Bel hem. NIet over die mail ofzo, maar gewoon om te vragen hoe het gaat enzo. Ben jij van je zorgen af, maar 'zeur' je niet om een reactie.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:25 schreef Yuki het volgende:
Iedere keer dat hij laat reageert, of pas als ik er nog eens om vraag, geeft hij aan dat hij het enorm druk heeft. En dat is ook zo, dat weet ik... Hij is artiest en werkt zeker meer dan 40 uur per week.
Zelfs als ik suggereer dat ik m teveel lastig val, ontkent hij dat. Maar het heeft nog nooit een week geduurd, dus maak me nu wel echt zorgen.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:29 schreef misteriks het volgende:
Uh, yuki, nu niet voor het een of het ander; maar "vriendschap" met de andere sexe intresseert geen enkele man
Bellen deden we eigenlijk nog niet (goh, wat klinkt dat sneu). Het is dus wel een beetje "out of the ordinary" als ik 'm bel, hoewel ik er zelf ook aan heb gedacht. Dan is het voor hem iig ook moeilijker om onder een reactie uit te komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bel hem. NIet over die mail ofzo, maar gewoon om te vragen hoe het gaat enzo. Ben jij van je zorgen af, maar 'zeur' je niet om een reactie.
Je kent hem al jaren, jullie zijn vrienden, maar jullie bellen nooit?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef Yuki het volgende:
[..]
Bellen deden we eigenlijk nog niet (goh, wat klinkt dat sneu). Het is dus wel een beetje "out of the ordinary" als ik 'm bel, hoewel ik er zelf ook aan heb gedacht. Dan is het voor hem iig ook moeilijker om onder een reactie uit te komen.
Uhm.. je belt toch wel vaker een vriend/vriendin zomaar neem ik aan? Gewoon, hoi, hoe gaat het? Vraag of hij een leuk weekend heeft gehad, of vraag over iets waarvan je weet wat hij doen moest de afgelopen dagen ofzo..quote:Maarja, wat zeg ik dan?
Hm.. das raar. Het staat er zelfs 2x, dus het is ook niet een foutje ofzo..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef cerror het volgende:
Je gaat vreemd? (Wil vreemdgaan?) Want volgens je fobo heb je een relatie.
Oh oeps... Laatste update van m'n fobo was ongeveer een maand voor mn vriend me dumpte.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef cerror het volgende:
Je gaat vreemd? (Wil vreemdgaan?) Want volgens je fobo heb je een relatie.
Ik ken hem al jaren, maar we hebben pas echt contact sinds december.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je kent hem al jaren, jullie zijn vrienden, maar jullie bellen nooit?
[..]
Uhm.. je belt toch wel vaker een vriend/vriendin zomaar neem ik aan? Gewoon, hoi, hoe gaat het? Vraag of hij een leuk weekend heeft gehad, of vraag over iets waarvan je weet wat hij doen moest de afgelopen dagen ofzo..
En wat is daar erg aan? Wees eens duidelijk tegenover elkaar mensenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:08 schreef Yuki het volgende:
Ik ken hem al jaren, maar we hebben pas echt contact sinds december.
Het is nu dus ook nog niet echt een vriendschap, maar dat zou ik wel graag willen. En daarom voelt het ook een beetje weird om 'm te bellen. Wil hem heel graag beter leren kennen, wat meer weten wat 'm bezighoudt enzo. Maarja, als je dat letterlijk gaat zeggen klinkt dat ook wel als een verkapte pick-up line
Dat is het toch ook?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:08 schreef Yuki het volgende:
Maarja, als je dat letterlijk gaat zeggen klinkt dat ook wel als een verkapte pick-up line
Zo is het iig niet bedoeld. Hij weet best heel veel over mij, omdat ie daar altijd wel naar vraagt. Van hem weet ik alleen dat muziek hem bezighoudt, maar verder niets... En 't lijkt me toch wel redelijk essentieel in een vriendschap om te weten wat iemand bezighoudtquote:
Been there, done that... Daar kom ik wel overheenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Een vriendschap met iemand die je leuk vind wordt dan echter wel weer lastig
Jij bent het type dat er niet tegen kan om vergeten te worden. Denk dat het met die vriendschap ook niet zo heel erg diep zit.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
Been there, done that... Daar kom ik wel overheen
Maar GEEN vriendschap, daar heb ik moeite mee
En jij bent het type Psychologie van de Alaskische school...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:35 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Jij bent het type dat er niet tegen kan om vergeten te worden. Denk dat het met die vriendschap ook niet zo heel erg diep zit.
met alle respect, maar komt vriendschap niet van twee kanten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
Been there, done that... Daar kom ik wel overheen
Maar GEEN vriendschap, daar heb ik moeite mee
Stukje pianomuziek waarvan ie zei: "stuur maar door, ben benieuwd"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:42 schreef scrub_nurse het volgende:
wat heb je hem gestuurd waar hij op moet reageren?
ok ja dan zal hij het idd druk hebben, in ieder geval te druk vinden om prioriteit aan jouw stukje bladmuziek te geven, wat mijns inziens wil zeggen dat hij onvoldoende geinteresseerd is in een meer dan vriendelijke op afstand relatie met jou.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
Stukje pianomuziek waarvan ie zei: "stuur maar door, ben benieuwd"
Daarnaast had ie gezegd dat afspreken er op korte termijn niet inzit, omdat ie t zo druk heeft. Dus toen heb ik voorgesteld om een afspraak te maken op langere termijn, en daar wacht ik dus ook nog op
Je houdt jezelf voor de gek. Je wilt dat hij je leuk gaat vinden, klaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:52 schreef Yuki het volgende:
Ergens krijg ik t idee dat het hier niet helemaal duidelijk is dat het me er niet om te doen is dat ie me leuk gaat vinden (als inenzo), maar dat ik wat meer contact met m krijg en m wat beter leer kennen, als vrienden.
Typisch geval van overanalyseren omdat je gek op hem bent.quote:Als ie wel reageert, lijkt ie namelijk wel oprecht geinteresseerd in wat mij bezighoudt.
Dan komt het nog op hetzelfde neer. Als hij niet reageert, voelt hij die behoefte niet om contact op te nemen zoals jij dat wel voelt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:52 schreef Yuki het volgende:
Ergens krijg ik t idee dat het hier niet helemaal duidelijk is dat het me er niet om te doen is dat ie me leuk gaat vinden (als inenzo), maar dat ik wat meer contact met m krijg en m wat beter leer kennen, als vrienden. Het is gewoon een onwijs lieve jongen... Als ie wel reageert, lijkt ie namelijk wel oprecht geinteresseerd in wat mij bezighoudt.
Waarschijnlijk denkt iedereen "laat gaan, hij moet je niet" maar ik kan die aardige, vriendschappelijke signalen niet negeren (en dat wil ik ook niet). Ik word er alleen ook heel onzeker van als ie NIET reageert...
Bah, ik ben een vrouw
Daar is het FOK! voor, hè.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
En jij bent het type Psychologie van de Alaskische school...
Vooral niet verder kijken dan je neus lang is!
Dit dusquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:25 schreef Yuki het volgende:
Ik ben echt niet zo dom of naief dat ik verwacht dat hij voor me zal vallen. Die vlinders gaan vanzelf wel weer weg. Maar ik mag toch wel hopen op vriendschap?
Psychologiestudenten hebben nooit problemen? Weten altijd wat ze moeten doen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:23 schreef ReWout het volgende:
Ik snap dit nietje bent psychologie student en komt dan naar ons met deze vraag...
Maar houd je jezelf dan niet een beetje voor de gek? Zelfs als je een drukbezet artiest bent, is een week niets van je laten horen wel érg lang. Hij is blijkbaar niet heel erg geïnteresseerd in je. Waarom zou je dan nog wel willen hopen op een vriendschap?quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
Stukje pianomuziek waarvan ie zei: "stuur maar door, ben benieuwd"
Daarnaast had ie gezegd dat afspreken er op korte termijn niet inzit, omdat ie t zo druk heeft. Dus toen heb ik voorgesteld om een afspraak te maken op langere termijn, en daar wacht ik dus ook nog op
Psychologie studenten hebben JUIST problemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:23 schreef ReWout het volgende:
Ik snap dit nietje bent psychologie student en komt dan naar ons met deze vraag...
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]Mijn god ... vrouwen...
allereerst een stukje pianomuziek .. wat verwacht je daar nu weer voor 'reactie' op?
veel meer dan "goh mooi" of "ik vind het niet echt wat" kan hij daar niet op 'antwoorden' en waarschijnlijk heeft hij geen tijd of behoefte aan nietsbetekenende smalltalk via mail of sms
verder, hij geeft duidelijk aan dat hij het op dit moment druk heeft en geen tijd voor persoonlijke afspraken en dan ga je kennelijk 'eisen' dat hij op de lange termijn zich moet vastleggen voor een afspraak....
Ik vind het eerlijk gezegd eerder verwonderlijk dat hij nog de moeite neemt om vriendelijk tegenover je te zijn... zulke vrouwen verdienen imho dat niet eens: irritant prinsesjes-gedrag.
Fyi... Dat stukje pianomuziek was niet op blad, maar om te luisteren, en is gespeeld door mij op mijn eerste optreden ooit. En daarbij is hij voor mij heel belangrijk, en dat weet ie.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]Mijn god ... vrouwen...
allereerst een stukje pianomuziek .. wat verwacht je daar nu weer voor 'reactie' op?
veel meer dan "goh mooi" of "ik vind het niet echt wat" kan hij daar niet op 'antwoorden' en waarschijnlijk heeft hij geen tijd of behoefte aan nietsbetekenende smalltalk via mail of sms
verder, hij geeft duidelijk aan dat hij het op dit moment druk heeft en geen tijd voor persoonlijke afspraken en dan ga je kennelijk 'eisen' dat hij op de lange termijn zich moet vastleggen voor een afspraak....
Ik vind het eerlijk gezegd eerder verwonderlijk dat hij nog de moeite neemt om vriendelijk tegenover je te zijn... zulke vrouwen verdienen imho dat niet eens: irritant prinsesjes-gedrag.
Exactquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:30 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Psychologie studenten hebben JUIST problemen.
Wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:29 schreef misteriks het volgende:
Uh, yuki, nu niet voor het een of het ander; maar "vriendschap" met de andere sexe intresseert geen enkele man
Nou inderdaad, ik vind het nergens op slaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin.
Goed idee?quote:Hey! Alles goed? Heb alweer een tijdje niks van je gehoord en weet natuurlijk dat je het druk hebt, maar... ik ben een beetje bang dat ik iets fout heb gedaan ofzo. Ik zie vast spokenmaar wilde toch ff checken of alles ok is. Liefs Xx
Heel slecht idee! Daarmee laat je je alleen maar in de kijker spelen!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:25 schreef Yuki het volgende:
Ok, het is wel duidelijk dat jullie denken dat er niets van kan en gaat komen. Prima.
Maar ik kan en wil het hier niet bij laten. Een week is wel erg lang, en kan me niet voorstellen dat hij volgende week ineens wel reageert. Dus misschien is het handig om hem mailen of sms'en en het rechtuit te vragen.
[..]
Goed idee?
Anders formuleren?
Slecht idee?
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heel slecht idee! Daarmee laat je je alleen maar in de kijker spelen!
Thanks voor t complimentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:43 schreef Underverse het volgende:
Yuki... (Schattige naam btw)
Iemand met zo'n opleiding als jij schat ik toch bekwamer om te gaan met een vraagstelling zoals je geschreven hebt in deze topic waarvan je momenteel TS bent..
Het dunkt mij tegen alle kennis en logica in... Dat mag je best weten van mij..
Emoties spelen mee ja... Dacht dat dat wel duidelijk was zo langzamerhand.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:46 schreef mafkees01 het volgende:
En je doet psychologie? Moet jij mensen niet juist kunnen (uit)lezen? Of spelen emoties mee?
Dan zou ik meteen durven te suggereren dat afstand een belangrijke parameter is om onder de loep te nemen... Mijn ervaring is dat gevoel een logische oorsprong heeft...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thanks voor t compliment
En gevoel is niet logisch. Bovendien is het echt lulkoek dat mijn opleiding zou maken dat ik hier bekwamer mee om zou gaan. Mijn opleiding maakt me niet minder onzeker en kwetsbaar.
Daarnaast heeft psychologie vele kanten... Niet per se relaties en psychische problemen. Trek dus niet direct conclusies op basis van de weinige informatie die je hebt over mijn opleiding
Je bent verliefd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:37 schreef Yuki het volgende:
En jullie weten niet hoe ik me daarbij voel...
Uhm... huh?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:58 schreef Underverse het volgende:
[..]
Dan zou ik meteen durven te suggereren dat afstand een belangrijke parameter is om onder de loep te nemen... Mijn ervaring is dat gevoel een logische oorsprong heeft...
Je had je punt al gemaakt op de vorige pagina, thxquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
TS wil een risico-loos leven![]()
Versier hem en loop een blauwtje of wees tevreden met je friends-zone.
Als je met "huidig idee" bedoelt dat ik hoop dat ik vrienden met m kan zijn, dan Ja, dat is waar.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:05 schreef Underverse het volgende:
Yuki...
Even kort door de bocht genomen evaluatie faciliteert het idee dat jij nog steeds blijft geloven in je huidig idee ondanks meerdere mensen dat blijven tegenspreken..
Waar of niet?
Je bent echt een hogeropgeleide! Je leest woorden die er niet staan.. Mooi weer om dat te zien... "retorisch bedoeld"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:07 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als je met "huidig idee" bedoelt dat ik hoop dat ik vrienden met m kan zijn, dan Ja, dat is waar.
Sorryquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:05 schreef Yuki het volgende:
[..]
Je had je punt al gemaakt op de vorige pagina, thx
Voor iemand die klaar is met raadsels schrijf je echt onbegrijpelijk...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:27 schreef Underverse het volgende:
Okee Yuki... Ik ben klaar met de raadsels...
Je bent toegetreden tot de genoemde "man's" friendszone.. Dat houd in dat hij je niet meer of minder ziet en anders herkend als "vriend voor leven"...
Deze hoedanigheid is naar mijn bereik van wetenschap kent, moeilijk om te keren en in gevallen die bij mij bekend staan waarin dat gelukt is, heeft dat gefaald...
Ik snap heel goed dat dit je "wereldje" een beetje opbreekt.. Daarmee probeer ik je ogen voor het volgende open te houden;;
Er is eigenlijk maar een oplossing: Eerlijk zijn is de kortste weg, maar allerminst de gemakkelijkste...
Ik mag nu toch wel verwachten dat je genoeg weet en compleet geholpen bent zelf de juiste keuze te maken...
Denk nog eens na over gevoelens... Ik verwacht dat je daar logica in kunt vinden, wetenschap heeft daar al talloze bewijzen in aangetoond...
Vergeet nooit en te nimmer, deze les berust niet op één levensbeschouwing, deze les is samengevat uit kennis van menigeen mensen waarvan ik de exacte aantallen niet eens kan bijhouden... Statistiek is bij mij aangeboren...
Doe je er voordeel mee...
Mijn excuses, daar ik moeizaam invloed op uit kan oefenen... (Ik verwacht inversie van begrip)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:34 schreef Yuki het volgende:
[..]
Voor iemand die klaar is met raadsels schrijf je echt onbegrijpelijk...
Zelfs voor iemand met mijn (bovengemiddelde) intellect
Had het kunnen weten, met het oog op je signature...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:37 schreef Underverse het volgende:
[..]
Mijn excuses, daar ik moeizaam invloed op uit kan oefenen... (Ik verwacht inversie van begrip)
Poetry has nothing to deal with grammatics, thank you.. *bowing sincerely*...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:40 schreef Yuki het volgende:
[..]
Had het kunnen weten, met het oog op je signature...
En nu weer on-topic
Ach.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:01 schreef Yuki het volgende:
Jullie zien mij waarschijnlijk als een triest geval dat vasthoudt aan iets dat niet bestaat.
En misschien ben ik dat ook wel... Whatever
Mijn leven is totaal fucked up, so don't blame me for trying to hold on to a shimmer of light
Dat hoef je niet van mij te verwachten.. Ik ben niet anders dan jij, ik ben nog steeds van vlees en bloed...quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:01 schreef Yuki het volgende:
Jullie zien mij waarschijnlijk als een triest geval dat vasthoudt aan iets dat niet bestaat.
Mijn leven is totaal fucked up, so don't blame me for trying to hold on to a shimmer of light
Zijn leven wordt beheerst door zijn werk en mensen die aandacht van hem vragen. En volgens mij zijn dat ook voornamelijk vrouwenquote:Op woensdag 3 februari 2010 00:20 schreef Muts100 het volgende:
@Yuki
I feel ya!
Heb ook zo'n soort 'relatie' met iemand, alleen in mijn geval weet ik dat ik ongeveer nr. 6 in de rij van aandachtvragende vrouwen ben in zijn leven. Daarom kan ik het voor mezelf beter uitleggen als ik weer eens een 'leuk' bericht hebt gestuurd en hij pas na 1 week reageert.
Als hij dan reageert is het heel leuk, lief en lekker maar vervolgens kan ik weer heel lang wachten op een respons. Zeer frustrerend. (hij heeft overigens ook megadrukke baan)
In jouw geval, het klinkt toch echt alsof je wel een beetje verliefd bent hoor, niemand doet zo'n moeite voor gewoon een vriendschap. Dat is toch niet erg? Je mag toch wel verliefd en onzeker zijn?
Misschien moet je tussen neus en lippen door eens vragen waarom hij zo laat reageert, wellicht komt er een logisch antwoord. Zo niet, hmmm, misschien heeft hij niet dezelfde gevoelens voor jou?
En ik had mijn punt dus al gemaakt op de vorige pagina...quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:01 schreef Yuki het volgende:
Tja dan staat je besluit, tegen beter weten in, al vast danquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:35 schreef Yuki het volgende:
[..]
En ik had mijn punt dus al gemaakt op de vorige pagina...
Zou je daar niet eerst eens wat aan gaan doen dan? En dat laatste klinkt pretty desperate.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:01 schreef Yuki het volgende:
Dat ligt grotendeels niet in mijn handenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:15 schreef Moja het volgende:
[..]
Zou je daar niet eerst eens wat aan gaan doen dan? En dat laatste klinkt pretty desperate.
en waarom niet ? zelfs TS is al in hetzelfde bedje ziek. Ze aimt op vriendschap, maar heeft al laten blijken dat ze eigenlijk wel meer wil. Mannen die op zoek zijn naar vrienden van het andere geslacht, zonder ook maar de minste bijbedoeling, zijn ofwel gay of hebben een partner die beduidend aantrekkelijk is dan die potentiele vriend(in)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:59 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Nou inderdaad, ik vind het nergens op slaan.
Uit welke grot ben jij komen rollen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:35 schreef misteriks het volgende:
[..]
en waarom niet ? zelfs TS is al in hetzelfde bedje ziek. Ze aimt op vriendschap, maar heeft al laten blijken dat ze eigenlijk wel meer wil. Mannen die op zoek zijn naar vrienden van het andere geslacht, zonder ook maar de minste bijbedoeling, zijn ofwel gay of hebben een partner die beduidend aantrekkelijk is dan die potentiele vriend(in)
ignorance is bliss, werd er in mijn grot altijd verteldquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:44 schreef Yuki het volgende:
[..]
Uit welke grot ben jij komen rollen?
Was niet lullig bedoelt hoor.. Ik bedoel alleen waarom zou je een vriendschap willen dat zo begint? Ik denk dat de vriendschap niet zo heel diep zit maar eerder een misplaatst gevoel van verliefdheid.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
En jij bent het type Psychologie van de Alaskische school...
Vooral niet verder kijken dan je neus lang is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
Heb vanmiddag besloten nog een keer iets te laten horen, nog eens specifiek te vragen naar iets dat ik hem vorige week ook al heb gevraagd. Dus niet: "heb je mn mailtje gelezen?" Maar: "Heb je nog nagedacht over t afspreken?"quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onderhand al wat gehoord? of is hij je nog steeds aan het negeren?
Volgens mij is dat nog altijd mijn besluit.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
weer smsen was wel heel erg dom.. waarom loop je hem zo achterna.. laat het maar van hem afhangen hoor
Haha, never gonna happen!quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:13 schreef Muts100 het volgende:
@ Yuki
You are in Loooooove!!!![]()
Ik voel het all over the place, anders hing je niet zo aan zn lippen!
Platonische vriendschap wordt vast niets, je bent verliefd wijfie!
Hihihi, dat ie niet reageert wil trouwens niet alles zeggen hoor, sommige mannen zijn heel onattent daarin of gewoon laks. Ik zou hem een iets minder subtiele hint geven, iets sexy's. Als hij DAAR niet op reageert, tja dan ben ik bang....
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:29 schreef misteriks het volgende:
Gelukkig is de wereld niet zo zwart-wit en zijn niet alle mannen hetzelfde. Ik heb zelf ervaring met wat volgens jou onmogelijk is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:49 schreef AgLarrr het volgende:
Welk gedeelte van de onderstaande post begreep je niet?
[..]
Ik ookquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:55 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Gelukkig is de wereld niet zo zwart-wit en zijn niet alle mannen hetzelfde. Ik heb zelf ervaring met wat volgens jou onmogelijk is.
Ook daar weet ik alles van. De vriendschap groeide bij mij geleidelijk naar een totaal ongelijkwaardig niveau; maar het bestaat dus wel, itt wat sommigen hier denken en stug volhouden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik ook
Helaas lukt het niet altijd...
Ik ben er een aantal uit t oog verloren, maar zeker op de middelbare school had ik een aantal goede vrienden van de andere sekse. Pure vriendschap, soms beter dan met meiden!quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:10 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ook daar weet ik alles van. De vriendschap groeide bij mij geleidelijk naar een totaal ongelijkwaardig niveau; maar het bestaat dus wel, itt wat sommigen hier denken en stug volhouden.
Misschien merken die jongens iets aan je gedrag, wat je zelf niet zo makkelijk merkt?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:27 schreef Yuki het volgende:
Jongens (mannen) blijven altijd angstvallig bij me uit de buurt als duidelijk wordt dat ik ze leuk vind.
Jullie vrouwen denken dat het echt kan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:10 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ook daar weet ik alles van. De vriendschap groeide bij mij geleidelijk naar een totaal ongelijkwaardig niveau; maar het bestaat dus wel, itt wat sommigen hier denken en stug volhouden.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:41 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Jullie vrouwen denken dat het echt kan.
De mannen willen altijd meer. Ze houden jullie alleen heel goed voor dat het echt alleen vriendschap is.
Blijf er maar in geloven dat het echt kan.
Newsflash: het kán ook echt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:41 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Jullie vrouwen denken dat het echt kan.
De mannen willen altijd meer. Ze houden jullie alleen heel goed voor dat het echt alleen vriendschap is.
Blijf er maar in geloven dat het echt kan.
Heb je daar ook seks mee?quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:40 schreef silliegirl het volgende:
En wat betreft de "mannen en vrouwen die bevriend zijn werkt niet"-discussie; ik woon samen met een schat van een jongen en ga ook regelmatig op pad met "gewoon vrienden". Dat werkt voor mij iig prima.
Dan laat die gast je denken dat het kan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Joh holbewoner, ik heb ook al jarenlang vriendschappen met mannen,
En ja het kan dus wel!
Maar het moet wel van 2 kanten komen.
En dat komt het in dit geval dus duidelijk niet
Denk wat je wil.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sommige mannen zijn suckers, met hun vriendschap kan niet blablabla... Dat hun nou zo denken ....
Zegt meet over hun dan over de andere mannen!
Jij maakt het jezelf graag moeilijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:25 schreef Yuki het volgende:
Ik ben echt niet zo dom of naief dat ik verwacht dat hij voor me zal vallen. Die vlinders gaan vanzelf wel weer weg. Maar ik mag toch wel hopen op vriendschap?
Ja omdat ik er ervaring in heb.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:11 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Denk wat je wil.
Dat je erin gelooft zegt genoeg
Wil jij ook echt met IEDERE vrouw naar bed?quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:55 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dan laat die gast je denken dat het kan.
Zodra je wil neuken wil hij ook.
Er is geen man op de wereld die vrienden blijft en zegt nee met vrienden neuk ik niet.
Mannelijke vrienden willen de andere persoon (mits vrouw) altijd neuken.
Maar goed geloof in je verhaal als je dat prettig vind.
De enige manier om zulke vrienden te hebben is als ze homo zijn.
Een man gaat ook naar bed met een vrouw die hij gewoon leuk vindt. Zo simpel zijn we nou eenmaal.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:04 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wil jij ook echt met IEDERE vrouw naar bed?
Zelfs als ze absoluut niet aantrekkelijk is, maar wel super om mee te lachen?
Sure...
Gelukkig hebben vrouwen wat meer diepgangquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Een man gaat ook naar bed met een vrouw die hij gewoon leuk vindt. Zo simpel zijn we nou eenmaal.
Dat klopt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:13 schreef Yuki het volgende:
[..]
Gelukkig hebben vrouwen wat meer diepgang
Goeie editquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat klopt.
Tot het moment dat ze een man leuk vinden. Dan willen sommige vrouwen nog wel eens proberen iemand met sex te overtuigen.
Edit:Ik keek over de
smiley heen.
Maar goed, feit blijft dat een vriendschap waarbij de één meer wil dan de ander niet werkt. Hoe graag je het ook zou willen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goeie edit
Ik dacht al: gaat ie hier nou serieus op in?
Nee maar dat weet iedereen, het moet wel gewoon van beide kanten puur vriendschap zijn, anders komt er altijd eentje gekwetst uit. En dat verneukt je vriendschapquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar goed, feit blijft dat een vriendschap waarbij de één meer wil dan de ander niet werkt. Hoe graag je het ook zou willen.
Uit de OP haalde ik een beetje dat TS die illusie wel had.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee maar dat weet iedereen, het moet wel gewoon van beide kanten puur vriendschap zijn, anders komt er altijd eentje gekwetst uit. En dat verneukt je vriendschap
Komt ze vanzelf achter,quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Uit de OP haalde ik een beetje dat TS die illusie wel had.
Thx Cue_quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:33 schreef Cue_ het volgende:
Ik had vroeger een klasgenoot waar het wel mee leek te klikken als we op school waren, maar buiten school was het heel lastig om met hem af te spreken. altijd druk of andere zaken die hij belangrijk(er) vond.
Tijd contact verloren en heel af en toe wat wezen drinken, maar nooit meer dan dat.
(zo ging 2/3 jaar door0
Een half jaar geleden weer eens een filmpje bij hem gedaan en dat werd toen ineens wekelijks en nu spreken we elkaar minimaal 1x in de week.
Wat ik wil zeggen is dat je het niet kan dwingen, je weet niet wat zijn motivaties zijn waarom hij niet snel reageert (geen zin, drukte, vergeten, etc etc) het betekend niet gelijk dat hij jou niet leuk/aardig vindt of wat dan ook. Maar het kan ook gewoon zijn dat het nu niet gaat werken ivm zijn drukte en dat het sociaal voor hem wel even druk genoeg is. En wie weet heeft ie volgend jaar genoeg tijd voor
lees het boek he's just not that into you!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:25 schreef Yuki het volgende:
Iedere keer dat hij laat reageert, of pas als ik er nog eens om vraag, geeft hij aan dat hij het enorm druk heeft. En dat is ook zo, dat weet ik... Hij is artiest en werkt zeker meer dan 40 uur per week.
Zelfs als ik suggereer dat ik m teveel lastig val, ontkent hij dat. Maar het heeft nog nooit een week geduurd, dus maak me nu wel echt zorgen.
Het punt is, als hij WEL reageert is hij onwijs lief en steunend. Ik kan me niet voorstellen dat je zo reageert als je iemand helemaal niet ziet zitten, op welke manier dan ook. Bovendien zou hij dat toch ook wel zeggen? Hij is 25 en volwassen genoeg...
Door mijn eigen onzekerheid zie ik dit soort dingen nogal eens aan voor een afwijzing terwijl dat helemaal niet waar hoeft te zijn. Enerzijds wil ik daar gewoon duidelijkheid over vragen; anderzijds ben ik bang dat als ik weer contact opneem, hij alles af zal kappen.
Je moet niet op hem leunen, je moet het zelf doen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thx Cue_
Aangezien ik inmiddels nog (weer) niets van 'm gehoord heb, laat ik het idd maar zitten. Pas als er echt iets heel boeiends is, of als hij uit zichzelf komt, ga ik weer energie in contact steken.
Ik begrijp dat jullie mij dat allemaal wilden zeggen, en idd... ik wil het ook niet helemaal (helemaal niet?) zien. Maar een reactie zoals die van Cue_ valt me toch wat beter...
In de situatie waarin ik nu zit heb ik een beetje hoop nodig. En die haalde ik alleen bij hem vandaan... Stom, maar wellicht ook begrijpelijk.
Meid waar je ook steun voor nodig hebt, je red het echt wel.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thx Cue_
Aangezien ik inmiddels nog (weer) niets van 'm gehoord heb, laat ik het idd maar zitten. Pas als er echt iets heel boeiends is, of als hij uit zichzelf komt, ga ik weer energie in contact steken.
Ik begrijp dat jullie mij dat allemaal wilden zeggen, en idd... ik wil het ook niet helemaal (helemaal niet?) zien. Maar een reactie zoals die van Cue_ valt me toch wat beter...
In de situatie waarin ik nu zit heb ik een beetje hoop nodig. En die haalde ik alleen bij hem vandaan... Stom, maar wellicht ook begrijpelijk.
Edit: alleen is het wel een heel klein beetje kut dat ik zie dat hij wel reageert bij iemand op hyves... eerst leek t nog alsof ie gewoon op niemand antwoordde, maar nu dus gewoon niet op mij.
Nou, waarom denk je zelf dat ie niet reageert...denk eens na?quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:40 schreef Yuki het volgende:
[..]
Heb vanmiddag besloten nog een keer iets te laten horen, nog eens specifiek te vragen naar iets dat ik hem vorige week ook al heb gevraagd. Dus niet: "heb je mn mailtje gelezen?" Maar: "Heb je nog nagedacht over t afspreken?"
Tot nu toe nog niets gehoord. Ik wacht tot morgen, en als ie dan nog niet gereageerd heeft ga ik t rechtuit aan m vragen. Waarom reageer je nergens op?
Kortom, over 1 week komt er weer een update van je dat je toch maar alvast contact met hem hebt opgenomen. Zodat er inmiddels wat, een stuk of vijf, berichten zijn waarop hij niet gereageerd heeft? Tja. Logisch dat je de uitspraken van die betrouwbare bron zo ontzettend verwelkomt, want het helpt jou ten minste van dat vervelende gevoel af en geeft nieuwe hoop. In de tussentijd is er aan de situatie zelf echter nog helemaal niets veranderd: hij vindt je niet belangrijk of interessant genoeg om een paar minuten van die 7 x 24 x 60 die er in een week gaan aan een antwoord te besteden. Als jij daar genoegen mee kunt nemen, prima, maar probeer wel eerlijk tegen jezelf te zijn zou ik zeggenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:43 schreef Yuki het volgende:
Hihi, en toen bleek dat hij andere mensen met wie hij bevriend is EN zaken doet ook nog al eens vergeet terug te bellen/smsen/mailen. Soms zelfs 2 à 3 weken. Omdat hij bijvoorbeeld zijn telefoon kwijt is, 5 gigs heeft in een week of op vakantie is zonder het te melden. Dat laatste is nu niet aan de orde, maar er kan dus ook een andere verklaring zijn voor zijn gedrag.
Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat hij, als hij enthousiast reageert, ook oprecht enthousiast is. Dat hij heel veel wil doen, maar nog een beetje moet leren dat er maar 7 x 24 uur in een week zitten. En daarom dus mensen nog wel eens laat wachten.
Hiermee wil ik niet zeggen dat al mijn hoop weer terug is en ik weer ga zitten smachten; don't worryHet zegt alleen wel dat het niet per se om een gebrek aan interesse cq ongelofelijke irritatie jegens mij hoeft te gaan.
Ik ga hem nu niet meer achterna zitten met mailtjes of smsjes, maar wacht rustig af. En als ik over 2 weken nog niets gehoord heb ga ik eens casual vragen hoe t met m is, hoe z'n wintersportvakantie is geweest en of ie al wat meer zicht heeft op een mogelijkheid tot afspreken. Maar nu iig niet desperate achter m aanlopen; daar worden we allebei niet beter van.
Oh, en wat betreft mijn idee om hele goede vriendjes te worden... Dat was een beetje stom ja. Ik wil wel heel graag vrienden worden, maar er moet idd wel iets van zijn kant komen ook. Dus eerst een beetje rust en als ik hem wel weer zie/spreek gewoon eens zien hoe het gaat. Mijn wens om vrienden met 'm te worden is ook een beetje voortgekomen uit het ideaalbeeld dat ik van hem heb. Eerst maar eens kijken of we elkaar wat beter kunnen leren kennen, het gezellig hebben als we muziek maken samen. En als we dan vrienden worden is dat superleuk. Maar misschien valt ie ook wel ontzettend tegen, als ik m beter leer kennen
Ik quote je sig maar even, want daar ben ik het wel mee eens:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:11 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Kortom, over 1 week komt er weer een update van je dat je toch maar alvast contact met hem hebt opgenomen. Zodat er inmiddels wat, een stuk of vijf, berichten zijn waarop hij niet gereageerd heeft? Tja. Logisch dat je de uitspraken van die betrouwbare bron zo ontzettend verwelkomt, want het helpt jou ten minste van dat vervelende gevoel af en geeft nieuwe hoop. In de tussentijd is er aan de situatie zelf echter nog helemaal niets veranderd: hij vindt je niet belangrijk of interessant genoeg om een paar minuten van die 7 x 24 x 60 die er in een week gaan aan een antwoord te besteden. Als jij daar genoegen mee kunt nemen, prima, maar probeer wel eerlijk tegen jezelf te zijn zou ik zeggen.
Natuurlijk baal ik ervan dat ie nog niet gereageerd heeft. En toen ik zonet een smsje kreeg hoopte ik ook wel dat hij het was. Alleen weet ik nu dat hij van nature laks is in reageren, zelfs naar mensen die hem betalen voor zijn werk. En ja, dat geeft wel enige hoop dat het niet per se aan mij hoeft te liggen.quote:heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Je denkt als een fanatiek gelovige. Je vergeet jezelf helemaal en maakt je geluk compleet afhankelijk van iets van buiten, iets waar je helemaal geen invloed op hebt. Het maakt niet uit hoe vaak je teleurgesteld raakt, je blijft vrolijk excuses verzinnen en er achteraan huppelen. Letterlijk alles om het droombeeld in stand te houden. Zie je dat zelf echt niet? Natuurlijk ken ik jou en je achtergrond niet, maar dat doet niets af aan het feit dat je jezelf ernstig tekort doet, en dat je dat alleen maar kunt oplossen door wat meer zelfrespect te kweken en wat gelukkiger te worden met jezelf. Hij, hoewel ik graag geloof dat ie lief, begrijpend, leuk etc. is, kan dat niet voor je doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:25 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik quote je sig maar even, want daar ben ik het wel mee eens:
[..]
Natuurlijk baal ik ervan dat ie nog niet gereageerd heeft. En toen ik zonet een smsje kreeg hoopte ik ook wel dat hij het was. Alleen weet ik nu dat hij van nature laks is in reageren, zelfs naar mensen die hem betalen voor zijn werk. En ja, dat geeft wel enige hoop dat het niet per se aan mij hoeft te liggen.
Ik kies ervoor om er nu vanuit te gaat dat hij het te druk heeft om te reageren en wacht dus af. En ja, als er dan niets komt, probeer ik het opnieuw. Ik ben iig blij dat ik nog niet gevraagd heb of ik iets fout gedaan heb, want dat is wel een all or nothing-deal... En als het nothing wordt heb ik een groot probleem bij toekomstige optredens.
Ik wacht af, neem pas over een aantal weken zelf weer initiatief en ga iig niet meer sip en zielig op m'n kamer zitten. Dat is al meer dan ik van mezelf verwachtte, eerder deze week. En daarnaast... Zolang je niets weet van m'n achtergrond zal je ook niet begrijpen hoe belangrijk dit voor me is. En daarom kies ik ervoor om de handdoek nog niet in de ring te gooien... Ook al zullen veel mensen (Fok!ers) dat niet begrijpen
Maak dan als de donder dat je wegkomt uit de situatie die je zo ongelukkig maakt! Sorry, maar je laatste alinea klinkt als die van een puber die al typend zit weg te dromen bij een poster vanquote:Op zaterdag 6 februari 2010 08:36 schreef Yuki het volgende:
Ik hoor hier steeds: WORD GELUKKIG! KWEEK ZELFRESPECT!
I wish... Aan dat laatste heb ik altijd een beetje een tekort gehad, dat eerste gaat de komende tijd sowieso niet lukken. En niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik in een situatie zit die ik totaal niet in de hand heb en me doodongelukkig maakt.
En nu is er één ding, één glimpje licht in mijn donkere tunnel... En er is maar één persoon die dat begrijpt en dat is hij. Dus sorry, maar daar houd ik inderdaad wanhopig aan vast... Omdat ik ook streef naar gelukkig zijn.
Je wordt niet gelukkig, ook al zou hij voor jou kiezen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 08:36 schreef Yuki het volgende:
En er is maar één persoon die dat begrijpt en dat is hij. Dus sorry, maar daar houd ik inderdaad wanhopig aan vast... Omdat ik ook streef naar gelukkig zijn.
En wat is gelukkig zijn volgens jou? Gelukkig zijn bestaat bij de gratie van momenten, het is niet een doorlopend aanwezig gevoel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 08:36 schreef Yuki het volgende:
Ik hoor hier steeds: WORD GELUKKIG! KWEEK ZELFRESPECT!
I wish... Aan dat laatste heb ik altijd een beetje een tekort gehad, dat eerste gaat de komende tijd sowieso niet lukken. En niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik in een situatie zit die ik totaal niet in de hand heb en me doodongelukkig maakt.
En nu is er één ding, één glimpje licht in mijn donkere tunnel... En er is maar één persoon die dat begrijpt en dat is hij. Dus sorry, maar daar houd ik inderdaad wanhopig aan vast... Omdat ik ook streef naar gelukkig zijn.
Heeft een van jullie de cure tegen kanker dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Maak dan als de donder dat je wegkomt uit de situatie die je zo ongelukkig maakt! Sorry, maar je laatste alinea klinkt als die van een puber die al typend zit weg te dromen bij een poster vanhem
die boven haar bed hangt. Als je in de kreukels ligt is het heel logisch dat je naar uitwegen zoekt, zaken om je aan vast te houden en hoop uit te putten om de lastige tijd door te komen. Maar uiteindelijk moet je om gelukkig te worden de touwtjes in eigen handen nemen en je leven gaan inrichten zoals jij het wilt hebben. Dat moet je allemaal zelf doen, hoe vervelend en moeilijk ook. Als hij je daarbij zou kunnen en willen helpen, hartstikke mooi. Maar als je niets anders doet dan afwachten tot hij je eindelijk komt redden, verandert er nooit iets...
Nee. Maar als dat het is is het natuurlijk onzin dat hij de enige is die het begrijpt. Dat lijkt me iets waarvan wel meer mensen snappen dat het je geestelijk sloopt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:44 schreef Yuki het volgende:
[..]
Heeft een van jullie de cure tegen kanker dan?
Of moet ik mn moeder maar in de steek laten?
Guess not
Sorry, was ook niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee. Maar als dat het is is het natuurlijk onzin dat hij de enige is die het begrijpt. Dat lijkt me iets waarvan wel meer mensen snappen dat het je geestelijk sloopt.
Dan is je vriendengroep erg kortzichtig of a-muzikaal. Ik snap het ook wel , muziek kan idd een hele fijne uitlaatklep zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Sorry, was ook niet helemaal duidelijk.
1) mn moeder is ziek. erg ziek.
2) er is een lichtpuntje in mn leven, waar ik met alle macht aan vasthoud. muziek. en niemand van mijn vrienden begrijpt dat. niemand snapt dat ik het (zeker nu) nodig heb, net als ik zuurstof nodig heb. en daarin is hij dus wél de enige die me begrijpt. de rest verklaard me voor gek (zelfs mn ouders, zelfs mn beste vriendin)
Oh boyquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thx Cue_
Edit: alleen is het wel een heel klein beetje kut dat ik zie dat hij wel reageert bij iemand op hyves... eerst leek t nog alsof ie gewoon op niemand antwoordde, maar nu dus gewoon niet op mij.
Oh boyquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:43 schreef Yuki het volgende:
Hihi, en toen bleek dat hij andere mensen met wie hij bevriend is EN zaken doet ook nog al eens vergeet terug te bellen/smsen/mailen. Soms zelfs 2 à 3 weken. Omdat hij bijvoorbeeld zijn telefoon kwijt is, 5 gigs heeft in een week of op vakantie is zonder het te melden. Dat laatste is nu niet aan de orde, maar er kan dus ook een andere verklaring zijn voor zijn gedrag.
Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat hij, als hij enthousiast reageert, ook oprecht enthousiast is. Dat hij heel veel wil doen, maar nog een beetje moet leren dat er maar 7 x 24 uur in een week zitten. En daarom dus mensen nog wel eens laat wachten.
Hiermee wil ik niet zeggen dat al mijn hoop weer terug is en ik weer ga zitten smachten; don't worryHet zegt alleen wel dat het niet per se om een gebrek aan interesse cq ongelofelijke irritatie jegens mij hoeft te gaan.
Ik ga hem nu niet meer achterna zitten met mailtjes of smsjes, maar wacht rustig af. En als ik over 2 weken nog niets gehoord heb ga ik eens casual vragen hoe t met m is, hoe z'n wintersportvakantie is geweest en of ie al wat meer zicht heeft op een mogelijkheid tot afspreken. Maar nu iig niet desperate achter m aanlopen; daar worden we allebei niet beter van.
Oh, en wat betreft mijn idee om hele goede vriendjes te worden... Dat was een beetje stom ja. Ik wil wel heel graag vrienden worden, maar er moet idd wel iets van zijn kant komen ook. Dus eerst een beetje rust en als ik hem wel weer zie/spreek gewoon eens zien hoe het gaat. Mijn wens om vrienden met 'm te worden is ook een beetje voortgekomen uit het ideaalbeeld dat ik van hem heb. Eerst maar eens kijken of we elkaar wat beter kunnen leren kennen, het gezellig hebben als we muziek maken samen. En als we dan vrienden worden is dat superleuk. Maar misschien valt ie ook wel ontzettend tegen, als ik m beter leer kennen
Dat dus!quote:Op zondag 7 februari 2010 13:05 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Goede post, Vivi! Ik herken er zelf ook een en ander in.
Goed zo, hou dat vast.quote:Op maandag 8 februari 2010 00:35 schreef Yuki het volgende:
Ik ga morgen ff uitgebreider reageren, zeker op de post van Vivi. Thanks daarvoor, want er zitten zeker belangrijke punten in.
For now: mijn dag stond vandaag niet in het teken van hem. En dat voelt toch best wel goed. En daarom wil ik meer voor mij gaan, en niet voor hem.
Wat betreft mijn grote passie: er blijft staan dat hij dat meer snapt dan wie ook. En als ik hem daarover spreek is dat natuurlijk superleuk. Maar als ik zelfs mijn grootste liefde moet uitstellen tot hij een keer tijd voor me heeft, dan is er echt iets mis met mn leven.
Dus, misschien kom ik morgen weer zeuren dat ie maar niet reageert... Het blijft nog wel ff lastig.
Maar ik ben wel sterk voornemens om lekker voor mezelf te gaan. Muziek moet sowieso uit mezelf komen. Hoe sterker ik zelf word, hoe sterker mijn muziek gaat worden. Toch?
Dat dus. En dan vooral als het toch 'verplicht leuk doen' is, ook al vind je zo'n meisje wel echt leuk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:41 schreef Lano het volgende:
genoeg mannendie, zeker als ze het druk hebben, gewoon geen zin hebben om zich met hun vriendin bezig te houden. Gewoon omdat het afleid en ze ff flink door willen werken, t meissie komt dan weer als de man ff rust in zn kop heeft
Mja... could be an option, als ik de rest van mn leven geen contact meer met 'm zou hoeven hebbenquote:Op maandag 8 februari 2010 01:33 schreef SjoerdZwoerd het volgende:
[..]
Dat dus. En dan vooral als het toch 'verplicht leuk doen' is, ook al vind je zo'n meisje wel echt leuk.
Maargoed, er kunnen natuurlijk nog 100 andere dingen achter zitten he.
Trouwens al wat serieuze pogingen gedaan om uit te vissen of hij iets in jou ziet of dat het een beetje een hopeloze liefde is die je vol blijft proberen te houden?
Ik zou er wat duidelijkheid in gooien, desnoods vraag je gewoon 'hoi, zou jij wat met mij willen'?Anders blijf je dralen met zo'n gast. (iets subtieler mag ook, maar geen vage hints/aandacht zoeken meer)
Ja, heel leuk maar je begon in je eerste post al over vlinders.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Mja... could be an option, als ik de rest van mn leven geen contact meer met 'm zou hoeven hebbenEn daarnaast gaat t me ook helemaal niet om een relatie (hoe vaak heb ik dat al gezegd?). Het gaat me om leuk contact met iemand die minstens zoveel van muziek houdt als ik (waarschijnlijk zelfs meer), om mee te praten en muziek mee te maken.
QFTquote:Op maandag 8 februari 2010 15:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, heel leuk maar je begon in je eerste post al over vlinders.
Uh, wij zijn net diegene waar je een goede partij aan hebtquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sommige mannen zijn suckers, met hun vriendschap kan niet blablabla... Dat hun nou zo denken ....
Zegt meet over hun dan over de andere mannen!
Jawel, maar dan wil ik er geen contact meer mee hebben omdat dat me meer verdriet dan plezier doet. Stiekem blijf je dan toch hopen op meer.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef Yuki het volgende:
Hebben jullie nooit vlinders bij iemand met wie je geen relatie kunt/wilt aangaan?
Like you al made clear... He's just not that into me. En dat wist ik al vanaf het begin.
Maar dan kan ik toch nog wel hopen op een uitbreiding van prettig contact?
Ja... Je hebt het topic gelezen, neem ik aan?quote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef misteriks het volgende:
[..]
Oh, en een tip voor TS : ga psychologie studeren, je bent er namelijk het type voor![]()
De vraag is dan waarom je dat zou willen en of je het jezelf dan niet onwijs lastig maakt. Natuurlijk, het is heel prettig als iemand je begrijpt en als je het gevoelsmatig goed kunt vinden met iemand. Alleen zodra de verwachtingen w.b.t. het contact uit elkaar liggen en je stiekem in je achterhoofd de optie openhoudt dat het 'misschien ooit nog wel eens wat zou kunnen worden' schiet je daar niet zoveel mee op omdat het 9/10 scheve en geforceerde verhoudingen in de hand werkt.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef Yuki het volgende:
Hebben jullie nooit vlinders bij iemand met wie je geen relatie kunt/wilt aangaan?
Like you al made clear... He's just not that into me. En dat wist ik al vanaf het begin.
Maar dan kan ik toch nog wel hopen op een uitbreiding van prettig contact?
En dat doe ik dus nietquote:Op maandag 8 februari 2010 16:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De vraag is dan waarom je dat zou willen en of je het jezelf dan niet onwijs lastig maakt. Natuurlijk, het is heel prettig als iemand je begrijpt en als je het gevoelsmatig goed kunt vinden met iemand. Alleen zodra de verwachtingen w.b.t. het contact uit elkaar liggen en je stiekem in je achterhoofd de optie openhoudt dat het 'misschien ooit nog wel eens wat zou kunnen worden' schiet je daar niet zoveel mee op omdat het 9/10 scheve en geforceerde verhoudingen in de hand werkt.
Ik zit momenteel in zo'n zelfde situatie, waarbij zij krampachtig het contact probeert te behouden en me koste wat kost niet kwijt wil, maar daarmee houdt ze mij aan het lijntje en worden dingen onnodig gecompliceerd. Het is altijd kut om iemand te 'verliezen', maar soms onoverkomelijk. Zeker omdat je, zodra je die angst overwint, het zorgt voor een enorme bevrijding.
Als je er echt helemaal klaar mee bent: go for it.quote:
En dat is dus niet zo.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je er echt helemaal klaar mee bent: go for it.Maar dan zou daarmee ook de wil om maar contact met hem te willen als het goed is ook zo goed als verdwenen zijn.
Nou ja, dat niet, alleen zet je misschien onnodig veel druk op het contact en jezelf door (zoals het op mij overkomt) hij-is-mijn-steun-en-toeverlaat-benadering.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat ik gewoon vrienden wil zijn met die jongen?
oh ,owkee, je studeert het alquote:Op maandag 8 februari 2010 15:24 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja... Je hebt het topic gelezen, neem ik aan?
En daarom zei ik dus dit:quote:Op maandag 8 februari 2010 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, dat niet, alleen zet je misschien onnodig veel druk op het contact en jezelf door (zoals het op mij overkomt) hij-is-mijn-steun-en-toeverlaat-benadering.
Als je 'gewoon vrienden wil zijn met die jongen' en hij niet zo hard z'n best lijkt te doen om een vriendschap op te bouwen of voort te zetten, tja...
Het draait om mij, niet om hem. En als t ervan komt is t leuk. Blijf er ook wel op hopen.quote:Op maandag 8 februari 2010 00:35 schreef Yuki het volgende:
For now: mijn dag stond vandaag niet in het teken van hem. En dat voelt toch best wel goed. En daarom wil ik meer voor mij gaan, en niet voor hem.
Wat betreft mijn grote passie: er blijft staan dat hij dat meer snapt dan wie ook. En als ik hem daarover spreek is dat natuurlijk superleuk. Maar als ik zelfs mijn grootste liefde moet uitstellen tot hij een keer tijd voor me heeft, dan is er echt iets mis met mn leven.
Dus, misschien kom ik morgen weer zeuren dat ie maar niet reageert... Het blijft nog wel ff lastig.
Maar ik ben wel sterk voornemens om lekker voor mezelf te gaan. Muziek moet sowieso uit mezelf komen. Hoe sterker ik zelf word, hoe sterker mijn muziek gaat worden. Toch?
quote:
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
En daarom zei ik dus dit:
[..]
Het draait om mij, niet om hem. En als t ervan komt is t leuk. Blijf er ook wel op hopen.
heb je uberhaupt hierboven gelezen?quote:Op maandag 8 februari 2010 17:08 schreef MarsellusWallace het volgende:
Om het bot te zeggen heb je echt een plaat voor je hoofd. Je vraagt iedereen om adviezen, antwoorden en hoe zij tegen de situatie aankijken, maar wat er gezegd wordt past niet in jouw straatje en wil je niet aannemen, daardoor blijf je maar vasthouden aan je tunnelvisie. Jij wil een ander soort contact met hem dan hij met jou en daarom gaat het niet werken. Je ziet hem als een soort God, je doet jezelf geloven dat hij de enige is die jou begrijpt. Je blijft echt te wanhopig aan hem vastklampen, dat is niet goed voor jou en hij gaat zich er alleen maar benauwd door voelen. Er zijn meer mensen in je omgeving.
Ik kan het weten hoe het is om je helemaal te richten op 1 persoon en je gemoedstoestand er van af te hangen. En het lucht echt op door ermee gestopt te zijn. De eerste weken/maanden zonder die persoon zijn kut maar daarna ben je alleen maar blij dat je leven niet meer van hem/haar afhangt!
Ik ken niemand die zo veel moeite doet voor 'gewoon vrienden'quote:Op maandag 8 februari 2010 16:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo.
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hoewel ik nog steeds geen contact met m heb ben ik nu wel iets gelukkiger. En das ook weer "aantrekkelijker" om vrienden mee te zijn, toch?
"Girlpower!" ... en meer van dat soort kreten
Mooi hoe je die uit zn verband trektquote:Op maandag 8 februari 2010 17:27 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
"Hoewel ik geen contact heb ben ik wel iets gelukkiger" WTF??
Je laat je geluk bijna volledig van iemand afhangen die niets met jou heeft of wil hebben ook. Je wringt je daarbij in allerlei bochten om maar geschikt te zijn zodat je vrienden kan worden.... WAAROM?
Zo werkt het natuurlijk niet; ik zou zeggen, zoek een fatsoenlijke hobby
quote:
Dan quote ik toch gewoon de hele alinea 'in z'n verband'...quote:Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Het draait om mij, niet om hem. En als t ervan komt is t leuk. Blijf er ook wel op hopen.
Maar ga niet als een hondje achter m aanlopen. Hoewel ik nog steeds geen contact met m heb ben ik nu wel iets gelukkiger. En das ook weer "aantrekkelijker" om vrienden mee te zijn, toch?
Zo te zien was mijn reactie best relevant voor de complete tekst...quote:Op maandag 8 februari 2010 17:27 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Je laat je geluk geluksverwachting bijna volledig van iemand afhangen die niets met jou heeft of wil hebben ook. Je wringt je daarbij in allerlei bochten om maar geschikt te zijn zodat je vrienden kan worden.... WAAROM?
Zo werkt het niet.
quote:
Ja, vooral gezien de vlinder-post geloof ik het eerlijk gezegd niet. Ik heb mezelf namelijk ook vaak genoeg op die manier voor de gek gehouden.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo.
Das wel gelukt iddquote:Op maandag 8 februari 2010 17:40 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
[..]
Dan quote ik toch gewooon de hele alinea in z'n verband...
Hier staat gewoon dat je nu iets gelukkiger denkt te zijn, daardoor aantrekkelijker als vriendin (?), daarmee alsnog hoopt op vriendschap, en zo gelukkiger denkt te worden dan zonder hem.
In een week tijd, dat doe je snel.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
Das wel gelukt idd
Ik denk niet gelukkiger te zijn, ik voel me ook daadwerkelijk gelukkiger. Of minder ongelukkig, hoe je t noemen wil. Ik ben niet meer somber, ik richt me niet meer op hem maar op mezelf, hou me bezig met dingen die ik leuk vind... En heb in dit topic bijna niets anders gehoord dan dat je sowieso niet aantrekkelijk bent om vrienden mee te zijn als je somber en wanhopig om iemand zit te wachten.
Nu ben ik niet meer somber en wacht ik niet meer op hem (ergo, zou aantrekkelijker moeten zijn... in jullie logica althans) en dan is t weer niet goed. Ik dacht dat ik spijkers op laag water zocht...
Blijkbaar slaag ik er niet in om duidelijk te maken dat ik voor mezelf kies. En dat gaat (voor mij) niet per definitie samen met hem maar helemaal vergeten. Ik kies voor mij. En ja, ik hoop dat we toch nog vrienden kunnen worden. Maar dan van twee kanten. Ik ga er iig niet eindeloos aan trekken.
DUS: als hij komt, is leuk. En dan ga ik er ook echt wel op in. En ik ga hem ook niet helemaal negeren. Als er iets leuks/interessants/belangrijks is, dat ik normaal met hem zou delen, krijgt ie dat ook echt wel te horen. Maar ik ben iig minder desperate dan vorige week.
En dan nog even het "plaat voor je hoofd"-verhaal.
Klopt. Ik wilde vorige week echt helemááál niet horen wat jullie zeiden. Maar toen ik ruimte maakte voor afleiding, merkte ik zelf ook dat ik me prettiger ga voelen als ik niet alleen met hem bezig ben. En dat trok die plaat voor mn kop wel weg.
Wispelturigheid heeft zo zn voordelenquote:Op maandag 8 februari 2010 18:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
In een week tijd, dat doe je snel.
Goed hoorquote:
In dit topic zijn bijna alle reacties wel goedbedoeld volgens mij. Vergeet niet dat het van buitenaf altijd makkelijk oordelen & analyseren is, maar jij bent degene die met de situatie zit en je zult niet zomaar van dat verlangen naar hem af zijn. In ieder geval knap van je dat je een aantal van de reacties hier ter harte hebt genomen en erover bent gaan nadenken (vaak komen mensen die een topic openen helemaal niet meer terug als de reacties ze niet aanstaan...)!quote:Op maandag 8 februari 2010 18:35 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed hoor
Dan wil ik iig ook nog ff iedereen bedanken voor de, naar ik aanneem, goedbedoelde reacties. Ik heb idd een heleboel tegengesproken en voor een deel doe ik dat nog steeds... Maar dat betekent niet dat het me niet geholpen heeft.
Dus, thanks!
Ik hou jullie nog wel op de hoogte, voor zover daar sprake van zal zijn
Thank youquote:Op maandag 8 februari 2010 23:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
In dit topic zijn bijna alle reacties wel goedbedoeld volgens mij. Vergeet niet dat het van buitenaf altijd makkelijk oordelen & analyseren is, maar jij bent degene die met de situatie zit en je zult niet zomaar van dat verlangen naar hem af zijn. In ieder geval knap van je dat je een aantal van de reacties hier ter harte hebt genomen en erover bent gaan nadenken (vaak komen mensen die een topic openen helemaal niet meer terug als de reacties ze niet aanstaan...)!
Veel succes, in het bijzonder ook met de situatie met je moeder, dat moet verschrikkelijk moeilijk zijn, en probeer een beetje lief voor jezelf te zijn!.
Ben je dan niet bang dat je, als je je weer eens kut en eenzaam voelt, weer meer voor hem gaat voelen?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:21 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wispelturigheid heeft zo zn voordelen
Bovendien zat ik vorige week doodmoe en vreselijk alleen eenzaam op mn kamer. Dan zijn de kleinste dingen ineens belangrijk en als het niet lukt, vergaat de wereld. Ik had het vorige week echt wel ff moeilijk.
Maar nu ik enigszins uitgerust ben en iig een stuk minder eenzaam, is het makkelijker om er eens nuchter en relativerend naar te kijken. En nu ik mijn dagen niet vul met me alleen en in de steek gelaten voelen en achter hem aanlopen (spreekwoordelijk gezien, want ik kwam niet verder dan de deur van mn kamer) voel ik me beter.
Klaar
Dat vooral. Zoek af en toe even wat afleiding, hoe moeilijk dat ook is.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Veel succes, in het bijzonder ook met de situatie met je moeder, dat moet verschrikkelijk moeilijk zijn, en probeer een beetje lief voor jezelf te zijn!.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |