abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:33:08 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512520
Vorige topic
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart!
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN

Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
[FAQ] studenten ov-chipkaart #8
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #10
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!

Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:

Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/

en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

Updates

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch

______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
quote:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
quote:
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.

LET OP:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!
Link: Schadevergoeding - DUO/IB-Groep
quote:
Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
Daarnaast
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
============PERSBERICHT=============

========================================================================
Ik heb alles geprobeerd, maar m'n probleem is nog steeds niet opgelost. Wie kan me helpen?
Neem voor hulp met het oplossen van je probleem contact op met het OV-Loket (een onderdeel van Reizigersvereniging ROVER) via dit formulier. Zij hebben direct contact met de back-offices van de verantwoordelijke instanties en kunnen je helpen met het sneller oplossen van je probleem.
En om helemaal je gal te spuwen:
http://www.ov-chipklacht.nl/

En om het op Twitter neer te zetten:
http://ov-failkaart.nl/157
Rest ons niets verder dan jullie allemaal veel succes te wensen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77512565
Hoi!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:34:55 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512566
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef tha_dark het volgende:
Ik heb nu een tijdelijke binnengekregen... Moet je die ook activeren?
Of kan ik daar zometeen meteen de bus mee instappen?
Lees alles goed door! Ofwel: eerst opladen! Maar tussen de mogelijkheid tot ontvangen en het kunnen gebruiken zit soms 1 week.

Neem anders de brief mee !
pi_77512637
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.
Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:

1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?

2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragen Er staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
pi_77512971
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:34 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!

tvp!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:53:14 #6
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77513124
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:

1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?

2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragen Er staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
Ik zou gewoon 1 februari invullen. Zij kunnen niet weten waneer jij had willen reizen en zij hebben hun zaakjes nu niet voor elkaar.
Maar die bewijsstukken vind ik wel vaag, misschien stel jij een reis nu wel uit, dat kun je niet bewijzen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 1 februari 2010 @ 14:55:08 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_77513185
11 topics over een stom pasje
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 1 februari 2010 @ 14:56:20 #8
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77513234
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:55 schreef iFries het volgende:
11 topics over een stom pasje
En dan is dit alleen nog maar de [FAQ]...
pi_77513368
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie

Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
pi_77513420
Vandaag ging hier de chipkaart ook in gebruik

Vanmorgen in de eerste bus werkte het in- en uitchecken prima Toen overgestapt en in de tweede bus werkte het nog niet

De terugweg kon ik wel gewoon in checken Maar bij het uitchecken kreeg ik

"Toegang geweigerd"

Dus weer 4 euro weg
You dream it, I live it.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 15:01:06 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77513422
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:

Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
Neem je jaarkaart mee, je oude chipkaart mee en laat hem zien aan de conducteur. Vertel daarna het verhaal. Hoop vervolgens op coulance.
pi_77514131
tvp deployed
pi_77514994
Ik heb ongeveer 2.5 week geleden geprobeerd mijn nieuwe studenten ov op te laden, maar er stond geen reisproduct klaar. (Die stond een week eerder klaar, maar toen had ik die kaart nog niet binnen). Ik ging toen kijken wat er dan wel op die kaart stond, en er stonden 2 dingen op. Eentje voor in de week, en een korting voor in het weekend, beiden geldig tot 2014 ofzo.

Is de kaart dus al opgeladen, of was dit gewoon een fout? Ik moet morgen naar school :p
effe normaal he
pi_77516025
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
You dream it, I live it.
pi_77516460
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:09 schreef Meddo het volgende:
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
effe normaal he
pi_77516539
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:19 schreef shayolo het volgende:

[..]

Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.

Die datums zeggen helemaal niks!
You dream it, I live it.
pi_77516723
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:22 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.

Die datums zeggen helemaal niks!
ok, bedankt! ik ga eens bellen dan.
effe normaal he
pi_77517104
Heeft iemand het mailadres van DUO – IB-Groep? op de site vind ik alleen maar mailformulieren met andere onderwerpen..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77517119
TVP
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_77520639
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:18:13 #21
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77520980
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:06 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
  maandag 1 februari 2010 @ 18:32:02 #22
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77521476
Hij deed het! In de trein in elk geval, kreeg keurig netjes: Goede reis stwk!
In de bus deed ie niks maar ik had op de een of andere vage manier het klaargespeeld een min saldo op die kaart te krijgen. Even opgewaardeerd met 5 euro en toen gaf hij in de bus de melding OK st *rijtje cijfers*.
Ik ben opgelucht.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_77521525
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer

Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
  maandag 1 februari 2010 @ 18:37:48 #24
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77521671
Bij mij tot 2014 volgens mij?
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:43:53 #25
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77521886
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:33 schreef Thomas B. het volgende:
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer

Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
Bij mij tot 2011. Maar je bent niet de enige waarbij het geldig is tot 2030, vaker gelezen in ieder geval (en dan bedoel ik niet dat ik het vaker bij jou heb gelezen, wat ook het geval is )
pi_77523320
Vandaag gewoon met papieren kaart kunnen reizen.
gr gr
pi_77523799
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
pi_77528666
Kunnen ze die automaten waar je je product moet ophalen niet op wat meer plekken zetten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77529012
Op enkele plekken hebben ze een 2e automaat gezet, op Utrecht CS tijdelijk meer.
Er is mij verteld dat er meer automaten bij komen waar het kan, dus geen nieuwe maar bestaande worden aangepast. Een monteur heeft me dit in Den Haag nog laten zien, met zijn onderhouds ov-chipkaart kon hij het menu activeren. Maar de echt drukke tijden zijn wel voorbij, ik heb nergens meer rijden van meer dan een half uur wachten gezien de laatste 2 dagen dat ik er stond voor advies. Lijkt mij zich nu wel op te lossen.
pi_77529187
Ik bedoel meer dat ze in sommige gebieden vrij schaars zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 1 februari 2010 @ 21:11:08 #31
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77529248
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:26 schreef alwaysedo het volgende:
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
Omdat je de keuze krijgt om hem niet te activeren zodat er geen geld bij je voorlopig lening komt (als je bijvoorbeeld denkt je studie niet binnen 10 af te maken) net als eerst het niet ophalen van je kaart op het postkantoor.
pi_77529492
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
  maandag 1 februari 2010 @ 21:59:39 #33
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77531546
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:17 schreef Nick_Taken het volgende:
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
Maar je kunt hem dan nog steeds activeren toch? Je hoeft je niet te indentificeren bij het activeren oid? Maar goed, ik weet het ook niet.
pi_77531871
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
pi_77531952
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:

Goede reis student wk vrij.
pi_77531992
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:06 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
Hoi Nick

Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.

Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.

heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
pi_77532246
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  maandag 1 februari 2010 @ 22:17:39 #38
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77532506
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:

Goede reis student wk vrij.
Owja, dat was bij jou het geval. Hmz, dan denk ik toch dat in ieder geval 1 van de 2 iets tijdelijks is. Vreemd.
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:13 schreef GeneraalUli het volgende:
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
Jep, als het goed is blijft het gewoon klaarstaan.
pi_77532834
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:09 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Hoi Nick

Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.

Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.

heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
  maandag 1 februari 2010 @ 22:26:48 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77533003
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Ik zie ook nooit goede reis, maar altijd iets van 'in ok 16574644146'. Al staat er bij de prijs wel altijd 0 volgens mij.
pi_77533310
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Oke ik zal het eventjes wat beter uitleggen nog:P
Had in 2009 een weekend ov kaart.
Maar wilde per januari 2010 een week abonnement.
Die heb ik eind oktober dus om laten zetten.
Vervolgens op 30 december EN 15 januari een week abonnement geactiveerd.

Op www.ov-chipkaart.nl blijft studentenkaart weekend staan als ik inlog en bij kaartinformatie kijk.

Ging toen het weekend reizen en he in-en uitgecheckt(na melding:goede reis student wknd. omdat ik dus dacht dat er een weekend op zou staan.
Geen saldo niks vanaf gegaan en de conducteur vertelde mij dat ik een weekend had EN die had geactiveerd

Toen moest ik van de DUO eens proberen in te checken doordeweeks om te kijken wat ervoor kwam te staan, toen kwam er dus voor: Goede reis student wk vrij.

Heb een overzicht laten printen bij de Ns servicebalie in Groningen en daar staat hetzelfde op het papier wat onder kaartinformatie staat op www.ov-chipkaart.nl

Dus nu weet ik nog niet wat erop staat en of het goed is gegaan met 2x activeren
pi_77533425
Trouwens onder mijn gegevens bij DUO staat week abonnement, geactiveerd op 01-01-2010 :S
pi_77537420
Is er eigenlijk al een nieuwe deadline? Heb em nog niet geactiveerd, zolang er nog gezeik is.. wacht er eigenlijk het liefst zo lang mogelijk mee!
pi_77538554
Waarom wachten? Gewoon proberen, zodra stuit je wel op problemen en dan ben je er te laat mee.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 2 februari 2010 @ 06:52:22 #45
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77539717
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:01:49 #46
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77541852
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 06:52 schreef Ladidadida het volgende:
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.
pi_77543864
Ik kan mijn OV-studentenchipkaart ook nog niet activeren. "Er staan geen bestellingen voor u klaar".
Gisteren met de klantenservice hierover gebeld, m'n product staat gewoon klaar. Blijkbaar komt het door de drukte en moet ik het gewoon blijven proberen... Het liefst niet tussen 12.00 en 16.00uur. Gisteren probeerde ik het om 09.00uur enfin.... Ik blijf dus maar even proberen en anders maar weer bellen...
pi_77547111
Het is net eindelijk toch gelukt. Na weetikveel hoeveel keer proberen bij verschillende automaten waarbij er gewoon niets gebeurde lukte het nu in één keer.

Nu maar hopen dat dat ook zo blijft als ik m'n nieuwe OV chipkaart krijg, want deze was volgens de klachtenlijn defect.. maar hij deed het toch vandaag.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:34:50 #49
178707 hendrik_M
015 nergens bang
pi_77553511
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Zephyrus het volgende:

Omdat ik van de week ook al een aantal keer van de conducteur hoorde dat ik hem nog moet ophalen, heb ik gisteren maar even gebeld. Bij de IB-groep staat dat mijn product opgehaald is, dus 'meer kunnen wij ook niet doen' kreeg ik als antwoord. M.a.w. fout ligt bij de NS
Dit dus..''de apparatuur van de NS werkt niet. Zorg dat u uw gegevens van mijn ov-chipkaart uitprint en bij u heeft waar status actief op staat..hopelijk zien ze het dan door de vingers''
Maakt me geen fuck uit..al zijn ze paars
pi_77555596
Nick_Taken waar vind ik een automaat waar ik zo'n overzicht kan printen (omgeving Amsterdam)? of kan dat bij zo'n gele unit bij de AH..
pi_77556275
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef iosubSyS het volgende:
Nick_Taken waar vind ik een automaat waar ik zo'n overzicht kan printen (omgeving Amsterdam)? of kan dat bij zo'n gele unit bij de AH..
Vorige topic...
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77574493
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:50 schreef PiRANiA het volgende:
Niet geactiveerd:

Wel geactiveerd:
You dream it, I live it.
pi_77575688
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:09 schreef Meddo het volgende:

[..]
Precies zoals die van mij.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  FOK!fotograaf dinsdag 2 februari 2010 @ 23:54:25 #54
282940 Mr777
pi_77576420
Ging vandaag met de bus, wilde ik inchecken met ov chip bleek de kaart een grote barst te hebben. Gelukkig deed de chauffeur niet moeilijk. Op de bekende sites staat niks over defecte chipkaarten. Weet iemand wat ik kan doen? Morgen zal ik wel gaan bellen met de hulplijn.
pi_77586549
Ik naar het NS-loket, nee meneer, kaart is niet geactiveerd. Ik bellen naar studenten chipkaart lijn, ja meneer, de kaart is gewoon geactiveerd. Ze moeten met dat apparaat even naar beneden scrollen.. ..

WAT IS HET NOU? Als ik bij een gewone NS-machine sta en kijk wat er op staat, staan er 2 overige producten op.. Dat lijkt mij toch niet goed dan..

Is toch niet te geloven, wie moet ik nu geloven..?
pi_77586645
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:36 schreef Hansjoh het volgende:
Ik naar het NS-loket, nee meneer, kaart is niet geactiveerd. Ik bellen naar studenten chipkaart lijn, ja meneer, de kaart is gewoon geactiveerd. Ze moeten met dat apparaat even naar beneden scrollen.. ..

WAT IS HET NOU? Als ik bij een gewone NS-machine sta en kijk wat er op staat, staan er 2 overige producten op.. Dat lijkt mij toch niet goed dan..

Is toch niet te geloven, wie moet ik nu geloven..?
Wat zie je 2 posts terug?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:41:47 #57
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77586729
Hebben jullie nog suggesties om die pauperservice te bereiken (van Studenten OV-Chipkaart)? Ik heb nu 10x gebeld (0900-6655444), verspreid over 1.5 maand (lange wachttijden).
Haast je langzaam.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:48:26 #58
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77586962
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:01 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.
In Rotterdam gebruiken ze toch alleen de chipkaart?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77587145
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:39 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat zie je 2 posts terug?
Euh, ik heb 'alleen' 2 overige producten, dus niet die 2 situaties. Suggestie?
pi_77587200
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:41 schreef Elohim het volgende:
Hebben jullie nog suggesties om die pauperservice te bereiken (van Studenten OV-Chipkaart)? Ik heb nu 10x gebeld (0900-6655444), verspreid over 1.5 maand (lange wachttijden).
Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:56:13 #61
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77587248
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:36 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Precies zoals die van mij.
En bij mij
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:59:43 #62
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77587410
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!
Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.
Haast je langzaam.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:17:56 #63
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77588167
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:59 schreef Elohim het volgende:

[..]

Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.
Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is. Hij zei dat ik sowieso tot eind feb. met mijn oude OV-kaart kan reizen.
Haast je langzaam.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:19:32 #64
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77588240
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:17 schreef Elohim het volgende:

[..]

Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is. Hij zei dat ik sowieso tot eind feb. met mijn oude OV-kaart kan reizen.
Haha, dus het ging snel?
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:28:41 #65
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77588637
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha, dus het ging snel?
Ja (relatief gezien) (suggestie van die man: bel rond 07.00 uur).
Haast je langzaam.
pi_77589503
Ook hier gaat het dramatisch met de OV chipkaart. Na ongeveer 10x contact gehad te hebben met de klantenservice en iets van 5 formulieren opgestuurd te hebben nog steeds niet in het bezig van de OV chipkaart... .
Nu werd mij net door een niet al te kundig personeelslid aan de telefoon verteld dat ze er weer mee bezig zouden gaan. Ook werd mij verteld dat ik in februari nog met de papieren ov kaart kon reizen. Echter kan ik hier nergens bericht van vinden dat dit daadwerkelijk zo is. Iemand die weet of dit toevallig nog toegestaan is?
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:10:34 #67
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77590405
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:47 schreef iggEh het volgende:
Echter kan ik hier nergens bericht van vinden dat dit daadwerkelijk zo is. Iemand die weet of dit toevallig nog toegestaan is?
Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.
Haast je langzaam.
pi_77591155
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef Elohim het volgende:

[..]

Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.
In de nieuwsberichten heeft ie het steeds over het tijdelijke product op je chipkaart wat je voor onbepaalde tijd kan blijven gebruiken. Kan zijn dat ik het steeds mis, maar heb nog geen nieuwsbericht gevonden waar hij het over de papieren kaart heeft. Zou er wel blij mee zijn, dat wel
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:00:29 #69
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77592362
Ik heb persoonlijk het idee dat het aan de vervoerder ligt of ze het gedogen want ik had begrepen dat er vorige maand ook al vervoerders waren die het niet accepteerden. Misschien zul je op de website van de breffende vervoerder moeten kijken. Verder is het misschien handig als mensen hier hun ervaringen posten..
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:01:01 #70
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77592380
NS is de oude OV jaarkaart wel aan het gedogen volgens mij...
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:13:07 #71
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_77592835
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".

http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:22:59 #72
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77593221
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".

Ik vind het maar stom dat ze bij het ophalen bijvoorbeeld niet goed laten zien hoe het echt gaat. 'kaart erin, ophalen bestelling, ophallen +++++, ophalen ++, ophalen ++++, nog wat wachten, kaart eruit'.
pi_77593687
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:

Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.
Ik heb hem nog ergens in ik meen 720P
Wat ook weer erg goed geregeld was, wij kregen een laptop en beamer mee, geluid moest dus uit die mini speakertjes komen, en de beamer werkte niet goed met de laptop .
Hebben ze na een paar dagen een andere laptop voor gekocht zo heb ik begrepen.
Campagne gaat iig door, maar mijn colleges zijn weer begonnen dus draai nu niet mee.
Ik heb wel nog een mooie sweater van de OV-chipkaart die eigenlijk een keer terug moet.
pi_77596452
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:35 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.
Ik heb hem nog ergens in ik meen 720P
Wat ook weer erg goed geregeld was, wij kregen een laptop en beamer mee, geluid moest dus uit die mini speakertjes komen, en de beamer werkte niet goed met de laptop .
Hebben ze na een paar dagen een andere laptop voor gekocht zo heb ik begrepen.
Campagne gaat iig door, maar mijn colleges zijn weer begonnen dus draai nu niet mee.
Ik heb wel nog een mooie sweater van de OV-chipkaart die eigenlijk een keer terug moet.
Hou hem!! Verkoop hem aan mij!

Dan plak ik er een "Fail 2010" op.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77597287
Nou ik ben weer niets wijzer geworden. Ik doodleuk richting Utrecht, ja hoor controle, 'nee meneer, is nog niet geactiveerd' en loopt gelijk weg (volgens ov-chipkaart-lijn is ie absoluut geactiveerd). Ik naar het loket, ja er staan 2 producten op, maar wij kunnen het niet lezen.. 'Daarvoor moet je bij een conducteur/informatiebalie zijn'.. :-S

Ik kom op de terugweg een conducteur tegen en maar gelijk gevraagd hoe het nou zit, hij is er 10 min bij komen zitten en heeft een boekje gepakt die ze allemaal gehad hebben. Normaal hoort er wat anders te staan, maar zoals het bij mij staat komt niet vaak voor, maar is toch wel geactiveerd.. moet ik dit elke keer gaan uitleggen, nee toch hoop ik?

Bij mij staan er dus alleen maar 2 'overige producten' en daardoor denken ze dat het niet geactiveerd is, mijn god wat een gedoe!!
pi_77598450
Ik kreeg net een mail van hun waarin stond:
quote:
Het is voorlopig nog mogelijk om met je 'oude' OV-bewijs te reizen. Voor de einddatum moet je de website www.studentenov-chipkaart volgen.
Maar ik zie geen einddatum op hun site.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:00:39 #77
176140 YourBuddy
Deze bijdrage is 1 euro waard
pi_77603786
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:
Ik kreeg net een mail van hun waarin stond:
[..]

Maar ik zie geen einddatum op hun site.
Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
YB
pi_77605459
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:

[..]

Sukkels.
pi_77605724
Iets met onbepaalde tijd
pi_77623122
Ik heb 2 en een half week een aanvraag formulier voor een studenten ovchipkaart kaart ingevuld, met id kopie en pasfoto er bij. Op het aanvraag formulier stond dat hij er binnen 2 weken zou zijn. Het is nu 2 en een half week later en ik heb nog steeds geen ovchipkaart. Nu probeer ik contact te zoeken met de ovchipkaart mensen/bedrijf, ik heb een 0900 nummer gevonden (0900-6655444) maar dit nummer werkt niet. Nu kan ik nergens een ander nummer vinden. Iemand een idee wat ik het best kan doen?
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:39:05 #81
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77625721
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:19 schreef fokaccount666 het volgende:
Ik heb 2 en een half week een aanvraag formulier voor een studenten ovchipkaart kaart ingevuld, met id kopie en pasfoto er bij. Op het aanvraag formulier stond dat hij er binnen 2 weken zou zijn. Het is nu 2 en een half week later en ik heb nog steeds geen ovchipkaart. Nu probeer ik contact te zoeken met de ovchipkaart mensen/bedrijf, ik heb een 0900 nummer gevonden (0900-6655444) maar dit nummer werkt niet. Nu kan ik nergens een ander nummer vinden. Iemand een idee wat ik het best kan doen?
Wachten. En je kunt ze mailen: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/ Hoezo werkt het nummer niet trouwens? Lange wachttijd, of doet ie niks?
Ander nummer: U kunt Klantenservice OV-chipkaart ook bellen op 0900-0980 (¤ 0,10 p.m.)
Maar daar kunnen ze je alleen helpen als je kaart al in het systeem zit, anders weten ze niks.
pi_77632434
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:

[..]

Sukkels.
Ik kan dit nergens op de site vinden? of ligt dat aan mij..
pi_77640084
Ik heb vandaag eindelijk mijn studentenreisproduct kunnen afhalen. Toen ik bekeek wat voor producten er op mijn kaart stonden, zag ik dat mijn studenten weekabo vanaf 01-01-'10 t/m 30-09-'10 23:59 uur geldig is. Dat klopt volgens mij niet? Herkent iemand dit?
pi_77640201
Ik had een vraag, als ik nu met de trein ga reizen en ik neem iemand mee, hoe krijgt diegene dan reductie?

Gewoon een kaartje met reductie halen en dan mijn kaart laten zien?
Hoi
pi_77640228
Zal wel worden verlengd als je daadwerkelijk voor een nieuw studiejaar wordt ingeschreven...

Ik weet dat je in de trein nog steeds niet moet inchecken met een week abo en dat je in het weekend dan een kaartje moet kopen.

Heb hier gelezen dat het doordeweeks toch wel mogelijk is om in te checken. Iemand die weet wat er gebeurt als je dit in het weekend doet? Foutmelding? Toch reizen op saldo? Je hebt immers twee reisproducten...

[ Bericht 55% gewijzigd door Hugo__Boss op 04-02-2010 19:45:49 ]
pi_77640655
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:36 schreef JWTOG het volgende:
Ik had een vraag, als ik nu met de trein ga reizen en ik neem iemand mee, hoe krijgt diegene dan reductie?

Gewoon een kaartje met reductie halen en dan mijn kaart laten zien?
Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopen
pi_77640674
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zal wel worden verlengd als je daadwerkelijk voor een nieuw studiejaar wordt ingeschreven...
Ik hoop 't, maar is 't bij jullie niet zo dan?
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Heb hier gelezen dat het doordeweeks toch wel mogelijk is om in te checken. Iemand die weet wat er gebeurt als je dit in het weekend doet? Foutmelding? Toch reizen op saldo? Je hebt immers twee reisproducten...
Geen idee. Misschien even aan een conducteur vragen.
pi_77641029
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopen
Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?
Hoi
pi_77641252
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef JWTOG het volgende:

[..]

Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?
Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...
pi_77641516
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:59 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...
Nice, maar hoe gaat de korting werken als je in de trein ook een ov-chip zal gebruiken, of krijgt de trein geen ov-chip?
Hoi
pi_77641758
Hoe bedoel je? Voor de studenten? Die gebruiken toch al een OV-chip...

Voor de mensen die mee-reizen? Geen idee! Los kaartje kopen dus altijd..
pi_77642253
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hoe bedoel je? Voor de studenten? Die gebruiken toch al een OV-chip...

Voor de mensen die mee-reizen? Geen idee! Los kaartje kopen dus altijd..
Het vervoerbewijs blijft een kaartje als je met de trein gaat reizen? Ik dacht dat die ook zouden verdwijnen en dat je dan alleen nog maar met de ov-chip kaart kan reizen?
Hoi
pi_77645818
Ja ooit wel, maar heb echt geen idee hoe ze dat dan op gaan lossen.. misschien kun je een wegwerp kopen tegen die tijd, waar je een kaartje opzet met korting ofzo.. zou het anders ook niet weten...

ach, gewoon niet druk over maken, duurt vast nog jaren!
pi_77646209
Oke hartstikke bedankt man! Morgen gerust op pad dus
Hoi
pi_77653782
Heb nu een week geleden mijn ovkaart ontvangen en kon vandaag voor het eerst mijn reisproduct ophalen. Helaas was dit geen weekend ov, zoals ik op het formulier heb gezet maar een weekabonnement.

Moet ik nu via de ocwduo site een wissel van abonnenemnt aanvragen? Maar moet ik hiervoor eerst het weekabonnement opgehaald hebben of kan ik deze laten staan?
pi_77655334
Woei, ik ben voor aankomende maandag weer ingeplanned.
Als er nu echt serieuze problemen zijn en je kunt niet langs een van de grote steden om het probleem te rapporteren mag dat ook bij mij.
Voordeel is dat het bij ons geen geld kost en dat er als het goed is met jou contact wordt opgenomen.
pi_77675992
Een vriend van mij is afgelopen 6 maanden in het buitenland geweest en heeft toen dus zijn OV-kaart ingeleverd. Nu heeft hij zijn OV-chipkaart geactiveerd etc. Alleen hebben de bussen in Groningen (Qbuzz) geen scanners. Volgens sommige chaffeurs moet je zowel je OV-kaart als OV-chipkaart meenemen tot ze scanners hebben, deze komen eind van het jaar

Iemand enig idee hoe je dit moet oplossen? Erg vervelend als je soms de bus niet in komt omdat er een achterlijke buschaffeur achter het stuur zit
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77676078
papierkaart heb je niet nodig, ze zorgen maar dat de apparatuur werkt
You dream it, I live it.
pi_77676276
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef Meddo het volgende:
papierkaart heb je niet nodig, ze zorgen maar dat de apparatuur werkt
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77676412
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Zeggen dat je het risico op een controle wel wilt nemen
You dream it, I live it.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:35:49 #101
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77676417
quote:

[..]

Even de melding van hun eigen site uitprinten:
quote:
Studenten OV-chipkaart
maandag, 4 januari 2010
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.

Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren. Na 31 januari is de oude OV-studentenkaart van 2009 niet meer geldig, er kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart worden gereisd. Omdat u met de OV-chipkaart in onze bussen nog niet kunt in- en uitchecken, vinden er vanaf 1 februari controles plaats waarbij het reisproduct op de OV-chipkaart wordt gecontroleerd.

Naar verwachting is het vanaf het najaar mogelijk ook in onze bussen in- en uit te checken met de OV-chipkaart.
Voor meer informatie over de studenten OV-chipkaart, zie www.studentenov-chipkaart.nl
bron
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:43:38 #102
178707 hendrik_M
015 nergens bang
pi_77676662
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Hansjoh het volgende:
Nou ik ben weer niets wijzer geworden. Ik doodleuk richting Utrecht, ja hoor controle, 'nee meneer, is nog niet geactiveerd' en loopt gelijk weg (volgens ov-chipkaart-lijn is ie absoluut geactiveerd). Ik naar het loket, ja er staan 2 producten op, maar wij kunnen het niet lezen.. 'Daarvoor moet je bij een conducteur/informatiebalie zijn'.. :-S

Ik kom op de terugweg een conducteur tegen en maar gelijk gevraagd hoe het nou zit, hij is er 10 min bij komen zitten en heeft een boekje gepakt die ze allemaal gehad hebben. Normaal hoort er wat anders te staan, maar zoals het bij mij staat komt niet vaak voor, maar is toch wel geactiveerd.. moet ik dit elke keer gaan uitleggen, nee toch hoop ik?

Bij mij staan er dus alleen maar 2 'overige producten' en daardoor denken ze dat het niet geactiveerd is, mijn god wat een gedoe!!
Ik heb dus ook dat ik mijn kaart heb geactiveerd, staat ook op mijn account en bij de GVB in Amsterdam doet ie het gewoon.

Alleen de NS niet en krijg steeds te horen dat ik 'm moet activeren. Heb ook uitgelegd gekregen van een conductrice dat sommigen niet goed begrijpen hoe dat ding werkt. Deze zeggen dat ik mijn kaart moet activeren en uiteindelijk lijdt het tot een hoop frustratie en ik heb van de week lekker ruzie staan maken met een conducteur hier om. Heb al 6x gebeld naar klantenservice maar krijg steeds te horen dat het aan de NS ligt, maar dat de NS dat zelf nog niet weet..
Maakt me geen fuck uit..al zijn ze paars
pi_77680030
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_77683306
quote:

[..]

Ja, print dat stuk uit van hun site van een paar posts hierboven, en laat dat gewoon zien als ie je nog weigert.. zo printen dat duidelijk te zien is, dat het hun site is, print-screen ofzo... lijkt me sterk dat je dan nog geweigerd word!
pi_77683376
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:40 schreef Strooper het volgende:
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Wordt daar überhaupt gecontroleerd? zou het risico niet nemen, koop maar een kaartje want dat bespaart je een boete. Wijzigen kost nou eenmaal een aantal dagen en dat heeft niks te maken met technische problemen...
pi_77685791
Heeft iemand momenteel ook problemen met de site van de ib-groep?

Probeer in te loggen, maar werkt voor geen meter.
pi_77697199
Maandag staan we in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht/Eindhoven/Nijmegen/Groningen en Zwolle.
Heb je dus klachten over je reisproduct en kom je niet door de infolijn, dan kun je daar je gegevens achterlaten. Zelf sta ik dit keer dus in Amsterdam, heb overal gestaan op Nijmegen, Groningen en Zwolle na. Best wel apart dat ze mij niet naar Nijmegen gestuurd hebben want ik kom er immers vandaan
En ik heb volgens het uitzendbureau een promotie gemaakt van student naar uitzendkracht
Goed, vooral komen dus
pi_77707452
Ik liet vandaag in de trein mijn OV kaart zien(bij mijn kaartje om de 40 procent korting aan te tonen). Gingen conducteuren helemaal moeilijk doen dat ik voortaan die kaart thuis moest laten, omdat ik met ov chip moest reizen. Dus ik zei: zorgen jullie dan dat alles werkt? Gingen ze doen alsof ik achterlijk was en dat alles prima geregeld was en dat het het probleem van de studenten was. Wat een lullo's ::kots::
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_77716149
In de trein hoef je nooit in en uit te checken, en of dat op korte termijn moet is nog onbekend.
Dat horen hun te weten, en het verbaasd me steeds weer hoe slecht de trainingen van conducteurs en buschauffeurs zijn. Maar de NS spant wel de kroon, al heel wat woorden met hun gehad, en die nemen ook niets aan van je terwijl ik de 'expert' ben met de ov chipkaart sweater aan en wel trainingen achter de rug heb, en de teksten bijna letterlijk ken uit het promo materiaal. Ik blijf gewoon de discussie aangaan met ze zolang ik actief ben voor deze campagne, dit lijkt gewoon nergens op en ze vragen erom om een lesje geleerd te worden. En vergeet niet, heb je problemen kom dan maandag naar Amsterdam CS dan zal ik persoonlijk problemen met jouw ov chipkaart noteren en doorgeven, bespaart de de 10 ct per minuut plus de bijkomende kosten van het gebruik van de mobiele telefoon. Uiteindelijk lukt het via deze weg wel vaak heb ik begrepen. Komen dus. Zou wel willen weten wie heeft er hier al onterechte boetes gehad? Namelijk nog niks gehoord maar het is pas ook weer de eerste keer sinds 1 feb dat ik klaar sta voor de campagne.
  zondag 7 februari 2010 @ 00:56:41 #110
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77720802
Mooi man dat je weer bezig gat Nick.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77724176
Hebben anderen hier ook last van spookritten? Mijn ov-chipkaart.nl geeft bij mij zeer vreemde reisgegevens aan.

02-02-2010 Reis
Check-in 10:41 Utrecht, Centraal Station
Check-out 10:50 Utrecht, Wittevrouwen Connexxion ¤ 0,00
02-02-2010 Reis
Check-in 08:46 Utrecht, Rijnsweerd Noord
Check-out 08:52 Utrecht-De Uithof, AZU Connexxion ¤ 0,00

Geen idee hoe ik in die tussentijd op Utrecht CS ben gekomen en toen weer terug ben gereisd naar WitteVrouwen terwijl ik de hele dag in het ziekenhuis aan het werk was?
En zo heb ik nog wel meer vreemde ritten gemaakt volgens die site, die ik nooit gemaakt kan hebben...
pi_77724363
Zal bij mij eens kijken
Witte Vrouwen Utrecht, daar woon ik
Mja spookritten zijn niet erg zolang je er niet voor hoeft te betalen, maar klinkt wel als een nieuw probleem.

Edit: Ook leuk, bij mij laat ie niet zien van waar naar waar ik ga

27-01-2010 Reis
Check-in 00:45 Locatie afgeschermd
Check-out 00:48 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 21:30 Locatie afgeschermd
Check-out 21:37 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 19:55 Locatie afgeschermd
Check-out 20:04 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 17:08 Locatie afgeschermd
Check-out 17:16 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 14:44 Locatie afgeschermd
Check-out 14:50 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 12:10 Locatie afgeschermd
Check-out 12:16 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 09:26 Locatie afgeschermd
Check-out 09:30 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 09:17 Locatie afgeschermd
Check-out 09:23 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00

Ik weet wel wat merendeel is, reizen tussen wittevrouwen, neude, nijeoord en schouwburg.
Weer lekker op orde allemaal.
pi_77724428
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:
Zal bij mij eens kijken
Witte Vrouwen Utrecht, daar woon ik
Mja spookritten zijn niet erg zolang je er niet voor hoeft te betalen, maar klinkt wel als een nieuw probleem.
Ik woon er ook maar toch heb ik liever niet dat mn ov-chipkaart er naar toe reist zonder me
Dit zijn (nu nog) voorvallen doordeweeks, dus in mijn vrij-reizen-periode. Maar als dit ook gaat gebeuren tijdens de weekenden vind ik het een stuk minder grappig.
Iemand enig idee waar ik deze klacht t beste naar toe kan sturen?
pi_77724440
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:

Edit: Ook leuk, bij mij laat ie niet zien van waar naar waar ik ga
Heb je dat wel aangevinkt met die toestemmingsdingen van TLS? Dat vond ik ook een heel gedoe..
pi_77724461
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Wat een faalsysteem weer.

Mijn machtiging aan TLS:
Toon locaties en productnamen
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Machtiging aan rekeninghouder:
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).

[ Bericht 65% gewijzigd door Nick_Taken op 07-02-2010 10:46:02 ]
pi_77724686
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Mijn machtiging aan TLS:
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).

Zo staat ie hier ook ingesteld, ik zie ritten t/m 02/02/2010
  zondag 7 februari 2010 @ 11:42:36 #117
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77725372
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:

Mijn machtiging aan TLS:
Maximaal

Ik heb geen toestemming gegeven en toch worden ze getoond op NS automaten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77734295
Net weekproducten erop gezet. Toen ik het controleerde stonden er twee overige producten op de kaart? Dit klopt wel gewoon lijkt me?
pi_77734379
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net weekproducten erop gezet. Toen ik het controleerde stonden er twee overige producten op de kaart? Dit klopt wel gewoon lijkt me?

Dat is je weekproduct.
You dream it, I live it.
pi_77734628
ideaal
pi_77745758
Vraag: Ik heb net op m'n OV-chipkaart(weekend, dus gratis) wezen treinen maar ik ben vergeten uit te checken. Maakt dat uit aangezien ik niet op saldo reis?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_77749294
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:44 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: Ik heb net op m'n OV-chipkaart(weekend, dus gratis) wezen treinen maar ik ben vergeten uit te checken. Maakt dat uit aangezien ik niet op saldo reis?
Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeik
pi_77751519
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:30 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeik
Ja ik kom er net achter dat dat inderdaad niet hoeft. Ik ben voor de zekerheid maar terug naar het station gefietst om uit te checken
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_77753719
Ik zei nog tegen mijn vriend, toen we in de bus stapten vanmiddag en alleen een van de incheckpaaltjes bij de achteruitgang bleek te werken, "Da's riskant, als 2/3 van de paaltjes niet werkt"... En ja hoor, wij stappen uit en ook het derde paaltje is plotseling buiten dienst.

Kaartjes insturen naar Connexxion om onze 4 euro terug te vragen dus. Bah.

Als klap op de vuurpijl mopperde de buschauffeur dat we ook helemaal niet hadden moeten inchecken als maar één paaltje werkte
  zondag 7 februari 2010 @ 23:52:12 #125
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77753841
Wat een ellende lees ik hier
Haast je langzaam.
pi_77760664
Heb ook nog steeds gezeik met de NS. Reis met de bus en metro al weken prima.

Afgelopen vrijdag ben ik langs een info balie gegaan waar het rustig was, om aan de conductrice te vragen of ze m'n kaart even kon scannen. Ze liet het me zien en er stonden inderdaad twee "overige reisproducten" op. Hierna naar zo'n apparaat gelopen... zelfde verhaal. Voor de zekerheid nog even aan een andere conducteur gevraagd die WEL kon zien dat het StudentWeek/WeekendKorting is. Hij kon ook de geldigheidsduur zien, wat bij de andere ook niet mogelijk was.

Het is dus hit or miss. Gaat echt vermoeiend worden om dit verhaal iedere keer uit te leggen
pi_77761184

Iemand een idee wat dit betekent? Moet ik dan IBG/DUO bellen ofzo?
  maandag 8 februari 2010 @ 11:21:05 #128
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77762291
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:40 schreef GeneraalUli het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand een idee wat dit betekent? Moet ik dan IBG/DUO bellen ofzo?
Dat je een week-ov hebt met korting die daar bij hoort, dus in het weekend en dat er nog producten op staan die waarschijnlijk je tijdelijke waren. En dat je er nog geen saldo op hebt staan om in het weekend te kunnen reizen.

Als je meer informatie daar over wil hebben moet je overigens niet DUO bellen maar de ovchipkaart.
pi_77765299
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:21 schreef maok het volgende:

[..]

Dat je een week-ov hebt met korting die daar bij hoort, dus in het weekend en dat er nog producten op staan die waarschijnlijk je tijdelijke waren. En dat je er nog geen saldo op hebt staan om in het weekend te kunnen reizen.

Als je meer informatie daar over wil hebben moet je overigens niet DUO bellen maar de ovchipkaart.
Mja, die eerste twee waren me duidelijk, excuses.
Het ging vooral om het feit dat ik contact op moest nemen met m'n OV-bedrijf? Waarom zou dat kunnen zijn?
  maandag 8 februari 2010 @ 13:01:25 #130
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77765405
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Mja, die eerste twee waren me duidelijk, excuses.
Het ging vooral om het feit dat ik contact op moest nemen met m'n OV-bedrijf? Waarom zou dat kunnen zijn?
Dat zijn waarschijnlijk je tijdelijke reisproducten die er eerst op staan. Maar bijna iedereen heeft dat dus die melding schijnt normaal te zijn en je hoeft er verder niets mee te doen.
pi_77767245
ik heb vandaag voor het eerst saldo op m'n ov chipkaart gezet. Ik heb 1 keer ingecheckt en 1 keer uit, toen ik met een bus ging op een tijdstip dat ik gewoon gratis mocht reizen. Nu was mijn saldo -2,69. hoe de fuck kan dit?
pi_77774648
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ja ik kom er net achter dat dat inderdaad niet hoeft. Ik ben voor de zekerheid maar terug naar het station gefietst om uit te checken
Aww

Mag er eigenlijk nog gereisd worden met de papieren OVkaart van 2009?
I will take the sun in my mouth
pi_77779233
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:11 schreef warrel het volgende:

Mag er eigenlijk nog gereisd worden met de papieren OVkaart van 2009?
Bij mij ging het afgelopen vrijdag in de trein nog goed.
pi_77779922
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:00 schreef Stienn het volgende:
ik heb vandaag voor het eerst saldo op m'n ov chipkaart gezet. Ik heb 1 keer ingecheckt en 1 keer uit, toen ik met een bus ging op een tijdstip dat ik gewoon gratis mocht reizen. Nu was mijn saldo -2,69. hoe de fuck kan dit?
Neem aan dat je je studentenreisproduct wel hebt geactiveerd bij zo'n geel kastje?
  maandag 8 februari 2010 @ 22:50:42 #135
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_77790408
Ik ben vanmiddag vergeten uit te checken in de bus Kost het me als student zijnde dan evengoed 4 euro? Het meest realistische lijkt me dat het niks kost, omdat ik doordeweeks sowieso geen fraude kan plegen met een weekabbo.
  maandag 8 februari 2010 @ 22:55:21 #136
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77790657
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:50 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik ben vanmiddag vergeten uit te checken in de bus Kost het me als student zijnde dan evengoed 4 euro? Het meest realistische lijkt me dat het niks kost, omdat ik doordeweeks sowieso geen fraude kan plegen met een weekabbo.
Als je iets verder naar boven kijkt op deze pagina vind je het antwoord.
pi_77790895
Net een boete gekregen van 45 euro omdat ik nog steeds geen ovchipkaart heb gekregen. Het vervoersbedrijf had mij verteld dat als ik met mijn ovkaart en een mail waarin stond dat ik een ovchipkaart heb aangevraagd ging reizen, het wel goed zou zijn. Maar die conducteur vond mijn mail te oud en er stond niet in of ik een week- of weekendchipkaart heb aangevraagd (kan ik niks aan doen). Tyfussysteem.

Hij zei dat ik wel met een brief van de IB-Groep naar het loket kon gaan om 'm kwijt te schelden als ik bewijs had, maar dat ze wel eens moeilijk doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BluesRebel op 08-02-2010 23:07:54 ]
pi_77791464
Wat een stel fascisten.
pi_77796449
Mja ik heb gister dus in Amsterdam gestaan.
En eigenlijk niemand meer tegengekomen met problemen, wat mij op zich vreemd lijkt.
Activeren gaat perfect, systemen ligger er amper uit, en af en toe zie ik eens een defecte kaart of reisproduct staat niet klaar, maar zelden. Meest voorkomende klacht nu is nog geen kaart ontvangen, ruim 80% van de mensen die ik sprak had daar nu last van.
Lijkt erop alsof ze even een achterstand moeten wegwerken en dan alles goed is.
Er schijnen nog zoveel mensen met problemen te zijn, maar wij zien ze niet? waar zijn ze?
Met de dag wordt het aantal klachten dat wij noteren minder...
Wij hebben ook voorzichtig de datum gekregen dat je papieren OV nu echt per 1 maart vervalt, alleen heb ik dit nog niet zwart op wit.
Wees dus gewaarschuwd...

[edit]
Het overgrote deel wat nog niet geactiveerd heeft zit op het mbo-t 3/4. Met excuses dat ze al met de auto of op de scooter naar school gaan.
Ja op die manier voer je eigenlijk campagne voor niets, die mensen bereik je zo ook niet.
[/edit]

[ Bericht 14% gewijzigd door Nick_Taken op 09-02-2010 08:52:36 ]
pi_77801186
ik heb 2x een week abonnement geactiveerd nick_taken

Maar er komen alleen maar meer producten op mijn kaart te staan terwijl ik niks doe(laatste x geactiveerd was 15 januari)

Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Totaal 8
pi_77801322
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:22 schreef Evelien het volgende:

[..]

Neem aan dat je je studentenreisproduct wel hebt geactiveerd bij zo'n geel kastje?
ja
pi_77802837
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:32 schreef Debjeee het volgende:
ik heb 2x een week abonnement geactiveerd nick_taken

Maar er komen alleen maar meer producten op mijn kaart te staan terwijl ik niks doe(laatste x geactiveerd was 15 januari)

Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Totaal 8
Zou goed moeten zijn, maar hoe je dan aan 8 komt geen idee, zou je 3x geactiveerd moeten hebben?
het staat er iig wel goed op, gratis weekend en doordeweeks met korting tenzij je week ov wilt hebbe.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:15:46 #143
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77809613
Waar kun je in Arnhem de OV-chipkaart laten activeren? Bij voorbaat dank.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:29:56 #144
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77810203
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:15 schreef donroyco het volgende:
Waar kun je in Arnhem de OV-chipkaart laten activeren? Bij voorbaat dank.
Hier
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:34:06 #145
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77810381
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:29 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Hier
Dank je
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_77810525
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:11 schreef Nick_Taken het volgende:
Mja ik heb gister dus in Amsterdam gestaan.
En eigenlijk niemand meer tegengekomen met problemen, wat mij op zich vreemd lijkt.
Activeren gaat perfect, systemen ligger er amper uit, en af en toe zie ik eens een defecte kaart of reisproduct staat niet klaar, maar zelden. Meest voorkomende klacht nu is nog geen kaart ontvangen, ruim 80% van de mensen die ik sprak had daar nu last van.
Lijkt erop alsof ze even een achterstand moeten wegwerken en dan alles goed is.
Er schijnen nog zoveel mensen met problemen te zijn, maar wij zien ze niet? waar zijn ze?
Met de dag wordt het aantal klachten dat wij noteren minder...
Wij hebben ook voorzichtig de datum gekregen dat je papieren OV nu echt per 1 maart vervalt, alleen heb ik dit nog niet zwart op wit.
Wees dus gewaarschuwd...

[edit]
Het overgrote deel wat nog niet geactiveerd heeft zit op het mbo-t 3/4. Met excuses dat ze al met de auto of op de scooter naar school gaan.
Ja op die manier voer je eigenlijk campagne voor niets, die mensen bereik je zo ook niet.
[/edit]
Nou, is toch een prima excuus? Als je geen gebruik maakt van het OV, waarom zou je hem dan activeren? Scheelt je weer studieschuld, mocht je om wat voor reden dan ook geen diploma halen
pi_77810603
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:00 schreef BluesRebel het volgende:
Net een boete gekregen van 45 euro omdat ik nog steeds geen ovchipkaart heb gekregen. Het vervoersbedrijf had mij verteld dat als ik met mijn ovkaart en een mail waarin stond dat ik een ovchipkaart heb aangevraagd ging reizen, het wel goed zou zijn. Maar die conducteur vond mijn mail te oud en er stond niet in of ik een week- of weekendchipkaart heb aangevraagd (kan ik niks aan doen). Tyfussysteem.

Hij zei dat ik wel met een brief van de IB-Groep naar het loket kon gaan om 'm kwijt te schelden als ik bewijs had, maar dat ze wel eens moeilijk doen.

Sowieso mag je een keer per jaar een boete declareren toch? Dus dat zal hoe dan ook geen probleem zijn, maar regel wel even een mail! Verander desnoods zelf de datum en voeg ergens week of weekend toe dat je van het gezeik af bent
pi_77820293
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:18 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Zou goed moeten zijn, maar hoe je dan aan 8 komt geen idee, zou je 3x geactiveerd moeten hebben?
het staat er iig wel goed op, gratis weekend en doordeweeks met korting tenzij je week ov wilt hebbe.
Ja ik wil een week hebben inderdaad :-)
Heb 2x een week abonnement geactiveerd.
pi_77820333
En Nick_Taken
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor: Goede reis student wk vrij.

Dus vraag me ook al lange tijd af waarom er op de site weekend komt te staan
pi_77827149
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:39 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Sowieso mag je een keer per jaar een boete declareren toch? Dus dat zal hoe dan ook geen probleem zijn, maar regel wel even een mail! Verander desnoods zelf de datum en voeg ergens week of weekend toe dat je van het gezeik af bent
Ik ben vanochtend vroeg maar naar de IB-Groep gegaan en heb hun om een brief gevraagd. Ik kreeg één met alles erop: waar ik studeer, dat ik een week-kaart hebt, dat ik recht heb op gratis OV, mijn persoonlijke info. Maar ook 2 stempels van hun erop als echtheidscontrole Ging naar het loket op station, liet t zien en mijn boete was weg.

Meteen in de trein controle.. liet het weer zien en binnen een minuut zei ze 'ja het is goed'
pi_77838247
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:55 schreef Debjeee het volgende:
En Nick_Taken
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor: Goede reis student wk vrij.

Dus vraag me ook al lange tijd af waarom er op de site weekend komt te staan
heb je hetzelfde probleem als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..
kan je dus 7-dagen per week reizen, tot de tijdelijke afloopt

Het mooie is dat zowel DUO als OV-chipkaart instantie dit bij mij in ieder geval niet konden oplossen...
pi_77844834
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef iosubSyS het volgende:

[..]

heb je hetzelfde probleem als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..

Het mooie is dat zowel DUO als OV-chipkaart instantie dit bij mij in ieder geval niet konden oplossen...
Nee inderdaad, dat konden ze bij mij ook niet.
Als ik het aan DUO vraag zeggen ze dat ik contact moet opnemen met de ov klantenservice.
Doe ik dat, zeggen die mensen dat er in hun systeem staat dat ik gewoon een week heb geactiveerd.

Ik zal dus blijkbaar wel een week hebben als er voorkomt: Goede reis student wk vrij.

Moet volgende week het weekend reizen,,,zal ik een kaartje kopen met korting ofniet?
pi_77846913
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat konden ze bij mij ook niet.
Als ik het aan DUO vraag zeggen ze dat ik contact moet opnemen met de ov klantenservice.
Doe ik dat, zeggen die mensen dat er in hun systeem staat dat ik gewoon een week heb geactiveerd.

Ik zal dus blijkbaar wel een week hebben als er voorkomt: Goede reis student wk vrij.

Moet volgende week het weekend reizen,,,zal ik een kaartje kopen met korting ofniet?
in principe hoef je dat niet te doen.. eerst ff testen in de bus/tram/metro
pi_77849102
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef iosubSyS het volgende:

heb je hetzelfde probleem onbewuste cadeautje van de overheid als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..

Mensen met 2 abonnementen unite!
pi_77850079
Oké, ik dacht dat bij mij alles goed gegaan was...
Ik had 27 januari m'n bestelling opgehaald (ik heb weekabbo) en dat ging in één keer goed volgens het apparaat (2 producten had ik opgehaald aldus het apparaat!) behalve dan dat er geen bonnetje uitkwam maarja. Ik had een 'Mijn OV-chipkaart' aangemaakt op ov-chipkaart.nl en daar stond eerst steeds geen kaartinformatie (ik had al gelezen dat dat even kon duren, dus geen paniek) maar nu kijk ik net weer even bij Mijn OV-chipkaart en nu staat er dus wel kaartinformatie maar ik zie dit staan:

Hier staat dus mijn weekend-korting niet bij? Dat klopt zeker niet? Wat te doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Marissaatje op 10-02-2010 17:01:10 ]
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:03:31 #156
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77850799
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef Marissaatje het volgende:
Oké, ik dacht dat bij mij alles goed gegaan was...
Ik had 27 januari m'n bestelling opgehaald (ik heb weekabbo) en dat ging in één keer goed volgens het apparaat (2 producten had ik opgehaald aldus het apparaat!) behalve dan dat er geen bonnetje uitkwam maarja. Ik had een 'Mijn OV-chipkaart' aangemaakt op ov-chipkaart.nl en daar stond eerst steeds geen kaartinformatie (ik had al gelezen dat dat even kon duren, dus geen paniek) maar nu kijk ik net weer even bij Mijn OV-chipkaart en nu staat er dus wel kaartinformatie maar ik zie dit staan:

[ afbeelding ]

Hier staat dus mijn weekend-korting niet bij? Dat klopt zeker niet? Wat te doen?

Dat had ik ook een tijdje. Na nog langer wachten verscheen dat abonnement er ineens ook bij. Je kunt je ov-chip beter checken bij een ns-automaat. Daar staat meestal beter wat je allemaal op je kaart hebt staan.
pi_77850993
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat had ik ook een tijdje. Na nog langer wachten verscheen dat abonnement er ineens ook bij. Je kunt je ov-chip beter checken bij een ns-automaat. Daar staat meestal beter wat je allemaal op je kaart hebt staan.
Oke, dan wacht ik nog even af. Maar zo'n NS-automaat waar je dat kan checken, wat voor automaat is dat?
pi_77851021
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:08 schreef Marissaatje het volgende:

[..]

Oke, dan wacht ik nog even af. Maar zo'n NS-automaat waar je dat kan checken, wat voor automaat is dat?
Zo een gele grote met een chipkaart logootje

You dream it, I live it.
pi_77851341
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:09 schreef Meddo het volgende:

[..]

Zo een gele grote met een chipkaart logootje

[ afbeelding ]
Oké, eens kijken of ik zo'n automaat op een station kan vinden..
En hoe kun je dan je reisproducten bekijken? Gewoon je ov-kaart erin stoppen?
pi_77851428
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:19 schreef Marissaatje het volgende:

[..]

Oké, eens kijken of ik zo'n automaat op een station kan vinden..
En hoe kun je dan je reisproducten bekijken? Gewoon je ov-kaart erin stoppen?
Je moet hem boven dat paars/witte dingetje rechtsonder houden; dan krijgt je verschillende opties. (ns)bestelling ophalen, saldo opladen, producten bekijken enzo
You dream it, I live it.
pi_77851521
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef Meddo het volgende:

[..]

Je moet hem boven dat paars/witte dingetje rechtsonder houden; dan krijgt je verschillende opties. (ns)bestelling ophalen, saldo opladen, producten bekijken enzo
Oh oke, bedankt voor je uitleg!
Ik ga het morgen even proberen!
pi_77851653
Kunnen conducteurs eigenlijk zien of je bent ingechecked? Ik heb dat nog geen enkele keer gedaan, maar ik krijg er ook geen opmerking over. Gewoon laten dus voortaan?
(met studenten week ov)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:34:31 #163
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77851829
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:29 schreef crossover het volgende:
Kunnen conducteurs eigenlijk zien of je bent ingechecked? Ik heb dat nog geen enkele keer gedaan, maar ik krijg er ook geen opmerking over. Gewoon laten dus voortaan?
(met studenten week ov)
Volgens mij kunnen ze het wel zien, maar ze kunnen ook zien welke abonnementen er op staan, dus inchecken is in je vrij reizen periode bij de ns niet nodig.
pi_77853901
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef iosubSyS het volgende:

[..]

in principe hoef je dat niet te doen.. eerst ff testen in de bus/tram/metro
Ik woon in Groningen,

Tram en metro zijn hier niet.

En qbuzz heeft die in-uitcheck dingen nog niet in de bus...weet dus niet hoe ik het moet checken
pi_77871327
Zo en morgen sta ik weer in Rotterdam
pi_77874396
Zal wel nodig zijn ook, als ik zo de voorpagina van de Volkskrant las vandaag
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:12:22 #167
132191 -jos-
Money=Power
pi_77876162
Grml ik erger me er echt elke keer aan die kut OV chipkaart.

Normaal laat ik gewoon altijd die oude studentenkaart zien maar sinds deze week vragen de buschauffeurs of ik ook een OV-Chipkaart heb, "ja meneer", "ok, dan is uw oude OV-kaart dus niet meer geldig", "checkt in met OV-chipkaart: ", oja en dan zegt ie ook nog "ja er zijn in heel Nederland nog maar 3 mensen zonder OV-cipkaart", uiteraard de volgende dag in dezelfde bus heeft iemand nog geen OV-chipkaart en mag gewoon in de bus blijven

Overigens roep ik alle studenten op NIET uit te checken, nergens voor nodig!! Lekker boycotten die rotzooi!!!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_77882922
Een vriendin hoort weekend te hebben, staat Week op OV-chipkaart.nl, Weekend bij $tudentenov-chipkaart, Week én Weekend bij de NS-conducteur....

Studentov-chipkaart gebeld en door fatima af worden gescheept dat er toch alleen weekend op hoort te staan volgens het systeem.

Astallas: "Oh dan mag ze dus gewoon door de week én door het weekend reizen?"
je hoort haar 2 seconden denken
Fatima: "Oh dus ze kan dat echt, oh dan is niet de bedoeling, tja ik weet het ook niet."
Astellas: "Misschien kan je het aan iemand vragen die dat wel weet?"
Fatima: "uh ja misschien een momentje"
1 minuut later
Fatima: "ja ik zal het door sturen"
Astellas: "naar wie? zodat ik er later direct naar kan vragen"
Fatima: "uh ja weet ik niet, gewoon andere mensen"
Astellas: "naar wie stuur je het dan door?"
Fatima: "ja.. ik weet niet meer hoe ze heten"
Astellas: "wie dan?"
Fatima: "... iets van 2e lijn"
Astellas: "en hoe snel wordt het opgelost?"
Fatima: "weet ik niet"
Astellas: "Wordt ik dan terug gebeld of?"
Fatima: "ja, volgende week gebeld of gemaild"

inmiddels een week later en niets vernomen.... ZUCHT

[ Bericht 0% gewijzigd door Astellas op 11-02-2010 14:27:53 ]
pi_77885753
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef Astellas het volgende:
Een vriendin hoort weekend te hebben, staat Week op OV-chipkaart.nl, Weekend bij $tudentenov-chipkaart, Week én Weekend bij de NS-conducteur....

Studentov-chipkaart gebeld en door fatima af worden gescheept dat er toch alleen weekend op hoort te staan volgens het systeem.

Astallas: "Oh dan mag ze dus gewoon door de week én door het weekend reizen?"
je hoort haar 2 seconden denken
Fatima: "Oh dus ze kan dat echt, oh dan is niet de bedoeling, tja ik weet het ook niet."
Astellas: "Misschien kan je het aan iemand vragen die dat wel weet?"
Fatima: "uh ja misschien een momentje"
1 minuut later
Fatima: "ja ik zal het door sturen"
Astellas: "naar wie? zodat ik er later direct naar kan vragen"
Fatima: "uh ja weet ik niet, gewoon andere mensen"
Astellas: "naar wie stuur je het dan door?"
Fatima: "ja.. ik weet niet meer hoe ze heten"
Astellas: "wie dan?"
Fatima: "... iets van 2e lijn"
Astellas: "en hoe snel wordt het opgelost?"
Fatima: "weet ik niet"
Astellas: "Wordt ik dan terug gebeld of?"
Fatima: "ja, volgende week gebeld of gemaild"

inmiddels een week later en niets vernomen.... ZUCHT
Haha komt me bekend voor, had precies hetzelfde..
Vorige week donderdag gebeld nooit meer wat terug gehoort...

Waar ze die mensen toch vandaan halen is echt een raadsel
pi_77894984
Ik ga me ook maar aan de studenten OV chipkaart wagen. Een poos geleden was er zo'n website waarop je kon checken of je al die pasfoto's al had ingeleverd. Nu kan ik die nergens meer vinden. Bestaat ie nog, en zo ja weet iemand waar?

Het is namelijk zo dat ik zelf in het buitenland zit, maar mijn postadres is in Nederland (bij mijn ouders). Het aanvraagformulier is nu dus onderweg naar mijn ouders, maar stel dat DUO mijn pasfoto's heeft kwijtgemaakt (want die heb ik dus wel ingeleverd) moet ik dus snel een nieuwe pasfoto naar NL sturen... Daarom wil ik even checken of ze misschien zelf al zeggen dat ik ze wel heb ingeleverd, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
pi_77895251
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:57 schreef gifkwal het volgende:
Daarom wil ik even checken of ze misschien zelf al zeggen dat ik ze wel heb ingeleverd, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Die site is volgens mij weg, maar die was ook niet betrouwbaar.
Ik had foto's ingeleverd en op de site stond "wij hebben geen foto's ontvangen, stuur nieuwe". Op vrijdag dacht ik "laat ik eens nieuwe inleveren", maar dat ging toen niet en op maandag lag opeens mijn chipkaart in de bus. Meteen daarna op de site gekeken en daar stond nog steeds "wij hebben geen foto's ontvangen, stuur nieuwe"
pi_77895554
Ok, bedankt. Ik herinner me dat ik ooit die site heb gecheckt toen ik al pasfoto's had ingeleverd en toen stond er ook dat ik niks had ingeleverd. Hoopte dat ze het nu geupdate zouden hebben.

Stel dat ze toch nog een pasfoto willen, denk je dan dat een ingescande en door mijn ouders uitgeprinte pasfoto ook wordt geaccepteerd? Dus niet op fotopapier maar op gewoon papier. Want het opsturen van een pasfoto duurt misschien wel minstens 2 weken terwijl ik de kaart straks wil gebruiken als ik in Nederland ben en dan heb ik hem misschien nog niet als ik moet wachten op de post en zo...
pi_77902729
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:12 schreef -jos- het volgende:
Grml ik erger me er echt elke keer aan die kut OV chipkaart.

Normaal laat ik gewoon altijd die oude studentenkaart zien maar sinds deze week vragen de buschauffeurs of ik ook een OV-Chipkaart heb, "ja meneer", "ok, dan is uw oude OV-kaart dus niet meer geldig", "checkt in met OV-chipkaart: ", oja en dan zegt ie ook nog "ja er zijn in heel Nederland nog maar 3 mensen zonder OV-cipkaart", uiteraard de volgende dag in dezelfde bus heeft iemand nog geen OV-chipkaart en mag gewoon in de bus blijven

Overigens roep ik alle studenten op NIET uit te checken, nergens voor nodig!! Lekker boycotten die rotzooi!!!
Doe toch maar wel, want na een aantal keer wordt je kaart anders geblokkeerd...
pi_77902826
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, en erger nog... Je bent elke keer vier euro kwijt.
You dream it, I live it.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:58:30 #175
132191 -jos-
Money=Power
pi_77903271
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

hoezo? en hoe weet je dat?
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:48 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ja, en erger nog... Je bent elke keer vier euro kwijt.
Nee blijft steeds hetzelfde saldo staan omdat je als student toch gratis reist.
pi_77903412
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:58 schreef -jos- het volgende:

[..]

hoezo? en hoe weet je dat?
[..]

Nee blijft steeds hetzelfde saldo staan omdat je als student toch gratis reist.
Uit ervaring weet ik wel anders
You dream it, I live it.
pi_77904651
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:

Ik heb precies hetzelfde! Men heeft het voor elkaar gekregen mij een niet werkende OV-chipkaart op te sturen Ik wil morgen toch maar weer eens naar m'n ouders en denk dat ik maar gewoon de trein instap met mijn niet werkende OV-chipkaart en oude papieren OV.. Heb al begin 2010 een nieuwe chipkaart aangevraagd, maar uiteraard duurt dat weer veeeeeel langer dan de 'voorspelde' 3 weken.

Wat een drama die chipkaart
pi_77905153
Ik had gisteren weer een conductrice die mij vertelde dat ik mijn kaart moest activeren.

Voor dit soort gevallen heb ik maar even het schriftelijke bewijs dat mijn kaart geactiveerd is uitgeprint.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:48:47 #179
132191 -jos-
Money=Power
pi_77905404
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:01 schreef Meddo het volgende:

[..]

Tsja er staat altijd -0.94 als ik in of uitcheck. Geen idee eigenlijk hoe je negatief kunt staan maar hij doet het wel gewoon...

[ Bericht 21% gewijzigd door -jos- op 12-02-2010 00:01:02 ]
pi_77905759
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef -jos- het volgende:

[..]

Tsja er staat altijd -0.94 als ik in of uitcheck. Geen idee eigenlijk hoe je negatief kunt staan maar hij doet het wel gewoon...

Ik kon vervolgens wel gewoon met mijn negatieve saldo reizen
You dream it, I live it.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:00:36 #181
132191 -jos-
Money=Power
pi_77905828
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:58 schreef Meddo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik kon vervolgens wel gewoon met mijn negatieve saldo reizen
U heeft TLS toestemming gegeven. Uw OV-chipkaart transacties zullen over 7 dagen vanaf registratie zichtbaar zijn in uw transactieoverzicht.

Trouwens ik heb ingelogged op die site en dan staat er dit:

Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -

heb ik nou in het weekend geen korting of zie ik dat verkeerd?
pi_77908744
Het is al veel vaker hier gezegd:

Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.

Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
pi_77912207
Een vraagje.

Ik heb mijn kaart opgewaardeerd, met een vrij-reizen abonnement voor doordeweeks. Nu is het zo dat toen ik in en -uitcheckte, zag dat op mijn pasje er geld werd afgeschreven?

Er is geen geld opgezet, staat er dan nu maar tijdelijk een bepaald bedrag op of zo?

Mijn vorige chipkaart was ik verloren en nu heb ik een nieuwe gekregen sinds vorige week, mocht dit relevant zijn.

-edit- volgens mij is er al antwoord op gegeven hierboven.
Woi.
pi_77912310
quote:
Dat was bij een reis met Syntus, nietwaar? Enkele dagen geleden heb ik zelf een restitutieformulier opgestuurd omdat bij mij 83 cent was afgeschreven van mijn studenten-OV-chipkaart toen ik vrij mocht reizen. Je zou ook zo'n formulier op kunnen sturen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:12:17 #185
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_77912972
quote:

[..]

Bij mij gaat er geen geldbedrag af als ik niet uitcheck. (Rotterdam, tram)
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_77914709
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:

Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.

Nou Nick dat klopt ook niet echt.
Ik heb namelijk:
Studenten ov-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend op de website staan als ik inlog.

Veder heb ik ook 6x het product: Vraag uw ov bedrijf op de kaart staan.

Heb het gevraagd aan de ov klantenservice en kreeg dit antwoord dit:

Dank u wel voor uw reactie van 06-02-2010.
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Wij vinden het vervelend voor je dat het reizen met de Studenten OV-chipkaart niet naar wens verloopt. Wij hebben in ons systeem nagekeken hoe de door jou beschreven problemen ontstaan kunnen zijn. Wij hebben hier geconstateerd dat jouw weekabonnement voor 2010 drie keer op jouw kaart staat. Daarom adviseren wij je om naar een Servicebalie van de NS te gaan, zoals die in Groningen. Hier kan je ervoor zorgen dat er nog maar één weekabonnement op jouw kaart staat. Hierna zou het reizen met de Studenten OV-chipkaart zonder problemen moeten verlopen.

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik heb dus blijkbaar 3x een week op mijn kaart staan. En op de website komt weekend ervoor.

De informatie op de website klopt dus niet altijd!
pi_77915076
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:51 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Dat was bij een reis met Syntus, nietwaar? Enkele dagen geleden heb ik zelf een restitutieformulier opgestuurd omdat bij mij 83 cent was afgeschreven van mijn studenten-OV-chipkaart toen ik vrij mocht reizen. Je zou ook zo'n formulier op kunnen sturen.
Klopt, formulier heb ik al gedaan hoor
You dream it, I live it.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:52:52 #188
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77918194
Ik was al helemaal vergeten dat ik een mail had gestuurd
quote:
Dank u wel voor uw reactie van 22-01-2010.
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Uit uw vraag begrijpen wij dat u op de hoogte gesteld wilt worden over de status van uw reisrecht. Wij zien inderdaad dat uw ov-chipkaart is opgehaald op 04-01-2010 om 10:22 uur. Daarmee is uw kaart geactiveerd.
pi_77918653
quote:
Producten op uw kaart

Product Status Prijs ¤
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf
Totaal 2
Er.....
pi_77919522
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Er.....
Heb hetzelfde
You dream it, I live it.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:28:39 #191
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77919603
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Er.....
Geen problemen van maken. Voor je eigen gemoedsrust kun je ff een conducteur vragen of hij ziet dat je kaart geactiveerd is. Zoja, is het goed. Zonee, kan de conducteur incompetent zijn, andere vragen.
pi_77920036
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Geen problemen van maken. Voor je eigen gemoedsrust kun je ff een conducteur vragen of hij ziet dat je kaart geactiveerd is. Zoja, is het goed. Zonee, kan de conducteur incompetent zijn, andere vragen.
Nou vorige week zei een conducteur iemand dat de mijne geactiveerd was op 1 januari 2010, toen ik de kaart uberhaupt nog niet in bezit had.

En eergisteren zei een conducteur dat hij niet geactiveerd was.

Wel heb ik rond 15 januari 2 producten opgehaald. En rond 20 januari stonden er geen producten voor me klaar, dus heb ik even gemailt of alles nu 100% zeker klopt.

Daarna heb ik een mailtje mogen ontvangen dat mijn kaart inderdaad op 1 januari geactiveerd is. Maar dat is feitelijk onmogelijk.
pi_77923275
Ik heb 'm.. EINDELIJK

Nu even uitvogelen wat ik allemaal moet doen.
pi_77923699
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:04 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb 'm.. EINDELIJK

Nu even uitvogelen wat ik allemaal moet doen.
Zucht...
quote:
De ingevulde gegevens komen niet overeen met de gegevens die bij de aanvraag van de kaart of het aanvragen van Automatisch opladen zijn opgegeven.
Heb ik dat account echt nodig om de kaart te gebruiken?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:54:36 #195
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77925103
Sjappie. Ben je ondertussen verhuisd? Ik heb ook mijn oude adres (vorige woning) ingevoerd en daarna via de website weer de gegevens gewijzigd naar het juiste adres.

Of maw. Op welk adres woonde je toen je 2008/9 je pasfoto inleverde op het postkantoor?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77925705
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:54 schreef CantFazeMe het volgende:
Sjappie. Ben je ondertussen verhuisd? Ik heb ook mijn oude adres (vorige woning) ingevoerd en daarna via de website weer de gegevens gewijzigd naar het juiste adres.

Of maw. Op welk adres woonde je toen je 2008/9 je pasfoto inleverde op het postkantoor?
Ik heb al deze tijd maar 1 adres gehad dus het is WEER een fout van hun. Maar ik belde net en toen zei ze dat dat account niet belangrijk is (is alleen om te kijken of je een product op je heb staan wachten) en dat ik maar naar een automaat moest gaan. Heb ik gedaan maar dat apparaat was anders dan in het demo-filmpje dus hopelijk is t nu goed

- Pas ingevoerd
- Afhalen reisproduct (ipv afhalen bestelling)
- Bevestigd
- Kaar is opgeladen ofzo.
- Stop (???)
- Kaart eruit gehaald

Zo goed? Er stond niks als 'Succesvol of gelukt' ofzo. En er staat nog niks op Mijn IB-Groep achter 'Geactiveerd op' (of duurt dat langer?).
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:21:20 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77925769
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:18 schreef BluesRebel het volgende:
Zo goed? Er stond niks als 'Succesvol of gelukt' ofzo. En er staat nog niks op Mijn IB-Groep achter 'Geactiveerd op' (of duurt dat langer?).
Volgens mij komt dat bij de IBG pas als je hem gebruikt hebt. Bij mij staat namelijk ook dat hij nog niet geactiveerd is, maar dat is hij wel.
Verder kan je, ter extra controle, nog naar een NS automaat gaan die zo'n OV chipkaart logo bevat
pi_77926249
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat bij de IBG pas als je hem gebruikt hebt. Bij mij staat namelijk ook dat hij nog niet geactiveerd is, maar dat is hij wel.
Verder kan je, ter extra controle, nog naar een NS automaat gaan die zo'n OV chipkaart logo bevat
Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:48:07 #199
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77930542
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:18 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb al deze tijd maar 1 adres gehad dus het is WEER een fout van hun. Maar ik belde net en toen zei ze dat dat account niet belangrijk is (is alleen om te kijken of je een product op je heb staan wachten) en dat ik maar naar een automaat moest gaan. Heb ik gedaan maar dat apparaat was anders dan in het demo-filmpje dus hopelijk is t nu goed

- Pas ingevoerd
- Afhalen reisproduct (ipv afhalen bestelling)
- Bevestigd
- Kaar is opgeladen ofzo.
- Stop (???)
- Kaart eruit gehaald

Dat is wel raar dan.

Heb je wel alle gegevens goed ingevoerd? Niet een letter omgwisseld wellicht? Bij mij staat ook nog niet bij IB groep geactiveerd..maak je daar maar niet druk om
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77931905
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:48 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat is wel raar dan.

Heb je wel alle gegevens goed ingevoerd? Niet een letter omgwisseld wellicht? Bij mij staat ook nog niet bij IB groep geactiveerd..maak je daar maar niet druk om
Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zeker
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:24:35 #201
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77932003
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?
Nee, een NS kaartjes automaat
Je kan dan op "kaartinfo" klikken en dan kan je zien wat er op jouw kaart staat.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:31:22 #202
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77932258
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zeker
Joa, zie geen probleem, doe het wel bij een bus. Bij NS liever niet.

Anders kijk ff op een gele ns automaat met logo van ovchipkaart:)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77932768
Als ik vanavond nog tijd heb zal ik t proberen
Anders kom ik er maandag in de trein wel achter
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:44:34 #204
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77932874
Trein hoeft je niet in te checken
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_77932928
Nee maar in de Arriva hebben ze wel een apparaatje waarmee ze t controleren.
pi_77933812
Mijn pet zakt af...

Ik heb een studenten OV-week. Ik reis al weken gewoon gratis, zo ook vanmiddag toen ik naar mijn werk ging. Kom ik terug, zie ik dat er ineens 1.01 euro van mijn rekening afgaat. WTF Het is toch vrijdag?

Kijk ik op internet, zie ik dit:
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf

Zoals je ziet een studentenOV-week.. Maar waar the fuck is mijn korting in het weekend? Er staat er bij de automaat geen meer voor mijn klaar..

Wat moet ik nu doen?

Schiet mij maar lek.. zucht..

[ Bericht 2% gewijzigd door elby1988 op 12-02-2010 21:30:00 ]
pi_77936944
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
pi_77937062
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:03 schreef nicolesoufi het volgende:
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
Niet zo druk om maken

Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
You dream it, I live it.
pi_77937611
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:06 schreef Meddo het volgende:

[..]

Niet zo druk om maken

Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
Tipje voor mij?

Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
pi_77937769
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:19 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Tipje voor mij?

Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik niet En de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan

Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden

http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
You dream it, I live it.
pi_77937902
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:23 schreef Meddo het volgende:

[..]

Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik niet En de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan

Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden

http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
Ik zal eens wachten tot ik op de site ook zie dat er geld vanaf is gegaan. Zag er erg vreemd uit.

Op de oplaadpunten staat inderdaad dat ik 2 abo's heb. Ik zal het in de trein voor de zekerheid nog eens aan zo'n conducteur vragen..
pi_77942840
Toch nog positief nieuws

Ik check toen net mijn rekening en zie dat Syntus mij mijn vier euro terug heeft gegeven

You dream it, I live it.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:25:30 #213
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77953548
Eergister weer zoiets geweldigs meegemaakt. Ik reis één halte, maar tijdens het ritje van 3 minuten is er blijkbaar een fuckup gebeurd in het systeem. Gevolg is dat er binnen 4 minuten (!) twee checkins zijn geregistreerd, waar de tweede checkin dus een checkout had moeten zijn. Zo'n geintje kost me dus 8 euro.

Ik koop dus nooit meer saldo voor die kutkaart. Hopelijk krijg ik het terug.
  zondag 14 februari 2010 @ 16:25:45 #214
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_77986652
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77993375
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:31:49 #216
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_78001984
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:46 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
Even gekeken, de laatste stap is hetzelfde (verouderde) formulier printen, invullen en opsturen Het is niet voor mij, maar we moeten maar eens een belletje naar de DUO doen dan.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_78021817
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.

Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
pi_78022354
Er staat nog steeds geen abonnement voor me klaar .

De IB-groep heeft mijn verzoek voor schadevergoeding afgewezen, omdat zij WEL het product op tijd hebben klaar gezet en dus niet verantwoordelijk zijn. Ik werd door verwezen naar OV-Chipkaart voor een schadevergoeding.

Het interesseert me niet wie er verantwoordelijk voor is, geef me mijn abo .
pi_78030532
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.

Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
Lekker afwachten, geen moeite voor doen. Een softwarefout wordt toch niet direct opgelost als jij daar een telefoontje voor pleegt zolang je geen boete krijgt en jij hebt opgeladen is het allemaal hun probleem toch..
pi_78037228
Vandaag werkte mijne zowel in de bus als in de trein.... EINDELIJK
pi_78042552
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?

Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:57:30 #222
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78042581
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:56 schreef Svwees het volgende:
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?
[ afbeelding ]
Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
pi_78047629
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
pi_78048334
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
*knip*
Heb ook nog steeds problemen met de NS. De ene conducteur leest m'n in één keer goed uit, de ander zegt dat ik moet activeren. Heb aan een conducteur op het perron gevraagd of hij m'n kaart even kon scannen om te kijken wat er aan de hand was... de eerste keer scannen zag hij alleen twee 'Overige reisproducten'. Daarna bij een andere conducteur geprobeerd en daar gaf hij alles wel goed aan. Hit or miss dus.
pi_78048868
quote:
*Verhaal*
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan van week naar weekend geswitcht. In het derde scenario is die conducteur gewoon onwetend, want nadat hij/zij op het pijltje heeft gedrukt, komt je definitieve abo in beeld. Het abonnement wat ze als eerste in beeld krijgen, is je tijdelijke abonnement dat de makers erop hebben gezet, zodat je begin dit jaar nog de kans zou hebben om je echte product op te halen.
Dat ze hierbij zijn uitgegaan van je oude weekendabonnement, is eigenlijk alleen maar gunstig voor jou, omdat je nu de hele week gratis kunt.

Overigens wist een conducteur mij te vertellen, dat dat tijdelijke product er vanzelf af gaat, dus ik zou me er niet zo druk om maken.

Dat sommige conducteurs je kaart niet scannen, is raar en heeft hier niks mee te maken.
pi_78049478
Die onwetendheid is er wel vaak.. Wist alleen niet dat het eerste product dat ze lezen je tijdelijke product is. DUO vertelde mij dat ze al je gegevens op je pas gezet hebben. Dus als je ooit gewisseld bent, dan lezen ze je oude kaart ook, terwijl je die inmiddels al niet meer hebt. Wat betreft het gratis reizen, dit is inderdaad wel zo, maar niet elke conducteur accepteert het verhaal, want wanneer je zegt dat ze op het pijltje moeten drukken, hebben ze dus een weekend en een weekproduct gezien, waardoor een aantal conducteurs zegt, 'je hebt beide, dus ik accepteer de eerste kaart', wat in mijn geval een weekend is.
Als het eerste product er inderdaad afgaat, dan ben ik wel benieuwd wanneer dat dan gebeurt, want ik heb al een verhaal gehoord dat iemand 3 boetes heeft gekregen, met betrekking tot een situatie, gelijk aan die van mij.

Met betrekking tot het niet scannen. Ik heb zondag, maandag en dinsdag (vandaag), in de trein gezeten, waarbij ik elke keer gecontroleerd werd, maar zodra ik mijn pas te voorschijn haalde, gingen ze hem niet scannen en accepteerden ze dit. Ik vermoed zelf dat er binnen de organisatie van de NS erkent is dat er een te groot probleem is met betrekking tot de studenten-ov's o.i.d., want gewone chipkaarten scannen ze wel.
Maar het blijft een raar fenomeen die studentenov-chipkaart. Brengt een hele hoop frustratie met zich mee, maar op zich beleef ik er ook mijn lol wel aan..
pi_78052001
Ik heb ook hetzelfde probleem, hoewel het nog niet echt een probleem is aangezien ik tijdens mijn treinreizen de afgelopen tijd of nog geen conducteur tegengekomen ben, of op vrijdagmiddag reisde, of de conducteur de chipkaart niet eens gescand heeft.

Ik ben in september 2009 gewisseld naar een weekendkaart, terwijl ik mijn chipkaart al in april ofzo ontvangen had. Daarom was het tijdelijke product een week-abonnement. Nu heb ik mijn chipkaart in januari geactiveerd, dus een weekendabonnement erop gezet. Mijn IBgroep geeft dit ook aan, en ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik op die en die datum een weekend aoonnement geactiveerd heb. Allemaal prima dus. Op ov-chipkaart.nl staan bij mijn kaartgegevens echter alleen nog de 2 producten die bij een week-abo horen (dus mijn tijdelijke ov). Die andere twee staan er (nog) niet op. Bij de NS-kaartjesautomaat met een roze logo geeft ie ook die 2 week-producten aan, en 2 overige producten (waarschijnlijk wel mn weekend abo).

Er is dus nog geen conducteur geweest die mijn chipkaart gescand heeft, maar die zal dan ook wel te zien krijgen dat ik een (tijdelijk) week-abo heb, en dan zal op de 2e pagina van zijn apparaat wel mijn weekendabo staan. Het inderdaad maar afwachten of die conducteur weet dat die 2e pagina dus de juiste is en dat ook accepteert.
Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
pi_78065164
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:17 schreef harrejasses het volgende:

Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
De enige conducteur die me bijna niet geloofde, vroeg om een bewijs dat ik een weekendabonnement had. Ik denk dat ze daarmee een brief of uitdraai van de IB-Groep/DUO bedoelt. Als je toch een boete krijgt, kun je dit waarschijnlijk wel terugvragen, bij welke instantie is nog maar de vraag, want ze geven elkaar de schuld van de problemen.

En door de week reizen zou je kunnen doen met je papieren ov-kaart en zeggen dat je je ov-chipkaart of product nog niet hebt wegens omstandigheden.

Dit kan natuurlijk van de een op de andere dag afgelopen zijn, dus check regelmatig je ov-chipkaart bij die NS-automaten wat er nog allemaal op staat.
pi_78072463
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
pi_78077620
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
Zie vorige pagina van dit topic, waar het antwoord gegeven is:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:

en tevens staat dit op http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen# :
quote:
Welke producten staan er op mijn Studenten OV-chipkaart?
Als je een weekabonnement hebt, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart week' en 'Studenten OV-chipkaart korting week'.
Heb je een weekendabonnement, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart weekend' en 'Studenten OV-chipkaart korting weekend'.

Deze vraag lijkt me inmiddels ook wel OP-materiaal..
pi_78080431
Hmmm, heb dit topic redelijk goed gevolgd, maar toch overheen gelezen dan! Thnx voor je reactie
pi_78088607
Zojuist weer met de trein gereisd. En gecontroleerd. Conducteur scant mijn pas, ziet in eerste instantie een weekendproduct staan, scant nog een keer, drukt nu op het pijltje en ziet weekproduct staan, geeft op heel duidelijke wijze aan dat het goed is en hij vervolgde zijn weg.
pi_78090407
Ik heb sinds kort mijn ov studentenchipkaart binnen gekregen.
En nou ben ik een paar vergeten uit te checken en nu is die geblokkeerd weet iemand hoe dat kan en hoe ik dat kan op lossen, hij is trouwens nog niet geactiveerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoOcelot op 17-02-2010 10:24:52 ]
pi_78099120
Was maandag bij servicebalie van de ns, liet ik mijn pas scannen en stond ook ergens, houdbaar tot 2030. Is niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Ze moesten daar "gewoon een datum neerzetten".
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:19:20 #235
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78110721
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:22:02 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_78110849
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:19 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Ja
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:28:13 #237
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78111123
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:22 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja
Cheers!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:53:40 #238
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78156185
Hee ik ben erachter gekomen dat ik ook door de week gratis kan reizen.
Zijn er anderen die hier ook "last van" hebben?

PS Ik kreeg als voorlopige ov-chipkaart ook een week-ov opgestuurd. Wat dus niet klopte.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78164242
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
pi_78173547
quote:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
Ik heb een soort gelijk probleem
Had eerst een weekendabbo klaar staan op mn kaart, maar wou een week. die toen bij DUO om laten zetten.

Vervolgens gewoon 2x een week abbo geactiveerd en goed opgehaald.(bij duo staat dat ik hem geactiveerd heb)

Nu reis ik en er komt vervolgens: Goede reis student wknd voor te staan.

Na eindeloos bellen maar gemaild naar de klantenservice...Die mij nu weten te vertellen dat het weekend abbo mijn TIJDELIJKE abbo is(en nog niet is vervallen)...maar er vervolgens ook nog 3 week abbo's op mijn kaart staan.

Ik heb dus 4 producten
Ik laat het nu wel zo...Betekend vast dat ik nu 7 dagen per week gratis reis.
Ga vandaag en zondag met de trein. Ga dus eens bekijken of ik zondag ook zonder 40 % korting kaartje kan reizen
pi_78180667
Gewoon de hele week door reizen. Doe ik zelf ook als dit nodig is. Is zo veel trammelant over. Doordeweek zeggen conducteurs dat je een weekendproduct hebt, waardoor ze soms ook zeggen, ga maar in het weekend reizen of koop een kaartje. Heb ik zoiets van, oke, reis ik ook wel in het weekend en vertel ze dit verhaal. Consensus binnen de ns is er toch niet. Alhoewel, de hele afgelopen week dat ik gecontroleerd wordt, drukken alle conducteurs netjes op het pijltje in hun scherm, dus misschien hebben ze het nu door. Wie weet. Iig, iedereen veel succes!
pi_78195949
Studenten 16 maart over op OV-chipkaart

Vanaf 16 maart kunnen studenten alleen nog maar met een OV-chipkaart reizen in het openbaar vervoer. De vervoerders en het ministerie van Onderwijs zijn die datum overeengekomen. Tot nu toe heeft zo'n tachtig procent van de studenten zijn OV-chipkaart opgehaald.

Studenten moesten eigenlijk al met ingang van dit jaar overstappen op de chipkaart, maar die datum werd wegens technische problemen verschoven naar 1 februari. Ook die deadline werd vanwege problemen met de techniek niet gehaald. Door de problemen konden veel studenten hun chipkaart niet activeren.

Omdat veel studenten de chipkaart nog niet hadden opgehaald, werd een prijzenpakket opgesteld om de kaart te promoten. Iedere student die zijn kaart voor 16 maart heeft opgehaald maakt kans op een van de tien iPads die daarvoor beschikbaar zijn gesteld of een wintersportreis. De trekking is ook op die datum.
You dream it, I live it.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 19:46:12 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78195976
quote:
Je bent me net voor.
pi_78199193
Zullen op die datum de problemen met de apparatuur, software, reisproducten en de voorlichting van het NS personeel ook verholpen zijn?
pi_78200518
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:16:52 #246
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78200662
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
Bij vele punten in het land.

http://www.ov-chipkaart.nl/?wicket:interface=:0::::#map
pi_78250065
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
pi_78297229
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:06 schreef maartuh21 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
  maandag 22 februari 2010 @ 12:00:07 #249
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78298037
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Binnenkort verdwijnt bij iedereen toch het tijdelijke abonnement, misschien ben je dan weer van je problemen af.
pi_78316361
Ik had een ov-chipkaart die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door DanseMacabre op 22-02-2010 20:05:48 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 20:02:26 #251
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78316476
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik had een ov-chipkaar die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?
Dat lijkt me wel. Je oude zal ook wel meteen geblokkeerd zijn?
pi_78316696
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:24:52 #253
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78317602
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:06 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
Hmz, het wordt me op de site ook niet echt duidelijk. Heb je opnieuw een aanvraagformulier ingevuld of sturen ze meteen een vervangende op?

Nja, als je er één hebt kun je natuurlijk gewoon naar zo'n automaat om te kijken of er iets voor je klaar staat. Rijen zijn er toch niet. En anders ff aan een conducteur vragen of ie al geactiveerd is.
pi_78317791
Ik moest een aanvraagformulier invullen voor een vervangende kaart, binnen een week krijg ik een aanvraagformulier per post, die moet ik weer per post opsturen en dan krijg ik binnen drie weken een nieuwe.
En ik durf niet het risico te nemen dat ik straks in de trein zit en dan een boete moet betalen + 32 euro voor een retourkaartje volle prijs.
pi_78318464
Even gebeld, ik moet de kaart inderdaad opnieuw activeren.
Kan ik nog wel reizen in de bus met m'n oude kaart?

Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe kaart er is.
pi_78319667
Toe te voegen aan OP: deadline voor activeren: 16 maart 2010
pi_78352143
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:56:39 #258
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78352200
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
Volgens mij accepteren ze die papieren kaart al lang niet meer... Misschien als je brieven meeneemt waarmee je kunt aantonen dat je er wel 1 moet hebben en dat je hem hebt aangevraagd enzo.
pi_78352779
Volgens de ib-groep heb ik recht op een vervangende kaart, volgens de klantenservice van de ov-chipkaart niet.
Lekker tegenstrijdig.

[ Bericht 71% gewijzigd door DanseMacabre op 23-02-2010 18:30:04 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:59:13 #260
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_78354603
Heb nu ook eindelijk een brief gekregen van IB Groep.

"Uw heeft uw abonnement op 4 januari in gebruik genomen"
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_78423895
En de problemen duren voort, ronduit genant. Dacht dat alles nu in orde was en conducteurs goed geïnstrueerd waren, wordt ik vanochtend gecontroleerd en zegt de conducteur tegen mij, je hebt een weekend en weekov. Het weekendov is geldig tot en met 2012 en de weekov is tot en met 2030. Je kunt er gewoonweg niets mee. Heel leuk dat blokje in hun scherm, maar volgens mij klopt daar ook iets niet helemaal mee. Iemand overigens nog ideeën over wanneer dat tijdelijke product er af gaat. Voel er vrij weinig voor om weer hele dagen aan de telefoon te hangen..
pi_78446699
Volgens de ib-groep heb ik nu gewoon geen reisrecht meer. Vraag me af waarom ik dan wel stufi krijg.
pi_78454486
Ik heb mijn weekabonnement omgewisseld naar een weekendabonnement vanaf 9 februari. Maar ik heb dit op mijn kaart nog niet aangepast door van reisproduct te wisselen. Als ze nu mijn kaart scannen staat daar nog gewoon een weekov op neem ik aan?
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_78456368
Ja, je moet hem sowieso opnieuw activeren...
pi_78486835
Een nieuwe kaart moet je altijd activeren! Ondertussen kun je met de toegestuurde tijdelijke kaart reizen tot je je nieuwe kaart hebt. Activeren doe je bij de gele oplaadpunten in AH/C1000/Kiosk/Primera/Totaalgemak. Kies dan ophalen bestelling en controleer of je week of weekend hebt en dit klopt; bevestig vervolgens met ja.
Dit activeren kan dus NIET bij de kaartjesautomaten van de NS!!

Activeer een nieuwe kaart voor de 16e maart. Reis niet meer met je oude ov kaart want dan riskeer je een boete. Koop dus beter gewoon kaartjes. Voor de kaartjes kun je schadevergoeding aanvragen bij de klantenservice van de OV Chipkaart...

Daarnaast moet je bij OV die al van die uitcheckkastjes heeft altijd in en uitchecken. Als je dit niet doet en je hebt een week ov en reist in het weekend en vergeet het dan kost je het dus geld.
Bij de NS check je niet in of uit, maar koop je dan in het weekend gewoon nog een kaartje met korting.
pi_78486900
@ Prof Paljas; Je moet een wisseling naar week of weekend aanvragen via het formulier bij OCW Duo. Als je dit gedaan hebt gaan hier een paar dagen tot 2 weken overheen voor het is omgezet. Je kunt dit checken bij de gele oplaadpunten! Gewoon proberen totdat je ziet dat het is veranderd en nu nog niet activeren!
pi_78513677
Maandag mag ik weer een dag voor de OV-chipkaart draaien, en nu in Almelo
Zal nu toch wel de allerlaatste keer zijn gok ik zo.
Inmiddels al mijn sweater ingeleverd met de ov-chipkaart info erop dus erg herkenbaar ben ik dan ook niet meer
Ach het verdiende leuk bij, alles bij elkaar toch een aantal maanden stufie, kan voor mijn examenweek mezelf helemaal op mijn studie storten en proberen mijn P te pakken in een jaar.
En dat mag ook wel, want een groot gedeelte van mijn vrije tijd heb ik de afgelopen 2 maanden besteed aan werken terwijl ik eigenlijk iets meer had moeten studeren
Ach ja prioriteiten he, ff mijn verslag aftikken voor dit blok en me dit weekend vol op statica storten.

Dus heb je nog problemen met je ov-chipkaart, kom naar Almelo maandag
  maandag 1 maart 2010 @ 11:19:16 #268
32320 iosubSyS
Stay Awake
pi_78583474
quote:

heel verhaal..
Zit met het exact hetzelfde probleem... ook alle instanties afgebeld zonder enige oplossing
Dus ik houd me ook aanbevolen voor een oplossing en tot die tijd hopelijk zonder boetes het land door..
  maandag 1 maart 2010 @ 22:30:13 #269
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_78614730
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
pi_78620342
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Volgens mij nog niet, je moet vanaf 16 maart alleen zorgen voor een geactiveerd reisproduct
pi_78629166
quote:
In je niet-vrij-reizen periode hoef je ook niet in te checken. Dan alleen een kaartje kopen (trein dan he!)

Bus altijd inchecken.
pi_78631667
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Sinds januari loop ik al achter dit probleem aan, alleen het enige waar ik tot nu toe achter ben gekomen: niemand kan er iets aan doen. Er is toch wel iemand die er een oplossing voor heeft. Ik begin er een beetje strontziek van te worden...
pi_78676866
quote:
Zolang er nog niks over gezegd is alleen kaart laten zien an conducteur en niet in/uitchecken.
De bedoeling was om dit te veranderen maar waarschijnlijk blijft het zo.
pi_78726399
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:56:13 #275
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78726909
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:41 schreef Glenn0 het volgende:
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
Neehee, kap daarmee.
pi_78855252
Tot zestien maart is de oude kaart nog geldig volgens de klantenservice van ov-chipkaart en volgens DUO.

Ik heb nu dus een nieuwe kaart aangevraagd, ruim een week geleden. Volgens de klantenservice van de ov-chipkaart kunnen ze pas twee weken na het ontvangen van het aanvraagformulier zien of ze 'm hebben ontvangen. Daarna duurt het nog 2 tot 3 weken tot ik 'm heb. In totaal dus 4 tot 5 weken.

Volgens de website echter krijg je binnen een week na versturen van het aanvraagformulier een bevestiging en daarna duurt het nog 2 weken.

Hoe zit het nou?
pi_78861073
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
pi_78861773
Ik wil graag weten wat de feestdagen zijn, waarop een week-OV niet geldig is en een weekend-OV wel. Dit stond vroeger op de achterkant van de kaart, maar dat is nu dus niet meer het geval.
Ik kon zo snel niet vinden via google want ik kwam alleen maar bij pagina's over het gezeik van de afgelopen maanden.

Iemand een linkje? ^^
gr gr
pi_78862870
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
You dream it, I live it.
pi_78863047
Bedankt Meddo
gr gr
pi_78863147
Heb al 2 jaar een OV-chipkaart en die heeft het altijd prima gedaan in de metro en sinds kort ook in de trein en bus dan. Is mijn portemonnee dit weekend gestolen. Ik moet nu een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en dit gaat volgens die vrouw van de helpdesk nog 4 weken duren!

Ik heb nu een tijdelijke OV-chipkaart gekregen van de RET, maar weet iemand of ik deze ook in de trein kan gebruiken? Of moet ik gewoon die groene kaart nog gebruiken tot 16 maart?

Lekkere timing
pi_78863522
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:20 schreef Meddo het volgende:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
pi_78863658
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef Hugo__Boss het volgende:
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
Ja, heb ik. Maar volgens de ib-groep worden de tijdelijke kaarten allemaal stopgezet op 16 maart.
pi_78863784
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
  zondag 7 maart 2010 @ 21:37:52 #285
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78863993
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:30 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
Handig, DUO zegt 5 mei en de NS zegt 14 mei
pi_78869051
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:34 schreef Aotearoa het volgende:
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
Omdat op de tijdelijke kaarten het voorlopige reisproduct staat.
pi_78877670
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:15:26 #288
132191 -jos-
Money=Power
pi_78877986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
Het is toch echt de fout van jullie zelf dat er tijdelijke kaarten uitgegeven moeten worden dus om daar de studenten voor verantwoordelijk te stellen is echt onzin jullie hebben gewoon dikke pech, zorg eerst maar dat dat systeem een beetje normaal werkt, dan pas mag je voor nieuwe kaarten geld gaan vragen
pi_78878604
Te lui om een nieuwe aan te vragen? Ik heb meteen een nieuwe aangevraagd toen ik m'n oude kwijt was.
Nu moet ik volgens de klantenservice 5 weken op een nieuwe wachten.

Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?

Ik lees trouwens ook iets over zelfcontrole op studenten-ovchipkaart.nl maar ik kan 'm niet vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door DanseMacabre op 08-03-2010 10:14:54 ]
pi_78881469
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:41 schreef DanseMacabre het volgende:
Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?
Dat klopt, het kan ook ietsjes langer zijn. Ik heb vanochtend de bevestiging gehad dat ze mijn formulier hebben ontvangen en dat alles in orde is. Binnen twee weken krijg ik mijn nieuwe OV thuisgestuurd
pi_78892639
Kwijt vind ik dan weer onder eigen schuld vallen, maar de grootste fout was de niet te halen deadline.
Ze hadden geen tijdelijke moeten sturen maar gewoon echte en zo het systeem niet over belasten.
Een mooie deadline was geweest dat vanaf augustus je de chipkaart nodig had, niet zoals nu.
Maar ik heb echt veel mensen gesproken in de 2,5 maand, en ongeveer 15% heeft niet geactiveerd:

- voornamelijk vmbo 4 niveau studenten
- te lui om te activeren
- formulier niet ingevuld
- ik heb al een auto/brommer/scooter veel gehoord

Op zich zou een nieuwe nu echt geen 5 weken meer mogen en kunnen duren, er zit nog evenveel mankracht en er zijn een heel stuk minder studenten met problemen nu. Als het echt lang duurt of problemen blijven aan kan ik aanbieden om nog eens een rondje namen te noteren en gegevens en die direct aanbieden. Ik wil best geloven dat jullie moeite hebben gedaan maar het overgrote deel wat nu niet geactiveerd heeft valt in de bovenste 4 categorieën.
pi_78893784
Ja ik vind het ook echt balen anders dat ik al jaren een OV-chipkaart heb maar uitgerekend nu mijn portemonnee (incl. kaart) wordt gestolen.

Die vrouwen die ik sprak snapten ook echt niet dat ik met één kaart EN met de RET kon reizen, EN met de NS. Zij zeiden ook tegen mij dat het nog 5 weken gaat duren, wat behoorlijk klote is omdat ik elke dag in totaal een uur met de trein moet en 30 minuten met de metro! Ik kan dat echt niet zelf gaan bekostigen.. maarja. Je hebt zeker geen enkel idee hoe ik dat proces van die kaart krijgen kan versnellen? Wacht namelijk nog steeds op het aanvraagformulier!
pi_78895111
Vroeger kon je een truc toepassen, vulde je ipv het formulier in dat je een nieuwe wilde dat je oude beschadigd of kapot was en dat duurde veel korter. Toen ik daar mensen op attent ging maken was dat ook heel vlug afgelopen. Versnellen kan ik het niet, maar mocht je over 3 weken niks weten kan ik je op de lijst zetten, want eigenlijk zou het maar 3 weken moeten duren nu nog, maximaal. Na die 3 weken kan ik je gegevens op zo'n formulier zetten als de ov chipkaart actie dan nog loopt, in ieder geval deze week nog dat ik zeker weet.
pi_78895930
OK, dankje iig voor alle informatie!
pi_78920305
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Joehoe, heb eindelijk (na twee maanden) EUR2,27 geld terug gekregen voor mijn vertraging. Had netjes met de studenten ov-chipkaart in- en uitgecheckt, dus ze konden zien dat ik echt meer dan 30 minuten vertraging had. Heb het nummer ingevuld dat boven de streepjescode op de achterkant staat en een kopietje van mijn kaart meegestuurd en nu dan eindelijk een mailtje van de NS dat deze claim is geaccepteerd.

Over deze procedure kun je echter via geen enkele bron informatie vinden. Zowel de NS als het geweldige studentenov-chipkaart.nl zwijgt in alle talen over wat te doen bij vertraging met je studenten OV-kaart.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:14:21 #296
133369 Jivis
Critikut
pi_78921613
Vraagje: mijn OV studentenchipkaart is helemaal dood, zowel in bus als trein werkt die niet meer. Bel ik dat nummer, krijg ik te horen dat ik dan "naar een informatiebalie" op het station moet gaan omdat die waarschijnlijk geblokkeerd is.

Nu zit ik in de regio Deventer/Zwolle en als ik even een korte blik op de Conexxion site werp wordt daar gemeldt dat een verkooppunt zich in Zwolle bij GWK bevindt. Maar kan ik daar ook echt terecht? GWK is toch voor geld inwisselen en dergelijke?
Amen.
pi_78937205
Klopt, ik ben m'n kaart expres kwijtgeraakt. Maar ik vind het gewoon wazig dat je dan ook nog van de ib-groep te horen krijgt dat je aanvraag afgewezen kan worden omdat het je eigen schuld is dat je 'm kwijt bent.

Maar m'n aanvraag is dus goedgekeurd en als het goed is heb ik binnen twee weken een nieuwe.

En ik had 'm wel meteen geactiveerd.
pi_78964978
Even inhakend op mijn volgende vraag: waar ik kan ik in godsnaam terecht om te bekijken of mijn kaart defect is in de regio Zwolle/Deventer. Ik ben bang dat ze me bij de NS balie heel dom gaan aankijken namelijk.
Amen.
pi_78983509
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
pi_78983942
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef sboersma het volgende:
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
Nee, maar ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt bij mij uit te maken of ik mijn hand voor die strip houd of niet.

Wat overigens wel vreemd is, aangezien ik eerst m'n portemonnee ervoor kon houden en die het dan nog steeds deed.

Voor nu laat ik het nog maar even zo, heb geen zin om drie weken lang te moeten dokken .
Amen.
pi_78984124
Ja maarja, vanaf 16 maart MOET je ingechecked zijn...

Heeft iemand anders misschien een oplossing?
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:56:10 #302
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78985791
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')