Wil je een dikke of een dunne? Wat vind je leuke kleuren? En wil je strepen of effen of een motiefje?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:53 schreef sindell het volgende:
Goed:
Als complete draag n00b...heb wel gelezen op internet natuurlijk en via de links in dit topic (maar die vind ik al vrij ingewikkeld), maar kom er niet echt uit... ik wil eigenlijk ook wel zo'n draagdoek aanschaffen.
Alleen heb ik dus geen idee wat voor, hoe groot hij moet zijn etc.
Dus als draagbeginner: wat zouden de ervaren dragende dames hier mij aanraden. Het hoeft niet al te ingewikkeld hoor, ik wordt geen prof ofzo (denk ik), maar wil er gewoon een voor naast de kinderwagen. En volgens mij vindt Laura het wel fijn om gedragen te worden
Eh, de kleuren maken me op zich niet veel uit, motief ook niet, al vind ik een met strepen wel erg leuk trouwens.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:04 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wil je een dikke of een dunne? Wat vind je leuke kleuren? En wil je strepen of effen of een motiefje?
Ik zou iig niet meteen voor een Hoppediz of Girasol gaan voordat je zelf echt een beeld hebt van wat je fijn lijkt.
Dikker is meestal wel warmer, maar niet altijd steviger. Een echt warme doek is niet nodig, zowel je lichaam als de doek werken als een extra laagje kleding voor je kind. Liever een wat minder dikke doek die je soepel kunt knopen en waarvan de knoop makkelijk aan te trekken is, dan een dikke doek waar je voor moet werken om 'm goed geknoopt te krijgen of die je onderweg bij moet stellen. Is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:39 schreef sindell het volgende:
[..]
Eh, de kleuren maken me op zich niet veel uit, motief ook niet, al vind ik een met strepen wel erg leuk trouwens.
Hij moet wel geschikt zijn om langere stukken mee te lopen, dus niet alleen voor in huis. Dan is een dikkere misschien fijner vanwege de warmte?
Ah thanks, dat is wel informatie waar ik wat mee kan. Hij moet niet al te moeilijk te knopen zijn inderdaad en onderweg bijstellen hou ik vast ook niet van. Kortom het moet een beetje een makkelijke doek zijn, die inderdaad wel stevig is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:00 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dikker is meestal wel warmer, maar niet altijd steviger. Een echt warme doek is niet nodig, zowel je lichaam als de doek werken als een extra laagje kleding voor je kind. Liever een wat minder dikke doek die je soepel kunt knopen en waarvan de knoop makkelijk aan te trekken is, dan een dikke doek waar je voor moet werken om 'm goed geknoopt te krijgen of die je onderweg bij moet stellen. Is mijn ervaring.
En je kind kun je kleding in laagjes aandoen, als het dan te warm is haal je gewoon een laagje weg.
Ik ben zelf liefhebber van niet al te dik en flanellig, en liefst wel erg stevig.
Voelen / kijken / proberen wat je het fijnst vindt werkt het beste. In welke omgeving woon je? Misschien kan je eens langs bij iemand met verschillende doeken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:01 schreef sindell het volgende:
[..]
Ah thanks, dat is wel informatie waar ik wat mee kan. Hij moet niet al te moeilijk te knopen zijn inderdaad en onderweg bijstellen hou ik vast ook niet van. Kortom het moet een beetje een makkelijke doek zijn, die inderdaad wel stevig is.
Ik heb wel gelezen dat er veeeeel merken zijn en dat er verschil is in geweven doeken en eh... nog een ander iets?
Hmm okay, daar zou ik dan wel hulp bij nodig hebben ja. Ik woon in Leeuwarden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:05 schreef Webkim het volgende:
[..]
Voelen / kijken / proberen wat je het fijnst vindt werkt het beste. In welke omgeving woon je? Misschien kan je eens langs bij iemand met verschillende doeken.
Ik woon in Drachten en heb een tricot doek. Zweefvliegje woont ook in Leewarden en zij heeft geweven doeken. Noli woont ook in Friesland en heeft ook van alles volgens mij.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:23 schreef sindell het volgende:
[..]
Hmm okay, daar zou ik dan wel hulp bij nodig hebben ja. Ik woon in Leeuwarden.
Ja, het is meer een soort doek om knopen mee te laten zien toch? Dat wist ik niet toen ik hem kocht maar er staat inderdaad met grote letters overal 'Vorfürtuch' op geschreven. Is mooi, pik ik hem weer in zodra ik poppendoeken en slings gemaakt heb van m'n old rainbow girasolquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:56 schreef Macka66 het volgende:
En Thomas en Yara![]()
Ze hebben niet zomaar een doek maar een Vohrfürtuch, die is voor draagconsulenten
Sommige geweven doeken zijn meer geschikt als zomerdoek dan andere doekenquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef Tan het volgende:
Ik wil er echt nog een doek bij hebben, geen tricot. Wat raden jullie me aan voor de zomermaanden? Is een gewone geweven doek te warm? Of kan dat prima?
Uhm, tja dat zou het makkelijkst zijn...quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:42 schreef amaranta het volgende:
Ik heb de ellaroo dus gekocht voor de zomer. Asy, heb geen idee maar misschien niet je omderkantje wassen met Harry erin?
Als niemand er iets van zegt doe ik het hier nog een keertje: Wat heb je een PRACHTIGE doek gekocht!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:42 schreef amaranta het volgende:
Ik heb gisteren mijn kristen ellaroo binnen gekregen. Hij is mooi!
Oke, dat heb ik nu dus ook gedaan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:22 schreef Vlindur het volgende:
in de lengte vouwen
--<>-- en dan van buiten naar binnen. Dat zit volgens mij het stevigst![]()
En OMG 'Onderkantje'
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oke, dat heb ik nu dus ook gedaan.
Beroepsdeformatie![]()
{sub]aan de andere kant: het ís ook mijn onderkant die ik dan was; letterlijk[/sub]
Je hebt geen benenquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oke, dat heb ik nu dus ook gedaan.
Beroepsdeformatie![]()
{sub]aan de andere kant: het ís ook mijn onderkant die ik dan was; letterlijk[/sub]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |