ik lag toen dus nog lekker op bed na een avondje flink stappen, word ik opeens om 12.30 wakker gebeld. Waar ben je?
- uuuhh hoezo?
Ja we zitten al een uur op je te wachten!
- och, da's nergens voor nodig hoor?
Nee, je staat ingeroosterd voor vandaag, en het loopt hier nu helemaal mis(heerlijk, onderbemande dagen op de taxi-centrale)
- ooh, dan heb je pech, Ik heb vandaag al andere afspraken staan.&%^&*$ Je hebt gewoon een rooster gekregen dus je komt nu maar hier heen!
En zo ging het nog even door.. En toen ik beneden kwam lag er op de tafel: mijn dienstrooster, toevallig net die dag per post gearriveerd..![]()
Maar bij mij op het werk bellen ze je zelfs nog als je een bepaalde dag verlof hebt, of je toevallig ook kan werken op die datum.
Vanuit de opleiding? Dat vind ik dus echt de grootste onzin he, minimaal aantal pagina's... Het gaat om de inhoud, en niet om het aantal pagina's. Gevolg van dit soort arbitrale regels is dat je als docent dus geconfronteerd wordt met inspiratieloze papers.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:56 schreef Chanty het volgende:
Ik ben nu bezig met een opdracht: hoe maak ik van 4 regels tekst 20 regels tekst zodat ik aan het gewenste aantal pagina's komErg nuttig imo
Leukquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:10 schreef fFarl het volgende:
[..]
Krijg ze hopelijk 3 maart binnen. Maak ik gelijk een topic aan: "Share hier je Moo minicards"
Jup, ik probeer het wel nog met zinnige inhoud te vullen hoorquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:04 schreef Kremers het volgende:
[..]
Vanuit de opleiding? Dat vind ik dus echt de grootste onzin he, minimaal aantal pagina's... Het gaat om de inhoud, en niet om het aantal pagina's. Gevolg van dit soort arbitrale regels is dat je als docent dus geconfronteerd wordt met inspiratieloze papers.
Maar goed, ik ben er bijna anf gelukkigVandaag te horen gekregen dat mijn voorstel goedgekeurd is door mijn begeleider en tweede lezer. Dat is goed nieuws want eentje zit al bij de opleiding sinds het begin en heeft al aardig wat scripties moeten lezen. (opleiding bestaat pas 6 jaar).
Dat dusquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:04 schreef Kremers het volgende:
Maar goed, ik ben er bijna anf gelukkig![]()
Och, een beetje stangen..quote:
Die rit stelt totaal niks voor. Tenminste: buiten de spits. Uiteraard rijd ik alleen in de spits. Ik heb er totaal geen moeite mee om de hele dag op de weg te zitten, maar spits-rijden vind ik na een uur al vermoeiend. En daarvan mag ik er dan twee doen: een tijdens de ochtendspits, en uiteraard tref ik het weer tijdens de avondspits.quote:Btw, een ritje naar Purmerend valt toch wel mee? Ik heb wel eens, nadat ik al 7 uur achter het stuur zat, een ritje gehad van Delfzijl naar Haaksbergen..
Dat was pas vermoeiend(en tevens de 1e keer dat ik een ongeluk had met een taxi.. )
In het zuiden?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:15 schreef Marco001 het volgende:
Hmmzz, tja jullie hebben nogal wat file's he, daar in't zuiden..
Ik sta gelukkig maar heel weinig in de file, maar ze zijn irritant inderdaad..
Coolquote:
* Puala bied schouder aanquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:49 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh. Soms word je wanhopig, weet je datIk weet dat het mijn beroep is om gepruts van anderen op te vangen, maar dit is nu dag drie dat beheerders lopen te kutten met mijn systeem en dat we dus weer shit hebben.....
Mag ik even in huilen uitbarsten?
quote:
Waarom kom je dan ook in OUD?quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:39 schreef Puala het volgende:
Ze schrijven in OUD echt te veel persoonlijke details op. Ik lees nu iets over tarzans, libido's enz.![]()
Oh en ik verveel me. Mijn server is bij update 54 van 86 en moet herstarten (duurt een uur geloof ik)
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:39 schreef Puala het volgende:
Ze schrijven in OUD echt te veel persoonlijke details op. Ik lees nu iets over tarzans, libido's enz.![]()
Lees verder, prutserquote:Op woensdag 17 februari 2010 09:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom kom je dan ook in OUD?
Tenzij................................................
quote:Oh en ik verveel me.
Ja ja, zou ik ook zeggen als ik in OUD zou zitten.quote:
Leuk is dat hequote:Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef EchnaDarr het volgende:
Zo, voor het eerst mijn laptop via mijn telefoon aan het internet gehangen, zit ik hier in het ziekenhuis toch nog met een beetje verbinding met de buitenwereld.
En nu wil je vast dat ik hap he?quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja ja, zou ik ook zeggen als ik in OUD zou zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:56 schreef Puala het volgende:
[..]
En nu wil je vast dat ik hap he?HahahahahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Met een laptop erbij?quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuk is dat heIk doe dat vaak tijdens concerten
Sta je te wachten.....ff fokken via de telefoon
PDA of gewoon via de telefoonquote:
quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:56 schreef Puala het volgende:
[..]
En nu wil je vast dat ik hap he?Ik zou eerder denken dat je zou happen over die tarzans en libido'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mwah, dat gaat jullie allemaal gewoon net niets aanquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:50 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken dat je zou happen over die tarzans en libido's![]()
Nieuwe in laten vliegenquote:Op woensdag 17 februari 2010 07:57 schreef Netsplitter het volgende:
Morguh.
Er is hier iets verschrikkelijks gebeurd.
De koffieautomaat is niet meer.
Dat is voor mij geen remquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Mwah, dat gaat jullie allemaal gewoon net niets aan
Dat is dan weer helemaal aan jouquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat ik het los ga laten
quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:20 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Dat is dan weer helemaal aan jou
Kan je je tarzan niet loslaten?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat ik het los ga laten
Optie B.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:43 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Kan je je tarzan niet loslaten?
Of interpreteer ik het nou verkeerd?
quote:
Denk ook dat er nog wat mensen zijn die skievakanties genieten. En idd wat minder bouwvakkers op de weg door vorstverlet....quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef Marco001 het volgende:
Ah, da's goed nieuws.
Kan je tenminste weer eens een beetje doorrijden.
Die filereductie zal wel door het weer komen
Inderdaad.. WIj zouden in Januari al onze gehele bestrating opnieuw laten aanleggen(eind vorig jaar een nieuwe garage laten bouwen, dus oprit e.d. is nu naar de maan..)quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:18 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Denk ook dat er nog wat mensen zijn die skievakanties genieten. En idd wat minder bouwvakkers op de weg door vorstverlet....
Over een paar maanden zal het wel wat drukker worden.
Zolang de vorst in de grond zit doen die niets inderdaad...quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. WIj zouden in Januari al onze gehele bestrating opnieuw laten aanleggen(eind vorig jaar een nieuwe garage laten bouwen, dus oprit e.d. is nu naar de maan..)
De man door wie we het zsouden laten doen, zit nu nog steeds thuis omdat hij niets kan doen(hovenier)...
Dan is tie bang voor de kou oid. Want snoeien kan prima met dit weerquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. WIj zouden in Januari al onze gehele bestrating opnieuw laten aanleggen(eind vorig jaar een nieuwe garage laten bouwen, dus oprit e.d. is nu naar de maan..)
De man door wie we het zsouden laten doen, zit nu nog steeds thuis omdat hij niets kan doen(hovenier)...
Is goedquote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:19 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is lievAlle hulp is welkom tzt, al klop je er maar een in
En hoe sneller ik ben afgestudeerd, hoe eerder ik tijd heb om foto's te maken
dat moeten we nog steeds doen
Het volgende slachtoffer voor foto's is gevondenquote:
Den Helderquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wij willen vanavond foto's maken, wie weet iets leuks? (beetje in de Noordkop, van Den Helder tot Amsterdam oid)
We zaten zelf te denken aan de haven van Amsterdam? Of Enkhuizen ofzo.
Edit: ik maak wel even een topic!
Nu moet ik het nog aandurvenquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het volgende slachtoffer voor foto's is gevondenDenk dat ik het nu wel aandurf
Daar ben ik gisteren geweest voor nachtfotografiequote:Op woensdag 17 februari 2010 22:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Den Helder![]()
Wat dacht je van het Oosterdok in Amsterdam? Mooie locatie voor nachtfotografie.
Javabrugquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef Kremers het volgende:
[..]
Daar ben ik gisteren geweest voor nachtfotografieGoede locatie, alleen erg koud nu met die gure wind.
Java Eiland is ook een goede, heb je uitzicht op de IJ Oever.
Durf je welquote:
Ja......een mooie lente....NUquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Durf je welHet mag gewoon gekleed en ik bijt niet
Maar goed... je hebt nog wat maandjes om aan het idee te wennen
En te bidden voor een mooie lente
Als je zoals jij zonder te kunnen kijken jezelf goed op de foto krijgt, lukt dat met een ander vast ook welquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:50 schreef Chanty het volgende:
Net een vriendin op de foto gezet en ze zijn nog goed gelukt ook vind ik
Kan er helaas niet mee patsen omdat ze licht erotisch zijnMaar ik kan wel een beetje fotograferen
Ja en daarna nooit meer een model vindenquote:Op donderdag 18 februari 2010 06:49 schreef fFarl het volgende:
[..]
Als je zoals jij zonder te kunnen kijken jezelf goed op de foto krijgt, lukt dat met een ander vast ook wel
Enne, gewoon zwart balkje over de ogen en hier in een testcase gooien.
Sharen is Da Bomb in 2010![]()
Goemogge allen trouwens! Koffie?
Dan houden we het maar bij koffie met een koekje. Suiker? Melk?quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:37 schreef Chanty het volgende:
Ja en daarna nooit meer een model vinden
quote:
Vooral een koekje graagquote:Op donderdag 18 februari 2010 08:39 schreef fFarl het volgende:
[..]
Dan houden we het maar bij koffie met een koekje. Suiker? Melk?
Mwah, valt nog mee.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:38 schreef Marco001 het volgende:
klotezooi,
Dacht ik dat ik een hele mooie overzichtelijke, snelle database had gebouwd voor het project.. Komt de supervisor langs, wil die het opeens zo hebben: (voor zover ik heb begrepen)
[ link | afbeelding ]
Ik had eerst alles heel mooi in 2 tabellen: Students n Company, en beide met behulp van de ID's aan elkaar gekoppeld
Dit is volgens mij niet bepaald goed voor de snelheid van de database(Mysql) maar ok...
Wat voor relatie hebben companies en studenten met elkaar? Is dat een N:N-relatie? Zo ja, dan zou ik er nog een koppeltabel tussen zettenquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:38 schreef Marco001 het volgende:
klotezooi,
Dacht ik dat ik een hele mooie overzichtelijke, snelle database had gebouwd voor het project.. Komt de supervisor langs, wil die het opeens zo hebben: (voor zover ik heb begrepen)
[ link | afbeelding ]
Ik had eerst alles heel mooi in 2 tabellen: Students n Company, en beide met behulp van de ID's aan elkaar gekoppeld
Dit is volgens mij niet bepaald goed voor de snelheid van de database(Mysql) maar ok... (en dan is het ook nog eens d ebedoeling dat zij hier bedrijven aan toe kunnen voegen en wijzigingen in kunnen maken.. startgrootte is zo'n 100 bedrijven, ongeveer evenveel contactpersonen en rond de 2000 studenten.
Als ik het goed begrijp is het student 1 : N company.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat voor relatie hebben companies en studenten met elkaar? Is dat een N:N-relatie? Zo ja, dan zou ik er nog een koppeltabel tussen zettenEn ik zou de company_id uit de branche-tabel halen en daarna een branche_id aan de company toevoegen. En het veld Cards in Company is een varchar maar heb je een key van gemaakt. Misschien een ID-veld van maken net als in de tabel Cards?
Kortom: kijk nog ff goed naar hoe je dit doet. Zoals hij er nu staat loopt-ie niet helemaal tof.
Ik verwacht dat de OR op z'n achterste benen gaat staan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:41 schreef Marco001 het volgende:
ah, das ook best kansloos om dat uit te moeten gaan leggen![]()
Ik neem aan dat je dat op je werk moet doen?
Dan kan de uitleg heel kort zijn: Om ruimte te besparen op de servers.
Ja, maar je kan ook meerdere studenten hebben die bij meerdere bedrijven trainee spelenquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:48 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is het student 1 : N company.
Hmmm...daar had ik nog niet aan gedachtquote:Maar waarom beperk je het aantal branches waarin een company actief kan zijn naar 1? Daar zou ik dan een koppeltabel tussen zetten.
Tenzij branche een afdeling is, dan klopt de huidige opzet wel.
Nog iets meer dan een maand officieel, maar het mag nu al beginnen jaquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:04 schreef Chanty het volgende:
Belangrijk nieuws: er zitten knoppen aan de boom hier voor mijn raam! lente is comming
Zonde, vriest over 2 weken allemaal weer kapotquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:04 schreef Chanty het volgende:
Belangrijk nieuws: er zitten knoppen aan de boom hier voor mijn raam! lente is comming
Pessimistquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Zonde, vriest over 2 weken allemaal weer kapot
Ik hoop ook op de lente hoor, daar niet van.
Maar ik zie het voorlopig gewoon echt niet warmer worden.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Pessimist
Ik zeg: over een maand 25 graden en zon
True, dus een koppeltabel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ja, maar je kan ook meerdere studenten hebben die bij meerdere bedrijven trainee spelen
Hier kom ik op terug als het over een maand daadwerkelijk schitterend weer isquote:
[..]
Pessimist
quote:Theo Maassen:
Een optimist is een slecht geinformeerde pessimist
Ik ga al akkord met 5 graden boven nul en zonquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Pessimist
[..]
Pessimist
Hoog inzetten heet datquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
25 graden is een beetje veel misschien
Maar over een maand zit ik wel weer lekker in de tuin te lezen
Maar dan kan het alleen maar tegen vallen.quote:
In dat geval: lees mijn opmerkingen ff goedquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:01 schreef Marco001 het volgende:
De bedoeling is zeg maar een database waarin leraren kunnen zien wie waar stage loopt of waar stage heeft gelopen.. (en een website daarbij waar leerlingen stageadressen kunnen zoeken)
Company-student zou eigenlijk veel-veel moeten zijn..
Dit is trouwens mijn 1e database die ik bouw, dus eerst had ik hem heel simpel: gegevens over bedrijf allemaal onder company, en 1 tabel voor studenten, en dan bij student een company id gekoppeld..
Ik denk dat we vandaag kunnen vaststellen dat jouw controle over het weer dus echt helemaal NERGENS op lijkt!quote:
Kun je ook nog even een precieze dag er van maken? Dan reserveer ik even ons model op die dag!quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Pessimist
Mag ik heel flauw zijn en zeggen dat ik die al sinds jaar en dag hoor fluiten?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:03 schreef Kremers het volgende:
Ik was net buiten om boodschappen te doen, zo koud is het vandaag nietEn ik hoor de eerste vogel fluiten
Hoog zeker, maar het verkeerde hoog. Nu in 1x hoge temperaturen betekent dat de sneeuw in de Ardennen in een keer heel snel smelt. Met als gevolg natte voeten.quote:
Ik woon 4 hoog, nergens last van.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoog zeker, maar het verkeerde hoog. Nu in 1x hoge temperaturen betekent dat de sneeuw in de Ardennen in een keer heel snel smelt. Met als gevolg natte voeten.
Wie gaat er dan ook in de uiterwaarden wonen...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoog zeker, maar het verkeerde hoog. Nu in 1x hoge temperaturen betekent dat de sneeuw in de Ardennen in een keer heel snel smelt. Met als gevolg natte voeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |