quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Lees alles goed door! Ofwel: eerst opladen! Maar tussen de mogelijkheid tot ontvangen en het kunnen gebruiken zit soms 1 week.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef tha_dark het volgende:
Ik heb nu een tijdelijke binnengekregen... Moet je die ook activeren?
Of kan ik daar zometeen meteen de bus mee instappen?
Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.
Ik zou gewoon 1 februari invullen. Zij kunnen niet weten waneer jij had willen reizen en zij hebben hun zaakjes nu niet voor elkaar.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:37 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:
1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?
2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragenEr staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
Neem je jaarkaart mee, je oude chipkaart mee en laat hem zien aan de conducteur. Vertel daarna het verhaal. Hoop vervolgens op coulance.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie
Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.
Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:09 schreef Meddo het volgende:
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:19 schreef shayolo het volgende:
[..]
Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
ok, bedankt! ik ga eens bellen dan.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:22 schreef Meddo het volgende:
[..]
Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.
Die datums zeggen helemaal niks!
Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...quote:Op maandag 1 februari 2010 18:06 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
Bij mij tot 2011. Maar je bent niet de enige waarbij het geldig is tot 2030, vaker gelezen in ieder geval (en dan bedoel ik niet dat ik het vaker bij jou heb gelezen, wat ook het geval isquote:Op maandag 1 februari 2010 18:33 schreef Thomas B. het volgende:
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer
Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
Omdat je de keuze krijgt om hem niet te activeren zodat er geen geld bij je voorlopig lening komt (als je bijvoorbeeld denkt je studie niet binnen 10 af te maken) net als eerst het niet ophalen van je kaart op het postkantoor.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:26 schreef alwaysedo het volgende:
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
Maar je kunt hem dan nog steeds activeren toch? Je hoeft je niet te indentificeren bij het activeren oid? Maar goed, ik weet het ook niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:17 schreef Nick_Taken het volgende:
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
Nou egeltje..quote:Op maandag 1 februari 2010 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
Hoi Nickquote:Op maandag 1 februari 2010 22:06 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
Owja, dat was bij jou het geval. Hmz, dan denk ik toch dat in ieder geval 1 van de 2 iets tijdelijks is. Vreemd.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:
Goede reis student wk vrij.
Jep, als het goed is blijft het gewoon klaarstaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:13 schreef GeneraalUli het volgende:
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:09 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Hoi Nick
Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.
Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.
heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
Ik zie ook nooit goede reis, maar altijd iets van 'in ok 16574644146'. Al staat er bij de prijs wel altijd 0 volgens mij.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.
Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Oke ik zal het eventjes wat beter uitleggen nog:Pquote:Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.
Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 06:52 schreef Ladidadida het volgende:
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Dit dus..''de apparatuur van de NS werkt niet. Zorg dat u uw gegevens van mijn ov-chipkaart uitprint en bij u heeft waar status actief op staat..hopelijk zien ze het dan door de vingers''quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Zephyrus het volgende:
Omdat ik van de week ook al een aantal keer van de conducteur hoorde dat ik hem nog moet ophalen, heb ik gisteren maar even gebeld. Bij de IB-groep staat dat mijn product opgehaald is, dus 'meer kunnen wij ook niet doen' kreeg ik als antwoord. M.a.w. fout ligt bij de NS
Vorige topic...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef iosubSyS het volgende:
Nick_Taken waar vind ik een automaat waar ik zo'n overzicht kan printen (omgeving Amsterdam)? of kan dat bij zo'n gele unit bij de AH..
quote:Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
Wat zie je 2 posts terug?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:36 schreef Hansjoh het volgende:
Ik naar het NS-loket, nee meneer, kaart is niet geactiveerd. Ik bellen naar studenten chipkaart lijn, ja meneer, de kaart is gewoon geactiveerd. Ze moeten met dat apparaat even naar beneden scrollen....
WAT IS HET NOU? Als ik bij een gewone NS-machine sta en kijk wat er op staat, staan er 2 overige producten op.. Dat lijkt mij toch niet goed dan..
Is toch niet te geloven, wie moet ik nu geloven..?
In Rotterdam gebruiken ze toch alleen de chipkaart?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:01 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.
Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:41 schreef Elohim het volgende:
Hebben jullie nog suggesties om die pauperservice te bereiken (van Studenten OV-Chipkaart)? Ik heb nu 10x gebeld (0900-6655444), verspreid over 1.5 maand (lange wachttijden).
Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!
Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:59 schreef Elohim het volgende:
[..]
Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.
Haha, dus het ging snel?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:17 schreef Elohim het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is.Hij zei dat ik sowieso tot eind feb. met mijn oude OV-kaart kan reizen.
Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:47 schreef iggEh het volgende:
Echter kan ik hier nergens bericht van vinden dat dit daadwerkelijk zo is. Iemand die weet of dit toevallig nog toegestaan is?
In de nieuwsberichten heeft ie het steeds over het tijdelijke product op je chipkaart wat je voor onbepaalde tijd kan blijven gebruiken. Kan zijn dat ik het steeds mis, maar heb nog geen nieuwsbericht gevonden waar hij het over de papieren kaart heeft. Zou er wel blij mee zijn, dat welquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef Elohim het volgende:
[..]
Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.
Ik vind het maar stom dat ze bij het ophalen bijvoorbeeld niet goed laten zien hoe het echt gaat. 'kaart erin, ophalen bestelling, ophallen +++++, ophalen ++, ophalen ++++, nog wat wachten, kaart eruit'.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".
http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".
http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
Hou hem!! Verkoop hem aan mij!quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:35 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.
Ik heb hem nog ergens in ik meen 720P
Wat ook weer erg goed geregeld was, wij kregen een laptop en beamer mee, geluid moest dus uit die mini speakertjes komen, en de beamer werkte niet goed met de laptop.
Hebben ze na een paar dagen een andere laptop voor gekocht zo heb ik begrepen.
Campagne gaat iig door, maar mijn colleges zijn weer begonnen dus draai nu niet mee.
Ik heb wel nog een mooie sweater van de OV-chipkaart die eigenlijk een keer terug moet.
Maar ik zie geen einddatum op hun site.quote:Het is voorlopig nog mogelijk om met je 'oude' OV-bewijs te reizen. Voor de einddatum moet je de website www.studentenov-chipkaart volgen.
Klopt, er is nog geen datum bekend.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:
Ik kreeg net een mail van hun waarin stond:
[..]
Maar ik zie geen einddatum op hun site.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:
[..]
Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
Wachten. En je kunt ze mailen: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/ Hoezo werkt het nummer niet trouwens? Lange wachttijd, of doet ie niks?quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:19 schreef fokaccount666 het volgende:
Ik heb 2 en een half week een aanvraag formulier voor een studenten ovchipkaart kaart ingevuld, met id kopie en pasfoto er bij. Op het aanvraag formulier stond dat hij er binnen 2 weken zou zijn. Het is nu 2 en een half week later en ik heb nog steeds geen ovchipkaart. Nu probeer ik contact te zoeken met de ovchipkaart mensen/bedrijf, ik heb een 0900 nummer gevonden (0900-6655444) maar dit nummer werkt niet. Nu kan ik nergens een ander nummer vinden. Iemand een idee wat ik het best kan doen?
Ik kan dit nergens op de site vinden? of ligt dat aan mij..quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:
[..]
Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopenquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:36 schreef JWTOG het volgende:
Ik had een vraag, als ik nu met de trein ga reizen en ik neem iemand mee, hoe krijgt diegene dan reductie?
Gewoon een kaartje met reductie halen en dan mijn kaart laten zien?
Ik hoop 't, maar is 't bij jullie niet zo dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zal wel worden verlengd als je daadwerkelijk voor een nieuw studiejaar wordt ingeschreven...
Geen idee. Misschien even aan een conducteur vragen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Heb hier gelezen dat het doordeweeks toch wel mogelijk is om in te checken. Iemand die weet wat er gebeurt als je dit in het weekend doet? Foutmelding? Toch reizen op saldo? Je hebt immers twee reisproducten...
Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopen
Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef JWTOG het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?
Nice, maar hoe gaat de korting werken als je in de trein ook een ov-chip zal gebruiken, of krijgt de trein geen ov-chip?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...
Het vervoerbewijs blijft een kaartje als je met de trein gaat reizen? Ik dacht dat die ook zouden verdwijnen en dat je dan alleen nog maar met de ov-chip kaart kan reizen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hoe bedoel je? Voor de studenten? Die gebruiken toch al een OV-chip...
Voor de mensen die mee-reizen? Geen idee! Los kaartje kopen dus altijd..
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef Meddo het volgende:
papierkaart heb je niet nodig, ze zorgen maar dat de apparatuur werkt
Zeggen dat je het risico op een controle wel wilt nemenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Even de melding van hun eigen site uitprinten:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
bronquote:Studenten OV-chipkaart
maandag, 4 januari 2010
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.
Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren. Na 31 januari is de oude OV-studentenkaart van 2009 niet meer geldig, er kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart worden gereisd. Omdat u met de OV-chipkaart in onze bussen nog niet kunt in- en uitchecken, vinden er vanaf 1 februari controles plaats waarbij het reisproduct op de OV-chipkaart wordt gecontroleerd.
Naar verwachting is het vanaf het najaar mogelijk ook in onze bussen in- en uit te checken met de OV-chipkaart.
Voor meer informatie over de studenten OV-chipkaart, zie www.studentenov-chipkaart.nl
Ik heb dus ook dat ik mijn kaart heb geactiveerd, staat ook op mijn account en bij de GVB in Amsterdam doet ie het gewoon.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Hansjoh het volgende:
Nou ik ben weer niets wijzer geworden. Ik doodleuk richting Utrecht, ja hoor controle, 'nee meneer, is nog niet geactiveerd' en loopt gelijk weg (volgens ov-chipkaart-lijn is ie absoluut geactiveerd). Ik naar het loket, ja er staan 2 producten op, maar wij kunnen het niet lezen.. 'Daarvoor moet je bij een conducteur/informatiebalie zijn'.. :-S
Ik kom op de terugweg een conducteur tegen en maar gelijk gevraagd hoe het nou zit, hij is er 10 min bij komen zitten en heeft een boekje gepakt die ze allemaal gehad hebben. Normaal hoort er wat anders te staan, maar zoals het bij mij staat komt niet vaak voor, maar is toch wel geactiveerd.. moet ik dit elke keer gaan uitleggen, nee toch hoop ik?
Bij mij staan er dus alleen maar 2 'overige producten' en daardoor denken ze dat het niet geactiveerd is, mijn god wat een gedoe!!
Ja, print dat stuk uit van hun site van een paar posts hierboven, en laat dat gewoon zien als ie je nog weigert.. zo printen dat duidelijk te zien is, dat het hun site is, print-screen ofzo... lijkt me sterk dat je dan nog geweigerd word!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Wordt daar überhaupt gecontroleerd?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:40 schreef Strooper het volgende:
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Ik woon er ookquote:Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:
Zal bij mij eens kijken
Witte Vrouwen Utrecht, daar woon ik
Mja spookritten zijn niet erg zolang je er niet voor hoeft te betalen, maar klinkt wel als een nieuw probleem.
Heb je dat wel aangevinkt met die toestemmingsdingen van TLS? Dat vond ik ook een heel gedoe..quote:Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:
Edit: Ook leuk, bij mij laat ie niet zien van waar naar waar ik ga
Zo staat ie hier ook ingesteld, ik zie ritten t/m 02/02/2010quote:Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Wat een faalsysteem weer.
Mijn machtiging aan TLS:
Toon locaties en productnamen
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Machtiging aan rekeninghouder:
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).
Ik heb geen toestemming gegeven en toch worden ze getoond op NS automaten.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Wat een faalsysteem weer.
Mijn machtiging aan TLS:
Toon locaties en productnamen
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Machtiging aan rekeninghouder:
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).
quote:Op zondag 7 februari 2010 17:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net weekproducten erop gezet. Toen ik het controleerde stonden er twee overige producten op de kaart? Dit klopt wel gewoon lijkt me?
Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeikquote:Op zondag 7 februari 2010 21:44 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: Ik heb net op m'n OV-chipkaart(weekend, dus gratis) wezen treinen maar ik ben vergeten uit te checken. Maakt dat uit aangezien ik niet op saldo reis?
Ja ik kom er net achter dat dat inderdaad niet hoeft. Ik ben voor de zekerheid maar terug naar het station gefietst om uit te checkenquote:Op zondag 7 februari 2010 22:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeik
Dat je een week-ov hebt met korting die daar bij hoort, dus in het weekend en dat er nog producten op staan die waarschijnlijk je tijdelijke waren. En dat je er nog geen saldo op hebt staan om in het weekend te kunnen reizen.quote:Op maandag 8 februari 2010 10:40 schreef GeneraalUli het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand een idee wat dit betekent?Moet ik dan IBG/DUO bellen ofzo?
Mja, die eerste twee waren me duidelijk, excuses.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:21 schreef maok het volgende:
[..]
Dat je een week-ov hebt met korting die daar bij hoort, dus in het weekend en dat er nog producten op staan die waarschijnlijk je tijdelijke waren. En dat je er nog geen saldo op hebt staan om in het weekend te kunnen reizen.
Als je meer informatie daar over wil hebben moet je overigens niet DUO bellen maar de ovchipkaart.
Dat zijn waarschijnlijk je tijdelijke reisproducten die er eerst op staan. Maar bijna iedereen heeft dat dus die melding schijnt normaal te zijn en je hoeft er verder niets mee te doen.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Mja, die eerste twee waren me duidelijk, excuses.
Het ging vooral om het feit dat ik contact op moest nemen met m'n OV-bedrijf? Waarom zou dat kunnen zijn?
Awwquote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja ik kom er net achter dat dat inderdaad niet hoeft. Ik ben voor de zekerheid maar terug naar het station gefietst om uit te checken
Bij mij ging het afgelopen vrijdag in de trein nog goed.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:11 schreef warrel het volgende:
Mag er eigenlijk nog gereisd worden met de papieren OVkaart van 2009?
Neem aan dat je je studentenreisproduct wel hebt geactiveerd bij zo'n geel kastje?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:00 schreef Stienn het volgende:
ik heb vandaag voor het eerst saldo op m'n ov chipkaart gezet. Ik heb 1 keer ingecheckt en 1 keer uit, toen ik met een bus ging op een tijdstip dat ik gewoon gratis mocht reizen. Nu was mijn saldo -2,69. hoe de fuck kan dit?
Als je iets verder naar boven kijkt op deze pagina vind je het antwoord.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:50 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik ben vanmiddag vergeten uit te checken in de busKost het me als student zijnde dan evengoed 4 euro? Het meest realistische lijkt me dat het niks kost, omdat ik doordeweeks sowieso geen fraude kan plegen met een weekabbo.
jaquote:Op maandag 8 februari 2010 19:22 schreef Evelien het volgende:
[..]
Neem aan dat je je studentenreisproduct wel hebt geactiveerd bij zo'n geel kastje?
Zou goed moeten zijn, maar hoe je dan aan 8 komt geen idee, zou je 3x geactiveerd moeten hebben?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:32 schreef Debjeee het volgende:
ik heb 2x een week abonnement geactiveerd nick_taken
Maar er komen alleen maar meer producten op mijn kaart te staan terwijl ik niks doe(laatste x geactiveerd was 15 januari)
Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Totaal 8
Hierquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:15 schreef donroyco het volgende:
Waar kun je in Arnhem de OV-chipkaart laten activeren?Bij voorbaat dank.
Dank jequote:
Nou, is toch een prima excuus? Als je geen gebruik maakt van het OV, waarom zou je hem dan activeren? Scheelt je weer studieschuld, mocht je om wat voor reden dan ook geen diploma halenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:11 schreef Nick_Taken het volgende:
Mja ik heb gister dus in Amsterdam gestaan.
En eigenlijk niemand meer tegengekomen met problemen, wat mij op zich vreemd lijkt.
Activeren gaat perfect, systemen ligger er amper uit, en af en toe zie ik eens een defecte kaart of reisproduct staat niet klaar, maar zelden. Meest voorkomende klacht nu is nog geen kaart ontvangen, ruim 80% van de mensen die ik sprak had daar nu last van.
Lijkt erop alsof ze even een achterstand moeten wegwerken en dan alles goed is.
Er schijnen nog zoveel mensen met problemen te zijn, maar wij zien ze niet? waar zijn ze?
Met de dag wordt het aantal klachten dat wij noteren minder...
Wij hebben ook voorzichtig de datum gekregen dat je papieren OV nu echt per 1 maart vervalt, alleen heb ik dit nog niet zwart op wit.
Wees dus gewaarschuwd...
[edit]
Het overgrote deel wat nog niet geactiveerd heeft zit op het mbo-t 3/4. Met excuses dat ze al met de auto of op de scooter naar school gaan.
Ja op die manier voer je eigenlijk campagne voor niets, die mensen bereik je zo ook niet.
[/edit]
Sowieso mag je een keer per jaar een boete declareren toch? Dus dat zal hoe dan ook geen probleem zijn, maar regel wel even een mail! Verander desnoods zelf de datum en voeg ergens week of weekend toe dat je van het gezeik af bentquote:Op maandag 8 februari 2010 23:00 schreef BluesRebel het volgende:
Net een boete gekregen van 45 euro omdat ik nog steeds geen ovchipkaart heb gekregen. Het vervoersbedrijf had mij verteld dat als ik met mijn ovkaart en een mail waarin stond dat ik een ovchipkaart heb aangevraagd ging reizen, het wel goed zou zijn. Maar die conducteur vond mijn mail te oud en er stond niet in of ik een week- of weekendchipkaart heb aangevraagd (kan ik niks aan doen). Tyfussysteem.
Hij zei dat ik wel met een brief van de IB-Groep naar het loket kon gaan om 'm kwijt te schelden als ik bewijs had, maar dat ze wel eens moeilijk doen.![]()
Ja ik wil een week hebben inderdaad :-)quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:18 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Zou goed moeten zijn, maar hoe je dan aan 8 komt geen idee, zou je 3x geactiveerd moeten hebben?
het staat er iig wel goed op, gratis weekend en doordeweeks met korting tenzij je week ov wilt hebbe.
Ik ben vanochtend vroeg maar naar de IB-Groep gegaan en heb hun om een brief gevraagd. Ik kreeg één met alles erop: waar ik studeer, dat ik een week-kaart hebt, dat ik recht heb op gratis OV, mijn persoonlijke info. Maar ook 2 stempels van hun erop als echtheidscontrolequote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:39 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Sowieso mag je een keer per jaar een boete declareren toch? Dus dat zal hoe dan ook geen probleem zijn, maar regel wel even een mail! Verander desnoods zelf de datum en voeg ergens week of weekend toe dat je van het gezeik af bent
heb je hetzelfde probleem als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:55 schreef Debjeee het volgende:
En Nick_Taken
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor: Goede reis student wk vrij.
Dus vraag me ook al lange tijd af waarom er op de site weekend komt te staan
Nee inderdaad, dat konden ze bij mij ook niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef iosubSyS het volgende:
[..]
heb je hetzelfde probleem als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..
kan je dus 7-dagen per week reizen, tot de tijdelijke afloopt
Het mooie is dat zowel DUO als OV-chipkaart instantie dit bij mij in ieder geval niet konden oplossen...
in principe hoef je dat niet te doen.. eerst ff testen in de bus/tram/metroquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat konden ze bij mij ook niet.
Als ik het aan DUO vraag zeggen ze dat ik contact moet opnemen met de ov klantenservice.
Doe ik dat, zeggen die mensen dat er in hun systeem staat dat ik gewoon een week heb geactiveerd.
Ik zal dus blijkbaar wel een week hebben als er voorkomt: Goede reis student wk vrij.
Moet volgende week het weekend reizen,,,zal ik een kaartje kopen met korting ofniet?
Mensen met 2 abonnementen unite!quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef iosubSyS het volgende:
heb je hetzelfde probleem onbewuste cadeautje van de overheid als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..
kan je dus 7-dagen per week reizen, tot de tijdelijke afloopt
Het mooie is dat zowel DUO als OV-chipkaart instantie dit bij mij in ieder geval niet konden oplossen...
Dat had ik ook een tijdje. Na nog langer wachten verscheen dat abonnement er ineens ook bij. Je kunt je ov-chip beter checken bij een ns-automaat. Daar staat meestal beter wat je allemaal op je kaart hebt staan.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef Marissaatje het volgende:
Oké, ik dacht dat bij mij alles goed gegaan was...
Ik had 27 januari m'n bestelling opgehaald (ik heb weekabbo) en dat ging in één keer goed volgens het apparaat (2 producten had ik opgehaald aldus het apparaat!) behalve dan dat er geen bonnetje uitkwam maarja. Ik had een 'Mijn OV-chipkaart' aangemaakt op ov-chipkaart.nl en daar stond eerst steeds geen kaartinformatie (ik had al gelezen dat dat even kon duren, dus geen paniek) maar nu kijk ik net weer even bij Mijn OV-chipkaart en nu staat er dus wel kaartinformatie maar ik zie dit staan:
[ afbeelding ]
Hier staat dus mijn weekend-korting niet bij? Dat klopt zeker niet? Wat te doen?
Oke, dan wacht ik nog even af. Maar zo'n NS-automaat waar je dat kan checken, wat voor automaat is dat?quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat had ik ook een tijdje. Na nog langer wachten verscheen dat abonnement er ineens ook bij. Je kunt je ov-chip beter checken bij een ns-automaat. Daar staat meestal beter wat je allemaal op je kaart hebt staan.
Zo een gele grote met een chipkaart logootjequote:Op woensdag 10 februari 2010 17:08 schreef Marissaatje het volgende:
[..]
Oke, dan wacht ik nog even af. Maar zo'n NS-automaat waar je dat kan checken, wat voor automaat is dat?
Oké, eens kijken of ik zo'n automaat op een station kan vinden..quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:09 schreef Meddo het volgende:
[..]
Zo een gele grote met een chipkaart logootje
[ afbeelding ]
Je moet hem boven dat paars/witte dingetje rechtsonder houden; dan krijgt je verschillende opties. (ns)bestelling ophalen, saldo opladen, producten bekijken enzoquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:19 schreef Marissaatje het volgende:
[..]
Oké, eens kijken of ik zo'n automaat op een station kan vinden..
En hoe kun je dan je reisproducten bekijken? Gewoon je ov-kaart erin stoppen?
Oh oke, bedankt voor je uitleg!quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef Meddo het volgende:
[..]
Je moet hem boven dat paars/witte dingetje rechtsonder houden; dan krijgt je verschillende opties. (ns)bestelling ophalen, saldo opladen, producten bekijken enzo
Volgens mij kunnen ze het wel zien, maar ze kunnen ook zien welke abonnementen er op staan, dus inchecken is in je vrij reizen periode bij de ns niet nodig.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:29 schreef crossover het volgende:
Kunnen conducteurs eigenlijk zien of je bent ingechecked? Ik heb dat nog geen enkele keer gedaan, maar ik krijg er ook geen opmerking over. Gewoon laten dus voortaan?
(met studenten week ov)
Ik woon in Groningen,quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef iosubSyS het volgende:
[..]
in principe hoef je dat niet te doen.. eerst ff testen in de bus/tram/metro
Haha komt me bekend voor, had precies hetzelfde..quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef Astellas het volgende:
Een vriendin hoort weekend te hebben, staat Week op OV-chipkaart.nl, Weekend bij $tudentenov-chipkaart, Week én Weekend bij de NS-conducteur....
Studentov-chipkaart gebeld en door fatima af worden gescheept dat er toch alleen weekend op hoort te staan volgens het systeem.
Astallas: "Oh dan mag ze dus gewoon door de week én door het weekend reizen?"
je hoort haar 2 seconden denken
Fatima: "Oh dus ze kan dat echt, oh dan is niet de bedoeling, tja ik weet het ook niet."
Astellas: "Misschien kan je het aan iemand vragen die dat wel weet?"
Fatima: "uh ja misschien een momentje"
1 minuut later
Fatima: "ja ik zal het door sturen"
Astellas: "naar wie? zodat ik er later direct naar kan vragen"
Fatima: "uh ja weet ik niet, gewoon andere mensen"
Astellas: "naar wie stuur je het dan door?"
Fatima: "ja.. ik weet niet meer hoe ze heten"
Astellas: "wie dan?"
Fatima: "... iets van 2e lijn"
Astellas: "en hoe snel wordt het opgelost?"
Fatima: "weet ik niet"
Astellas: "Wordt ik dan terug gebeld of?"
Fatima: "ja, volgende week gebeld of gemaild"
inmiddels een week later en niets vernomen.... ZUCHT
Die site is volgens mij weg, maar die was ook niet betrouwbaar.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:57 schreef gifkwal het volgende:
Daarom wil ik even checken of ze misschien zelf al zeggen dat ik ze wel heb ingeleverd, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Doe toch maar wel, want na een aantal keer wordt je kaart anders geblokkeerd...quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:12 schreef -jos- het volgende:
Grml ik erger me er echt elke keer aan die kut OV chipkaart.
Normaal laat ik gewoon altijd die oude studentenkaart zien maar sinds deze week vragen de buschauffeurs of ik ook een OV-Chipkaart heb, "ja meneer", "ok, dan is uw oude OV-kaart dus niet meer geldig", "checkt in met OV-chipkaart:![]()
", oja en dan zegt ie ook nog "ja er zijn in heel Nederland nog maar 3 mensen zonder OV-cipkaart", uiteraard de volgende dag in dezelfde bus heeft iemand nog geen OV-chipkaart en mag gewoon in de bus blijven
![]()
Overigens roep ik alle studenten op NIET uit te checken, nergens voor nodig!! Lekker boycotten die rotzooi!!!
Ja, en erger nog... Je bent elke keer vier euro kwijt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Doe toch maar wel, want na een aantal keer wordt je kaart anders geblokkeerd...
hoezo? en hoe weet je dat?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Doe toch maar wel, want na een aantal keer wordt je kaart anders geblokkeerd...
Nee blijft steeds hetzelfde saldo staan omdat je als student toch gratis reist.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ja, en erger nog... Je bent elke keer vier euro kwijt.
Uit ervaring weet ik wel andersquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:58 schreef -jos- het volgende:
[..]
hoezo? en hoe weet je dat?
[..]
Nee blijft steeds hetzelfde saldo staan omdat je als student toch gratis reist.
Ik heb precies hetzelfde! Men heeft het voor elkaar gekregen mij een niet werkende OV-chipkaart op te sturenquote:Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie
Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.
Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
Tsja er staat altijd -0.94 als ik in of uitcheck. Geen idee eigenlijk hoe je negatief kunt staan maar hij doet het wel gewoon...quote:
quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef -jos- het volgende:
[..]
Tsja er staat altijd -0.94 als ik in of uitcheck. Geen idee eigenlijk hoe je negatief kunt staan maar hij doet het wel gewoon...
U heeft TLS toestemming gegeven. Uw OV-chipkaart transacties zullen over 7 dagen vanaf registratie zichtbaar zijn in uw transactieoverzicht.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:58 schreef Meddo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kon vervolgens wel gewoon met mijn negatieve saldo reizen
Dat was bij een reis met Syntus, nietwaar? Enkele dagen geleden heb ik zelf een restitutieformulier opgestuurd omdat bij mij 83 cent was afgeschreven van mijn studenten-OV-chipkaart toen ik vrij mocht reizen. Je zou ook zo'n formulier op kunnen sturen.quote:
Bij mij gaat er geen geldbedrag af als ik niet uitcheck. (Rotterdam, tram)quote:
Nou Nick dat klopt ook niet echt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Het is al veel vaker hier gezegd:
Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.
Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
Klopt, formulier heb ik al gedaan hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:51 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Dat was bij een reis met Syntus, nietwaar? Enkele dagen geleden heb ik zelf een restitutieformulier opgestuurd omdat bij mij 83 cent was afgeschreven van mijn studenten-OV-chipkaart toen ik vrij mocht reizen. Je zou ook zo'n formulier op kunnen sturen.
quote:Dank u wel voor uw reactie van 22-01-2010.
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.
Uit uw vraag begrijpen wij dat u op de hoogte gesteld wilt worden over de status van uw reisrecht. Wij zien inderdaad dat uw ov-chipkaart is opgehaald op 04-01-2010 om 10:22 uur. Daarmee is uw kaart geactiveerd.
Er.....quote:Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf
Totaal 2
Geen problemen van maken. Voor je eigen gemoedsrust kun je ff een conducteur vragen of hij ziet dat je kaart geactiveerd is. Zoja, is het goed. Zonee, kan de conducteur incompetent zijn, andere vragen.quote:
Nou vorige week zei een conducteur iemand dat de mijne geactiveerd was op 1 januari 2010, toen ik de kaart uberhaupt nog niet in bezit had.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Geen problemen van maken. Voor je eigen gemoedsrust kun je ff een conducteur vragen of hij ziet dat je kaart geactiveerd is. Zoja, is het goed. Zonee, kan de conducteur incompetent zijn, andere vragen.
Zucht...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:04 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb 'm.. EINDELIJK![]()
![]()
![]()
Nu even uitvogelen wat ik allemaal moet doen.
Heb ik dat account echt nodig om de kaart te gebruiken?quote:De ingevulde gegevens komen niet overeen met de gegevens die bij de aanvraag van de kaart of het aanvragen van Automatisch opladen zijn opgegeven.
Ik heb al deze tijd maar 1 adres gehad dus het is WEER een fout van hun. Maar ik belde net en toen zei ze dat dat account niet belangrijk is (is alleen om te kijken of je een product op je heb staan wachten) en dat ik maar naar een automaat moest gaan. Heb ik gedaan maar dat apparaat was anders dan in het demo-filmpje dus hopelijk is t nu goedquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:54 schreef CantFazeMe het volgende:
Sjappie. Ben je ondertussen verhuisd? Ik heb ook mijn oude adres (vorige woning) ingevoerd en daarna via de website weer de gegevens gewijzigd naar het juiste adres.
Of maw. Op welk adres woonde je toen je 2008/9 je pasfoto inleverde op het postkantoor?
Volgens mij komt dat bij de IBG pas als je hem gebruikt hebt. Bij mij staat namelijk ook dat hij nog niet geactiveerd is, maar dat is hij wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:18 schreef BluesRebel het volgende:
Zo goed? Er stond niks als 'Succesvol of gelukt' ofzo. En er staat nog niks op Mijn IB-Groep achter 'Geactiveerd op' (of duurt dat langer?).
Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat bij de IBG pas als je hem gebruikt hebt. Bij mij staat namelijk ook dat hij nog niet geactiveerd is, maar dat is hij wel.
Verder kan je, ter extra controle, nog naar een NS automaat gaan die zo'n OV chipkaart logo bevat
Dat is wel raar dan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:18 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb al deze tijd maar 1 adres gehad dus het is WEER een fout van hun. Maar ik belde net en toen zei ze dat dat account niet belangrijk is (is alleen om te kijken of je een product op je heb staan wachten) en dat ik maar naar een automaat moest gaan. Heb ik gedaan maar dat apparaat was anders dan in het demo-filmpje dus hopelijk is t nu goed
- Pas ingevoerd
- Afhalen reisproduct (ipv afhalen bestelling)
- Bevestigd
- Kaar is opgeladen ofzo.
- Stop (???)
- Kaart eruit gehaald
Zo goed? Er stond niks als 'Succesvol of gelukt' ofzo. En er staat nog niks op Mijn IB-Groep achter 'Geactiveerd op' (of duurt dat langer?).
Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zekerquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:48 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat is wel raar dan.![]()
Heb je wel alle gegevens goed ingevoerd? Niet een letter omgwisseld wellicht? Bij mij staat ook nog niet bij IB groep geactiveerd..maak je daar maar niet druk om
Nee, een NS kaartjes automaatquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?
Joa, zie geen probleem, doe het wel bij een bus. Bij NS liever niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zeker
Niet zo druk om makenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:03 schreef nicolesoufi het volgende:
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
Tipje voor mij?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:06 schreef Meddo het volgende:
[..]
Niet zo druk om maken![]()
Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik nietquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:19 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Tipje voor mij?![]()
Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
Ik zal eens wachten tot ik op de site ook zie dat er geld vanaf is gegaan. Zag er erg vreemd uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:23 schreef Meddo het volgende:
[..]
Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik nietEn de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan
![]()
Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden
http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Even gekeken, de laatste stap is hetzelfde (verouderde) formulier printen, invullen en opsturenquote:Op zondag 14 februari 2010 19:46 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
Lekker afwachten, geen moeite voor doen. Een softwarefout wordt toch niet direct opgelost als jij daar een telefoontje voor pleegtquote:Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.
Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:56 schreef Svwees het volgende:
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?
[ afbeelding ]
Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
Heb ook nog steeds problemen met de NS. De ene conducteur leest m'n in één keer goed uit, de ander zegt dat ik moet activeren. Heb aan een conducteur op het perron gevraagd of hij m'n kaart even kon scannen om te kijken wat er aan de hand was... de eerste keer scannen zag hij alleen twee 'Overige reisproducten'. Daarna bij een andere conducteur geprobeerd en daar gaf hij alles wel goed aan. Hit or miss dus.quote:
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan van week naar weekend geswitcht. In het derde scenario is die conducteur gewoon onwetend, want nadat hij/zij op het pijltje heeft gedrukt, komt je definitieve abo in beeld. Het abonnement wat ze als eerste in beeld krijgen, is je tijdelijke abonnement dat de makers erop hebben gezet, zodat je begin dit jaar nog de kans zou hebben om je echte product op te halen.quote:
De enige conducteur die me bijna niet geloofde, vroeg om een bewijs dat ik een weekendabonnement had. Ik denk dat ze daarmee een brief of uitdraai van de IB-Groep/DUO bedoelt. Als je toch een boete krijgt, kun je dit waarschijnlijk wel terugvragen, bij welke instantie is nog maar de vraag, want ze geven elkaar de schuld van de problemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:17 schreef harrejasses het volgende:
Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
Zie vorige pagina van dit topic, waar het antwoord gegeven is:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
en tevens staat dit op http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen# :quote:Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Het is al veel vaker hier gezegd:
Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.
Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
quote:Welke producten staan er op mijn Studenten OV-chipkaart?
Als je een weekabonnement hebt, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart week' en 'Studenten OV-chipkaart korting week'.
Heb je een weekendabonnement, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart weekend' en 'Studenten OV-chipkaart korting weekend'.
Jaquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:19 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Ik heb een soort gelijk probleemquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.
Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.
P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.
Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?
Bvd.
Je bent me net voor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:45 schreef Meddo het volgende:
Studenten 16 maart over op OV-chipkaart
Bij vele punten in het land.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?
Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
Ik momenteel met het volgende probleem.
Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.
Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.
Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.
Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.
Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.
Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?
Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?
En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..quote:Op zondag 21 februari 2010 01:06 schreef maartuh21 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen.Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
Binnenkort verdwijnt bij iedereen toch het tijdelijke abonnement, misschien ben je dan weer van je problemen af.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..
Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Dat lijkt me wel. Je oude zal ook wel meteen geblokkeerd zijn?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik had een ov-chipkaar die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?
Hmz, het wordt me op de site ook niet echt duidelijk. Heb je opnieuw een aanvraagformulier ingevuld of sturen ze meteen een vervangende op?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:06 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
Volgens mij accepteren ze die papieren kaart al lang niet meer... Misschien als je brieven meeneemt waarmee je kunt aantonen dat je er wel 1 moet hebben en dat je hem hebt aangevraagd enzo.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
Zit met het exact hetzelfde probleem... ook alle instanties afgebeld zonder enige oplossingquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.
heel verhaal..
Volgens mij nog niet, je moet vanaf 16 maart alleen zorgen voor een geactiveerd reisproductquote:Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
In je niet-vrij-reizen periode hoef je ook niet in te checken. Dan alleen een kaartje kopen (trein dan he!)quote:Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Sinds januari loop ik al achter dit probleem aan, alleen het enige waar ik tot nu toe achter ben gekomen: niemand kan er iets aan doen. Er is toch wel iemand die er een oplossing voor heeft. Ik begin er een beetje strontziek van te worden...quote:Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..
Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Zolang er nog niks over gezegd is alleen kaart laten zien an conducteur en niet in/uitchecken.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Neehee, kap daarmee.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:41 schreef Glenn0 het volgende:
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.
Thanks!
Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:20 schreef Meddo het volgende:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
Ja, heb ik. Maar volgens de ib-groep worden de tijdelijke kaarten allemaal stopgezet op 16 maart.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef Hugo__Boss het volgende:
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
Handig, DUO zegt 5 mei en de NS zegt 14 meiquote:Op zondag 7 maart 2010 21:30 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
Omdat op de tijdelijke kaarten het voorlopige reisproduct staat.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:34 schreef Aotearoa het volgende:
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!
Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
Het is toch echt de fout van jullie zelf dat er tijdelijke kaarten uitgegeven moeten worden dus om daar de studenten voor verantwoordelijk te stellen is echt onzinquote:Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).
Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...
Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.
In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.
Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.
Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
Dat klopt, het kan ook ietsjes langer zijn. Ik heb vanochtend de bevestiging gehad dat ze mijn formulier hebben ontvangen en dat alles in orde is. Binnen twee weken krijg ik mijn nieuwe OV thuisgestuurdquote:Op maandag 8 maart 2010 09:41 schreef DanseMacabre het volgende:
Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?
Joehoe,quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Nee, maar ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt bij mij uit te maken of ik mijn hand voor die strip houd of niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef sboersma het volgende:
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |