abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77555221
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:09 schreef BansheeBoy het volgende:
De zin "ik ben een alleenstaande moeder en ik werk...." doet heel erg Oprah WInfrey achtig aan, zo van: heb medelijden met mij maar wees ook trots dat ik dit kan.

²
ow heb alsjeblieft geen medelijden, maak je dat op uit mijn verhaal. Volgens mij zeg ik juist dat het me allemaal meevalt tot nu toe... begrijpend lezen is soms best moeilijk, dat weet ik... maar als je de inhoud niet kent... reageer dan gewoon niet. Met je Oprah!

Wat een vijandigheid hiero zeg! lekker fijn sfeertje!
pi_77555279
Don't feed the troll(s) zeggen ze dan
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:18:32 #163
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77555386
Hé Annie, ik bedoel jouw niet persoonlijk hoor. Ik bedoel gewoon de tekst in het algemeen, die zie ik wel vaker.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77555407
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.
Dat moet toch gewoon mogen! Dat is mijn punt. Dat jij dat niet wil, is jouw keuze en ook prima.

[..]

Je weet niet wat er aan de hand is. Als de sollicitant, zoals moussie zei, net met een knobbeltje in de borst met onderzoeken bezig is, kan ik me voorstellen dat je dat niet meteen zegt. Wordt je afgewezen, omdat je mogelijk ziek wordt/bent...... Dan houd je maar even in het midden wat er aan de hand is door te zeggen dat je het nu net even erg druk hebt.
Als je dan na 2 weken nog eens belt en je hoort dan hetzelfde, dan is het redelijk om door te vragen wat er aan de hand is. Wordt er ontwijkend geantwoord, tja, dan zou ik die kandidaat ook niet meer hoeven.
Maar meteen conclusies trekken vind ik wat kort door de bocht.

EY, relax!!! Zeg ik dat jij voor dezelfde keuze moet gaan als ik?? Maar volgens mij kan iedereen hier toch zijn of haar mening hierover verkondigen of niet? Nou ik maak het anders mee als jij, ik snap heus je situatie wel, maar dat wil niet zeggen dat ik in diezelfde situatie zit als jij...

Het zijn bedrijven, en zeker in deze tijden gaat het er lekker zakelijk aan toe. Prima, ieder zijn keuze, wil je op dat moment niet op gesprek omdat je iets anders als prioriteit ziet, is jouw keuze... maar een bedrijf heeft daar op dat moment niets aan en gaat naar de volgende. En jij gooit er gelijk in dat iemand kanker heeft of door is, ok da kan, dan kunnen ze later terugbellen of ze nog op gesprek mag komen of direct een nieuwe afspraak maken, maar dan moet je niet van een bedrijf verwachten dat ze wel ff op je blijven wachten.
pi_77555426
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben 100 % afgekeurd en zit ook achter de pc. Ik kan niet in een callcenter gaan werken, daarom ben ik ook afgekeurd. Ik kan alles, maar niet buiten de deur. Ik snap niet waarom jij meent dit allemaal beter te weten dan de UWV artsen.

Verder ben je ontzettend slecht in Nederlandse taal en heb je zeer slechte contactuele eigenschappen. Misschien dat je daar eens wat aan kunt gaan doen.
Jij bent gelukkig de enige uitkeringstrekker waarover je medestanders niet hun gal hoeven uit te spuwen hè.
I´m back.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:20:27 #166
3542 Gia
User under construction
pi_77555472
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:14 schreef henkie9 het volgende:

[..]

nog zo'n aansteller...
je kunt alles maar niet naar buiten...
zelfs mensen met een zonne-allergie kunnen naar buiten maar uitkeringstrekkers niet.

en ik mag slecht in taal zijn aangezien ik na mijn studie toch snel een secretaresse krijg bij mijn functie
Natuurlijk ben ik een aansteller. Daar krijg je ook echt een WAO-uitkering voor, tegenwoordig.
En het is geen zonne-allergie. Gelukkig niet. Ik kan wel buiten komen, maar ik kan niet gaan werken.
In thuiswerk wordt niet bemiddeld. En voor mezelf beginnen is onmogelijk, aangezien een particuliere verzekering voor ziekte of arbeidsongeschiktheid voor mij niet te betalen is. Sterker nog, ik denk dat geen enkele maatschappij mij wil verzekeren.
pi_77555546
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Hé Annie, ik bedoel jouw niet persoonlijk hoor. Ik bedoel gewoon de tekst in het algemeen, die zie ik wel vaker.

²
ollekidee, het kwam nogal over op mijn verhaaltje, aangezien ik dat er had staan... magoed... zo bedoelde ik het dus niet... zo Oprah achtig... Maar ach ja... forgive and forget!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:24:17 #168
3542 Gia
User under construction
pi_77555635
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Annie1980 het volgende:

[..]

EY, relax!!! Zeg ik dat jij voor dezelfde keuze moet gaan als ik?? Maar volgens mij kan iedereen hier toch zijn of haar mening hierover verkondigen of niet? Nou ik maak het anders mee als jij, ik snap heus je situatie wel, maar dat wil niet zeggen dat ik in diezelfde situatie zit als jij...
Schijnbaar snap jij mijn situatie niet, want je denkt schijnbaar dat ik met kleine kindjes in de bijstand zit. Ik zit met bijna volwassen kinderen in de WAO. Ik neem het alleen op voor mensen die er wel voor kiezen om thuis te blijven tot de jongste op school zit en daarna mogelijk alleen gaat werken onder schooltijd tot ze op de middelbare school zitten, enz....
Ik val je niet aan op jouw keuze; ik zeg alleen dat sommige mensen nu eenmaal andere keuzes maken.
quote:
Het zijn bedrijven, en zeker in deze tijden gaat het er lekker zakelijk aan toe. Prima, ieder zijn keuze, wil je op dat moment niet op gesprek omdat je iets anders als prioriteit ziet, is jouw keuze... maar een bedrijf heeft daar op dat moment niets aan en gaat naar de volgende. En jij gooit er gelijk in dat iemand kanker heeft of door is, ok da kan, dan kunnen ze later terugbellen of ze nog op gesprek mag komen of direct een nieuwe afspraak maken, maar dan moet je niet van een bedrijf verwachten dat ze wel ff op je blijven wachten.

Dat is ook zo. Vond alleen die opmerking "Die willen dus niet werken", wat kort door de bocht. Misschien willen ze wel heel graag werken.
pi_77555644
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe ze het zei, bitcherig of een beetje wanhopend....
Je had haar ook uit kunnen leggen dat je vergoeding krijgt voor BSO afhankelijk van je inkomen. Dat dit dus voor haar per uur meer zal zijn dan voor jou. Veel mensen denken dat ze BSO niet kunnen betalen.
[..]

Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.
Je had toch minstens kunnen informeren of er misschien problemen zijn waardoor ze nog niet kan gaan werken, i.p.v. meteen de conclusie trekken dat ze dús niet wilde werken.
[..]

Wat voor jou geldt, hoeft echt niet voor iedereen te gelden. Dat is echt onzin. Vind je hier echt zeer kort door de bocht.
Dat wist ze, ze wenst er geen gebruik van te maken. Ze vertelde dat de gemeente de BSO zou betalen tot 100% vergoeding, maar het druist tegen haar principes in. Dat mag, maar solliciteer dan niet op een baan van 24 uur terwijl je slechts 6 uurtjes per week beschikbaar bent. En je zegt sowieso niet tegen een eventuele werkgever dat 'zij makkelijk praten heeft met zo'n baan', want a) dat vind ik een gebrek aan respect naar mij toe en b) ik heb daar hard voor gewerkt en heb hem zeker niet kado gekregen.

Ik heb niets gezegd tegen de dame die het te druk had, hoe kom je daar nou bij Ik vraag me alleen af dat wanneer er in de advertentie 'per direct' staat, en ik dan een paar uur nadat de sollicitatie binnenkomt bel, waarom je dan uberhaupt solliciteer. Ik vroeg haar wanneer ze deze week tijd had. Dat had ze niet, en ze zei direct 'volgende week trouwens ook niet'. Als je echt wilt werken en er is serieus iets aan de hand, had ze zelf aan kunnen geven wanneer ze dan wél kon.
Ik ben erg makkelijk wat dat betreft, maar dat deed ze niet. Op alles wat ik zei was het 'nee dat kan niet'. En tja, het boeit mij dan niet of er iemand op sterven ligt (overigens ben ik gewoon gaan werken de week nadat vriendlief overleed, zo kort door de bocht ben ik wel).Ik vind dat vrouwen het zich soms onnodig moeilijk maken. Ik vind het prima dat de bijstand bestaat, maar wanneer je zo reageert kun je van mij niet verwachten dat ik je een baan geef.
pi_77555652
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima dat jij hiervoor kiest. Maar mag iemand anders een andere keuze maken? Als er een ex-partner is die moet betalen voor de kinderen en de partneralimentatie, en daarbij de alleenstaande ouderkorting, geen kosten voor opvang enz....dan kan dat voldoende zijn om je kind zelf op te voeden tot het naar school gaat.
Dat moet toch gewoon mogen! Dat is mijn punt. Dat jij dat niet wil, is jouw keuze en ook prima.
Nou eigenlijk....
Kijk, als je afgekeurd bent, dan gaat er een heel ander verhaal spelen.
Maar vrouwen die gezapig blijven zitten omdat ze toch wel rond kunnen van alimentatie en bijstand...
"Waar is je eigenwaarde" denk ik dan.
pi_77555674
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Mwa, kan een tante ook prima doen. Heb nu mijn zieke neefje hier.

Wel weer gezellig, die tekenfilmpjes op tv.
Mwa, wordt een stuk lastiger als tantes en omas zelf ook werken.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:46 schreef woid het volgende:

[..]

ok herstel: Idealiter ben je niet een alleenstaande ouder
Helaas is het altijd niet zo ideaal...
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar is de vader in dit verhaal Afgezien van wezen hebben de meeste kinderen toch echt een vader die ook prima voor ze kan zorgen, of hij nog bij de moeder woont of niet.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:47 schreef Gia het volgende:

Wie zegt jou dat haar moeder niet met kanker in het ziekenhuis ligt en terminaal is. Dat is niet iets dat ik direct tegen iemand zou zeggen die ik nog niet ken, en zeker niet door de telefoon.
Je had toch minstens kunnen informeren of er misschien problemen zijn waardoor ze nog niet kan gaan werken, i.p.v. meteen de conclusie trekken dat ze dús niet wilde werken.
Als iemand wil werken, legt ie zoiets echt wel uit. Mèt verontschuldigingen.
En als ie het niet uit wil leggen, doet ie zn best om te laten merken dat ie wel ECHT graag wil.
compact en kleverig.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:26:39 #172
3542 Gia
User under construction
pi_77555745
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij bent gelukkig de enige uitkeringstrekker waarover je medestanders niet hun gal hoeven uit te spuwen hè.
Och, ze gaan hun gang maar. Ik veeg er mijn reet aan af.
Ik zie mezelf ook niet als uitkeringstrekker, maar heb gewoon terecht een WAO uitkering.
Ben overigens ook niet alleenstaand, dus wat dat betreft geen voorbeeld voor deze discussie over alleenstaande moeders.

Ben een getrouwde moeder met 2 bijna volwassen kinderen.
pi_77555938
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik een aansteller. Daar krijg je ook echt een WAO-uitkering voor, tegenwoordig.
En het is geen zonne-allergie. Gelukkig niet. Ik kan wel buiten komen, maar ik kan niet gaan werken.
In thuiswerk wordt niet bemiddeld. En voor mezelf beginnen is onmogelijk, aangezien een particuliere verzekering voor ziekte of arbeidsongeschiktheid voor mij niet te betalen is. Sterker nog, ik denk dat geen enkele maatschappij mij wil verzekeren.
ah, je kunt zelf toch wat gaan zoeken.
mensen die willen werken kunnen werken.

ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 02-02-2010 18:27:56 ]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:31:45 #174
3542 Gia
User under construction
pi_77555959
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef lezzer het volgende:

Maar vrouwen die gezapig blijven zitten omdat ze toch wel rond kunnen van alimentatie en bijstand...
Alimentatie en alimentatie bedoel je? Wat ze meer krijgen dan de alimentatie voor zichzelf en voor de kinderen is echt zeer weinig. Het is dus echt de keuze die ze maken om zelf voor de kinderen te zorgen, totdat de jongste naar school gaat. Daar gaat echt heel weinig bijstand naartoe als er een ex-partner is.
Daarbij zou het de staat meer gaan kosten als deze vrouwen wél gaan werken, namelijk kinderopvang. Dat is heel wat meer dan die 300 euro die ze bovenop de alimentatie krijgen als ze thuis blijven.
pi_77556006
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou eigenlijk....
Kijk, als je afgekeurd bent, dan gaat er een heel ander verhaal spelen.
Ik begrijp wel dat je geen zin hebt om te gaan werken als je in totaal minder overhoudt dan wanneer je thuis zit.
Je hebt thuis genoeg te doen, huishouden, kinderen halen en brengen van en naar school, ze naar zwemles brengen, ophalen bij vriendjes na school...

Ik heb eens uitgerekend hoe lang ik kwijt ben in een week aan alleen al halen en brengen van hot naar her

Kwam toen ze niet overbleven uit op bijna 2,5 uur per dag
Inmiddels blijven ze over en is het een uurtje ongeveer, soms wat meer, soms wat minder, maar daar staan mensen al niet bij stil.

Een kind kost gewoon meer tijd dan mensen vaak denken.

en eigenwaarde halen die vrouwen uit het opvoeden van hun kinderen
compact en kleverig.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:34:19 #176
3542 Gia
User under construction
pi_77556064
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:31 schreef henkie9 het volgende:

[..]

ik heb zwaar gehandicapten gezien die gewoon wouden werken en dat ook voor elkaar kregen.

waar heb je het op gegooid...pleinvrees of een andere sociale fobie
Nee, puur lichamelijk, niets psychisch of zo.

En ik ga toch niet zeggen wat het is. Het is objectief vastgesteld door een professor in een academisch ziekenhuis, middels diverse onderzoeken en bestempeld als zeer invaliderend.
pi_77556082
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

Een kind kost gewoon meer tijd dan mensen vaak denken.
Ja, no offence, maar je hebt ze zelf gemaakt.
Ik krijg echt zo vaak te horen van mensen met kinderen dat het zoveel tijd kost. En dan kijken ze naar mij van "jij hebt tijd zat". Nou nee dus.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:35:41 #178
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77556123
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:

[..]

je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.

dan kun je ook in een call center werken...

en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
En appel met 2 rotte plekken er in kun je ook best eten als je die even wegsnijdt. Maar denk je dat die in de winkel uit de mand gepikt wordt?

Het heet niet voor niks arbeidsMARKT.
pi_77556131
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, puur lichamelijk, niets psychisch of zo.

En ik ga toch niet zeggen wat het is. Het is objectief vastgesteld door een professor in een academisch ziekenhuis, middels diverse onderzoeken en bestempeld als zeer invaliderend.
Je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen.
Een Wao uitkering krijg je echt niet bij een pakje boter, een deskundige heeft beslist dat je er recht op hebt. Punt lijkt me.

Dat Henkie meent daar heel lomp over door te moeten hakken is eerder zijn probleem.
Negeren lijkt me
pi_77556202
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:34 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, no offence, maar je hebt ze zelf gemaakt.
Ik krijg echt zo vaak te horen van mensen met kinderen dat het zoveel tijd kost. En dan kijken ze naar mij van "jij hebt tijd zat". Nou nee dus.
Hee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onderschat wordt.
Het is gewoon veel werk en als je dan niet óók nog een baan wil omdat dat gewoon totaal niet loont, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
compact en kleverig.
pi_77556230
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:03 schreef henkie9 het volgende:

[..]

je kan toch met je luie reet voor een pc zitten en zeiken.

dan kun je ook in een call center werken...
Als dat zou kunnen had ik het wel gedaan
quote:
en ik kan me ook laten afkeuren als ik dat wil zonder dat me echt wat mankeerd
Lol, probeer het eens zou ik zo zeggen
pleased to meet you
pi_77556277
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, ze gaan hun gang maar. Ik veeg er mijn reet aan af.
Ik zie mezelf ook niet als uitkeringstrekker, maar heb gewoon terecht een WAO uitkering.
Ben overigens ook niet alleenstaand, dus wat dat betreft geen voorbeeld voor deze discussie over alleenstaande moeders.

Ben een getrouwde moeder met 2 bijna volwassen kinderen.
Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.
Ik kan me bijv. in een toekomstig kabinet voorstellen dat er een wetsvoorstel komt die WAO'ers met een goedverdienende partner 50% wil korten, ...daar is ook wel wat voor te zeggen.
Oordeel niet te snel, lijkt me, ook niet over bijstandsmoeders.
I´m back.
pi_77556344
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Schijnbaar snap jij mijn situatie niet, want je denkt schijnbaar dat ik met kleine kindjes in de bijstand zit. Ik zit met bijna volwassen kinderen in de WAO. Ik neem het alleen op voor mensen die er wel voor kiezen om thuis te blijven tot de jongste op school zit en daarna mogelijk alleen gaat werken onder schooltijd tot ze op de middelbare school zitten, enz....
Ik val je niet aan op jouw keuze; ik zeg alleen dat sommige mensen nu eenmaal andere keuzes maken.
[..]

Dat is ook zo. Vond alleen die opmerking "Die willen dus niet werken", wat kort door de bocht. Misschien willen ze wel heel graag werken.
Dan ben jij iemand die met volwassen kids in de WAO zit... dan nog kan ik je situatie begrijpen... Wie zegt dat ik dat niet doe? IK ZEG NIETS NEGATIEFS OVER BIJSTANDSMOEDERS OF MOEDERS IN DE WAO MET VOLWASSEN KIDS.... (ik zei in mijn verhaal alleen maar wat MIJN verhaal is) En nog denk jij dat ik de andere kant niet snap! En idd ik snap het niet in elk geval... sommigen vind ik ook wel erg makkelijk in die keuze... Ik sta wel achter het standpunt: Wie kan werken... uhm... moet gewoon werken voor zijn of haar kost.
Ik hou niet van onnodige steuntrekkers bijvoorbeeld. Maar met een reden, kan ik dergelijke dingen weer wel begrijpen.

Snap jij het nog?
pi_77556373
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Hee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het onderschat wordt.
Het is gewoon veel werk en als je dan niet óók nog een baan wil omdat dat gewoon totaal niet loont, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Ik kan het me ook wel voorstellen.
Alleen is het dus niet in de haak en ondermijnt het ons sociaal stelsel.

Dus, het zou minder aantrekkelijk moeten zijn.
pi_77556604
In mijn omgeving is een man die een uitkering heeft, al jaren. Hij had een redelijke baan waar hij zijn eigen tijd kon indelen en goed verdiende.
Nu is hij "op zoek" naar een baan waarbij hij zelf zijn uren kan bepalen en minimaal 1700 euro verdient, anders hoeft t van hem niet. Een tijd geleden werkte hij zwart en werd betrapt, dat heeft hij aangevochten en hij heeft gewonnen vanwege te weinig bewijs(wat hij gekort werd op zn uitkering, moesten ze hem met terugwerkende kracht betalen). Dat vertelt hij lachend en ik heb dan zin om die irritante kutglimlach van zn gezicht te slaan.

Dat vind ik persoonlijk erger dan een vrouw die haar kinderen wil opvoeden. Al is er ook iets vor te zeggen dat zij gaat werken, maar ik heb begrip voor t feit dat ze dat niet doet.
compact en kleverig.
pi_77556642
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik kan het me ook wel voorstellen.
Alleen is het dus niet in de haak en ondermijnt het ons sociaal stelsel.

Dus, het zou minder aantrekkelijk moeten zijn.
Daar ben ik het wel mee eens.

Denk wel dat mensen die ECHT NIET willen het toch niet doen hoor, als ze gewoon kunnen eten enzo.
compact en kleverig.
pi_77556656
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:31 schreef henkie9 het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
quote:
Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?
quote:
waar heb je het op gegooid...pleinvrees of een andere sociale fobie
Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..
pleased to meet you
pi_77556722
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dat je even een paar honderdduizend banen uit je hoge hoed gaat toveren?
Of heb jij het gedeelte gemist waaruit blijkt dat er meer werklozen dan baantjes zijn?
Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
compact en kleverig.
pi_77556867
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:48 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Want alle zware handicaps zijn dan ook hetzelfde .. kan het nog simpeler?
[..]

Nee joh, ik heb bewust gekozen om borstkanker te krijgen, dat vond ik leuker dan werken ..
heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.
lekker zielig thuis gaan zitten doen
pi_77556929
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is NU zo, dat is niet altijd zo geweest, is op zich wel een gemakkelijk excuus op t moment
Een paar jaar geleden was er genoeg werk en waren er ook genoeg mensen die geen zin hadden.
En dan nog, wie wilt werken (en dit qua gezondheid ook kan, om al het gezeik te voorkomen) kan echt wel een baan vinden, alleen is het misschien wat anders als je verwacht hebt.
pi_77556974
quote:

[..]

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1

zo, heel wat werk ALS je wilt werken...
pi_77557075
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Makkelijk? Jij hebt vast geen kinderen? Het zijn geen robotjes die je uit kan zetten op tijden dat het jou goed uitkomt.
[..]

Dat is het dan ook, net genoeg om te overleven en als je zuinig bent hou je genoeg over voor je internetabonnement. Dat neemt uiteraard niet weg dat die kinderen wel cadeaus mogen krijgen van familie, de moeder willen korten omdat oma een paar Nikes of een iPhone koopt voor haar kleinkinderen is ronduit absurd!
Of had je dat nog niet bedacht, dat zo'n kind ook nog familie heeft, en die geven wel eens een cadeautje weg?
Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
pi_77557300
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:

[..]

Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien. En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
sowieso een iphone of overpriced merk schoenen krijgen...
zoiets hoor je als ouder te weigeren voor kinderen omdat ze zelf moeten leren wat de waarde van geld is.

toen ik in de puberjaren kwam wou ik ook dure merkkleding.
ik kreeg toen kleedgeld van mijn ouders, genoeg geld om normale kleding te kopen.
maar als ik merkkleding wou, een fancy gsm of ander gadget dan moest ik ook gewoon sparen van mijn karige bijbaantje.

heb al sinds mijn 12e bijbaantjes en ken gewoon niks anders, pas de laatste jaren nu ik de waarde van geld ken kan ik meer krijgen maar nog nooit nodig gehad
pi_77557528
quote:

[..]

hmz

Zoals je ziet, zelfs toen het goed ging waren er meer werkzoekenden dan banen
pleased to meet you
pi_77557651
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:53 schreef henkie9 het volgende:

[..]

heel fijn voor je. mijn moeder had ook borstkanker en ondanks de medicatie erna bleef ze gewoon werken.
lekker zielig thuis gaan zitten doen
Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.
pleased to meet you
pi_77557915
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef CasB het volgende:

[..]

Het is je eigen keus om kinderen te nemen, dus moet je er ook de consequenties van in zien.
Je kan in de toekomst kijken? Het leven is een aaneenrijging van dagen die allemaal volgens plan verlopen?
quote:
En ik geloof echt niet dat je als kind van iemand in de bijstand een telefoon van iemand krijgt, en zeker geen iPhone. Maar dat ligt er misschien ook aan dat die mensen over het algemeen lager opgeleid zijn en waarbij status belangrijker is dan fatsoenlijk kunnen eten.
Dat zal dan wel komen omdat je verblindt bent door vooroordelen.
pleased to meet you
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:23:35 #197
3542 Gia
User under construction
pi_77557995
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar ik een beetje aan appeleer is dat je doorgaans weliswaar op nette manier maar toch je gal uitspuwt over iedereen die sociaal zwak, ziek, misselijk en/of anders is, maar dat je zelf in principe ook een dikke begunstigde bent van onze weldadige sociale voorzieningen en dus in principe ook in de categorie sociaal zwak thuishoort, waarover m.n. je medestanders zo snel hun oordeel klaar hebben. Alleen wel dus mooi dat je het dusdanig steeds weer weet voor te stellen dat je er bijna mathematisch gezien recht op hebt, dit terwijl dit voor andere mensen die gebruik maken van sociale voorzieningen inclusief vele WAO'ers natuurlijk niet geldt. Want die zijn dom, lui, profiteurs, nonvaleurs etc.
Ik kan me bijv. in een toekomstig kabinet voorstellen dat er een wetsvoorstel komt die WAO'ers met een goedverdienende partner 50% wil korten, ...daar is ook wel wat voor te zeggen.
Oordeel niet te snel, lijkt me, ook niet over bijstandsmoeders.
Waar zie jij me hier oordelen over bijstandsmoeders! Ik val ze juist bij! Wel goed lezen, hoor.
Vind alleen dat zodra de kinderen op school zitten, er aangepakt moet worden. Dat moet iedereen die kan werken.
En ja, ik vind dat dat ook moet gelden in geval er sprake is van andere culturen.
In het geval er twee partners zijn, is er geen enkele reden om beide thuis te blijven zitten.

Maar een bijstandsmoeder met kinderen onder de 4 moet dat, wmb, wel mogen, als ze daar voor kiest.
pi_77558011
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, als je op het moment van ziek worden aan het werk bent kan je niet ontslagen worden, als je na al die ellende een nieuwe werkgever moet gaan zoeken wordt het een ander verhaal.
flikker toch op zeg... een werkgever zal echt wel begrip voor een dergelijke situatie hebben en je hoeft echt niet bij je sollicitatie te zeggen dat je borstkanker hebt gehad.

alweer een mooi excuus om geen baan te zoeken net als dat achterlijke grafiekje...

alsof je alleen kan solliciteren in slechte tijden en dan per definitie word afgewezen

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 02-02-2010 18:24:55 (doe normaal of blijf weg) ]
pi_77558062
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:56 schreef henkie9 het volgende:

[..]

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http://www.google.nl/search%3Frlz%3D1C1GGLS_nlNL300NL331%26sourceid%3Dchrome%26ie%3DUTF-8%26q%3Dcallcenter+banen&url=http://kopen.marktplaats.nl/vacatures/vacatures-klantenservice-en-callcenter/c1157.html%3Fxref%3D1

zo, heel wat werk ALS je wilt werken...

Er zijn echter ook heel wat meer mensen die op zoek zijn naar een baan.
Je hebt dus meer geluk nodig dan een aantal jaar geleden, dat weet jij net zo goed als iedere andere idioot.
compact en kleverig.
pi_77558151
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:26 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Er zijn echter ook heel wat meer mensen die op zoek zijn naar een baan.
Je hebt dus meer geluk nodig dan een aantal jaar geleden, dat weet jij net zo goed als iedere andere idioot.
je moet de instelling wel hebben
en wat is er mis met meerdere malen per week te solliciteren...

of gewoon aan de werkgever voorstellen: " de eerste maand werk ik op vrijwillige basis zodat u ziet dat u aan mij een goede hebt"

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 02-02-2010 17:35:48 ]
pi_77558186
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:21 schreef moussie het volgende:

Dat zal dan wel komen omdat je verblindt bent door vooroordelen.
t spijt me hoor, maar ik vind dat ook echt niet normaal.

Een kennis van me heeft 4 kinderen en klaagt steen en been dat ze zo weinig geld hebben, maar ondertussen geeft ze die kinderen wel zooi in de winkel als ze zeuren en hebben ze een wii en merkkleding.
En die krijgen ze niet alleen van anderen. Bovendien zou ik als ze zoiets van anderen kregen en ik had geen geld (echt geen geld en ik liep zo te klagen als zij doet) zeggen dat ik liever drie broekjes had dan eentje en dat ik liever een zak eten heb dan een zak snoepgoed.

Uiteraard is het anders als ik gewoon rond kan komen, dan is het een leuk extraatje, maar op deze manier kun je beter gewoon wat meer hebben dan wat minder.
compact en kleverig.
pi_77558323
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:28 schreef henkie9 het volgende:

[..]

en wat is er mis met meerdere malen per week te solliciteren...

of gewoon aan de werkgever voorstellen: " de eerste maand werk ik op vrijwillige basis zodat u ziet dat u aan mij een goede hebt"
Ik moet zeggen, ik ben nu ook aanhet zoeken omdat mn contract afliep per 1 feb, maar tis echt wel lastig op t moment, zeker als je geen 40 uur wil of kan werken. En nee, dat ga ik niet doen met mn kinderen.
Ik wil een uurtje of 26 zoals ik had en dat is erg lastig te vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 02-02-2010 18:23:29 ]
compact en kleverig.
pi_77558401
Dat iemand zo'n onbeschoft figuur nog serieus neemt zeg
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:53:05 #204
3542 Gia
User under construction
pi_77558931
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:55 schreef Annie1980 het volgende:

[..]

En dan nog, wie wilt werken (en dit qua gezondheid ook kan, om al het gezeik te voorkomen) kan echt wel een baan vinden, alleen is het misschien wat anders als je verwacht hebt.
Dat vind ik dus ook, maar ja, ik mag dat niet zeggen, omdat ik WAO heb.
Echter, vind ik dat in het geval van een alleenstaande moeder met kinderen onder de 4 jaar, er een uitzondering gemaakt moet worden. Willen ze werken, prima, willen ze nog even zelf op de kleintjes letten, ook prima, want de ex-partner betaalt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:58:35 #205
3542 Gia
User under construction
pi_77559118
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:24 schreef henkie9 het volgende:

een werkgever zal echt wel begrip voor een dergelijke situatie hebben en je hoeft echt niet bij je sollicitatie te zeggen dat je borstkanker hebt gehad.
Die 9 in je nickname.....is dat je leeftijd? Je zou het bijna denken door dit soort opmerkingen.

Werkgevers hebben alleen maar begrip voor gezonde werknemers en nemen liever geen zieke werknemers in dienst, want dat gaat ze zeker onnodig geld kosten. Een kwaal verzwijgen geeft de werkgever recht om je op staande voet te ontslaan. En dan heb je niks meer.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:00:13 #206
3542 Gia
User under construction
pi_77559182
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:28 schreef henkie9 het volgende:

Wel ja, een maand geen huur/gas/water en licht betalen. Een maandlang niet eten, je kinderen maar in vuilnisbakken laten zoeken naar iets eetbaars. Hoe zie jij dat voor je?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:05:42 #207
3542 Gia
User under construction
pi_77559366
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:42 schreef CasB het volgende:

"Ik ben op puur lichamelijke gronden afgekeurd, door een arts van het UWV, op basis van onderzoeken die gedaan zijn in een academisch ziekenhuis en beoordeeld zijn door een professor".

Ik kom gewoon buiten, ik kan gewoon lopen, fietsen, auto rijden, een terrasje pikken en niemand die iets ziet aan mij. Weet je wel hoe moeilijk het is om dat te verdedigen. Denk je dat je de eerste bent die mij een psychische stoornis aansmeert, 'want als je niks kan zien, dan zal ze wel gek zijn......'

Het is fysiek, niet psychisch.

Maar ik word wel behoorlijk pissig als oudere mensen, zoals moussie (sorry moussie) op die manier door jonge studentjes aangesproken worden, alsof die snotneuzen de wijsheid in pacht hebben. Even voorstellen dat je maar een maandje gratis moet werken, met een stel koters die eten willen en een huur/hypotheek die betaald moet worden. En ik ben het vaak niet met moussie eens, maar ik kan een dergelijk taalgebruik van zo'n snotaapje echt niet waarderen. Als je niks kunt dan schelden, moet je niet reageren op een serieus forum, maar op telekids gaan kijken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Frutsel op 02-02-2010 18:22:37 (dont feed the troll gia :)) ]
pi_77559547
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk hè?

Ben eigenlijk gek dat ik hier nog op in ga, maar vooruit, omdat je te lui bent om te lezen:

"Ik ben op puur lichamelijke gronden afgekeurd, door een arts van het UWV, op basis van onderzoeken die gedaan zijn in een academisch ziekenhuis en beoordeeld zijn door een professor".

Ik kom gewoon buiten, ik kan gewoon lopen, fietsen, auto rijden, een terrasje pikken en niemand die iets ziet aan mij. Weet je wel hoe moeilijk het is om dat te verdedigen. Denk je dat je de eerste bent die mij een psychische stoornis aansmeert, 'want als je niks kan zien, dan zal ze wel gek zijn......'

Maar ik word wel behoorlijk pissig als oudere mensen, zoals moussie (sorry moussie) op die manier door jonge studentjes aangesproken worden, alsof die snotneuzen de wijsheid in pacht hebben. Even voorstellen dat je maar een maandje gratis moet werken, met een stel koters die eten willen en een huur/hypotheek die betaald moet worden. En ik ben het vaak niet met moussie eens, maar ik kan een dergelijk taalgebruik van zo'n snotaapje echt niet waarderen. Als je niks kunt dan schelden, moet je niet reageren op een serieus forum, maar op telekids gaan kijken.
ah je kan fietsen, autorijden en op het terras rondlopen.

dan kun je ook:
-postbode
-taxichaufeur/koerrier
-serveerster

zijn
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:16:55 #209
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77559734
quote:

Maar ik word wel behoorlijk pissig als oudere mensen, zoals moussie (sorry moussie) op die manier door jonge studentjes aangesproken worden, alsof die snotneuzen de wijsheid in pacht hebben.
Klaag, klaag. Kwats, niks bijdragen, alleen maar met de hand omhoog zitten en vervolgens nog een grote mond tegen degenen die wel werken. Zeiken dat ze nog niet sociaal genoeg alles afdragen. Moet je eens kijken wat er overblijft van mijn loonstrookje en dan ook nog BTW&accijnzen, lokale belastingen, het houdt maar niet op, als werkende wordt je voor meer dan de helft geplukt. En als dank gaan zij die niksnie bijdragen zitten zeiken hoe slecht ze het allemaal hebben, hoe oneerlijk het is.

Ondankbaarheid; de wereld op zn kop.

Nederlanders zijn bijna het gezondste volk ter wereld met een prima gezondheidszorg. En toch meer dan een miljoen WAOers en WA-jongers en bijstanders die het allemaal echt niet kunnen. Gelul natuurlijk, dergelijke statistieken kan je niet rechtpraten met voorbeelden; een groot deel kan best maar wil helemaal niet. Niet zo gek natuurlijk als 40 uur per week werken netto een paar tientjes opbrengt (of zelfs kost).
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77560101
quote:

[..]

Lezen is moeilijk hè?

Ben eigenlijk gek dat ik hier nog op in ga, maar vooruit, omdat je te lui bent om te lezen:

Maar als je dat kan, dan kun je ook gewoon werken. Je kan lopen, fietsen, autorijden, en achter een computer zitten, dan kun je makkelijk administratief werk doen. Of zijn cijfers te zwaar voor je?

En ik ben geen studentje, ik heb ondertussen al weer wat jaartjes fulltime gewerkt, aangezien ik graag mijn geld verdien, en niet mijn handje op houd.

Kijk, sommige mensen kunnen er niks aan doen, dan is dat gewoon zo, maar volgens mij is er een heel groot deel van die mensen (en ik denk zelfs meer dan de helft), die wel kan werken, maar het niet doet.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:27:41 #211
3542 Gia
User under construction
pi_77560152
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:11 schreef henkie9 het volgende:

[..]

ah je kan fietsen, autorijden en op het terras rondlopen.

dan kun je ook:
-postbode
-taxichaufeur/koerrier
-serveerster

zijn
Dus niet. Anders had de uwv arts dit wel bedacht.

Postbode......al helemaal niet.
Taxichauffeur......
Koerier........mwa, als het er niet op uur en tijd moet zijn.......
serveerster......zie postbode.....helemaal niet.

Wat ik zou kunnen doen......typewerk, thuis. Maar dan wel in loondienst, onder dezelfde voorwaarden als gezonde werkenden, met recht op herstel van de huidige uitkering als het toch niet gaat. Maar ja, daar viel niet over te praten. Nergens.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:29:26 #212
3542 Gia
User under construction
pi_77560219
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:16 schreef Napalm het volgende:

[..]

Klaag, klaag. Kwats, niks bijdragen, alleen maar met de hand omhoog zitten en vervolgens nog een grote mond tegen degenen die wel werken. Zeiken dat ze nog niet sociaal genoeg alles afdragen. Moet je eens kijken wat er overblijft van mijn loonstrookje en dan ook nog BTW&accijnzen, lokale belastingen, het houdt maar niet op, als werkende wordt je voor meer dan de helft geplukt. En als dank gaan zij die niksnie bijdragen zitten zeiken hoe slecht ze het allemaal hebben, hoe oneerlijk het is.
Ik betaal geen BTW, accijnzen, lokale belastingen?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:32:48 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77560332
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij koopt alles zwart?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77560341
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus niet. Anders had de uwv arts dit wel bedacht.

Postbode......al helemaal niet.
Taxichauffeur......
Koerier........mwa, als het er niet op uur en tijd moet zijn.......
serveerster......zie postbode.....helemaal niet.

Wat ik zou kunnen doen......typewerk, thuis. Maar dan wel in loondienst, onder dezelfde voorwaarden als gezonde werkenden, met recht op herstel van de huidige uitkering als het toch niet gaat. Maar ja, daar viel niet over te praten. Nergens.
Misschien moet je dan niet zo veel eisen stellen. Zo is het wel lekker makkelijk ja.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:33:50 #215
3542 Gia
User under construction
pi_77560378
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:26 schreef CasB het volgende:

[..]

Maar als je dat kan, dan kun je ook gewoon werken. Je kan lopen, fietsen, autorijden, en achter een computer zitten, dan kun je makkelijk administratief werk doen. Of zijn cijfers te zwaar voor je?
Ik vind dat zo knap, hè, dat jij dat vanachter je pc'tje kan beoordelen. Echt niet te geloven hoe slim jij bent en hoe dom uwv artsen zijn die oordelen dat ik dat werk allemaal niet kan doen.
quote:
En ik ben geen studentje, ik heb ondertussen al weer wat jaartjes fulltime gewerkt, aangezien ik graag mijn geld verdien, en niet mijn handje op houd.
Ik ook hoor, anders had ik geen WAO, natuurlijk. Heb er ook niet om gevraagd arbeidsongeschikt te worden. Dat is me aangedaan, maar ja, ik zit er maar mee. Gaat ook niet meer over, hoor. Ik heb levenslang en buiten mijn schuld.
quote:
Kijk, sommige mensen kunnen er niks aan doen, dan is dat gewoon zo, maar volgens mij is er een heel groot deel van die mensen (en ik denk zelfs meer dan de helft), die wel kan werken, maar het niet doet.
Tja, volgens jou. Laten we die beslissingen nu maar overlaten aan mensen die zich daar in gespecialiseerd hebben. Die weten dat, denk ik, beter dan jij.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:34:28 #216
3542 Gia
User under construction
pi_77560404
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jij koopt alles zwart?
Tja, volgens napalm wel....
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:38:28 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77560571
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, volgens napalm wel....
BTW zit in elk product dat je koopt, accijnzen op sigaretten, benzine en vast nog wel meer (vet-tax?) en lokale belastingen zitten in de gemeentelijke heffingen, water en HSB.

Lijkt me dus erg vreemd dat jij leeft zonder die belastingen te betalen.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 18:44:55 #218
8781 crew  Frutsel
pi_77560850
Laat elkaar aub in waarde, ongeacht het verschil in mening, inkomen of achtergrond
persoonlijke scheldpartijen of trollerige uitspraken aan het adres van andere users is not done

Anders gaat diegene Henkie9 maar achterna. Weg dus
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:45:13 #219
3542 Gia
User under construction
pi_77560863
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

BTW zit in elk product dat je koopt, accijnzen op sigaretten, benzine en vast nog wel meer (vet-tax?) en lokale belastingen zitten in de gemeentelijke heffingen, water en HSB.

Lijkt me dus erg vreemd dat jij leeft zonder die belastingen te betalen.
Ja, dat vond ik ook vreemd, toch klaagt Napalm dat hij dat allemaal wel moet betalen en wij, de profiteurs, niet.

Waar zou ik dat allemaal terug kunnen krijgen?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:56:08 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77561306
Ah zo, had je post verkeerd geimpreteerd

Napalm bedoelt dat hij na loonbelasting nog eens zoveel % mag afdragen bij wat hij koopt, van zijn zuurverdiende centjes
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:59:43 #221
3542 Gia
User under construction
pi_77561462
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:56 schreef daNpy het volgende:
Ah zo, had je post verkeerd geimpreteerd

Napalm bedoelt dat hij na loonbelasting nog eens zoveel % mag afdragen bij wat hij koopt, van zijn zuurverdiende centjes
Tja, dat moet iedereen. En ik krijg om te beginnen al maar 75% of zo. Dan nog moeten wij ook de lokale belastingen gewoon betalen. Van de week weer de aanslag binnen gehad. 700 euro. Mag gelukkig in drie termijnen. Lekker zo aan 't begin van het jaar. Gelukkig wel nu alles in één aanslag.
pi_77561661
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:24 schreef henkie9 het volgende:

[..]

flikker toch op zeg... een werkgever zal echt wel begrip voor een dergelijke situatie hebben en je hoeft echt niet bij je sollicitatie te zeggen dat je borstkanker hebt gehad.
alweer een mooi excuus om geen baan te zoeken
Als je ten gevolge van je ziekte een arbeidshandicap hebt ben je zelfs verplicht om het te zeggen, dit om te voorkomen dat mensen met een verhoogd gezondheidsrisico de werkgever via die weg een oor aannaaien.
quote:
net als dat achterlijke grafiekje...
Dat 'achterlijke' grafiekje zijn de cijfers van het CBS
quote:
alsof je alleen kan solliciteren in slechte tijden en dan per definitie word afgewezen
Er zijn zelfs in tijden dat het goed gaat teveel mensen voor te weinig banen
pleased to meet you
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:06:00 #223
3542 Gia
User under construction
pi_77561762
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je ten gevolge van je ziekte een arbeidshandicap hebt ben je zelfs verplicht om het te zeggen, dit om te voorkomen dat mensen met een verhoogd gezondheidsrisico de werkgever via die weg een oor aannaaien.

[..]

Dat 'achterlijke' grafiekje zijn de cijfers van het CBS
[..]

Er zijn zelfs in tijden dat het goed gaat teveel mensen voor te weinig banen
Hij ligt al in een kliko, geloof ik.

Tja, kan hij uiteraard nog wel lezen, natuurlijk.
pi_77563822
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:33 schreef CasB het volgende:

[..]

Misschien moet je dan niet zo veel eisen stellen. Zo is het wel lekker makkelijk ja.
Als je nog een paar jaartjes door wil in betrekkelijke gezondheid zal je die eisen wel moeten stellen.

Daarnaast, bij het vaststellen van je arbeidshandicap wordt heel strikt omschreven wat je wel/niet mag doen, die dingen staan daar niet voor niets, je daar niet aan houden heeft consequenties. Zo ben je verplicht je werkgever op de hoogte te brengen van dat advies als het relevant is voor de functie, als je dat niet doet hoeft de werkgever je loon niet door te betalen als je ziek wordt.
pleased to meet you
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:19:26 #225
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77568790
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:16 schreef Napalm het volgende:

. Gelul natuurlijk, dergelijke statistieken kan je niet rechtpraten met voorbeelden; een groot deel kan best maar wil helemaal niet.

Groot gelijk! Ik neem aan dat je het over de werkgevers hebt?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:00:23 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77570891
Zullen we de combinatie ziek + moeder + geen werk anders even uit de discussie laten? Dat je als je afgekeurd bent niet kan werken lijkt me logisch, of je moeder bent of niet.

Waar het om gaat is om de vraag of gezonde, niet afgekeurde mannen en vrouwen met kinderen thuis mogen blijven om voor de kinderen te zorgen of dat ze gewoon hun eigen geld moeten verdienen,waarbij bijstand een laatste vangnet kan zijn. Als het aan mij ligt hebben zowel man als vrouw de verplichting in hun eigen onderhoud en die van hun kinderen te voorzien, ook als die onder de 4 jaar zijn. En dan geen baantje van 18 of 24 uur, maar gewoon 4 dagen of meer. Ga mij niet vertellen dat dat niet mogelijk is met kinderen of dat de kinderen er ongelukkig van worden ofzo. Het gaat best, ook zonder familie in de buurt en met het werk op een uur rijden afstand. Het is gewoon een kwestie van goed organiseren.

Lukt dat echt niet, omdat er geen werk is oid, of met kinderen die extra aandacht nodig hebben, dan komt de bijstand in beeld.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:31:27 #227
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77572530
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn uitgebreide vrijstellingsregelingen voor bijstanders waarbij lokale lasten worden kwijt gescholden.

Ten tweede betaal je meer BTW als je meer verdient (uitgeeft). De vraag is natuurlijk of het terecht is dat je veel betaalt en maar weinig krijgt (ooit was belasting gewoon een vast bedrag per burger, geen precentages of progressief stelsel). Ik noem nadrukkelijk BTW omdat het een van `s rijks grootste inkomstenbronnen is waarvan ze weer al de sociale dingen betalen aan zij die niet werken.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 23:08:21 #228
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77574402
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:00 schreef Tinkepink het volgende:
Zullen we de combinatie ziek + moeder + geen werk anders even uit de discussie laten? Dat je als je afgekeurd bent niet kan werken lijkt me logisch, of je moeder bent of niet.

Waar het om gaat is om de vraag of gezonde, niet afgekeurde mannen en vrouwen met kinderen thuis mogen blijven om voor de kinderen te zorgen of dat ze gewoon hun eigen geld moeten verdienen,waarbij bijstand een laatste vangnet kan zijn. Als het aan mij ligt hebben zowel man als vrouw de verplichting in hun eigen onderhoud en die van hun kinderen te voorzien, ook als die onder de 4 jaar zijn. En dan geen baantje van 18 of 24 uur, maar gewoon 4 dagen of meer. Ga mij niet vertellen dat dat niet mogelijk is met kinderen of dat de kinderen er ongelukkig van worden ofzo. Het gaat best, ook zonder familie in de buurt en met het werk op een uur rijden afstand. Het is gewoon een kwestie van goed organiseren.

Lukt dat echt niet, omdat er geen werk is oid, of met kinderen die extra aandacht nodig hebben, dan komt de bijstand in beeld.
Waarom kan dat niet gewoon in de vorm van een verzekering?
Carpe Libertatem
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 23:09:39 #229
236264 crew  capricia
pi_77574490
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet gewoon in de vorm van een verzekering?
Dat is toch de bijstand, een vorm van verzekering?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2010 @ 23:11:26 #230
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77574584
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is toch de bijstand, een vorm van verzekering?
Verzekeringen zijn vrijwillig.

En bijstand wordt niet uit werknemersbijdragen betaald.
Carpe Libertatem
pi_77574901
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:00 schreef Tinkepink het volgende:
Iets van pakweg een derde van de mensen in de bijstand is ten gevolge van ziekte ed vrijwel onbemiddelbaar, daaronder dus ook alleenstaande ouders, bijstandsmoeders. En die zijn dus niet dom en lui, die staan gewoon machteloos
quote:

Als je er rekening mee houdt dat er een structureel tekort is aan betaald werk voor iedereen zou je als maatschappij kostentechnisch gezien eigenlijk blij moeten zijn met mensen die liever dat kleine bedrag hebben en thuis blijven voor de kinderen .. toch?
Anders krijg je de absurde situatie dat een moeder die liever thuis zou zitten bij haar kinderen wel werkt, terwijl de opvang van haar kinderen meer kost dan haar bijstand zou kosten, en een alleenstaande die niets liever wil dan een baantje hebben zit thuis duimen te draaien.

Laat de keuze aan de ouder over zolang de kinderen nog niet naar school gaan, of evt. het eerste schooljaar erbij (veel kleintjes trekken dat niet in het begin, hele dagen), die weet het beste wie wat aan kan. Zo'n bevalling, het herstel daarvan, het (opeens) allemaal alleen moeten doen, het gaat je niet in je koude kleren zitten, hoe snel je dat op een rijtje hebt verschilt per persoon. Tel daarbij op dat het ene kind het andere niet is, de een is bijna nooit ziek en de ander is constant aan het kwakkelen, de een slaapt binnen no time iedere nacht als een engeltje door en maakt je stipt om 7 uur wakker, de ander houdt je zo vaak wakker dat je er op gegeven moment van pure uitputting door heen slaapt. Er is gewoon geen peil op te trekken, vandaar, laat het aan de ouder over, geef die die 5 jaar vanaf de geboorte, dat is op korte termijn beter voor de gemoedsrust van iedereen en zowel op korte als waarschijnlijk ook op lange termijn nog kostenbesparend ook.

Maak als uitkerende instantie samen met de ouder een plan op het moment dat het kind geboren wordt, of op het moment dat je een bijstandsuitkering aanvraagt, gericht op herintrede na verloop van die vrijgestelde periode. Evalueer dat plan eens in het jaar, naar behoefte vaker.
En als je dan nog steeds niets kan vinden, gewoon omdat het er niet is, tja, dan ben je een van de velen die het pech heeft geen werk te kunnen vinden, en het geluk heeft om in Nederland te wonen waar we met z'n allen zorgen dat ook die mensen een menswaardig bestaan hebben.
pleased to meet you
pi_77575631
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook, maar ja, ik mag dat niet zeggen, omdat ik WAO heb.
Echter, vind ik dat in het geval van een alleenstaande moeder met kinderen onder de 4 jaar, er een uitzondering gemaakt moet worden. Willen ze werken, prima, willen ze nog even zelf op de kleintjes letten, ook prima, want de ex-partner betaalt.
Nou nee dus... mijn ex partner betaald niets... dus ook niet alle alleenstaande moeders vallen onder dezelfde noemer... net als niet alle bijstands moeders ed.
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 23:41:10 #233
236264 crew  capricia
pi_77575855
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Verzekeringen zijn vrijwillig.

En bijstand wordt niet uit werknemersbijdragen betaald.
Niet helemaal: Er zijn ook volksverzekeringen...en die zijn er niet voor niets.
Trouwens: vanuit mijn ouders weet ik dat het ook mogelijk is om van een aantal NL belastingen af te zien tot in zekere hoogte...maar dan mag je er ook nooit aanspraak op maken.
Geen idee of dat nog bestaat...
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 00:21:51 #234
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77577354
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet helemaal: Er zijn ook volksverzekeringen...en die zijn er niet voor niets.
Trouwens: vanuit mijn ouders weet ik dat het ook mogelijk is om van een aantal NL belastingen af te zien tot in zekere hoogte...maar dan mag je er ook nooit aanspraak op maken.
Geen idee of dat nog bestaat...
Volksverzekeringen, tsja, dat zijn niet echt verzekeringen. Er is geen keuze en wat mij betreft moet verzekeren een keuze zijn.

Ja, je kan bezwaar maken in bepaalde gevallen. Voornamelijk religieus, maar dan mag je er nog steeds aanspraak op maken.
Carpe Libertatem
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 00:25:19 #235
236264 crew  capricia
pi_77577453
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Volksverzekeringen, tsja, dat zijn niet echt verzekeringen. Er is geen keuze en wat mij betreft moet verzekeren een keuze zijn.

Ja, je kan bezwaar maken in bepaalde gevallen. Voornamelijk religieus, maar dan mag je er nog steeds aanspraak op maken.
Het is dan toch democratisch besloten dat jij meedoet in die verzekering die bijstand heet...
Wat je er ook van mag vinden (te hoog/ te laag), ook jij zult bij het slechtste scenario er gebruik van maken...
Tenminste zo zie ik het!
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 00:28:56 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77577562
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is dan toch democratisch besloten dat jij meedoet in die verzekering die bijstand heet...
Wat je er ook van mag vinden (te hoog/ te laag), ook jij zult bij het slechtste scenario er gebruik van maken...
Tenminste zo zie ik het!
Maar afzien van de volksverzekeringen, heb je daar info over? (via priveberichtje ofzo of een link, om het topic niet te ontsporen)
Carpe Libertatem
pi_77578802
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:34 schreef lezzer het volgende:

[..]

En dat vind je omdat?
Die criticasters (tegen bijstandsmoeders) zijn zelf dom en lui, omdat ze zich niet de moeite getroosten om zich de omstandigheden van die bijstandsmoeders voor te stellen.
Laat staan dat ze zelf bijstandsmoeders zijn.
Het enige dat hen lijkt te intereseeren is wat ze zelf moeten betalen en hoe hard ze daarvoor moeten werken.

Nou, als ze zo jaloers zijn, dan worden ze toch gewoon zelf bijstandsmoeder?

En als ze dat niet kunnen, omdat ze bijvoorbeeld een man zijn, worden ze toch gewoon bijstandstrekker.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77579821
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die criticasters (tegen bijstandsmoeders) zijn zelf dom en lui, omdat ze zich niet de moeite getroosten om zich de omstandigheden van die bijstandsmoeders voor te stellen.
Laat staan dat ze zelf bijstandsmoeders zijn.
Het enige dat hen lijkt te intereseeren is wat ze zelf moeten betalen en hoe hard ze daarvoor moeten werken.
Die zijn er ook ja.
Er zijn ook mensen die best wel weten waar het over gaat. Of ze nou zelf bijstandsmoeder zijn of niet.

Overigens, de bijstand is geen verzekering hoor, dat wordt betaald door de staat. Het is geen "opgebouwd recht" net als bijvoorbeeld de WW.
  woensdag 3 februari 2010 @ 07:10:32 #239
3542 Gia
User under construction
pi_77579837
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:35 schreef Annie1980 het volgende:

[..]

Nou nee dus... mijn ex partner betaald niets... dus ook niet alle alleenstaande moeders vallen onder dezelfde noemer... net als niet alle bijstands moeders ed.
Belachelijk dat jouw expartner niet betaalt, tenzij je geen kinderen hebt en gewoon gezond bent. Dan is het natuurlijk terecht. Maar in geval van kinderen hoort pa gewoon te betalen. Hoewel ik al heb aangegeven dat soms vaders gewoon helemaal niet meer in beeld zijn, vertrokken met de noorderzon of niet bekend als vader. Dat is natuurlijk wat anders.
  woensdag 3 februari 2010 @ 07:15:14 #240
3542 Gia
User under construction
pi_77579843
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar afzien van de volksverzekeringen, heb je daar info over? (via priveberichtje ofzo of een link, om het topic niet te ontsporen)
Dat heet gemoedsbezwaarde. Op de site van de SVB vind je hier meer info over.
Je mag overigens geen gemoedsbezwaarde zijn voor de ene verzekering en voor de andere niet. 't Is dus geen winkeltje waar je kunt uitzoeken wat je wel of niet wil.

Verder is het zo dat je het bedrag dat je aan premies uitspaart toch betaalt in de vorm van extra belasting, omdat in geval jij ziek wordt, toch je kosten betaald moeten worden. Schiet dus financieel niets op om dat te doen. Mensen die dat doen, doen dat dus ook echt omdat ze, door hun geloof, tegen die verzekeringen zijn, niet om de premie uit te sparen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')