abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:19 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78985744
Vorige topic
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart!
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN



Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
[FAQ] studenten ov-chipkaart #8
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #10
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!


Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:



Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

======================================================================================
Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers
======================================================================================

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/


en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

======================================================================================
Updates
======================================================================================

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch


______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
quote:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
quote:
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.


LET OP:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!
Link: Schadevergoeding - DUO/IB-Groep
quote:
Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
Daarnaast
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
============PERSBERICHT=============

========================================================================
Ik heb alles geprobeerd, maar m'n probleem is nog steeds niet opgelost. Wie kan me helpen?
Neem voor hulp met het oplossen van je probleem contact op met het OV-Loket (een onderdeel van Reizigersvereniging ROVER) via dit formulier. Zij hebben direct contact met de back-offices van de verantwoordelijke instanties en kunnen je helpen met het sneller oplossen van je probleem.
========================================================================
En om helemaal je gal te spuwen:
http://www.ov-chipklacht.nl/

En om het op Twitter neer te zetten:
http://ov-failkaart.nl/157
========================================================================
Rest ons niets verder dan jullie allemaal veel succes te wensen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:27 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78985753
Nu even unsticky...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:55:58 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78985779
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef sboersma het volgende:
Ja maarja, vanaf 16 maart MOET je ingechecked zijn...

Heeft iemand anders misschien een oplossing?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78986743
TVP

Ik wacht nog steeds op een aanvraagformulier. Wat een bende daar!
pi_78990652
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:55 schreef sboersma het volgende:

Ja maarja, vanaf 16 maart MOET je ingechecked zijn...

Heeft iemand anders misschien een oplossing?
Al langs een NS balie geweest? Daar kunnen ze je kaart controleren. Andere oplossingen zijn er eigenlijk niet, of je moet er gewoon genoegen mee nemen dat je hem wat langer of beter voor het scanapparaat moet houden. Zo niet, dan zou ik een nieuwe kaart aanvragen...
Amen.
pi_78992548
Even een vraagje...

Ik heb gisteren me ov chipkaart gekregen. Ik ben toen naar dit kastje gelopen en heb vervolgens me bestelling opgehaald... is me ov chipkaart dan hiermee dan geactiveerd?
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 22:16:56 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78993114
Ja, zo ging dat bij mij wel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78998727
Moet je nu vanaf 16 maart ook gaan inchecken op de trein?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:17:36 #10
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_79015035
Even een vraag, mijn persoonlijke OV chipkaart met geactiveerd reisproduct voor 2010 heeft het gister begeven..

Nu ben ik nog in het bezit van de werkende blauwe kaart (tijdelijke) uit de OP, zal ik hiermee nog kunnen inchecken vanaf 16 maart of heb ik nu een probleem totdat ik mijn nieuwe kaart binnnen heb gekregen? Even voor de duidelijkheid, vandaag heb ik zonder problemen kunnen reizen op de blauwe tijdelijke chipkaart
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_79016443
Op 28 januari een mailtje gehad dat mijn aanvraagformulier is ontvangen (al 3 keer opgestuurd), vandaag een mailtje dat ze mijn gegevens hebben gecontroleerd en dat ze geen aanvraagformulier van mij kunnen terugvinden. Gaat nergens meer over.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:37:08 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79018646
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Moet je nu vanaf 16 maart ook gaan inchecken op de trein?
TVP voor antwoord op deze vraag.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_79019056
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:47 schreef senny het volgende:
Op 28 januari een mailtje gehad dat mijn aanvraagformulier is ontvangen (al 3 keer opgestuurd), vandaag een mailtje dat ze mijn gegevens hebben gecontroleerd en dat ze geen aanvraagformulier van mij kunnen terugvinden. Gaat nergens meer over.
Bij mij hetzelfde, gelukkig was dat maar 1 keer.
pi_79020211
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

TVP voor antwoord op deze vraag.
Die vraag had ik hierboven al beantwoord?
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 16:10:30 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79020225
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

TVP voor antwoord op deze vraag.
quote:
?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 16:11:27 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79020270
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:34:14 #17
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_79041512
Even een tvp'tje uit interesse.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:31:00 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_79045904
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:10 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Die vraag had ik hierboven al beantwoord?
Sorry! Helemaal overheen gelezen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_79053884
Mijne is defect
pi_79054787
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:52 schreef Rejected het volgende:
Mijne is defect
Kassa voor de NS/Bus/tram/metro diensten .
Amen.
pi_79056982
Ja ik woon in Amsterdam Noord en heb een vervangende kaart gekregen maar die is dus nog maar een paar dagen geldig. Ik heb het idee dat het langer duurt voordat ik de mijne weer ontvang.
Maar ik ging gister met een Arriva bus en toen moest ik betalen omdat het geen GVB was
pi_79067921
Klopt het dat er nergens een e-mailadres is waar je vragen kunt stellen?
Ze hebben mij twee kaarten opgestuurd, en ik vraag me af of ze die 2e dan terug willen. Maar ik ga niet naar een betaald telefoon nummer bellen omdat zij iets fout hebben gedaan.
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 17:14:33 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79068034
een van de twee moet wel terug, ja.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:21:24 #24
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_79072636
Een wonder, na 3 keer aangevraagd te hebben, heb ik nu eindelijk m'n ov-chipkaart binnen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_79076491
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:14 schreef Renesite het volgende:
een van de twee moet wel terug, ja.
Ik belde op en ze zeiden dat ik ze allebei mocht houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')