abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78157718
Hoi!
Ja, die zijn goed voor pasgeboren baby's. Omdat het rekbare doeken zijn, zijn ze niet fijn meer als je kindje ouder is. Als j baby 6 tot 8 maanden oud is kun je beter een geweven draagdoek gebruiken (of je koopt direct een geweven draagdoek).
pi_78157796
Hoi p_m!

Rekbare draagdoeken zijn erg prettig met een pasgeboren / jonge baby. Je hoeft niet supernetjes te knopen om het toch erg lekker te laten zitten. Tricot is heerlijk zacht. En je kan de doek van tevoren knopen en dán je baby erin doen.

Voor een zomerkindje is een tricot doek wel erg warm vind ik. En er komt een punt waarop een kind er aan de zware kant voor wordt. waardoor de doek gaat doorhangen onder het gewicht en dan draagt het minder fijn. De meeste mensen ervaren dat bij 8> kilo ofzo. Dus als je je kind lánger wil dragen dan een maand of 5 / 6 zal je op den duur misschien overstappen naar een niet rekbare draagdoek of een andere drager. Maar voor in het begin (mits niet in de zomer) is het een prima aanschaf hoor.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:31:04 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78157815
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:24 schreef Webkim het volgende:

[..]

Mei Tai filmpje komt over een paar weekjes wel. Of ik moet voor die tijd nog even ergens goede zin opduikelen natuurlijk. Wat wilde je precies zien dan? Het op je rug zetten van je kind?
naja, eigenlijk alle stadia ik vind jouw filmpjes altijd zo duidelijk, en ik heb natuurlijk een minimensje en een maximensje die gedragen kunnen worden, dus zowel tips voor klene baby's als tips voor rugdragen met MT...
maar verder wens is weinig, hoor

die indio lijkt wel op een andere indioLE die ze bij slingomama verkochten, gewoon katoen, van vorig jaar, die iedereen hier zo prachtig vond. ook ood met paars, hoe heet-ie nou?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78157954
Dank je wel voor je snelle reactie! Ik kan bijna niet wachten tot die kleine er uit komt, het lijkt me een geweldige ervaring om je kleintje zo lekker dicht bij je te dragen. Ik kijk af en toe op dit topic en vind jullie foto's geweldig om te zien. Al die blije kindjes lekker dicht bij mams (of paps natuurlijk)!

Ik denk dat ik idd maar met een rekbare doek begin. Ga zaterdag naar de 9 maanden beurs en ga daar eens goed neuzen bij de draagdoeken stands!
pi_78158111
Kobalt Rouge is wel een spectaculaire doek zeg. Volgens mij weet ik welke je bedoelt Davinia.

Hoi Proud mami!

Heeft iemand hier de blaadjes naturel van Didymos? Hij lonkt naar me, maar ik zie alleen een maat 6, is hij niet verkocht in andere maten? En welke maat is fijn voor rugdragen met de Rucksack?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78158286
ik heb niet de blaadjes maar wel CGW die is ook erg geweldig..
Maar ik weet niet of ik die zo fijn vind vanwege het color grown of de weving,..
Ik heb ook een blaadjes (niet naturel) en die voelt ook heel fijn.
Een rucksack is een 4 heel fijn voor.
pi_78158359
Welke bedoel je Scilla?
pi_78158391
Pvoess, dank! Ik vond trouwens jouw stapeltje laatst zo mooi. Helemaal anders weer van kleurstelling dan een paar maanden geleden volgens mij.
pi_78158409
Ja, Scilla!
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:42:13 #90
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78158436
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:40 schreef Pvoesss het volgende:
Welke bedoel je Scilla?
ja, die! thx! kan ik vannacht weer goed slapen
pi_78158455
Davinia, MT filmpje heb ik ergens gezien...effe denken, bij de vlaamse mevrouw die doeken maakt, ben even haar naam kwijt, maar die weet iemand hier vast wel!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:43:42 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78158535
bedoel je draagdoekmama?

ga ik haar eens youtuben
pi_78158998
Als je op youtube zoekt op 'Mei Tai' vind je waarschijnlijk ook genoeg
En deze link vind ik ook erg handig, zo gesorteerd op allerlei aspecten, lengte doek, soort drager, leeftijd kind, specifieke knopen, etc.

Die nieuwe linnen indio komt hier binnenkort ook Ik hoop dat ie in het echt net zo mooi is.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_78159947
Davinia, nee, ik weet het weer: mister mirko!
pi_78160067
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:41 schreef oeke het volgende:
Pvoess, dank! Ik vond trouwens jouw stapeltje laatst zo mooi. Helemaal anders weer van kleurstelling dan een paar maanden geleden volgens mij.
Hahah ja klopt ik heb ineens allemaal andere doeken.
En precies van alles wat. Meer kleur, meer variatie

Ik had Scilla en die stond echt prachtig maar die was zo dun.
Ik vind deze dus ook wel mooi.. maar ben bang voor weer een hele dunne LE.
pi_78160968
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:30 schreef Webkim het volgende:
Hoi p_m!

Rekbare draagdoeken zijn erg prettig met een pasgeboren / jonge baby. Je hoeft niet supernetjes te knopen om het toch erg lekker te laten zitten. Tricot is heerlijk zacht. En je kan de doek van tevoren knopen en dán je baby erin doen.

Voor een zomerkindje is een tricot doek wel erg warm vind ik. En er komt een punt waarop een kind er aan de zware kant voor wordt. waardoor de doek gaat doorhangen onder het gewicht en dan draagt het minder fijn. De meeste mensen ervaren dat bij 8> kilo ofzo. Dus als je je kind lánger wil dragen dan een maand of 5 / 6 zal je op den duur misschien overstappen naar een niet rekbare draagdoek of een andere drager. Maar voor in het begin (mits niet in de zomer) is het een prima aanschaf hoor.
Hoi WebKim,
thx voor je uitleg.

Ik ben begin juni uitgerekend, dus wel een zomerkindje. Tricot is dan niet handig begrijp ik (als in te warm?).
Wat dan? Een geweven doek? Weten jullie daar een goede site voor?

Vond die van draagdoeken.nl met die ster juist zo leuk maar mss heb je zoiets ook wel in geweven.
pi_78161232
Proud Mami, mijn kindje is van 7 juni en ik heb hem de eerste 4 weken in een rekbare doek van Bamboe gedragen, Dat was heerlijk. Niet te warm.
Maar de overstap naar geweven was heel fijn, vond ik nog veel fijner dragen.
Ik heb zelf doeken van Didymos, maar je hebt zoveel soorten. En iedereen heeft zijn voorkeuren.
pi_78161702
Ik zou dan ook idd gaan voor een rekbare bamboe.
En er zijn voor geweven doeken heel veel merken, hier een paar

Didymos (mijn favoriet)
Ellevill
Natislings
Girasol
Storchenwiege
Hoppediz
bbslen
Lana
Amazonas
Ellaroo
Vatanai (die zijn echt geweldig voor in de zomer)
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 17:50:46 #99
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_78234945
Vruchtbare draagmiddag gehad!

Vanmiddag heb ik knoopdemonstraties gegeven op de open dag van het Moeder-en kindcentrum in mijn wijk. Heel leuk, niet alleen moeders en oma's gesproken die willen gaan dragen maar ook verhalen gehoord van allochtone moeders die hun kind dragen in een laken, willekeurig stuk stof of badlaken.
En een dame van de kraamzorgopleiding ontmoet die het een goed idee lijkt als ik een keer les kom geven.

Daarna ben ik naar een andere open dag geweest, van een Sub Sahara vrouwen ontmoetingscentrum. Daar heb ik kennis gemaakt met een van de coördinatrices en die wil graag een draagochtend organiseren waarop ik met Afrikaanse vrouwen ga praten en uitwisselen over dragen.

Leuk om te merken dat dragen al snel een verband smeedt tussen vrouwen van allerlei leeftijden en uit allerlei culturen. Helaas moest alles met de draagpop, want Maja wenste alleen bij papa in de doek te gaan. Afvallig vrouwtje
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_78235237
Goed bezig Macka!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78235459
Wat leuk, Macka!

Knap om in een badlaken te dragen. Hebben ze laten zien hoe? En die draagochtend met Afrikaanse vrouwen is ook leuk, bijzonder vooral.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 18:18:25 #102
141844 Macka66
pi_78235802
Dat badlaken hebben ze verteld. Ze doen het net als met een afrikaanse doek, torsodragen. Badlakens schieten snel los dus voor de zekerheid gaat er dan nog een sjaal overheen. Over het achterwerkje en dan voor vastknopen.

Ben heel benieuwd naar wat de Afrikaanse vrouwen weten over dragen De Ethiopische die ik sprak had er zelf geen ervaring mee, ze kwam uit een grote stad en daar wordt niet gedragen. Ze had wel gemerkt dat Afrikaanse vrouwen in Nederland liever niet dragen in het openbaar omdat ze zich dan zo bekeken voelen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:02:24 #103
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78245662
Wat gaaf en interessant allemaal Macka!

Hier een draagdoek baaldag. Maanden geleden een draagdoek uitgeleend, en inmiddels weinig vertrouwen dat ik hem nog terug ga krijgen So much for spreading the baby-wearing love.....
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_78245698
hoezo dat dan Tex?
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:10:30 #105
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78246025
Ik zou de doek al anderhalve maand geleden terugkrijgen. Maar er kwamen steeds dingen tussen, en dus nog steeds geen doek gezien. Toevallig liet ze vallen dat iemand anders ook nog een pakje van haar kreeg. Die heeft dit inmiddels ontvangen, en mijn pakje werd tegelijk verstuurd werd haar verteld. Een dag nadat haar pakje verstuurd is, heeft degene die mijn doek heeft geleend mij nog gemaild dat mijn pakje die dag op de post zou gaan, en ze zou me de T&T code nog laten weten. Daarna niets meer van d'r gehoord. Is het nog een beetje te volgen? Er klopt in elk geval iets totaal niet...

Ik kan wel janken echt
©Dumbo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:11:22 #106
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246059
tex wat rot Is het een bekende van je of iemand via internet? Woont ze bij iemand in de buurt? Dan zoeken we haar ff op
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78246084
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:10 schreef texelonia het volgende:
Ik zou de doek al anderhalve maand geleden terugkrijgen. Maar er kwamen steeds dingen tussen, en dus nog steeds geen doek gezien. Toevallig liet ze vallen dat iemand anders ook nog een pakje van haar kreeg. Die heeft dit inmiddels ontvangen, en mijn pakje werd tegelijk verstuurd werd haar verteld. Een dag nadat haar pakje verstuurd is, heeft degene die mijn doek heeft geleend mij nog gemaild dat mijn pakje die dag op de post zou gaan, en ze zou me de T&T code nog laten weten. Daarna niets meer van d'r gehoord. Is het nog een beetje te volgen? Er klopt in elk geval iets totaal niet...

Ik kan wel janken echt
Mja, tis te volgen. Wat erg zeg! Geen wonder dat je een baaldag hebt. Ken je diegene persoonlijk? heb je een adres? Langsgaan een optie? Welke doek was het eignelijk?
sorry voor het vragenvuur
Lotte!
Noah!
pi_78246136
Macka, dat klinkt echt zo interessant! Wow, wat lijken me dat leuke bijeenkomsten!

tex, wat ontzettend rot is het, zeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:25:59 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78246591
Ik ken diegene alleen via internet. Heb wel een adres, en zou er wel heen willen, maar dan is het 5 kwartier heen en 5 kwartier terug, en zul je net zien dat er niemand thuis is...
©Dumbo
pi_78246637
Picknickmand mee en posten voor de deur zeg ik je! En neem TF mee voor de zekerheid

voor jou
Lotte!
Noah!
pi_78246638
Ken je niemand in de buurt die er voor je heen kan gaan om de doek op te halen en dan op te sturen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:28:13 #112
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246682
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:27 schreef Linda2205 het volgende:
Picknickmand mee en posten voor de deur zeg ik je! En neem TF mee voor de zekerheid

voor jou
Waarom ik?
pi_78246718
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
tex wat rot Is het een bekende van je of iemand via internet? Woont ze bij iemand in de buurt? Dan zoeken we haar ff op
Daarom
Lotte!
Noah!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:31:40 #114
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246824
Oh ja Vooruit dan maar. Ik neem m`n shovel voor de zekerheid wel ff mee
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:31:50 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78246836
Nee ken niemand in de buurt....
Echt zo balen dit, en wat voel je je machteloos dan.
©Dumbo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:35:49 #116
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78246964
Heb je verder al contact met haar opgenomen? Misschien is er wel een logische verklaring voor? Al geloof ik dat ik het zelf ook somber in zou zien in jouw plaats
Gaat het om een waardevolle doek?
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 23:55:00 #117
141844 Macka66
pi_78247638
Tex, ik wil de persoon in kwestie wel bellen als je woensdag nog geen doek hebt ontvangen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:56:04 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78247684
Nou ja ik heb vanochtend 1 en vanavond 2 mailtjes gestuurd en niks gehoord....
Maar donderdag heeft ze het pakje van die ander verstuurd en tegen haar gezegd dat mijne tegelijk verstuurd zou worden. Vrijdag heeft ze tegen mij gemaild dat mijn pakje die middag op de post zou gaan, en dat ze me d T&T code nog zou laten weten. Dat is het laatste wat ik heb gehoord. En dat is na een dikke maand aan het lijntje te zijn gehouden (althans zo komt het nu over).

Het is geen erg waardevolle doek denk ik, het is een LE die niet meer te krijgen is, maar waar ook niet veel vraag naar is geloof ik. Hij zal niet veel meer waard zijn dan de nieuwprijs. Maar goed, dat is ook zat natuurlijk. En daarnaast ga je natuurlijk niet zo om met spullen die je door iemand in goed vertrouwen zijn uitgeleend.

Maar ja, wie weet, is er toch nog een hele goede verklaring voor....
©Dumbo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 23:59:23 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78247787
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:55 schreef Macka66 het volgende:
Tex, ik wil de persoon in kwestie wel bellen als je woensdag nog geen doek hebt ontvangen
Oh dat zou super zijn! Wie weet komt er dan meer duidelijkheid!

Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat dit met opzet zo gegaan is. Ik zat al te denken dat er een vlek of een gat in is gekomen ofzow en ze hem daarom niet durft terug te sturen. Maar goed, als je geen antwoorden krijgt ga je zelf de raarste verhalen verzinnen...
©Dumbo
  zondag 21 februari 2010 @ 10:58:54 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78257215
gisteren zomaar weer eens geprobeerd met Roy in de doek, en hij vond het zomaar weer leuk
Gisteren dus samen zo een flink stuk gewandeld en boodschappen gehaald
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_78258196
Even een vraagje: tot wanneer kan je een baby in een rekbare draagdoek dragen?
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2010 @ 11:55:06 #122
141844 Macka66
pi_78258283
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:51 schreef Cantare het volgende:
Even een vraagje: tot wanneer kan je een baby in een rekbare draagdoek dragen?
Totdat het je te zwaar wordt. Je merkt vanzelf als de doek een beetje door gaat zakken, en dan gaat 'ie ook meer aan je schouders trekken. Na een maand of vier is dat vaak.
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2010 @ 11:57:54 #123
141844 Macka66
pi_78258350
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 23:59 schreef texelonia het volgende:

[..]

Oh dat zou super zijn! Wie weet komt er dan meer duidelijkheid!

Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat dit met opzet zo gegaan is. Ik zat al te denken dat er een vlek of een gat in is gekomen ofzow en ze hem daarom niet durft terug te sturen. Maar goed, als je geen antwoorden krijgt ga je zelf de raarste verhalen verzinnen...
Of haaltjes. Het is een Indio he? Als je niet weet dat die gevoelig zijn voor haaltjes schrik je denk ik als er een in komt. Terwijl het niet te vermijden is.
pi_78258454
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:55 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Totdat het je te zwaar wordt. Je merkt vanzelf als de doek een beetje door gaat zakken, en dan gaat 'ie ook meer aan je schouders trekken. Na een maand of vier is dat vaak.
Okay, tnx! Ik heb natuurlijk nog een heeele tijd, maar zit steeds te dubben of ik een rekbare doek op mijn verlanglijstje zal zetten/zal kopen.
  zondag 21 februari 2010 @ 17:57:01 #125
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_78270527
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:57 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Of haaltjes. Het is een Indio he? Als je niet weet dat die gevoelig zijn voor haaltjes schrik je denk ik als er een in komt. Terwijl het niet te vermijden is.
Ik heb d'r wel gewaarschuwd dat ie gevoelig is voor haaltjes...
Maar ja, zolang zij niet reageert, kan ik wel 300 dingen verzinnen wat er aan de hand kan zijn maar daar schiet ik niks mee op
©Dumbo
pi_78273139
Jippie jippie!!!

Ik heb de Jade Fog Hij is zoooooooooooooo mooi en draagt ook heel fijn.
Binnenkort actie fotootjes
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_78273265
Wauw, die wil ik ook!

Wanneer gaat ie op reis?
pi_78273962
Cantare, ik heb de vier maanden nooit gehaald met mijn By Kai, ik vond het met een kilo of 6 niet meer zo te doen. Nou heb ik geen sterke rug, dat speelt mee. Maar al met al kon ie dus met 3,5 maand er niet mee in.

Mijn moeder was er zo op tegen dat ik een mei-tai wilde voor mijn verjaardag, ze kwam met allerlei andere dragers aan, want zo'n doek was niks. En nou had ik em vandaag bij me en sta ik em te knopen, roept ze opeens dat zij Driekus wil dragen "want ze had het nooit gedaan en wilde het graag proberen". Dus ik raap mijn kin van de grond en voila, mijn mama aan het dragen. Helaas maar even omdat we niet binnen konden in het gebouw wat mijn vader ons wilde laten zien, maar toch. Ik heb ineens hoop voor onze vakantie, dan wil ze het vast ook wel proberen. Weer iemand om
pi_78274054
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:48 schreef mefke79 het volgende:
Cantare, ik heb de vier maanden nooit gehaald met mijn By Kai, ik vond het met een kilo of 6 niet meer zo te doen. Nou heb ik geen sterke rug, dat speelt mee. Maar al met al kon ie dus met 3,5 maand er niet mee in.
Maar was het voor die 3,5 maand wel de moeite waard, of had je zoiets van 'als ik dit had geweten dan had ik een andere doek gekocht'?

Leuk dat je moeder ineens ook enthousiast is!
pi_78274952
@Cantare, nee, ik had em niet willen missen. Driekus is er een paar dagen na de geboorte al ingegaan. Ideaal bij krampjes en mamahonger (en zeker omdat deze mama ook tijd voor zichzelf nodig had, ging goed zo). Voor nu vind ik de mei-tai heel fijn, maar ik zou daar geen pasgeborene in willen dragen. Kan wel hoor, maar ik vind een rekbare doek dan fijner.
pi_78275442
Cantare, kijk eens op marktplaats daar staan erg veel tricotslens op, heb ik die van mij ook vandaan.
Ik ben al na een paar weken overgegaan op een geweven doek. Ik wist dat ik wilde blijven dragen en vond een geweven veel fijner (had de luxe om het uit te proberen met een geleende doek).
pi_78275533
En Ssserpente, misschien stuur ik 'm ooit nog eens op reis
pi_78276399
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:28 schreef wickie het volgende:
En Ssserpente, misschien stuur ik 'm ooit nog eens op reis
  zondag 21 februari 2010 @ 22:44:07 #134
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_78283234
Tex is dat je Kupfer Graphit?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_78283450
Vandaag weer gedragen op mn rug .
Ik was ff bezig, Iris aan de mopper, lief zat bij de buren. Kind op mn rug geslingerd en toen ik klaar was ook nog even wezen buurten met kind op mn rug. Lekker weer .
En ik had haar nagenoeg in 1 keer lekker zitten. Ze vond het ook prima, zolang ik maar in beweging bleef .
Fake it till you make it...
  zondag 21 februari 2010 @ 22:57:39 #136
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_78283945
Cantara ik heb ook nog een tricot slen liggen een blauwe.
mocht je hem willen gebruiken pm me dan maar even.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 21 februari 2010 @ 22:59:32 #137
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_78284060
voor Nijna!
Maxi, Midi & Mini
pi_78293433
Jemig wat een gedoe. Ik ben degene die de doek van Tex heeft. En ik had der vrijdag gewoon gemeiald dat ik van het weekend weg was en dat ik dus waarschijnlijk geen kans had om het T&T door te geven. En er is niemand die me kan bellen (Macka ) want er is hier helemaal niemand die mijn nummer heeft. Ik heb Tex steeds netjes op de hoogte gehouden wat er aan de hand was!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78293818
Maar je moet tex ook begrijpen.. iig ik zou hetzelfde hebben. zeker als het om een doek gaat
pi_78293957
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:34 schreef Pvoesss het volgende:
Maar je moet tex ook begrijpen.. iig ik zou hetzelfde hebben. zeker als het om een doek gaat
Wie zegt dat ik der niet begrijp. Maar ik ben iedere keer duidelijk en eerlijk geweest.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78294340
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:57 schreef _Bar_ het volgende:
Cantara ik heb ook nog een tricot slen liggen een blauwe.
mocht je hem willen gebruiken pm me dan maar even.
Oh da's lief van je! Het duurt nog even, dus ik doe nu nog niks, maar zal het onthouden!
  maandag 22 februari 2010 @ 10:52:46 #142
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78295673
Hier wordt ook nog steeds enthousiast en veel gedragen

maandag 22 februari 2010 @ 12:02:54 #143
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_78298131
Wauw Groof!
Maxi, Midi & Mini
pi_78298644
Oh wat gezellig zo met zn drietjes Groof!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78298777
Groof, knus!!!!
Fake it till you make it...
pi_78300125
ik heb net een Didymos doek bestelt, naturel met blaadjes uit de Limited Editions collectie

Had een Didymos geleent van Webkim der site en is me zo veel beter bevallen dan de tricot slen die ik had (en heb door verkocht).

Ben zo blij, nu nog wachten tot die er is
pi_78300193
Ik kom maar weer meedoen geloof ik

De oude Hopp doet het nog steeds!

Al dan niet met zelf verzonnen knoop
  maandag 22 februari 2010 @ 13:13:58 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78300670
ah, groof! tandemdragen! hoe kreeg je dat voor elkaar?
enne, ben je weer terug? alles uitgesproken met die andere mevrouw?
tandemdragen ben ik niet verder gekomen dan dit

maar het is ook wel zo rustig om tegen eli te zeggen dat ik maar 1 kindje tegelijk in de doek kan hebben.
nog een maandje wachten, dan ben ik nog weer wat sterker, en dan ga ik het eens proberen. mss wel samen met troel

idd, free,kwas ff aan het kijken welke knoop je gedaan had! ziet er wel heel knus uit! maar is wel over 1 schouder, dus?

faja, gefeli met je aankoop!
pi_78300850
over 1 schouder, maar eigenlijk draag ik met mn romp. Hij zit vrij los op de schouder.
Wil ook alleen omdat het een oude hoppediz is en die zijn heel breed

Verzonnen voor Leander ooit
pi_78301763
Ok, er werd me in het fototopic gevraagd hoe ik die knoopte

Ik knoop hem eerst helemaal en vrij strak en dáárna pas de hummel er in.

Draagdoek in de lengte dubbelvouwen (redelijk brede nodig dus!) Met de open kant naar je nek over je rechter schouder leggen. Diagonaal over je buik voorlangs en onder je linkerarm door. Daar vasthouden.
Andere kant achter je rug vandaan vissen, onder je linkerarm doorhalen en over je buik leggen, onder je rechterarm door naar je rug een daar beiden einde knopen (of bij een lange doek voor knopen)
Das de knoop.

Dan laat je de baby in het diagonale gedeelte zakken (beetje open maken met je hand eerst) en trek je het gedeelte over je buik er overheen, net als bij een komma-houding.

Te begrijpen zo?
Anders kan ik het wel even filmen en pm-men als iemand het wil zien
pi_78301805
Hallo! Ik kom hier ook even buurten want ik heb tijdelijk een doek te leen van een vriendin. Het is er een van Draagdoek.nl, geen idee hoe of wat verder maar hij is wel fijn geloof ik. Heb gisteren een eerste poging gewaagd en het viel me alleszins mee. Maar nou staat in de handleiding dat je kind in feutushouding erin gegleden/geschoven moet worden, maar Minke weigert die houding aan te nemen. Benen moet je strekken is haar devies Nou zag ik Free's knoop/houding in het fototopic en vroeg me af of dat misschien een beter idee is.... Maar hoe doe je die? Of zijn er andere handige knopen om te doen met een 2 maanden oude muppet?
pi_78301963
In die knoophouding van mij is het half zittend/half foetushouding. Maar de beentjes zitten wel krom volgens mij Alleen ze hebben ook geen keuze Gaat automatisch bij die houding.

Je kan het ook proberen zoals Groofsken de hummel heeft een paar posts hierboven?
pi_78302395
Ja idd, zoiets zag ik ook al in de foto's van BJ geloof ik, dan kunnen de beentjes gewoon er buiten hangen, misschien dat dat beter gaat.
pi_78302587
Sowieso is de draagdoek.nl toch rekbaar? Mijn doek is namelijk een geweven doek en dat maakt bij deze knoop denk ik wel veel uit
pi_78302807
Rucksack vanaf de geboorte? (ik lees net even terug)
Hm...

Het is wel heel leuk en heel makkelijk... Misschien over een paar weekjes?
pi_78302808
Ja, der zit wel behoorlijk rek in inderdaad... maar ik wil hem ook niet helemaal laten uitlubberen aangezien ie niet van mij is en bij die vriendin de 2e ook op komst is, en ik neem aan dat ze hem dan ook graag wil gebruiken.
Straks es proberen als Minke klaar is met slapen (of huilen nu)
  maandag 22 februari 2010 @ 14:08:20 #157
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78302832
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:13 schreef DaviniaHR het volgende:
ah, groof! tandemdragen! hoe kreeg je dat voor elkaar?
Eerst de doek knopen. Dan S in de rugdrager doen en goed hangen. En dan R in de doek laten glijden.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:09:49 #158
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78302897
En Davinia, wat is je dochter een plaatje .
pi_78303087
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:07 schreef freecell het volgende:
Rucksack vanaf de geboorte? (ik lees net even terug)
Hm...

Het is wel heel leuk en heel makkelijk... Misschien over een paar weekjes?
Mits je een zekere knoper bent, anders zou ik het zeker niet aanraden.
Maar áls je wil rugdragen met een pasgeborene is een ruck (of SHBC) de manier.

Je kan er voldoende neksteun mee geven (strak knopen! m.n. de bovenrail!) en je kan je kindje zo hoog dragen dat ie z'n hoofdje ook nog op je schouder kan leunen, waardoor jij z'n signalen nog kan opvangen. Bij 'laag dragen' lukt dat niet meer en dat is dus niet aanvevelenswaardig met een kleintje.

En dan is er nog het houdingstechnische deel. Het lagere deel van je rug is breder, waardoor je een kleine baby nooit goed kan positioneren.
Hardloper.
IG @webkim
pi_78303113
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, der zit wel behoorlijk rek in inderdaad... maar ik wil hem ook niet helemaal laten uitlubberen aangezien ie niet van mij is en bij die vriendin de 2e ook op komst is, en ik neem aan dat ze hem dan ook graag wil gebruiken.
Straks es proberen als Minke klaar is met slapen (of huilen nu)
Mijn tricotslen heb ik ook vaak woest-strak aangespannen, maar een keer wassen en hij lubberde weer terug hoor Niks mee aan de hand.
Volgens mij sloop je ze niet zo snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')