abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77915662
Draagdoeken 71

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:43:44 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77915823
een nieuw topic!

kheb aviva in de huftschlinge
mag officieel nog niet, maar kheb weer eens wat aan mijn borst (auauau, zometeen naar de ha), dus voorop gaat niet, en anders slaapt onze kleine prinses niet, dus dan maar zo
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77915891
Beessie-Jen postte in het vorige topic mooie fotootjes:
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
draagprimeur:

allereerste poging

Geloof dat dat stuk in haar nek nog wat strakker kan.. maar verder lijkt het wel aardig?

vind het trouwens een moooooie doek... blij met de kleuren
miss_sly sloot het topic met leuke foto's van Senna in de mooie Tragwerk kleertjes:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Mooie doek BJ En dat duimpje ik heb een zo'n foto van Senna, maar die heeft het daarna nooit meer gedaan. ziet er zoo schattig uit

Davinia, kijken of het lukt morgen

Senna past nu perfect in haar Tragwerkpakje, alleen zijn de mouwen nog wat lang. Het is niet alleen een fijn pakje voor in de draagdoek, maar ook om lekker op de grond te spelen:

En het kleurt perfect bij de Bumbo seat :

En Tinuviel vroeg nog om tips voor heupdragen:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:31 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

was er niet ooit sprake van dat je hem wilde verkopen.

Geinteresseerde koper meldt zich

Dat rugdragen heeft al redelijk bevallen gisteren. Denk dat ik van het weekend ook maar dat torsodragen ga proberen. Heupdragen was helaas nog geen succes. Misschien als ik van het weekend met manlief samen kan gaan doen dat het beter werkt. Maar waar ik nog moeite mee had bij het heupdragen was het helemaal doortrekken van de bovenste doekbaan. Ik heb het net zoals in Webkims filmpje naar achteren geleid, kreeg het ook door het eerste stukje van de knoop weg maar waar moet ik het dan verder weg trekken? Kan iemand dat goed uitleggen? En ik vond het een beetje eng omdat meneer zijn benen strekte en ik bang was dat die zich toch uit de doek zou kunnen werken.

BJ wat een prachtige doek. Ziet er erg mooi geknoopt uit. En je kleine Evie in de doek slapend met haar duimpje in haar mond
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_77915934
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:43 schreef DaviniaHR het volgende:
een nieuw topic!

kheb aviva in de huftschlinge
mag officieel nog niet, maar kheb weer eens wat aan mijn borst (auauau, zometeen naar de ha), dus voorop gaat niet, en anders slaapt onze kleine prinses niet, dus dan maar zo
Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekje
©Dumbo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:52:22 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77916066
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekje
dat dacht ik ook, maar op de didymos site zeggen ze vanaf 12 weken, dus ging ik weer twijfelen.
naja, kheb zo'n rolletje in dr nek, ze leunt met dr koppie naar voren en een beetje op mijn arm, het zal wel goed zijn
pi_77916147
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:42 schreef wickie het volgende:
BJ wat een mooie doek! en wat een geweldig mooi gezicht jullie saampjes
Nu is het nog boekje lezen en brinta maken, over een paar daagjes is het lekker naar buiten en op stap.
Ik dacht ook 'handig een doek voor af en toe, voor erbij omdat Ukkie zoveel last heeft van krampen en melk opgeven, kan ik ook weer wat'. Inmiddels gebruik ik eigenlijk alleen maar de doek.

Ik heb vandaag echt dikke pech op ebay, 2 doeken en een ringsling aan me neus voorbij gegaan... Allen in de laatste seconden en ook echt een euro boven mn bod... Ben beetje erg gefrustreerd nu...

Vanaf wanneer kan je gaan rugdragen? Ukkie is nog klein en licht voor haar leeftijd (3,5 maand), maar wil het al vroeg gaan introduceren, het lijkt me erg fijn rugdragen. En met welke knoop kan ik het beste beginnen en kan die met een nummertje 6 lengte (heb alleen een 6)?
Jammer dat je die 2 doeken bent misgelopen. Maar het is niet zo dat het maar een euro verschilt. Als jij een bod doet, verhoogt eBay automatisch met één euro. Degene die jou overboden heeft, heeft dus misschien wel 10, 20 of 50 euro meer geboden dan jij, maar hij/zij hoeft maar 1 euro meer te betalen dan het één na hoogste bod. Snap je het een beetje?
Het blijft wel balen natuurlijk

Rugdragen kan volgens mij vanaf wanneer je kindje haar hoofd goed zelf overeind kan houden. Ik vond zelf de Rucksack het makkelijkst om mee te beginnen. Kan wel met een maat 6 maar dan hou je wel lange staarten over. Maat 4 is meestal lang genoeg. Met een maat 6 kun je bijv. d BWCC of SHBC proberen.
©Dumbo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:01:08 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_77916326
Davinia, kunnen we wellicht samen iets afspreken met een van de consulentes over tandemdragen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77916359
jeetje ik ben echt helemaal verbaasd hoeveel makkelijker het nu al gaat; heb de doek nog geen 24 uur. Maar Evie heeft er nu al 3 keer bijna 2 uur in liggen slapen.. blijkbaar vind ze het heel erg lekker om zo lekker dicht bij mama te zijn...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77916469
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

Mag vanaf het allereerste begin. Mits je het ook goed wéét aan te spannen.
Fabrikanten bouwen vaak een 'voorzichtigheidsmarge' in, om claims te voorkomen.

Ook een rucksack kán bijvoorbeeld vanaf de geboorte, maar dat zou ik alleen ervaren knopers aanraden of mensen die het bijv. op consult gaan leren.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77917323
Beessie-Jen wat een prachtige foto
En die doek staat je ook prachtig

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2010 13:32:46 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:14:52 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77919066
Troel, samen op tandemdraagconsult lijkt me gezellig

en nu al een rucksack durf ik echt niet!

mag je eigenlijk heupdragen met de binana? ik heb haar nu in manon rouge hangen.
pi_77919437
Ik had gisteren een rucksack geknoopt met mijn mooie zijde
Op zich ging het best aardig, wat slordig nog enzo. Senna was duidelijk in de war, die was op zoek naar mijn gezicht Dus even naar de spiegel gelopen, en dat vond ze wel grappig. Alleen toen ze wat enthousiast werd, en wat ging bewegen, had ik het gevoel dat ze alle kanten opzwiepte achterop vond ik erg eng, maar zal wel aan de knoop liggen? Of moet je zo'n knoop met een dikke doek doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77920539
wat een leuke foto's

Ik heb nu de wollen vogels en ik knoopte haar erin en dacht wow
Hij draagt GE-WEL-DIG!!!
Ik zei tegen het kitten; vandaag zit je wel het allerlekkerst he in de doek?.
JA! zei ze
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 14:54:57 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_77920624
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Troel, samen op tandemdraagconsult lijkt me gezellig

en nu al een rucksack durf ik echt niet!

mag je eigenlijk heupdragen met de binana? ik heb haar nu in manon rouge hangen.
Ik zou niet heupdragen in doeken die kunnen uitzakken. En van de Binana heb ik al vaker gehoord dat hij een beetje uit kan zakken. Met een geweven doek zit je beter voor heupdragen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 14:59:27 #15
141844 Macka66
pi_77920826
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik had gisteren een rucksack geknoopt met mijn mooie zijde
Op zich ging het best aardig, wat slordig nog enzo. Senna was duidelijk in de war, die was op zoek naar mijn gezicht Dus even naar de spiegel gelopen, en dat vond ze wel grappig. Alleen toen ze wat enthousiast werd, en wat ging bewegen, had ik het gevoel dat ze alle kanten opzwiepte achterop vond ik erg eng, maar zal wel aan de knoop liggen? Of moet je zo'n knoop met een dikke doek doen?
Rücksack kan ook met jouw zijden doek hoor, en het lijkt me erg mooi staan.
Om iets specifieks er over te zeggen zou ik jullie moeten zien, maar in het algemeen:
Bij rücksack moet je vooral de bovenrand goed strak hebben. Dat is iets om goed in de gaten te houden tijdens het knopen, want intuïtief heb je juist de neiging om de onderrand strak aan te spannen en de bovenrand iets losser te laten. Maar het moet dus juist andersom.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_77922685
Dank je wel, Macka!
Ik dacht al dat ik de bovenrand strakker moest aanspannen, maar dat viel nog niet mee. Maar ik blijf het proberen, want het is toch wel handig soms, even mijnmeisje op mijn rug
pi_77925360
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:52 schreef Pvoesss het volgende:
wat een leuke foto's

Ik heb nu de wollen vogels en ik knoopte haar erin en dacht wow
Hij draagt GE-WEL-DIG!!!
Ik zei tegen het kitten; vandaag zit je wel het allerlekkerst he in de doek?.
JA! zei ze

Ik heb afgelopen dagen Nati wollen streepjes gebruikt, en het zit steeds zo lekker dat als we thuis zijn ik d'r eigenlijk niet eruit wil halen Normaal wil ze eruit als ik ga zitten, maar nu was ze een beetje ziekjes en wilde ze lekker blijven zitten
©Dumbo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:48:19 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_77926523
BJ wat een prachtige doek!!!

@pvoess ik ben wel benieuwd naar jouw doek!
pi_77927432
ik heb wel een actiefoto van de doek! maar moet even wachten

Hier kan je al wel zien welke kleuren de wollen vogels hebben
pi_77928547
Dank je voor de tips Texelonia.

Ik heb de rucksack bestudeerd (ook de SHBC en de BWCC) en die lijkt me wel ok om mee te beginnen. Las dat rucksack en SHBC het beste zijn in het begin omdat ze hoog op de rug dragen, klopt dit?

Ben aan het twijfelen of ik misschien een ander maatje doek erbij koop. Wat vinden jullie een fijne maat naast een 6?

En dan nog een vraagje? Ik ben een beetje verliefd aan het raken op de Jade Fog. Maar hoor iedereen meer praten over Zara's dan Jades. Wat is het verschil tussen die 2?

Sorry voor al mn vraagjes
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_77928727

Lekker in de draagdoek...
crosspostje... maar moest ff showen hoe heerlijk Evie in de doek zit... en nu met opgerold spuugdoekje.. en nog ietsie steviger...
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:23:36 #22
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77929567
Mooie doek B-J en ze zit er lekker in
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 19:45:43 #23
141844 Macka66
pi_77930435
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef wickie het volgende:
Dank je voor de tips Texelonia.

Ik heb de rucksack bestudeerd (ook de SHBC en de BWCC) en die lijkt me wel ok om mee te beginnen. Las dat rucksack en SHBC het beste zijn in het begin omdat ze hoog op de rug dragen, klopt dit?

Ben aan het twijfelen of ik misschien een ander maatje doek erbij koop. Wat vinden jullie een fijne maat naast een 6?

En dan nog een vraagje? Ik ben een beetje verliefd aan het raken op de Jade Fog. Maar hoor iedereen meer praten over Zara's dan Jades. Wat is het verschil tussen die 2?

Sorry voor al mn vraagjes
Ha, ik mag weer antwoorden geven

- Rücksack en SHBC dragen inderdaad hoog en het goede daarvan is dat de kleintjes hun hoofd op je schouder kunnen leggen (veilig en vertrouwd gevoel).
- Ik (kledingmaat 46/48) vind een 5 erg prettig omdat ik daarmee over mijn jas een rücksack met chestbelt kan knopen, en ook een kanguru (met lange staarten weliswaar). Veel mesen kunnen toe met maat 4.
- Ellevil Jade heeft iets meer bounce dan Ellevil Zara en het patroon is kleiner en loopt overdwars.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 19:46:18 #24
141844 Macka66
pi_77930468
Ik wil een Evie
pi_77931763
BJ

wickie ik vind een maat 4 heel erg fijn. Mijn fijnste doeken zijn maatjes 4 en ik bedacht me laatst ineens dat dat misschien niet (alleen) aan de doeken ligt maar dat ik ook gewoon de knopen die je maat een 4 kunt fijner vind Kangaru vind ik een heeeele fijne knoop, rucksack kan dus, en je kan er ook mee heupdragen, FCC kan ook, lijkt op FWCC maar dan zonder die horizontale buidel en die kun je ook vooraf knopen.

Owjah en persoonlijk vind ik Jade íets fijner dragen, maar vind ik Zara's mooier.

[ Bericht 7% gewijzigd door texelonia op 12-02-2010 20:26:01 ]
©Dumbo
pi_77932712
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:48 schreef Tan het volgende:
BJ wat een prachtige doek!!!

@pvoess ik ben wel benieuwd naar jouw doek!
Tadaaaa, de kleine dame is echt helemaal dol op deze doek dus
Hij zit echt als een huis. Heeft mijn favoriete doek echt van de eerste plek gekaatst.

pi_77933062
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef wickie het volgende:
Oh, wow. Ik vind hem ook erg mooi, maar misschien komt dat wel door die toffe foto's en mooie moeder en kind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77933907
Macka, een voor je fijne antwoorden altijd!

Die Jade Fog is idd mooi zeg! Bestaat daar ook een sling van? Heb al gegoogled, maar kom er geen tegen.
pi_77933969
Nee er zijn geen ellevil slings.
Je zou hem wel zelf kunnen maken natuurlijk
pi_77934142
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:06 schreef Pvoesss het volgende:
Nee er zijn geen ellevil slings.
Je zou hem wel zelf kunnen maken natuurlijk
Jammer! En ik kan nog geen draad door een naald krijgen...
pi_77934413
Het valt me op dat ik niemand van jullie hoor over buidelslings. Niet handig?
pi_77934705
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:15 schreef Ssserpente het volgende:
Het valt me op dat ik niemand van jullie hoor over buidelslings. Niet handig?
Wel handig. Niet zo veelzijdig.
Klikkerdieklik.
Hardloper.
IG @webkim
pi_77934944
Thanks! Ik had al begrepen dat de maat heel nauw komt. Maar zag dat zij ze op maat maakt. Bekend?
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 22:06:20 #34
141844 Macka66
pi_77937059
Ja, Mama Merel maakt mooie dingen
De beste buidelslings vind ik die van Storm op Zolder, omdat ze heerlijk zacht en zelfs verstelbaar zijn.
pi_77937147
Bedankt voor al jullie antwoorden weer, altijd zo fijn dat jullie er zijn.

Oh BJ wat een schatje Evie, zo te zien geniet ze er enorm van en jij ook

Jah de Jade Fog.. al kreeg ik net een Jade She aangeboden, die zou ik eventueel kunnen verven...
Maar moet eerst geld generen, dit weekend maar eens even wat babyspulletjes verkopen.
Een FCC knoop lijkt me fijn voor van de lente / zomer. Ga dit weekend maar eens wat nieuwe knopen proberen. (hmmm zo dat wordt wel een druk weekend, en dan ook nog ns een zieke vriendlief in bed)

Buidelslings, Ssserpente jammer dat je niet met de naald en draad overweg kan want ze zijn erg makkelijk om te maken, ook handig om precies de goede maat te krijgen. Erg fijn voor in de tas voor onderweg.
  zondag 14 februari 2010 @ 11:36:16 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77978388
ssserpente, mss kan olwet je helpen?

macka, zou je svp die foto nog eens kunnen posten hoe je die flip doet bij de kanguru?
wrs hou ik met een kanguru echt meters stof over, maar dat maakt niet uit.

aviva ligt prinsheerlijk bij manlief in de doek te maffen
pi_78021293

[ Bericht 100% gewijzigd door texelonia op 15-02-2010 22:31:01 ]
©Dumbo
pi_78022836
Ik was weer eens doelloos aan het struinen op marktplaats en kwam deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/320949151

Was er iemand nog op zoek naar een ringsling? Heb deze ook en hij is zoooooo fijn

Behoorlijk ziek geweest dit weekend dus geen nieuwe knopen kunnen proberen.... misschien deze week.
pi_78023484
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:47 schreef wickie het volgende:
Ik was weer eens doelloos aan het struinen op marktplaats en kwam deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/320949151

Was er iemand nog op zoek naar een ringsling? Heb deze ook en hij is zoooooo fijn

Behoorlijk ziek geweest dit weekend dus geen nieuwe knopen kunnen proberen.... misschien deze week.
Oh, de kleuren van Rienk's kamer!

Nou wil ik hem hebben. En dat terwijl ik nog steeds niet weet of ik wel wil gaan dragen..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78025317
Ssserpente ik heb een mei tai van Mama Merel en die is heel mooi en netjes gemaakt. Nou die stomme rotsneeuw nog weg, kan ik weer naar buiten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78026706
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:26 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente ik heb een mei tai van Mama Merel en die is heel mooi en netjes gemaakt. Nou die stomme rotsneeuw nog weg, kan ik weer naar buiten.
ja, is ie netjes? Fijn! Dan ga ik er een buidelswing bestellen.

Was gister bij een vriendinnetje en haar moeder heeft een mt gemaakt adhv een partoon van Internet. En ze wil er voor mij ook een maken.
pi_78027477
Hier op Slingguide vind je ook een hele lijst met links naar allerlei draagmethodes. Ik heb er maar een paar bekeken, dus ik kan niet 1-2-3 zeggen in hoeverre het goede filmpjes of tutorials zijn, maar ze geven iig een idee.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 15 februari 2010 @ 22:17:09 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78035862
vlindur, gewoon kopen en als het niks is, raak je hem ook wrs snel weer kwijt

webkim, heb je mss een filmpje hoe je een mt omdoet? voor kleine kidnjes, grote kindjes en op de rug? en anders, bij deze een verzoeknummertje voor als je weer hersteld bent na de bevalling

heupdragen wordt het echt niet voor mij. kvind het nu al zwaar op mn rug, en hoeveel weegt ze nou? en ze hing erg voorop, dus het is echt het asymmetrische dragen... naja, blijven en genoeg mogelijkheden over
pi_78048247
Ik heb nog helemaal niet verteld dat mijn Mei Tai binnen is (al twee week bijna) en dat hij echt geweldig draagt. Hij is echt supernetjes genaaid, heel stevig en ik kan ein-de-lijk rugdragen. Dat wilde ik al zó lang maar ik zat aldoor in de knoop met m'n doek, met een kop als een tomaat want ik kreeg het zo warm van dat knopen en dan zat het altijd verkeerd en intussen was Lieuwe hard aan het huilen. Dit gaat echt één twee huppakee, door het vele oefenen heb ik de supermantoss al wel goed onder de knie. Ik ben blij!
En nu twijfel ik of ik een draagjas moet bestellen. Ik weet dat er een aantal hier zijn (Texelonia en Tessie geloof ik) met zo'n Franse draagjas. Zou die ook nog geschikt zijn voor het voorjaar? Of te warm? Ik wil graag een keer weer een flinke wandeling maken en dan is zo'n jas denk ik heel fijn

Foto'tje van de site van mamamerel van mijn Mei Tai:

† In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 10:26:38 #45
141844 Macka66
pi_78048922
Jore, wat een mooie mei-tai!

Davinia, de Kangoeroe omslag:
Je pakt de onderste rand en brengt die langs je oor over je schouder.
pi_78049247
Wauw dat is een mooie mei tai Jore!

Die draagjas kan ook heel goed in het voorjaar denk ik. Het is geen die hard winterjas, voor echte kou is ie wat fris. De wind komt er makkelijk doorheen, en hij is niet heel dik. En in het voorjaar kun je jezelf en Lieuwe wat luchtiger kleden natuurlijk. Maar ik heb het niet snel warm, dat scheelt natuurlijk.

Vandaag zouden er nieuwe kleuren Zara's van Ellevill uitkomen, en ik kon al dagen nergens anders meer aan denken dan aan Zara Black Ik wilde er 2 shorty's van maken. En als Zara Mild eind maart dan uitkwam wilde ik daar ook een shorty van maken, en de Zara black verslingen. Of nou ja, dat wilde ik mijn moeder allemaal laten doen Maar goed, ze zijn nog niet klaar blijkbaar.... Er waren ook nog geen foto's van Zara Black (alleen een gephotoshopte...) dus het viel een beetje te verwachten... Maar toch, ik BAAL!
©Dumbo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:49:43 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78049488
wow, das een mooie MT!
als de reisMT van YPPY me bevalt, vraag ik owlet mss of ze een leuke voor me wil maken. het is dat poppedein die roze heeft gekocht, anders had hij hier gelegen, namelijk

thx macka, ik dacht al dat het zo zat, maar kwist niet meer zeker.
gaan we daar ook eens mee oefenen!
ik PM je ff over zo'n donkerroze strampfelanzug
pi_78052110
Het vogeltje is een beetje Lieuwes symbool (iets dergelijks stond ook op zijn geboortekaartje en op z'n eerste kleertjes). Ik twijfelde al heel lang over een Mei Tai en toen ik dit stofje zag was ik direct om.

Bedankt voor je reactie Texelonia, ik ga verder twijfelen. Er loopt bij de buren een pre-order tot morgenavond, dus ik heb nog even. Wat stom van die Zara Black trouwens, die foto is inderdaad erg gefotoshopt. Ik vind de nieuwe kleuren wel mooi trouwens, Blueberry
pi_78053186
Zara Black (en de tri-colors) is uiteindelijk toch in stock Ik was weer eens ongeduldig
©Dumbo
pi_78055688
Hannah was dit weekend trouwens een nachtje logeren bij mijn ouders. En toen ik d'r zondag weer kwam ophalen, en ik d'r op schoot had, draaide ze zich steeds zo zoals ze bij mij normaal in de draagdoek zit. Zó lief!
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 12:34:31 #51
141844 Macka66
pi_78094681
Fotoshoot in een studio afgesproken met een vriendin die fotovakschool doet maar nooit portretten doet en voor wie draagdoek knopen onbekend is, nieuwe draagdoek, swingende muziek, ouderwetse studiolampen ipv flitsset. En vooral veel plezier. Daar ga je vanzelf van dansen, en dan krijg je The Joy of Wrapping

SPOILER
pi_78095873
mooooooi Macka! wat zie je er blij uit!
pi_78096426
Mooi
pi_78097271
Wauw Macka! Je straalt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:50 #55
141844 Macka66
pi_78099227
Leuk he! Dat gebeurt er met me als ik iemand wat laat zien over kinderdragen. Het heeft echt mijn hart
Dat is ook wat ik zo graag over wil brengen, het plezier van dragen.
En in dit geval heb ik er zelfs uitgelaten bij gedanst om te laten zien hoe veilig en vast het zat, dat kon daar ook goed in de fotostudio.
pi_78108200
En dat blauw staat je ook fantastisch!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:35:01 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78111428
macka, het plezier straalt ervan af!
pi_78116494
Wat een mooie foto's, Macka! Als dat geen goeie reclame is..! En dat blauw staat je idd goed.

Ik ben eruit:

woensdag 17 februari 2010 @ 21:14:19 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_78116535
Sserpente, die is mooi!
pi_78116588
Ow, die is mooi, Ssserpente
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:15:27 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_78116598

Didymos vlinders, de valentijns uitgave van dit jaar. Erg mooie draagdoek, ik ben er blij mee.
(En onze ogen springen er wel uit zo! )
pi_78116623
Vrolijk Ssserpente! Ik krijg er helemaal zin in voorjaar van!
(Sowieso! Jasloos dragen! En een kleine frummel in de doeken!)
Hardloper.
IG @webkim
pi_78116708
Die is ook mooi cattie
En jullie ogen, wow!
pi_78116825
Mooi Cattie! En precies dezelfde kleur als jullie ogen idd.

Ik heb ook zin in de Lente.
pi_78117089
Wat een super leuke foto's Macka! Ik word er helemaal blij van

En Cattie, mooie doek, staat jullie echt heel mooi!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 21:33:33 #66
141844 Macka66
pi_78117456
Leuk Sssserpente!

En cattie, wat een perfecte kleuren voor jullie! Staat erg mooi.
pi_78117711
Krijg nou wat. Weten jullie waar Slings & Things zit?

In Middelburg! Da's hier vlakbij! Nou ja, voor Zeeuwse begrippen dan...
Zomaar een doekenwinkel in Zeeland. Hoe is het mogelijk!
pi_78117945
Oh, Cattie die staat jullie fantastisch.

En mooi Sserpente.

Macka, ik vind die foto onder de spoiler zo mooi. wat sta je daar goed op zeg.

Ik heb vandaag weer genoten van het dragen.
Omdat ik het zo druk heb/had was Ko vooral bij mijn lief, die Ko ook met liefde ronddraagt.
Maar vanmiddag was hij bij mij.
En ook al was ik op een gegeven moment een beetje wanhopig omdat ik zo graag iets af wilde maken, maar Ko maar om aandacht bleef vragen, ben ik gewoon gestopt, heb Ko in de doek geknoopt en zijn we samen op pad gegaan.
En ik werd er zo rustig en gelukkig van, alle stress viel van me af.
Echt heerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 17-02-2010 22:31:40 ]
pi_78118147
Wat fijn Oeke, hoe je het omschrijft klinkt het ook superrelaxt.

Ik zag vanmiddag trouwens een man z'n zoontje ophalen in een doek. Zo'n rekbare met ster van draagdoek.nl. Zag er zo leuk uit, bijna sexy!

Hij stapte vervolgens wel met kind en al op de fiets, maar goed.
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 22:22:10 #70
141844 Macka66
pi_78120052
Ontstresste oeke en Ko
pi_78120485
Macka wat een vrolijke foto's

Cattie die doek staat jullie mooi zeg! Het blauw past precies bij jullie ogen, en de verkeerde kant bij je haar
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 12:31:11 #72
141844 Macka66
pi_78134981
Wbt stress trouwens...
Uit onderzoeken is gebleken dat baby'tjes die dicht bij hun moeder zijn (en hun hoofd tegen haar aan kunnen leggen) in hun latere leven veel beter met stress om kunnen gaan. Uit een ander onderzoek is gebleken dat gedragen kindjes veel minder huilen, en dat die kindjes en hun ouders daardoor veel minder stress ervaren.
Dus dragen is een win-win situatie en ondertussen geef je je kind ook nog eens kans om zich goed te ontwikkelen wat betreft het aankunnen van stress

Mijn draagconsulentencertificatievoordracht was getiteld Stress reduction by Carrying. Het is volgens mij echt een van de fijnste en nuttigste eigenschappen van dragen!
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:04:03 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78135926
macka, mss weet jij dat, helpt dragen ook bij het voorkomen van krampjes? dat het hangen in de doek zo relaxed voor haar is, en dat die darmen zo'n goede boost krijgen van de lichaamswarmte een paar uur lang, dat die darmen rustig blijven?
ik zeg helemaal niks over krampjes bij aviva tot ze 12 weken is, ivm fok-wet en zo, maar ik vind het toch wel frappant. het is dat ze nu prima in de box in slaap is gevallen, anders had ze nu ook in de doek gehangen.
ik draag haar ongeveer 3 of 4 uur per dag, zodat ze kan slapen.

enik had eli vanochtend weer ff in de doek, en ik kom er niet meer bij! ik gooi hem dan in een snelle ruck, maar bij het kruisen onder zijn benen door kon ik maar met heel veel moeite de doekbanen kruisen, waardoor de stof uiteraard weer te los ging, en meneer lekker achterover kon hangen en opzij en alles, maar dat terzijde... iemand tips? het was wel over zijn dikke bomberjack heen en over mijn stugge winterjas heen, dus dat zal ook niet geholpen hebben
pi_78136471
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef Macka66 het volgende:
Fotoshoot in een studio afgesproken met een vriendin die fotovakschool doet maar nooit portretten doet en voor wie draagdoek knopen onbekend is, nieuwe draagdoek, swingende muziek, ouderwetse studiolampen ipv flitsset. En vooral veel plezier. Daar ga je vanzelf van dansen, en dan krijg je The Joy of Wrapping

[ afbeelding ]
SPOILER
Leuke foto's Macka
pi_78137117
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:04 schreef DaviniaHR het volgende:
macka, mss weet jij dat, helpt dragen ook bij het voorkomen van krampjes? dat het hangen in de doek zo relaxed voor haar is, en dat die darmen zo'n goede boost krijgen van de lichaamswarmte een paar uur lang, dat die darmen rustig blijven?
ik zeg helemaal niks over krampjes bij aviva tot ze 12 weken is, ivm fok-wet en zo, maar ik vind het toch wel frappant. het is dat ze nu prima in de box in slaap is gevallen, anders had ze nu ook in de doek gehangen.
ik draag haar ongeveer 3 of 4 uur per dag, zodat ze kan slapen.

enik had eli vanochtend weer ff in de doek, en ik kom er niet meer bij! ik gooi hem dan in een snelle ruck, maar bij het kruisen onder zijn benen door kon ik maar met heel veel moeite de doekbanen kruisen, waardoor de stof uiteraard weer te los ging, en meneer lekker achterover kon hangen en opzij en alles, maar dat terzijde... iemand tips? het was wel over zijn dikke bomberjack heen en over mijn stugge winterjas heen, dus dat zal ook niet geholpen hebben
Buik aan buik dragen geeft een indirecte massage, waardoor het inderdaad verlichtend kan werken bij darmkrampjes. En ook je lichaamswarmte is daarbij erg prettig. Voorkomen zou ik niet willen zeggen, maar verlichten: zeker.

Heb je wel eens gezocht naar een filmpje van een reinforced rucksack? Kan ook erg handig zijn.
Maar hoe bedoel je dat je er niet meer bij kan? Eli zit toch relatief laag, nu hij al zo groot is?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:02:05 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78137868
nou, ik had mijn armen achter me om de banen over te geven, zeg maar, en ik kreeg mijn handen bijna niet bij elkaar bij zijn billen. maar mss had ik hem ook wel te laag gehangen, dat kan natuurlijk ook. tis weer ff wennen.

kga zo ff googlen op reinforced rucksack.
had je trouwens mn verzoeknummer gezien voor een MT-filmpje?

en je sig! "baby Bjorn"! Geniaal!
pi_78138215
Woow macka leuke foto's
pi_78148945
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:02 schreef DaviniaHR het volgende:
nou, ik had mijn armen achter me om de banen over te geven, zeg maar, en ik kreeg mijn handen bijna niet bij elkaar bij zijn billen. maar mss had ik hem ook wel te laag gehangen, dat kan natuurlijk ook. tis weer ff wennen.

kga zo ff googlen op reinforced rucksack.
had je trouwens mn verzoeknummer gezien voor een MT-filmpje?

en je sig! "baby Bjorn"! Geniaal!
Mei Tai filmpje komt over een paar weekjes wel. Of ik moet voor die tijd nog even ergens goede zin opduikelen natuurlijk. Wat wilde je precies zien dan? Het op je rug zetten van je kind?
Hardloper.
IG @webkim
pi_78152071

Mine!
(Indio Kobalt Rouge met linnen)

En dan zijn er ook nog Feuerfische (100% katoen)

Ze zijn weer lekker bezig bij Didymos...
Hardloper.
IG @webkim
pi_78157588
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil mezelf graag even voorstellen: ik ben proud_mami. Proud Mami to be eigenlijk, ik ben momenteel 24 weken zwanger van de 1e!

Ik heb en vraag over de draagdoeken van draagdoek.nl. Ik vind ze vooral erg leuk maar zijn ze ook goed. En zo ja, waarom dan n zo nee, waarom niet? Het staat van wel ergens in de 71 vorige delen ;-) maar om die nog allemaal door te spitten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_78157718
Hoi!
Ja, die zijn goed voor pasgeboren baby's. Omdat het rekbare doeken zijn, zijn ze niet fijn meer als je kindje ouder is. Als j baby 6 tot 8 maanden oud is kun je beter een geweven draagdoek gebruiken (of je koopt direct een geweven draagdoek).
pi_78157796
Hoi p_m!

Rekbare draagdoeken zijn erg prettig met een pasgeboren / jonge baby. Je hoeft niet supernetjes te knopen om het toch erg lekker te laten zitten. Tricot is heerlijk zacht. En je kan de doek van tevoren knopen en dán je baby erin doen.

Voor een zomerkindje is een tricot doek wel erg warm vind ik. En er komt een punt waarop een kind er aan de zware kant voor wordt. waardoor de doek gaat doorhangen onder het gewicht en dan draagt het minder fijn. De meeste mensen ervaren dat bij 8> kilo ofzo. Dus als je je kind lánger wil dragen dan een maand of 5 / 6 zal je op den duur misschien overstappen naar een niet rekbare draagdoek of een andere drager. Maar voor in het begin (mits niet in de zomer) is het een prima aanschaf hoor.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:31:04 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78157815
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:24 schreef Webkim het volgende:

[..]

Mei Tai filmpje komt over een paar weekjes wel. Of ik moet voor die tijd nog even ergens goede zin opduikelen natuurlijk. Wat wilde je precies zien dan? Het op je rug zetten van je kind?
naja, eigenlijk alle stadia ik vind jouw filmpjes altijd zo duidelijk, en ik heb natuurlijk een minimensje en een maximensje die gedragen kunnen worden, dus zowel tips voor klene baby's als tips voor rugdragen met MT...
maar verder wens is weinig, hoor

die indio lijkt wel op een andere indioLE die ze bij slingomama verkochten, gewoon katoen, van vorig jaar, die iedereen hier zo prachtig vond. ook ood met paars, hoe heet-ie nou?
pi_78157954
Dank je wel voor je snelle reactie! Ik kan bijna niet wachten tot die kleine er uit komt, het lijkt me een geweldige ervaring om je kleintje zo lekker dicht bij je te dragen. Ik kijk af en toe op dit topic en vind jullie foto's geweldig om te zien. Al die blije kindjes lekker dicht bij mams (of paps natuurlijk)!

Ik denk dat ik idd maar met een rekbare doek begin. Ga zaterdag naar de 9 maanden beurs en ga daar eens goed neuzen bij de draagdoeken stands!
pi_78158111
Kobalt Rouge is wel een spectaculaire doek zeg. Volgens mij weet ik welke je bedoelt Davinia.

Hoi Proud mami!

Heeft iemand hier de blaadjes naturel van Didymos? Hij lonkt naar me, maar ik zie alleen een maat 6, is hij niet verkocht in andere maten? En welke maat is fijn voor rugdragen met de Rucksack?
pi_78158286
ik heb niet de blaadjes maar wel CGW die is ook erg geweldig..
Maar ik weet niet of ik die zo fijn vind vanwege het color grown of de weving,..
Ik heb ook een blaadjes (niet naturel) en die voelt ook heel fijn.
Een rucksack is een 4 heel fijn voor.
pi_78158359
Welke bedoel je Scilla?
pi_78158391
Pvoess, dank! Ik vond trouwens jouw stapeltje laatst zo mooi. Helemaal anders weer van kleurstelling dan een paar maanden geleden volgens mij.
pi_78158409
Ja, Scilla!
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:42:13 #90
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78158436
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:40 schreef Pvoesss het volgende:
Welke bedoel je Scilla?
ja, die! thx! kan ik vannacht weer goed slapen
pi_78158455
Davinia, MT filmpje heb ik ergens gezien...effe denken, bij de vlaamse mevrouw die doeken maakt, ben even haar naam kwijt, maar die weet iemand hier vast wel!
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:43:42 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78158535
bedoel je draagdoekmama?

ga ik haar eens youtuben
pi_78158998
Als je op youtube zoekt op 'Mei Tai' vind je waarschijnlijk ook genoeg
En deze link vind ik ook erg handig, zo gesorteerd op allerlei aspecten, lengte doek, soort drager, leeftijd kind, specifieke knopen, etc.

Die nieuwe linnen indio komt hier binnenkort ook Ik hoop dat ie in het echt net zo mooi is.
©Dumbo
pi_78159947
Davinia, nee, ik weet het weer: mister mirko!
pi_78160067
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:41 schreef oeke het volgende:
Pvoess, dank! Ik vond trouwens jouw stapeltje laatst zo mooi. Helemaal anders weer van kleurstelling dan een paar maanden geleden volgens mij.
Hahah ja klopt ik heb ineens allemaal andere doeken.
En precies van alles wat. Meer kleur, meer variatie

Ik had Scilla en die stond echt prachtig maar die was zo dun.
Ik vind deze dus ook wel mooi.. maar ben bang voor weer een hele dunne LE.
pi_78160968
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:30 schreef Webkim het volgende:
Hoi p_m!

Rekbare draagdoeken zijn erg prettig met een pasgeboren / jonge baby. Je hoeft niet supernetjes te knopen om het toch erg lekker te laten zitten. Tricot is heerlijk zacht. En je kan de doek van tevoren knopen en dán je baby erin doen.

Voor een zomerkindje is een tricot doek wel erg warm vind ik. En er komt een punt waarop een kind er aan de zware kant voor wordt. waardoor de doek gaat doorhangen onder het gewicht en dan draagt het minder fijn. De meeste mensen ervaren dat bij 8> kilo ofzo. Dus als je je kind lánger wil dragen dan een maand of 5 / 6 zal je op den duur misschien overstappen naar een niet rekbare draagdoek of een andere drager. Maar voor in het begin (mits niet in de zomer) is het een prima aanschaf hoor.
Hoi WebKim,
thx voor je uitleg.

Ik ben begin juni uitgerekend, dus wel een zomerkindje. Tricot is dan niet handig begrijp ik (als in te warm?).
Wat dan? Een geweven doek? Weten jullie daar een goede site voor?

Vond die van draagdoeken.nl met die ster juist zo leuk maar mss heb je zoiets ook wel in geweven.
pi_78161232
Proud Mami, mijn kindje is van 7 juni en ik heb hem de eerste 4 weken in een rekbare doek van Bamboe gedragen, Dat was heerlijk. Niet te warm.
Maar de overstap naar geweven was heel fijn, vond ik nog veel fijner dragen.
Ik heb zelf doeken van Didymos, maar je hebt zoveel soorten. En iedereen heeft zijn voorkeuren.
pi_78161702
Ik zou dan ook idd gaan voor een rekbare bamboe.
En er zijn voor geweven doeken heel veel merken, hier een paar

Didymos (mijn favoriet)
Ellevill
Natislings
Girasol
Storchenwiege
Hoppediz
bbslen
Lana
Amazonas
Ellaroo
Vatanai (die zijn echt geweldig voor in de zomer)
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 17:50:46 #99
141844 Macka66
pi_78234945
Vruchtbare draagmiddag gehad!

Vanmiddag heb ik knoopdemonstraties gegeven op de open dag van het Moeder-en kindcentrum in mijn wijk. Heel leuk, niet alleen moeders en oma's gesproken die willen gaan dragen maar ook verhalen gehoord van allochtone moeders die hun kind dragen in een laken, willekeurig stuk stof of badlaken.
En een dame van de kraamzorgopleiding ontmoet die het een goed idee lijkt als ik een keer les kom geven.

Daarna ben ik naar een andere open dag geweest, van een Sub Sahara vrouwen ontmoetingscentrum. Daar heb ik kennis gemaakt met een van de coördinatrices en die wil graag een draagochtend organiseren waarop ik met Afrikaanse vrouwen ga praten en uitwisselen over dragen.

Leuk om te merken dat dragen al snel een verband smeedt tussen vrouwen van allerlei leeftijden en uit allerlei culturen. Helaas moest alles met de draagpop, want Maja wenste alleen bij papa in de doek te gaan. Afvallig vrouwtje
pi_78235237
Goed bezig Macka!
pi_78235459
Wat leuk, Macka!

Knap om in een badlaken te dragen. Hebben ze laten zien hoe? En die draagochtend met Afrikaanse vrouwen is ook leuk, bijzonder vooral.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 18:18:25 #102
141844 Macka66
pi_78235802
Dat badlaken hebben ze verteld. Ze doen het net als met een afrikaanse doek, torsodragen. Badlakens schieten snel los dus voor de zekerheid gaat er dan nog een sjaal overheen. Over het achterwerkje en dan voor vastknopen.

Ben heel benieuwd naar wat de Afrikaanse vrouwen weten over dragen De Ethiopische die ik sprak had er zelf geen ervaring mee, ze kwam uit een grote stad en daar wordt niet gedragen. Ze had wel gemerkt dat Afrikaanse vrouwen in Nederland liever niet dragen in het openbaar omdat ze zich dan zo bekeken voelen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:02:24 #103
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78245662
Wat gaaf en interessant allemaal Macka!

Hier een draagdoek baaldag. Maanden geleden een draagdoek uitgeleend, en inmiddels weinig vertrouwen dat ik hem nog terug ga krijgen So much for spreading the baby-wearing love.....
©Dumbo
pi_78245698
hoezo dat dan Tex?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:10:30 #105
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78246025
Ik zou de doek al anderhalve maand geleden terugkrijgen. Maar er kwamen steeds dingen tussen, en dus nog steeds geen doek gezien. Toevallig liet ze vallen dat iemand anders ook nog een pakje van haar kreeg. Die heeft dit inmiddels ontvangen, en mijn pakje werd tegelijk verstuurd werd haar verteld. Een dag nadat haar pakje verstuurd is, heeft degene die mijn doek heeft geleend mij nog gemaild dat mijn pakje die dag op de post zou gaan, en ze zou me de T&T code nog laten weten. Daarna niets meer van d'r gehoord. Is het nog een beetje te volgen? Er klopt in elk geval iets totaal niet...

Ik kan wel janken echt
©Dumbo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:11:22 #106
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246059
tex wat rot Is het een bekende van je of iemand via internet? Woont ze bij iemand in de buurt? Dan zoeken we haar ff op
pi_78246084
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:10 schreef texelonia het volgende:
Ik zou de doek al anderhalve maand geleden terugkrijgen. Maar er kwamen steeds dingen tussen, en dus nog steeds geen doek gezien. Toevallig liet ze vallen dat iemand anders ook nog een pakje van haar kreeg. Die heeft dit inmiddels ontvangen, en mijn pakje werd tegelijk verstuurd werd haar verteld. Een dag nadat haar pakje verstuurd is, heeft degene die mijn doek heeft geleend mij nog gemaild dat mijn pakje die dag op de post zou gaan, en ze zou me de T&T code nog laten weten. Daarna niets meer van d'r gehoord. Is het nog een beetje te volgen? Er klopt in elk geval iets totaal niet...

Ik kan wel janken echt
Mja, tis te volgen. Wat erg zeg! Geen wonder dat je een baaldag hebt. Ken je diegene persoonlijk? heb je een adres? Langsgaan een optie? Welke doek was het eignelijk?
sorry voor het vragenvuur
Lotte!
Noah!
pi_78246136
Macka, dat klinkt echt zo interessant! Wow, wat lijken me dat leuke bijeenkomsten!

tex, wat ontzettend rot is het, zeg.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:25:59 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78246591
Ik ken diegene alleen via internet. Heb wel een adres, en zou er wel heen willen, maar dan is het 5 kwartier heen en 5 kwartier terug, en zul je net zien dat er niemand thuis is...
©Dumbo
pi_78246637
Picknickmand mee en posten voor de deur zeg ik je! En neem TF mee voor de zekerheid

voor jou
Lotte!
Noah!
pi_78246638
Ken je niemand in de buurt die er voor je heen kan gaan om de doek op te halen en dan op te sturen?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:28:13 #112
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246682
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:27 schreef Linda2205 het volgende:
Picknickmand mee en posten voor de deur zeg ik je! En neem TF mee voor de zekerheid

voor jou
Waarom ik?
pi_78246718
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
tex wat rot Is het een bekende van je of iemand via internet? Woont ze bij iemand in de buurt? Dan zoeken we haar ff op
Daarom
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:31:40 #114
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246824
Oh ja Vooruit dan maar. Ik neem m`n shovel voor de zekerheid wel ff mee
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:31:50 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78246836
Nee ken niemand in de buurt....
Echt zo balen dit, en wat voel je je machteloos dan.
©Dumbo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:35:49 #116
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246964
Heb je verder al contact met haar opgenomen? Misschien is er wel een logische verklaring voor? Al geloof ik dat ik het zelf ook somber in zou zien in jouw plaats
Gaat het om een waardevolle doek?
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 23:55:00 #117
141844 Macka66
pi_78247638
Tex, ik wil de persoon in kwestie wel bellen als je woensdag nog geen doek hebt ontvangen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:56:04 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78247684
Nou ja ik heb vanochtend 1 en vanavond 2 mailtjes gestuurd en niks gehoord....
Maar donderdag heeft ze het pakje van die ander verstuurd en tegen haar gezegd dat mijne tegelijk verstuurd zou worden. Vrijdag heeft ze tegen mij gemaild dat mijn pakje die middag op de post zou gaan, en dat ze me d T&T code nog zou laten weten. Dat is het laatste wat ik heb gehoord. En dat is na een dikke maand aan het lijntje te zijn gehouden (althans zo komt het nu over).

Het is geen erg waardevolle doek denk ik, het is een LE die niet meer te krijgen is, maar waar ook niet veel vraag naar is geloof ik. Hij zal niet veel meer waard zijn dan de nieuwprijs. Maar goed, dat is ook zat natuurlijk. En daarnaast ga je natuurlijk niet zo om met spullen die je door iemand in goed vertrouwen zijn uitgeleend.

Maar ja, wie weet, is er toch nog een hele goede verklaring voor....
©Dumbo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:59:23 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78247787
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:55 schreef Macka66 het volgende:
Tex, ik wil de persoon in kwestie wel bellen als je woensdag nog geen doek hebt ontvangen
Oh dat zou super zijn! Wie weet komt er dan meer duidelijkheid!

Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat dit met opzet zo gegaan is. Ik zat al te denken dat er een vlek of een gat in is gekomen ofzow en ze hem daarom niet durft terug te sturen. Maar goed, als je geen antwoorden krijgt ga je zelf de raarste verhalen verzinnen...
©Dumbo
  zondag 21 februari 2010 @ 10:58:54 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78257215
gisteren zomaar weer eens geprobeerd met Roy in de doek, en hij vond het zomaar weer leuk
Gisteren dus samen zo een flink stuk gewandeld en boodschappen gehaald
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_78258196
Even een vraagje: tot wanneer kan je een baby in een rekbare draagdoek dragen?
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2010 @ 11:55:06 #122
141844 Macka66
pi_78258283
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:51 schreef Cantare het volgende:
Even een vraagje: tot wanneer kan je een baby in een rekbare draagdoek dragen?
Totdat het je te zwaar wordt. Je merkt vanzelf als de doek een beetje door gaat zakken, en dan gaat 'ie ook meer aan je schouders trekken. Na een maand of vier is dat vaak.
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2010 @ 11:57:54 #123
141844 Macka66
pi_78258350
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:59 schreef texelonia het volgende:

[..]

Oh dat zou super zijn! Wie weet komt er dan meer duidelijkheid!

Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat dit met opzet zo gegaan is. Ik zat al te denken dat er een vlek of een gat in is gekomen ofzow en ze hem daarom niet durft terug te sturen. Maar goed, als je geen antwoorden krijgt ga je zelf de raarste verhalen verzinnen...
Of haaltjes. Het is een Indio he? Als je niet weet dat die gevoelig zijn voor haaltjes schrik je denk ik als er een in komt. Terwijl het niet te vermijden is.
pi_78258454
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:55 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Totdat het je te zwaar wordt. Je merkt vanzelf als de doek een beetje door gaat zakken, en dan gaat 'ie ook meer aan je schouders trekken. Na een maand of vier is dat vaak.
Okay, tnx! Ik heb natuurlijk nog een heeele tijd, maar zit steeds te dubben of ik een rekbare doek op mijn verlanglijstje zal zetten/zal kopen.
  zondag 21 februari 2010 @ 17:57:01 #125
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78270527
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:57 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Of haaltjes. Het is een Indio he? Als je niet weet dat die gevoelig zijn voor haaltjes schrik je denk ik als er een in komt. Terwijl het niet te vermijden is.
Ik heb d'r wel gewaarschuwd dat ie gevoelig is voor haaltjes...
Maar ja, zolang zij niet reageert, kan ik wel 300 dingen verzinnen wat er aan de hand kan zijn maar daar schiet ik niks mee op
©Dumbo
pi_78273139
Jippie jippie!!!

Ik heb de Jade Fog Hij is zoooooooooooooo mooi en draagt ook heel fijn.
Binnenkort actie fotootjes
pi_78273265
Wauw, die wil ik ook!

Wanneer gaat ie op reis?
pi_78273962
Cantare, ik heb de vier maanden nooit gehaald met mijn By Kai, ik vond het met een kilo of 6 niet meer zo te doen. Nou heb ik geen sterke rug, dat speelt mee. Maar al met al kon ie dus met 3,5 maand er niet mee in.

Mijn moeder was er zo op tegen dat ik een mei-tai wilde voor mijn verjaardag, ze kwam met allerlei andere dragers aan, want zo'n doek was niks. En nou had ik em vandaag bij me en sta ik em te knopen, roept ze opeens dat zij Driekus wil dragen "want ze had het nooit gedaan en wilde het graag proberen". Dus ik raap mijn kin van de grond en voila, mijn mama aan het dragen. Helaas maar even omdat we niet binnen konden in het gebouw wat mijn vader ons wilde laten zien, maar toch. Ik heb ineens hoop voor onze vakantie, dan wil ze het vast ook wel proberen. Weer iemand om
pi_78274054
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:48 schreef mefke79 het volgende:
Cantare, ik heb de vier maanden nooit gehaald met mijn By Kai, ik vond het met een kilo of 6 niet meer zo te doen. Nou heb ik geen sterke rug, dat speelt mee. Maar al met al kon ie dus met 3,5 maand er niet mee in.
Maar was het voor die 3,5 maand wel de moeite waard, of had je zoiets van 'als ik dit had geweten dan had ik een andere doek gekocht'?

Leuk dat je moeder ineens ook enthousiast is!
pi_78274952
@Cantare, nee, ik had em niet willen missen. Driekus is er een paar dagen na de geboorte al ingegaan. Ideaal bij krampjes en mamahonger (en zeker omdat deze mama ook tijd voor zichzelf nodig had, ging goed zo). Voor nu vind ik de mei-tai heel fijn, maar ik zou daar geen pasgeborene in willen dragen. Kan wel hoor, maar ik vind een rekbare doek dan fijner.
pi_78275442
Cantare, kijk eens op marktplaats daar staan erg veel tricotslens op, heb ik die van mij ook vandaan.
Ik ben al na een paar weken overgegaan op een geweven doek. Ik wist dat ik wilde blijven dragen en vond een geweven veel fijner (had de luxe om het uit te proberen met een geleende doek).
pi_78275533
En Ssserpente, misschien stuur ik 'm ooit nog eens op reis
pi_78276399
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:28 schreef wickie het volgende:
En Ssserpente, misschien stuur ik 'm ooit nog eens op reis
  zondag 21 februari 2010 @ 22:44:07 #134
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_78283234
Tex is dat je Kupfer Graphit?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_78283450
Vandaag weer gedragen op mn rug .
Ik was ff bezig, Iris aan de mopper, lief zat bij de buren. Kind op mn rug geslingerd en toen ik klaar was ook nog even wezen buurten met kind op mn rug. Lekker weer .
En ik had haar nagenoeg in 1 keer lekker zitten. Ze vond het ook prima, zolang ik maar in beweging bleef .
Fake it till you make it...
  zondag 21 februari 2010 @ 22:57:39 #136
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78283945
Cantara ik heb ook nog een tricot slen liggen een blauwe.
mocht je hem willen gebruiken pm me dan maar even.
  zondag 21 februari 2010 @ 22:59:32 #137
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_78284060
voor Nijna!
Maxi, Midi & Mini
pi_78293433
Jemig wat een gedoe. Ik ben degene die de doek van Tex heeft. En ik had der vrijdag gewoon gemeiald dat ik van het weekend weg was en dat ik dus waarschijnlijk geen kans had om het T&T door te geven. En er is niemand die me kan bellen (Macka ) want er is hier helemaal niemand die mijn nummer heeft. Ik heb Tex steeds netjes op de hoogte gehouden wat er aan de hand was!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78293818
Maar je moet tex ook begrijpen.. iig ik zou hetzelfde hebben. zeker als het om een doek gaat
pi_78293957
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:34 schreef Pvoesss het volgende:
Maar je moet tex ook begrijpen.. iig ik zou hetzelfde hebben. zeker als het om een doek gaat
Wie zegt dat ik der niet begrijp. Maar ik ben iedere keer duidelijk en eerlijk geweest.
pi_78294340
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:57 schreef _Bar_ het volgende:
Cantara ik heb ook nog een tricot slen liggen een blauwe.
mocht je hem willen gebruiken pm me dan maar even.
Oh da's lief van je! Het duurt nog even, dus ik doe nu nog niks, maar zal het onthouden!
  maandag 22 februari 2010 @ 10:52:46 #142
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78295673
Hier wordt ook nog steeds enthousiast en veel gedragen

maandag 22 februari 2010 @ 12:02:54 #143
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_78298131
Wauw Groof!
Maxi, Midi & Mini
pi_78298644
Oh wat gezellig zo met zn drietjes Groof!
pi_78298777
Groof, knus!!!!
pi_78300125
ik heb net een Didymos doek bestelt, naturel met blaadjes uit de Limited Editions collectie

Had een Didymos geleent van Webkim der site en is me zo veel beter bevallen dan de tricot slen die ik had (en heb door verkocht).

Ben zo blij, nu nog wachten tot die er is
pi_78300193
Ik kom maar weer meedoen geloof ik

De oude Hopp doet het nog steeds!

Al dan niet met zelf verzonnen knoop
  maandag 22 februari 2010 @ 13:13:58 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78300670
ah, groof! tandemdragen! hoe kreeg je dat voor elkaar?
enne, ben je weer terug? alles uitgesproken met die andere mevrouw?
tandemdragen ben ik niet verder gekomen dan dit

maar het is ook wel zo rustig om tegen eli te zeggen dat ik maar 1 kindje tegelijk in de doek kan hebben.
nog een maandje wachten, dan ben ik nog weer wat sterker, en dan ga ik het eens proberen. mss wel samen met troel

idd, free,kwas ff aan het kijken welke knoop je gedaan had! ziet er wel heel knus uit! maar is wel over 1 schouder, dus?

faja, gefeli met je aankoop!
pi_78300850
over 1 schouder, maar eigenlijk draag ik met mn romp. Hij zit vrij los op de schouder.
Wil ook alleen omdat het een oude hoppediz is en die zijn heel breed

Verzonnen voor Leander ooit
pi_78301763
Ok, er werd me in het fototopic gevraagd hoe ik die knoopte

Ik knoop hem eerst helemaal en vrij strak en dáárna pas de hummel er in.

Draagdoek in de lengte dubbelvouwen (redelijk brede nodig dus!) Met de open kant naar je nek over je rechter schouder leggen. Diagonaal over je buik voorlangs en onder je linkerarm door. Daar vasthouden.
Andere kant achter je rug vandaan vissen, onder je linkerarm doorhalen en over je buik leggen, onder je rechterarm door naar je rug een daar beiden einde knopen (of bij een lange doek voor knopen)
Das de knoop.

Dan laat je de baby in het diagonale gedeelte zakken (beetje open maken met je hand eerst) en trek je het gedeelte over je buik er overheen, net als bij een komma-houding.

Te begrijpen zo?
Anders kan ik het wel even filmen en pm-men als iemand het wil zien
pi_78301805
Hallo! Ik kom hier ook even buurten want ik heb tijdelijk een doek te leen van een vriendin. Het is er een van Draagdoek.nl, geen idee hoe of wat verder maar hij is wel fijn geloof ik. Heb gisteren een eerste poging gewaagd en het viel me alleszins mee. Maar nou staat in de handleiding dat je kind in feutushouding erin gegleden/geschoven moet worden, maar Minke weigert die houding aan te nemen. Benen moet je strekken is haar devies Nou zag ik Free's knoop/houding in het fototopic en vroeg me af of dat misschien een beter idee is.... Maar hoe doe je die? Of zijn er andere handige knopen om te doen met een 2 maanden oude muppet?
pi_78301963
In die knoophouding van mij is het half zittend/half foetushouding. Maar de beentjes zitten wel krom volgens mij Alleen ze hebben ook geen keuze Gaat automatisch bij die houding.

Je kan het ook proberen zoals Groofsken de hummel heeft een paar posts hierboven?
pi_78302395
Ja idd, zoiets zag ik ook al in de foto's van BJ geloof ik, dan kunnen de beentjes gewoon er buiten hangen, misschien dat dat beter gaat.
pi_78302587
Sowieso is de draagdoek.nl toch rekbaar? Mijn doek is namelijk een geweven doek en dat maakt bij deze knoop denk ik wel veel uit
pi_78302807
Rucksack vanaf de geboorte? (ik lees net even terug)
Hm...

Het is wel heel leuk en heel makkelijk... Misschien over een paar weekjes?
pi_78302808
Ja, der zit wel behoorlijk rek in inderdaad... maar ik wil hem ook niet helemaal laten uitlubberen aangezien ie niet van mij is en bij die vriendin de 2e ook op komst is, en ik neem aan dat ze hem dan ook graag wil gebruiken.
Straks es proberen als Minke klaar is met slapen (of huilen nu)
  maandag 22 februari 2010 @ 14:08:20 #157
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78302832
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:13 schreef DaviniaHR het volgende:
ah, groof! tandemdragen! hoe kreeg je dat voor elkaar?
Eerst de doek knopen. Dan S in de rugdrager doen en goed hangen. En dan R in de doek laten glijden.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:09:49 #158
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78302897
En Davinia, wat is je dochter een plaatje .
pi_78303087
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:07 schreef freecell het volgende:
Rucksack vanaf de geboorte? (ik lees net even terug)
Hm...

Het is wel heel leuk en heel makkelijk... Misschien over een paar weekjes?
Mits je een zekere knoper bent, anders zou ik het zeker niet aanraden.
Maar áls je wil rugdragen met een pasgeborene is een ruck (of SHBC) de manier.

Je kan er voldoende neksteun mee geven (strak knopen! m.n. de bovenrail!) en je kan je kindje zo hoog dragen dat ie z'n hoofdje ook nog op je schouder kan leunen, waardoor jij z'n signalen nog kan opvangen. Bij 'laag dragen' lukt dat niet meer en dat is dus niet aanvevelenswaardig met een kleintje.

En dan is er nog het houdingstechnische deel. Het lagere deel van je rug is breder, waardoor je een kleine baby nooit goed kan positioneren.
Hardloper.
IG @webkim
pi_78303113
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, der zit wel behoorlijk rek in inderdaad... maar ik wil hem ook niet helemaal laten uitlubberen aangezien ie niet van mij is en bij die vriendin de 2e ook op komst is, en ik neem aan dat ze hem dan ook graag wil gebruiken.
Straks es proberen als Minke klaar is met slapen (of huilen nu)
Mijn tricotslen heb ik ook vaak woest-strak aangespannen, maar een keer wassen en hij lubberde weer terug hoor Niks mee aan de hand.
Volgens mij sloop je ze niet zo snel
  maandag 22 februari 2010 @ 14:53:13 #161
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78304612
Wat voor doek raad je aan om op de rug te knopen? of maakt dat in feite niet veel uit?

Omdat Roy het nu wel leuk lijkt te vinden, wil ik het toch wel weer voorzichtig aan op gaan pikken.
En op m'n rug dragen lijkt me voor hem ook wel fijn, ziet hij de wereld eens vanaf een ander oogpunt
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 15:33:53 #162
141844 Macka66
pi_78306347
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:11 schreef MeNicole2 het volgende:
Jemig wat een gedoe. Ik ben degene die de doek van Tex heeft. En ik had der vrijdag gewoon gemeiald dat ik van het weekend weg was en dat ik dus waarschijnlijk geen kans had om het T&T door te geven. En er is niemand die me kan bellen (Macka ) want er is hier helemaal niemand die mijn nummer heeft. Ik heb Tex steeds netjes op de hoogte gehouden wat er aan de hand was!!
Dat dacht je maar, dat niemand je nummer heeft Maar ik ben blij dat het allemaal gewoon goed zit.
Hoe vonden jullie de doek? Voelde L. zich er goed in?
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 15:34:44 #163
141844 Macka66
pi_78306391
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:52 schreef Groofsken het volgende:
Hier wordt ook nog steeds enthousiast en veel gedragen

[ afbeelding ]
Wat een superfoto!
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 15:38:07 #164
141844 Macka66
pi_78306496
En ik rammel de tent uit door de foto van Davinia. Aviva
pi_78306880
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:33 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dat dacht je maar, dat niemand je nummer heeft Maar ik ben blij dat het allemaal gewoon goed zit.
Hoe vonden jullie de doek? Voelde L. zich er goed in?
Ik heb pas een nieuw nummer dus ik weet het heel zeker

We hebben de doek niet zo heel vaak gebruikt. Alleen knopen lukte niet omdat ie iets aan de kleine kant was. En Leander wil de laatste tijd helemaal niet meer

Maar nu heeft Tex het T&T nummer maar geeft ie rare dingen aan Hoop dat ie dus nog gewoon op het postkantoor ligt en dan niet verwekt is ofzo
pi_78309716
bar, jij hebt toch een rekbare doek?daarmee kun je beter niet rugdragen...
pi_78311369
Groof! Wat prachtig je hele gezin op/aan je! leuk om je weer te zien/lezen.

Davinia, jij ook al zo druk behangen met je kinders. Zo lief!

Bar, wat fijn dat Roy er weer zin in heeft. Geniet ervan met zijn tweetjes.

Lijnloos, leuk dat het bevalt. Hopelijk vindt je gauw een knoop die bij jullie past.

Free, zo'n lief frummeltje in je doek, hij geniet er zichtbaar van!

Macka, super vind ik het, je gesprek met een aantal Afrikaanse dames, ik zou wel mee willen.
Lief was Ko laatst in de doek aan het knopen in een lunchtentje waar we zaten en 2 dames vonden het een mooi gezicht.
Ze vertelden dat ze een vriendin hadden die in Afrika gewoond had tot haar 4de ofzo. En toen veel gedragen was door Afrikaanse vrouwen.
Op haar zesde gingen ze terug en het eerste wat ze riep was dat ze bij die vrouwen op de rug wilden. Dat wist ze dus nog.
Ze werd inderdaad op de rug geknoopt en viel meteen in slaap.
De geur en de houding waren zo vertrouwd.
Ze kon dat zelfs nu nog terug halen. Zo bijzonder vond ik dat.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:40:34 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78315393
@ Freecell; Ik moet bij jouw fotos altijd denken aan die buurman van de serie tooltime. Die komt ook nooit met zn hele gezicht in beeld

Vandaag heeft papa gedragen. In de BB-tai. Hij vondt het fijn, en hij had de indruk dat Fabian het ook heel fijn vond (wat belangrijker is). Dus dat is een keeper (de bb-tai dus). Ik heb helaas geen foto gemaakt, was ik wel van plan. Maar dat doe ik wel een andere keer.

Ik ben nog op zoek naar een zomerdoek. Welk merk heeft goede en dunne zomerdoeken?
pi_78315483
Zomerdoeken:
Calin Bleu, Hoppediz Das Leichte, Vatanai, EllaRoo, Didymos heeft extra dunne doeken en doeken met linnen voor de zomer, Wrapsody.

Keuze te over.
Hardloper.
IG @webkim
pi_78315590
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:40 schreef amaranta het volgende:
@ Freecell; Ik moet bij jouw fotos altijd denken aan die buurman van de serie tooltime. Die komt ook nooit met zn hele gezicht in beeld

Vandaag heeft papa gedragen. In de BB-tai. Hij vondt het fijn, en hij had de indruk dat Fabian het ook heel fijn vond (wat belangrijker is). Dus dat is een keeper (de bb-tai dus). Ik heb helaas geen foto gemaakt, was ik wel van plan. Maar dat doe ik wel een andere keer.

Ik ben nog op zoek naar een zomerdoek. Welk merk heeft goede en dunne zomerdoeken?
Ik krijg helemaal neiging om een full-face-foto van mezelf te posten nu
Dat haar hangt er alleen vaak zo voor
pi_78318970
Ik vond mijn nati bamboe een ideale zomerdoek!Lekker dun en zacht (helaas verkocht want was te smal voor een te drukke Lotte)
pi_78322851
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:40 schreef amaranta het volgende:
TARA heeft het even opgezocht. Hij begreep wat je bedoelde: Home Improvement
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:07:37 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78340428
Kupfer is zojuist weer thuis gekomen!

Laten we het maar houden op miscommunicatie en trage post.... Sorry MeNicole! (Maar ik had expres je naam niet genoemd om je geen slechte naam te geven enzow..)
©Dumbo
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:22:54 #174
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78341055
Hoera voor Kupfer
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:27:04 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78341204
die fwcc mag dat ook met een week oude baby?
dus zoals macka op het 1e filmpje in OP laat zien?
pi_78341526
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:27 schreef Asyniur het volgende:
die fwcc mag dat ook met een week oude baby?
dus zoals macka op het 1e filmpje in OP laat zien?
FWCC mag volgens mij vanaf het begin. Al is het dan handiger om het met de beentjes in de doek te doen
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:38:12 #177
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78341638
FWCC mag meteen al, als je er op let dat je de doek goed aanspant. Voor stevigheid bij het nekje kun je in de bovenste rand een spuugdoekje inrollen.
Beentjes binnenboord mag wel, maar als je merkt dat kleintje zich af gaat zetten met de voetjes kun je beter beentjes buitenboord doen om te voorkomen dat de heupjes te veel belast worden
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:10:42 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78343018
Oke...
Ik ga het dadelijk eens proberen.
Eerst mijn baby maar eens wakker gaan maken om te voeden...
pi_78344340
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
FWCC mag meteen al, als je er op let dat je de doek goed aanspant. Voor stevigheid bij het nekje kun je in de bovenste rand een spuugdoekje inrollen.
Beentjes binnenboord mag wel, maar als je merkt dat kleintje zich af gaat zetten met de voetjes kun je beter beentjes buitenboord doen om te voorkomen dat de heupjes te veel belast worden
Die aap van mij gaat ook steeds springen idd. Dus ik heb de voeten inmiddels ook buitenboord
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:31:55 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78346226
Ik heb zijn beentjes opgetrokken in de doek. Realiseerde me dat dat ook kon toen ik hem in de draagdoek aan het proppen was.

Mijn uitzicht op dit moment:
pi_78346598
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 15:31 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb zijn beentjes opgetrokken in de doek. Realiseerde me dat dat ook kon toen ik hem in de draagdoek aan het proppen was.

Mijn uitzicht op dit moment:
[ afbeelding ]
Wat een ukkie Ziet er heerlijk uit
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:02:26 #182
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78347487
Achgos!
pi_78347538
Lief!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:11:03 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78347877
En mijn man is helemaal om!
pi_78349339
Wow mooie fotos Macka. Je straalt echt helemaal. De tweede foto had je ons niet mogen onthouden.

Mooie Maitai Jore.

Bedankt DaviniaHR voor de knooples met de heupknoop en de rugsack knoop. Net twee dagen geleden allebei gedaan en het zat in een keer helemaal goed

Nu nog een draagman
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_78349584
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:47 schreef Tinuviel het volgende:
Wow mooie fotos Macka. Je straalt echt helemaal. De tweede foto had je ons niet mogen onthouden.

Mooie Maitai Jore.

Bedankt DaviniaHR voor de knooples met de heupknoop en de rugsack knoop. Net twee dagen geleden allebei gedaan en het zat in een keer helemaal goed

Nu nog een draagman
zeg, hoor jij niet te werken? En niet op fok te zitten?

Ow wacht...

* gaat snel weer aan het werk
pi_78349887
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:52 schreef iamredleader het volgende:

[..]

zeg, hoor jij niet te werken? En niet op fok te zitten?

Ow wacht...

* gaat snel weer aan het werk
En jij dan? Kom niet verder omdat ik op belangrijke antwoorden wacht om de rest af te kunnen maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_78352842
Asy

En ik heb een draagman Maar ik durf te wedden dat hij er met FLorian in een doek vandoor gaat en ik met Leander kan sjouwen
Niet dat die zwaar is (nog geen 10 kg)
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:27:33 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78353350
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:06 schreef freecell het volgende:

[..]

TARA heeft het even opgezocht. Hij begreeep wat je bedoelde: Home Improvement
[ afbeelding ]
oh sorry, home improvement ja,
Maar inderdaad, buurman Wilson bedoel ik.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:40:06 #190
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_78363712
Ik kom me 'melden' Ik heb sinds zondag mijn eerste draagdoek, een carry sling laguna van Amazonas. Een niet rekbare, zo te zien niet al te warme doek en ik ben er nu al helemaal verliefd op Nog 6 maanden voor ik 'm kan gaan gebruiken Moet ik de doek nu gaan 'inwerken'?

De meest blauwe doek heb ik nu.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_78368297
Mooi Saffier!
Ik zou zeker beginnen met zachtmaken; knuffelen,er op zitten,er mee slapen,als sjaal,als dekentje
pi_78368675
Saffier, een vriendin van mij heeft die ook en hij is inderdaad heel koel en knoopt heel fijn
Lotte!
Noah!
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:18:15 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78433052
asy! meer foto's!
zat het goed?

tinu, fijn dat de knopen goed gingen!
pi_78433546
Ik heb mijn Didumos Nature binnen
pi_78434062
ooh wow..
pi_78434108
Faja, staat je goed

Saffier, mooie doek Ik houd van knalblauw!
pi_78434563
ik ben echt zo blij, het is nog mooier dan op het plaatje en minder wittig als ik dacht. Dank voor de complimenten. Die vrouw op de demo dvd die er wordt bijgeleverd doet het knopen echt appeltje eitje voor komen maar ik vind het knopen nog best lastig. Maar goed al doende leert men.
pi_78436361
Asyniur nu ook draagmama

Faja, wat een harig liefje heb je daar hangen!!

Ik hou van dragen
Toby is nu zo goed als uit de paarse wagenbak gegroeid en die heb ik misschien maar 10x gebruikt ofzo... Dragen is gewoon zo ontzettend veel fijner en handiger!
Zoals vorige week toen ik naar de 9 maanden beurs was (2x maar liefst, don't ask ). Ondanks alle drukte en gekte van de beurs (en dan heb ik het nog niet eens over de vreethal van de Huishoudbeurs waar ik me ook goed vermaakt heb ) was Toby heerlijk relaxt en veilig bij me in de doek aan het rondkijken en slapen wanneer hij wilde. Zoveel beter dan al die baby's die constant naar voorbijlopende benen aan het kijken waren in de wagen , waar tegenaan gebotst werd en dan ook nog eens zo ver van mama af... Echt zielig, veel overstuur geraakte kindjes gezien maar Toby daarentegen... die zat hoog en droog tegen me aan
.... met gevoel voor drama....
pi_78436519
mooooie doek Faja; staat jullie goed!
pi_78449573
Even een snelle foto van mn nieuwe aanwinst:
Ben er zo blij mee, hij heeft een heerlijke zachte rek, heerlijk op mn schouders en Mette heeft m ook helemaal goedgekeurd

Zie hier wij blij met de Jade foggie
pi_78451641
Wauw, hij is mooi zeg! Staat super ook!
pi_78454655
morgen komt er een nieuwe didy uit.. red ivory indio en de lila royal komt ook weer terug
Ik zoek de links nog.. bij de buren verwijderen ze steeds het topic ik zal even zoeken

http://didymos.de/bilder/muster/674.jpg
de nieuwe morgen

http://didymos.de/bilder/muster/675.jpg
Deze komt volgende week
pi_78457225
Oh Blaadjes, Faja! Mooi staat hij jullie. Ik zou hem ook wel willen hebben in een kleine maat, maar die verkopen ze volgens mij niet. Veel draagplezier ermee. En goed knopen gaat vooral door veel oefenen. Komt helemaal goed.

En Jade Fog vind ik ook mooi! Staat jullie goed, Wickie.
pi_78459604
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:29 schreef oeke het volgende:
Oh Blaadjes, Faja! Mooi staat hij jullie. Ik zou hem ook wel willen hebben in een kleine maat, maar die verkopen ze volgens mij niet. Veel draagplezier ermee. En goed knopen gaat vooral door veel oefenen. Komt helemaal goed.

En Jade Fog vind ik ook mooi! Staat jullie goed, Wickie.
misschien even zoeken op de site van dudymos staat nog een andere nature en die is wel in andere maten verkrijgbaar

[ Bericht 7% gewijzigd door Faja-Lobi op 26-02-2010 11:14:31 ]
pi_78459945
hehe volgens mij hoort die er niet echt bij die link...

Ik heb net geklikt op een doek!! maar ik weet niet zeker of die wel echt te koop was..
Ik hoop het wel
pi_78461093
Wat dan pvoesss???
©Dumbo
pi_78461416
Kobalt rouge 6
Ik vind hem zooo mooi zal wel niets voor mij zijn qua dragen maar omg omg
Maar misschien waren er andere klikkers eerst ofzo of was het een foutje dat die er op staat
Ik wil hem zo graag dus lijkt te mooi om waar te zijn
pi_78461776
Waar stond ie dan? Gewoon bij didy? Of iemand die hem doorverkocht?

Hij is wel heeeeel mooi! En hoezo niks qua dragen voor jou? Linnen indio's zijn echt geweeeeldig
©Dumbo
pi_78461854
Ja reseller.. Ik ben zo benieuwd..
Maar omdat Scilla het net niet had af en toe ben ik er een beetje bang voor..
Maar hij is zoo mooi En het is een 6 voor een Double hammock
Lijkt me heerlijk voor de laatste echte draagzomer
pi_78462116
Maar scilla is katoen, dus dat zegt niks. Ik kan niet met katoenen indio's overweg, linnen daarentegen...

nou ja je komt er toch maar op één manier achter of het wat voor je is
©Dumbo
pi_78462340
Ja dat is waar.. Ik ga duimen en hopen
pi_78480093
Ik heb zojuist iemand gemaild via Marktplaats voor de EllaRoo Elsa doek!

Vind hem echt prachtig! En aangezien mijn meneer ook wil gaan dragen, wil ik de eerste doeken in enigzins ook voor hem draagbare kleuren doen (en ook voor zijn lengte deze is 5 meter.. en dat hebben we wel nodig met zijn lengte/grootte ik begrijp dat te lang voor mij geen probleem is toch?)

Ships zeg, is het al augustus? Ik wil mijn dochter in de doek proppen
pi_78483061
En ik heb een mei tai gescoord (vond de man n.a.v. de draagmeet erg prettig dragen )
Middagje rondshoppen op internet loont! Deze dame heeft hem een paar keer gebruikt maar vond het niet fijn dragen...

Nu maar weer even de rem op de bankrekening
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:44:44 #214
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78483365
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:18 schreef DaviniaHR het volgende:
asy! meer foto's!
zat het goed?

tinu, fijn dat de knopen goed gingen!
het zit prima. kan erzelfs mee op de bank liggen en mijnonderkantje in bad afspoelen met kleine harry op mijn buik...

Alleen moet ik even goed opletten met de schuine banden. Ik doe eentje op de macka manier (OP) en de ander 'gewoon'. Ivm warmte maar de 'gewone' lubbert dan soms een klein beetje. Moet ik met aanspannen even goed op letten...

Ik heb ook al de millefiori kapok gebruikt (de kortste doek die ik heb 4.2). Maar dan moet ik op mijn rug afknopen en dat zit niet zo lekker. Het vergt allemaal wat oefening maar het gaat steeds beter.

De huisarts kwam zojuist op controle en die was heel enthousiast. ZIjn kinderen waren allemaal gedragen in een slendang. HIj vond het ideaal. Lekker dicht bij mama, handen vrij.
pi_78486629
Op je rug afknopen is de normale manier he
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:26:58 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78489125
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 17:03 schreef Pvoesss het volgende:
maar dat zit niet lekker op een bank of een stoel
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:43:37 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78489588
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 17:03 schreef Pvoesss het volgende:
Niet volgens het boekje van de bbslen. Ik had mezelf al helemaal een complex aangepraat omdat die vrouw op de foto hem voor had geknoopt en ik met geen mogelijkheid die knoop naar voren kon krijgen
pi_78499535
Het is helemaal zeker ik heb KR (kobalt Rouge ) onderweg
Ik ben zo blij
pi_78500821
Ik had vanochtend een hangerig jongentje. Dus de MT gepakt en omgeknoopt, aan Ruben gevraagd of hij gedragen wilde worden maar hij liet zich niet oppakken. Waarop Emma zegt 'als hij niet wil dan wil ikwel hoor'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_78512386
Emma mag dan wel een lichtgewichtje zijn... maar toch!!
Wel lief dat ze het wilde

Gefeliciteerd met je aankoop Pvoesss!
pi_78533283
Mn buidelsling is binnen! En hij is supermooi, vrolijk en heerlijk zacht van binnen!

Ik vrees alleen dat ie toch een maatje te groot is. Als ik 'm bovenop mn schouder 'vastzet' en diagonaal naar beneden trek, komt ie bijna tien cm onder m'n heupbotje uit. En bovendien heb ik het gevoel dat Lente er (vooral buik tegen buik) niet helemaal stevig inzit, maar achterover kan kukelen. Het voelt dus niet helemaal veilig en ik heb dan ook de neiging om 'r toch nog met één hand te ondersteunen (ook nog als ik het deel op m'n schouder omsla).

Ik twijfelde al tussen een xs en een s, maar vond xs wel erg klein klinken. Vooral omdat ik wel vrij smal ben, maar niet klein (zo'n 1,75 meter). Ik denk alleen dat mijn bovenlijf wel vrij kort is waardoor een xs waarschijnlijk toch beter zal zitten.

Ook als ik instructiefilmpjes op Internet bekijk, valt me op dat deze slings strakker zitten dan bij mij.

Afijn, ik ga 'm toch maar ruilen voor een xs. Liever iets te strak dan te ruim.
pi_78535118
Oeh, Ssserpente hij lag dus echt thuis op je te wachten. Jammer dat ie te groot is, ruilen kan wel?
Hier heeft mijn man net een heel stuk met Driekus in de mt gelopen. Alleen, Driekus zakt scheef. Hij friemelt en doet net zo lang met zijn handjes tot zijn armpjes voor zijn lichaam zitten en daarna gaat er een duimpje richting mond en zakt ie dus scheef. Maar verder gaat ie prima. Vind het lijfje wel kort, komt maar net tot aan zijn nekje. Nou zit ie stevig, maar toch. Ik zal eens een foto maken de volgende keer..ben benieuwd of het zo hoort.
pi_78535572
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:19 schreef Pvoesss het volgende:
Het is helemaal zeker ik heb KR (kobalt Rouge ) onderweg
Ik ben zo blij
Me 2!! Ik ben ook helemaal in hyperdepiep afwachting! Tof! Heb nu alleen een Scilla, ben heel benieuwd hoe K-R is tov van die..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2010 @ 22:55:45 #224
141844 Macka66
pi_78536552
Orea, jij bent al lekker bezig geweest zeg
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2010 @ 23:00:59 #225
141844 Macka66
pi_78536810
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:44 schreef Asyniur het volgende:

[..]

het zit prima. kan erzelfs mee op de bank liggen en mijnonderkantje in bad afspoelen met kleine harry op mijn buik...

Alleen moet ik even goed opletten met de schuine banden. Ik doe eentje op de macka manier (OP) en de ander 'gewoon'. Ivm warmte maar de 'gewone' lubbert dan soms een klein beetje. Moet ik met aanspannen even goed op letten...
Wat je ook kunt doen voor de schuine banden is 'mijn' manier en dan de banden op de rug schuiven en die uitspreiden zodat ze de hele rug bedekken (handen onder een band en de randen naar opzij glad trekken zeg maar).
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zondag 28 februari 2010 @ 10:10:55 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78545383
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:00 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Wat je ook kunt doen voor de schuine banden is 'mijn' manier en dan de banden op de rug schuiven en die uitspreiden zodat ze de hele rug bedekken (handen onder een band en de randen naar opzij glad trekken zeg maar).
Ik ga het eens proberen strakjes...
Dank voor de tip!

En ik vind het zo tof! Ik vind het dragen nog heerlijker dan ik me had voorgesteld.
En manlief die in eerste instantie heel sceptisch was en het allemaal maar erg 'alternatief' vond, is ook helemaal om! Die ziet de voordelen en wil nu zelfs ook gaan (leren) dragen.

verdorie, ik wilde net een rondje om het pleintje bij ons voor gaan hobbelen om er even uit te zijn geweest maar nu regent het opeens echt keihard hier...
pi_78547508
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:33 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Me 2!! Ik ben ook helemaal in hyperdepiep afwachting! Tof! Heb nu alleen een Scilla, ben heel benieuwd hoe K-R is tov van die..

Leuk... Ik vind het zoooo jammer nu dat ik Scilla niet meer heb
  zondag 28 februari 2010 @ 21:32:44 #228
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78568440
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]
verdorie, ik wilde net een rondje om het pleintje bij ons voor gaan hobbelen om er even uit te zijn geweest maar nu regent het opeens echt keihard hier...
Maar dat kan juist heel knus zijn! Jij met je kindje in de draagdoek, grote paraplu mee en lekker wandelen in de regen
Maar dan moet het natuurlijk niet stormen, da's al een stuk minder fijn...
  maandag 1 maart 2010 @ 10:08:26 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78581709
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:32 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Maar dat kan juist heel knus zijn! Jij met je kindje in de draagdoek, grote paraplu mee en lekker wandelen in de regen
Maar dan moet het natuurlijk niet stormen, da's al een stuk minder fijn...
maar het stormde hier echt
en ik loop zelf nog maar als een slak maar we zijn 's middags toch even 5 minuten gegaan (wel bijna uit de jas gewaaid )
pi_78582477
m'n nieuwe indio is binnen (purpur-elfenbein, met linnen). Ik heb bij de buren een fotospam gedaan maar dit is hem:

Hij is superdun en erg licht. Ik vind hem mooi!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 1 maart 2010 @ 10:47:13 #231
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78582570
rare vraag..maar komen de kleuren overeen met Zara red? Hij doet me er zo aan denken
Wel mooi
pi_78583054
Het rode draad lijkt inderdaad op de kleur rood in zara red. Ik was eigenlijk 'bang' dat de doek van ver gezien erg roze zou lijken maar omdat de linnen draden vrij dun zijn blijft hij van een afstandje ook rood.
It's all up to you
  maandag 1 maart 2010 @ 11:37:07 #233
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78583972
Hey Tearsong, lang niet gezien!
Mooie Indio
Draag je Yara nog vaak? Vindt ze het leuk? En kan ik hiermee toch nog een extra spammetje afdwingen?
pi_78585948
Hij lijkt niet heel erg op de swatch weer Hij is wel mooi verder!
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 13:10:35 #235
141844 Macka66
pi_78587229
Mooi die nieuwe Indio!

Toevallig hadden wij gisteren Zara Red weer eens uit de kast gehaald.
pi_78587552
GRMBL mijn KR komt dus waarschijnlijk pas morgen.
**(^#$^@# tnt
  maandag 1 maart 2010 @ 14:23:51 #237
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78590526
Ik GRMBL even met je mee, Pvoesss. Morgen is het 2 weken geleden dat ik Zara Black heb besteld, en kreeg vandaag een mailtje dat de status is veranderd naar "processing". Dus hij is nog niet eens op de post! Terwijl ze vorige week hadden gemaild dat het afgelopen week nog verstuurd zou worden.

*snif*

Daarentegen heb ik wel mijn KR al lekker

Die nieuwe is ook mooi trouwens, Tearsong!
©Dumbo
pi_78591086
Oehhh Tex..nou ben ik helemaal benieuwd! Hij lijkt wel minder te glanzen dan op de didy foto..heb je m al gewassen?

En naar Zara black ben ik ook heeeeeel benieuwd!
pi_78591396
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:43 schreef TearSong het volgende:
m'n nieuwe indio is binnen (purpur-elfenbein, met linnen). Ik heb bij de buren een fotospam gedaan maar dit is hem:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hij is superdun en erg licht. Ik vind hem mooi!
erg mooie kleur
  maandag 1 maart 2010 @ 14:56:52 #240
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78591954
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:36 schreef Poppedein het volgende:
Oehhh Tex..nou ben ik helemaal benieuwd! Hij lijkt wel minder te glanzen dan op de didy foto..heb je m al gewassen?

En naar Zara black ben ik ook heeeeeel benieuwd!
De glans is met het wassen wel wat minder geworden ja... Maar hij glanst nog wel, het is alleen erg lastig op de foto te krijgen.
©Dumbo
pi_78591972
hihi Macka

en mooie doek tex!
hier een draagpaps

en hij stelde het zelf voor, zodat ze samen de afwas konden gaan doen
pi_78592136
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:37 schreef Kersjes het volgende:
Hey Tearsong, lang niet gezien!
Mooie Indio
Draag je Yara nog vaak? Vindt ze het leuk? En kan ik hiermee toch nog een extra spammetje afdwingen?
Van Yara of van de doek? Yara draag ik nog regelmatig ja, bijna iedere dag wel. Ze vindt het nog steeds erg leuk gelukkig. In huis draag ik haar steeds vaker op de heup, dat zijn echt de knuffelmomentjes. Als we naar buiten gaan gaat ze lekker op de rug (waarbij ze enthousiast 'paard! paard!' roept )

Ze begint nu echt haar favoriete doeken te krijgen en gelukkig is de nieuwe ook goedgekeurd:

It's all up to you
pi_78592198
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:57 schreef Kleurdoos het volgende:

hier een draagpaps
Zo leuk om dat te zien!

(en die slofjes...die zijn echt geweldig!)

Macka: ddat rood staat jullie echt goed idd. En wat een leuke foto!

Tex: hoe vind je KR dragen? Niet te dun?
It's all up to you
  maandag 1 maart 2010 @ 15:39:38 #244
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78593654
Lieve foto's van Yara en wat is ze al groot zeg! Het lijkt me zo leuk als Hannah straks ook voorkeur voor doeken gaat krijgen (zolang ze voorkeur heeft voor de 'goeie' doeken tenminste )

Ik heb nog geen last gehad van KR dat ie te dun is. Maar heb er ook niet heel veel mee gedragen. Ik vind hetin een Ruck wel lekker dat ie zo dun is, omdat de banden over de schouders zo 'opgepropt' worden. Met Zink die een stuk dikker is, had ik daar toch meer last van op de één of andere manier. Terwijl die wel wat meer cush heeft zeg maar en dus zachter op de schouders is. En KR heeft een heerlijk dunne knoop, dat vind ik ook wel fijn! Maar goed, Hannah weegt pas rond de 8 kilo ofzow, dus heb ik sowieso minder snel last van dat het zou gaan snijden denk ik. Het lijkt me een hele lekkere zomerdoek!
©Dumbo
pi_78593897
ik heb hem ook idd voor de lent/zomer..
lijkt me een fijne double hammock doek
pi_78596203
Och Megamindy in de doek Ze zijn mooi tearsong, je doek én je dochter!
En Elin bij papa...wat heerlijk!

Ik heb Lena net voor t eerst op mn rug geknoopt, ik geloof dat t best goed ging, al vond ik t wel spannend hoor

† In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 17:36:05 #247
141844 Macka66
pi_78598498
Wat een heerlijke foto's allemaal!
pi_78598699
Tearsong, die is mooi van kleur. Wat leuk dat Yara echt favorieten begint te krijgen.

Wat een vrolijke foto, Macka!

Goh Tex, die is heel anders dan ik verwachtte. Wel mooi, hoor.

Draagdoekpapa aan de afwas met zijn mooie dochter!

Poppedein, wat zit Lena lekker! En die tweede foto is mooie, die 4 grote kijkers!
pi_78599663
Leuke fotos Texelonia, Kleurdoos, Tearsong en Poppedain.

Kleurdoos heeft je man de knoop ook helemaal zelf gedaan of met instructies van jou?

De laatste keer, dat ik de ruck heb gebonden zat die lekker strak. Toen vond ik hem zo strak, dat die op mijn schouders onaangenaam spande, zeker als meneer zich dan in de doek strekt. Is er nog iets, wat ik eraan kan veranderen om dat te voorkomen?

In de FWCC als ik de banden over zijn schouders heen stroop, zodat zijn armen vrij zijn wiebelt die best erg. Ik vroeg me af of dat zo hoort of dat ik dan toch anders moet knopen? Ik zal even kijken of ik voor deze situaties nog wat fotos kan uploaden, dat helpt waarschijnlijk ook.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_78601058
die knoop hebben we samen gedaan

die indio is trouwens ook te koop

chinablue linnen indio mt 5, mij net iets te dik..ik heb liever een hele dunne doek
  maandag 1 maart 2010 @ 18:48:16 #251
143848 huuphuup
Dorksided
pi_78601489
oeh spannend Poppedein! Een doek-rug-knoop. ik durf nog steeds niet ondanks dat het met de MT best goed ging haha

Wat zit Lena er heerlijk comfortabel bij zo zeg
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 1 maart 2010 @ 19:46:09 #252
100412 mefke79
komt goed!
pi_78605077
Dames, zoals ik al eerder zei, ik heb effe hulp nodig. Wat doe ik fout?
zijkant 1:

zijkant 2:

achterkant:

Probleempjes:
Het lijfje lijkt zo kort en Driekus heeft dus ook de neiging zichzelf naar achteren te gooien. Bovendien lijkt me dit niet de bedoeling voor zijn nekje en rug. Zit ie zo wel goed? Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat ik ook over zijn rug kan kruisen ipv onder zijn kontje.
Oja, tis mijn man die em hier draagt, hij is om, het loopt lekker volgens hem.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:46:52 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_78605112
Poppedein, wat mooi zo! En dat je dat durft. Ik heb Driekus nog niet op mijn rug gehad, durf het nog niet aan. Eerst maar eens goed leren om em van voren te dragen.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:52:58 #254
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78605437
Het lijfje kan een stuk meer omhoog gesjord worden zodat Driekus meer op de band zit dan in de zitting zelf. Dat scheelt al ettelijke centimeters. Over zijn rug of onder zijn kont kruisen maakt niet veel verschil
pi_78605535
t lijfje lijkt idd erg klein mefke ? of zit ie heel ver onder t kontje gestopt?
  maandag 1 maart 2010 @ 20:10:11 #256
100412 mefke79
komt goed!
pi_78606369
Nou, ik denk dat het lijfje best lang genoeg is als we em er niet echt op laten zitten. En dat doen we nu dus wel. Is de truc dan dat je je kindje eigenlijk zo lang mogelijk redelijk gestrekt tegen je aan laat hangen en pas laat zakken als je geknoopt hebt? Dan zit ie veel meer in de band lijkt me zo.
Tis trouwens een mei tai van MamaMerel, dus ik neem aan standaard lengte van het lijfje.
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 21:47:00 #257
141844 Macka66
pi_78611759
mefke, ik zie het weer net wat anders. Driekus zit te strak en te hoog tegen je man aangebonden. Zijn achterwerk hoort lager te zitten dan zijn knietjes. Dan kan hij zich ook minder afzetten (dat doet 'ie nu waarschijnlijk vanaf zijn bovenbenen en kruis). Je moet de schouderbanden een stukje laten vieren zodat er echt een zitje komt waar Driekus met z'n achterwerk in kan zakken. Zolang het rugpand maar tot zijn oksels komt is het veilig. (Lager komt het onder het midden van Driekus' lichaam en zou hij uit de mei-tai kunnen vallen. Het midden van het lichaam zit bij kinderen veel hoger dan bij volwassenen.)
  maandag 1 maart 2010 @ 22:29:52 #258
100412 mefke79
komt goed!
pi_78614707
Macka, ehmm, wat jij zegt klinkt ook redelijk logisch. We gaan het de volgende keer gewoon allemaal uitproberen. Driekus zelf vindt het allemaal prima, hij slaapt rustig verder in de doek...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:53:43 #259
18860 sindell
Seriously
pi_78639540
Goed:
Als complete draag n00b...heb wel gelezen op internet natuurlijk en via de links in dit topic (maar die vind ik al vrij ingewikkeld), maar kom er niet echt uit... ik wil eigenlijk ook wel zo'n draagdoek aanschaffen.
Alleen heb ik dus geen idee wat voor, hoe groot hij moet zijn etc.

Dus als draagbeginner: wat zouden de ervaren dragende dames hier mij aanraden. Het hoeft niet al te ingewikkeld hoor, ik wordt geen prof ofzo (denk ik ), maar wil er gewoon een voor naast de kinderwagen. En volgens mij vindt Laura het wel fijn om gedragen te worden
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 17:04:23 #260
141844 Macka66
pi_78642660
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:53 schreef sindell het volgende:
Goed:
Als complete draag n00b...heb wel gelezen op internet natuurlijk en via de links in dit topic (maar die vind ik al vrij ingewikkeld), maar kom er niet echt uit... ik wil eigenlijk ook wel zo'n draagdoek aanschaffen.
Alleen heb ik dus geen idee wat voor, hoe groot hij moet zijn etc.

Dus als draagbeginner: wat zouden de ervaren dragende dames hier mij aanraden. Het hoeft niet al te ingewikkeld hoor, ik wordt geen prof ofzo (denk ik ), maar wil er gewoon een voor naast de kinderwagen. En volgens mij vindt Laura het wel fijn om gedragen te worden
Wil je een dikke of een dunne? Wat vind je leuke kleuren? En wil je strepen of effen of een motiefje?
Ik zou iig niet meteen voor een Hoppediz of Girasol gaan voordat je zelf echt een beeld hebt van wat je fijn lijkt.
pi_78642794
Mijn Elsa en Mei Tai zijn binnen en ze zijn mooooooi!!!

Nu nog een klein meisje om te dragen. ETA: 10 aug
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:39:58 #262
18860 sindell
Seriously
pi_78644056
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:04 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Wil je een dikke of een dunne? Wat vind je leuke kleuren? En wil je strepen of effen of een motiefje?
Ik zou iig niet meteen voor een Hoppediz of Girasol gaan voordat je zelf echt een beeld hebt van wat je fijn lijkt.
Eh, de kleuren maken me op zich niet veel uit, motief ook niet, al vind ik een met strepen wel erg leuk trouwens.
Hij moet wel geschikt zijn om langere stukken mee te lopen, dus niet alleen voor in huis. Dan is een dikkere misschien fijner vanwege de warmte?
pi_78644363
Ik ben zo blij met mn buidelsling. Heb 'm toch maar niet meer geruild voor een maatje kleiner, maar 'm even flink heet in de doger gedaan. Ik zat nl pcies tussen twee maten in. En nu past ie perfect! Lente lijkt 'm sowies super te vinden. Ze ligt er nu zelfs in te slapen, buik tegen buik. Had ik 'm zaterdag maar gehad.

† In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 18:00:19 #264
141844 Macka66
pi_78644774
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:39 schreef sindell het volgende:

[..]

Eh, de kleuren maken me op zich niet veel uit, motief ook niet, al vind ik een met strepen wel erg leuk trouwens.
Hij moet wel geschikt zijn om langere stukken mee te lopen, dus niet alleen voor in huis. Dan is een dikkere misschien fijner vanwege de warmte?
Dikker is meestal wel warmer, maar niet altijd steviger. Een echt warme doek is niet nodig, zowel je lichaam als de doek werken als een extra laagje kleding voor je kind. Liever een wat minder dikke doek die je soepel kunt knopen en waarvan de knoop makkelijk aan te trekken is, dan een dikke doek waar je voor moet werken om 'm goed geknoopt te krijgen of die je onderweg bij moet stellen. Is mijn ervaring.
En je kind kun je kleding in laagjes aandoen, als het dan te warm is haal je gewoon een laagje weg.
Ik ben zelf liefhebber van niet al te dik en flanellig, en liefst wel erg stevig.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:01:23 #265
18860 sindell
Seriously
pi_78650018
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:00 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dikker is meestal wel warmer, maar niet altijd steviger. Een echt warme doek is niet nodig, zowel je lichaam als de doek werken als een extra laagje kleding voor je kind. Liever een wat minder dikke doek die je soepel kunt knopen en waarvan de knoop makkelijk aan te trekken is, dan een dikke doek waar je voor moet werken om 'm goed geknoopt te krijgen of die je onderweg bij moet stellen. Is mijn ervaring.
En je kind kun je kleding in laagjes aandoen, als het dan te warm is haal je gewoon een laagje weg.
Ik ben zelf liefhebber van niet al te dik en flanellig, en liefst wel erg stevig.
Ah thanks, dat is wel informatie waar ik wat mee kan. Hij moet niet al te moeilijk te knopen zijn inderdaad en onderweg bijstellen hou ik vast ook niet van. Kortom het moet een beetje een makkelijke doek zijn, die inderdaad wel stevig is.
Ik heb wel gelezen dat er veeeeel merken zijn en dat er verschil is in geweven doeken en eh... nog een ander iets?
pi_78650267
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:01 schreef sindell het volgende:

[..]

Ah thanks, dat is wel informatie waar ik wat mee kan. Hij moet niet al te moeilijk te knopen zijn inderdaad en onderweg bijstellen hou ik vast ook niet van. Kortom het moet een beetje een makkelijke doek zijn, die inderdaad wel stevig is.
Ik heb wel gelezen dat er veeeeel merken zijn en dat er verschil is in geweven doeken en eh... nog een ander iets?
Voelen / kijken / proberen wat je het fijnst vindt werkt het beste. In welke omgeving woon je? Misschien kan je eens langs bij iemand met verschillende doeken.

En dan nog even een plaatje van dragen met 39 weken zwanger:

Hardloper.
IG @webkim
pi_78656507
Webkim! stoere actie

Mooi ssserpente!
pi_78657045
Mooi Sserpente! En dat voetje. Hier had je zaterdag zeker meer de blits mee gemaakt dan met datgene waar je nu mee aankwam. Jammer dat hij er nog niet was, ik had hem wel even willen zien/voelen.

Stoer Webkim!
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:13:31 #269
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78670015
sserpente, die is mooi!
wow, webkim! (ik wou da tik het ook nog had gekund... nu is het een kwestie van eli weer terug in de doek krijgen, hij heeft niet veel interesse meer... behalve van de auto naar het kdv. iemand tips?)
pi_78670204
Wow Webkim, dat dat nog lukt! Stoer hoor!

Serpente wat een mooie schattige buidelsling, staat jullie goed! Is hij fijn?

Mefke wat een stoere mei tai!

Ik heb net een pakketje gekregen: de Girasol Forrest Berries van Innepin (en Texelonia)
Hij is zo mooi!!!!!!!!!!
En Niels ligt in bed
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:21:09 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78672115
Webkim

Dragen is echt fijn. Zelfs onze Harry kan dat beamen. Hoewel hij soms even sputtert als hij er net in zit en nog wakker is, valt hij al snel in slaap en kan mama gewoon nog vanalles doen. Het is echt nog fijner dan ik me had voorgesteld.
Ik denk alleen dat ik toch tzt een consult wil/nodig heb. Ik blijf vaak ruzie houden met de schuinen banden en ook heb ik het gevoel dat het teveel nog trekt/drukt in mijn nek. Als ik de (schuine) banden dan meer richting mijn schouders trek, dan kan Harry's koppie niet meer onder zo'n schuine band en dat is wel nog nodig ivm zijn wiebelige nek...
<weer filmpje bestuderen gaat>
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:23:21 #272
18860 sindell
Seriously
pi_78676723
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:05 schreef Webkim het volgende:

[..]

Voelen / kijken / proberen wat je het fijnst vindt werkt het beste. In welke omgeving woon je? Misschien kan je eens langs bij iemand met verschillende doeken.

Hmm okay, daar zou ik dan wel hulp bij nodig hebben ja. Ik woon in Leeuwarden.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:42:02 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78677415
Ik heb gisteren mijn kristen ellaroo binnen gekregen. Hij is mooi!

[ Bericht 29% gewijzigd door amaranta op 03-03-2010 14:16:12 ]
pi_78682398
Wow Webkim. Ik ben helemaal onder de indruk hoe je dat doet met knopen en een dikke buik maar ook dat je het gewicht van je kind moeiteloos kunt dragen in de doek.

Ssserpente mooie sling.

Mefke leuke Mei tai.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_78682563
Wat een toffe buidelsling Ssserpente!

En Webkim, wat een prachtige foto!
pi_78683223
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef sindell het volgende:

[..]

Hmm okay, daar zou ik dan wel hulp bij nodig hebben ja. Ik woon in Leeuwarden.
Ik woon in Drachten en heb een tricot doek. Zweefvliegje woont ook in Leewarden en zij heeft geweven doeken. Noli woont ook in Friesland en heeft ook van alles volgens mij.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:44:56 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78685532
asy, ik doe aviva's hoofdje nooit onder zo'n schuine band. krijg ik niet voor elkaar. zakje van de binana in de nek geeft genoeg steun. maar een consult lan nooit kwaad
pi_78685703
Asyniur je kunt een spuugdoekje in de bovenste rail van de doek rollen tijdens het knopen, dat ondersteunt het nekje. Als je dan lekker strak knoopt wiebelt het nekje niet.

Wij zijn net terug van stemmen, Niels zat heerlijk in de Forrest Berries
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:51:23 #279
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78685889
Ssserpente wat een mooi ding zeg! Issie ook handig? Ik baal er zo van dat Esmee het snel warm heeft. Dus in de tram moet ze uit de doek, buiten er weer in en dan in winkels erg opschieten want anders is het weer brullen. Zo'n doek als die van jou is dan wel ideaal lijkt me!

Davinia waarom wil je Eli terug in de doek? Toch prima als hij wil lopen? Kan je Aviva mooi in de doek meenemen en zo met zijn drietjes lekker gaan wandelen Of is er een andere reden om hem in de doek te doen?
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:06:03 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78686719
gewoon gezellig
en hij vindt het ook fijn, als hij eenmaal zit.
en het is een goede work-out, 16kg op je rug.
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:22:39 #281
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78687515
Ah voor de gezelligheid dus Vroeg het me gewoon af. Moet er zelf namelijk niet aan denken om met Linde te gaan rondsjouwen. Die loopt zelf prima en flinke afstanden (in november wandeling van 8 km gemaakt die ze bijna helemaal zelf gelopen heeft). Denk dat dat ook wederzijds is want ze wil momenteel toch alles zellufdoen
pi_78688333
WOW, die Indio kobalt rouge Die wil ik!

Hannah vind het trouwens wel lekker in de doek (vooral bij pappa wanneer hij achter de computer zit ). Bij mij krijgt ze het op de een of andere manier te warm want ze loopt wat rood aan en gaat hijgen. Ik durf haar dus niet zo goed te dragen in de tricotslen. Zou een linnen doek hier het verschil kunnen maken?
pi_78694682
Davinia kan me goed voorstellen dat je hele sterke buikspieren krijgt van rugdragen! Ik ga het morgen leren van Grijs

octopussy een geweven doek is inderdaad minder warm dan een rekbare en daar zijn ook minder warme knopen mee te maken of je kunt bij de forward cross carry de bovenste banden niet over het kindje heentrekken zoals hieronder:

De Girasol Forrest Berries
pi_78695381
Mooi Twinkly!
pi_78698135
ooh forest berries! Erg mooi!

Hier kregen we vandaag mini-fluffy-mail, een poppendraagdoek. Om beurten mochten Tomas en Yara dragen:

It's all up to you
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:44:52 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78699514
Ik zat laatst te denken, als Eva nou wil gaan dragen, dan geef ik haar wel de tafelloper
Maar jouw kindjes zijn wel uber schattig.
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 20:56:22 #287
141844 Macka66
pi_78700237
Webkim, goeie foto!

Twinkly, Forest Berries staat je mooi.

En Thomas en Yara
Ze hebben niet zomaar een doek maar een Vohrfürtuch, die is voor draagconsulenten

amarantha, ik heb voor Lucie van een tafelloper en twee grote sleutelringen een ringsling gemaakt. Daar kan ze heel makkelijk mee dragen. Mijn draagdoeken wil ze altijd als dekentje over zich heen als ze op de bank ligt
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:06:06 #288
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_78700863
Webkim wouw!! Denk je niet dat hij straks jaloers gaat worden als je de baby gaat dragen?

Twinkly, die is echt heel mooi!! Prachtig stofje, die wil ik ook wel

Ssserpente die is ook gaaf trouwens.

Elyas is zo ongelooflijk fan van de draagdoek, hij wil eigenlijk nooit meer in de tricotslen, maar alleen nog maar in de hopp. Als hij wat jammert en ik pak de doek stopt hij meteen met jammeren, alleen al als ik met het stofje voor z'n neus wapper. Als hij ziet dat ik hem omdoe gaat hij zelfs lachen Ik dacht eerst dat het toeval was maar hij herkent de doek echt. Als ik hem erin doe dan neemt hij meteen een slaaphouding aan, en binnen een paar tellen slaapt hij.
Als ik hem er in doe terwijl hij niet jammert, maar gewoon omdat we weg moeten is hij wel wat langer wakker trouwens, dan kijkt hij lekker om zich heen.

Ik wil er echt nog een doek bij hebben, geen tricot. Wat raden jullie me aan voor de zomermaanden? Is een gewone geweven doek te warm? Of kan dat prima?
pi_78701577
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:56 schreef Macka66 het volgende:

En Thomas en Yara
Ze hebben niet zomaar een doek maar een Vohrfürtuch, die is voor draagconsulenten
Ja, het is meer een soort doek om knopen mee te laten zien toch? Dat wist ik niet toen ik hem kocht maar er staat inderdaad met grote letters overal 'Vorfürtuch' op geschreven. Is mooi, pik ik hem weer in zodra ik poppendoeken en slings gemaakt heb van m'n old rainbow girasol
It's all up to you
pi_78701616
Ooh, Webkim, wat een plaatje zeg! Wat onwijs stoer!

Tessie, toen ik deze buidelsling zag, moest ik op de een of andere manier meteen aan jou denken.

Stiem, ik vind ‘m superhandig. Vooral voor kleine stukjes. Net bijvoorbeeld zijn we gezellig naar het stembureau gelopen. En ook voor het OV lijkt ie me ideaal. Zaterdag bijvoorbeeld heb ik in totaal meer dan vier uur in de trein gezeten (met overstappen) en dan heb ik echt geen zin om al wiebelend een paar keer opnieuw een lange doek te staan knopen. Voor lange stukken wandelen, pak ik wel nog steeds de lange. Dat zit toch wat stabieler en verdeelt het gewicht beter.

Wow, mooi, Twink! Echte bosbessenkleuren idd. Mooi!

Tearsong.
pi_78702133
Tomas en Yara Zo netjes geknoopt en wat een mooie foto's ook.
En Twinkly: goede keus, mooi is ie!

Geen idee of Thomas jaloers wordt van een draagbaby. Maar hij mag straks zelf ook gewoon nog in de doek hoor.
Hardloper.
IG @webkim
pi_78705119
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef Tan het volgende:
Ik wil er echt nog een doek bij hebben, geen tricot. Wat raden jullie me aan voor de zomermaanden? Is een gewone geweven doek te warm? Of kan dat prima?
Sommige geweven doeken zijn meer geschikt als zomerdoek dan andere doeken Persoonlijk vind ik een jacquard Vanatai erg fijn voor de zomer (ooit een keer geleend, staat nog steeds op m'n wishlist). Heerlijk dun! Indio's met linnen dragen ook fijn in de zomer.
It's all up to you
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:16:55 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78720501
Ik heb echt wel een van de schuine banden nodig. Zeker als Harry slaapt dan wiebelt dat koppie alle kanten op. En ik doe dan ook echt alles met hem in die doek. Inculsief bijv mijn onderkantje afspoelen en de boel afdrogen. Dan vind ik die rail in zijn nekkie gewoon niet genoeg steun geven. Maar ik ga het in elk geval nog eens proberen met een spuugdoekje erin. Dat gaf de vorige keer wel iets verbetering maar niet stevig genoeg als je bijvoorbeeld voorover buigt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:42:18 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_78721328
Ik heb de ellaroo dus gekocht voor de zomer. Asy, heb geen idee maar misschien niet je omderkantje wassen met Harry erin?
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:14:54 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78727647
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:42 schreef amaranta het volgende:
Ik heb de ellaroo dus gekocht voor de zomer. Asy, heb geen idee maar misschien niet je omderkantje wassen met Harry erin?
Uhm, tja dat zou het makkelijkst zijn...
Maar aangezien ik overdag alleen ben en meneer vooral (lees: alleen) slaapt in de draagdoek overdag, ben ik niet altijd in de gelegenheid op zonder hem te gaan.
En het gaat prima hoor! Alleen moet ik dus wel die schuine band dan over zijn koppie halen

Overigens zit er een nu een spuugdoekje ingerold en het geeft inderdaad wel meer stevigheid...
Als jullie dat spuugdoekje erin rollen, rol je dan naar buiten of naar binnen?
pi_78727936
in de lengte vouwen
--<>-- en dan van buiten naar binnen. Dat zit volgens mij het stevigst

En OMG 'Onderkantje'
pi_78728099
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef amaranta het volgende:
Ik heb gisteren mijn kristen ellaroo binnen gekregen. Hij is mooi!
Als niemand er iets van zegt doe ik het hier nog een keertje: Wat heb je een PRACHTIGE doek gekocht! Echt helemaal geweldig supah dupah de mooiste doek die je had kunnen kiezen!

Hopelijk heb je er net zoveel plezier van als ik!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:29:31 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_78728202
Jochem heeft gisteren mee mogen stemmen in de doek

Overigens zit ik erover te denken om te de-stashen. Als iemand dus interesse heeft in een Hopp Kaapstad dan hoor ik het wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 maart 2010 @ 13:42:27 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78728750
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:22 schreef Vlindur het volgende:
in de lengte vouwen
--<>-- en dan van buiten naar binnen. Dat zit volgens mij het stevigst

En OMG 'Onderkantje'
Oke, dat heb ik nu dus ook gedaan.

Beroepsdeformatie
{sub]aan de andere kant: het ís ook mijn onderkant die ik dan was; letterlijk [/sub]
pi_78729029
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Beroepsdeformatie
{sub]aan de andere kant: het ís ook mijn onderkant die ik dan was; letterlijk [/sub]

Zit het nu ook steviger voor je gevoel?
pi_78729063
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Beroepsdeformatie
Je hebt geen benen

Leander piept wel om de doek als ik Florian er in knoop, maar zodra hij de buggy ziet of zijn fietsje is het over
BLijkbaar vindt hij wat meer vrijheid ook wel lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')