Sorry, was ook niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee. Maar als dat het is is het natuurlijk onzin dat hij de enige is die het begrijpt. Dat lijkt me iets waarvan wel meer mensen snappen dat het je geestelijk sloopt.
Dan is je vriendengroep erg kortzichtig of a-muzikaal. Ik snap het ook wel , muziek kan idd een hele fijne uitlaatklep zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Sorry, was ook niet helemaal duidelijk.
1) mn moeder is ziek. erg ziek.
2) er is een lichtpuntje in mn leven, waar ik met alle macht aan vasthoud. muziek. en niemand van mijn vrienden begrijpt dat. niemand snapt dat ik het (zeker nu) nodig heb, net als ik zuurstof nodig heb. en daarin is hij dus wél de enige die me begrijpt. de rest verklaard me voor gek (zelfs mn ouders, zelfs mn beste vriendin)
Oh boyquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Thx Cue_
Aangezien ik inmiddels nog (weer) niets van 'm gehoord heb, laat ik het idd maar zitten. Pas als er echt iets heel boeiends is, of als hij uit zichzelf komt, ga ik weer energie in contact steken.
Ik begrijp dat jullie mij dat allemaal wilden zeggen, en idd... ik wil het ook niet helemaal (helemaal niet?) zien. Maar een reactie zoals die van Cue_ valt me toch wat beter...
In de situatie waarin ik nu zit heb ik een beetje hoop nodig. En die haalde ik alleen bij hem vandaan... Stom, maar wellicht ook begrijpelijk.
Edit: alleen is het wel een heel klein beetje kut dat ik zie dat hij wel reageert bij iemand op hyves... eerst leek t nog alsof ie gewoon op niemand antwoordde, maar nu dus gewoon niet op mij.
Oh boyquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:43 schreef Yuki het volgende:
Hihi, en toen bleek dat hij andere mensen met wie hij bevriend is EN zaken doet ook nog al eens vergeet terug te bellen/smsen/mailen. Soms zelfs 2 à 3 weken. Omdat hij bijvoorbeeld zijn telefoon kwijt is, 5 gigs heeft in een week of op vakantie is zonder het te melden. Dat laatste is nu niet aan de orde, maar er kan dus ook een andere verklaring zijn voor zijn gedrag.
Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat hij, als hij enthousiast reageert, ook oprecht enthousiast is. Dat hij heel veel wil doen, maar nog een beetje moet leren dat er maar 7 x 24 uur in een week zitten. En daarom dus mensen nog wel eens laat wachten.
Hiermee wil ik niet zeggen dat al mijn hoop weer terug is en ik weer ga zitten smachten; don't worryHet zegt alleen wel dat het niet per se om een gebrek aan interesse cq ongelofelijke irritatie jegens mij hoeft te gaan.
Ik ga hem nu niet meer achterna zitten met mailtjes of smsjes, maar wacht rustig af. En als ik over 2 weken nog niets gehoord heb ga ik eens casual vragen hoe t met m is, hoe z'n wintersportvakantie is geweest en of ie al wat meer zicht heeft op een mogelijkheid tot afspreken. Maar nu iig niet desperate achter m aanlopen; daar worden we allebei niet beter van.
Oh, en wat betreft mijn idee om hele goede vriendjes te worden... Dat was een beetje stom ja. Ik wil wel heel graag vrienden worden, maar er moet idd wel iets van zijn kant komen ook. Dus eerst een beetje rust en als ik hem wel weer zie/spreek gewoon eens zien hoe het gaat. Mijn wens om vrienden met 'm te worden is ook een beetje voortgekomen uit het ideaalbeeld dat ik van hem heb. Eerst maar eens kijken of we elkaar wat beter kunnen leren kennen, het gezellig hebben als we muziek maken samen. En als we dan vrienden worden is dat superleuk. Maar misschien valt ie ook wel ontzettend tegen, als ik m beter leer kennen
Dat dus!quote:Op zondag 7 februari 2010 13:05 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Goede post, Vivi! Ik herken er zelf ook een en ander in.
Goed zo, hou dat vast.quote:Op maandag 8 februari 2010 00:35 schreef Yuki het volgende:
Ik ga morgen ff uitgebreider reageren, zeker op de post van Vivi. Thanks daarvoor, want er zitten zeker belangrijke punten in.
For now: mijn dag stond vandaag niet in het teken van hem. En dat voelt toch best wel goed. En daarom wil ik meer voor mij gaan, en niet voor hem.
Wat betreft mijn grote passie: er blijft staan dat hij dat meer snapt dan wie ook. En als ik hem daarover spreek is dat natuurlijk superleuk. Maar als ik zelfs mijn grootste liefde moet uitstellen tot hij een keer tijd voor me heeft, dan is er echt iets mis met mn leven.
Dus, misschien kom ik morgen weer zeuren dat ie maar niet reageert... Het blijft nog wel ff lastig.
Maar ik ben wel sterk voornemens om lekker voor mezelf te gaan. Muziek moet sowieso uit mezelf komen. Hoe sterker ik zelf word, hoe sterker mijn muziek gaat worden. Toch?
Dat dus. En dan vooral als het toch 'verplicht leuk doen' is, ook al vind je zo'n meisje wel echt leuk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:41 schreef Lano het volgende:
genoeg mannendie, zeker als ze het druk hebben, gewoon geen zin hebben om zich met hun vriendin bezig te houden. Gewoon omdat het afleid en ze ff flink door willen werken, t meissie komt dan weer als de man ff rust in zn kop heeft
Mja... could be an option, als ik de rest van mn leven geen contact meer met 'm zou hoeven hebbenquote:Op maandag 8 februari 2010 01:33 schreef SjoerdZwoerd het volgende:
[..]
Dat dus. En dan vooral als het toch 'verplicht leuk doen' is, ook al vind je zo'n meisje wel echt leuk.
Maargoed, er kunnen natuurlijk nog 100 andere dingen achter zitten he.
Trouwens al wat serieuze pogingen gedaan om uit te vissen of hij iets in jou ziet of dat het een beetje een hopeloze liefde is die je vol blijft proberen te houden?
Ik zou er wat duidelijkheid in gooien, desnoods vraag je gewoon 'hoi, zou jij wat met mij willen'?Anders blijf je dralen met zo'n gast. (iets subtieler mag ook, maar geen vage hints/aandacht zoeken meer)
Ja, heel leuk maar je begon in je eerste post al over vlinders.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Mja... could be an option, als ik de rest van mn leven geen contact meer met 'm zou hoeven hebbenEn daarnaast gaat t me ook helemaal niet om een relatie (hoe vaak heb ik dat al gezegd?). Het gaat me om leuk contact met iemand die minstens zoveel van muziek houdt als ik (waarschijnlijk zelfs meer), om mee te praten en muziek mee te maken.
QFTquote:Op maandag 8 februari 2010 15:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, heel leuk maar je begon in je eerste post al over vlinders.
Uh, wij zijn net diegene waar je een goede partij aan hebtquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sommige mannen zijn suckers, met hun vriendschap kan niet blablabla... Dat hun nou zo denken ....
Zegt meet over hun dan over de andere mannen!
Jawel, maar dan wil ik er geen contact meer mee hebben omdat dat me meer verdriet dan plezier doet. Stiekem blijf je dan toch hopen op meer.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef Yuki het volgende:
Hebben jullie nooit vlinders bij iemand met wie je geen relatie kunt/wilt aangaan?
Like you al made clear... He's just not that into me. En dat wist ik al vanaf het begin.
Maar dan kan ik toch nog wel hopen op een uitbreiding van prettig contact?
Ja... Je hebt het topic gelezen, neem ik aan?quote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef misteriks het volgende:
[..]
Oh, en een tip voor TS : ga psychologie studeren, je bent er namelijk het type voor![]()
De vraag is dan waarom je dat zou willen en of je het jezelf dan niet onwijs lastig maakt. Natuurlijk, het is heel prettig als iemand je begrijpt en als je het gevoelsmatig goed kunt vinden met iemand. Alleen zodra de verwachtingen w.b.t. het contact uit elkaar liggen en je stiekem in je achterhoofd de optie openhoudt dat het 'misschien ooit nog wel eens wat zou kunnen worden' schiet je daar niet zoveel mee op omdat het 9/10 scheve en geforceerde verhoudingen in de hand werkt.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef Yuki het volgende:
Hebben jullie nooit vlinders bij iemand met wie je geen relatie kunt/wilt aangaan?
Like you al made clear... He's just not that into me. En dat wist ik al vanaf het begin.
Maar dan kan ik toch nog wel hopen op een uitbreiding van prettig contact?
En dat doe ik dus nietquote:Op maandag 8 februari 2010 16:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De vraag is dan waarom je dat zou willen en of je het jezelf dan niet onwijs lastig maakt. Natuurlijk, het is heel prettig als iemand je begrijpt en als je het gevoelsmatig goed kunt vinden met iemand. Alleen zodra de verwachtingen w.b.t. het contact uit elkaar liggen en je stiekem in je achterhoofd de optie openhoudt dat het 'misschien ooit nog wel eens wat zou kunnen worden' schiet je daar niet zoveel mee op omdat het 9/10 scheve en geforceerde verhoudingen in de hand werkt.
Ik zit momenteel in zo'n zelfde situatie, waarbij zij krampachtig het contact probeert te behouden en me koste wat kost niet kwijt wil, maar daarmee houdt ze mij aan het lijntje en worden dingen onnodig gecompliceerd. Het is altijd kut om iemand te 'verliezen', maar soms onoverkomelijk. Zeker omdat je, zodra je die angst overwint, het zorgt voor een enorme bevrijding.
Als je er echt helemaal klaar mee bent: go for it.quote:
En dat is dus niet zo.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je er echt helemaal klaar mee bent: go for it.Maar dan zou daarmee ook de wil om maar contact met hem te willen als het goed is ook zo goed als verdwenen zijn.
Nou ja, dat niet, alleen zet je misschien onnodig veel druk op het contact en jezelf door (zoals het op mij overkomt) hij-is-mijn-steun-en-toeverlaat-benadering.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo.
Is het zo moeilijk te begrijpen dat ik gewoon vrienden wil zijn met die jongen?
oh ,owkee, je studeert het alquote:Op maandag 8 februari 2010 15:24 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja... Je hebt het topic gelezen, neem ik aan?
En daarom zei ik dus dit:quote:Op maandag 8 februari 2010 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, dat niet, alleen zet je misschien onnodig veel druk op het contact en jezelf door (zoals het op mij overkomt) hij-is-mijn-steun-en-toeverlaat-benadering.
Als je 'gewoon vrienden wil zijn met die jongen' en hij niet zo hard z'n best lijkt te doen om een vriendschap op te bouwen of voort te zetten, tja...
Het draait om mij, niet om hem. En als t ervan komt is t leuk. Blijf er ook wel op hopen.quote:Op maandag 8 februari 2010 00:35 schreef Yuki het volgende:
For now: mijn dag stond vandaag niet in het teken van hem. En dat voelt toch best wel goed. En daarom wil ik meer voor mij gaan, en niet voor hem.
Wat betreft mijn grote passie: er blijft staan dat hij dat meer snapt dan wie ook. En als ik hem daarover spreek is dat natuurlijk superleuk. Maar als ik zelfs mijn grootste liefde moet uitstellen tot hij een keer tijd voor me heeft, dan is er echt iets mis met mn leven.
Dus, misschien kom ik morgen weer zeuren dat ie maar niet reageert... Het blijft nog wel ff lastig.
Maar ik ben wel sterk voornemens om lekker voor mezelf te gaan. Muziek moet sowieso uit mezelf komen. Hoe sterker ik zelf word, hoe sterker mijn muziek gaat worden. Toch?
quote:
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
En daarom zei ik dus dit:
[..]
Het draait om mij, niet om hem. En als t ervan komt is t leuk. Blijf er ook wel op hopen.
heb je uberhaupt hierboven gelezen?quote:Op maandag 8 februari 2010 17:08 schreef MarsellusWallace het volgende:
Om het bot te zeggen heb je echt een plaat voor je hoofd. Je vraagt iedereen om adviezen, antwoorden en hoe zij tegen de situatie aankijken, maar wat er gezegd wordt past niet in jouw straatje en wil je niet aannemen, daardoor blijf je maar vasthouden aan je tunnelvisie. Jij wil een ander soort contact met hem dan hij met jou en daarom gaat het niet werken. Je ziet hem als een soort God, je doet jezelf geloven dat hij de enige is die jou begrijpt. Je blijft echt te wanhopig aan hem vastklampen, dat is niet goed voor jou en hij gaat zich er alleen maar benauwd door voelen. Er zijn meer mensen in je omgeving.
Ik kan het weten hoe het is om je helemaal te richten op 1 persoon en je gemoedstoestand er van af te hangen. En het lucht echt op door ermee gestopt te zijn. De eerste weken/maanden zonder die persoon zijn kut maar daarna ben je alleen maar blij dat je leven niet meer van hem/haar afhangt!
Ik ken niemand die zo veel moeite doet voor 'gewoon vrienden'quote:Op maandag 8 februari 2010 16:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo.
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hoewel ik nog steeds geen contact met m heb ben ik nu wel iets gelukkiger. En das ook weer "aantrekkelijker" om vrienden mee te zijn, toch?
"Girlpower!" ... en meer van dat soort kreten
Mooi hoe je die uit zn verband trektquote:Op maandag 8 februari 2010 17:27 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
"Hoewel ik geen contact heb ben ik wel iets gelukkiger" WTF??
Je laat je geluk bijna volledig van iemand afhangen die niets met jou heeft of wil hebben ook. Je wringt je daarbij in allerlei bochten om maar geschikt te zijn zodat je vrienden kan worden.... WAAROM?
Zo werkt het natuurlijk niet; ik zou zeggen, zoek een fatsoenlijke hobby
quote:
Dan quote ik toch gewoon de hele alinea 'in z'n verband'...quote:Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Het draait om mij, niet om hem. En als t ervan komt is t leuk. Blijf er ook wel op hopen.
Maar ga niet als een hondje achter m aanlopen. Hoewel ik nog steeds geen contact met m heb ben ik nu wel iets gelukkiger. En das ook weer "aantrekkelijker" om vrienden mee te zijn, toch?
Zo te zien was mijn reactie best relevant voor de complete tekst...quote:Op maandag 8 februari 2010 17:27 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Je laat je geluk geluksverwachting bijna volledig van iemand afhangen die niets met jou heeft of wil hebben ook. Je wringt je daarbij in allerlei bochten om maar geschikt te zijn zodat je vrienden kan worden.... WAAROM?
Zo werkt het niet.
quote:
Ja, vooral gezien de vlinder-post geloof ik het eerlijk gezegd niet. Ik heb mezelf namelijk ook vaak genoeg op die manier voor de gek gehouden.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
En dat is dus niet zo.
Das wel gelukt iddquote:Op maandag 8 februari 2010 17:40 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
[..]
Dan quote ik toch gewooon de hele alinea in z'n verband...
Hier staat gewoon dat je nu iets gelukkiger denkt te zijn, daardoor aantrekkelijker als vriendin (?), daarmee alsnog hoopt op vriendschap, en zo gelukkiger denkt te worden dan zonder hem.
In een week tijd, dat doe je snel.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:17 schreef Yuki het volgende:
[..]
Das wel gelukt idd
Ik denk niet gelukkiger te zijn, ik voel me ook daadwerkelijk gelukkiger. Of minder ongelukkig, hoe je t noemen wil. Ik ben niet meer somber, ik richt me niet meer op hem maar op mezelf, hou me bezig met dingen die ik leuk vind... En heb in dit topic bijna niets anders gehoord dan dat je sowieso niet aantrekkelijk bent om vrienden mee te zijn als je somber en wanhopig om iemand zit te wachten.
Nu ben ik niet meer somber en wacht ik niet meer op hem (ergo, zou aantrekkelijker moeten zijn... in jullie logica althans) en dan is t weer niet goed. Ik dacht dat ik spijkers op laag water zocht...
Blijkbaar slaag ik er niet in om duidelijk te maken dat ik voor mezelf kies. En dat gaat (voor mij) niet per definitie samen met hem maar helemaal vergeten. Ik kies voor mij. En ja, ik hoop dat we toch nog vrienden kunnen worden. Maar dan van twee kanten. Ik ga er iig niet eindeloos aan trekken.
DUS: als hij komt, is leuk. En dan ga ik er ook echt wel op in. En ik ga hem ook niet helemaal negeren. Als er iets leuks/interessants/belangrijks is, dat ik normaal met hem zou delen, krijgt ie dat ook echt wel te horen. Maar ik ben iig minder desperate dan vorige week.
En dan nog even het "plaat voor je hoofd"-verhaal.
Klopt. Ik wilde vorige week echt helemááál niet horen wat jullie zeiden. Maar toen ik ruimte maakte voor afleiding, merkte ik zelf ook dat ik me prettiger ga voelen als ik niet alleen met hem bezig ben. En dat trok die plaat voor mn kop wel weg.
Wispelturigheid heeft zo zn voordelenquote:Op maandag 8 februari 2010 18:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
In een week tijd, dat doe je snel.
Goed hoorquote:
In dit topic zijn bijna alle reacties wel goedbedoeld volgens mij. Vergeet niet dat het van buitenaf altijd makkelijk oordelen & analyseren is, maar jij bent degene die met de situatie zit en je zult niet zomaar van dat verlangen naar hem af zijn. In ieder geval knap van je dat je een aantal van de reacties hier ter harte hebt genomen en erover bent gaan nadenken (vaak komen mensen die een topic openen helemaal niet meer terug als de reacties ze niet aanstaan...)!quote:Op maandag 8 februari 2010 18:35 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed hoor
Dan wil ik iig ook nog ff iedereen bedanken voor de, naar ik aanneem, goedbedoelde reacties. Ik heb idd een heleboel tegengesproken en voor een deel doe ik dat nog steeds... Maar dat betekent niet dat het me niet geholpen heeft.
Dus, thanks!
Ik hou jullie nog wel op de hoogte, voor zover daar sprake van zal zijn
Thank youquote:Op maandag 8 februari 2010 23:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
In dit topic zijn bijna alle reacties wel goedbedoeld volgens mij. Vergeet niet dat het van buitenaf altijd makkelijk oordelen & analyseren is, maar jij bent degene die met de situatie zit en je zult niet zomaar van dat verlangen naar hem af zijn. In ieder geval knap van je dat je een aantal van de reacties hier ter harte hebt genomen en erover bent gaan nadenken (vaak komen mensen die een topic openen helemaal niet meer terug als de reacties ze niet aanstaan...)!
Veel succes, in het bijzonder ook met de situatie met je moeder, dat moet verschrikkelijk moeilijk zijn, en probeer een beetje lief voor jezelf te zijn!.
Ben je dan niet bang dat je, als je je weer eens kut en eenzaam voelt, weer meer voor hem gaat voelen?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:21 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wispelturigheid heeft zo zn voordelen
Bovendien zat ik vorige week doodmoe en vreselijk alleen eenzaam op mn kamer. Dan zijn de kleinste dingen ineens belangrijk en als het niet lukt, vergaat de wereld. Ik had het vorige week echt wel ff moeilijk.
Maar nu ik enigszins uitgerust ben en iig een stuk minder eenzaam, is het makkelijker om er eens nuchter en relativerend naar te kijken. En nu ik mijn dagen niet vul met me alleen en in de steek gelaten voelen en achter hem aanlopen (spreekwoordelijk gezien, want ik kwam niet verder dan de deur van mn kamer) voel ik me beter.
Klaar
Dat vooral. Zoek af en toe even wat afleiding, hoe moeilijk dat ook is.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Veel succes, in het bijzonder ook met de situatie met je moeder, dat moet verschrikkelijk moeilijk zijn, en probeer een beetje lief voor jezelf te zijn!.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |