Maar een 50mm f/1.8 is ook pas bij f/2.8 scherp.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:43 schreef Xcalibur het volgende:
Als je lichtgevoeliger wilt, is het verschil van f3.5 naar f2.8 dan niet een beetje klein?
Ik zou eerder dan een 50mm f1.8 ofzo kijken, die zijn doorgaans retescherp bovendien
Grote nadeel is natuurlijk dat het geen zoomlens is, maar voor iets meer dan 100 euro is dat niet zo'n probleem lijkt me
Die 55-200 van hem is waarschijnlijk een 55-200 f/3.5-4.5 (ik neem althans aan dat hij niet de f/4.5-5.6 heeft)...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:43 schreef Xcalibur het volgende:
Als je lichtgevoeliger wilt, is het verschil van f3.5 naar f2.8 dan niet een beetje klein?
Ik zou eerder dan een 50mm f1.8 ofzo kijken, die zijn doorgaans retescherp bovendien
Ik heb nu ook een Sigma, die vind ik prima.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:40 schreef Omniej het volgende:
De Sigma 70-200 f/2.8 kun je misschien ook nog overwegen. Schijnt een stuk betere AF te hebben dan de Tamron, die redelijk traag is. Zelf met beide overigens geen ervaring, maar ik wijs je er maar even op.
Een 50mm zou misschien wel handig zijn als ik slechts een paar meter van het podium sta. Maar soms is dat niet het geval, en moet ik toch echt zoomen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:43 schreef Xcalibur het volgende:
Grote nadeel is natuurlijk dat het geen zoomlens is, maar voor iets meer dan 100 euro is dat niet zo'n probleem lijkt me
Klopt, ik heb de f/3.5-4.5.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:55 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die 55-200 van hem is waarschijnlijk een 55-200 f/3.5-4.5 (ik neem althans aan dat hij niet de f/4.5-5.6 heeft)...
Dan is f/2.8 over het hele bereik wel een redelijke verbetering natuurlijk.
Voor dat geld heb je twee fonkelnieuwe Sigma's... Spreekt voor zich dat de Canon een prachtlens is, maar je moet het geld er wel even voor hebben liggen zal ik maar zeggen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:32 schreef appelsjap het volgende:
het beste zou natuurlijk een canon 70-200 f/2.8 IS USM zijn, en dan de mark 1, op marktplaats voor zo;n 1300 euro ofzo verkrijgbaar.
Dat dus. Ik heb er het geld wel voor (over). Maar het is natuurlijk een hobby. Ik verdien er geen cent meequote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor dat geld heb je twee fonkelnieuwe Sigma's... Spreekt voor zich dat de Canon een prachtlens is, maar je moet het geld er wel even voor hebben liggen zal ik maar zeggen.
voor dat geld heb je ook 7 tamron 18-200's, dat wil toch niks zeggenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor dat geld heb je twee fonkelnieuwe Sigma's... Spreekt voor zich dat de Canon een prachtlens is, maar je moet het geld er wel even voor hebben liggen zal ik maar zeggen.
Tuurlijk wel. De Sigma 70-200 f/2.8 is gewoon een mooie lens. Ik zou hem nou niet bepaald met een of andere 18-200 willen vergelijken eerlijk gezegd...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:47 schreef appelsjap het volgende:
[..]
voor dat geld heb je ook 7 tamron 18-200's, dat wil toch niks zeggen
Ik gebruik de Sigma 70-200 tijdens autosport evenementen en de lens bevalt erg goed. Ook in de zeikende regen blijft hij zonder problemen aan de gangquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een Sigma, die vind ik prima.Dus dan kan ik misschien inderdaad beter daarvoor gaan
85 F1.8 en F1.2L ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:48 schreef Erasmo het volgende:
Canon heeft toch ook wel een 80/85 1.4 oid?
Gewoon écht bewust mee bezig zijn tijdens het fotograferen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:14 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
hoe kan ik nou voorkomen dat ik straks na de vakantie alle 865 foto's moet gaan rechtzetten?? want ook vanavond viel het weer tegen met de horizon. of doen jullie ze zelf ook gewoon rechtzetten?
Nog even een kleine aanvulling, wanneer je door een raam ergens naar binnen fotografeert (en je dus dicht bij dat raam staat) gaat het eenvoudiger met zo'n opvouwbare rubberen zonnekap. Je houdt je lens dan zodanig dat die zonnekap tegen het raam aan zit, maar je lens nog volledig vrij van het raam staat (anders verkruk je je AF-motor of je hele lens).quote:Op zondag 30 mei 2010 11:47 schreef krijg064 het volgende:
Thanks. 't Zal niet zo heel vaak voorkomen dat ik door ruiten fotografeer (dit was tot dusver de eerste keer), maar misschien toch een keer een polarisatiefilter aanschaffen. Je weet nooit :-)
Ah! Geldprobleem herken ikquote:Op maandag 31 mei 2010 12:23 schreef xjoyce het volgende:
Ik wil vooral in de winter aan de slag kunnen hiermee. Ik heb toen veel shoots af moeten zeggen door het weer. Ik heb nog geen studio ofzo maar ik wil gaan beginnen tegen een witte muur aan bijvoobeeld en misschien over een tijdje wel een kleine studio.
Ook wil ik hem mee kunnen nemen op locatie.
Enn.... welke techniek wordt hier bedoeld dan?quote:Ik lees echter dat deze laatste door de techniek van de 50D niet zo geschikt is en daardoor mindere foto's zou maken.
Even Adobe Camera Raw updaten. (of installeren)quote:Op maandag 31 mei 2010 21:56 schreef Hilzillah het volgende:
Hmmmz.... is er iemand hier die mij kan vertellen of ik een converter kan vinden die Sony ARW bestanden om kan zetten naar 'gewoon' RAW.
Of misschien een extra'tje voor Photoshop elements (7.0) zodat deze de ARW bestanden herkent.
De kans is groot dat je software ouder is dan je camera. Je kan onmogelijk verwachten dat Adobe in 2005 (bijvoorbeeld) weet hoe de RAW van een camera eruit gaat zien die in 2006 en later uitkomen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef Hilzillah het volgende:
Ehm.. Ik ben een beetje nieuw in foto land, ik heb foto's in RAW formaat op mijn PC staan die geschoten zijn met een Canon, die kan ik gewoon openen in Elements, maar ARW formaat foto's die gemaakt zijn met mijn eigen Sony cam krijg ik niet geopend.
Die worden geopend in Elements...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:38 schreef Omniej het volgende:
Worden de Canon-RAW's geopend in Adobe Camera Raw? Of ergens anders in?
De software is van 2008, volgens mij een van de nieuwste versies.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De kans is groot dat je software ouder is dan je camera. Je kan onmogelijk verwachten dat Adobe in 2005 (bijvoorbeeld) weet hoe de RAW van een camera eruit gaat zien die in 2006 en later uitkomen.
Je kan op de adobe site de nieuwste RAW plugin downloaden die je elements update om zodoende je nieuwste RAW te kunnen lezen (mits je PE niet te oud is)
Er is geen uniform "raw" bestand. Er is geen standaard waaraan een raw-bestand moet voldoen. Ieder merk heeft z'n eigen format.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
De software is van 2008, volgens mij een van de nieuwste versies.
Het is een sony 'probleem' die maakt ARW bestanden van RAW's. Ik had via een site DE oplossing...
Helaas was de oplossing zo verschrikkelijk goed dat ik nu geen enkel RAW of ARW bestand meer kan openen..
*zucht*
Dubbelquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er is geen uniform "raw" bestand. Er is geen standaard waaraan een raw-bestand moet voldoen. Ieder merk heeft z'n eigen format.
Canon heeft CR2 / CRW, nikon heeft NEF, kodac heeft KDC, pentax PTX en sony heeft ARW. Als je adobe programmatuur gebruikt kan je hier de nieuwste camera raw downloaden.
Corel Paint Shop Pro heeft die functie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:25 schreef xjoyce het volgende:
Ik heb een vraag over bewerking kan dat ook hier?
Ik wil graag weten hoe je in een foto laat lijken of de zon schijnt, Bij deze foto van mark de roo is het met kunslicht gedaan maar blijkbaar kan je het ook zo bewerken. Weet iemand hoe ik dat kan doen met photoshop?
[ afbeelding ]
Een witte plek bij haar hoofd dodgen?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:58 schreef xjoyce het volgende:
Hmm paint shop pro heb ik nog nooit gehad maar met Photoshop moet dit ook te doen zijn lijkt me.;p
dus als iemand het weet en me kan helpen zou echt super zijn (heb trouwens internet al afgespeurd maar ik kon niks vinden)
Dat was ik nog vergeten te zeggenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:19 schreef Omniej het volgende:Verder zit een heel groot deel natuurlijk in een aanpassing van de kleurtonen. Je zal hoe dan ook die warme kleuren erin moeten editen als die nog niet in je foto zitten
In dat geval zou je echt eens naar D-Town TV moeten gaan en dan aflevering 39 bekijken. Daar wordt toevallig precies uitgelegd hoe je dat moet doen (fotograferen soort van tegen de zon in). Tis in het engels...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:22 schreef xjoyce het volgende:
Nee ik ga dinsdag foto's maken met een bandje, en het leek me tof om te weten hoe dit moet
In Nederland is het een half jaar wettelijk. Daarboven is afhankelijk van de fabrikant.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:09 schreef didotcicero het volgende:
Op nieuwe spullen heb je altijd minimaal 1 jaar garantie. Dat is wettelijk vastgelegd.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In Nederland is het een half jaar wettelijk. Daarboven is afhankelijk van de fabrikant.
Dat is een Europese richtlijn, geen wet in Nederland. Geloof me, ik heb al heel wat garantiekwesties afgehandeld en ze hebben allemaal bot gevangenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
??
2 jaar.
Europees geregeld.
http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode_in_Europa
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is een Europese richtlijn, geen wet in Nederland. Geloof me, ik heb al heel wat garantiekwesties afgehandeld en ze hebben allemaal bot gevangen. In België en Duitsland is het wettelijk wel 2 jaar.
Dat hangt van het product af. Als het een verbruiksartikel is als een lamp, of een slijtagegevoelig apparaat zoals een batterij of toetsenbord maak je in Nederland geen schijn van kans na een half jaar. Alleen bij duurzame producten kun je langere garantie claimen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:53 schreef Netsplitter het volgende:
Je hebt recht op een degelijk apparaat.
Als dat na 6 maanden al mol gaat is het geen degelijk apparaat.
Dus garantie.
Knappe jongen die dat tegen houd.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat hangt van het product af. Als het een verbruiksartikel is als een lamp, of een slijtagegevoelig apparaat zoals een batterij of toetsenbord maak je in Nederland geen schijn van kans na een half jaar. Alleen bij duurzame producten kun je langere garantie claimen.
Je noemt net de producten en merk waar een hoop consumenten bij mij geprobeerd hebben garantie te claimen, terwijl in de voorwaarden duidelijk stond dat dit een half jaar was. Met de koop van de producten zijn ze akkoord gegaan met de voorwaarden. En ja, ik heb mensen gehad die de Europese richtlijnen claimden van 2 jaar. Ik heb ze uitgelegd dat het een richtlijn is, en niet meer dan dat. Geloof me, ze hebben allemaal bot gevangenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:03 schreef Netsplitter het volgende:
Een half jaar garantie op een Logitech muis is echt klinkklare onzin.
Zelfde geldt voor een Logitech toetsenbord.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je noemt net de producten en merk waar een hoop consumenten bij mij geprobeerd hebben garantie te claimen, terwijl in de voorwaarden duidelijk stond dat dit een half jaar was. Met de koop van de producten zijn ze akkoord gegaan met de voorwaarden. En ja, ik heb mensen gehad die de Europese richtlijnen claimden van 2 jaar. Ik heb ze uitgelegd dat het een richtlijn is, en niet meer dan dat. Geloof me, ze hebben allemaal bot gevangen. Dit geintje geldt b.v. ook voor (laptop)batterijen, of {projector)lampen. Mensen letten vaak niet op de algemene voorwaarden om zich vervolgens achteraf verongelijkt te voelen.
Leuk verhaal hoor, maar Logitech claimde (de laatste keer dat ik een toetsenbord bij ze kocht) een paar miljoen aanslagen als levensduur. Lijkt me moeilijk te rijmen met een half jaar reële levensduur.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je noemt net de producten en merk waar een hoop consumenten bij mij geprobeerd hebben garantie te claimen, terwijl in de voorwaarden duidelijk stond dat dit een half jaar was. Met de koop van de producten zijn ze akkoord gegaan met de voorwaarden. En ja, ik heb mensen gehad die de Europese richtlijnen claimden van 2 jaar. Ik heb ze uitgelegd dat het een richtlijn is, en niet meer dan dat. Geloof me, ze hebben allemaal bot gevangen. Dit geintje geldt b.v. ook voor (laptop)batterijen, of {projector)lampen. Mensen letten vaak niet op de algemene voorwaarden om zich vervolgens achteraf verongelijkt te voelen.
Heb je de oude installatie gewoon verwijderd in het configuratiemenu/met de snelkoppeling in je start menu? Probeer bet anders in DIG..quote:Op maandag 14 juni 2010 09:45 schreef xjoyce het volgende:
Geeft niet ;p
Ik ben nu op een site terecht gekomen en daar staat dat ik eerst moet bback-up'en.
http://www.adobe.com/support/contact/cs3clean.html
Nja ik snap er nog niet veel van.
Want in een half jaar kom je niet aan een paar miljoen aanslagen?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:41 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Leuk verhaal hoor, maar Logitech claimde (de laatste keer dat ik een toetsenbord bij ze kocht) een paar miljoen aanslagen als levensduur. Lijkt me moeilijk te rijmen met een half jaar reële levensduur.
Ik denk de gemiddelde gebruiker niet, nee.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Want in een half jaar kom je niet aan een paar miljoen aanslagen?
Ja dat heb ik gedaan. DIG?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:54 schreef aaipod het volgende:
[..]
Heb je de oude installatie gewoon verwijderd in het configuratiemenu/met de snelkoppeling in je start menu? Probeer bet anders in DIG..
Dat zijn waarschijnlijk retailvoorwaarden. In geval van OEM kan het een heel ander verhaal worden.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:41 schreef infp2009 het volgende:
Leuk verhaal hoor, maar Logitech claimde (de laatste keer dat ik een toetsenbord bij ze kocht) een paar miljoen aanslagen als levensduur. Lijkt me moeilijk te rijmen met een half jaar reële levensduur.
Stel je hebt 1000 pixelsquote:Op donderdag 24 juni 2010 11:44 schreef Eveliene1981 het volgende:
en...
waarom kan ik met een hogere ppi maar kleinere foto's afdrukken. dit wordt vaak in schema's aangegeven , lijkt mij juist n omgekeerde wereld.
groetjes Eveliene
ppi is pixels per inch.quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:44 schreef Eveliene1981 het volgende:
hoiii.. ik heb gezocht of deze vraag al bestaat.. kon t niet vinden... er zijn geen losse kopjes met onderwerpen over fotografie dus hoop dat ik mn vraag hier kan stellen.
met mijn camera ( olympus E400 ) schiet ik foto's van 314 ppi.
n vriend van me heeft een canon ( ? ) maar komt maar tot 72 en krijgt die niet hoger. nu kan je dat wel digitaal op je pc aanpassen maar kom je nite tot zelfde kwaliteit.
hoe kan hij dat wel aanpassen in zijn camera ? ( zal nog achterhalen welk type hij heeft )
en...
waarom kan ik met een hogere ppi maar kleinere foto's afdrukken. dit wordt vaak in schema's aangegeven , lijkt mij juist n omgekeerde wereld.
groetjes Eveliene
nee sorrie.. begrijp het nog niet... waarom kan je een foto die scherper is omdat hij meer pixels per inche bevat niet groter uitprinten dan een foto die in principe minder scherp is. ?quote:Op donderdag 24 juni 2010 11:54 schreef Cryothic het volgende:
[..]
ppi is pixels per inch.
(ook wel dots per inch (DPI) genoemd)
Als je dus 300 DPI hebt, en je foto is 600 pixels hoog, dan wordt ie met printen dus 2 inch hoog.
Als je 100 DPI hebt, en je foto is 600 pixels hoog, dan wordt ie dus 6 inch hoog.
(als je dus op 100% print).
Je kan in photoshop de DPI gewoon verhogen bij mijn weten. Alleen wordt dan natuurlijk je afdruk kleiner (en dus meer detail per inch)
Een digitale foto wordt met een bepaald aantal (mega)pixels gemaakt, zo kan een foto bijvoorbeeld 3000 pixels hoog en 2000 pixels breed zijn. (maar dan met wat minder afgeronde cijfersquote:Op zondag 27 juni 2010 19:09 schreef Eveliene1981 het volgende:
[..]
nee sorrie.. begrijp het nog niet... waarom kan je een foto die scherper is omdat hij meer pixels per inche bevat niet groter uitprinten dan een foto die in principe minder scherp is. ?
in welke stand, das helemaal afhankelijk van wat ik doe. soms op de A(v) maar ook vaak op Mquote:Op zondag 27 juni 2010 20:48 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
In welke stand op de camera schieten jullie je plaatjes, ik als enthousiast knoeier deed alles zelf instellen, diafragma, sluitertijd witbalans iso (al staat die eigenlijk altijd op 100)
Maar nu was ik laatst in de winkel voor een filter (polarisatie filter) te kopen en we raakten een beetje aan de praat en ik vroeg hem dus in welke stand hij altijd zijn foto's maakt. (heb trouwens dat filter niet gekocht 80euro voor een B&W filter... moet nog even doorsparen)
Hij schoot zijn meeste werk op de aperture stand zei hij, maar wat doen jullie? alles zelf, of laten jullie de camera het werk doen?
Ik schiet vrijwel uitsluitend in de Av-stand, witbalans op automatisch (want die corrigeer ik achteraf toch altijd) en ISO in eerste instantie op 100, die ik geleidelijk verhoog indien ik niet blij ben met de aangegeven sluitertijd. (tenzij ik van tevoren al weet dat ik naar de hoge ISO's moet grijpen natuurlijk)quote:Op zondag 27 juni 2010 20:48 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
In welke stand op de camera schieten jullie je plaatjes, ik als enthousiast knoeier deed alles zelf instellen, diafragma, sluitertijd witbalans iso (al staat die eigenlijk altijd op 100)
Maar nu was ik laatst in de winkel voor een filter (polarisatie filter) te kopen en we raakten een beetje aan de praat en ik vroeg hem dus in welke stand hij altijd zijn foto's maakt. (heb trouwens dat filter niet gekocht 80euro voor een B&W filter... moet nog even doorsparen)
Hij schoot zijn meeste werk op de aperture stand zei hij, maar wat doen jullie? alles zelf, of laten jullie de camera het werk doen?
Even los van je vraag: 85mm lijkt me nogal lang voor binnen?quote:Op maandag 28 juni 2010 13:22 schreef Cryothic het volgende:
Aan de andere kant, als ik dan toch voor de f4 zou gaan, dan kan je die nieuw (zonder IS) ook al kopen voor 500 euro. Wat natuurlijk gewoon betekend dat je er voor 340 euro een Canon EF 85/1.8 USM bij zou kunnen kopen voor de situaties binnen, als er minder licht is.
Ja, dat was ook mijn gedachte. Maar 500 of 900 euro is nogal een verschil. En een hele hoop geld.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:49 schreef Omniej het volgende:
Aan de andere kant kun je je afvragen of een optisch scherpere lens wel heel veel nut heeft als je je slutertijd moet verdubbelen doordat je tegen de f/4 aan loopt. Voor (heftig) bewegende onderwerpen zou ik toch liever die stop extra hebben eerlijk gezegd, ook als dat betekent dat hij niet 'bijzonder-haarscherp' maar 'slechts' haarscherp is.
Ik gebruik bij wisselend licht steeds vaker Tav. Voor de rest van alles, gewoon zoals het uitkomt.quote:Op zondag 27 juni 2010 20:58 schreef problematiQue het volgende:
Ik denk dat als je het laat onderzoeken er zal blijken dat de meeste fotografen (die weten wat ze doen) meestal op Av hun plaatjes schieten. Het biedt een goede combinatie van creatieve controle over de scherptediepte en de snelheid van automatische belichting.
Ik zelf gebruik ook meestal Av, soms M en soms TAv.
Dat is een Pentax feature als ik me niet vergis. Vaste diafragma en sluitertijd, maar automatische ISO.quote:
Raar. Je kan toch gewoon in M een diafragma en sluitertijd bepalen en de ISO op auto zetten.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is een Pentax feature als ik me niet vergis. Vaste diafragma en sluitertijd, maar automatische ISO.
ik heb de F4 versie, en doe er echt veel mee, heb er ook al mee in het theater gewerkt. voor mij was het dan ook geen investering om voor de 2.8 te gaan.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:38 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, dat was ook mijn gedachte. Maar 500 of 900 euro is nogal een verschil. En een hele hoop geld.
@Xcalibur, ja voor in een woonkamer wel. was eigenlijk meer een voorbeeld dat je geld over houd voor een lichtgevoelige prime erbij.
Binnenshuis red ik me wel met m'n 17-55 f2.8 en 50mm f1.8
Ja, ik heb de knoop ook al redelijk doorgehakt.quote:Op maandag 28 juni 2010 17:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb de F4 versie, en doe er echt veel mee, heb er ook al mee in het theater gewerkt. voor mij was het dan ook geen investering om voor de 2.8 te gaan.
t kan wel, maar dan betaal je de hoofdprijs. kijk maar eens bij Herinneringen op Linnen, daar kun je ook de maten gewoon aangeven en word t daarop aangepast, dan krijg je wel 16:9 maar goed daar betaal je wel voor omdat t maatwerk isquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:27 schreef problematiQue het volgende:
Als je op Canvas gaat afdrukken dan heeft het doek wat je selecteert een bepaald formaat. Als het 40x30cm is dan zijn de verhoudingen 4:3, en zal dus niet de hele foto op het doek passen. Ik verwacht dat het niet zal lukken om ergens in 16:9 verhouding af te kunnen drukken, dus ik denk dat je de foto's zal moeten aanpassen.
valt wel mee.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:39 schreef Xcalibur het volgende:
Sowieso is 16:9 nogal een raar formaat om foto's in te maken?
Ik vind het erg handig om bijv. een nieuwe bureaubladachtergrond te fotograferenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:39 schreef Xcalibur het volgende:
Top, bedankt ik ga zo even kijken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
t kan wel, maar dan betaal je de hoofdprijs. kijk maar eens bij Herinneringen op Linnen, daar kun je ook de maten gewoon aangeven en word t daarop aangepast, dan krijg je wel 16:9 maar goed daar betaal je wel voor omdat t maatwerk is
eerlijk gezegd, dacht ik dat het vrij normaal was.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:39 schreef Xcalibur het volgende:
geen word hier dus kan hem niet openen, maar dacht dat dit het contract was wat ooit door wat fotters samen is gesteldquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:29 schreef Photogenic het volgende:
Heeft iemand toevallig een opzet voor een model-verklaring?
Een spiegelreflex is standaard 3:2, dus ook wat minder vierkant dan 4:3quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:09 schreef motaro het volgende:
eerlijk gezegd, dacht ik dat het vrij normaal was.
De reden dat ik het doe is, omdat ik het persoonlijk mooier vind om te zien dan een 4:3
ow sorry, dat was het.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:41 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Een spiegelreflex is standaard 3:2, dus ook wat minder vierkant dan 4:3
Een ouderwetse afdruk was altijd 10x15, dat is dezelfde verhouding....
Er zijn ook 4:3 DSLR's, bijvoorbeeld van het Four Thirds System. Dat is een semi-open standaard voor DSLR's, speciaal ontwikkeld voor het digitale tijdperk. Dat in tegenstelling tot oudere systemen die nog uit de analoge tijd stammen en later zijn overgestapt op digitaal.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:50 schreef motaro het volgende:
[..]
ow sorry, dat was het.
Ik zit altijd met 4:3 in mijn hoofd.
klinkt als een hol buisje. misschien eens kijken of er een M6 boutje inpast? dan is hij wat massiever en zou hij dus minder moeten gaan doorbuigen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:38 schreef TedjeKroketje het volgende:
Gister heb ik 2 flitsstatieven binnengekregen voor een externe flitser met paraplu klem.
Allemaal mooi spul maar nu is het nadeel dat als ik de paraplu vast wil draaien de klem in stang van de paraplu buigt. Na een tijdje zitten er dus allemaal van die putjes in...
Weten jullie hiervoor een goede oplossing? Of hoort dit?
Ik heb het op Ebay besteld dus het kan ook aan de fijne kwaliteit van de Chinezen liggen :p Terug sturen is ook niet echt een optie...
ok, bedankt voor de uitleg.quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zijn ook 4:3 DSLR's, bijvoorbeeld van het Four Thirds System. Dat is een semi-open standaard voor DSLR's, speciaal ontwikkeld voor het digitale tijdperk. Dat in tegenstelling tot oudere systemen die nog uit de analoge tijd stammen en later zijn overgestapt op digitaal.
Gister gelijk even naar de Praxis geweest maar het de buis was 7mm.. Dus een grooote 7mm spijker gehaald en de kop eraf geslepen. Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:11 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
klinkt als een hol buisje. misschien eens kijken of er een M6 boutje inpast? dan is hij wat massiever en zou hij dus minder moeten gaan doorbuigen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:07 schreef xjoyce het volgende:
Ja nee goeie tip haha!
Heb mn batterij heel een opgeladen en er weer in gedaan en hij deed het weer. Maar toch raar want die batterij kon nooit op zijn maarja ben al lang blij dat hij het weer doet
Hhahaha ook echt he. Ik raakte al in paniek.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die past wel een beetje in het rijtje van "Zit de stekker erin?" hoor.
@Neo-M: op welke manier probeer je die border te maken?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:17 schreef xjoyce het volgende:
[..]
Hhahaha ook echt he. Ik raakte al in paniek.
Nog een vraagje, gister heb ik foto's gemaakt met nepwapens (pistool, mes) Mn vriend zegt dat ik dat niet op internet moet zetten omdat politie dan kan denken dat het echt is. Is dat zo? En kan het echt kwaad om dit op internet te zetten?
Zet maar op je Hyves profiel, zodat je resp3ct krijgt. (En zodat een rechtse-website je ass kan pwnen.)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:17 schreef xjoyce het volgende:
[..]
Hhahaha ook echt he. Ik raakte al in paniek.
Nog een vraagje, gister heb ik foto's gemaakt met nepwapens (pistool, mes) Mn vriend zegt dat ik dat niet op internet moet zetten omdat politie dan kan denken dat het echt is. Is dat zo? En kan het echt kwaad om dit op internet te zetten?
Image -> Canvas size.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die past wel een beetje in het rijtje van "Zit de stekker erin?" hoor.
@Neo-M: op welke manier probeer je die border te maken?
Da's niet per se handiger hoor... Op die manier zul je toch eerst je canvas moeten vergroten namelijk, tenzij je de border over de randen van je foto heen wil hebben natuurlijk, maar over het algemeen wil je die juist aan de buitenrand van je foto.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 19:28 schreef Ladysin het volgende:
kun je niet beter select all > edit > stroke doen? lijkt me handiger
Het is stom om jezelf te quoten, maar ik doe het toch maarquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
De software is van 2008, volgens mij een van de nieuwste versies.
Het is een sony 'probleem' die maakt ARW bestanden van RAW's. Ik had via een site DE oplossing...
Helaas was de oplossing zo verschrikkelijk goed dat ik nu geen enkel RAW of ARW bestand meer kan openen..
*zucht*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |