SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
miss_sly sloot het topic met leuke foto's van Senna in de mooie Tragwerk kleertjes:quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
draagprimeur:
allereerste poging
Geloof dat dat stuk in haar nek nog wat strakker kan.. maar verder lijkt het wel aardig?
![]()
vind het trouwens een moooooie doek... blij met de kleuren![]()
![]()
En Tinuviel vroeg nog om tips voor heupdragen:quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Mooie doek BJEn dat duimpje
![]()
ik heb een zo'n foto van Senna, maar die heeft het daarna nooit meer gedaan. ziet er zoo schattig uit
Davinia, kijken of het lukt morgen
Senna past nu perfect in haar Tragwerkpakje, alleen zijn de mouwen nog wat lang. Het is niet alleen een fijn pakje voor in de draagdoek, maar ook om lekker op de grond te spelen:
En het kleurt perfect bij de Bumbo seat:
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:31 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
was er niet ooit sprake van dat je hem wilde verkopen.![]()
Geinteresseerde koper meldt zich
Dat rugdragen heeft al redelijk bevallen gisteren. Denk dat ik van het weekend ook maar dat torsodragen ga proberen. Heupdragen was helaas nog geen succes. Misschien als ik van het weekend met manlief samen kan gaan doen dat het beter werkt. Maar waar ik nog moeite mee had bij het heupdragen was het helemaal doortrekken van de bovenste doekbaan. Ik heb het net zoals in Webkims filmpje naar achteren geleid, kreeg het ook door het eerste stukje van de knoop weg maar waar moet ik het dan verder weg trekken? Kan iemand dat goed uitleggen? En ik vond het een beetje eng omdat meneer zijn benen strekte en ik bang was dat die zich toch uit de doek zou kunnen werken.
BJ wat een prachtige doek. Ziet er erg mooi geknoopt uit. En je kleine Evie in de doek slapend met haar duimpje in haar mond
Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekjequote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:43 schreef DaviniaHR het volgende:een nieuw topic!
kheb aviva in de huftschlinge
mag officieel nog niet, maar kheb weer eens wat aan mijn borst (auauau, zometeen naar de ha), dus voorop gaat niet, en anders slaapt onze kleine prinses niet, dus dan maar zo
dat dacht ik ook, maar op de didymos site zeggen ze vanaf 12 weken, dus ging ik weer twijfelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekje
Jammer dat je die 2 doeken bent misgelopen. Maar het is niet zo dat het maar een euro verschilt. Als jij een bod doet, verhoogt eBay automatisch met één euro. Degene die jou overboden heeft, heeft dus misschien wel 10, 20 of 50 euro meer geboden dan jij, maar hij/zij hoeft maar 1 euro meer te betalen dan het één na hoogste bod. Snap je het een beetje?quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:42 schreef wickie het volgende:
BJ wat een mooie doek! en wat een geweldig mooi gezicht jullie saampjes
Nu is het nog boekje lezen en brinta maken, over een paar daagjes is het lekker naar buiten en op stap.
Ik dacht ook 'handig een doek voor af en toe, voor erbij omdat Ukkie zoveel last heeft van krampen en melk opgeven, kan ik ook weer wat'. Inmiddels gebruik ik eigenlijk alleen maar de doek.
Ik heb vandaag echt dikke pech op ebay, 2 doeken en een ringsling aan me neus voorbij gegaan... Allen in de laatste seconden en ook echt een euro boven mn bod... Ben beetje erg gefrustreerd nu...
Vanaf wanneer kan je gaan rugdragen? Ukkie is nog klein en licht voor haar leeftijd (3,5 maand), maar wil het al vroeg gaan introduceren, het lijkt me erg fijn rugdragen. En met welke knoop kan ik het beste beginnen en kan die met een nummertje 6 lengte (heb alleen een 6)?
Mag vanaf het allereerste begin. Mits je het ook goed wéét aan te spannen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik dacht dat Webkim altijd zei dat Hüftschlinge al vanaf de geboorte mag, omdat je daarbij ook alles ook precies kunt aanspannen en het dus ook genoeg steun geeft in het nekje
Ik zou niet heupdragen in doeken die kunnen uitzakken. En van de Binana heb ik al vaker gehoord dat hij een beetje uit kan zakken. Met een geweven doek zit je beter voor heupdragen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Troel, samen op tandemdraagconsult lijkt me gezellig
en nu al een rucksack durf ik echt niet!
mag je eigenlijk heupdragen met de binana? ik heb haar nu inmanon rouge
hangen.
Rücksack kan ook met jouw zijden doek hoor, en het lijkt me erg mooi staan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik had gisteren een rucksack geknoopt met mijn mooie zijde
Op zich ging het best aardig, wat slordig nog enzo. Senna was duidelijk in de war, die was op zoek naar mijn gezichtDus even naar de spiegel gelopen, en dat vond ze wel grappig. Alleen toen ze wat enthousiast werd, en wat ging bewegen, had ik het gevoel dat ze alle kanten opzwiepte achterop
vond ik erg eng, maar zal wel aan de knoop liggen? Of moet je zo'n knoop met een dikke doek doen?
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:52 schreef Pvoesss het volgende:
wat een leuke foto's
Ik heb nu de wollen vogels en ik knoopte haar erin en dacht wow![]()
![]()
Hij draagt GE-WEL-DIG!!!![]()
![]()
Ik zei tegen het kitten; vandaag zit je wel het allerlekkerst he in de doek?.
JA! zei ze
Ha, ik mag weer antwoorden gevenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef wickie het volgende:
Dank je voor de tips Texelonia.
Ik heb de rucksack bestudeerd (ook de SHBC en de BWCC) en die lijkt me wel ok om mee te beginnen. Las dat rucksack en SHBC het beste zijn in het begin omdat ze hoog op de rug dragen, klopt dit?
Ben aan het twijfelen of ik misschien een ander maatje doek erbij koop. Wat vinden jullie een fijne maat naast een 6?
En dan nog een vraagje? Ik ben een beetje verliefd aan het raken op de Jade Fog. Maar hoor iedereen meer praten over Zara's dan Jades. Wat is het verschil tussen die 2?
Sorry voor al mn vraagjes
Tadaaaa, de kleine dame is echt helemaal dol op deze doek dusquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:48 schreef Tan het volgende:
BJ wat een prachtige doek!!!
@pvoess ik ben wel benieuwd naar jouw doek!
Oh, wow.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:58 schreef wickie het volgende:
En dan nog een vraagje? Ik ben een beetje verliefd aan het raken op de Jade Fog. Maar hoor iedereen meer praten over Zara's dan Jades. Wat is het verschil tussen die 2?
Jammer! En ik kan nog geen draad door een naald krijgen...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:06 schreef Pvoesss het volgende:
Nee er zijn geen ellevil slings.
Je zou hem wel zelf kunnen maken natuurlijk
Wel handig. Niet zo veelzijdig.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:15 schreef Ssserpente het volgende:
Het valt me op dat ik niemand van jullie hoor over buidelslings. Niet handig?
Oh, de kleuren van Rienk's kamer!quote:Op maandag 15 februari 2010 16:47 schreef wickie het volgende:
Ik was weer eens doelloos aan het struinen op marktplaats en kwam deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/320949151
Was er iemand nog op zoek naar een ringsling? Heb deze ook en hij is zoooooo fijn![]()
Behoorlijk ziek geweest dit weekend dus geen nieuwe knopen kunnen proberen.... misschien deze week.
ja, is ie netjes? Fijn! Dan ga ik er een buidelswing bestellen.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:26 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente ik heb een mei tai van Mama Merel en die is heel mooi en netjes gemaakt. Nou die stomme rotsneeuw nog weg, kan ik weer naar buiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef Macka66 het volgende:
Fotoshoot in een studio afgesproken met een vriendin die fotovakschool doet maar nooit portretten doet en voor wie draagdoek knopen onbekend is, nieuwe draagdoek, swingende muziek, ouderwetse studiolampen ipv flitsset. En vooral veel plezier. Daar ga je vanzelf van dansen, en dan krijg je The Joy of Wrapping
[ afbeelding ]Leuke foto's MackaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Buik aan buik dragen geeft een indirecte massage, waardoor het inderdaad verlichtend kan werken bij darmkrampjes. En ook je lichaamswarmte is daarbij erg prettig. Voorkomen zou ik niet willen zeggen, maar verlichten: zeker.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:04 schreef DaviniaHR het volgende:
macka, mss weet jij dat, helpt dragen ook bij het voorkomen van krampjes? dat het hangen in de doek zo relaxed voor haar is, en dat die darmen zo'n goede boost krijgen van de lichaamswarmte een paar uur lang, dat die darmen rustig blijven?
ik zeg helemaal niks over krampjes bij aviva tot ze 12 weken is, ivm fok-wet en zo, maar ik vind het toch wel frappant. het is dat ze nu prima in de box in slaap is gevallen, anders had ze nu ook in de doek gehangen.
ik draag haar ongeveer 3 of 4 uur per dag, zodat ze kan slapen.
enik had eli vanochtend weer ff in de doek, en ik kom er niet meer bij!ik gooi hem dan in een snelle ruck, maar bij het kruisen onder zijn benen door kon ik maar met heel veel moeite de doekbanen kruisen, waardoor de stof uiteraard weer te los ging, en meneer lekker achterover kon hangen en opzij en alles, maar dat terzijde... iemand tips? het was wel over zijn dikke bomberjack heen en over mijn stugge winterjas heen, dus dat zal ook niet geholpen hebben
Mei Tai filmpje komt over een paar weekjes wel. Of ik moet voor die tijd nog even ergens goede zin opduikelen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:02 schreef DaviniaHR het volgende:
nou, ik had mijn armen achter me om de banen over te geven, zeg maar, en ik kreeg mijn handen bijna niet bij elkaar bij zijn billen. maar mss had ik hem ook wel te laag gehangen, dat kan natuurlijk ook. tis weer ff wennen.
kga zo ff googlen op reinforced rucksack.
had je trouwens mn verzoeknummer gezien voor een MT-filmpje?
en je sig! "baby Bjorn"! Geniaal!
naja, eigenlijk alle stadiaquote:Op donderdag 18 februari 2010 18:24 schreef Webkim het volgende:
[..]
Mei Tai filmpje komt over een paar weekjes wel. Of ik moet voor die tijd nog even ergens goede zin opduikelen natuurlijk.Wat wilde je precies zien dan? Het op je rug zetten van je kind?
ja, die! thx!quote:
Hahah ja klopt ik heb ineens allemaal andere doeken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:41 schreef oeke het volgende:
Pvoess, dank! Ik vond trouwens jouw stapeltje laatst zo mooi. Helemaal anders weer van kleurstelling dan een paar maanden geleden volgens mij.
Hoi WebKim,quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:30 schreef Webkim het volgende:
Hoi p_m!
Rekbare draagdoeken zijn erg prettig met een pasgeboren / jonge baby.Je hoeft niet supernetjes te knopen om het toch erg lekker te laten zitten. Tricot is heerlijk zacht. En je kan de doek van tevoren knopen en dán je baby erin doen.
Voor een zomerkindje is een tricot doek wel erg warm vind ik. En er komt een punt waarop een kind er aan de zware kant voor wordt. waardoor de doek gaat doorhangen onder het gewicht en dan draagt het minder fijn. De meeste mensen ervaren dat bij 8> kilo ofzo. Dus als je je kind lánger wil dragen dan een maand of 5 / 6 zal je op den duur misschien overstappen naar een niet rekbare draagdoek of een andere drager. Maar voor in het begin (mits niet in de zomer) is het een prima aanschaf hoor.
Mja, tis te volgen. Wat erg zeg! Geen wonder dat je een baaldag hebt. Ken je diegene persoonlijk? heb je een adres? Langsgaan een optie? Welke doek was het eignelijk?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:10 schreef texelonia het volgende:
Ik zou de doek al anderhalve maand geleden terugkrijgen. Maar er kwamen steeds dingen tussen, en dus nog steeds geen doek gezien. Toevallig liet ze vallen dat iemand anders ook nog een pakje van haar kreeg. Die heeft dit inmiddels ontvangen, en mijn pakje werd tegelijk verstuurd werd haar verteld. Een dag nadat haar pakje verstuurd is, heeft degene die mijn doek heeft geleend mij nog gemaild dat mijn pakje die dag op de post zou gaan, en ze zou me de T&T code nog laten weten. Daarna niets meer van d'r gehoord. Is het nog een beetje te volgen? Er klopt in elk geval iets totaal niet...
Ik kan wel janken echt
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:27 schreef Linda2205 het volgende:
Picknickmand mee en posten voor de deur zeg ik je! En neem TF mee voor de zekerheidvoor jou
Daaromquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
tex wat rotIs het een bekende van je of iemand via internet? Woont ze bij iemand in de buurt? Dan zoeken we haar ff op
![]()
Oh dat zou super zijn! Wie weet komt er dan meer duidelijkheid!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:55 schreef Macka66 het volgende:
Tex, ik wil de persoon in kwestie wel bellen als je woensdag nog geen doek hebt ontvangen
Totdat het je te zwaar wordt. Je merkt vanzelf als de doek een beetje door gaat zakken, en dan gaat 'ie ook meer aan je schouders trekken. Na een maand of vier is dat vaak.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:51 schreef Cantare het volgende:
Even een vraagje: tot wanneer kan je een baby in een rekbare draagdoek dragen?
Of haaltjes. Het is een Indio he? Als je niet weet dat die gevoelig zijn voor haaltjes schrik je denk ik als er een in komt. Terwijl het niet te vermijden is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:59 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh dat zou super zijn! Wie weet komt er dan meer duidelijkheid!
Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat dit met opzet zo gegaan is. Ik zat al te denken dat er een vlek of een gat in is gekomen ofzow en ze hem daarom niet durft terug te sturen. Maar goed, als je geen antwoorden krijgt ga je zelf de raarste verhalen verzinnen...
Okay, tnx! Ik heb natuurlijk nog een heeele tijd, maar zit steeds te dubben of ik een rekbare doek op mijn verlanglijstje zal zetten/zal kopen.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Totdat het je te zwaar wordt. Je merkt vanzelf als de doek een beetje door gaat zakken, en dan gaat 'ie ook meer aan je schouders trekken. Na een maand of vier is dat vaak.
Ik heb d'r wel gewaarschuwd dat ie gevoelig is voor haaltjes...quote:Op zondag 21 februari 2010 11:57 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Of haaltjes. Het is een Indio he? Als je niet weet dat die gevoelig zijn voor haaltjes schrik je denk ik als er een in komt. Terwijl het niet te vermijden is.
Maar was het voor die 3,5 maand wel de moeite waard, of had je zoiets van 'als ik dit had geweten dan had ik een andere doek gekocht'?quote:Op zondag 21 februari 2010 19:48 schreef mefke79 het volgende:
Cantare, ik heb de vier maanden nooit gehaald met mijn By Kai, ik vond het met een kilo of 6 niet meer zo te doen. Nou heb ik geen sterke rug, dat speelt mee. Maar al met al kon ie dus met 3,5 maand er niet mee in.
quote:Op zondag 21 februari 2010 20:28 schreef wickie het volgende:
En Ssserpente, misschien stuur ik 'm ooit nog eens op reis
Wie zegt dat ik der niet begrijp. Maar ik ben iedere keer duidelijk en eerlijk geweest.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:34 schreef Pvoesss het volgende:
Maar je moet tex ook begrijpen.. iig ik zou hetzelfde hebben. zeker als het om een doek gaat
Oh da's lief van je!quote:Op zondag 21 februari 2010 22:57 schreef _Bar_ het volgende:
Cantara ik heb ook nog een tricot slen liggen een blauwe.
mocht je hem willen gebruiken pm me dan maar even.
Eerst de doek knopen. Dan S in de rugdrager doen en goed hangen. En dan R in de doek laten glijden.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:13 schreef DaviniaHR het volgende:
ah, groof! tandemdragen! hoe kreeg je dat voor elkaar?
Mits je een zekere knoper bent, anders zou ik het zeker niet aanraden.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:07 schreef freecell het volgende:
Rucksack vanaf de geboorte?(ik lees net even terug)
Hm...
Het is wel heel leuk en heel makkelijk... Misschien over een paar weekjes?
Mijn tricotslen heb ik ook vaak woest-strak aangespannen, maar een keer wassen en hij lubberde weer terug hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, der zit wel behoorlijk rek in inderdaad... maar ik wil hem ook niet helemaal laten uitlubberen aangezien ie niet van mij is en bij die vriendin de 2e ook op komst is, en ik neem aan dat ze hem dan ook graag wil gebruiken.
Straks es proberen als Minke klaar is met slapen (of huilen nu)
Dat dacht je maar, dat niemand je nummer heeftquote:Op maandag 22 februari 2010 09:11 schreef MeNicole2 het volgende:
Jemig wat een gedoe. Ik ben degene die de doek van Tex heeft. En ik had der vrijdag gewoon gemeiald dat ik van het weekend weg was en dat ik dus waarschijnlijk geen kans had om het T&T door te geven. En er is niemand die me kan bellen (Macka) want er is hier helemaal niemand die mijn nummer heeft. Ik heb Tex steeds netjes op de hoogte gehouden wat er aan de hand was!!
Wat een superfoto!quote:Op maandag 22 februari 2010 10:52 schreef Groofsken het volgende:
Hier wordt ook nog steeds enthousiast en veel gedragen![]()
[ afbeelding ]
Ik heb pas een nieuw nummer dus ik weet het heel zekerquote:Op maandag 22 februari 2010 15:33 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dat dacht je maar, dat niemand je nummer heeftMaar ik ben blij dat het allemaal gewoon goed zit.
Hoe vonden jullie de doek? Voelde L. zich er goed in?
Ik krijg helemaal neiging om een full-face-foto van mezelf te posten nuquote:Op maandag 22 februari 2010 19:40 schreef amaranta het volgende:
@ Freecell; Ik moet bij jouw fotos altijd denken aan die buurman van de serie tooltime. Die komt ook nooit met zn hele gezicht in beeld
Vandaag heeft papa gedragen. In de BB-tai. Hij vondt het fijn, en hij had de indruk dat Fabian het ook heel fijn vond (wat belangrijker is). Dus dat is een keeper (de bb-tai dus). Ik heb helaas geen foto gemaakt, was ik wel van plan. Maar dat doe ik wel een andere keer.
Ik ben nog op zoek naar een zomerdoek. Welk merk heeft goede en dunne zomerdoeken?
TARA heeft het even opgezocht. Hij begreep wat je bedoelde: Home Improvementquote:Op maandag 22 februari 2010 19:40 schreef amaranta het volgende:
@ Freecell; Ik moet bij jouw fotos altijd denken aan die buurman van de serie tooltime. Die komt ook nooit met zn hele gezicht in beeld
FWCC mag volgens mij vanaf het begin. Al is het dan handiger om het met de beentjes in de doek te doenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:27 schreef Asyniur het volgende:
die fwcc mag dat ook met een week oude baby?
dus zoals macka op het 1e filmpje in OP laat zien?
Die aap van mij gaat ook steeds springen idd. Dus ik heb de voeten inmiddels ook buitenboordquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
FWCC mag meteen al, als je er op let dat je de doek goed aanspant. Voor stevigheid bij het nekje kun je in de bovenste rand een spuugdoekje inrollen.
Beentjes binnenboord mag wel, maar als je merkt dat kleintje zich af gaat zetten met de voetjes kun je beter beentjes buitenboord doen om te voorkomen dat de heupjes te veel belast worden
Wat een ukkiequote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:31 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb zijn beentjes opgetrokken in de doek. Realiseerde me dat dat ook kon toen ik hem in de draagdoek aan het proppen was.
Mijn uitzicht op dit moment:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:47 schreef Tinuviel het volgende:
Wow mooie fotos Macka. Je straalt echt helemaal. De tweede foto had je ons niet mogen onthouden.
Mooie Maitai Jore.
Bedankt DaviniaHR voor de knooples met de heupknoop en de rugsack knoop. Net twee dagen geleden allebei gedaan en het zat in een keer helemaal goed![]()
Nu nog een draagman
En jij dan? Kom niet verder omdat ik op belangrijke antwoorden wacht om de rest af te kunnen maken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:52 schreef iamredleader het volgende:
[..]
zeg, hoor jij niet te werken? En niet op fok te zitten?
Ow wacht...![]()
![]()
* gaat snel weer aan het werk![]()
oh sorry, home improvement ja,quote:Op maandag 22 februari 2010 22:06 schreef freecell het volgende:
[..]
TARA heeft het even opgezocht. Hij begreeep wat je bedoelde: Home Improvement
[ afbeelding ]
misschien even zoeken op de site van dudymos staat nog een andere nature en die is wel in andere maten verkrijgbaarquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:29 schreef oeke het volgende:
Oh Blaadjes, Faja! Mooi staat hij jullie. Ik zou hem ook wel willen hebben in een kleine maat, maar die verkopen ze volgens mij niet. Veel draagplezier ermee. En goed knopen gaat vooral door veel oefenen. Komt helemaal goed.![]()
En Jade Fog vind ik ook mooi! Staat jullie goed, Wickie.
het zit prima. kan erzelfs mee op de bank liggen en mijnonderkantje in bad afspoelen met kleine harry op mijn buik...quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:18 schreef DaviniaHR het volgende:
asy!![]()
![]()
meer foto's!
zat het goed?
tinu, fijn dat de knopen goed gingen!
maar dat zit niet lekker op een bank of een stoelquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:03 schreef Pvoesss het volgende:
Op je rug afknopen is de normale manier he
Niet volgens het boekje van de bbslen. Ik had mezelf al helemaal een complex aangepraat omdat die vrouw op de foto hem voor had geknoopt en ik met geen mogelijkheid die knoop naar voren kon krijgenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:03 schreef Pvoesss het volgende:
Op je rug afknopen is de normale manier he
Me 2!! Ik ben ook helemaal in hyperdepiep afwachting! Tof!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:19 schreef Pvoesss het volgende:
Het is helemaal zeker ik heb KR (kobalt Rouge ) onderweg![]()
![]()
Ik ben zo blij
Wat je ook kunt doen voor de schuine banden is 'mijn' manier en dan de banden op de rug schuiven en die uitspreiden zodat ze de hele rug bedekken (handen onder een band en de randen naar opzij glad trekken zeg maar).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
het zit prima. kan erzelfs mee op de bank liggen en mijnonderkantje in bad afspoelen met kleine harry op mijn buik...
Alleen moet ik even goed opletten met de schuine banden. Ik doe eentje op de macka manier (OP) en de ander 'gewoon'. Ivm warmte maar de 'gewone' lubbert dan soms een klein beetje. Moet ik met aanspannen even goed op letten...
Ik ga het eens proberen strakjes...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wat je ook kunt doen voor de schuine banden is 'mijn' manier en dan de banden op de rug schuiven en die uitspreiden zodat ze de hele rug bedekken (handen onder een band en de randen naar opzij glad trekken zeg maar).
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:33 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Me 2!! Ik ben ook helemaal in hyperdepiep afwachting! Tof!Heb nu alleen een Scilla, ben heel benieuwd hoe K-R is tov van die..
Maar dat kan juist heel knus zijn! Jij met je kindje in de draagdoek, grote paraplu mee en lekker wandelen in de regenquote:Op zondag 28 februari 2010 10:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
verdorie, ik wilde net een rondje om het pleintje bij ons voor gaan hobbelen om er even uit te zijn geweest maar nu regent het opeens echt keihard hier...![]()
maar het stormde hier echtquote:Op zondag 28 februari 2010 21:32 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Maar dat kan juist heel knus zijn! Jij met je kindje in de draagdoek, grote paraplu mee en lekker wandelen in de regen![]()
Maar dan moet het natuurlijk niet stormen, da's al een stuk minder fijn...
erg mooie kleurquote:Op maandag 1 maart 2010 10:43 schreef TearSong het volgende:
m'n nieuwe indio is binnen (purpur-elfenbein, met linnen). Ik heb bij de buren een fotospam gedaan maar dit is hem:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is superdun en erg licht. Ik vind hem mooi!
De glans is met het wassen wel wat minder geworden ja... Maar hij glanst nog wel, het is alleen erg lastig op de foto te krijgen.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:36 schreef Poppedein het volgende:
Oehhh Tex..nou ben ik helemaal benieuwd! Hij lijkt wel minder te glanzen dan op de didy foto..heb je m al gewassen?
En naar Zara black ben ik ook heeeeeel benieuwd!
Van Yara of van de doek?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:37 schreef Kersjes het volgende:
Hey Tearsong, lang niet gezien!
Mooie Indio![]()
Draag je Yara nog vaak? Vindt ze het leuk? En kan ik hiermee toch nog een extra spammetje afdwingen?
quote:
Wil je een dikke of een dunne? Wat vind je leuke kleuren? En wil je strepen of effen of een motiefje?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:53 schreef sindell het volgende:
Goed:
Als complete draag n00b...heb wel gelezen op internet natuurlijk en via de links in dit topic (maar die vind ik al vrij ingewikkeld), maar kom er niet echt uit... ik wil eigenlijk ook wel zo'n draagdoek aanschaffen.
Alleen heb ik dus geen idee wat voor, hoe groot hij moet zijn etc.
Dus als draagbeginner: wat zouden de ervaren dragende dames hier mij aanraden. Het hoeft niet al te ingewikkeld hoor, ik wordt geen prof ofzo (denk ik), maar wil er gewoon een voor naast de kinderwagen. En volgens mij vindt Laura het wel fijn om gedragen te worden
Eh, de kleuren maken me op zich niet veel uit, motief ook niet, al vind ik een met strepen wel erg leuk trouwens.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:04 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wil je een dikke of een dunne? Wat vind je leuke kleuren? En wil je strepen of effen of een motiefje?
Ik zou iig niet meteen voor een Hoppediz of Girasol gaan voordat je zelf echt een beeld hebt van wat je fijn lijkt.
Dikker is meestal wel warmer, maar niet altijd steviger. Een echt warme doek is niet nodig, zowel je lichaam als de doek werken als een extra laagje kleding voor je kind. Liever een wat minder dikke doek die je soepel kunt knopen en waarvan de knoop makkelijk aan te trekken is, dan een dikke doek waar je voor moet werken om 'm goed geknoopt te krijgen of die je onderweg bij moet stellen. Is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:39 schreef sindell het volgende:
[..]
Eh, de kleuren maken me op zich niet veel uit, motief ook niet, al vind ik een met strepen wel erg leuk trouwens.
Hij moet wel geschikt zijn om langere stukken mee te lopen, dus niet alleen voor in huis. Dan is een dikkere misschien fijner vanwege de warmte?
Ah thanks, dat is wel informatie waar ik wat mee kan. Hij moet niet al te moeilijk te knopen zijn inderdaad en onderweg bijstellen hou ik vast ook niet van. Kortom het moet een beetje een makkelijke doek zijn, die inderdaad wel stevig is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dikker is meestal wel warmer, maar niet altijd steviger. Een echt warme doek is niet nodig, zowel je lichaam als de doek werken als een extra laagje kleding voor je kind. Liever een wat minder dikke doek die je soepel kunt knopen en waarvan de knoop makkelijk aan te trekken is, dan een dikke doek waar je voor moet werken om 'm goed geknoopt te krijgen of die je onderweg bij moet stellen. Is mijn ervaring.
En je kind kun je kleding in laagjes aandoen, als het dan te warm is haal je gewoon een laagje weg.
Ik ben zelf liefhebber van niet al te dik en flanellig, en liefst wel erg stevig.
Voelen / kijken / proberen wat je het fijnst vindt werkt het beste. In welke omgeving woon je? Misschien kan je eens langs bij iemand met verschillende doeken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:01 schreef sindell het volgende:
[..]
Ah thanks, dat is wel informatie waar ik wat mee kan. Hij moet niet al te moeilijk te knopen zijn inderdaad en onderweg bijstellen hou ik vast ook niet van. Kortom het moet een beetje een makkelijke doek zijn, die inderdaad wel stevig is.
Ik heb wel gelezen dat er veeeeel merken zijn en dat er verschil is in geweven doeken en eh... nog een ander iets?
Hmm okay, daar zou ik dan wel hulp bij nodig hebben ja. Ik woon in Leeuwarden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:05 schreef Webkim het volgende:
[..]
Voelen / kijken / proberen wat je het fijnst vindt werkt het beste. In welke omgeving woon je? Misschien kan je eens langs bij iemand met verschillende doeken.
Ik woon in Drachten en heb een tricot doek. Zweefvliegje woont ook in Leewarden en zij heeft geweven doeken. Noli woont ook in Friesland en heeft ook van alles volgens mij.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef sindell het volgende:
[..]
Hmm okay, daar zou ik dan wel hulp bij nodig hebben ja. Ik woon in Leeuwarden.
Ja, het is meer een soort doek om knopen mee te laten zien toch? Dat wist ik niet toen ik hem kocht maar er staat inderdaad met grote letters overal 'Vorfürtuch' op geschreven. Is mooi, pik ik hem weer in zodra ik poppendoeken en slings gemaakt heb van m'n old rainbow girasolquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:56 schreef Macka66 het volgende:
En Thomas en Yara![]()
Ze hebben niet zomaar een doek maar een Vohrfürtuch, die is voor draagconsulenten
Sommige geweven doeken zijn meer geschikt als zomerdoek dan andere doekenquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef Tan het volgende:
Ik wil er echt nog een doek bij hebben, geen tricot. Wat raden jullie me aan voor de zomermaanden? Is een gewone geweven doek te warm? Of kan dat prima?
Uhm, tja dat zou het makkelijkst zijn...quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:42 schreef amaranta het volgende:
Ik heb de ellaroo dus gekocht voor de zomer. Asy, heb geen idee maar misschien niet je omderkantje wassen met Harry erin?
Als niemand er iets van zegt doe ik het hier nog een keertje: Wat heb je een PRACHTIGE doek gekocht!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef amaranta het volgende:
Ik heb gisteren mijn kristen ellaroo binnen gekregen. Hij is mooi!
Oke, dat heb ik nu dus ook gedaan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:22 schreef Vlindur het volgende:
in de lengte vouwen
--<>-- en dan van buiten naar binnen. Dat zit volgens mij het stevigst![]()
En OMG 'Onderkantje'
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oke, dat heb ik nu dus ook gedaan.
Beroepsdeformatie![]()
{sub]aan de andere kant: het ís ook mijn onderkant die ik dan was; letterlijk[/sub]
Je hebt geen benenquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oke, dat heb ik nu dus ook gedaan.
Beroepsdeformatie![]()
{sub]aan de andere kant: het ís ook mijn onderkant die ik dan was; letterlijk[/sub]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |