Nee idd.quote:
Scheikundequote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee idd.
En de docent scheikunde ook niet. Die moet echt heul rap leren hoe hij zijn klas rustig houdt, anders grijp ik in, en dan is het laatste beetje gezag dat hij had, ook weg.
Mja, ik ga ook voor de natuurkunde. Maar goed, die andere twee heb ik ook nodig (nou ja.. wiskunde op VWO heb ik eigenlijk geen fuck meer aan op de Uni, maar ja, ze willen wel zien dat je dat redelijk kunt).quote:
Leer eerst maar eens de wetten van Newtonquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, ik ga ook voor de natuurkunde. Maar goed, die andere twee heb ik ook nodig (nou ja.. wiskunde op VWO heb ik eigenlijk geen fuck meer aan op de Uni, maar ja, ze willen wel zien dat je dat redelijk kunt).
Mwoah... zo'n 18 jaar terug alquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens de wetten van Newton
Dit, oude mensen die op school zittenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:51 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Misschien had je destijds de schouders er even onder moeten zetten, dan zat je nu niet in deze rampsituatie.
Oh ja, dat had ik zeker moeten doen. Dan was ik ws. al jaren klaar met mijn universitaire studie. Had ik het ook nog op kosten van de staat kunnen doen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:51 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Misschien had je destijds de schouders er even onder moeten zetten, dan zat je nu niet in deze rampsituatie.
Ooooooooooh, nou snap ik em!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:52 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Dit, oude mensen die op school zitten![]()
Ik heb ook iemand in mijn klas en die is al 30+
Nou so what? Die mensen willen verder komen, vooruit willen, iets meer willen bereiken dan een suffe kantoorbaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:52 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Of willen doen wat ze echt willen, ipv blijven zitten in iets wat ze eigenlijk helemaal niet tof vinden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou so what? Die mensen willen verder komen, vooruit willen, iets meer willen bereiken dan een suffe kantoorbaan.
Beter dan die voortijdige schoolverlaters, die 'ik ga lekker van een uitkering leven' types.
Jij kan aan mijn fobo zien hoe slim ik ben? Goed manquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ooooooooooh, nou snap ik em!
Na een blik in je FoBo, is het helemaal duidelijk. Jij vindt het niet leuk dat er iemand achter komt dat jij eigenlijk niet zo heel erg slim bent.
Sorry man.
Er is ook niets mis mee, het is inderdaad zelfs goed. Maar ga dan niet lopen zeiken op de 'dropouts' van huidige middelbare scholen. Tis nog altijd zn eigen schuld dat hij er tussen zit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou so what? Die mensen willen verder komen, vooruit willen, iets meer willen bereiken dan een suffe kantoorbaan.
Beter dan die voortijdige schoolverlaters, die 'ik ga lekker van een uitkering leven' types.
Ik kan aan je FoBo zien dat je nog jong bent. En ik kan verbanden leggen. Ik heb het over mensen van jouw leeftijd. En ik beweer dat die niet echt slim zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:09 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Jij kan aan mijn fobo zien hoe slim ik ben? Goed man
Doordat ik er tussen zit, valt het me op. Dat betekent dat mijn klacht nog steeds van toepassing is als ik er niet tussen zit. Ze worden er niet slimmer op als ik er niet ben.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:11 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Er is ook niets mis mee, het is inderdaad zelfs goed. Maar ga dan niet lopen zeiken op de 'dropouts' van huidige middelbare scholen. Tis nog altijd zn eigen schuld dat hij er tussen zit.
Ik kan het alleen maar toejuichen dat mensen niet eeuwig op hetzelfde punt vast willen blijven zittenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:52 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, mijn generatie is er inderdaad niet op vooruit gegaanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan aan je FoBo zien dat je nog jong bent. En ik kan verbanden leggen. Ik heb het over mensen van jouw leeftijd. En ik beweer dat die niet echt slim zijn.
Heb je em?
Iedereen (behalve leeftijdsgenootjes) kan zien dat je jong bent en in combinatie met je opmerking ook nog kortzichtig en naief. Da's niet zo handig als je je eventuele intelligentie optimaal wilt benutten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:09 schreef Apebeer het volgende:
[..]
Jij kan aan mijn fobo zien hoe slim ik ben? Goed man
Is dit niet een beetje kort door de bocht? Er zou inderdaad een verschil moeten zitten tussen HAVO en VWO. Waar je echter ook vanuit moet gaan, zeker binnen het beperkte referentiekader van jouw voorbeeld, is dat er verschillende soorten leerlingen zijn, bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:55 schreef netflanders het volgende:
Ik merk het nu al. Ik geef als PhD student, samen met een RMA student, mentorlessen aan een stel eerstejaars. Enkele daarvan zijn 21 of ouder, waarvan enkele slechts de HAVO hebben gedaan en met een colloquium doctum binnen zijn gekomen. Serieus - deze mensen hebben meer kennis en intelligentie dan de verse VWO'ers. Ja, zelfs de ex-havisten. Sterker nog, de beste van het groepje is een ex-havist, te midden van allemaal VWO'ers. Het lijkt wel alsof het in 3 à 5 jaar al radicaal verandert is.
Net heeft het over een Havist die 6 jaar terug is afgestudeerd en een verse VWO-er.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:33 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje kort door de bocht? Er zou inderdaad een verschil moeten zitten tussen HAVO en VWO. Waar je echter ook vanuit moet gaan, zeker binnen het beperkte referentiekader van jouw voorbeeld, is dat er verschillende soorten leerlingen zijn, bijvoorbeeld:
De harde werker / strever, die met hard werken het VWO (soms goed) doorkomt, maar hopeloos faalt op WO-niveau omdat hard stampen nou eenmaal niet genoeg is.
Daar tegenover staat de briljante luilak, te laks en lui voor het VWO dus maar HAVO, maar zou het makkelijk aankunnen. Deze stroomt nu lekker door en is als een vis in het water op WO-niveau.
Dat TS zich irriteert is overigens niet vreemd, aangezien de meeste leerlingen die aparte certificaten moeten halen nou eenmaal geen raketgeleerden of harde werkers zijn. Het is over het algemeen niet van een bijzonder niveau, maar deze groep kan je niet representatief noemen voor het niveau van VWO'ers.
Ik begrijp dat een N=18 niet bijzonder representatief. Toch telt het gehele eerste jaar 108 man, waarvan 11 HAVO > HBO of HAVO > Colloquium doctum hebben doorlopen. Ik ben een fan van statistiek, en ik heb toegang tot de meeste gegevens omdat het mede mijn taak is om mensen uit te nodigen voor de Honours Class voor excellente studenten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:33 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje kort door de bocht? Er zou inderdaad een verschil moeten zitten tussen HAVO en VWO. Waar je echter ook vanuit moet gaan, zeker binnen het beperkte referentiekader van jouw voorbeeld, is dat er verschillende soorten leerlingen zijn, bijvoorbeeld:
De harde werker / strever, die met hard werken het VWO (soms goed) doorkomt, maar hopeloos faalt op WO-niveau omdat hard stampen nou eenmaal niet genoeg is.
Daar tegenover staat de briljante luilak, te laks en lui voor het VWO dus maar HAVO, maar zou het makkelijk aankunnen. Deze stroomt nu lekker door en is als een vis in het water op WO-niveau.
Dat TS zich irriteert is overigens niet vreemd, aangezien de meeste leerlingen die aparte certificaten moeten halen nou eenmaal geen raketgeleerden of harde werkers zijn. Het is over het algemeen niet van een bijzonder niveau, maar deze groep kan je niet representatief noemen voor het niveau van VWO'ers.
Ik heb niet eens een autoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:26 schreef Afhaalchinees het volgende:
hahaha, TS doet VAVO, ik deed dat ookmoest altijd lachen om die 28 jarige gasten die heel arrogant in hun BMW naar school kwamen
10% is het ook daadwerkelijkquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:24 schreef Tamashii het volgende:
80 procent van de menselijke bevolking vind zichzelf geniaal, ontzettend slim, hoogbegaafd etcetera.
Ik zie niet wat mijn seksualiteit hiermee te maken heeft.. maar goed.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:42 schreef onearmedman het volgende:
TS is een biseksuele man van 31 die zich beter probeert te voelen dan middelbare scholiertjes.
Wat is triest?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:06 schreef onearmedman het volgende:
Ja, nogal triest is dat. Wijsheid komt met de jaren (voor een groot deel van de mensen), dus het is niet vreemd dat je het als 31 jarige makkelijker hebt dan een normale middelbare scholier. Daarnaast doe jij dit omdat je dit echt wil, terwijl vele reguliere middelbare scholieren school helemaal niet leuk vinden, en daarom de kantjes ervan aflopen.
TS is volgens Mensa heul niet domquote:
Mja 10 % vind ik niet veel.quote:
quote:
dudequote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:06 schreef onearmedman het volgende:
Ja, nogal triest is dat. Wijsheid komt met de jaren (voor een groot deel van de mensen), dus het is niet vreemd dat je het als 31 jarige makkelijker hebt dan een normale middelbare scholier. Daarnaast doe jij dit omdat je dit echt wil, terwijl vele reguliere middelbare scholieren school helemaal niet leuk vinden, en daarom de kantjes ervan aflopen.
En so what? Ik hou me liever bezig met vakken als geschiedenis, aardrijkskunde en talen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Awh... wat sneu, jij bent slecht in analytisch denken
Herhalen wat andere al hebben gedaan. Ook leuk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En so what? Ik hou me liever bezig met vakken als geschiedenis, aardrijkskunde en talen.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Herhalen wat andere al hebben gedaan. Ook leuk.
Want toevoegen aan die kennis kan niet meer?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Herhalen wat andere al hebben gedaan. Ook leuk.
Ik heb op de middelbare school nooit anders gezien dan dat de lange slungels gepest werden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
TS is ietsie te groot om gepest te worden
Er zijn nog genoeg missing links.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:15 schreef Jahr00n het volgende:
Er valt zo lekker veel toe te voegen aan de geschiedenis.
Ben je serieus zo dom? Archeologen zijn voor zeker niets aan het graven, analyseren en modellen aan het ontwikkelen? Er wordt dagelijks toegevoegd aan de kennis over de geschiedenis.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:15 schreef Jahr00n het volgende:
Er valt zo lekker veel toe te voegen aan de geschiedenis.
Lang en breed. Als ik een lange slungel was, had ik dat wel gezegdquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:15 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ik heb op de middelbare school nooit anders gezien dan dat de lange slungels gepest werden.
Ah. Breed zijn is inderdaad wel een pré. Carry on.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Lang en breed. Als ik een lange slungel was, had ik dat wel gezegd
En je kan dinosaurusoloog worden en spijkerschrift leren sprekenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:16 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ben je serieus zo dom? Archeologen zijn voor zeker niets aan het graven, analyseren en modellen aan het ontwikkelen? Er wordt dagelijks toegevoegd aan de kennis over de geschiedenis.
Talen leren die allang niet meer gesproken worden, puur om te laten zien dat je slim bentquote:
Duidelijk iemand die niet begrijpt waar het om gaatquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:30 schreef Game_Error het volgende:
[..]
Talen leren die allang niet meer gesproken worden, puur om te laten zien dat je slim bent
Zitten d'r nog lekkere meisjes in de klas? 6VWO = +/- 18.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:42 schreef stbabylon het volgende:
En de docent scheikunde ook niet. Die moet echt heul rap leren hoe hij zijn klas rustig houdt, anders grijp ik in, en dan is het laatste beetje gezag dat hij had, ook weg.
Zegt iemand voor wie een voorbereiding op wetenschappelijk onderwijs al een brug te ver was!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:32 schreef stbabylon het volgende:
Maar goed, wetenschappen zijn altijd beter dan suffe dingen als economie of talen.
Oke, nu diskwalificeer je jezelf volledig door alfa- en gammawetenschappen af te doen als een soort van hobby's. Bekijk het dan maar ook met je middelbare school diploma op je 30stequote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:32 schreef stbabylon het volgende:
Maar goed, wetenschappen zijn altijd beter dan suffe dingen als economie of talen.
Ik heb VWO gedaan, maar nou nooit echt het idee gehad dat ik wat essentieels misquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:32 schreef Seam het volgende:
[..]
Duidelijk iemand die niet begrijpt waar het om gaat__!!!
Dat zou geheel kloppen als zij de lastigere dingen niet snapten. Maar dat doen ze juist wel. Het is de basis die ze niet bevatten. Ze zetten dus wel hun schouders eronder zodat ze weten wat ze moeten weten voor de volgende toets. Maar, de basis daarachter, bevatten ze niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:33 schreef borritos het volgende:
Stbabylon, even voor de zekerheid (zodat ik het goed begrijp).
Vroeger op jongen leeftijd wilde je niet de schouders eronder zetten en heb je dus niet ten volle gebruik gemaakt van je intelligentie? Nu ben je een stuk ouder en heb je "je leven gebeterd en het licht gezien"?
Je zit nu met een stuk jongere mensen in de klas? Welke waarschijnlijk hun schouders er niet onder willen zetten en niet ten volle gebruik willen maken van hun intelligentie. Of zei het gaan halen is nog maar de vraag, maar jij hebt het op die leeftijd in ieder geval niet gehaald ( kunnen hoopjes persoonlijke redenen zijn, daar niet van).
En nu voel je je superieur aan die jongeren lui?
Je beter voelen dan mensen die een flink aantal jaren jonger zijn dan jij![]()
p.s. Jus d'orange is de liefdesnectar van de nieuwe generatie
Voor wie elke vorm van onderwijs een brug te ver wasquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zegt iemand voor wie een voorbereiding op wetenschappelijk onderwijs al een brug te ver was!
Jaar of 20 zijn ze, zijn best lekker ja. Maar geen pics.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Zitten d'r nog lekkere meisjes in de klas? 6VWO = +/- 18.![]()
Pics mag ook.
Ga je toch lekker tegen hun klagen als je er zo moeilijk mee om kan gaan. Betwetertje.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat zou geheel kloppen als zij de lastigere dingen niet snapten. Maar dat doen ze juist wel. Het is de basis die ze niet bevatten. Ze zetten dus wel hun schouders eronder zodat ze weten wat ze moeten weten voor de volgende toets. Maar, de basis daarachter, bevatten ze niet.
Ga je me nou zeggen dat ik op KLB niet mag klagen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ga je toch lekker tegen hun klagen als je er zo moeilijk mee om kan gaan. Betwetertje.
Hier ga je te ver.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:32 schreef stbabylon het volgende:
Wat? Zo te horen heb je genoeg tijd om wat plaatjes te schieten terwijl ze hun onnozele vragen stellen. Denk ook eens aan ons, wat foto's plaatsen is wel het minste dat je kan doen in ruil voor ons trouwe meelezen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:43 schreef stbabylon het volgende:
Jaar of 20 zijn ze, zijn best lekker ja. Maar geen pics.
Zit er wel één tussen, als ik die 2 tientjes en een pakje peuken geef, dan denk ik dat ze wel uit de kleren gaat...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat? Zo te horen heb je genoeg tijd om wat plaatjes te schieten terwijl ze hun onnozele vragen stellen. Denk ook eens aan ons, wat foto's plaatsen is wel het minste dat je kan doen in ruil voor ons trouwe meelezen.
En die is ook nog eens lekker? Anders wel erg duur namelijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zit er wel één tussen, als ik die 2 tientjes en een pakje peuken geef, dan denk ik dat ze wel uit de kleren gaat...
Ja, best lekker. Maar dus wel zo'n naam-gouden-ketting-type.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:58 schreef John_Q het volgende:
[..]
En die is ook nog eens lekker? Anders wel erg duur namelijk.
Zei de verbitterde bejaarde die mensen die wel hun kansen pakken als ze er zijn verafschuwt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan aan je FoBo zien dat je nog jong bent. En ik kan verbanden leggen. Ik heb het over mensen van jouw leeftijd. En ik beweer dat die niet echt slim zijn.
Heb je em?
[..]
Doordat ik er tussen zit, valt het me op. Dat betekent dat mijn klacht nog steeds van toepassing is als ik er niet tussen zit. Ze worden er niet slimmer op als ik er niet ben.
Ik moedig het iedereen ten zeerste aan om ze te pakken als je jong bent, en financieel gesteund wordt door de staatquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zei de verbitterde bejaarde die mensen die wel hun kansen pakken als ze er zijn verafschuwt.
Ik vind dat je klacht onterecht is omdat het puur op jouw misplaatste superioriteitsgevoel is gebaseerd. En vervolgens diskwalificeer je jezelf volledig door alfa- en gammawetenschappen af te doen als hobby's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ga je me nou zeggen dat ik op KLB niet mag klagen?
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:04 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik vind dat je klacht onterecht is omdat het puur op jouw misplaatste superioriteitsgevoel is gebaseerd. En vervolgens diskwalificeer je jezelf volledig door alfa- en gammawetenschappen af te doen als hobby's.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jawel he. Stoken is leuk, maar ik moet niet meteen de hele bak met kolen op het vuur gooien
En hoe draagt het bij aan de discussie die je wilde starten? Behalve dan dat je erdoor overkomt als een kortzichtige eigenheimer die alleen naar zichzelf kijkt...quote:
Gast... dit is KLB...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
En hoe draagt het bij aan de discussie die je wilde starten? Behalve dan dat je erdoor overkomt als een kortzichtige eigenheimer die alleen naar zichzelf kijkt...
Ik leg een pak peuken bij.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zit er wel één tussen, als ik die 2 tientjes en een pakje peuken geef, dan denk ik dat ze wel uit de kleren gaat...
Dat kan ik ook tegen jou zeggen. Hypocriet.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Gast... dit is KLB...
plus het is vrijdagmiddag
Relax man!
vrijdag 29 januari 2010 @ 08:37quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat kan ik ook tegen jou zeggen. Hypocriet.
Doet ze ook op bestelling?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, best lekker. Maar dus wel zo'n naam-gouden-ketting-type.
Wat heeft de aanmeldingsdatum te maken met zijn posts... jij ontwijkt nu gewoon zijn kritische nootquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
vrijdag 29 januari 2010 @ 08:37
I rest my case
zucht... vwo-6er zeker?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:24 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Wat heeft de aanmeldingsdatum te maken met zijn posts... jij ontwijkt nu gewoon zijn kritische noot
Dankjewel!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:23 schreef Lotusss het volgende:
TS beweert alleen dat het niveau op de middelbare scholen ten opzichte van x aantal jaren terug een stuk lager is geworden en dat daardoor de leerlingen/studenten van tegenwoordig essentiële basisvaardigheden en algemene kennis missen die mensen van latere leeftijd als gemeengoed zien.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:41 schreef fathank het volgende:
Onderwijs.
Je bent pas baas als je autodidact bent
1 dimensionaal? je bedoelt dat ze vlakken en objecten niet kunnen bevatten?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:03 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Want je kunt nog zo veel school hebben gehad, dat je dingen kunt onthouden maakt je nog geen slim persoon. FOK is daar een goed voorbeeld van. Heel veel zogenaamd slimme mensen kunnen slechts 1-dimensionaal nadenken.
Nee, ik bedoel dat ze absoluut niet logisch kunnen nadenken. Geen aanleg voor wiskunde zeg maar. Alleen maar stampwerk en verder niets. Het barst van dat soort figuren. Leren gaat prima, maar zodra ze voor zichzelf moeten denken gaat het mis.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 dimensionaal? je bedoelt dat ze vlakken en objecten niet kunnen bevatten?
Wat een vage post. Op wie reageer je eigenlijk?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:14 schreef DrDentz het volgende:
Dit is zoiets als op je 20ste terug gaan naar de kleuterklas en klagen over het niveau. "Jemig, ik ben echt zoveel slimmer dan die 'slimme' kinderen!"
OKquote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:23 schreef DrDentz het volgende:
Op de OP natuurlijk.
Daar zit misschien wel iets in, hoewel dat natuurlijk ook aan TS zelf kan liggen die gewoon meer kennis heeft van natuurkundige onderwerpen. Daarnaast zat ie natuurlijk niet voor niets in een klas waar kinderen hun diploma willen halen omdat ze eerder gefaald hebben. Daar komt bij dat mensen bij een economie of geschiedenisles misschien wel precies het zelfde over hem dachten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 01:23 schreef Lotusss het volgende:
TS beweert alleen dat het niveau op de middelbare scholen ten opzichte van x aantal jaren terug een stuk lager is geworden en dat daardoor de leerlingen/studenten van tegenwoordig essentiële basisvaardigheden en algemene kennis missen die mensen van latere leeftijd als gemeengoed zien.
Echt he.quote:
ECM is stampen. Dat kan iedereen. NTG is bevatten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:18 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Echt he.
NTG'ers zitten gewoon de hele dag hun reageerbuisjes in hun aars te steken. Wereldvreemde mensen zijn het. Echt het type fokker dat niet buiten durft te komen, want ze zouden wel eens mensen tegen kunnen komen.
ECM'ers zijn gewoon leuke mensen, sociaal, slim en willen iets betekenen voor onze wereld. Wij gaan de maatschappij op de been houden, terwijl die NTG'ers lekker sterretjes zitten te bekijken (hehe).
Ja... dat is precies hetzelfde...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:33 schreef DrDentz het volgende:
Als dikke dertiger 15 jaar 'terug in de tijd' gaan en klagen over het niveau van de leerlingen is net zo stoer om als twintiger 15 jaar terug te gaan en tussen wat 5-jarigen te klagen over het niveau van de vragen die ze stellen.
En daar ga je dus de fout in. Economie, talen en andere alfa/gamma vakken is ook begrijpen, analyseren en logisch nadenken. Maar voor een beta als jij niet.. dan is het gewoon stampen en hopen dat je zo je examen haalt. Maar zelfs dat was al niet aan jou besteedquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
ECM is stampen. Dat kan iedereen. NTG is bevatten.
Wat totaal niet verrassend dat jij een laaggeschoolde anti-intellectueel bent. En ondertussen andere mensen dom noemenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:03 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Want je kunt nog zo veel school hebben gehad, dat je dingen kunt onthouden maakt je nog geen slim persoon. FOK is daar een goed voorbeeld van. Heel veel zogenaamd slimme mensen kunnen slechts 1-dimensionaal nadenken.
Ik heb geen VWO examen gehaald, dat betekent niet dat ik geen examens heb gehaald he.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
En daar ga je dus de fout in. Economie, talen en andere alfa/gamma vakken is ook begrijpen, analyseren en logisch nadenken. Maar voor een beta als jij niet.. dan is het gewoon stampen en hopen dat je zo je examen haalt. Maar zelfs dat was al niet aan jou besteed
Moet je nagaan hoe achterlijk de figuren zijn die in eerste instantie geen vwo deden. Die overtreffen dat dus nog.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:07 schreef Dawwa het volgende:
Ik geef TS gelijk, volg sinds september Wiskunde B via een VAVO met veel gezakte VWO'ers en het zijn echt volslagen idioten.![]()
VWO
Gefeliciteerd nog met je VMBO diploma in 2008 bij het CLV.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:52 schreef Apebeer het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:52 schreef EdAtTheBar het volgende:
TS faalt op zn 31 nog steeds op het VWO![]()
Niet geheel ondenkbaar, maar ik ben het toch niet met je eens. Ik had een jaar NT&G gedaan en was begin dit jaar overgestapt naar CM. Wat vooral opvalt is dat ECM 90% van alle arrogante, idiote, breezer-zuipende kinderen bevat en nog een paar normale mensen. NTG bevat veel nerds, maar ook genoeg sociale en aardige mensen, én bacoboys en breezersletten die blijkbaar wel hun hersenen gebruiken. En dan nog van die figuren die ECM aanleg (=stampen) hebben, maar zichzelf willen bewijzen (of hun ouders).quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:18 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Echt he.
NTG'ers zitten gewoon de hele dag hun reageerbuisjes in hun aars te steken. Wereldvreemde mensen zijn het. Echt het type fokker dat niet buiten durft te komen, want ze zouden wel eens mensen tegen kunnen komen.
ECM'ers zijn gewoon leuke mensen, sociaal, slim en willen iets betekenen voor onze wereld. Wij gaan de maatschappij op de been houden, terwijl die NTG'ers lekker sterretjes zitten te bekijken (hehe).
Niet veel blijkbaar.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:35 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Niet geheel ondenkbaar, maar ik ben het toch niet met je eens. Ik had een jaar NT&G gedaan en was begin dit jaar overgestapt naar CM. Wat vooral opvalt is dat ECM 90% van alle arrogante, idiote, breezer-zuipende kinderen bevat en nog een paar normale mensen. NTG bevat veel nerds, maar ook genoeg sociale en aardige mensen, én bacoboys en breezersletten die blijkbaar wel hun hersenen gebruiken. En dan nog van die figuren die ECM aanleg (=stampen) hebben, maar zichzelf willen bewijzen (of hun ouders).
De mensen die werkelijk iets gaan betekenen later zijn, en het is gewoon zo, NTG'ers. En meestal doen ze eigenlijk NTGECM (bijvakken geschiedenis en economie).
Maar ik zit ook op een categoraal gymnasium, afgesloten van de normale wereld. Wat weet ik nou.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:43 schreef NoShitSherlock het volgende:
Vergeet niet dat de slimme mensen meestal weten wat ze niet weten. En niet zoals jij denken dat ze alles al weten. Daarom vragen stellen slimme mensen soms domme vragen.
Dat heb ik dan ook nooit gezegd. Ik zei alleen dat ik de basisdingen wel weet. Verder heb ik niks over mijzelf gezegdquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:43 schreef NoShitSherlock het volgende:
Vergeet niet dat de slimme mensen meestal weten wat ze niet weten. En niet zoals jij denken dat ze alles al weten. Daarom vragen slimme mensen soms domme vragen.
Einstein had in de IQ testen, voor zover die toen goed bestonden, juist een relatief laag IQ.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nice op de laatste test had ik een IQ van 163. Net zoveel als Einstein en kasparov. Denk dat vele fokkers hier jaloers op zijn!
Ik kon vroeger ook naar speciaal onderwijs , kostte 200 euro per uur en was een paar treden hoger dan het Gymnasium. Aangezien ik liever met mijn handen (of vuisten HEHE) werk, ging ik maar VMBO doen. Ben hier 1x blijven zitten maar ben wel een zeer talentvol vmbo student
Dat was ver voor de BNN iq-test he! Ik denk dat 'ie gewoon t liefst achter de TV met een briefje meeschreefquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Einstein had in de IQ testen, voor zover die toen goed bestonden, juist een relatief laag IQ.
Nou en, je hebt toch ook een formule kaart.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:02 schreef poo het volgende:
Heb alleen de OP gelezen, maar die rekenmachine is idd![]()
Bij een wiskunde tentamen kon je er van alles in zetten...was niet echt leerzaam
Ja, dat vind ik wel goed dat je die er bij mag houden. Maar zo'n GR...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou en, je hebt toch ook een formule kaart.
Bij de examens kregen we allemaal een lege van school en mochten we niet de eigen meenemen. Geen digitale spiekbriefjes.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:08 schreef poo het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik wel goed dat je die er bij mag houden. Maar zo'n GR......volgens mij mag dat tegenwoordig ook niet meer.
Bij Frans?!?!??quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Sowieso was het al raar dat iedereen bij Frans met een rekenmachine zat.
[ouwe-lul-modus]vroeger moest je die gewoon uit je hoofd weten[/ouwe-lul-modus]quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou en, je hebt toch ook een formule kaart.
Omdat ik 15 jaar geleden op de middelbare school alle wiskundige formules uit mijn hoofd moest leren.quote:
Gefeliciteerd. We zijn nu in een tijdperk aanbeland waarin je beter kunt weten waar en hoe je moet zoeken dan dat je kennis paraat hebt. Dit omdat kennis algemeen goed wordt. Ik doel daarmee niet per se op wikipedia. Zelfs als je bij de dokter zit kun je ervan uitgaan dat die er een naslagwerk bij pakt, terwijl hij/zij toch ook alles uit z'n hoofd heeft moeten leren.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Omdat ik 15 jaar geleden op de middelbare school alle wiskundige formules uit mijn hoofd moest leren.
Wiskundeleraar word je omdat je wiskunde bijzonder leuk vindt. Als je wiskunde krijgt zegt dat niet direct dat je het leuk vindt. Voor hem is dat spelen. Dan wordt het sowieso een stuk makkelijker.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef HenkySpanky het volgende:
Opzich, mijn wiskunde leraar die gebruikt zelf ook geen formulekaarten of dergelijk. Als hij een formule niet meer weet, gaat hij terug naar de basis theorie en werkt hij die net zo lang door, tot hij de formule weer heeft. ( Dat duurt bij hem natuurlijk circa 30 seconden ofzo. )
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:35 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Niet geheel ondenkbaar, maar ik ben het toch niet met je eens. Ik had een jaar NT&G gedaan en was begin dit jaar overgestapt naar CM. Wat vooral opvalt is dat ECM 90% van alle arrogante, idiote, breezer-zuipende kinderen bevat en nog een paar normale mensen. NTG bevat veel nerds, maar ook genoeg sociale en aardige mensen, én bacoboys en breezersletten die blijkbaar wel hun hersenen gebruiken. En dan nog van die figuren die ECM aanleg (=stampen) hebben, maar zichzelf willen bewijzen (of hun ouders).
De mensen die werkelijk iets gaan betekenen later zijn, en het is gewoon zo, NTG'ers. En meestal doen ze eigenlijk NTGECM (bijvakken geschiedenis en economie).
Maar ik zit ook op een categoraal gymnasium, afgesloten van de normale wereld. Wat weet ik nou.
Alsof daar zoveel nutteloze dingen gebeuren. Gast, ben je wereldvreemd ofzo.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:54 schreef Niels1568 het volgende:
[..]
Had je me zomaar even te pakken
![]()
Over de opvulling van de verschillende klassen, daar weet ik niet veel van en dat kan verschillen, dus daar ga ik niet op in.
Dat NTG'ers echt iets gaan betekenen als ze geen medicijnen studeren, dat zal in sommige gevallen waar zijn, in de meeste gevallen sluiten ze zich op in laboratoria om meestal nutteloze dingen te doen.
De zogenaamde exacte vakken zijn namelijk de aansluiting met de ECHTE wereld verloren.
Haha, ik heb beet, duidelijk eentje die niet helemaal goed kan lezenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Alsof daar zoveel nutteloze dingen gebeuren. Gast, ben je wereldvreemd ofzo.
Dat jij niet goed kunt formuleren heeft niets te maken met het wel of niet begrijpend kunnen lezen van mij hoor. Je zegt nu namelijk precies hetzelfde als daarnet, en dat is gewoon kul.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:02 schreef Niels1568 het volgende:
[..]
Haha, ik heb beet, duidelijk eentje die niet helemaal goed kan lezen, maar vooruit:
In laboratoria gebeuren WEL nuttige dingen, in de meeste gevallen niet, of minder nuttig. Maar aangezien je voor begrijpend lezen vast geen hoge score had zeg ik er nog maar bij dat het natuurlijk slechts een (een van de vele) voorbeeld(en) betrof.
Ik zeg hetzelfde als ik eerst ook zei, omdat ik hoopte dat jij het ook kon begrijpen, helaas kun je dat dus niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat jij niet goed kunt formuleren heeft niets te maken met het wel of niet begrijpend kunnen lezen van mij hoor. Je zegt nu namelijk precies hetzelfde als daarnet, en dat is gewoon kul.
Dat zijn bazen die van hun jeugd genoten (chickies hosselen, veel vrije tijd etc)quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe achterlijk de figuren zijn die in eerste instantie geen vwo deden. Die overtreffen dat dus nog.
Ach, jij hebt er toch geen last van dat iemand meer alleen wil zijn?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Snuf. het volgende:
Ik zie het gewoon bij ons op school.
Als er een tussenuur is met onze hele klas gaan de NTG'ers alleen (ja, allemaal apart) in een hoekje zitten leren/huiswerk maken. Terwijl de ECM'ers wat socialer bezig gaan zijn, met zijn allen. Soms ook samen iets van huiswerk maken hoor.
Die NTG'ers willen altijd alleen maar alleen zijn. Falers.
En als een negentigjarige afstudeert aan de uni, is dat dan geen prestatie meer gezien de exorbitante leeftijd?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Als jij nu de cito-toets maakt scoor je waarschijnlijk ook hoger dan dat je toen deed. Of je moest al 550 hebben.Al die sprongetjes zijn momentopnames die bij een leeftijd passen. Als 30-jarige een cito-toets (of een vwo-examen) goed maken is geen prestatie meer.
Kinderonderwijs of niet, als je leeftijd (aanzienlijk) hoger is ben je wat leren betreft behoorlijk in het nadeel ten opzichte van een jonger iemand...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:37 schreef DrDentz het volgende:
Dat wel, maar universiteit is ook geen kinderonderwijs.
Vreemd, daar is bij ons op school toch niks van te merken... Het klopt wel dat NTG'ers wat serieuzer zijn (over het algemeen hun huiswerk beter bijhouden, in een tussenuur eerder huiswerk gaan maken), maar ik kan niet zeggen dat NTG'ers bij ons minder sociaal zijn (enkele uitzonderingen daargelaten, maar die zitten overal).quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Snuf. het volgende:
Als er een tussenuur is met onze hele klas gaan de NTG'ers alleen (ja, allemaal apart) in een hoekje zitten leren/huiswerk maken. Terwijl de ECM'ers wat socialer bezig gaan zijn, met zijn allen. Soms ook samen iets van huiswerk maken hoor.
Dit dus. Mensen die alleen maar kunnen stampen en dus ECM doen om vervolgens de serieuze mensen af te kraken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:07 schreef M.rak het volgende:
[..]
Vreemd, daar is bij ons op school toch niks van te merken... Het klopt wel dat NTG'ers wat serieuzer zijn (over het algemeen hun huiswerk beter bijhouden, in een tussenuur eerder huiswerk gaan maken), maar ik kan niet zeggen dat NTG'ers bij ons minder sociaal zijn (enkele uitzonderingen daargelaten, maar die zitten overal).
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:49 schreef Underverse het volgende:
[..]
Kinderonderwijs of niet, als je leeftijd (aanzienlijk) hoger is ben je wat leren betreft behoorlijk in het nadeel ten opzichte van een jonger iemand...
Als je de werking van hersenen ("door de tijd heen") een beetje begrijpt, snap je meteen wat ik bedoelt..
Dan doet het niveau er niet meer toe...
TS zou kunnen ervaren dat hij slimmer is dan het leeuwendeel van zijn klas, echter vergis je je makkelijk in mensen..
Hoe slimmer mensen zijn, hoe groter de kans word dat ze onvoorspelbaar (lees: ondoorgrondelijk) voor je worden.. Iemand die heel dom lijkt, kan behoorlijk verrassend uit de hoek komen met een andere kijk op zaken...
Er werd ook ooit eens gezegd: Een talent is die gene die de doelen kan raken die het publiek kan zien en daarmee meteen bewondering oogst, een geniaal persoon richt zich alleen nog maar op doelen die aanvankelijk niet door het publiek zichtbaar zijn en zo zijn bewondering misloopt omdat mensen het niet kunnen volgen waar hij naar kijkt...
Nog een leuk feitje, de meest geniale wetenschappers werden behoorlijk vaak ervaren als debielen... Kan je weer aan hun werk niet ontrekken, deze stelling...
Dat dacht ik niet... Er zijn nog wel belangrijkere dingen als de relativiteitstheorie...quote:Op zondag 31 januari 2010 15:54 schreef DrDentz het volgende:
Als je jonger bent ben je juist in het nadeel. Anders zouden we op de kleuterschool de relativiteitstheorie leren en op de universiteit een veterstrikdiploma halen.
Je vraagt er zelf om.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:30 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik doe MBO (en om mezelf ff te verdedigen, de opleiding die ik wil doen is er niet op HBO, dus) en het niveau is om te treuren. Maar de logica van de overheid is nog erger.
Vanaf dit jaar moet iedereen op het MBO aan een bepaald niveau voldoen om te slagen. Dat wil zeggen, simpel VMBO niveau wiskunde, Engels en Nederlands. Iemand die dus net van het VMBO af komt mag alle stof van de afgelopen 4 jaar nog een keer fijn over doen.
Waarom? Zodat ook mensen zonder vooropleiding een MBO opleiding kunnen doen. Juist, dus ik moet nu mijn tijd gaan lopen verspillen aan simpele shit die ik allemaal al weet omdat Hassan met een te korte Jas an in zijn jongere jaren vond dat drugs dealen veel leuker was dan tot half 4 op school zitten.
MBO is een fucking VERVOLG op het VMBO. Geen VMBO of hoger diploma? Fuck jou dan, ga die eerst maar halen voor je een beroepsopleiding wil gaan volgen.
Ga jij eens even lekker je middelbare school afmaken en houd je verder maar gewoon even koest.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:00 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Je vraagt er zelf om.Aangezien je nou zo nodig metselaar wil worden...
Wat een bullshit over de "types" mensen bij verschillende profielen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Snuf. het volgende:
Oftewel, de voornaamste bèta vakken (bio, na en sk) met geschiedenis en economie? Ach, dat ken.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef netflanders het volgende:
[..]
Ja - ik ben geen leernerd, ik heb alleen een zeer uitgebreid interessegebied.
Yup. En hoewel ik erg goed was in bèta vakken, is geschiedenis altijd mijn favoriete vak geweest. Mijn vriend studeert dan gelukkig ook archeologie, en ik krijg dagelijks college van 'm. =3quote:Op maandag 1 februari 2010 16:58 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Oftewel, de voornaamste bèta vakken (bio, na en sk) met geschiedenis en economie? Ach, dat ken.
Wat dacht je van hoogbegaafden die in de knoop zaten met het schoolsysteem, daarom op de Havo terecht kwamen en op de uni opbloeiden?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:48 schreef netflanders het volgende:
Nu wil het toeval dat er in totaal 15 man zijn uitgenodigd voor de Honours Class, waarvan 7 ex-havisten (waarvan 4 21+'ers) en de rest ex-VWO/Gymnasium. Toen ik jaren geleden eerstejaars was, zaten er amper havisten in het jaar, laat staan dat ze Honours haalde. Ik heb er geen problemen mee, maar ik vraag me wel af wat er met het niveau aan de hand is.
Dat is niet helemaal waar... Het begrip "slim" word nog niet compleet begrepen en is derhalve niet te bepalen wat "slim" nu precies inhoud!...quote:Op maandag 1 februari 2010 22:12 schreef marleenhoofd- het volgende:
Mensen die zakken voor het vwo zijn toch niet slim.
Jij mist een stukje wijsheid die je op je pad naar een hogere leeftijd alsnog zult tegenkomen..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:28 schreef Japz_u2 het volgende:
Op die leeftijd nog naar school gaan is sowieso walgelijk
Had je hem toch bijnaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:34 schreef Underverse het volgende:
[..]
Jij mist een stukje wijsheid die dat je op je pad naar een hogere leeftijd alsnog zult tegenkomen..
Onzin.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:27 schreef Underverse het volgende:
[..]
Toewijzing tot het VWO impliceert overigens wel een onderscheiding van 97% +3% van de schoolgaande bevolkingsgroep!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |