abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 12:34:31 #51
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_78094681
Fotoshoot in een studio afgesproken met een vriendin die fotovakschool doet maar nooit portretten doet en voor wie draagdoek knopen onbekend is, nieuwe draagdoek, swingende muziek, ouderwetse studiolampen ipv flitsset. En vooral veel plezier. Daar ga je vanzelf van dansen, en dan krijg je The Joy of Wrapping

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_78095873
mooooooi Macka! wat zie je er blij uit!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78096426
Mooi
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78097271
Wauw Macka! Je straalt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:50 #55
141844 Macka66
pi_78099227
Leuk he! Dat gebeurt er met me als ik iemand wat laat zien over kinderdragen. Het heeft echt mijn hart
Dat is ook wat ik zo graag over wil brengen, het plezier van dragen.
En in dit geval heb ik er zelfs uitgelaten bij gedanst om te laten zien hoe veilig en vast het zat, dat kon daar ook goed in de fotostudio.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_78108200
En dat blauw staat je ook fantastisch!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:35:01 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78111428
macka, het plezier straalt ervan af!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78116494
Wat een mooie foto's, Macka! Als dat geen goeie reclame is..! En dat blauw staat je idd goed.

Ik ben eruit:

woensdag 17 februari 2010 @ 21:14:19 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_78116535
Sserpente, die is mooi!
pi_78116588
Ow, die is mooi, Ssserpente
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:15:27 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_78116598

Didymos vlinders, de valentijns uitgave van dit jaar. Erg mooie draagdoek, ik ben er blij mee.
(En onze ogen springen er wel uit zo! )
pi_78116623
Vrolijk Ssserpente! Ik krijg er helemaal zin in voorjaar van!
(Sowieso! Jasloos dragen! En een kleine frummel in de doeken!)
Hardloper.
IG @webkim
pi_78116708
Die is ook mooi cattie
En jullie ogen, wow!
pi_78116825
Mooi Cattie! En precies dezelfde kleur als jullie ogen idd.

Ik heb ook zin in de Lente.
pi_78117089
Wat een super leuke foto's Macka! Ik word er helemaal blij van

En Cattie, mooie doek, staat jullie echt heel mooi!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 21:33:33 #66
141844 Macka66
pi_78117456
Leuk Sssserpente!

En cattie, wat een perfecte kleuren voor jullie! Staat erg mooi.
pi_78117711
Krijg nou wat. Weten jullie waar Slings & Things zit?

In Middelburg! Da's hier vlakbij! Nou ja, voor Zeeuwse begrippen dan...
Zomaar een doekenwinkel in Zeeland. Hoe is het mogelijk!
pi_78117945
Oh, Cattie die staat jullie fantastisch.

En mooi Sserpente.

Macka, ik vind die foto onder de spoiler zo mooi. wat sta je daar goed op zeg.

Ik heb vandaag weer genoten van het dragen.
Omdat ik het zo druk heb/had was Ko vooral bij mijn lief, die Ko ook met liefde ronddraagt.
Maar vanmiddag was hij bij mij.
En ook al was ik op een gegeven moment een beetje wanhopig omdat ik zo graag iets af wilde maken, maar Ko maar om aandacht bleef vragen, ben ik gewoon gestopt, heb Ko in de doek geknoopt en zijn we samen op pad gegaan.
En ik werd er zo rustig en gelukkig van, alle stress viel van me af.
Echt heerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 17-02-2010 22:31:40 ]
pi_78118147
Wat fijn Oeke, hoe je het omschrijft klinkt het ook superrelaxt.

Ik zag vanmiddag trouwens een man z'n zoontje ophalen in een doek. Zo'n rekbare met ster van draagdoek.nl. Zag er zo leuk uit, bijna sexy!

Hij stapte vervolgens wel met kind en al op de fiets, maar goed.
  † In Memoriam † woensdag 17 februari 2010 @ 22:22:10 #70
141844 Macka66
pi_78120052
Ontstresste oeke en Ko
pi_78120485
Macka wat een vrolijke foto's

Cattie die doek staat jullie mooi zeg! Het blauw past precies bij jullie ogen, en de verkeerde kant bij je haar
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 12:31:11 #72
141844 Macka66
pi_78134981
Wbt stress trouwens...
Uit onderzoeken is gebleken dat baby'tjes die dicht bij hun moeder zijn (en hun hoofd tegen haar aan kunnen leggen) in hun latere leven veel beter met stress om kunnen gaan. Uit een ander onderzoek is gebleken dat gedragen kindjes veel minder huilen, en dat die kindjes en hun ouders daardoor veel minder stress ervaren.
Dus dragen is een win-win situatie en ondertussen geef je je kind ook nog eens kans om zich goed te ontwikkelen wat betreft het aankunnen van stress

Mijn draagconsulentencertificatievoordracht was getiteld Stress reduction by Carrying. Het is volgens mij echt een van de fijnste en nuttigste eigenschappen van dragen!
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:04:03 #73
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78135926
macka, mss weet jij dat, helpt dragen ook bij het voorkomen van krampjes? dat het hangen in de doek zo relaxed voor haar is, en dat die darmen zo'n goede boost krijgen van de lichaamswarmte een paar uur lang, dat die darmen rustig blijven?
ik zeg helemaal niks over krampjes bij aviva tot ze 12 weken is, ivm fok-wet en zo, maar ik vind het toch wel frappant. het is dat ze nu prima in de box in slaap is gevallen, anders had ze nu ook in de doek gehangen.
ik draag haar ongeveer 3 of 4 uur per dag, zodat ze kan slapen.

enik had eli vanochtend weer ff in de doek, en ik kom er niet meer bij! ik gooi hem dan in een snelle ruck, maar bij het kruisen onder zijn benen door kon ik maar met heel veel moeite de doekbanen kruisen, waardoor de stof uiteraard weer te los ging, en meneer lekker achterover kon hangen en opzij en alles, maar dat terzijde... iemand tips? het was wel over zijn dikke bomberjack heen en over mijn stugge winterjas heen, dus dat zal ook niet geholpen hebben
pi_78136471
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef Macka66 het volgende:
Fotoshoot in een studio afgesproken met een vriendin die fotovakschool doet maar nooit portretten doet en voor wie draagdoek knopen onbekend is, nieuwe draagdoek, swingende muziek, ouderwetse studiolampen ipv flitsset. En vooral veel plezier. Daar ga je vanzelf van dansen, en dan krijg je The Joy of Wrapping

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke foto's Macka
pi_78137117
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:04 schreef DaviniaHR het volgende:
macka, mss weet jij dat, helpt dragen ook bij het voorkomen van krampjes? dat het hangen in de doek zo relaxed voor haar is, en dat die darmen zo'n goede boost krijgen van de lichaamswarmte een paar uur lang, dat die darmen rustig blijven?
ik zeg helemaal niks over krampjes bij aviva tot ze 12 weken is, ivm fok-wet en zo, maar ik vind het toch wel frappant. het is dat ze nu prima in de box in slaap is gevallen, anders had ze nu ook in de doek gehangen.
ik draag haar ongeveer 3 of 4 uur per dag, zodat ze kan slapen.

enik had eli vanochtend weer ff in de doek, en ik kom er niet meer bij! ik gooi hem dan in een snelle ruck, maar bij het kruisen onder zijn benen door kon ik maar met heel veel moeite de doekbanen kruisen, waardoor de stof uiteraard weer te los ging, en meneer lekker achterover kon hangen en opzij en alles, maar dat terzijde... iemand tips? het was wel over zijn dikke bomberjack heen en over mijn stugge winterjas heen, dus dat zal ook niet geholpen hebben
Buik aan buik dragen geeft een indirecte massage, waardoor het inderdaad verlichtend kan werken bij darmkrampjes. En ook je lichaamswarmte is daarbij erg prettig. Voorkomen zou ik niet willen zeggen, maar verlichten: zeker.

Heb je wel eens gezocht naar een filmpje van een reinforced rucksack? Kan ook erg handig zijn.
Maar hoe bedoel je dat je er niet meer bij kan? Eli zit toch relatief laag, nu hij al zo groot is?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:02:05 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78137868
nou, ik had mijn armen achter me om de banen over te geven, zeg maar, en ik kreeg mijn handen bijna niet bij elkaar bij zijn billen. maar mss had ik hem ook wel te laag gehangen, dat kan natuurlijk ook. tis weer ff wennen.

kga zo ff googlen op reinforced rucksack.
had je trouwens mn verzoeknummer gezien voor een MT-filmpje?

en je sig! "baby Bjorn"! Geniaal!
pi_78138215
Woow macka leuke foto's
pi_78148945
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:02 schreef DaviniaHR het volgende:
nou, ik had mijn armen achter me om de banen over te geven, zeg maar, en ik kreeg mijn handen bijna niet bij elkaar bij zijn billen. maar mss had ik hem ook wel te laag gehangen, dat kan natuurlijk ook. tis weer ff wennen.

kga zo ff googlen op reinforced rucksack.
had je trouwens mn verzoeknummer gezien voor een MT-filmpje?

en je sig! "baby Bjorn"! Geniaal!
Mei Tai filmpje komt over een paar weekjes wel. Of ik moet voor die tijd nog even ergens goede zin opduikelen natuurlijk. Wat wilde je precies zien dan? Het op je rug zetten van je kind?
Hardloper.
IG @webkim
pi_78152071

Mine!
(Indio Kobalt Rouge met linnen)

En dan zijn er ook nog Feuerfische (100% katoen)

Ze zijn weer lekker bezig bij Didymos...
Hardloper.
IG @webkim
pi_78157588
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil mezelf graag even voorstellen: ik ben proud_mami. Proud Mami to be eigenlijk, ik ben momenteel 24 weken zwanger van de 1e!

Ik heb en vraag over de draagdoeken van draagdoek.nl. Ik vind ze vooral erg leuk maar zijn ze ook goed. En zo ja, waarom dan n zo nee, waarom niet? Het staat van wel ergens in de 71 vorige delen ;-) maar om die nog allemaal door te spitten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_78157718
Hoi!
Ja, die zijn goed voor pasgeboren baby's. Omdat het rekbare doeken zijn, zijn ze niet fijn meer als je kindje ouder is. Als j baby 6 tot 8 maanden oud is kun je beter een geweven draagdoek gebruiken (of je koopt direct een geweven draagdoek).
pi_78157796
Hoi p_m!

Rekbare draagdoeken zijn erg prettig met een pasgeboren / jonge baby. Je hoeft niet supernetjes te knopen om het toch erg lekker te laten zitten. Tricot is heerlijk zacht. En je kan de doek van tevoren knopen en dán je baby erin doen.

Voor een zomerkindje is een tricot doek wel erg warm vind ik. En er komt een punt waarop een kind er aan de zware kant voor wordt. waardoor de doek gaat doorhangen onder het gewicht en dan draagt het minder fijn. De meeste mensen ervaren dat bij 8> kilo ofzo. Dus als je je kind lánger wil dragen dan een maand of 5 / 6 zal je op den duur misschien overstappen naar een niet rekbare draagdoek of een andere drager. Maar voor in het begin (mits niet in de zomer) is het een prima aanschaf hoor.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:31:04 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78157815
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:24 schreef Webkim het volgende:

[..]

Mei Tai filmpje komt over een paar weekjes wel. Of ik moet voor die tijd nog even ergens goede zin opduikelen natuurlijk. Wat wilde je precies zien dan? Het op je rug zetten van je kind?
naja, eigenlijk alle stadia ik vind jouw filmpjes altijd zo duidelijk, en ik heb natuurlijk een minimensje en een maximensje die gedragen kunnen worden, dus zowel tips voor klene baby's als tips voor rugdragen met MT...
maar verder wens is weinig, hoor

die indio lijkt wel op een andere indioLE die ze bij slingomama verkochten, gewoon katoen, van vorig jaar, die iedereen hier zo prachtig vond. ook ood met paars, hoe heet-ie nou?
pi_78157954
Dank je wel voor je snelle reactie! Ik kan bijna niet wachten tot die kleine er uit komt, het lijkt me een geweldige ervaring om je kleintje zo lekker dicht bij je te dragen. Ik kijk af en toe op dit topic en vind jullie foto's geweldig om te zien. Al die blije kindjes lekker dicht bij mams (of paps natuurlijk)!

Ik denk dat ik idd maar met een rekbare doek begin. Ga zaterdag naar de 9 maanden beurs en ga daar eens goed neuzen bij de draagdoeken stands!
pi_78158111
Kobalt Rouge is wel een spectaculaire doek zeg. Volgens mij weet ik welke je bedoelt Davinia.

Hoi Proud mami!

Heeft iemand hier de blaadjes naturel van Didymos? Hij lonkt naar me, maar ik zie alleen een maat 6, is hij niet verkocht in andere maten? En welke maat is fijn voor rugdragen met de Rucksack?
pi_78158286
ik heb niet de blaadjes maar wel CGW die is ook erg geweldig..
Maar ik weet niet of ik die zo fijn vind vanwege het color grown of de weving,..
Ik heb ook een blaadjes (niet naturel) en die voelt ook heel fijn.
Een rucksack is een 4 heel fijn voor.
pi_78158359
Welke bedoel je Scilla?
pi_78158391
Pvoess, dank! Ik vond trouwens jouw stapeltje laatst zo mooi. Helemaal anders weer van kleurstelling dan een paar maanden geleden volgens mij.
pi_78158409
Ja, Scilla!
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:42:13 #90
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78158436
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:40 schreef Pvoesss het volgende:
Welke bedoel je Scilla?
ja, die! thx! kan ik vannacht weer goed slapen
pi_78158455
Davinia, MT filmpje heb ik ergens gezien...effe denken, bij de vlaamse mevrouw die doeken maakt, ben even haar naam kwijt, maar die weet iemand hier vast wel!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:43:42 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78158535
bedoel je draagdoekmama?

ga ik haar eens youtuben
pi_78158998
Als je op youtube zoekt op 'Mei Tai' vind je waarschijnlijk ook genoeg
En deze link vind ik ook erg handig, zo gesorteerd op allerlei aspecten, lengte doek, soort drager, leeftijd kind, specifieke knopen, etc.

Die nieuwe linnen indio komt hier binnenkort ook Ik hoop dat ie in het echt net zo mooi is.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_78159947
Davinia, nee, ik weet het weer: mister mirko!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_78160067
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:41 schreef oeke het volgende:
Pvoess, dank! Ik vond trouwens jouw stapeltje laatst zo mooi. Helemaal anders weer van kleurstelling dan een paar maanden geleden volgens mij.
Hahah ja klopt ik heb ineens allemaal andere doeken.
En precies van alles wat. Meer kleur, meer variatie

Ik had Scilla en die stond echt prachtig maar die was zo dun.
Ik vind deze dus ook wel mooi.. maar ben bang voor weer een hele dunne LE.
pi_78160968
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:30 schreef Webkim het volgende:
Hoi p_m!

Rekbare draagdoeken zijn erg prettig met een pasgeboren / jonge baby. Je hoeft niet supernetjes te knopen om het toch erg lekker te laten zitten. Tricot is heerlijk zacht. En je kan de doek van tevoren knopen en dán je baby erin doen.

Voor een zomerkindje is een tricot doek wel erg warm vind ik. En er komt een punt waarop een kind er aan de zware kant voor wordt. waardoor de doek gaat doorhangen onder het gewicht en dan draagt het minder fijn. De meeste mensen ervaren dat bij 8> kilo ofzo. Dus als je je kind lánger wil dragen dan een maand of 5 / 6 zal je op den duur misschien overstappen naar een niet rekbare draagdoek of een andere drager. Maar voor in het begin (mits niet in de zomer) is het een prima aanschaf hoor.
Hoi WebKim,
thx voor je uitleg.

Ik ben begin juni uitgerekend, dus wel een zomerkindje. Tricot is dan niet handig begrijp ik (als in te warm?).
Wat dan? Een geweven doek? Weten jullie daar een goede site voor?

Vond die van draagdoeken.nl met die ster juist zo leuk maar mss heb je zoiets ook wel in geweven.
pi_78161232
Proud Mami, mijn kindje is van 7 juni en ik heb hem de eerste 4 weken in een rekbare doek van Bamboe gedragen, Dat was heerlijk. Niet te warm.
Maar de overstap naar geweven was heel fijn, vond ik nog veel fijner dragen.
Ik heb zelf doeken van Didymos, maar je hebt zoveel soorten. En iedereen heeft zijn voorkeuren.
pi_78161702
Ik zou dan ook idd gaan voor een rekbare bamboe.
En er zijn voor geweven doeken heel veel merken, hier een paar

Didymos (mijn favoriet)
Ellevill
Natislings
Girasol
Storchenwiege
Hoppediz
bbslen
Lana
Amazonas
Ellaroo
Vatanai (die zijn echt geweldig voor in de zomer)
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2010 @ 17:50:46 #99
141844 Macka66
pi_78234945
Vruchtbare draagmiddag gehad!

Vanmiddag heb ik knoopdemonstraties gegeven op de open dag van het Moeder-en kindcentrum in mijn wijk. Heel leuk, niet alleen moeders en oma's gesproken die willen gaan dragen maar ook verhalen gehoord van allochtone moeders die hun kind dragen in een laken, willekeurig stuk stof of badlaken.
En een dame van de kraamzorgopleiding ontmoet die het een goed idee lijkt als ik een keer les kom geven.

Daarna ben ik naar een andere open dag geweest, van een Sub Sahara vrouwen ontmoetingscentrum. Daar heb ik kennis gemaakt met een van de coördinatrices en die wil graag een draagochtend organiseren waarop ik met Afrikaanse vrouwen ga praten en uitwisselen over dragen.

Leuk om te merken dat dragen al snel een verband smeedt tussen vrouwen van allerlei leeftijden en uit allerlei culturen. Helaas moest alles met de draagpop, want Maja wenste alleen bij papa in de doek te gaan. Afvallig vrouwtje
pi_78235237
Goed bezig Macka!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')